Grupy dyskusyjne   »   Zamiana kół przód-tył

Zamiana kół przód-tył



1 Data: Maj 03 2007 19:47:19
Temat: Zamiana kół przód-tył
Autor: michal 

Zauważyłem, że opony z tyłu mam prawie niezniszczone, a z przodu już
bieżnik sporo starty. Pomyślałem, że zamienię przód z tyłem, żeby
dłużej pojeździć na tych oponach. Ma to sens? Są jakieś
przeciwwskazania? Oczywiście zachowam kierunek toczenia się kół, to
znaczy lewe tylne zamienię z lewym przednim.



2 Data: Maj 03 2007 21:49:13
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: BasH 

Pomyślałem, że zamienię przód z tyłem, żeby dłużej pojeździć na tych
oponach. Ma to sens?

Pewnie, ze tak. Niektorzy mowia ze lepiej miec z tylu lepszy bieznik, no ale
wtedy doprowadzasz do sytuacji ze z tylu masz ladny bieznik a z przodu lyse
:)

3 Data: Maj 03 2007 22:04:17
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: J.F. 

On 3 May 2007 12:47:19 -0700,  michal wrote:

Zauważyłem, że opony z tyłu mam prawie niezniszczone, a z przodu już
bieżnik sporo starty. Pomyślałem, że zamienię przód z tyłem, żeby
dłużej pojeździć na tych oponach. Ma to sens?

Znikomy. Sprzedajesz wkrotce auto ?

Kup sobie po prostu dwie nowe.
Albo jedna i wyciagnij zapas do zdarcia ..

J.

4 Data: Maj 04 2007 10:30:49
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: 666 

Owszem, tak się powinno robić.
JaC


Pomyślałem, że zamienię przód z tyłem, żeby dłużej pojeździć na tych oponach.

5 Data: Maj 04 2007 11:18:47
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: 666 

Przepraszam, ale nie doczytałem.
Oczywiście nie powinno dawać się łysych na tył, z tyłu może być lepszy bieznik - bo przód jakby co to masz szansę
"wyprowadzić", a tył to pojeeedzie - tak jak pisze Maciek warto przekładać regularnie, zeby ścierały się równomiernie,
no i znowu wychodzi, że RWD rulez ;-)
JaC


> Pomyślałem, że zamienię przód z tyłem, żeby dłużej pojeździć na tych oponach.

6 Data: Maj 04 2007 02:31:11
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Virus_7 

michal napisał(a):

Zauważyłem, że opony z tyłu mam prawie niezniszczone, a z przodu już
bieżnik sporo starty. Pomyślałem, że zamienię przód z tyłem, żeby
dłużej pojeździć na tych oponach. Ma to sens? Są jakieś
przeciwwskazania? Oczywiście zachowam kierunek toczenia się kół, to
znaczy lewe tylne zamienię z lewym przednim.

Pomyśl może o sprawdzeniu zbieżności.

--
  __   ___  * Pozdrawiam *  ____
  \ \ / (_)_ _ _  _ ___    |__  |      \ V /| | '_| || (_-< ___  / /    http://www.b3d.pl/
    \_/ |_|_|  \_,_/__/|___|/_/     gg://2812776/

7 Data: Maj 04 2007 07:37:51
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Lopez 

Virus_7 wrote:

michal napisał(a):
Zauważyłem, że opony z tyłu mam prawie niezniszczone, a z przodu już
bieżnik sporo starty. Pomyślałem, że zamienię przód z tyłem, żeby
dłużej pojeździć na tych oponach. Ma to sens? Są jakieś
przeciwwskazania? Oczywiście zachowam kierunek toczenia się kół, to
znaczy lewe tylne zamienię z lewym przednim.

Pomyśl może o sprawdzeniu zbieżności.

Co ma wspolnego zbieznosc z normalnym szybszym sie scieraniem opon w przednich kolach - zawsze myslalem, ze to normalna przypadlosc przednionapedowcow?

--
Lopez de Bytom en Silesia

8 Data: Maj 04 2007 07:47:04
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "Lopez"  napisał w
wiadomości

Co ma wspolnego zbieznosc z normalnym szybszym sie scieraniem opon w
przednich kolach - zawsze myslalem, ze to normalna przypadlosc
przednionapedowcow?

normalna jesli za kazdym razem dajes niezle buta spod swiatel, jesli
jezdzisz bez takich ekstrawagancji roznice w zuzyciu bieznika powinny byc
niewielkie jesli nie niezauwazalne

9 Data: Maj 04 2007 09:30:17
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Karolek 


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Lopez"  napisał w wiadomości
Co ma wspolnego zbieznosc z normalnym szybszym sie scieraniem opon w przednich kolach - zawsze myslalem, ze to normalna przypadlosc przednionapedowcow?

normalna jesli za kazdym razem dajes niezle buta spod swiatel, jesli jezdzisz bez takich ekstrawagancji roznice w zuzyciu bieznika powinny byc niewielkie jesli nie niezauwazalne

Jasne...
Jednak wbrew temu co piszesz przednie zuzywaja sie szybciej niz tylne i zamiana jest logicznym rozwiazaniem, bo przynajmniej mozesz o wiele dluzej na tym komplecie pojezdzic i potem wymienic caly komplet.
Dodatkowa zaleta to taka, ze nie kupujesz tylko nowych na przednia os przez co nie zostawiasz starych rumpli na tylnej, ktore potem pekaja i na ktorych buly wyskakuja, ze starosci chociaz maja jeszcze dobry bieznik.




