Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
1 | Data: Luty 16 2018 11:08:53 |
Temat: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | |
Autor: Liwiusz |
2 |
Data: Luty 16 2018 12:16:52 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Uytkownik "Liwiusz" napisa w wiadomości grup https://krakow.onet.pl/krakow-wyrok-w-procesie-kierowcy-ktory-potracil-prof-vetulaniego/hnplxmm *Z kolei pieszy przyczyni się w sposb bezpośredni do zdarzenia w ten sposb, e wszed na pasy bez uwzględnienia rzeczywistej prędkości zbliającego się i oświetlonego auta."* Ale o co chodzi - ze sad uznal, iz pieszy przed wejsciem na pasy powinien sie rozejrzec, czy ze mozna dostac wyrok za tak drobne przekroczenie predkosci ? J. 3 |
Data: Luty 16 2018 12:31:05 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Liwiusz | W dniu 2018-02-16 o 12:16, J.F. pisze: Uytkownik "Liwiusz" napisa w wiadomości grup Wyroku nie dosta za przekroczenie prędkości, tylko za spowodowanie wypadku. Ma jechać tak, aby mc zatrzymać się przed 81-latkiem chcącym przej przez jezdnię na przejściu dla pieszych (to tak jakby ktoś chcia uywać argumentu, e nagle ktoś się pojawi). -- Liwiusz 4 |
Data: Luty 16 2018 12:55:44 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Uytkownik "Liwiusz" napisa w wiadomości grup W dniu 2018-02-16 o 12:16, J.F. pisze: https://krakow.onet.pl/krakow-wyrok-w-procesie-kierowcy-ktory-potracil-prof-vetulaniego/hnplxmm Wyroku nie dosta za przekroczenie prędkości, tylko za spowodowanie wypadku. Poniekad dostal. Nie ma u nas "za spowodowanie wypadku", tylko "Kto, naruszając, chociaby nieumyślnie, zasady bezpieczeństwa w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, powoduje nieumyślnie wypadek ..." Ale ja nie o tym. Ma jechać tak, aby mc zatrzymać się przed 81-latkiem chcącym przej przez jezdnię na przejściu dla pieszych (to tak jakby ktoś chcia uywać argumentu, e nagle ktoś się pojawi). Ciagle jeszcze u nas zabrania sie pieszemu wchodzenia na jezdnie bezposrednio przed jadacy pojazd. Stwierdzenie "Mg uniknąć potrącenia pieszego, gdyby jecha z dopuszczalną prędkością 50 km na godzinę i zastosowa ekstremalny manewr hamowania" IMHO swiadczy o tym, ze pieszy jednak nie zachowal wymaganej ostroznosci i "sam sie prosil" ... bo co by bylo, gdyby kierowca zareagowal ulamek sekundy pozniej, albo mial gorsze opony itp. No chyba ze pan profesor pokonal juz jeden pas ruchu i byl pelnoprawnie na przejsciu - szerokosci pasow u nas takie, ze zazwyczaj daje to kierowcy jadacemu 50 czas na zahamowanie, a z kolei 81-letni staruszek raczej nie przebiega przez jezdnie ... A tak swoja droga to ciekaw jestem rzeczywistej predkosci - swietnie widac zdarzenie na filmie, bylo z 80, ale zdazyl wyhamowac do 65, czy bieglemu wyszlo 65, a z uczciwym rachunkiem bledow to byloby jeszcze +20/-30 ... J. 5 |
Data: Luty 18 2018 01:51:06 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: PlaMa | W dniu 2018-02-16 o 12:55, J.F. pisze: Ciagle jeszcze u nas zabrania sie pieszemu wchodzenia na jezdnie bezposrednio przed jadacy pojazd. Tylko, skoro wedug sądu daby radę zahamować gdyby jecha 50 km/h, to daje nam co najmniej 20m do ofiary gdy zaczą hamować. Cięko tu mwić o wejściu pod koa. 6 |
Data: Luty 17 2018 19:00:11 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Zenek Kapelinder | Jak by jechal 50 to by na przejsciu byl duzo pozniej i dziadek by zdazyl przejsc. Tak samo jak by jechal 75, wtedy by przejechal przez przejscie zanim dziadek sie na nim znalazl. Wniosek z tego jest taki ze na zdarzenia losowe nie ma sie wplywu i kazde pierdolenie ze trzeba wolniej jest pozbawione sensu bo szybciej tez jest dobrze. 7 |
Data: Luty 18 2018 07:50:26 | Temat: Re: Zapier. Zenek, kombinuj dalej . | Autor: Polwyk | Uytkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomości Jak by jechal 50 to by na przejsciu byl duzo pozniej i dziadek by zdazyl Zenek, kombinuj dalej : następny samochd zblia sie do przejścia 75 km/h i następny dziadek wchodzi na przejście. 8 |
Data: Luty 18 2018 05:53:16 | Temat: Re: Zapier. Zenek, kombinuj dalej . | Autor: Zenek Kapelinder | Jak te 75 nie bedzie predkoscia kolizyjna to nic sie nie stanie. Poza tym nie ma tyle dziadkow profesorow. Jak by to byl talib zbierajacy zlom to zadna gazeta by o zdarzeniu nie napisala. 9 |
Data: Luty 18 2018 16:10:57 | Temat: Re: Zapier. Zenek, kombinuj dalej . | Autor: Polwyk | Uytkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomości kazde zenkowanie ze trzeba wolniej jest pozbawione sensu bo szybciej tez Jak te 75 nie bedzie predkoscia kolizyjna to nic sie nie stanie. A jeeli te 75 km/h bedzie prędkością kolizyjną to czemu piszesz bzdury, e " szybciej te jest dobrze " ? 10 |
Data: Luty 18 2018 07:17:05 | Temat: Re: Zapier. Zenek, kombinuj dalej . | Autor: Zenek Kapelinder | Udowodnij ze 75 jest zawsze predkoscia kolizyjna. 11 |
Data: Luty 18 2018 17:55:06 | Temat: Re: Zapier. Zenek, kombinuj dalej . | Autor: Polwyk | Uytkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomości kazde zenkowanie ze trzeba wolniej jest pozbawione sensu bo szybciej tez Zenek, udowodnij swoją gupotę, e "szybciej tez jest dobrze." Dziadek wchodzi na przejście, a ty zenkujesz 75 km/h. 12 |
Data: Luty 18 2018 09:27:21 | Temat: Re: Zapier. Zenek, kombinuj dalej . | Autor: Zenek Kapelinder | Najpierw udowodnij ze nie jestes debile. Na razie udowadniasz ze jestes debilem. 13 |
Data: Luty 18 2018 08:20:11 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Cavallino | W dniu 18-02-2018 o 01:51, PlaMa pisze: W dniu 2018-02-16 o 12:55, J.F. pisze: No waśnie. Tyle co nic. Cięko tu mwić o wejściu pod koa. Wręcz przeciwnie - cięko mwić o czymś innym ni wtargnięciu. 14 |
Data: Luty 18 2018 08:00:44 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik PlaMa ... Ciko tu mwi o C, jak widac kazdy ma jakies inne podejscie do tego tematu. Nie wyobrazam sobie ot tak wejsc na jezdnie kiedy 20 metrow ode mnie jedzie samochd i nie mam z nim kontaktu wzrokowego potwierdzajacego ze mnie widzi, ze hamuje i w ogole ze przejscie bedzie bezpieczne. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") Jestem may Talibanek, mam granatw cay dzbanek, nuklearn walizeczk i wglika probweczk. Raz, dwa, trzy, dzi Allacha spotkasz Ty ! 15 |
Data: Luty 19 2018 00:24:28 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Dnia Sun, 18 Feb 2018 01:51:06 +0100, PlaMa napisa(a): W dniu 2018-02-16 o12:55, J.F. pisze: 50km/h to 13.9m/s, i 1.4s na przejechanie tych 20m. Zreszta masz opinie bieglego - gdyby jechal 50 i zastosowal ekstremalny manewr hamowania ... J. 16 |
Data: Luty 16 2018 20:09:23 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: mk4 | On 2018-02-16 12:31, Liwiusz wrote: Wyroku nie dosta za przekroczenie prędkości, tylko za spowodowanie wypadku. Ma jechać tak, aby mc zatrzymać się przed 81-latkiem chcącym przej przez jezdnię na przejściu dla pieszych (to tak jakby ktoś chcia uywać argumentu, e nagle ktoś się pojawi). Nie chrzań trolu. Kiedy skończy się to zachęcanie do waenia na przejście bez patrzenia i oceny sytuacji? Często gęsto prosto pod kola. Trzeba być durniem, eby nie rozumieć, e to niebezpieczne. I jeszcze większym durniem, eby nie widzieć, e za pilnowanie bezpieczeństwa na przejściu nie mona obciąyć tylko jednej strony - czyli kierujących. Bo wtedy zawsze będzie niebezpiecznie. Bo czowiek jest czowiekiem i zawsze moe popenić bąd. Dlatego obowiązki muszą być być podzielone, eby by podwjny mechanizm zabezpieczający. Choćby jak teraz - nie wolno wazić ale jak ju wlezie trzeba ustąpić. -- mk4 17 |
Data: Luty 16 2018 12:54:13 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Fri, 16 Feb 2018 12:16:52 +0100, J.F. napisa(a): Ale o co chodzi - ze sad uznal, iz pieszy przed wejsciem na pasy Nie. Sd uzna e pieszy ma mie radar w oku i mierzy prdko. -- Jacek I hate haters. 18 |
Data: Luty 16 2018 14:45:33 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Uytkownik "Jacek Maciejewski" napisa w wiadomoci grup Dnia Fri, 16 Feb 2018 12:16:52 +0100, J.F. napisa(a): Ale o co chodzi - ze sad uznal, iz pieszy przed wejsciem na pasy Nie. Sd uzna e pieszy ma mie radar w oku i mierzy prdko. A kierowca to nie musi miec radaru ? Co chwila jakies ustapienie pierwszenstwa. przy 50 droga hamowania na tyle krotka, ze pieszy naprawde nie powinien wchodzic na jezdnie, bo auto jest "tu". A przy 65 niewiele dalej ... J. 19 |
Data: Luty 16 2018 16:40:08 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Liwiusz | W dniu 2018-02-16 o 14:45, J.F. pisze: Uytkownik "Jacek Maciejewski" napisa w wiadomości grup Dnia Fri, 16 Feb 2018 12:16:52 +0100, J.F. napisa(a): Dlaczego zakadasz, e przed przejściem dla pieszych trzeba jechać z maksymalną dopuszczalną prędkością? -- Liwiusz 20 |
Data: Luty 16 2018 09:35:24 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Zenek Kapelinder | Zmniejszenie z 50 na 49,998 spelnia wymogi przepisu jaki dales? 21 |
