Grupy dyskusyjne   »   Zbieżnoœć

Zbieżnoœć



1 Data: Czerwiec 18 2007 16:11:17
Temat: Zbieżnoœć
Autor: Jarek Andrzejewski 

Czy dobry fachowiec, którem zlecam ustawienie zbieżności po wymianie
przekładni kierowniczej i końcówek drążków powinien zadbać o to, żeby
w prawo i w lewo od pozycji neutralnej było tyle samo obrotów?

Ten, o którego pytam ograniczył się do ustawienia zbieżności z
ustawioną "na wprost" kierownicą, a gdy okazało się, że obrotów jest
ok. 1,75/2,5 (niesymerycznie) odmówił przyjęcia reklamacji i
stwierdził, że mechanik wymieniający elementy powinien o to zadbać
(hmmm, to po co byłaby regulacja zbieżności?).

Jeszcze jeden fakt: krzyżak od kolumny kierownicy i przekładnia
połączone są wałkiem spiłowanym (nie wiem jak to się dokładnie nazywa,
ale wałek jest spiłowany, a otwór do tego pasuje), a nie
wielowypustowym (wtedy można by podejrzewać, że mechanik źle połączył
przekładnię z kolumną kierownicy).

Jak się upewnię, że spaprali robotę, to podam która to firma.
--
Jarek Andrzejewski
Łódź, peugeot 306, 1360ccm, 75KM, srebrzysty, nieoklejony



2 Data: Czerwiec 18 2007 17:10:19
Temat: Re: Zbieżno?ć
Autor: Janusz 

1,75/2,5 (niesymerycznie)

źle założył krzyżak ten koleś co zakładał przekładnię z kolumną kierownicy

3 Data: Czerwiec 18 2007 18:12:52
Temat: Re: Zbieżno?ć
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Mon, 18 Jun 2007 17:10:19 +0200, "Janusz"  wrote:

1,75/2,5 (niesymerycznie)

źle założył krzyżak ten koleś co zakładał przekładnię z kolumną kierownicy

o cały obrót? Jak to sobie wyobrażasz?
--
Jarek Andrzejewski
Łódź, peugeot 306, 1360ccm, 75KM, srebrzysty, nieoklejony
Warszawa, pieszo i tramwajem :-)

4 Data: Czerwiec 18 2007 18:15:55
Temat: Re: Zbieżno?ć
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Mon, 18 Jun 2007 18:12:52 +0200, Jarek Andrzejewski
 wrote:

On Mon, 18 Jun 2007 17:10:19 +0200, "Janusz"  wrote:

1,75/2,5 (niesymerycznie)

źle założył krzyżak ten koleś co zakładał przekładnię z kolumną kierownicy

o cały obrót? Jak to sobie wyobrażasz?


Aaaa, dodam jeszcze, że jak dostali drugi raz wynagrodzenie, to się
dało poustawiać (ale strasznie kwękali, że muszą kierownicę zdjąć)
--
Jarek Andrzejewski
Łódź, peugeot 306, 1360ccm, 75KM, srebrzysty, nieoklejony
Warszawa, pieszo i tramwajem :-)

5 Data: Czerwiec 19 2007 00:14:16
Temat: Re: Zbieżnoœć
Autor: J.F. 

On Mon, 18 Jun 2007 16:11:17 +0200,  Jarek Andrzejewski wrote:

Czy dobry fachowiec, którem zlecam ustawienie zbieżności po wymianie
przekładni kierowniczej i końcówek drążków powinien zadbać o to, żeby
w prawo i w lewo od pozycji neutralnej było tyle samo obrotów?

Ten, o którego pytam ograniczył się do ustawienia zbieżności z
ustawioną "na wprost" kierownicą, a gdy okazało się, że obrotów jest
ok. 1,75/2,5 (niesymerycznie) odmówił przyjęcia reklamacji i
stwierdził, że mechanik wymieniający elementy powinien o to zadbać
(hmmm, to po co byłaby regulacja zbieżności?).

Zbieznosc to zbieznosc, a nie regulacja polozenia kierownicy :-)

W zasadzie ma racje, ustawilby ci symetrycznie to bys narzekal ze
kierownica krzywo. Pierwszy sp* robote.

J.