Karolek

10 Data: Maj 04 2007 15:09:59
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości


Jednak wbrew temu co piszesz przednie zuzywaja sie szybciej niz tylne i

nie az tak bardzo jak ci sie wydaje, chyba ze jak pisalem poprzednio,
naduzywasz gazu na starcie

zamiana jest logicznym rozwiazaniem, bo przynajmniej mozesz o wiele dluzej
na tym komplecie pojezdzic i potem wymienic caly komplet.

nie jest logicznym rozwiazaniem, lepsze opony zawsze powinny byc z tylu, to
zwieksza bezpieczenstwo

Dodatkowa zaleta to taka, ze nie kupujesz tylko nowych na przednia os
przez co nie zostawiasz starych rumpli na tylnej, ktore potem pekaja i na
ktorych buly wyskakuja, ze starosci chociaz maja jeszcze dobry bieznik.

musialbys na tych oponach jezdzic z 15 lat, albo kupowac jakies kartoflaki,
poza tym jak kupisz nowe, to nowe znowu zakladasz na tyl, a te ztylu
przekladasz na przod
i wszystko gra

11 Data: Maj 04 2007 22:15:23
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Karolek 


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości
Jednak wbrew temu co piszesz przednie zuzywaja sie szybciej niz tylne i

nie az tak bardzo jak ci sie wydaje, chyba ze jak pisalem poprzednio, naduzywasz gazu na starcie


Nic mi sie nie wydaje, mam jedno autko od nowosci i wiem co i jak sie w nim zuzywa.
Co do zamiany opon, to mialem na mysli czas kiedy przednie jeszcze nie sa lyse, tylko maja juz raczej slaby bieznik w porownaniu do tylnych.
Wiec przelozenie ich powoduje, ze mniej wiecej w tym samym czasie zmieniasz wszystkie 4 na nowe zamiast jezdzic na tylnych kapciach 15 lat, a na przednich 5...

zamiana jest logicznym rozwiazaniem, bo przynajmniej mozesz o wiele dluzej na tym komplecie pojezdzic i potem wymienic caly komplet.

nie jest logicznym rozwiazaniem, lepsze opony zawsze powinny byc z tylu, to zwieksza bezpieczenstwo


Taa szczegolnie jak po 10 latach przednie wymienisz bo sa juz lyse, a tylne beda jeszcze z 5 lat smigac bo sa dobre... dla mnie to nie ma nic wspolnego z bezpieczenstwem, bo osobiscie wole miec opony duzo mlodsze, ale z gorszym bieznikiem niz stare rumple z 5mm bieznikiem, ktore w kazdej chwili moga peknac (poparte wlasnym doswiadczeniem).

Dodatkowa zaleta to taka, ze nie kupujesz tylko nowych na przednia os przez co nie zostawiasz starych rumpli na tylnej, ktore potem pekaja i na ktorych buly wyskakuja, ze starosci chociaz maja jeszcze dobry bieznik.

musialbys na tych oponach jezdzic z 15 lat, albo kupowac jakies kartoflaki,

Moze nie 15 lat, ale w octavii od nowsci mam dopiero trzeci komplet opon, a ma ona juz ponad 9 lat.
Poprzednie opony zostaly wlasnie zamienione przod z tylem, ale i tak przednie sie szybciej zuzyly niz tylne, ktore pomimo dobrego bieznika mialy takie buly na sciankach, ze juz do niczego sie nie nadawaly.
Takze nie polecam zostawiac starych opon na nie wiadomo jak dlugo chociaz maja jeszcze dobry bieznik, lepiej zamienic dojechac jedne i drugie i kupic wszystkie nowe.

poza tym jak kupisz nowe, to nowe znowu zakladasz na tyl, a te ztylu przekladasz na przod
i wszystko gra

Mozna, ale ja wole miec wszystkie nowki, a nie tylko dwie ;>





Karolek

12 Data: Maj 05 2007 10:35:05
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości


Takze nie polecam zostawiac starych opon na nie wiadomo jak dlugo chociaz
maja jeszcze dobry bieznik, lepiej zamienic dojechac jedne i drugie i
kupic wszystkie nowe.

a gdzie wyczytales ze ktos ci zaleca jazde na sarych oponach, michal napisal
ze roznica w bieznikujest dosc spora, i tyle, po prostu trudno ocenic ile to
dla niego jest sporo, ale lepiej dmuchac na zimne i nie polecac mu takiej
zamiany bo moze zrobic sobie krzywde

13 Data: Maj 07 2007 08:47:09
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Jarek Wójtowicz 

Karolek  napisał(a):

Jednak wbrew temu co piszesz przednie zuzywaja sie szybciej niz tylne i
zamiana jest logicznym rozwiazaniem, bo przynajmniej mozesz o wiele dluzej
na tym komplecie pojezdzic i potem wymienic caly komplet.

To że coś jest logicznym rozwiązaniem patrząc na to jednej strony, nie znaczy,
że jest jest to dobre rozwiązanie. Karolek i inni "specjaliści" jego pokroju
podchodzą do tego od strony kasy. Ważne jest dla nich, żeby jeszcze nie wydać
kasy na nowe opony, jeździć jak najdłużej na starych i popełnić powszechny
błąd wielu kierowników, czyli założyć zdarte opony na tył, a te o lepszej
przyczepności na przód.

Patrzący na to od strony bezpieczeństwa mają zawsze założone lepsze opony
z tyłu. Ci co mają więcej kasy zmieniają wszystkie 4 opony, ci którzy mają
mniej kupują tylko 2 i zakładają je z tyłu.

Dodatkowa zaleta to taka, ze nie kupujesz tylko nowych na przednia os przez
co nie zostawiasz starych rumpli na tylnej, ktore potem pekaja i na ktorych
buly wyskakuja, ze starosci chociaz maja jeszcze dobry bieznik.

Kolego - opony powinno się zmieniać co 4 lata, najpóźniej po 5 (no chyba że
są mocno starte - wtedy wcześniej), wtedy nie ma niebezpieczeństwa, że będą
pękać czy wyskakiwać jakieś buły...