Data: Luty 16 2018 18:42:39 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Uytkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomości grup Zmniejszenie z 50 na 49,998 spelnia wymogi przepisu jaki dales? Spelnia o tyle, ze zwolniles, jak bedzie policjant czekal, to jednak zwolniles, na tyle co uwazales odpowiednio. Ale jak policjant bedzie mial kamere z radarem, to bedzie widac, ze nie zwolniles, bo tak doklany radar nie jest. lepiej zwolnic do 49 czy 48. Ale jak do wypadku dojdzie, to widac nieodpowiednio zwolniles :-( J. 22 |
Data: Luty 16 2018 10:42:11 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Zenek Kapelinder | Jaka jest kara za nie zwolnienie jak sie nikogo nie potracilo? Czy taki co nie zwolnil z 1/h i potracil bedzie bardziej winny od takiego co zwolnil z 50 na 49 i tez potracil? 23 |
Data: Luty 16 2018 12:56:03 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Zenek Kapelinder | W sytyuacji o jakiej napisales ja nic nie bede mowil bo bedzie mowil moj adwokat. I jak go znam to poprosi o przedstawienie dowodu ze nie zwolnilem. W sadzie teoretycznie prokurator udowadnia wine, oskarzony nie musi udowadniac swojej niewinnosci bo do udowodnienia winy jest niewinny. Jesli policja nie bedzie miala dowodu ze nie zwolnilem to nawet jak bym przyspiesyl to i tak zwolnilem bo tak twierdze. 24 |
Data: Luty 17 2018 08:09:44 | Temat: Re: Zapier przez pasy, | Autor: Polwyk | Uytkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomości poprosi o przedstawienie dowodu ze nie Nie chodzi o to e nie zwolnieś, chodzi o to e zwolnieś za mao i doszo do wypadku. Jeeli spowodowaeś wypadek to kada twoja prędko przed przejściem jest za dua i duda zawsze z tyu, czyli oberwiesz po dudzie. Jeeli wypadku nie spowodowaeś, ale policjant widzia, to policjant bedzie zeznawa w Sądzie, e niebezpiecznie szybko przejedaeś przez przejście dla pieszych i jak nie masz znajomego sędziego PiSdziaka to moe być niewesoo dla ciebie. 25 |
Data: Luty 19 2018 00:28:20 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Dnia Fri, 16 Feb 2018 12:56:03 -0800 (PST), Zenek Kapelinder W sytyuacji o jakiej napisales ja nic nie bede mowil bo bedzie mowil No i jest zeznanie funkcjonariusza, ktory mowi, ze widzial jak nie zwolniles. I nawet jak masz czarna skrzynke, kamere, czy rejestrator, to mu nic nie zrobisz, bo sad z czystym sumieniem powie, ze mogl nie zauwazyc. Nawet jak Ciebie uniewinnia, to jego nie skaza za falszywe zeznania :-) J. 26 |
Data: Luty 16 2018 20:28:17 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Uytkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomości grup Jaka jest kara za nie zwolnienie jak sie nikogo nie potracilo? 5000 zl. Bo skoro nie ma w taryfikatorze, to trzeba przez sad :-) Czy taki co nie zwolnil z 1/h i potracil bedzie bardziej winny od takiego co zwolnil z 50 na 49 i tez potracil? To sie musisz sadu pytac. Ten co jechal 49, to na moj gust winny, ale ten co jechal 1, to na moj gust bardziej, bo to juz zakrawa na dzialanie celowe, albo korzystanie z telefonu :-) Ale Ty sie bardziej martw o to, co bedzie jak policjant powie "nie zwolnil", a ty powiesz "zwolnilem do 49". J. 27 |
Data: Luty 17 2018 01:19:44 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Liwiusz | W dniu 2018-02-16 o 18:45, Jacek Maciejewski pisze: Zenek, ty uwielbiasz strugać gupszego ni jesteś Nie musi, wystarczy e struga takiego gupiego, jakim jest. -- Liwiusz 28 |
Data: Luty 16 2018 18:45:44 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Fri, 16 Feb 2018 09:35:24 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisa(a): Zmniejszenie z 50 na 49,998 spelnia wymogi przepisu jaki dales? Zenek, ty uwielbiasz struga gupszego ni jeste :) Na wypadek gdyby jednak by rzeczywicie tak gupi, to ci powiem e masz przed przejciem jecha tak wolno eby nikogo nie przejecha. A jak nie wiesz ile to ma by na prdkociomierzu to lepiej nie siadaj za kko bo kogo zabijesz. -- Jacek I hate haters. 29 |
Data: Luty 20 2018 14:38:22 | Temat: Re: Zapier. 4. Kierujacy pojazdem zblizajacy sie. | Autor: Polwyk | Uytkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomości Zmniejszenie z 50 na 49,998 spelnia wymogi przepisu jaki dales? Zenek, nic nie zrozumiaeś z tego przepisu podanego przez J.F. "4. Kierujacy pojazdem zblizajacy sie do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiazany .." Przeczytaj jeszcze raz powoli i na trzewo. Śmiao pytaj, bo tekst jest za trudny. Zenek, ty musisz zmniejszać do 5 lub mniej, bo przy większej prędkości narazisz pieszych na niebezpieczeństwo. 30 |
Data: Luty 16 2018 22:18:44 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Kaczin | W dniu 16.02.2018 o 16:40, Liwiusz pisze:
Dlaczego zakadasz, e nie mona? -- Kaczin 31 |
Data: Luty 16 2018 08:30:17 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Zenek Kapelinder | Bo nic nie zakazuje jazdy z maksymalna dopuszczalna predkoscia przed przejsciem dla pieszych wiejski mundrusiu. 32 |
Data: Luty 16 2018 17:41:09 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Uytkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomości grup Bo nic nie zakazuje jazdy z maksymalna dopuszczalna predkoscia przed przejsciem dla pieszych wiejski mundrusiu. No nie, 4. Kierujacy pojazdem zblizajacy sie do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiazany zmniejszyc predkosc tak, aby nie narazic na niebezpieczeƒstwo pieszych lub rowerzystw znajdujacych sie w tych miejscach lub na nie wchodzacych lub wjezdzajacych. J. 33 |
Data: Luty 19 2018 12:05:41 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: robot | W dniu 2018-02-16 o12:54, Jacek Maciejewski pisze: Dnia Fri, 16 Feb 2018 12:16:52 +0100, J.F. napisa(a):Nie wiedziaem tak ju mona. Ale posza do przodu ta technika. Ja chc se taki radar wstawi. Ile to kosztuje? NFZ co refunduje? 34 |
Data: Luty 16 2018 13:05:24 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Marek | On Fri, 16 Feb 2018 11:08:53 +0100, Liwiusz wrote: https://krakow.onet.pl/krakow-wyrok-w-procesie-kierowcy-ktory-potracil-prof-vetulaniego/hnplxmm A nie byoby problemu gdyby pieszy musia ustąpić pierwszeństwa pojazdowi. -- Marek 35 |
Data: Luty 16 2018 13:19:12 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Liwiusz | W dniu 2018-02-16 o 13:05, Marek pisze: On Fri, 16 Feb 2018 11:08:53 +0100, Liwiusz wrote: Ale jest, e pojazd musi ustąpić pierwszeństwa pieszemu, i te nie powinno być problemu. -- Liwiusz 36 |
Data: Luty 16 2018 04:52:50 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: WS | W dniu piątek, 16 lutego 2018 13:19:13 UTC+1 uytkownik Liwiusz napisa: Ale jest, e pojazd musi ustąpić pierwszeństwa pieszemu, i te nie jest problem, bo rownoczesnie jest Art.14. Zabrania się: 1) wchodzenia na jezdnię: a)bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym rwnie na przejściu dla pieszych Wg mnie powinni sie na cos zdecydowac, albo pieszych nalezy przepuszczac jak juz zblizaja sie do przejscia, albo samochody powinny miec pierszenstwo.... Aktualnie sad raczej nie mial wyjscia i wyrok jest sluszny - obaj winni zlamania przepisow... A o do oceny predkosci przez pieszego - ma wchodzic tak, zeby bylo bezpiecznie i samochod mial szanse zahamowac - jesli nie jest pewien, to powinien czekac... WS WS 37 |
Data: Luty 16 2018 15:49:57 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 16.02.2018 o 14:40, J.F. pisze: Ale jest, e pojazd musi ustąpić pierwszeństwa pieszemu, i te nie powinno być problemu. A to on pieszego na chodniku pierdolną czy na przejściu? I jakby na chodniku to dawaoby mu pierwszeństwo? Shrek 38 |
Data: Luty 16 2018 16:39:22 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Liwiusz | W dniu 2018-02-16 o 14:40, J.F. pisze: Uytkownik "Liwiusz" napisa w wiadomości grup W dniu 2018-02-16 o 13:05, Marek pisze: Prof. Vetulani zosta potracony na przejściu, więc nie wiem czemu rozwaasz pieszego na chodniku. Co prawda stope na przejsciu postawic latwo ... ale warto sie wczesniej rozejrzec, bo samochod sie w miejscu na pewno nie zatrzyma . Oczywiście, nie ma co wpadać na samochd i go taranować. Ale te nie mona wnioskować, e pierwszeństwo mia ten, kto mia trudniej do wyhamowania. Jeśli pieszy wchodzi na przejście, kiedy samochd jest jeszcze kilka metrw przed przejściem, to ni jest to "wtargnięcie bezpośrednio przed" i fakt, e samochd jecha za szybko nie powinno być dla kierowcy okolicznością agodzącą, tylko przeciwnie. -- Liwiusz 39 |
Data: Luty 16 2018 17:44:50 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Uytkownik "Liwiusz" napisa w wiadomości grup W dniu 2018-02-16 o 14:40, J.F. pisze: Uytkownik "Liwiusz" napisa w wiadomości grup Prof. Vetulani zosta potracony na przejściu, więc nie wiem czemu rozwaasz pieszego na chodniku. Bo podejrzewam, ze jak byl czas na mozliwe ustapienie pierwszenstwa, to byl na chodniku :-) Co prawda stope na przejsciu postawic latwo ... ale warto sie wczesniej rozejrzec, bo samochod sie w miejscu na pewno nie zatrzyma . Oczywiście, nie ma co wpadać na samochd i go taranować. Ale te nie mona wnioskować, e pierwszeństwo mia ten, kto mia trudniej do wyhamowania. Jeśli pieszy wchodzi na przejście, kiedy samochd jest jeszcze kilka metrw przed przejściem, to ni jest to "wtargnięcie bezpośrednio przed" i fakt, e samochd jecha za szybko nie powinno być dla kierowcy okolicznością agodzącą, tylko przeciwnie. Ciagle jeszcze mamy przepisy takie, ze to jest wtargniecie i zabronione, wiec jest okolicznoscia lagodzaca, a nawet uniewinniajaca. J. 40 |
