Zimny nie pali..
1 | Data: Luty 20 2011 19:10:51 |
Temat: Zimny nie pali.. | |
Autor: scob | Jest pacjent: 2 |
Data: Luty 20 2011 19:32:47 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2011-02-20 19:10, scob pisze: Podejrzenie padło na brak ciĹnienia paliwa: ale pompa sprawna: Zapowietrza ci siÄ układ paliwowy ... znaczy siÄ paliwo siÄ cofa na 99 % -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ CzÄĹci do skuterów Kaski z homologacjÄ CzÄĹci do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 3 |
Data: Luty 20 2011 19:33:56 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2011-02-20 19:32, "Rafał \"SP\" Gil" pisze: Zapowietrza ci siÄ układ paliwowy ... znaczy siÄ paliwo siÄ cofa Eeee ... to nie to ;) Doczytałem resztÄ postu, że jak już odpali, to dalej na lewo ... wiÄc raczyj ni to ;) (Przeczyć gaźnik ;P) -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ CzÄĹci do skuterów Kaski z homologacjÄ CzÄĹci do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 4 |
Data: Luty 20 2011 20:00:58 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: J.F. | On Sun, 20 Feb 2011 19:33:56 +0100, Rafał "SP" Gil wrote: W dniu 2011-02-20 19:32, "Rafał \"SP\" Gil" pisze: Kto wie - moze i to. Zanim sie odpowietrzy to chwila minie. do sprawdzenia na szybko - wlaczyc pare razy zaplon bez rozrusznika. Pompa paliwa sie wtedy uruchamia na sekunde, moze pare razy starczy. J. 5 |
Data: Luty 20 2011 20:21:49 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2011-02-20 20:00, J.F. pisze: Eeee ... to nie to ;) Doczytałem resztÄ postu, że jak jużKto wie - moze i to. Zanim sie odpowietrzy to chwila minie. W beemce pompa zapina siÄ W TRAKCIE KRÄCENIA, wczeĹniej nie dostaje prÄ du na ten przykład. ChoÄ wracajÄ c do tematu zapowietrzenia, obwÄ chałbym furÄ, bo zapowietrzenie oznacza NIESZCZELNOĹÄ ... mnie gnojówÄ jechało cały czas pod maskÄ , jak zapowietrzał siÄ układ. Po likwidacji nieszczelnoĹci zapach gnoju zniknÄ ł. -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ CzÄĹci do skuterów Kaski z homologacjÄ CzÄĹci do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 6 |
Data: Luty 20 2011 20:42:49 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Karolek | W dniu 2011-02-20 20:21, "Rafał \"SP\" Gil" pisze: W dniu 2011-02-20 20:00, J.F. pisze: W TDSie :> I to tez nie tak do konca, bo jak silnik zimny i wlaczaja sie swiece zarowe, to pompa w baku tez sie zalacza. -- Karolek 7 |
Data: Luty 20 2011 21:07:25 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2011-02-20 20:42, Karolek pisze: W beemce pompa zapina siÄ W TRAKCIE KRÄCENIA, wczeĹniej nieW TDSie :> I to tez nie tak do konca, bo jak silnik zimny i Hmmm ... coĹ krÄcisz ... majÄ c właĹnie ów problem (który opisywałem na pmsie) testowałem - napiÄcie szło na pompÄ dopiero po przekrÄceniu kluczyka. Co sens miało przy założeniu, że system nie ma prawa siÄ zapowietrzyÄ. BTW, eksperymenta ofociłeĹ ? -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ CzÄĹci do skuterów Kaski z homologacjÄ CzÄĹci do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 8 |
Data: Luty 20 2011 22:03:02 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Karolek | W dniu 2011-02-20 21:07, "Rafał \"SP\" Gil" pisze: W dniu 2011-02-20 20:42, Karolek pisze: W TDSie dziala to tak, ze kiedy silnik jest zimny (wlaczaja sie swiece zarowe) to rowniez uruchamia sie pompa w baku, a kiedy silnik jest cieply pompa w baku uruchamia sie dopiero w momencie krecenia rozrusznikiem.