--
Jarek
S80 2.9 '03 B6294S2 196KM Geartronic
http://www.rafik.art.pl/wp-gallery2.php?g2_itemId=11831


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

14 Data: Maj 07 2007 11:15:35
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Karolek 


Użytkownik "Jarek Wójtowicz"  napisał w wiadomości

To że coś jest logicznym rozwiązaniem patrząc na to jednej strony, nie znaczy,
że jest jest to dobre rozwiązanie.

Dla kogos kto potrafi prowadzic auto to jest dobre rozwiazanie.
Ja wole miec ewentualna nadsterownosc niz podsterownosc.

Karolek i inni "specjaliści" jego pokroju
podchodzą do tego od strony kasy.

LOL to zes mnie rozpracowal szpecjalisto :P

Ważne jest dla nich, żeby jeszcze nie wydać
kasy na nowe opony, jeździć jak najdłużej na starych i popełnić powszechny
błąd wielu kierowników, czyli założyć zdarte opony na tył, a te o lepszej
przyczepności na przód.

Ty popelniasz powszechny blad i sluchasz belkotu ludzi, ktorzy daja takie rady niedzielnym kierowcom, ktorzy nie potrafia opanowac nadsterownosci, wiec dla nich lepiej zeby dobre byly na tynej osi, ogolnie jednak lepiej miec dobre na przedniej.
Ktos dal tez linka do jakiejs stronki, na ktorej wyraznie to napisali, ze wersja z gorszymi oponami na tylnej osi jest dla bardziej doswiadczonych kierowcow.


Patrzący na to od strony bezpieczeństwa mają zawsze założone lepsze opony
z tyłu. Ci co mają więcej kasy zmieniają wszystkie 4 opony, ci którzy mają
mniej kupują tylko 2 i zakładają je z tyłu.


No ja zmieniam zawsze wszytskie 4 opony, taniej, lepiej, szybciej.

Kolego - opony powinno się zmieniać co 4 lata, najpóźniej po 5 (no chyba że
są mocno starte - wtedy wcześniej), wtedy nie ma niebezpieczeństwa, że będą
pękać czy wyskakiwać jakieś buły...

Pieprzysz, moja octavia ma 9 lat, 3 komplet opon nie dawno zalozony, wiec wypada ze srednio co 4 lata wymieniam opony (wszytskie) i jakos musialem wywalic opony z dobrym bieznikiem, bo sie porobily takie buly, ze jechac sie nie dalo.
W golfie mialem w podobnym wieku oponke i najpierw wyskoczyla bula, a potem wystrzelila zostawiajac dziure wielkosci 5zl.
Mialem kiedys o wiele gorsze opony na przedniej osi (zdarte waskie zimowki, a na tylnej calkiem dobre szerokie letnie) i nigdy wiecej tego bledu nie popelnie, po prostu pokonywanie zakretow z wieksza predkoscia nie bylo mozliwe, po zamianie kol mozna bylo bardziej poszalec.




Karolek

15 Data: Maj 07 2007 11:51:57
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości


Dla kogos kto potrafi prowadzic auto to jest dobre rozwiazanie.
Ja wole miec ewentualna nadsterownosc niz podsterownosc.

tos mnie rozbawil ;)

Ty popelniasz powszechny blad i sluchasz belkotu ludzi, ktorzy daja takie
rady niedzielnym kierowcom, ktorzy nie potrafia opanowac nadsterownosci,
wiec dla nich lepiej zeby dobre byly na tynej osi, ogolnie jednak lepiej
miec dobre na przedniej.

oczywiscie, ty jestes mistrzem kierownicy, lepszym niz wszyscy inni i zawsze
wyjdziesz z kazdego poslizgu nawet jak bedziesz mial sliki

16 Data: Maj 07 2007 13:03:19
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Karolek 


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości
Dla kogos kto potrafi prowadzic auto to jest dobre rozwiazanie.
Ja wole miec ewentualna nadsterownosc niz podsterownosc.

tos mnie rozbawil ;)


Czym?

Ty popelniasz powszechny blad i sluchasz belkotu ludzi, ktorzy daja takie rady niedzielnym kierowcom, ktorzy nie potrafia opanowac nadsterownosci, wiec dla nich lepiej zeby dobre byly na tynej osi, ogolnie jednak lepiej miec dobre na przedniej.

oczywiscie, ty jestes mistrzem kierownicy, lepszym niz wszyscy inni i zawsze wyjdziesz z kazdego poslizgu nawet jak bedziesz mial sliki


A gdzie ty to wyczytales.
Nie trzeba byc mistrzem, zeby nadsterownosc opanowac.
Ale widac dla ciebie to wielka sztuka i jak ktos potrafi jezdzic to jest mistrzem.




Karolek

17 Data: Maj 08 2007 09:59:24
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Jarek Wójtowicz 

Karolek  napisał(a):

Dla kogos kto potrafi prowadzic auto to jest dobre rozwiazanie.
Ja wole miec ewentualna nadsterownosc niz podsterownosc.

Zwróć uwagę, że większość kierowców nie potrafi prowadzić kierowców...

> Ważne jest dla nich, żeby jeszcze nie wydać
> kasy na nowe opony, jeździć jak najdłużej na starych i popełnić powszechny
> błąd wielu kierowników, czyli założyć zdarte opony na tył, a te o lepszej
> przyczepności na przód.

Ty popelniasz powszechny blad i sluchasz belkotu ludzi, ktorzy daja takie
rady niedzielnym kierowcom, ktorzy nie potrafia opanowac nadsterownosci,
wiec dla nich lepiej zeby dobre byly na tynej osi, ogolnie jednak lepiej
miec dobre na przedniej.
Ktos dal tez linka do jakiejs stronki, na ktorej wyraznie to napisali, ze
wersja z gorszymi oponami na tylnej osi jest dla bardziej doswiadczonych
kierowcow.

