Grupy dyskusyjne   »   Zakup peugeota 306 diesel

Zakup peugeota 306 diesel



1 Data: Listopad 14 2008 15:18:29
Temat: Zakup peugeota 306 diesel
Autor: krzysiek82 

Witajcie
Chodził mi po głowie zakup kangoo ale teraz wpadłem na pomysł zakup peugeota 306 w dieslu. Proszę o jakieś opinie na temat tego modelu, zwłaszcza zawieszenie i przeniesienia napędu. Nie widziałem tego modelu który miałby korozje, miałem szczęście czy po prostu problem rdzy jest obcy temu modelowi:)?

--
krzysiek82



2 Data: Listopad 14 2008 15:26:56
Temat: Re: Zakup peugeota 306 diesel
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

krzysiek82 pisze:

Witajcie
Chodził mi po głowie zakup kangoo ale teraz wpadłem na pomysł zakup peugeota 306 w dieslu. Proszę o jakieś opinie na temat tego modelu, zwłaszcza zawieszenie i przeniesienia napędu. Nie widziałem tego modelu który miałby korozje, miałem szczęście czy po prostu problem rdzy jest obcy temu modelowi:)?

0. sprawdz tylnia belke - czy kola nie sa /=====\ tak, jak tak to trzeba belke regenerowac
1. silnik 1.9d OIDP to jest ten sam co w citroenie XUD i raczej silniki nie sprawiaja problemow
2. w dieslu to caly zakonserwowany w ropie?

3 Data: Listopad 14 2008 15:11:57
Temat: Re: Zakup peugeota 306 diesel
Autor: BrunoJ 

Marcin J. Kowalczyk  napisał(a):

krzysiek82 pisze:
> Witajcie
> Chodził mi po głowie zakup kangoo ale teraz wpadłem na pomysł zakup
> peugeota 306 w dieslu. Proszę o jakieś opinie na temat tego modelu,
> zwłaszcza zawieszenie i przeniesienia napędu. Nie widziałem tego modelu
> który miałby korozje, miałem szczęście czy po prostu problem rdzy jest
> obcy temu modelowi:)?

0. sprawdz tylnia belke - czy kola nie sa /=====\ tak, jak tak to trzeba
belke regenerowac
Generalnie konstrukcja Citroen ZX/Xsara, wiec wszelkie uwagi uzytkowe takie
same. Rdza jest obca, jak wszystkim francuzom z tego okresu. Chyba jakas
tajemna wiedza, bo niektorzy producenci ciagle nie moga sie nauczyc...

1. silnik 1.9d OIDP to jest ten sam co w citroenie XUD i raczej silniki
nie sprawiaja problemow
W nowszych rocznikach (od '00) beda juz starsze HDI 2.0 - 90/110KM
Zamiast 1.9D warto raczej 1.9TD. A jesli 1.9 to szukac DW8.
Skoro patrzyles na kangoo wczesniej to rozumiem ze szukasz wersji Break?

2. w dieslu to caly zakonserwowany w ropie?
mialem polecic wersje St Tropez z tapicerka ze skorzanymi wstawkami, ale po
zamoczeniu w dieslu bedzie sie slabo prezentowac :/

pozdrawiam
Bruno, Citroen ZX, Bydg

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Listopad 14 2008 16:25:02
Temat: Re: Zakup peugeota 306 diesel
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

  BrunoJ pisze:

1. silnik 1.9d OIDP to jest ten sam co w citroenie XUD i raczej silniki nie sprawiaja problemow
W nowszych rocznikach (od '00) beda juz starsze HDI 2.0 - 90/110KM

W HDi 110 nalezy uwazac na kolodwumasowe ktore lubi sie rozleciec.

5 Data: Listopad 14 2008 21:43:56
Temat: Re: Zakup peugeota 306 diesel
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

 BrunoJ pisze:
1. silnik 1.9d OIDP to jest ten sam co w citroenie XUD i raczej silniki nie sprawiaja problemow
W nowszych rocznikach (od '00) beda juz starsze HDI 2.0 - 90/110KM

W HDi 110 nalezy uwazac na kolodwumasowe ktore lubi sie rozleciec.

ZTCW w 306 nie było 110-tki.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

6 Data: Listopad 14 2008 16:59:47
Temat: Re: Zakup peugeota 306 diesel
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

krzysiek82 pisze:

Witajcie
Chodził mi po głowie zakup kangoo ale teraz wpadłem na pomysł zakup peugeota 306 w dieslu. Proszę o jakieś opinie na temat tego modelu, zwłaszcza zawieszenie i przeniesienia napędu. Nie widziałem tego modelu który miałby korozje, miałem szczęście czy po prostu problem rdzy jest obcy temu modelowi:)?

Silniki diesla w 306 były w zasadzie 4 (w sporej ilości odmian):
XUD9 - 1.9 klasyczny wolnossący klekocik. ma ok. 70KM czyli tzw "muł" (powolny w robocie i nie do za...).
XUD9T - 1.9 z turbosprężarką i intercoolerem - ok 90KM - z tej samej rodziny co powyższy - różni się tylko obecnością turbiny. Ma większą moc, niższe spalanie ale i jest delikatniejszy :( - jak KAŻDE turbo nie znosi zaniedbań...
DW8 - 1.8 ostatni klasyczny diesel 68KM, pompa wtryskowa sterowana elektroniczne nie miał odmiany z turbo.
DW10 - 2.0 - 90KM ale zamiast klasycznej pompy wtryskowej ma układ Common Rail. Zdecydowanie wyższa kultura pracy, ale sporo elektroniki, która daje w kość szczególnie gdy pod maską był "pan Kazio" z młotkiem. Auto z tym silnikiem będzie zdecydowanie droższe w zakupie.

Rdza - nie jest problemem, chyba że auto jest powypadkowe.

Przy zakupie należy zwrócić uwagę na tylne koła - MUSZĄ stać pionowo! Jeśli są pochylone do środka, lub przy naciskaniu tyłu słychać skrzypienia z tylnego zawieszenia świadczy to o konieczności regeneracji tylnej belki - nie jest to niewykonalne, a może być argumentem przy zbijaniu ceny.

Nie wiem, który rocznik bierzesz pod uwagę - możesz wziąć pod uwagę siostrzanego Citroena ZX-a (roczniki 91-98) lub Xsarę (97-2007)
Ceny tych aut mogą być nawet niższe: "Panie to Citroen ..." - ludowe legendy :)

Więcej szczegółów na:
www.citroen.autko.pl
www.peugeot-klub.pl
--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

7 Data: Listopad 15 2008 10:50:56
Temat: Re: Zakup peugeota 306 diesel
Autor: Krzysiek 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

8 Data: Listopad 15 2008 11:27:25
Temat: Re: Zakup peugeota 306 diesel
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

Krzysiek pisze:
<ciach>
Dziecko neostrady Ci się naraziło ??
Czy potrzebujesz "Viagry/Przelewu z Nigerii/Czegokolwiek innego"? ;)

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

Zakup peugeota 306 diesel



Grupy dyskusyjne