Data: Luty 17 2018 13:00:44 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Liwiusz ... Jeli pieszy wchodzi na przejcie, kiedy samochd jest aha, to jadac 50 ile metrw potrzeba na zatrzymanie? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Lubi prac. Praca mnie fascynuje. Potrafi godzinami siedzie i przyglda si jej." Jerome K. Jerome 41 |
Data: Luty 17 2018 14:23:40 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Liwiusz | W dniu 2018-02-17 o 14:00, Budzik pisze: Uytkownik Liwiusz ... Zaley od samochodu. Ale poprawny wniosek z tego jest taki - nie jed 50km/h przed przejściem, tak samo jak nie jedziesz 50km/h przed skrzyowaniem z drogą z pierwszeństwem. A jeśli ju jedziesz, to nie oczekuj, e twoja prędko będzie okolicznością agodzącą. Dlatego nie podoba mi się ten wyrok. -- Liwiusz 42 |
Data: Luty 17 2018 18:02:37 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 17.02.2018 o18:00, Budzik pisze: Analogia do skrzyzowania z droga gwna nie jest dobra, bo jak jestem na Dlatego skup si na tym, eby e na przejciu ma pierwszestwo. Kiedy je naby nie twoja sprawa i zmartwienie. Shrek 43 |
Data: Luty 17 2018 23:00:44 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... Oczywicie ze moja. Bo takie ustawienie jego praw bedzie ograniczao mojeAnalogia do skrzyzowania z droga gwna nie jest dobra, bo jak prawo do pynnej jazdy, bo bede musia hamowa pomimo tego ze mam pierwszenstwo. Ja jako pieszy jakos nie mam problemu z tym, zeby przejsc przez ulice. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") Ze wszystkich rzeczy wiecznych - mioc jest t, ktra trwa najkrcej." Molier 44 |
Data: Luty 18 2018 07:26:59 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 18.02.2018 o00:00, Budzik pisze: Dlatego skup si na tym, eby e na przejciu ma pierwszestwo.Oczywicie ze moja. Bo takie ustawienie jego praw bedzie ograniczao moje Na tym polega ustpowanie pierwszestwa. Shrek 45 |
Data: Luty 18 2018 08:00:43 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... Dlatego skup si na tym, eby e na przejciu ma pierwszestwo.Oczywicie ze moja. Bo takie ustawienie jego praw bedzie To ustalmy tak prawo - pieszy ma pierwszenstwo zawsze i wszedzie, moze wbiegac na droge, jak tylko jest w odlegosci 100m etrw od drogi to ruch staje bo przeciez moze go najsc ochota pobiegac etc. Pieknie bedzie ruch wyglada... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Dzieci staj si podobne do tego, co o nich mylimy." Bird Johnson 46 |
Data: Luty 18 2018 09:56:55 | Temat: Re: Zapie. jestecie w mniejszoci. | Autor: Polwyk | Uytkownik "Budzik" napisa w wiadomoci
Do tego musisz przekona wicej takich przygupw, bo na razie to jestecie w mniejszoci. 47 |
Data: Luty 18 2018 11:36:52 | Temat: Re: Zapie. jesteście w mniejszości. | Autor: Liwiusz | W dniu 2018-02-18 o 09:56, Polwyk pisze: Uytkownik "Budzik" napisa w wiadomości To nic by nie dao, bo wiąe nas konwencja wiedeńska. -- Liwiusz 48 |
Data: Luty 18 2018 12:11:21 | Temat: Re: Zapie. jesteście w mniejszości. | Autor: Polwyk | Uytkownik "Liwiusz" napisa w wiadomości W dniu 2018-02-18 o 09:56, Polwyk pisze: Konwencja Wiedeńska nie jest nadana przez boga i nie jest zapisana na wieki wiekw amen. To co nadane przez boga, to jest zmieniane przez waścicieli boga. 49 |
Data: Luty 18 2018 12:23:50 | Temat: Re: Zapie. jesteście w mniejszości. | Autor: Kubuś Puchatek | W dniu 18.02.2018 o 11:36 Liwiusz pisze: W dniu 2018-02-18 o 09:56, Polwyk pisze: Nie podoba mi się określenie "przygup' ale Polwyk co do zasady ma rację. Naley przekonać więcej ... hm, wyborcw, w więcej ni jednym kraju. Pozdrawiam Kamil 50 |
Data: Luty 18 2018 12:34:47 | Temat: Re: Zapie. jesteście w mniejszości. | Autor: Shrek | W dniu 18.02.2018 o 12:23, Kubuś Puchatek pisze: Nie podoba mi się określenie "przygup' ale Polwyk co do zasady ma rację. NIe jestem przekonany, ale moje wewnętrzne przekonanie mi mwi, e raz ratyfikowanych konwencji się nie gosuje;) W praktyce moemy chyba co najwyej wypowiedzieć umowę, ale skończy się to zapewne tym e wprowadzą ją po prostu jako czę prawa unijnego i wyjdzie na to samo, no moe poza tym, e znw sobie pogorszymy stosunki w UE i wizerunek. BTW - w sumie to się pewnie tak kiedyś skończy, e powstanie europejski PoRD. Mam nadzieję, e przy okazji się dopuszczalny poziom alko zmieni i bedzie mona spokojnie piwo do obiadu wypić jak biay czowiek. Shrek 51 |
Data: Luty 18 2018 13:00:58 | Temat: Re: Zapie. jestecie w mniejszoci. | Autor: Budzik | Uytkownik Kubu Puchatek ... Nie podoba mi si okrelenie "przygup' ale Polwyk co do zasady ma Ale przekonac do czego? Bo ja jednak ironizowaem... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Jak mog powiedzie, co myl, dopki nie przekonam si, co mwi?" E.M. Forster 52 |
Data: Luty 18 2018 13:00:59 | Temat: Re: Zapie. jestecie w mniejszoci. | Autor: Budzik | Uytkownik Polwyk ... To ustalmy tak prawo - pieszy ma pierwszenstwo zawsze i wszedzie, Do tego musisz przekona wicej takich przygupw,Mamusia nie nauczya kulturalnej dyskusji? Miaa co innego, waznego na gowie? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Najpewniejsz metod zachowania tajemnicy jest sprawienie, by ludzie wierzyli, e ju j znaj." Frank Herbert 53 |
Data: Luty 18 2018 23:49:44 | Temat: Re: Zapie. jesteście w mniejszości. | Autor: Akarm | W dniu 2018-02-18 o14:00, Budzik pisze: Uytkownik Polwyk ... Mamusia nie nauczya kulturalnej dyskusji? Jednak jeste idiot. -- Akarm http://bykom-stop.cba.pl/ Nie trawi chamstwa, nieuctwa, byda wszelakiego 54 |
Data: Luty 19 2018 03:00:58 | Temat: Re: Zapie. jestecie w mniejszoci. | Autor: Budzik | Uytkownik Akarm ... Nie trawi chamstwa, nieuctwa, byda wszelakiego Musi by ci ciezko ze soba... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Pocztek i koniec zawsze s jednoci." Frank Herbert 55 |
Data: Luty 18 2018 12:12:52 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 18.02.2018 o09:00, Budzik pisze: Oczywicie ze moja. Bo takie ustawienie jego praw bedzie Na razie ma na przejcviu, wic skup si na tym, eby go tam nie pierdoln:P Shrek 56 |
Data: Luty 18 2018 13:00:59 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... Zeby bya jasnosc - to bya ironia.Oczywicie ze moja. Bo takie ustawienie jego praw bedzie Na razie jest na przejsciu i skupiam sie - oglnie nie mam z tym kopotu. Ale widuje czesto pieszych ktorzy maja kopot z tym, zeby nie dokonywac "wtargniecia". Ale rozumiem ich i akceptuje ich zachowanie - w koncu cos jest wazniejsze - patrzenie gdzie sie idzie, czy wypisywanie pierdo na facebooku. I dlatego tez w kazdym aucie mam kamerke zeby w razie czego nie ponosic odpowiedzialnosci wiekszej niz powinienem jak taki nieprzystosowany wyskoczy mi nagle przed auto bo tramwaj na drugim koncu skrzyzowania zobaczy albo dlatego ze wasnie sobie przypomnia ze ma przejsc. Nikt nie zadba o bezpieczenstwo pieszego lepiej niz on sam. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Czas to pienidz, pienidz to kobiety, kobiety to strata czasu" 57 |
Data: Luty 18 2018 14:29:36 | Temat: Re: Zapie. | Autor: Polwyk | Uytkownik "Budzik" napisa w wiadomoci
Bo debile kierowcy tak pieszych przyzwyczaili. Taki debil kierowca zatrzymuje sie przed przejciem chocia za nim nikt nie jedzie, widze to bardzo czsto jako pieszy i jako kierowca. Pieszy stoi na chodniku, a debil zatrzymuje si. Ale rozumiem ich i akceptuje ich zachowanie - w koncu cos jest wazniejsze Jezeli uwazasz e to jest zabawne lub wesoe to takie gupoty pisz na innych odpowiednich grupach. 58 |
Data: Luty 19 2018 03:00:58 | Temat: Re: Zapie. | Autor: Budzik | Uytkownik Polwyk ... Ale rozumiem ich i akceptuje ich zachowanie - w koncu cos jest Jezeli uwazasz e to jest zabawne lub wesoe to takie gupoty pisz Jeeli irytuje cie ironia to nie czytaj moich postw. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Film powinien zaczyna si od trzsienia ziemi, potem za napiecie ma nieprzerwanie wzrasta." Alfred Hitchcock 59 |
Data: Luty 18 2018 20:22:09 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 18.02.2018 o14:00, Budzik pisze: Na razie jest na przejsciu i skupiam sie - oglnie nie mam z tym kopotu. Z ciekawoci - tobie "wtargiwuj"? Bo mi si nie zdarza. Shrek 60 |
Data: Luty 18 2018 21:34:29 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Dnia Sun, 18 Feb 2018 20:22:09 +0100, Shrek napisa(a): W dniu 18.02.2018 o14:00, Budzik pisze: Widac lubisz zapierdalac :-) Albo Budzik ma pecha do takiego przejscia, gdzie piesi lubia zap* :-) J. 61 |
Data: Luty 18 2018 21:39:56 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 18.02.2018 o21:34, J.F. pisze: Z ciekawoci - tobie "wtargiwuj"? Bo mi si nie zdarza. No lubi, ale akurat przed przejciami odpuszczam. BTW - przyspieszenia s fajniejsze od zapierdalania samego w sobie, wic przepuszczenie pieszego nie jest takie ze;) Albo Budzik ma pecha do takiego przejscia, gdzie piesi lubia zap* :-) No wanie ciekawi mnie, e niektrym piesi wtargiwuj a mnie nie. Shrek 62 |