Nie mówimy o jakichś dobrych kierowcach... Mówimy o zwykłych kierowcach,
których miliony jeździ codziennie na naszych drogach. O twojej siostrze,
ojcu, matce.
Też będziesz proponował żeby pościągać ograniczenia prędkości przed
niebezpiecznymi zakrętami? Bo dobry kierowca taki jak ty i Hołowczyc
sobie je pokonacie w poślizgu trzymając jednoczeście drugą rękę w gatkach
żony czy dziewczyny?

> Kolego - opony powinno się zmieniać co 4 lata, najpóźniej po 5 (no chyba
> że
> są mocno starte - wtedy wcześniej), wtedy nie ma niebezpieczeństwa, że
> będą
> pękać czy wyskakiwać jakieś buły...

Pieprzysz, moja octavia ma 9 lat, 3 komplet opon nie dawno zalozony, wiec
wypada ze srednio co 4 lata wymieniam opony (wszytskie) i jakos musialem
wywalic opony z dobrym bieznikiem, bo sie porobily takie buly, ze jechac sie
nie dalo.
W golfie mialem w podobnym wieku oponke i najpierw wyskoczyla bula, a potem
wystrzelila zostawiajac dziure wielkosci 5zl.
Mialem kiedys o wiele gorsze opony na przedniej osi (zdarte waskie zimowki,
a na tylnej calkiem dobre szerokie letnie) i nigdy wiecej tego bledu nie
popelnie, po prostu pokonywanie zakretow z wieksza predkoscia nie bylo
mozliwe, po zamianie kol mozna bylo bardziej poszalec.

To ja nie wiem co ty za opony kupujesz...

--
Jarek
S80 2.9 '03 B6294S2 196KM Geartronic
http://www.rafik.art.pl/wp-gallery2.php?g2_itemId=11831

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

19 Data: Maj 09 2007 09:14:31
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 8 May 2007 09:59:24 +0000 (UTC), "Jarek Wójtowicz"
 wrote:

Też będziesz proponował żeby pościągać ograniczenia prędkości przed
niebezpiecznymi zakrętami? Bo dobry kierowca taki jak ty i Hołowczyc
sobie je pokonacie w poślizgu trzymając jednoczeście drugą rękę w gatkach
żony czy dziewczyny?


Też. Niech nauczą się oceniać sami i jeździć nie na znaki, tylko na
widoczność.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

20 Data: Maj 07 2007 11:21:39
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 7 May 2007 08:47:09 +0000 (UTC), "Jarek Wójtowicz"
 wrote:

kasy na nowe opony, jeździć jak najdłużej na starych i popełnić powszechny
błąd wielu kierowników, czyli założyć zdarte opony na tył, a te o lepszej
przyczepności na przód.

W FWD bład, w RWD dobrze ;)

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

21 Data: Maj 07 2007 11:52:37
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w
wiadomości

W FWD bład, w RWD dobrze ;)

niezaleznie od napewdu, z tylu powinny byc lepsze

22 Data: Maj 07 2007 12:10:33
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: złoty 

szerszen napisał(a):

Użytkownik "Adam Płaszczyca"  napisał w wiadomości
W FWD bład, w RWD dobrze ;)

niezaleznie od napewdu, z tylu powinny byc lepsze

ok - załatw sobie dwa auta (jedno RWD, drugie FWD), poczekamy na trochę deszczu a następnie chętnie zobaczę z łysymi oponoami na której osi uda ci się pokonać szybciej ostrzejszy zakręt. Chętnie sfilmuję cię w akcji.

Aha..tylko ubezpiecz się może wcześniej jakoś dodatkowo..niech i rodzina ma coś po tobie jako spadek po twojej "fahofosssci".

pzdr
A.

23 Data: Maj 07 2007 12:48:08
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "złoty"  napisał w wiadomości


ok - załatw sobie dwa auta (jedno RWD, drugie FWD), poczekamy na trochę
deszczu a następnie chętnie zobaczę z łysymi oponoami na której osi uda ci
się pokonać szybciej ostrzejszy zakręt. Chętnie sfilmuję cię w akcji.

hmm
a powiedz mi jaka bedzie roznica w pokonywaniu tego zakretu ktorym kowliek z
tych samochodow jak nie bedziesz na zakrecie dodwal gazu?

24 Data: Maj 07 2007 13:09:44
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 7 May 2007 12:48:08 +0200, "szerszen"
wrote:

ok - załatw sobie dwa auta (jedno RWD, drugie FWD), poczekamy na trochę
deszczu a następnie chętnie zobaczę z łysymi oponoami na której osi uda ci
się pokonać szybciej ostrzejszy zakręt. Chętnie sfilmuję cię w akcji.

hmm
a powiedz mi jaka bedzie roznica w pokonywaniu tego zakretu ktorym kowliek z
tych samochodow jak nie bedziesz na zakrecie dodwal gazu?

Musiałbym byc kapelusznikiem.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

25 Data: Maj 07 2007 13:38:45
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: złoty 

szerszen napisał(a):

Użytkownik "złoty"  napisał w wiadomości
ok - załatw sobie dwa auta (jedno RWD, drugie FWD), poczekamy na trochę deszczu a następnie chętnie zobaczę z łysymi oponoami na której osi uda ci się pokonać szybciej ostrzejszy zakręt. Chętnie sfilmuję cię w akcji.

hmm
a powiedz mi jaka bedzie roznica w pokonywaniu tego zakretu ktorym kowliek z tych samochodow jak nie bedziesz na zakrecie dodwal gazu?




...spróbuj i przekonaj się sam. Potem (jeśli dasz radę) opowiedz nam czy się twoje teorie sprawdziły w praktyce.


pzdr
A.

