Grupy dyskusyjne »
Zapieczona ośka
Zapieczona ośka
1 | Data: Sierpien 04 2010 19:32:47 |
Temat: Zapieczona ośka | |
Autor: Tata | W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapieka się (zatara) ośka ramienia, rurka elazna, jest trochę rdzy. Środkiem biegnie spryskiwacz szyby. Mechanizm rozebraem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i mazi spod tylnych k samochodu. Psikaem na ośkę "Penetrusem", strzykawką z naftą i dodatkowo "K2 007". Pukaem delikatnie motkiem na obudowę tulejki ośki, przez nakrętkę i dodatkową tulejkę pukaem te w pionie motkiem i nic. Teraz mechanizm moczę w nafcie, ale wątpię w skuteczno operacji. Czy ktoś z Grupowiczw ma jakiś sprawdzony sposb, ebym mg odblokować tą zapieczoną ośkę? 2 |
Data: Sierpien 04 2010 21:30:37 | Temat: Re: Zapieczona ośka | Autor: AL | Tata pisze: W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapieka się (zatara) ośka ramienia, rurka elazna, jest trochę rdzy. Środkiem biegnie spryskiwacz szyby. Mechanizm rozebraem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i mazi spod tylnych k samochodu. Psikaem na ośkę "Penetrusem", strzykawką z naftą i dodatkowo "K2 007". Pukaem delikatnie motkiem na obudowę tulejki ośki, przez nakrętkę i dodatkową tulejkę pukaem te w pionie motkiem i nic. Teraz mechanizm moczę w nafcie, ale wątpię w skuteczno operacji. Czy ktoś z Grupowiczw ma jakiś sprawdzony sposb, ebym mg odblokować tą zapieczoną ośkę? po tygodniu takich operacji - poddalem sie (pacjent to auto zony - po zimie 2 miesiace stal gdyz zona jezdzila wowczas innym autem i rowniez sie zapiekla/zardzwiala ta oska, z tym, ze bylo to w mech.przedniej wycieraczki) Kupilem za grosze nowy mechanizm (uzywany), zamontowalem i wsio gra -- pozdr Adam (AL) TG 3 |
Data: Sierpien 04 2010 22:47:41 | Temat: Re: Zapieczona ośka | Autor: kml |
W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapieka się (zatara) ośka ramienia, rurka elazna, jest trochę rdzy. Środkiem biegnie spryskiwacz szyby. Mechanizm rozebraem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i mazi spod tylnych k samochodu. Psikaem na ośkę "Penetrusem", strzykawką z naftą i dodatkowo "K2 007". Pukaem delikatnie motkiem na obudowę tulejki ośki, przez nakrętkę i dodatkową tulejkę pukaem te w pionie motkiem i nic. Teraz mechanizm moczę w nafcie, ale wątpię w skuteczno operacji. Czy ktoś z Grupowiczw ma jakiś sprawdzony sposb, ebym mg odblokować tą zapieczoną ośkę? Miaem tak, ale z przednimi wycieraczkami. WD40 etc i siowe poruszanie poączone z prbą wyjęcia. Udao mi się, ale ledwo ledwo. Jezeli nie będzie chciao i to kup uywkę/nowe. Ja swoje wyczyściem do goego metalu, pozbyem sie wszystkich syfw i zoyem na ŁT-43, ktrego nawaliem ile sie dalo. Od tego czasu problemu nie ma. Swoją drogą, przy okazji przepalania auta warto pomachać wycieraczkami :) -- pozdrawiam kml 4 |
Data: Sierpien 04 2010 23:26:10 | Temat: Re: Zapieczona ośka | Autor: Tomasz Pyra | Tata pisze: W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapieka się (zatara) ośka ramienia, rurka elazna, jest trochę rdzy. Środkiem biegnie spryskiwacz szyby. Mechanizm rozebraem. Najprawdopodobniej jest to efekt soli i mazi spod tylnych k samochodu. Psikaem na ośkę "Penetrusem", strzykawką z naftą i dodatkowo "K2 007". Pukaem delikatnie motkiem na obudowę tulejki ośki, przez nakrętkę i dodatkową tulejkę pukaem te w pionie motkiem i nic. Teraz mechanizm moczę w nafcie, ale wątpię w skuteczno operacji. Czy ktoś z Grupowiczw ma jakiś sprawdzony sposb, ebym mg odblokować