Data: Luty 18 2018 22:58:29 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Dnia Sun, 18 Feb 2018 21:39:56 +0100, Shrek napisa(a): W dniu 18.02.2018 o21:34, J.F. pisze: IMO - bylo takie zjawisko - pieszy dochodzi do przejscia, patrzy w lewo, zatrzymuje sie bo jedzie samochod, patrzy na niego ... i jak samochod sie wlecze, to wchodzi na przejscie. A jak jedzie szybko, to nie wchodzil. BTW - przyspieszenia Duza strata czasu, paliwa, emisja zanieczyszczen ... no i gdzie ty tak chcesz przyspieszac, jak za chwile kolejne przejscie :-) Albo Budzik ma pecha do takiego przejscia, gdzie piesi lubia zap* :-)No wanie ciekawi mnie, e niektrym piesi wtargiwuj a mnie nie. Odpuszczasz do 70 :-) Moze po prostu czasem okolica taka, ze piesi "wymuszaja". J. 63 |
Data: Luty 19 2018 07:49:59 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 18.02.2018 o22:58, J.F. pisze: BTW - przyspieszenia Wszytko racja. No moe z tym, ze za chwil kolejne, bo spokojnie i do setki daoby si rozbuja zazwyczaj. Nikt nie mwi, e paowanie jest ekonomiczne czy ekologiczne, aczkolwiek LPG pomaga w obu sprawach;) Albo Budzik ma pecha do takiego przejscia, gdzie piesi lubia zap* :-)No wanie ciekawi mnie, e niektrym piesi wtargiwuj a mnie nie. Moze po prostu czasem okolica taka, ze piesi "wymuszaja". Po prostu ich przepuszczam:P Shrek 64 |
Data: Luty 19 2018 03:00:58 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... Tak, zdarza sie.Na razie jest na przejsciu i skupiam sie - oglnie nie mam z tym Ale czesciej po prostu gupio wchodza. Ja wyhamuje, oni przejda a trafi kiedys na kogo kto si zagapi i tyle bedzie z tego przechodzenia. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Najpewniejsz metod zachowania tajemnicy jest sprawienie, by ludzie wierzyli, e ju j znaj." Frank Herbert 65 |
Data: Luty 19 2018 20:29:04 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: mk4 | On 2018-02-19 07:51, Shrek wrote: W dniu 19.02.2018 o04:00, Budzik pisze: No to niech postawi wiata. Wtedy bdzie analogiczna sytuacja. A nie porwnujesz nieporwnywalne. -- mk4 66 |
Data: Luty 20 2018 06:41:29 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 19.02.2018 o20:29, mk4 pisze: A ty na zielonym si zatrzymyjesz i rozgldasz? Bo wiesz - kiedy trafisz na zaspanego tirmana.... To zmie sobie na drog z pierwszestwem przejazdu. Zreszt co za rnica wiata czy nie dla zaspanego tirmana? Shrek 67 |
Data: Luty 19 2018 07:51:24 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 19.02.2018 o04:00, Budzik pisze: Z ciekawoci - tobie "wtargiwuj"? Bo mi si nie zdarza.Tak, zdarza sie. No to legitnie robi - w czym ich win widzisz? a trafi A ty na zielonym si zatrzymyjesz i rozgldasz? Bo wiesz - kiedy trafisz na zaspanego tirmana.... Shrek 68 |
Data: Luty 20 2018 13:00:53 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... Chyba juz o tym rozmawialismy kiedys.Z ciekawoci - tobie "wtargiwuj"? Bo mi si nie zdarza.Tak, zdarza sie. Prezentujesz podejscie szukajace winny niewinny w prawie, a ja szukam podejscia zeby jak najwiecej osb przezyo. Wchodzenie tuz przed jadace auto nawet jako ono TYM RAZEM wyhamuje jest gupie, niepotrzebne i ja nie jestem pewny czy jest zgodne z prawem. Bo prawo chyba nie definiuje wejscia tuz przed w ten sposb, ze jak kierowca zdazy wyhamowac to byo ok? a trafi Jezdze tak, zeby przezyc i jechac w miare pynnie. Jezeli jade gwna droga z pierwszenstwem i widze ze ktos podejrzanie szybko zbliza sie jadac podporzadkowana to tak, obserwuje i przyhamowuje. Nie zawsze sie da bo predkosci inne, wymogi inne ale troche sie da. Pieszy ma atwiej. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") Za grami za lasami y Bin Laden z Talibami, a pewnego dnia we wtorek gdy dopisa mu humorek zamiast escape wcisn enter i rozjeba World Trade Center. 69 |
Data: Luty 20 2018 20:01:14 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... No to legitnie robi - w czym ich win widzisz?Chyba juz o tym rozmawialismy kiedys. Mi bezpieczenstwo pieszych lezy na sercu najbardziej wtedy jak sam jestem pieszym! Dlatego jako pieszy nigdy nie wychodze na droge jak sie nie upewnie ze ten za kierownica widzi mnie i zwalnia. Jako kierowca rwnie zalezy mi na moim bezpieczenstwie i dlatego: - jedze zdecydowanie wolno - nie wyprzedzam tam gdzie uwazam ze byoby to gupie - ogolnie mao wyprzedzam - jak widze ze debilnie wyprzedza ktos inny to robie mu miejsce i niech jedzie itp itd. CZy jezdze -10? Gdybym uwaza, ze predkosc 90 jest rwnie niebezpieczna co chodzenie po ulicach z bem wpqtrzonym w smartfona to pewnie bym tak jezdzi. Ale nie, na krajowkach najczesciej jade 90. No to ja ci mowie, ze widuje duzo przypadkw ze ludzie wchodza sobie od tak i po prostu nie moge tej gupoty zrozumiec. I pietnuje j. Oczywicie ze cze to ze swoja wygoda.A ty na zielonym si zatrzymyjesz i rozgldasz? Bo wiesz - kiedy Przejechanie kogos to mao wygodna sytuacja. Skoro takim autem jezdzisz to wiele wyjasnia...Nie zawsze sie da bo predkosci inne, wymogi inne ale troche sie da. (wybacz poziom odpowiedzi, staram sie dostosowac do poziomu) Generalnie pytanie jest kto powinien mie pierwszestwo pieszy czy Z ciekawosci - jak to jest mozliwe ze czysz liczbe wypadkw ze sposobem jazdy a nie z infrastruktur? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Wiedza to wadza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze braku wadzy." Niels Bohr 70 |
Data: Luty 20 2018 23:00:54 | Temat: Re: Zapier | Autor: Polwyk | Uytkownik "Budzik" napisa w wiadomoci
W moim rejonie nie ma takich urzadze, e jak kto zbliy si do przejcia to automat daje kopa w dud i wyrzuca go na srodek przejcia. 71 |
Data: Luty 21 2018 10:00:53 | Temat: Re: Zapier | Autor: Budzik | Uytkownik Polwyk ... To moze chociaz w czytniku znajdziesz urzadzenie wycinajace sygnaturki?jak to jest mozliwe ze czysz liczbe wypadkw ze sposobemW moim rejonie nie ma takich urzadze, e jak kto zbliy si do -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") Miosierdzie jest pocztkiem okruciestwa. Frank Herbert 72 |
Data: Luty 21 2018 10:00:52 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... Na poczatek infrastruktura plus edukacja. Rwneiz pieszych!To najlepiej z domu nie wychodzi. A konsekwentny jeste i na A moze przede wszystkim...? Ja nie twierdze, ze kierowca ma nie dbac.Oczywiscie nie naley wchodzi na pa i ucz tego w szkole jakbyNo to ja ci mowie, ze widuje duzo przypadkw ze ludzie wchodza Ja tylko tweirdze, ze uczenie pieszych ze maja wszedzie pierwszenstwo przynosi efekt odwrotny. Skoro takim autem jezdzisz to wiele wyjasnia... Oczywiscie ze w tym fragmencie pieprzyem. Przeciez pisaem ze dostosowuje sie poziomem... Serio uwazasz, ze przejscie przejsciu rwne i nic tu nie ma do poprawy...? OMG... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Ludzie nie maj problemw, tylko sobie sami je stwarzaj" 73 |
Data: Luty 21 2018 12:24:55 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 21.02.2018 o11:00, Budzik pisze: I prawidowo. Nikt ci nie zabrania dbanie o wasne bezpieczestwo.Na poczatek infrastruktura plus edukacja. Rwneiz pieszych! Jasne - na pocztek wszyscy inni, ty na kocu. BTW - sprawd sobie jak to wyglda - w kadej szkole tego ucz (lewo-prawo-lewo) a i infrastruktura systematycznie si poprawia. Zostaje tylko wyleczy kierowcw z "mania tak jakby pierwszestwa" i wyprzedzania na pasach. Za to drugie siju wzili, za pierwsze te tylko kewstia czasu, bo to ostatnie co zostao do zrobienia. Ja nie twierdze, ze kierowca ma nie dbac. Jeszcze raz - znajd kogo kto ma dziecko i zapytaj czego go w szkole ucz. To co ty chcesz zrobi to przenie prawo silniejszego do prawodawstwa - i to jeszcze pod faszyw trosk o sabszego. Oczywiscie ze w tym fragmencie pieprzyem. No to wyjanij co sprawia takie trudnoci w manewrze hamowania, skoro si na ta trudno powoujesz? Normalnie - byem, widziaem, wycignem wnioski. PrzecieSerio uwazasz, ze przejscie przejsciu rwne i nic tu nie ma do Jest sporo do poprawy... i na przykad przejcia w Warszawie oddstaj od reszty ktr na swiecie widziaem... bardzo na plus. Shrek 74 |
Data: Luty 21 2018 21:11:31 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 21.02.2018 o21:01, Budzik pisze: Ale ale - skad wniosek ze ja nie jestem pieszym?Na poczatek infrastruktura plus edukacja. Rwneiz pieszych! A co ci nakazuje waenie pod koa? NIe no to dbaj o siebie. O o dobro innych si tak bardzo nie martw. No to wyjanij co sprawia takie trudnoci w manewrze hamowania,Zamiast dowcipkowac o flinstonach, skupibys sie na tym co napisaem. Bo ja wiem. Przeniesienie nogi na peda hamulca nie wyglda na specjalnie trudniejsze czy atwiejsze ni zatrzymanie pieszego. Troska nie jest faszywa, naprawde uwazam, ze: Statystyki wykazuj, e si myslisz. Tam gdzie piesi maj realne prawa jest bezpieczniej, tam gdzie s traktowani jak stonka gin na potg. Nie trzeba wynajdywa koa. - jezeli damy wiecej praw pieszym to miasta zakorkuja sie jeszcze I to jest rzeczywisty argument, a troska o pieszych. A ze na to nakada sie czesc kierowcw wariatw... Przyznaje ze kiedy NIe wiem gdzie jedzisz, w DC nie ma problemu ze zmian pasa ani uprzejmoci. Jest sporo do poprawy... i na przykad przejcia w Warszawie Przyjed, zobacz, potem narzekaj. Sukcesywnie dowietla si praktycznie wszystkie przejscia na drogach wyszych ni jakie drobne gminne. W mojej okolicy Wszystkie na gowniejszych drogach s dowietlone. Shrek Shrek 75 |