26 Data: Maj 07 2007 19:22:14
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "złoty"  napisał w wiadomości


..spróbuj i przekonaj się sam. Potem (jeśli dasz radę) opowiedz nam czy
się twoje teorie sprawdziły w praktyce.

mialem i przednio i tylno napedowe samochody, i jesli wiesz czego sie mzesz
spodziewac to nie ma zadnego problemu

27 Data: Maj 07 2007 12:17:38
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 7 May 2007 11:52:37 +0200, "szerszen"
wrote:

W FWD bład, w RWD dobrze ;)

niezaleznie od napewdu, z tylu powinny byc lepsze

Zależnie. W wypadku FWD na tył idą lepsze, bo nad tylną osią nei masz
praktycznie żadnej kontroli. W wypadku RWD masz takową i co więcej -
jeśli tył idzie w poślizg to możesz go wykontrować i wygasić.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

28 Data: Maj 04 2007 12:49:07
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: R2r 

W dniu 2007-05-04 07:47, szerszen napisał(a):

normalna jesli za kazdym razem dajes niezle buta spod swiatel, jesli jezdzisz bez takich ekstrawagancji roznice w zuzyciu bieznika powinny byc niewielkie jesli nie niezauwazalne
Szkoda, że opony tego nie wiedzą :->

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

29 Data: Maj 04 2007 15:04:55
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "R2r"  napisał w wiadomości


Szkoda, że opony tego nie wiedzą :->

mialem 3 auta tylno i trzy przednio napedowe, nie zauwazylem dramatycznych
roznic w zuzyciu opon z napedzanej osi w zadnym z nich

30 Data: Maj 04 2007 21:42:27
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: R2r 

W dniu 2007-05-04 15:04, szerszen napisał(a):

mialem 3 auta tylno i trzy przednio napedowe, nie zauwazylem dramatycznych roznic w zuzyciu opon z napedzanej osi w zadnym z nich
A dostrzegasz różnicę w znaczeniu słów "nie zauważyłem" a "nie ma"? ;-)
A poza tym nie chodzi o "dramatyczne" różnice i dlatego IMHO zmiana co kilkanaście tysięcy km przodu z tyłem nie będzie wpływać na bezpieczeństwo a i pozwoli na równomierne zużycie wszystkich opon. :-)
I wcale nie chodzi o użytkowanie z nogą do podłogi i zrywaniem przyczepności w trakcie ruszania. Zauważ, że np. większość obciążenia podczas _każdego_ hamowania przypada na przednie koła.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

31 Data: Maj 05 2007 10:35:44
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "R2r"  napisał w wiadomości


A dostrzegasz różnicę w znaczeniu słów "nie zauważyłem" a "nie ma"? ;-)

a zauwazyles co napisal tworca watku?

32 Data: Maj 05 2007 11:36:19
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: R2r 

W dniu 2007-05-05 10:35, szerszen napisał(a):

a zauwazyles co napisal tworca watku?
Tak. Tylko, że "sporo starty bieżnik" nie musi oznaczać, że opony są prawie łyse. Jeśli ta różnica jest dostrzegalna ale nie - jak to określiłeś - dramatyczna to IMHO zamiana przodu z tyłem nie spowoduje żadnych kłopotów. Mocno zużyte opony zaś są niebezpieczne zarówno na przedniej jak i na tylnej osi.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

33 Data: Maj 05 2007 20:35:55
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "R2r"  napisał w wiadomości


Tak. Tylko, że "sporo starty bieżnik" nie musi oznaczać, że opony są
prawie łyse.

nie musi, ale poniewaz nikt naprawde nie wie jaka to roznica, zalecanie w
ciemno zamiany jest bledem, ktory moze go sporo kosztowac

34 Data: Maj 05 2007 21:03:21
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: R2r 

W dniu 2007-05-05 20:35, szerszen napisał(a):

[...] poniewaz nikt naprawde nie wie jaka to roznica, zalecanie w ciemno zamiany jest bledem, ktory moze go sporo kosztowac
Masz rację. Najlepiej, gdy na obu osiach są opony o podobnym zużyciu i nie zużyte nadmiernie. Mocno zużyte opony są niebezpieczne zarówno na przedniej jak i tylnej osi.
Slicki są dobre tylko na suchej nawierzchni. ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

35 Data: Maj 06 2007 08:37:49
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "R2r"  napisał w wiadomości


Mocno zużyte opony są niebezpieczne zarówno na przedniej jak i tylnej osi.

dokladnie, jednak jesli na ktorejs musza byc te bardziej zuzyte to na tylnej
a nie na przedniej i o to chodzilo od poczatku ;)

36 Data: Maj 06 2007 13:29:45
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: R2r 

W dniu 2007-05-06 08:37, szerszen napisał(a):

dokladnie, jednak jesli na ktorejs musza byc te bardziej zuzyte to na tylnej a nie na przedniej i o to chodzilo od poczatku ;)
No tylko czy jest to aż tak istotne, jeśli te bardziej zużyte mają głębokość bieżnika np. 5mm, a te mniej 5,5mm, żeby nie można było założyć tych lepszych na przód w celu bardziej równomiernego zużycia? :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

37 Data: Maj 07 2007 08:52:45
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Jarek Wójtowicz 

szerszen  napisał(a):

dokladnie, jednak jesli na ktorejs musza byc te bardziej zuzyte to na tylnej
a nie na przedniej i o to chodzilo od poczatku ;)

No i tu się bardzo mylisz. Jest właśnie na odwrót.

--
Jarek
S80 2.9 '03 B6294S2 196KM Geartronic
http://www.rafik.art.pl/wp-gallery2.php?g2_itemId=11831

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

38 Data: Maj 07 2007 11:21:59
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 7 May 2007 08:52:45 +0000 (UTC), "Jarek Wójtowicz"
 wrote:

dokladnie, jednak jesli na ktorejs musza byc te bardziej zuzyte to na tylnej
a nie na przedniej i o to chodzilo od poczatku ;)

No i tu się bardzo mylisz. Jest właśnie na odwrót.