Zatrzymal sie na etapie rozlozenia na czesci pierwsze. W zasadzie to komutator jest do przeszlifowania, bo troche wytarty rowek juz jest, a tak to pompce nic nie dolega, nawet szczotki w niezlym stanie sa (w mojej pompce rozpdla sie szczotka, a sprezyna dociskajaca szczotke zaczela pracowac jako szczotka i wyciela rowek w komutatorze). Tu masz zdjecia jak to wyglada. http://img267.imageshack.us/g/20110220214517.jpg/ -- Karolek 9 |
Data: Luty 20 2011 22:20:33 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: RafaĹ "SP" Gil | W dniu 2011-02-20 22:03, Karolek pisze: Hmmm ... coĹ krÄcisz ... majÄ c właĹnie ów problem (któryW TDSie dziala to tak, ze kiedy silnik jest zimny (wlaczaja sie Mierzyłem tylko latem , bo wtedy problem powstał, wiÄc w razie WĂ zwracam honor ;) ... Jakby mnie ta usterka dopadła w zimie to bym siÄ chyba pociÄ ł :) BTW, eksperymenta ofociłeĹ ?Zatrzymal sie na etapie rozlozenia na czesci pierwsze. A co go zarżnÄło ... bo żeby zatrzeÄ w/w to "trza mieÄ talent" ... a tak to pompce nic nie dolega, nawet To ta moja ? :) Miło ;) BTW: Z tego wniosek, że nie da siÄ autorytatywnie stwierdziÄ, że jak pada pompka (co jest domenÄ TDS'ów) że zrypało siÄ to i to ... -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ CzÄĹci do skuterów Kaski z homologacjÄ CzÄĹci do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 10 |
Data: Luty 20 2011 22:45:48 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Karolek | W dniu 2011-02-20 22:20, "Rafał \"SP\" Gil" pisze: Mierzyłem tylko latem , bo wtedy problem powstał, wiÄc w razie WĂ Mnie dopadlo wlasnie zima, jakies 2 lata temu :/ BTW, eksperymenta ofociłeĹ ?Zatrzymal sie na etapie rozlozenia na czesci pierwsze. Normalne zuzycie, przez ten rowek mogly sie szczotki jakos krzywo ustawiac na tym rancie, ktory powstal i pompka mogla nie chciec ruszyc. Wystarczy wyrownac komutator i pompka jeszcze powinna posluzyc troche. a tak to pompce nic nie dolega, nawet Tak, to ta Twoja.
Jest ich domena jak sie jezdzi ciagle na rezerwie... ja tak wlasnie swoja zajechalem. A usterki tych pompek sprowdzaja sie w zsadzie do uszkodzenia/zuzycia szczotek i/lub komutatora. Teraz mam na tapecie jedna z najwiekszych bolaczek TDSow, mianowicie nastawnik EDC. Dorwalem w koncu dla siebie w niezlym stanie i od wczoraj wlasnie pozbylem sie wiecznego problemu z odpalaniem na cieplym silniku, falowaniem i gasnieciem silnika :> Teraz moj stary nastawnik potencjometryczny (EDC) trafil na stol i mam zamiar rozlozyc go na czesci pierwsze i wyczyscic (czego ponoc w nastawnikach typu EDC nie da sie zrobic). Odpowiedni sciagacz mam juz dorobiony i chyba trzeba bedzie tez zrobic fotorelacje, bo istnieje tylko dla nastawnikow indukcyjnych (HDK). -- Karolek 11 |
Data: Luty 21 2011 00:23:00 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: scob | Wybaczcie panowie, ale w dupie mam TDSa ;-) 12 |
Data: Luty 21 2011 08:01:19 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Karolek | W dniu 2011-02-21 00:23, scob pisze: Wybaczcie panowie, ale w dupie mam TDSa ;-) W ogole w benzynowych (wszystkich wspolczesnych) tak musi robic, bo musi byc wytworzone cisnienie na listwie, aby wtryskiwacze wtryskiwaly paliwo. -- Karolek 13 |