6 Data: Czerwiec 19 2007 11:22:27
Temat: Re: Zbieżność
Autor: Adam Płaszczyca 

On Tue, 19 Jun 2007 00:14:16 +0200, J.F.
 wrote:

Zbieznosc to zbieznosc, a nie regulacja polozenia kierownicy :-)

Niestety, również to drugie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

7 Data: Czerwiec 19 2007 15:51:26
Temat: Re: Zbieżnoœć
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Tue, 19 Jun 2007 00:14:16 +0200, J.F.
 wrote:

Ten, o którego pytam ograniczył się do ustawienia zbieżności z
ustawioną "na wprost" kierownicą, a gdy okazało się, że obrotów jest
ok. 1,75/2,5 (niesymerycznie) odmówił przyjęcia reklamacji i
stwierdził, że mechanik wymieniający elementy powinien o to zadbać
(hmmm, to po co byłaby regulacja zbieżności?).

Zbieznosc to zbieznosc, a nie regulacja polozenia kierownicy :-)

W zasadzie ma racje, ustawilby ci symetrycznie to bys narzekal ze
kierownica krzywo. Pierwszy sp* robote.

kierownica ma wieloklin a jej przełożenie to odkręcenie 1 śruby,
przełożenie właściwe i zakręcenie ww śruby (poduszki nie mam).
--
Jarek Andrzejewski
Łódź, peugeot 306, 1360ccm, 75KM, srebrzysty, nieoklejony
Warszawa, pieszo i tramwajem :-)

8 Data: Czerwiec 19 2007 16:08:59
Temat: Re: Zbieżnoœć
Autor: J.F. 

On Tue, 19 Jun 2007 15:51:26 +0200,  Jarek Andrzejewski wrote:

On Tue, 19 Jun 2007 00:14:16 +0200, J.F.
Zbieznosc to zbieznosc, a nie regulacja polozenia kierownicy :-)
W zasadzie ma racje, ustawilby ci symetrycznie to bys narzekal ze
kierownica krzywo. Pierwszy sp* robote.

kierownica ma wieloklin a jej przełożenie to odkręcenie 1 śruby,
przełożenie właściwe i zakręcenie ww śruby (poduszki nie mam).

Ale kto ma o to zrobic - ten co "ustawia zbieznosc", czy ten kto
wczesniej wykrecal maglownice i niestarannie zlozyl ?

Owszem, jakby tak ustawiaczowi powiedziec ze moze tu cos byc do d*,
to powinien przekrecic kierownice i stosownie wyzszy rachunek
wystawic.
Powinien tez zauwazyc pod autem ze cos tu jest niesymetrycznie bardzo,
ale nie znam auta - moze sie nie rzuca w oczy ..

Hm .. na pewno dobrze zamontowana maglownica ? O ile rozumiem to
kierownica jest przestawiona o pol obrotu, to sie chyba jednak powinno
rzucic w oczy - najpierw kierowcy. Ustawiacz powiedzmy ze ustawil
prosto i zaczal regulacje .. ale to od poczatku powinny mu sie wydac
kola dziwnie krzywe ..

J.

9 Data: Czerwiec 19 2007 22:35:03
Temat: Re: Zbieżnoœć
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Tue, 19 Jun 2007 16:08:59 +0200, J.F.
 wrote:

Zbieznosc to zbieznosc, a nie regulacja polozenia kierownicy :-)
W zasadzie ma racje, ustawilby ci symetrycznie to bys narzekal ze
kierownica krzywo. Pierwszy sp* robote.

kierownica ma wieloklin a jej przełożenie to odkręcenie 1 śruby,
przełożenie właściwe i zakręcenie ww śruby (poduszki nie mam).

Ale kto ma o to zrobic - ten co "ustawia zbieznosc", czy ten kto
wczesniej wykrecal maglownice i niestarannie zlozyl ?

ponieważ jedyna regulacja jest końcówkami drążków (połączenie kolumny
i przekładni można zrobić tylko na 1 sposób), to dla mnie ten, który
je kręci, czyli "regulator" zbieżności.

Owszem, jakby tak ustawiaczowi powiedziec ze moze tu cos byc do d*,
to powinien przekrecic kierownice i stosownie wyzszy rachunek
wystawic.

za drugim razem to zrobili.

Powinien tez zauwazyc pod autem ze cos tu jest niesymetrycznie bardzo,
ale nie znam auta - moze sie nie rzuca w oczy ..

wystarczyło zrobić pełny ruch lewo-prawo. Przyrząd ma nawet taki
pomiar (znaczy program ma). Oni go nie zrobili.