Zalezy od tego, która oś jest napędzana.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

39 Data: Maj 07 2007 11:53:12
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "Jarek Wójtowicz"  napisał w
wiadomości

No i tu się bardzo mylisz. Jest właśnie na odwrót.

jakbys poczytal moje poprzednie posty, to wiedzialbys ze nastapilo
przejezyczenie ;)

40 Data: Maj 07 2007 17:47:04
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Jarek Wójtowicz 

szerszen  napisał(a):


Użytkownik "Jarek Wójtowicz"  napisał w
wiadomości

> No i tu się bardzo mylisz. Jest właśnie na odwrót.

jakbys poczytal moje poprzednie posty, to wiedzialbys ze nastapilo
przejezyczenie ;)

No właśnie najpierw przeczytałem twoje przejęzyczenie i na nie odpowiedziałem,
a później poczytałem twoje inne posty i się okazało, że nie jesteś głupi,
tylko się przejęzyczyłeś ;)

--
Jarek
S80 2.9 '03 B6294S2 196KM Geartronic
http://www.rafik.art.pl/wp-gallery2.php?g2_itemId=11831


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

41 Data: Maj 05 2007 16:52:52
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: WitCha 

szerszen wrote:

Co ma wspolnego zbieznosc z normalnym szybszym sie scieraniem opon w przednich kolach - zawsze myslalem, ze to normalna przypadlosc przednionapedowcow?

normalna jesli za kazdym razem dajes niezle buta spod swiatel, jesli jezdzisz bez takich ekstrawagancji roznice w zuzyciu bieznika powinny byc niewielkie jesli nie niezauwazalne

Różnice są zauważalne, nawet gdy jeździ się spokojnie i oszczędza opony (ja tak robię, bo wydatek na opony to poważne obciążenie i nie lubię go powtarzać zbyt często). Mniemam, że wynika to z przeciążeń, jakie przyjmuje przód podczas hamowania (zwykłego, nie nagłego). Kupuję nowe opony i różnice zauważam już po jednym sezonie. Druga sprawa, że na nowych to dokładnie widać, na używanych już nie jest to aż tak widoczne.

--

Pozdrowienia
W

42 Data: Maj 04 2007 10:42:26
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: J.F. 

On Fri, 4 May 2007 07:37:51 +0200,  Lopez wrote:

Virus_7 wrote:
Pomyśl może o sprawdzeniu zbieżności.

Co ma wspolnego zbieznosc z normalnym szybszym sie scieraniem opon w
przednich kolach - zawsze myslalem, ze to normalna przypadlosc
przednionapedowcow?

ktora zla zbieznosc moze potegowac.
Poza tym przyjrzyj sie czy rowno zuzyte - moze cisnienie
trzeba zmienic.

J.

43 Data: Maj 04 2007 07:55:41
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "michal"  napisał w wiadomości


Zauważyłem, że opony z tyłu mam prawie niezniszczone, a z przodu już
bieżnik sporo starty. Pomyślałem, że zamienię przód z tyłem, żeby
dłużej pojeździć na tych oponach. Ma to sens?

nie ma to sensu, wbrew pozorom to wlasnie na tylnych ponach powinien byc
lepszy bieznik, takze zostaw jak jest, albo kup 2 nowe opony

44 Data: Maj 04 2007 08:10:32
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor:

Wielu producentów podaje w instrukcji schemat okresowej zamiany opon. Kiedyś
zalecano "na krzyż", od pewnego czasu zaleca się przód z tyłem, bez zamiany
stron. Ma to logiczne uzasadnienie, bo w przednionapedówce opony z przodu
zużywają się szybciej z powodu hamowania i napędu. W tylnonapedówce, może się
teoretycznie zdarzyć, że będzie po równo.
Z ekonomicznego punktu widzenia bez znaczenia jest czy bedziesz mieszał, czy
jeździł do zużycia opon przednich i wymieniał. Wydatek inaczej rozłoży się w czasie.
Ja trzymałbym się instrukcji i nie udawał mądrzejszego od jej autorów.
Pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

45 Data: Maj 04 2007 10:41:01
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: J.F. 

On Fri, 4 May 2007 07:55:41 +0200,  szerszen wrote:

Użytkownik "michal"  napisał w wiadomości
Zauważyłem, że opony z tyłu mam prawie niezniszczone, a z przodu już
bieżnik sporo starty. Pomyślałem, że zamienię przód z tyłem, żeby
dłużej pojeździć na tych oponach. Ma to sens?

nie ma to sensu, wbrew pozorom to wlasnie na tylnych ponach powinien byc
lepszy bieznik

Na lato to bym polemizowal. Lod na drodze cie nie zaskoczy, na deszczu
wystarczy zwolnic. Jak kolega chce rowno zedrzec to jest to pomysl,
choc osobiscie tez doradzam dwie nowe.

J.

46 Data: Maj 04 2007 12:53:09
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: esc 

szerszen pisze:

Użytkownik "michal"  napisał w wiadomości
Zauważyłem, że opony z tyłu mam prawie niezniszczone, a z przodu już
bieżnik sporo starty. Pomyślałem, że zamienię przód z tyłem, żeby
dłużej pojeździć na tych oponach. Ma to sens?

nie ma to sensu, wbrew pozorom to wlasnie na tylnych ponach powinien byc lepszy bieznik, takze zostaw jak jest, albo kup 2 nowe opony

Książka serwisowa nissana N14 mówi tak : co 10 000 km wskazane jest zmienianie kół praw przód - na prawy tył , lewy przód -na lewy tył.

Wg mnie ma to sens - w miarę równomierne zużycie opon.