Data: Luty 21 2011 21:58:02 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-02-21 00:23, scob pisze: Wybaczcie panowie, ale w dupie mam TDSa ;-) Nie zawsze ;P W niektórych włÄ cza siÄ już przy otwieraniu drzwi :P Pozdrawiam ! 14 |
Data: Luty 22 2011 12:36:27 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: ąćęłńóśźż | Słychać tę pompę na ucho, czy nie słychać? W TDSiezalacza. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 15 |
Data: Luty 22 2011 18:37:23 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Karolek | W dniu 2011-02-22 13:36, ąćęłńóśźż pisze: Słychać tę pompę na ucho, czy nie słychać? Nie slychac na ucho. -- Karolek 16 |
Data: Luty 21 2011 19:05:22 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: capitan |
W dniu 2011-02-22 13:36, ąćęłńóśźż pisze: A luzik na zaworach jest O.K. ????? Bajka stara jak najstarszy zawód świata ! Pzdr capitan 17 |
Data: Luty 22 2011 20:15:01 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: scob | W dniu 2011-02-21 19:05, capitan pisze: Uďż˝ytkownik napisaďż˝ w wiadomoďż˝ciA Wy ciÄ gle o beemwe? ;-) Bo w audi nie słychaÄ.. tz słychaÄ - w zupełnej ciszy, po położeniu oparÄ i jednoczeĹnie jest mniej niż 1/3 zbiornika zupy.. 18 |
Data: Luty 22 2011 20:14:07 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Karolek | W dniu 2011-02-21 19:05, capitan pisze: A luzik na zaworach jest O.K. ????? Bajki moze i zna, ale pod cytowanym postem dalej nie nauczyl sie odpisywac. -- Karolek 19 |
Data: Luty 20 2011 22:04:51 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Wampir Energetyczny | W dniu 20-02-2011 19:10, scob pisze: Jest pacjent: mialem tak, jak cieklo paliwo przy filtrze paliwa (po jego wymianie). skoro u ciebie nie cieknie to jest jeszcze opcja zapchanej rurki odpowietrzajacej wychodzacej z baku (nie wiem jak to sie nazywa fachowo). sprobuj rano przed proba odpalenia odkrecic wlew paliwa i dopiero wtedy odpalaj. 20 |
Data: Luty 21 2011 00:24:41 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: scob | W dniu 2011-02-20 22:04, Wampir Energetyczny pisze: dopiero wtedy odpalaj. Odpowietrzenie baku sprawne, powrót drożny. "Obieg" paliwa to pierwsze, co zostało sprawdzone - obok obecnoĹci iskry. 21 |
Data: Luty 21 2011 02:21:12 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: zinek |
Jest pacjent: czujnik temperatury ? najprostsze i najbardziej logiczne. sprawdzales ? co tam za wtrysk siedzi ? motronic ? 22 |
Data: Luty 21 2011 07:07:35 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: scob | W dniu 2011-02-21 02:21, zinek pisze:
Motronic. MÄ drzy ludzie na forach vw-owo audicowych też mówiÄ że czujnik - niebieski, czteropinowy - co to poza sterowaniem wiatrakiem, mówi też sterownikowi, czy włÄ czyÄ "ssanie". ps. Dyskutantów nt. nieobecnoĹci ssania we wtryskowym silniku uczulam na cudzysłów.. 23 |
Data: Luty 21 2011 16:53:02 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: zinek |
W dniu 2011-02-21 02:21, zinek pisze: no tak - to ten idzie na kompa - zmieniaj i sie nie zastanawiaj - groszowa sprawa. jak dla mnie to to. Za duza opornosc daje na zimnym. 24 |