Data: Luty 22 2018 07:59:43 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Zenek Kapelinder | Z tymi 2/3 to pewno jest jak z niedostosowaniem predkosci. Jak by kierowcy mieli kamerki i w kazdej watpliwej sytuacji sprawy szly do sadow to calkiem mozliwe ze z 2/3 zrobilo by sie 1/10. 76 |
Data: Luty 22 2018 17:54:19 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 22.02.2018 o 16:59, Zenek Kapelinder pisze: Z tymi 2/3 to pewno jest jak z niedostosowaniem predkosci. Jak by kierowcy mieli kamerki i w kazdej watpliwej sytuacji sprawy szly do sadow to calkiem mozliwe ze z 2/3 zrobilo by sie 1/10. Albo 4/5. Shrek 77 |
Data: Luty 22 2018 04:00:51 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... Troska nie jest faszywa, naprawde uwazam, ze: Pierwszy z brzegu artyku... https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,sprawdzili-dlaczego-gina- piesi-brw-polsce-i-dlaczego-tak-duzo,219949.html http://tiny.pl/gnlp3 Wychodzioby z niego ze jednak infrastruktura. Poczytaj np. o przejsciahc dwujezniowych, o zebrach tam gdzie vmax = 70 itp. I jeszcze ciekawostka: - A wprowadzenie obowiązku ustępowania pieszemu zbliającemu się do pasw? Olszewski: Ostronie. W Szwecji kilkanaście lat temu prawo byo takie samo, jak teraz jest u nas. Po wprowadzeniu zmiany - nadaniu pierwszeństwa pieszemu zbliającemu się do pasw, a nie tylko ju będącemu na pasach – liczba wypadkw na przejściach początkowo wzrosa. Dopiero po jakimś roku zaczęa spadać. Ostatecznie efekt jest pozytywny. Ale tam nie ma zebr na dwupasmwkach i w miejscach, gdzie ograniczenie prędkości wynosi 70 km/h. Dlatego uwaam, e wprowadzenie takiego przepisu w Polsce jest dugofalowo suszne, ale warunkiem jest solidny audyt wszystkich przej dla pieszych w kraju i sprawdzenie na przykad, czy widoczności są odpowiednie. No i to ciekawe Z analizy statystyk warszawskich wynika, e 25 proc. wypadkw na przejściach z sygnalizacją jest spowodowana wejściem przez pieszego na czerwonym świetle, .... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "TPSA - to ludzka rzecz okrada" 78 |
Data: Luty 22 2018 12:00:49 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... Nie manipuluj. Oparte na danych z 2014 roku. Czyli biorac pod uwage cyklPierwszy z brzegu artyku... raportowania itp - nowki sztuki. A jak juz sie lat czepiac to raptem sprzed lat 3-4. Ja akurat jestem z Poznania i tutaj sa takie miejsca.Wychodzioby z niego ze jednak infrastruktura. Dopiero po jakim roku zacza spada. Ostatecznie efekt jest Nawet w tym podpunkcie w dalszej czesci jest wyraznie zaznaczone ze tylko w polaczeniu ze zmiana infrastruktury... nie, pokazuje tylko ze trzeba patrzec na problem wielowymiarowo. A nie - winni kierowcy - koniec. No i czego to dowodzi?No i to ciekawe Czy ja gdzies twiwerdze ze kierowcy sa nieomylni? Przeciez cay czas o tym wasnie pisze. Sa omylni i beda nadal! Nawet w tym wtku pojawiaj si co i raz gosy, e pieszemu nieWiec albo zakadasz za wole i celowe dziaanie albo potwierdzasz tylko to o czym pisze od poczatku kierowca ma najtrudniej, najatwiej mu sie pomylic, popenic bd wiec i najczesciej to on wasnie to robi. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Jeeli wydaje si, e wszystko dziaa dobrze, to znaczy, e co przeoczye." Ed Murphy 79 |
Data: Luty 22 2018 17:48:12 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 22.02.2018 o 13:00, Budzik pisze: Nie manipuluj. Oparte na danych z 2014 roku. Badania trway trzy lata – od padziernika 2012 do końca września 2015 rok No waśnie - jest. A teraz biegaj do google street i znajdz 10Ja akurat jestem z Poznania i tutaj sa takie miejsca. to dawaj 15 z poznania. No i? Czyli dziaa. myślę, e dobre podsumowanie to jest ta grafika http://tiny.pl/gn4rd Teraz moesz sobie dorabiać dowolne teorie. nie, pokazuje tylko ze trzeba patrzec na problem wielowymiarowo. Spoko patrzę. Natomiast rozmawiamy tu o tym, e kierowcy argumentują, e mają "takjabypierwszeństwonaprzejściu". To kto jest winny ich gupoty? A jeszcze jedną ciekawostką jest to, e 2/3 wypadkw z udziaemNo i czego to dowodzi? Że jednak w większości za wypadki z pieszymi są odpwiedzilni kierowcy. Więc spychanie odpowiedzialności na innych jest po prostu kamstwem. Wiec albo zakadasz za wole i celowe dziaanie albo potwierdzasz tylko To jak ma tak trudno, e nie daje rady to niech korzysta z KM a nie domaga się pierwszeństwa z powodu swojej uomności. Co to za argument - "mam trudniej - dawaj mnie pierwszeństwo"? To moze pierwszeństwo dla motocykli - wszak trudniej ni puszką? :P Shrek 80 |
Data: Luty 22 2018 08:18:30 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 22.02.2018 o 05:00, Budzik pisze: Pierwszy z brzegu artyku... Pierwszt z brzegu oparty o dane sprzed5-9 lat. Wychodzioby z niego ze jednak infrastruktura. No jednoznacznie: "Olszewski: Trudno wskazać jedną przyczynę, to jest cay katalog naszych zaniedbań." Poczytaj np. o przejsciahc dwujezniowych, o zebrach tam gdzie vmax = 70 No waśnie - jest. A teraz biegaj do google street i znajdz 10 takich w Warszawie. Skoro to zupenie normalne zjawisko, to nie powinieneś mieć problemu. Dopiero po jakimś roku zaczęa spadać. Ostatecznie efekt jest pozytywny. No i? Czyli dziaa. ne, ale warunkiem jest solidny Rozumiem - jesteś za a nawet przeciw. Oczywiście o przejścia naley dbać swoją drogą. No i to ciekawe A jeszcze jedną ciekawostką jest to, e 2/3 wypadkw z udziaem pieszych jest spowodowanych przez kierowcw. Zapewne w wiekszości tych, co są przekonani, e mają "tak jakby pierwszeństwo, bo pieszemu niewolno" Nawet w tym wątku pojawiają się co i raz gosy, e pieszemu nie owlno byo i nie ma jak kierowcy zarzucić zamania przepisu. Więc polecam sprawdzić czy rzeczywiście nie zosta uznanym winnym. BTW - podobne ststystyki wyglądają dla wszystkich uczestnikw ruchu. Piesi - kierowcy, roerzyści, kierowcy, ba... motocykliści - kierowcy. Zawsze częściej są winni certyfikowani kierowcy, doskonale znający PoRD i dzięki temu wiedzący czego innym niewolno. Dalej będziesz twierdzi, e winna infrastruktura, pogoda, przepisy, wszystko tylko nie kierowcy? Shrek 81 |
Data: Luty 22 2018 04:00:51 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... Gratuluje...Ale ale - skad wniosek ze ja nie jestem pieszym?Na poczatek infrastruktura plus edukacja. Rwneiz pieszych! Jezeli tylko z tym kojarzysz ruch i podjecie decyzji o hamowaniu to jaNo to wyjanij co sprawia takie trudnoci w manewrze hamowania,Zamiast dowcipkowac o flinstonach, skupibys sie na tym co nie mam wiecej pyta. Wydawaoby sie, ze rozumiesz, i tu nie chodzi o przeniesienie nogi a o podjecie decyzji ale c... Jezdze oglnie wszedzie chociaz zdecydowanie czesciej po zachodniejTroska nie jest faszywa, naprawde uwazam, ze: czesci Polski. Ja tez nie mam problemu ze zmiana pasa, nie o tym pisaem... Czy ja twierdze ze sie "sukcesywnie nie doswietla"?Jest sporo do poprawy... i na przykad przejcia w Warszawie -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Mio jest tryumfem wyobrani nad inteligencj." Henry Louis Mencken 82 |
Data: Luty 22 2018 08:23:27 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 22.02.2018 o05:00, Budzik pisze: Bo ja wiem. Przeniesienie nogi na peda hamulca nie wyglda naJezeli tylko z tym kojarzysz ruch i podjecie decyzji o hamowaniu to ja No nie mam z tym jako problemw i generalnie nawet jestem w stanie odgadn czy pieszy idzie do przejcia eby przej, czy rozbi namiot i biwakowa na krawniku. Musi by specjalne supermoce posiadam. Albo... Jezdze oglnie wszedzie chociaz zdecydowanie czesciej po zachodniejA ze na to nakada sie czesc kierowcw wariatw... Przyznaje ze To o czym w zasadzie pisae? Przyjed, zobacz, potem narzekaj. Sukcesywnie dowietla siCzy ja twierdze ze sie "sukcesywnie nie doswietla"? Twierdzisz, e przejcia s winne, bo u nas s dziadowskie. Nie s. Nawet nie samochody s winne. Winni s kierowcy - dokadnie w 2/3 przypadkw wypadkw z udziaem pieszych. Shrek 83 |
Data: Luty 22 2018 12:00:49 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... Albo nie rozumiesz pojecia statystyki.Bo ja wiem. Przeniesienie nogi na peda hamulca nie wyglda naJezeli tylko z tym kojarzysz ruch i podjecie decyzji o hamowaniu to Bo ja tez nie mam problemu, nawet tych smartfono zidiociaych przewaznie dobrze diagnozuje. Tak samo jak czesto innych kierowcw popeniajacych bdy. Ale nas sa miliony, a wypadkw duzo mniej. Ja z przechodzeniem przez ulice tez nie mam problemu. A jednak ludzie gina... O tym ze odczuwam zmiane kultury jazdy.Jezdze oglnie wszedzie chociaz zdecydowanie czesciej po zachodniejA ze na to nakada sie czesc kierowcw wariatw... Przyznaje ze Przyjed, zobacz, potem narzekaj. Sukcesywnie dowietla siCzy ja twierdze ze sie "sukcesywnie nie doswietla"? Skoro juz wiemy, ze kierowcy najczesciej popeniaja bedy na drogach (az dziwne, ze nie latarnie) to co proponujesz zeby mniej pieszych gineo? Zakorkowanie miast czy edukacje pieszych? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Istota, ktra przez cae ycie tworzya pewne okrelone wyobraenie swojej osoby, zginie raczej, ni stanie si antytez tego wyobraenia." Frank Herbert 84 |
