Zmiana opon
1 | Data: Pa?dziernik 15 2009 13:45:01 |
Temat: Zmiana opon | |
Autor: spammtrapp | Panowie, na co zwracac uwage przy wymianie opon? Kierunkowosc i takie tam to wiem ale spotkalem sie z informacja ze kolorowe linie na obwodzie opony sa istotne podczas montazu: "nalezy pamietac by były na wszystkich kołach po zewnetrznej lub wewnetrznej stronie. w przypadku gdy na jednej osi sa na zewnatrz a na drugiej od wewnatrz mozemy sie liczyc z sciaganiem auta w strone po ktorej sa paski" 2 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 12:37:20 | Temat: Re: Zmiana opon | Autor: Tatanka | spammtrapp napisał(a): Czy pracownika zmieniajacego opony prosic o oznaczenie opon Tak. Wtedy w nastepnym roku bedzie je mozna pozamieniac. Powinien sam oznaczyc. I wreszcie czy to wszystko ma sens w sytuacji gdy jezdzi sie najczesciej A do takich celów, jak jeszcze masz niezbyt super mocne auto to sobie całoroczne opony kup i raz w roku je daj do przeważenia i pozmieniania miejscami. Opona zimowa jest lepsza od letniej tylko i wylacznie na sniegu. Na mokrej jak i suchej jezdni o wiele lepsza jest letnia. W najnowszym autoświat jest akurat test opon zimowych i jedna letnia - porownaj sobie. Na zime sobie najwyzej obniz cisnienie w oponach o 0.15 atm i juz. Z calorocznych odradzam Debice i Goodyear (zreszta Debica to Grupa Goodyear). Co polecac to nie wiem. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 3 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 13:52:33 | Temat: Re: Zmiana opon | Autor: kamil |
Panowie, na co zwracac uwage przy wymianie opon? Kierunkowosc i takie tam Masz wywazarke, ze bedziesz bawic sie w wymiane samemu? W innym przypadku zwroc uwage, czy masz drobne na kawe z maszyny w warsztacie oponiarskim. Pozdrawiam Kamil 4 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 15:42:46 | Temat: Re: Zmiana opon | Autor: spammtrapp | kamil pisze: Masz wywazarke, ze bedziesz bawic sie w wymiane samemu? W innym przypadku zwroc uwage, czy masz drobne na kawe z maszyny w warsztacie oponiarskim. Wymiana opon nie jest zabiegiem na otwartym sercu i bedac stosunkowo prosta operacja jest mozliwa do weryfikacji przez laika. Jednoczesnie mimo to ze jest operacja prosta zdarzaja sie rozne dziwne sytuacje np. gdy to opona kierunkowa zalozona jest odwrotnie. Odpowiadajac na pytanie: po prostu chce zerknac czy gumiarz dobrze zrobił to co miał zrobic. Pewnych rzeczy nie wylapie ale ewidentne bledy chyba mi sie uda, prawda? 5 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 14:48:03 | Temat: Re: Zmiana opon | Autor: kamil |
kamil pisze: Jasne, ale nie popadajmy w paranoje, szczegolnie ze wiem (choc pracuje w innej branzy) jak laicy stojacy za plecami i patrzacy, czy cos co robisz od 10 lat za pieniadze, robisz dobrze, utrudniaja prace ;) Pozdrawiam Kamil 6 |
Data: Pa?dziernik 15 2009 16:00:58 | Temat: Re: Zmiana opon | Autor: spammtrapp | kamil pisze: Jasne, ale nie popadajmy w paranoje, szczegolnie ze wiem (choc pracuje w innej branzy) jak laicy stojacy za plecami i patrzacy, czy cos co robisz od 10 lat za pieniadze, robisz dobrze, utrudniaja prace ;) Ja tez wiem:) Nie dalej jak dzisiaj jeden mnie tak wkurzał. Po prostu po zamianie sobie na spokojnie zerkne. 7 |
Data: Pa?dziernik 22 2009 00:24:07 | Temat: Re: Zmiana opon | Autor: Tomasz Pyra | kamil pisze: Masz wywazarke, ze bedziesz bawic sie w wymiane samemu? W innym przypadku zwroc uwage, czy masz drobne na kawe z maszyny w warsztacie oponiarskim. Mimo wszystko bywają warsztaty, gdzie jeszcze potem gumiarz się zapyta co to za nowość te opony firmy "Outside". 8 |
Data: Pa?dziernik 19 2009 16:49:57 | Temat: Re: Zmiana opon | Autor: Jan Kusmierski | Witam Panowie, na co zwracac uwage przy wymianie opon? Kierunkowosc i takie Paski na oponie to pomoc w magazynach fabrycznych, taki oponiarski kod kreskowy i tyle. Kropki, trójkąciki i inne są nanoszone na boku opony/felgi głównie na zamówienie producentów samochodów, gdzie każda opona/felga na pierwsze wyposażenie jest sprawdzana, pod różnymi względami - najcięższy/najlżejszy punkt, bicia itp. Na wolny rynek już nie zawsze każda opona przechodzi wszystkie testy np. wyważenie statyczne każda, a dynamiczne wybrane z partii itp. W serwisach już nikt nie zwraca na to uwagi, bo mija się to z celem - długo by pisać. Najważniejsze, żeby założyli Ci kierunkowe zgodnie z kierunkiem a asymetryczne odpowiednią stroną na zewnątrz i to wszystko. Jeżeli zakłasasz opony symetryczne, gdzie dla bieżnika nie ma znaczenia na którą stronę zakładasz oponę, wtedy można założyć na osi np. obie nr DOT (tam gdzie jest data produkcji opony) na zewnątrz, lub obie z DOTem do środka (lub jak to Pan przytoczył z kolorowymi paskami na zewnątrz/do środka), ma to związek z budową opony a konkretnie z kątem przebiegu opasania. W praktyce już praktycznie nikt się tym nie przejmuje i nie jest żadnym błędem nie zwracanie na to uwagi. Dopiero jak rzeczywiście będzie Ci samochód wyraźnie ściągał to zacznij zabawę z oponami. Czy pracownika zmieniajacego opony prosic o oznaczenie oponNie jest to jakoś specjalnie istotne, w następnym sezonie wulkanizator i tak wybierze Ci dwie lepsze i dwie gorsze. Chyba, że lepiej się po tym poczujsz. I wreszcie czy to wszystko ma sens w sytuacji gdy jezdzi sie najczesciej Kierunek i asymetryczność opon ma bardzo duże znaczenie. Reszta nawet ja byś jeździł 250km/h nie jest istotna. To jest tak, jak ja mam plik wymiany Windowsa na innym, specjalnym do tego celu dysku. W sumie zapewne nie ma to znaczenia, ale ja się lepiej z tym czuje ;) Pozdrawiam |