Miałem już kilka autek i.... kilka kilometrów za sobą , zwykle co 10-15tys przekładam koła , a jak zapomnę to po kolejnym sezonie przy zmianie na letnie.

Pozdrawiam.

K.B.

47 Data: Maj 04 2007 15:13:45
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: szerszen 


Użytkownik "esc"  napisał w wiadomości


Książka serwisowa nissana N14 mówi tak : co 10 000 km wskazane jest
zmienianie kół praw przód - na prawy tył , lewy przód -na lewy tył.

ok, okresowa zamiana, ale nie zamiana wtedy, kiedy roznica pomiedzy
glebokoscia bieznika jest juz bardzo powazna

48 Data: Maj 04 2007 10:36:28
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Maciek 

michal napisał(a):

Zauważyłem, że opony z tyłu mam prawie niezniszczone, a z przodu już
bieżnik sporo starty. Pomyślałem, że zamienię przód z tyłem, żeby
dłużej pojeździć na tych oponach. Ma to sens? Są jakieś
przeciwwskazania? Oczywiście zachowam kierunek toczenia się kół, to
znaczy lewe tylne zamienię z lewym przednim.
Odradzam. Ma to sens, jeśli np. co roku zamieniasz przód z tyłem, żeby opony zużywały się równomiernie. Jeśli jednak przód jest już łysawy, to przekładając te opony na tył masz sporą szansę, że w jakimś zakręcie tył Cię zacznie wyprzedzać. Oczywiście cały czas mówimy o samochodach z przednim napędem i względnie lekkim tyłem. Ja się w ten sposób kiedyś nieźle rozwaliłem i było to dokładnie po zamianie opon przód-tył.

--
Pozdrawiam
Maciek

49 Data: Maj 04 2007 10:29:20
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Michał 

Maciek  napisał(a):

Ja się w ten sposób kiedyś
nieźle rozwaliłem i było to dokładnie po zamianie opon przód-tył.

To chyba jechałeś jakimś ciężarowym :) Nie da się tak!
Sprawdź lepiej siłę hamowania tylnych kół, jezęli różnica przekracza 35 %
podreguluj.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

50 Data: Maj 04 2007 21:05:05
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Maciek 

Michał napisał(a):

To chyba jechałeś jakimś ciężarowym :) Nie da się tak!
Sprawdź lepiej siłę hamowania tylnych kół, jezęli różnica przekracza 35 %
podreguluj.
Nie było różnicy siły hamowania, bo za bardzo nie hamowałem :-) Był tylko łuk w lewo z górki (konkretnie: DC, trasa AK, przed Cmentarzem Wojskowym jadąc od Dworca Zachodniego), za duża prędkość, lekko wilgotny asfalt i zużyte gumy z tyłu. Pięknie mnie obróciło i zdążyłem zaliczyć barierki po obu stronach drogi. Też bym w życiu nie uwierzył, że tak się da :-)

--
Pozdrawiam
Maciek

51 Data: Maj 04 2007 21:56:31
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: 666 

Tam jest ograniczenie do 60 km/h
Nalezy Ci się spory manadat i duzo punktów karnych...
JaC


(konkretnie: DC, trasa AK, przed Cmentarzem Wojskowym jadąc od Dworca Zachodniego)

52 Data: Maj 04 2007 10:42:25
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Jarek Wójtowicz 

michal  napisał(a):

Zauwa=BFy=B3em, =BFe opony z ty=B3u mam prawie niezniszczone, a z przodu ju=
=BF
bie=BFnik sporo starty. Pomy=B6la=B3em, =BFe zamieni=EA prz=F3d z ty=B3em, =
=BFeby
d=B3u=BFej poje=BCdzi=E6 na tych oponach. Ma to sens? S=B1 jakie=B6
przeciwwskazania? Oczywi=B6cie zachowam kierunek toczenia si=EA k=F3=B3, to
znaczy lewe tylne zamieni=EA z lewym przednim.

Opony z lepszym bieżnikiem zakłada się TYLKO I WYŁĄCZNIE NA TYLNĄ OŚ!
Jeżeli ktoś ci radzi zamieniać i bardziej zdarte zakładać z tyłu to się g. zna
i nie powinienieś słuchać takich specjalistów.
Tak więc masz 2 wyjścia:
1 - albo zostawiasz tak jak masz,
2 - albo kupujesz nowe opony, zakładasz je z tyłu, stare tylne idą do przodu,
    a stare przednie na przemiał.

--
Jarek
S80 2.9 '03 B6294S2 196KM Geartronic
http://www.rafik.art.pl/wp-gallery2.php?g2_itemId=11831


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

53 Data: Maj 04 2007 15:39:48
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Jakub Witkowski 

Jarek Wójtowicz wrote:

Opony z lepszym bieżnikiem zakłada się TYLKO I WYŁĄCZNIE NA TYLNĄ OŚ!
Tak więc masz 2 wyjścia:
1 - albo zostawiasz tak jak masz,
2 - albo kupujesz nowe opony, zakładasz je z tyłu, stare tylne idą do przodu,
    a stare przednie na przemiał.

Albo stare przednie idą do kogoś innego na tył, gdzie robią za lepsze,
zaś jego tylnie na przód, a przednie do kogoś jeszcze innego...
Trzeba tylko zorganizować się w łańcuszek kierowców o zróżnicowanych
preferencjach i zasobach finansowych. W ten sposób chronimy byt każdej
opony od formy wtryskowej aż do naturalnej smierci, a wszyscy
użytkownicy są zadowoleni :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

54 Data: Maj 04 2007 23:00:13
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: złoty 

Jarek Wójtowicz napisał(a):

i nie powinienieś słuchać takich specjalistów.

...raczej Ciebie ;)

pzdr
A.

55 Data: Maj 07 2007 08:29:07
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Jarek Wójtowicz 

złoty  napisał(a):

Jarek Wójtowicz napisał(a):

> i nie powinienieś słuchać takich specjalistów.