Data: Luty 22 2018 17:53:54 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 22.02.2018 o13:00, Budzik pisze: No nie mam z tym jako problemw i generalnie nawet jestem w stanieAlbo nie rozumiesz pojecia statystyki. Ty nie rozumiesz pojcia ststystyki. Starystyka mwi, e tam gdzie piesi maj pierwszestwo jest dwa razy mniej ofiar. To pokazuje, e nie trzeba wynajdywa koa i sprawa zostaa przebadana emiprycznie. O tym ze odczuwam zmiane kultury jazdy.Ja tez nie mam problemu ze zmiana pasa, nie o tym pisaem... Prawd mwic ja te dostrzegaem zmian kultury jazdy jak przyjedzaem do Poznania:P Skoro juz wiemy, ze kierowcy najczesciej popeniaja bedy na drogach Edukacj kierowcw. To chyba oczywiste? Shrek. 85 |
Data: Luty 21 2018 20:01:07 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... Ale ale - skad wniosek ze ja nie jestem pieszym?I prawidowo. Nikt ci nie zabrania dbanie o wasne bezpieczestwo.Na poczatek infrastruktura plus edukacja. Rwneiz pieszych! BTW - sprawd sobie jak to wyglda - w kadej szkole tego uczJezeli ucza tego w szkole to co z ta nauka jest nie ten teges... Zreszta zamiast uczyc lewo prawo lewo, niech lepiej ucza mysl, mysl, mysl... Zamiast dowcipkowac o flinstonach, skupibys sie na tym co napisaem.Ja nie twierdze, ze kierowca ma nie dbac. Nie napisaem ze jest trudno, tylko ze pieszy ma atwiej. Porusza sie z mniejsza predkoscia, ma lepsze pole widzenia etc. Troska nie jest faszywa, naprawde uwazam, ze: - jezeli zostawimy tak jak jest to kierowcy nadal beda popeniac bedy - jezeli damy wiecej praw pieszym to miasta zakorkuja sie jeszcze bardziej. A ze na to nakada sie czesc kierowcw wariatw... Przyznaje ze kiedy przejezdzam zachodnia granice to niby jest tak samo a jednak przykadowo wczenie kierunkowskazu sygnalizujacego zmiane pasa powoduje to ze ten z tyu zwalnia i robi miejsce. U nas czesto przyspiesza... Normalnie - byem, widziaem, wycignem wnioski. PrzecieSerio uwazasz, ze przejscie przejsciu rwne i nic tu nie ma do Wiesz, nie chodzi o te przejscia ktore sa juz zbudowane poprawnie ale o te multum ktore nadal nie jest. Przykadowo kwestia oswietlenia przejsc. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Si kobiet s sabostki mczyzn" - Voltaire 86 |
Data: Luty 20 2018 21:38:52 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 20.02.2018 o21:01, Budzik pisze: To najlepiej z domu nie wychodzi. A konsekwentny jeste i na I prawidowo. Nikt ci nie zabrania dbanie o wasne bezpieczestwo. Problem w tym, jak chcesz dba o bezpieczetwo pieszych wprowadzajc azjatyckie zwyczaje. Oczywiscie nie naley wchodzi na pa i ucz tego w szkole jakbyNo to ja ci mowie, ze widuje duzo przypadkw ze ludzie wchodza sobie od No dobra - a mysisz, e jak kto jest debilem i nie dba o siebie, to jak dodasz to eby i kierowca nie musia o niego dba to bdzie bezpieczniej? Co cie skania ku tak absurdalnemu rozwizaniu? Skoro takim autem jezdzisz to wiele wyjasnia... Sorry, ale pieprzysz. Jedz na 4oo i 2oo i jako hamowanie nie sprawia mi wybitnych trudnoci. Cho awaryjne na 2oo rzeczywicie bywa trudne. Z ciekawosci - jak to jest mozliwe ze czysz liczbe wypadkw ze sposobem Normalnie - byem, widziaem, wycignem wnioski. Przecie rozmawiamy o przejciach, czyli nie o autostradach a miastach. Czego si spodziewasz? Teleportw? Shrek 87 |
Data: Luty 20 2018 15:37:50 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 20.02.2018 o14:00, Budzik pisze: No to legitnie robi - w czym ich win widzisz?Chyba juz o tym rozmawialismy kiedys. To najlepiej z domu nie wychodzi. A konsekwentny jeste i na przykad jedzisz -10 w stosunku do znakw eby byo bezpieczniej, czy bezpieczestwo, zwaszcza innych ley ci na sercu tylko jak ci jest wygodnie? No i jak ci bezpieczestwo pieszych ley tak na sercu, to czemu chcesz bra przykad z Azji, skoro statystyki pokazuj, e najmniej pieszych ginie tam, gdzie piesi maj jednoznaczne pierwszewo na pasach? Oczywiscie nie naley wchodzi na pa i ucz tego w szkole jakby mia wtpliwoci. I to jest najlepsze wyjcie - pierwszestow dla pieszych, eby kierowcy _musieli_ na nich uwaa i rozsdek, ktrego uczy si ju w szkole. A ty na zielonym si zatrzymyjesz i rozgldasz? Bo wiesz - kiedy Jedzisz tak jak ci wygodnie i dorabiasz do tego teori. Nie zawsze sie da bo predkosci inne, wymogi inne ale troche sie da. Oczywicie, bo Kierowca to jak flinston stopami musi hamowa, wic mu trudniej. Generalnie pytanie jest kto powinien mie pierwszestwo pieszy czy kierowcy. I na to pytanie mona mie rne odpowiedzi, ale tumaczenie, e niby pieszy, ale tak naprawd to nie dla jego dobra jest po prostu sabe. Tym bardziej, e statystyki s nieubagane i im dalej na wschd i poudnie tym gorzej, wic jeli zaley ci na bezpieczestwie pieszych to raczej nie naley tamtych wzorcw powiela. Shrek. 88 |
Data: Luty 18 2018 23:25:16 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: WS | On Saturday, February 17, 2018 at 6:02:35 PM UTC+1, Shrek wrote:
Takie asukaracyjne podejscie jest zgodne z aktualnym PoRD (w sensie mozna tak jezdzic), ale raczej z niego nie wynika (nie jest obowiazkiem kierowcy). Gdyby tak bylo, to oznacza praktycznie pierszenswo pieszych wchodzacych na przejscie, a nie taka jest wola ustawodawcy (i zapisy w PoRD). Projest, ktory mial to zmienic dokladnie w taki sposob przepadl, wiec trudno mowic, ze ustawodawca ma cos tego typu na mysli... Pozostaje jeszcze definicja tego wtargniecia bezposrednio przed... wg mnie nie jest to jakas odleglosc w metrach (bo by podali ile ;), lub byly by interpretacje tego typu w wyrokach sadow ), tylko raczej cos typu: wejscie przed pojazd, ktory nie ma juz fizycznych szans sie zatrzymac przed pieszym, z czego by wynikalo, ze jak pieszy wlezie na pasy, a kierowca wcisnie hamulec do oporu i bedzie wypadek, to winny jest pieszy. Im pojazd jedzie szybciej, tym odleglosc ta musi byc wieksza. Oczywiscie kierowca musi dac pieszemu szanse oceny, czyli jak np. na ograniczeniu 30 wypadnie zza zakretu na przejscie jadac ~90 to pieszy nie mial szans go zauwazyc, czyli wtedy juz wina kierowcy... WS 89 |
Data: Luty 19 2018 08:54:34 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Liwiusz | W dniu 2018-02-19 o 08:25, WS pisze: Pozostaje jeszcze definicja tego wtargniecia bezposrednio przed... wg mnie nie jest to jakas odleglosc w metrach (bo by podali ile ;), lub byly by interpretacje tego typu w wyrokach sadow ), tylko raczej cos typu: wejscie przed pojazd, ktory nie ma juz fizycznych szans sie zatrzymac przed pieszym, z czego by wynikalo, ze jak pieszy wlezie na pasy, a kierowca wcisnie hamulec do oporu i bedzie wypadek, to winny jest pieszy. Im pojazd jedzie szybciej, tym odleglosc ta musi byc wieksza. Czy do przecinania się torw jazdy samochodw te chcesz zastosować tę nowatorską metodę "pierwszeństwo ma większy i szybszy"? Oczywiscie kierowca musi dac pieszemu szanse oceny, czyli jak np. na ograniczeniu 30 wypadnie zza zakretu na przejscie jadac ~90 to pieszy nie mial szans go zauwazyc, czyli wtedy juz wina kierowcy... Łaskawca :) -- Liwiusz 90 |
Data: Luty 19 2018 00:14:28 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: WS | On Monday, February 19, 2018 at 8:54:39 AM UTC+1, Liwiusz wrote: W dniu 2018-02-19 o 08:25, WS pisze: > Pozostaje jeszcze definicja tego wtargniecia bezposrednio przed... wg mnie nie jest to jakas odleglosc w metrach (bo by podali ile ;), lub byly by interpretacje tego typu w wyrokach sadow ), tylko raczej cos typu: wejscie przed pojazd, ktory nie ma juz fizycznych szans sie zatrzymac przed pieszym, z czego by wynikalo, ze jak pieszy wlezie na pasy, a kierowca wcisnie hamulec do oporu i bedzie wypadek, to winny jest pieszy. Im pojazd jedzie szybciej, tym odleglosc ta musi byc wieksza. Ustapienie pierszenstwa i kiedy kto... jest zdefiniowane w PoRD, wiec nie rozumiem tej pseudo analogi... Swiadome wejscie przed pojazd, ktory nie ma sznas sie zatrzymac to samobojstwo, nie patrzenie na jezdnie przed wejsciem, lub kiepska ocena sytuacji to "tylko" rusyjska ruletka ;) Problematyczne jest przejscie dla pieszych. "Bezposrednio przed" nie jest zdefiniowane, BTW jesli Ci sie nie podoba moja interpretacja podaj swoja, lub jakis odnosnik do interpretacji sadowych (?) 91 |