tą zapieczoną ośkę? Penetrator-odrdzewiacz i wysoka temperatura (nie wiem tylko jak ten spryskiwacz to przeyje. No i rozruszaj to wtedy na się. Tyle e jeeli to się zataro ju na amen, to masz due szanse e nawet jak to oczyścisz to okae się e to stracio ju oryginalne spasowanie i teraz będzie się to dziać co chwilę. Zapytaj w ASO ile kosztuje nowy element, ewentualnie sprawd uywane na jakimś Allegro (tyle e przed zamontowaniem wtedy dokadnie taki wyczy i nasmaruj). Dlatego na przyszo wane zwrcić uwagę na pierwsze symptomy takie jak to e po dugim nieuywaniu pierwszy ruch wycieraczek jest wolniejszy ni kolejne - i to ju jest ostatni moment kiedy to się jeszcze da ratować. Jak ju się zatrze, to będzie duo trudniej (plus mona spalić silnik wycieraczek). 5 |
Data: Sierpien 05 2010 17:24:09 | Temat: Re: Zapieczona oka | Autor: Duch | Uytkownik "Tata" napisa w wiadomoci skuteczno operacji. Czy kto z Grupowiczw ma jaki sprawdzony sposb, Trzeba podebra dzieciakowi cocacol i wymoczy w niej mechanizm. -- Pozdr Duch 6 |
Data: Sierpien 05 2010 17:09:39 | Temat: Re: Zapieczona ośka | Autor: Patryk | Tata wrote: W mechanizmie tylnej wycieraczki kombi, zapieka się (zatara) ośka Nie mam przed oczami elementu, o ktrym piszesz, ale sprawdzony sposb to: -WD-40 -wibracje, uderzenia, udary -czas. Niestety, chemia dziaa przeciw nam - produkty korozji mają WIĘKSZĄ objęto od materiau, ktry koroduje, ktry powoduje wytworzenie się luzu ujemnego (ścicku). Żaden środek nie usunie Ci rdzy ze szczeliny, ale moe ją zmiękczyć. Dlatego naley moliwie często uderzać motkiem. Ja moczyem tydzień i co kilka-kilkanaście godzin naparzaem motkiem z rnych stron uwaając, eby tym uderzaniem nie pogorszyć - idzie jedynie o wibracje, ktrych zadaniem jest doprowadzenie WD-40 wszędzie i ewentualnie zmielenie produktw korozji. Podczas odkręcania mona gwatownie podgrzać element zewnętrzny. Naley to zrobić gwatownie i moliwie duą temperaturą, poniewa zalezy nam na rozszerzeniu elementu zewnętrznego bez rozszerzania elementu wewnętrznego. Potraktowaem palnikiem gazowym na propan butan przez dosownie kilkanaście sekund i od razu prbować odkręcać. Wysoka temperatura rwnie zmiękczy produkty korozji. Powodzenia! -- Patryk 7 |
Data: Sierpien 12 2010 19:11:00 | Temat: Re: Zapieczona ośka | Autor: Tata | Podczas odkręcania mona gwatownie podgrzać element zewnętrzny... Dzięki, tak zrobiem. Chemia praktycznie nic nie daa, zapiekająca ma nie przepuszcza adnego pynnego środka. Między tulejką a ośką bya warstewka zuytego smaru, jak grafit. Są te wery na powierzchni mosięnej tulejki i niklowanej powierzchni ośki. Prby wyprasowania ośki prasą ręczną na zimno nie powiody się, dopiero podgrzanie palnikiem gazowym obudowy tulejki, zakończyo operację sukcesem. Wyprasowanie trzeba byo rozoyć na 3 raty, ośka po chwili te się rozszerzaa. Problemem byo zakończenie operacji, nakrętka mocująca ramię wycieraczki opara się o obudowę i konieczne byo zastosowanie sworznia o mniejszej średnicy ni tulejka, naciskającego od gry. Plastykowa końcwka spryskiwacza natychmiast rozleciaa się i trzeba byo wiercić i frezować, aby wydostać pozostao. Nową końcwkę dostaem w sklepie. Końcwka jest zatrzaskiwana w rurce doprowadzającej pyn, nie wiem, czy mona ją wyciągnąć kombinerkami bez uszkodzenia. Mechanizm tylnej wycieraczki nie jest rozbieralny (oficjalnie), musiaem rozwiercać nity, wiercić i gwintować M3 miejsca po nitach. Uwaga na podkadkę papierową. Z podziękowaniem za skuteczną radę MJ |
Zapieczona ośka
Newsletter
Galerie zdj