...raczej Ciebie ;)

Ponieważ jest z Ciebie specjalista jak "z koziej dupy trąba" zadałem sobie
trochę trudu i zapodaję parę sznurków uświadamiających:

http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp
http://www.opony.pl/poradnik.asp?idt=10&ida=95
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,3941512.html

Sam osobiście widziałem testy opon i co dzieje się jak "specjaliści"
zakładają lepsze opony na przód.

;)

--
Jarek
S80 2.9 '03 B6294S2 196KM Geartronic
http://www.rafik.art.pl/wp-gallery2.php?g2_itemId=11831


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

56 Data: Maj 07 2007 12:02:21
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: złoty 

Jarek Wójtowicz napisał(a):

złoty  napisał(a):
Jarek Wójtowicz napisał(a):

i nie powinienieś słuchać takich specjalistów.
...raczej Ciebie ;)

Ponieważ jest z Ciebie specjalista jak "z koziej dupy trąba" zadałem sobie

...i vice versa

trochę trudu i zapodaję parę sznurków uświadamiających:

http://www.michelin.pl/pl/auto/auto_cons_bib_pqr_neuf.jsp

no cóz - dla nich lepiej, by zmieniać _lepsze_ opony na nowe..bo w końcu z tego żyją..nie?

http://www.opony.pl/poradnik.asp?idt=10&ida=95
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48297,3941512.html


a z nich to właśnie tacy specjaliści jak i ty. Podaj imiennie _kto_ z serwisu opony.pl czy portalu gazeta.pl przeprowadzał takowe doświadczenia, jaki mają staż, na jakiej ilości opon, w jakich warunkach itd. A już całkiem żałosny jest fakt, iż artykuł z opony.pl jest żywcem zerżnięty z michelina ..co widać nawet po załączonym schemaciku - no ale tego to już oczywiście nie byłeś łaskaw zauważyć..bo niewygodne.
Wiem, wiem - zaraz wyjedziesz mi z TVNTurbo i o mistycznej "wspópracy z ADAC". Widzisz - rzecz w tym, iż po pierwsze - oni podają rady dla osób jeżdżących słabo (a Niemcy to już nie ci "dobrzy" kierowcy jak jeszcze kilkanaście lat temu niestety..obecnie jeżdżą jak i większość u nas), po drugie w tych "sensacyjnych" artykułach pomija się całkowicie kwestie:
- rodzaju napędu
- wielkości pojazdu
- obciążenia pojazdu
- warunków atmosferycznych..itd
A są to dość istotne czynniki wpływające na ocenę. I zapewniam cię, iż różnica jest czy omawiany problem dotyczy aut napędzanych na RWD, FDW czy 4WD..aleee - po co wnikać, lepiej podać papkę "złotej rady na wszystko".

Jak dłużej pożyjesz, zrobisz więcej km za kółkiem (i to różnorakimi autami)..to może zrozumiesz, że własne doświadczenie ma większą wartość niż rady z TVN, "Pani Domu" czy innych wszystkowiedzących maketoidów.

Sam osobiście widziałem testy opon i co dzieje się jak "specjaliści"
zakładają lepsze opony na przód.


...ja widziałem, co się dzieje jak "specjaliści" założą wszystkie cztery nowe opony i jeżdżą dalej jak nogi stołowe... no i?

pzdr
A.

57 Data: Maj 04 2007 15:36:55
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Shaman 


Użytkownik "michal"  napisał w wiadomości

Oczywiście zachowam kierunek toczenia się kół, to
znaczy lewe tylne zamienię z lewym przednim.

jeśli lewe tylne zamienisz z prawym przednim to chyba właśnie zmienisz kierunek toczenia no nie? (zakładając że nie zmieniasz opon tylko przekładasz całe koła)

PZDR
Shaman

58 Data: Maj 05 2007 18:34:08
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Jacek Skowroński 

PT Shaman scripsit:

Użytkownik "michal"  napisał w wiadomości


> Oczywiście zachowam kierunek toczenia się kół, to
> znaczy lewe tylne zamienię z lewym przednim.

jeśli lewe tylne zamienisz z prawym przednim to chyba właśnie zmienisz
kierunek toczenia no nie? (zakładając że nie zmieniasz opon tylko
przekładasz całe koła)

Sprawdź jeszcze raz, co Michał napisał.

--
Jacek Skowroński

59 Data: Maj 08 2007 15:41:17
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Shaman 


Użytkownik "Jacek Skowroński"  napisał w wiadomości

> Oczywiście zachowam kierunek toczenia się kół, to
> znaczy lewe tylne zamienię z lewym przednim.

jeśli lewe tylne zamienisz z prawym przednim to chyba właśnie zmienisz
kierunek toczenia no nie? (zakładając że nie zmieniasz opon tylko
przekładasz całe koła)

Sprawdź jeszcze raz, co Michał napisał.

oooo..   czytałem to pare razy..  niesamowite zaćmienie.. to namacalny dowód że czasem człowiek widzi to co sobie wymyślił a nie to co naprawdę istnieje.. :)

PZDR
Shaman

60 Data: Maj 05 2007 16:14:40
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Artur  

Witam,
Ja co roku tak zamieniam opony i w ten sposób mam bieżnik na wszystkich
oponach w miarę równomiernie zużyty ;)
-- -
http://www.forumsamochodowe.pl

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

61 Data: Maj 06 2007 13:20:46
Temat: Re: Zamiana kół przód-tył
Autor: Szczepan Majdański 

jak juz chcesz zmienic to zmien na krzyz;
tzn po przekantej; lewe przednie na tyl prawe;
wtedy zachowujesz rownomierne scieranie sie bieznika

Zamiana kół przód-tył



Grupy dyskusyjne