Data: Luty 22 2011 20:19:04 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: scob | W dniu 2011-02-21 16:53, zinek pisze: no tak - to ten idzie na kompa - zmieniaj i sie nie zastanawiaj - Groszowa, czyli 6 dyszek ;-) (te z "okrÄ głÄ " wtyczkÄ - dizlowe, goilfowe i nowsze - sÄ taĹsze o połowÄ :P). Godzina marzniÄcia (koniecznoć zdemontowania dolotu od filtra do przepustnicy, poodpinanie ochnastu wtyczek i stwardniałej odmy) - i autko z mocno wyładowanym aku (10,ciut V przed uruchomieniem rozrusznika) zapaliło "od strzału"). DziÄki za podpowiedź/sugestiÄ. 25 |
Data: Luty 21 2011 21:55:10 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-02-20 19:10, scob pisze: Jest pacjent: Jakby to było tedeji to podpowiedziałbym ;) właĹnie w swoim przerobiłem temat po raz drugi :D Pozdrawiam ! 26 |
Data: Luty 22 2011 20:21:22 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: scob | W dniu 2011-02-21 21:55, Czarek Daniluk pisze: Jakby to było tedeji to podpowiedziałbym ;) właĹnie w swoim przerobiłem Regulacja kÄ ta wtrysku , czy jak u mnie - czujniczek? 27 |
Data: Luty 22 2011 21:33:31 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-02-22 20:21, scob pisze: W dniu 2011-02-21 21:55, Czarek Daniluk pisze: Nie ;P zaczynajÄ ce siÄ ĹcinaÄ kółeczko na wale korbowym ;) Pozdrawiam ! 28 |
Data: Luty 22 2011 22:25:17 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: scob | W dniu 2011-02-22 21:33, Czarek Daniluk pisze: Nie ;P zaczynajÄ ce siÄ ĹcinaÄ kółeczko na wale korbowym ;) Czyli też "obrócony" rozrzÄ d, czyli jednak kÄ t wtrysku ? :P 29 |
Data: Luty 23 2011 16:46:09 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-02-22 22:25, scob pisze: W dniu 2011-02-22 21:33, Czarek Daniluk pisze: Jeszcze nie obrócony ;) Jakby siÄ obrócił to nie skoĹczyło by siÄ tylko i wyłÄ cznie na samym kółku i uszczelce pod zawory ;) Nie mam sił i chÄci na wyciÄ ganie wału żeby zrobiÄ to raz a porzÄ dnie, a cena kółka 24zł wraz ze ĹrubÄ nie zachÄca do rozbebeszania połowy motoru - włÄ cznie z wyjÄciem skrzyni biegów. Pozdrawiam ! PS: ZObaczyłem że kolebiÄ siÄ koła pasowe już doć mocno, no i zaczÄ ł odpalaÄ ciÄżej. Kółko było jeszcze naprawdÄ minimalnie ĹciÄte. 30 |
Data: Luty 23 2011 17:26:48 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: scob | W dniu 2011-02-23 16:46, Czarek Daniluk pisze: Kółko było jeszcze naprawdÄ minimalnie ĹciÄte.WłaĹnie to "minimalnie sciÄte" miałem na myĹli piszÄ c "obrócony" - 0,5 stopnia na już robi wtryskowi (przynajmniej w reni dTi robiło ;-) - chociaż nie na wale, a na kółku pompy -- pzdr 31 |
Data: Luty 23 2011 21:28:22 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-02-23 17:26, scob pisze: W dniu 2011-02-23 16:46, Czarek Daniluk pisze: Pół stopnia na wale to 0,25 stopnia na wałku rozrzÄ du i na pompie wtryskowej. Na ciepłym to nie robiło żadnego wrażenia, jednak po nocy z -20 odpaliÄ już było ciÄżko :( Pozdrawiam ! 32 |
Data: Luty 24 2011 00:20:24 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Czarek Daniluk | On 23 Lut, 17:26, scob wrote: W dniu 2011-02-23 16:46, Czarek Daniluk pisze: http://www.youtube.com/watch?v=u6XuLg6NTeg Odpalanie mojego gruzu po nocy, na 7mym piętrze za oknem było -17, przy gruncie pewnie sporo mniej. Jedno grzanie świec - jakbym pogrzał ze 2 razy i poczekał jeszcze z 10s od zgaśnięcia kontrolki to nawet by się nie telepał na początku :) Pozdrawiam ! 33 |
Data: Luty 24 2011 19:00:46 | Temat: Re: Zimny nie pali.. | Autor: Jacek | Z tego, że jak już zapali to pracuje tylko na niektórych cylindrach wynika, że po prostu nie ma na pozostałych iskry. |