Data: Luty 19 2018 09:18:20 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Liwiusz | W dniu 2018-02-19 o 09:14, WS pisze: On Monday, February 19, 2018 at 8:54:39 AM UTC+1, Liwiusz wrote: Chciaem tylko się dowiedzieć, czy jesteś konsekwentny w swoich twierdzeniach, i jeśli odbierasz ustawowe pierwszeństwo przynalene pieszemu, to czy tak samo uwaasz w przypadku pierwszeństwa samochodu. Swiadome wejscie przed pojazd, ktory nie ma sznas sie zatrzymac to samobojstwo, nie patrzenie na jezdnie przed wejsciem, lub kiepska ocena sytuacji to "tylko" rusyjska ruletka ;) Tak samo jak świadome wjechanie w bok jadącego drogą podporządkowaną samochodu. Problematyczne jest przejscie dla pieszych. "Bezposrednio przed" nie jest zdefiniowane, BTW jesli Ci sie nie podoba moja interpretacja podaj swoja, lub jakis odnosnik do interpretacji sadowych (?) Dlatego trzeba to wtargnięcie wykreślić z przepisw, bo widać jest interpretowane jak przyznawanie pierwszeństwa samochodowi na przejściu, przez co zbiera się krwawe niwo. -- Liwiusz 92 |
Data: Luty 19 2018 00:23:26 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: WS | On Monday, February 19, 2018 at 9:18:23 AM UTC+1, Liwiusz wrote: Dlatego trzeba to wtargnięcie wykreślić z przepisw, bo widać jest Tak jak napisalem wczesniej, jestem za jednoznacznym okresleniem pierszenstwa, obojetne w ktora strone, byle jasno. Albo pieszy czeka, az moze przejsc albo ma pierszenstwo zblizajac sie / wchodzac na pasy. Byl taki projekt (pierszensto dla zblizajacych sie do przejscia / wchodzacych) ale upadl, wiec poslowie uznali, ze tak ma nie byc. Wiec nie jest. 93 |
Data: Luty 21 2018 19:43:14 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: t-1 | W dniu 2018-02-19 o09:18, Liwiusz pisze: Tak samo jak wiadome wjechanie w bok jadcego drog podporzdkowan samochodu. A jak mona wjecha niewiadomie? Na haju? Chciae chyba powiedzie celowe. Ale i tu nie masz racji. Wymuszenie pierwszestwa polega wanie na zmuszeniu drugiego np. do hamowania. Wiec uderzony z boku nie powinien wjeda na skrzyowanie z drogi podporzdkowanej gdy uderzajcy ma choby szans go stukn. Dlatego trzeba to wtargnicie wykreli z przepisw, bo wida jest interpretowane jak przyznawanie pierwszestwa samochodowi na przejciu, przez co zbiera si krwawe niwo. Kto tak interpretuje? Poniewa wtargnicie jest wtedy, gdy nie da si ju zahamowa wykrelenie zakazu wtargnicia spowoduje oczywicie wzrost wypadkw. 94 |
Data: Luty 19 2018 19:53:33 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: m4rkiz | On 2018-02-19 08:54, Liwiusz wrote: Czy do przecinania się torw jazdy samochodw te chcesz zastosować tę co sie dzieje na przecieciach torow jazdy samochodow jest dobrze okreslone i przewidywalne (w zdecydowanej wiekszosci przypadkow) zachowanie pieszych nie, wprowadzenie tu dodatkowego elementu niepewnosci pt. magiczna linia po ktorej pieszy z ustepujacego staje sie majacym pierwszenstwo dodatkowo niepotrzebnie komplikuje ta sprawe problem w tym ze pieszy i kierowca spotykajac sie przy przejsciu za kazdym razem musza kombinowac "co dalej" i jezeli trafi na siebie dwoch nie do konca zdecydowanych to moze byc roznie niespecjalnie ogarniam czemu w przepisach ciagle mamy sytuacje w ktorej pieszy moze w ciagu sekundy trzy razy zyskac i stracic pierwszenstwo stukajac z chodnika noga po pasach ;) 95 |
Data: Luty 20 2018 13:00:52 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik m4rkiz ... zachowanie pieszych nie, wprowadzenie tu dodatkowego elementu Przepisy nie sa moze najszczesliwsze aczkolwiek: czy wy naprawde macie problem z przechodzeniem przez jezdnie? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Ciesz si w Niu Jorku dzieci, pan Bin Laden do nich leci. On prezentw ma bez liku, dl kadego po wgliku." 96 |
Data: Luty 20 2018 19:50:15 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: m4rkiz | On 2018-02-20 14:00, Budzik wrote: problem w tym ze pieszy i kierowca spotykajac sie przy przejsciu za nie nie mamy, ani z przechodzeniem ani z przejazdem przez przejscie ale podejrzewam ze z nielicznymi wyjatkami na newsach siedza obecnie osoby od sredniej w gore, a przepisy sa tez dla ludzi dla ktorych zdobycie prawa jazdy to szczyt mozliwosci intelektualnych, dlatego powinny byc mozliwie jasne, proste i zostawiac jak najmniej watpliwosci tymczasem obecnie kazdy dojazd do przejscia z pieszymi to koniecznosc nie tylko zachowania szczegolnej uwagi ale tez koniecznosc szybkiej klakulacji czy bedzie wchodzil czy nie bedzie, jest na spacerze i poczeka czy biegnie na tramwaj, moze to dziecko i jezeli sie zatrzymuje to czy wlezie bez patrzenia czy zwroci uwage na to co na drugim, trzecim itd pasie, ilu za mna jedzie i jak szybko... itd itp ja nie narzekam na pieszych ale na dupiate przepisy przez ktore mamy dzungle 97 |
Data: Luty 20 2018 11:05:43 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: | -- ja nie narzekam na pieszych ale na dupiate przepisy przez ktore mamy dzungle 98 |
Data: Luty 20 2018 22:13:30 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 20.02.2018 o14:00, Budzik pisze: Przepisy nie sa moze najszczesliwsze aczkolwiek: czy wy naprawde macie Ja osobicie na og nie mam. Natomiast nasza pozycja w rankingu ofiar miertelnych na 1000 mieszkacw wiadczy o tym, e problem mamy. Shrek 99 |
Data: Luty 20 2018 18:51:11 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Zenek Kapelinder | Problem maja trafiajacy i trafieni a nie my. Od poczatku tego tematu Hondurasie potraconych zostalo na bank sporo osob. Masz z tym jakis problem? Albo jak jestes z Szopienic to masz problem ze w Kolobrzegu ktos zostal trafiony? Hasla typu " my wszyscy", " wspolne dobro" itd zawsze byly chuja warte i nic nie znaczyly. 100 |
Data: Luty 20 2018 23:49:33 | Temat: Re: Zapie, koszty wypadkw ponoszą wszyscy. | Autor: | http://www.akcjamiasto.org/wp-content/uploads/2017/04/PiesiwNiemczecz.pdf 101 |
Data: Luty 20 2018 23:54:27 | Temat: Re: Zapie, koszty wypadkw ponoszą wszyscy. | Autor: | http://zachodniopomorska.policja.gov.pl/sz/aktualnosci/aktualnosci/16970,Z-niemieckimi-policjantami-rozwiewamy-watpliwosci-dotyczace-roznic-w-przepisach-.html 102 |
Data: Luty 21 2018 06:32:39 | Temat: Re: Zapie, koszty wypadkw ponoszą wszyscy. | Autor: Polwyk | Uytkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomości Uytkownik "Shrek" napisa w wiadomości nasza pozycja w rankingu ofiarśmiertelnych na 1000 mieszkańcw świadczy o tym, e problem mamy. Problem maja trafiajacy i trafieni a nie my. Od poczatku tego tematu Zenek nie kompromituj się. Koszty wypadkw ponoszą wszyscy. Wszyscy musimy pacic OC. Gdyby nie byo wypadkw, to nie trzeba by byo pacić ubezpieczenia OC. Leczenie ofiar wypadkw te kosztuje i w bardzo duym stopniu placimy za to my wszyscy w ramach NFZ. 103 |
Data: Luty 21 2018 15:05:01 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Akarm | W dniu 2018-02-20 o22:13, Shrek pisze: nasza pozycja w rankingu ofiar miertelnych na 1000 mieszkacw wiadczy o tym, e problem mamy. Ja dodatkowo przypuszczam, e zdecydowana wikszo tych pieszych ma rwnie prawo jazdy. I wypadki bior si std, e tak samo chodz jak i jed. Siedzc za kkiem nie zwracaj uwagi na przejcia dla pieszych, a idc nie zwracaj uwagi na moliwe konsekwencje wejcia bezporednio przed nadjedajcy pojazd. -- Akarm http://bykom-stop.cba.pl/ Nie trawi chamstwa, nieuctwa, byda wszelakiego 104 |
Data: Luty 21 2018 17:05:52 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Uytkownik "Shrek" napisa w wiadomoci grup W dniu 20.02.2018 o 14:00, Budzik pisze: Przepisy nie sa moze najszczesliwsze aczkolwiek: czy wy naprawde macie Ja osobicie na og nie mam. Natomiast nasza pozycja w rankingu ofiar miertelnych na 1000 mieszkacw wiadczy o tym, e problem mamy. Albo i nie, bo najpierw trzeba okreslic co wazniejsze - np miec zero ofiar smiertelnych, czy ograniczyc predkosc na autostradach do 80, a w miastach do 30 :) Szwedzi odsuneli swoje Vision Zero na odlegla przyszlosc, bodajze 2050 ... Chociaz ... ropa sie skonczy, Tesla bedzie za droga, to trzeba sie bedzie pogodzic z 80 .. i z pociagami :) J. 105 |
Data: Luty 21 2018 17:13:03 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 21.02.2018 o17:05, J.F. pisze: Ja osobicie na og nie mam. Natomiast nasza pozycja w rankingu ofiar miertelnych na 1000 mieszkacw wiadczy o tym, e problem mamy. No ale przecie ci co chc przegoni pieszych z przej argumentuj to wanie bezpieczestwem:P Bzzztyt fatal error;) Shrek 106 |
Data: Luty 21 2018 17:40:37 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 21.02.2018 o17:35, J.F. pisze: Mozna uczyc pieszych jak bezpiecznie przechodzic przez przejscie zamiast wmawiac im ze maja pierwszenstwo. I si uczy - znajd kogo kto ma dziecko i spytaj czego w szkole ucz - lewo,prawo,lewo. Shrek 107 |
Data: Luty 21 2018 21:12:36 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 21.02.2018 o21:01, Budzik pisze: A my rozmawiamy o tym ze samochd nie zdaza wyhamowac.Mozna uczyc pieszych jak bezpiecznie przechodzic przez przejscie A jak mylisz shreloku? Shrek 108 |
Data: Luty 21 2018 20:01:06 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: Budzik | Uytkownik Shrek ... A my rozmawiamy o tym ze samochd nie zdaza wyhamowac.Mozna uczyc pieszych jak bezpiecznie przechodzic przez przejscie To po co jest to patrzenie lewo prawo lewo? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") ....i to by byo na tyle Jan T. Stanisawski 109 |