Hm .. na pewno dobrze zamontowana maglownica ? O ile rozumiem to
kierownica jest przestawiona o pol obrotu, to sie chyba jednak powinno

przyznam, że zauważyłem dziwne objawy przy jednym skrajnym położeniu
(poruszała się kierownica, gdy obracały się koła, takie "kopanie" np.
przy cofaniu), ale pomyślałem, że to pewnie kompletnie zła geometria
po wymianie elementów. Nieśrodkowe ustawienie przekładni przy jeździe
na wprost zauważyłem później (kierownica oczywiście była prosto).

Ja pytam: czy porządny diagnosta/regulator nie powinien sam zacząć od
zbadania czy po tak istotnej wymianie (przypomnę: przekładnia
kierownicy, obie końcówki drążków) przekładnia jest symetryczna i
dopiero potem kręcić końcówkami drążków?


--
Jarek Andrzejewski
Łódź, peugeot 306, 1360ccm, 75KM, srebrzysty, nieoklejony
Warszawa, pieszo i tramwajem :-)

10 Data: Czerwiec 21 2007 15:55:41
Temat: Re: Zbieżnoœć
Autor: J.F. 

On Tue, 19 Jun 2007 22:35:03 +0200,  Jarek Andrzejewski wrote:

On Tue, 19 Jun 2007 16:08:59 +0200, J.F.
Ale kto ma o to zrobic - ten co "ustawia zbieznosc", czy ten kto
wczesniej wykrecal maglownice i niestarannie zlozyl ?

ponieważ jedyna regulacja jest końcówkami drążków (połączenie kolumny
i przekładni można zrobić tylko na 1 sposób), to dla mnie ten, który
je kręci, czyli "regulator" zbieżności.

Obawiam sie ze cos tu jest nie tak. I to cos sp* ktos na maglownicy.

Ja pytam: czy porządny diagnosta/regulator nie powinien sam zacząć od
zbadania czy po tak istotnej wymianie (przypomnę: przekładnia
kierownicy, obie końcówki drążków) przekładnia jest symetryczna i
dopiero potem kręcić końcówkami drążków?

A powiedziales mu ze to mialo miejsce ?
Bo jesli zalozyc ze maglownica byla nieruszona, to w zasadzie moze
regulowac bez takiego sprawdzenia.

A zadbac o srodkowe ustawienie zdecydowanie powinna zadbac osoba ktora
maglownice skladala.

J.

11 Data: Czerwiec 24 2007 19:21:05
Temat: Re: Zbieżnoœć
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Thu, 21 Jun 2007 15:55:41 +0200, J.F.
 wrote:

Ja pytam: czy porządny diagnosta/regulator nie powinien sam zacząć od
zbadania czy po tak istotnej wymianie (przypomnę: przekładnia
kierownicy, obie końcówki drążków) przekładnia jest symetryczna i
dopiero potem kręcić końcówkami drążków?

A powiedziales mu ze to mialo miejsce ?

tak

Bo jesli zalozyc ze maglownica byla nieruszona, to w zasadzie moze
regulowac bez takiego sprawdzenia.

A zadbac o srodkowe ustawienie zdecydowanie powinna zadbac osoba ktora
maglownice skladala.

OK, podsumowując: składał znajomy mechanik, a diagnosta to Nastapol (z
Piłsudskiego, w Łodzi). Może komuś się przyda informacja czego może
tam oczekiwać, a czego nie zrobią, jeśli nie wskaże się im palcem
(przypomnę: za drugie 70 złotych zrobili i na pytanie, czy zrobiliby
to od razu dobrze gdybym domagał się wyrównania - odpowiedzieli tak).

--
Jarek Andrzejewski
Łódź, peugeot 306, 1360ccm, 75KM, srebrzysty, nieoklejony
Warszawa, pieszo i tramwajem :-)

12 Data: Czerwiec 19 2007 11:21:58
Temat: Re: Zbieżność
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 18 Jun 2007 16:11:17 +0200, Jarek Andrzejewski
 wrote:

Czy dobry fachowiec, którem zlecam ustawienie zbieżności po wymianie
przekładni kierowniczej i końcówek drążków powinien zadbać o to, żeby
w prawo i w lewo od pozycji neutralnej było tyle samo obrotów?

Tak.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Zbieżnoœć



Grupy dyskusyjne