Data: Luty 21 2018 17:35:31 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obci pieszego (sprawa mierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Uytkownik "Shrek" napisa w wiadomoci grup W dniu 21.02.2018 o 17:05, J.F. pisze: Ja osobicie na og nie mam. Natomiast nasza pozycja w rankingu ofiar miertelnych na 1000 mieszkacw wiadczy o tym, e problem mamy. No ale przecie ci co chc przegoni pieszych z przej argumentuj to wanie bezpieczestwem:P Bzzztyt fatal error;) Nie nie, nie error, tylko inny aspekt. Mozna uczyc pieszych jak bezpiecznie przechodzic przez przejscie zamiast wmawiac im ze maja pierwszenstwo. Ale mozna np ograniczyc predkosc do 40 i nastawiac FR - i juz nie bedzie ofiar smiertelnych. Albo mozna obie rzeczy naraz. Mozna tez zlikwidowac przejscia i od razu bedzie zero ofiar na przejsciach :-P J. 110 |
Data: Luty 19 2018 08:59:22 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Shrek | W dniu 19.02.2018 o 08:25, WS pisze: Gdyby tak bylo, to oznacza praktycznie pierszenswo pieszych wchodzacych na przejscie, a nie taka jest wola ustawodawcy (i zapisy w PoRD). Projest, ktory mial to zmienic dokladnie w taki sposob przepadl, wiec trudno mowic, ze ustawodawca ma cos tego typu na mysli... W zasadzie trudno te mwić, e jest inaczej, gdy nie ma _adnego_ przepisu, ktry by negowa pierwszeństwo pieszego na przejściu. A przed przejściem... c - to po prostu pierwszeństwo z zasady ustala się dla miejsca przecinania kierunkw ruchu. Inaczej nie ma to po prostu adnego sensu. I nie - nie ma adnego przepisu ktry nadaje pierwszeństwo pojazdom nad pieszymi zbliającymi się do przejścia - po prostu nie jest ono tam określone, bo nie zachodzi tam kolizja. Natomiast na przejściu jest ju okreslone dokadnie i zawsze ma je pieszy (oczywiście sprawdzić czy nie świata czy kierujący ruchem). Shrek 111 |
Data: Luty 19 2018 00:18:56 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: WS | On Monday, February 19, 2018 at 8:59:22 AM UTC+1, Shrek wrote:
Ale jest ten nieszczesny przepis o zakazie wejscia bezposrednio przed pojazd (nawet na przejsciu). Uwazasz, ze do niczego nie sluzy i w sumie mozna go wykreslic, a sady maja ignorowac roztrzygajac wine? 112 |
Data: Luty 19 2018 09:27:14 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: Liwiusz | W dniu 2018-02-19 o 09:18, WS pisze: On Monday, February 19, 2018 at 8:59:22 AM UTC+1, Shrek wrote: Powinno się go wykreślić, ale nie dlatego, e nie suy, tylko waśnie dlatego, e suy negatywnie. , a sady maja ignorowac roztrzygajac wine? Wystarczy, jak sądy będą się opierać na konwencji wiedeńskiej, ktra jest aktem wyszego rzędu, i nie zawiera wspomnianego zapisu. A na CELOWE wejścia jest paragraf, tak samo jak jest paragraf na CELOWY wjazd samochodem mającym pierwszeństwo - bya kiedyś sprawa, jak gościu wyudza w ten sposb odszkodowania i zosta skazany. -- Liwiusz 113 |
Data: Luty 19 2018 00:54:45 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: WS | On Monday, February 19, 2018 at 9:27:18 AM UTC+1, Liwiusz wrote: Wystarczy, jak sądy będą się opierać na konwencji wiedeńskiej, ktra hmm, nie zalozylbym sie: wg https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/i/infrastruktura-rowerowa_3000/documents/konwencja_wiedenska.pdf Artyku 20 Postanowienia dotyczące pieszych 6.a)Piesi zamierzający przekroczyć jezdnię mogą wej na nią tylko przy zachowaniu szczeglnej ostroności; powinni oni korzystać z przejścia dla pieszych, jeeli znajduje się ono w pobliu. b)W celu przekroczenia jezdni na przejściu dla pieszych oznaczonym jako takie lub wyznaczonym znakami na jezdni: iii) na innych przejściach dla pieszych piesi nie powinni wchodzić na jezdnię bez uwzględnienia odlegości i szybkości zbliających się pojazdw. 7.Jednake Umawiające się Strony lub ich organy terenowe mogą ustanowić surowsze postanowienia dla pieszych przechodzących przez jezdnię. ale jest tez "ktrzy znajdują się na przejściu lub wchodzą na nie" Artyku 21 1. Nie naruszając postanowień artykuu 7 ustępu 1, artykuu 11 ustępu 9 i artykuu 13 ustępu 1niniejszej konwencji, w razie istnienia na jezdni przejścia dla pieszych oznaczonego jako takie lubwyznaczonego znakami na jezdni: b) jeeli ruch pojazdw na tym przejściu nie jest kierowany sygnaami świetlnymi ruchu lub przez funkcjonariusza kierującego ruchem, kierujący powinni zbliać się do tego przejścia tylko z odpowiednio zmniejszoną szybkością, aby nie naraać na niebezpieczeństwo pieszych, ktrzy znajdują się na przejściu lub wchodzą na nie; w razie potrzeby powinni zatrzymać się w celu przepuszczenia pieszych WS 114 |
Data: Luty 19 2018 01:11:24 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: | wszyscy wiedza ze p-oslowie toleruja ten stan rzeczy bo szlachta piechota nie chodzi (niezaleznie od barwy politycznej), prawie 15 lat od wejscia do Unii Europejskiej a gamonie nadal nie potrafia sie ogarnac, stekania ze sie nie da, nie mozna itd i w ogole niemoc ... jednak magicznym sposobem setki tysiecy polskich kierowcow poruszajacych sie po drogach UE nagle potrafi sie dostosowac do tych przepisow tylko w Bolandzie niedasie ... malkontentom (takim jak ja) przypominam ze w Rosji jest gorzej bo tam trzeba uciekac w podskokach z przejscia jak jasnie hrabia na czerwonym zapierdala :-) cytujac klasyka: panstwo istnieje teoretycznie :-) 115 |
Data: Luty 19 2018 12:24:44 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: J.F. | Uytkownik przemek napisa w wiadomości grup wszyscy wiedza ze p-oslowie toleruja ten stan rzeczy bo szlachta piechota nie chodzi (niezaleznie od barwy politycznej), A ja popieram p-oslow w tym wypadku. Pieszy powinien sie zatrzymac na chodniku i przepuscic samochody, bo go to znacznie mniej kosztuje. ... jednak magicznym sposobem setki tysiecy polskich kierowcow poruszajacych sie po drogach UE nagle potrafi sie dostosowac do tych przepisow W Anglii owszem, choc ponoc z tym pierwszenstwem pieszego jest u nich bardziej skomplikowanie. A Niemczech czy Wloszech tego wielkiego szacunku dla pieszego nie zauwazylem. .... pare razy dawalem przyklady, jak to u nich duzo przejsc bez swiatel :) J. 116 |
Data: Luty 19 2018 03:38:55 | Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciąą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani) | Autor: | -- Pieszy powinien sie zatrzymac na chodniku i przepuscic samochody, bo go to znacznie mniej kosztuje. 117 |
Data: Luty 19 2018 13:43:06 | Temat: Re: Zapie. | Autor: Polwyk | Uytkownik napisa w wiadomości pieszy ma bezwarunkowe A na jakiej podstawie tak piszesz ? Podaj link do niemieckiego PoRD i ewentualnie nr artykuu/paragrafu. 118 |
Data: Luty 19 2018 05:59:13 | Temat: Re: Zapie. | Autor: | -- A na jakiej podstawie tak piszesz ? Podaj link do niemieckiego PoRD i ewentualnie nr artykuu/paragrafu. 119 |
Data: Luty 19 2018 16:16:18 | Temat: Re: Zapie. | Autor: J.F. | Uytkownik przemek napisa w wiadomości grup -- A na jakiej podstawie tak piszesz ? Podaj link do niemieckiego PoRD i ewentualnie nr artykuu/paragrafu. Tylko jak to rozumiec ? Bo doslownie, to "kiedy pieszy chce skorzystac z przejscia z rozpoznawalny sposob". Czyli ... np stoi na chodniku przy przejsciu i czeka az sie samochody zatrzymaja :-) A czy sie liczy ze "idzie pewnym krokiem w strone przejscia" ? J. 120 |
Data: Luty 19 2018 17:15:08 | Temat: Re: Zapie. | Autor: Shrek | W dniu 19.02.2018 o 16:16, J.F. pisze: Czyli ... np stoi na chodniku przy przejsciu i czeka az sie samochody zatrzymaja :-) Sprawd przy ichnym polizei to się moe dowiesz:P Shrek 121 |
Data: Luty 19 2018 09:50:14 | Temat: Re: Zapie. | Autor: | -- Sprawd przy ichnym polizei to się moe dowiesz:P 122 |
Data: Luty 19 2018 19:28:16 | Temat: Re: Zapie. | Autor: J.F. | Uytkownik przemek napisa w wiadomości grup -- Sprawd przy ichnym polizei to się moe dowiesz:P Nie sprawdzi ... klepać w internecie mona wszystko ale Polacy nie wypadają jakoś negatywnie w niemieckiej statystyce czyli po prostu uwaają co po przekroczeniu granicy nagle staje się niemoliwe ;-) Zobacz np to https://www.youtube.com/watch?v=LfEiJCpTDMw Ile razy tam widac aby ktos przepuscil pieszego ? A ile jest przejsc bez swiatel ? Dortmund https://www.youtube.com/watch?v=4aN8nVLCmss Inna sprawa ... jakbym sfilmowal ruch na glownych ulicach w polskim miescie, to jakos podobnie by chyba bylo :-) J. 123 |
Data: Luty 19 2018 21:02:22 | Temat: Re: Zapie. | Autor: mk4 | On 2018-02-19 19:28, J.F. wrote: Uytkownik przemek napisa w wiadomości grup I to jest kwintesencja - jak jest jedno przejście na 10km trasy to mona sobie bredzić o pierwszeństwie pieszych. A jak jest tak jak u na - co 150m to utopia. -- mk4 124 |
Data: Luty 20 2018 06:43:29 | Temat: Re: Zapie. | Autor: Shrek | W dniu 19.02.2018 o 21:02, mk4 pisze: I to jest kwintesencja - jak jest jedno przejście na 10km trasy to mona sobie bredzić o pierwszeństwie pieszych. Bo tam przejścia są dla pieszych - tam ma pierwszeństwo i koniec, a w pozostaych miejscach azi sobie na wasny rachunek. U nas przejście nie jest wbrew nazwie dla pieszych, tylko dla kierowcw. Żeby tam od biedy mogli sobie przej i gdzie indziej się nie szwędali - dlatego muszą być tak często. 125 |
Data: Luty 27 2018 09:09:29 | Temat: Re: Zapie. | Autor: | |