Grupy dyskusyjne   »   Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem

Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem



1 Data: Listopad 15 2008 11:26:55
Temat: Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem
Autor: Karol Y 

Witam, Lanos 1.5 16v 2000r.
Auto kupiłem z końcem zimy, więc jeszcze roku nie ma, ale... Akumulator był przy kupnie wymieniony, bo stary już w ogóle nie trzymał, także gwarancja jest. I do tej pory było wszystko super. Zaczęło robić się ostatnio chłodniej i jak tylko autko przestygnie, to trzeba zakręcić 2, czasami 3 razy żeby odpalił. Wiem, że olej gęścieje ( jest 10W-40 ) gdy robi się chłodniej, że spada pojemność akumulatora i mam takie wrażenie jakby, gdy jest zimne auto, to za pierwszym razem gdy kręci to jakoś tak słabiej niż gdy było ciepło. Czy to może być akumulator? Mam miernik uniwersalny, da się nim sprawdzić?

Świece i kable wymienione. Filtr oleju, powietrza, gazu też. Jest gaz, ale odpalam na benzynie, czyli normalnie. Sam się przełącza gdy nabierze temperatury.

Z ciekawostek dodam jeszcze, że po zimie gdy przyszło lato, a autko postało kilka godzin nie używane ( nie musiało być zimne, mogło stać w pełnym słońcu ), to po odpaleniu komputer programował bieg jałowy, czyli przez kilka dobrych sekund na 2000-3000 obr. i za chwile spadał i już było ok. Taką diagnoze dostałem w BOSHu. Zaproponowali mi wymiane komputera i kombinowanie z immobilayzerem, z czego aktualnie nie skorzystałem, bo... Zrobiło się chłodniej i problem programowania biegu znikł, tak jak go nie bylo przy kupnie. Za to z odpalaniem jest znowu coś nie tak.

--
Mateusz Bogusz



2 Data: Listopad 15 2008 14:36:43
Temat: Re: Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem
Autor: zinek 


Użytkownik "Karol Y"  napisał w wiadomości

Witam, Lanos 1.5 16v 2000r.
Auto kupiłem z końcem zimy, więc jeszcze roku nie ma, ale... Akumulator
był przy kupnie wymieniony, bo stary już w ogóle nie trzymał, także
gwarancja jest. I do tej pory było wszystko super. Zaczęło robić się
ostatnio chłodniej i jak tylko autko przestygnie, to trzeba zakręcić 2,
czasami 3 razy żeby odpalił. Wiem, że olej gęścieje ( jest 10W-40 ) gdy
robi się chłodniej, że spada pojemność akumulatora i mam takie wrażenie
jakby, gdy jest zimne auto, to za pierwszym razem gdy kręci to jakoś tak
słabiej niż gdy było ciepło. Czy to może być akumulator? Mam miernik
uniwersalny, da się nim sprawdzić?

Świece i kable wymienione. Filtr oleju, powietrza, gazu też. Jest gaz, ale
odpalam na benzynie, czyli normalnie. Sam się przełącza gdy nabierze
temperatury.

Z ciekawostek dodam jeszcze, że po zimie gdy przyszło lato, a autko
postało kilka godzin nie używane ( nie musiało być zimne, mogło stać w
pełnym słońcu ), to po odpaleniu komputer programował bieg jałowy, czyli
przez kilka dobrych sekund na 2000-3000 obr. i za chwile spadał i już było
ok. Taką diagnoze dostałem w BOSHu. Zaproponowali mi wymiane komputera i
kombinowanie z immobilayzerem, z czego aktualnie nie skorzystałem, bo...
Zrobiło się chłodniej i problem programowania biegu znikł, tak jak go nie
bylo przy kupnie. Za to z odpalaniem jest znowu coś nie tak.



to cos ma czujnik temperatury ?
moze warto sprawdzic

3 Data: Listopad 16 2008 00:10:27
Temat: Re: Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem
Autor: Karol Y 



-- Treść oryginalnej wiadomości --

Użytkownik "Karol   napisał w wiadomości

Witam, Lanos 1.5 16v 2000r.
Auto kupiłem z końcem zimy, więc jeszcze roku nie ma, ale... Akumulator
był przy kupnie wymieniony, bo stary już w ogóle nie trzymał, także
gwarancja jest. I do tej pory było wszystko super. Zaczęło robić się
ostatnio chłodniej i jak tylko autko przestygnie, to trzeba zakręcić 2,
czasami 3 razy żeby odpalił. Wiem, że olej gęścieje ( jest 10W-40 ) gdy
robi się chłodniej, że spada pojemność akumulatora i mam takie wrażenie
jakby, gdy jest zimne auto, to za pierwszym razem gdy kręci to jakoś tak
słabiej niż gdy było ciepło. Czy to może być akumulator? Mam miernik
uniwersalny, da się nim sprawdzić?

Świece i kable wymienione. Filtr oleju, powietrza, gazu też. Jest gaz, ale
odpalam na benzynie, czyli normalnie. Sam się przełącza gdy nabierze
temperatury.

Z ciekawostek dodam jeszcze, że po zimie gdy przyszło lato, a autko
postało kilka godzin nie używane ( nie musiało być zimne, mogło stać w
pełnym słońcu ), to po odpaleniu komputer programował bieg jałowy, czyli
przez kilka dobrych sekund na 2000-3000 obr. i za chwile spadał i już było
ok. Taką diagnoze dostałem w BOSHu. Zaproponowali mi wymiane komputera i
kombinowanie z immobilayzerem, z czego aktualnie nie skorzystałem, bo...
Zrobiło się chłodniej i problem programowania biegu znikł, tak jak go nie
bylo przy kupnie. Za to z odpalaniem jest znowu coś nie tak.



to cos ma czujnik temperatury ?
moze warto sprawdzic

Że niby to programowanie zależy od jakieś temperatury? Nie sądze, żeby w lanosie w ECU coś takiego było, ale sprawdze.

--
Mateusz Bogusz

4 Data: Listopad 15 2008 18:31:57
Temat: Re: Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem
Autor: Ghost 


Użytkownik "Karol Y"  napisał w wiadomości

Witam, Lanos 1.5 16v 2000r.
Auto kupiłem z końcem zimy, więc jeszcze roku nie ma, ale... Akumulator był przy kupnie wymieniony, bo stary już w ogóle nie trzymał, także gwarancja jest. I do tej pory było wszystko super. Zaczęło robić się ostatnio chłodniej i jak tylko autko przestygnie, to trzeba zakręcić 2, czasami 3 razy żeby odpalił. Wiem, że olej gęścieje ( jest 10W-40 ) gdy robi się chłodniej, że spada pojemność akumulatora i mam takie wrażenie jakby, gdy jest zimne auto, to za pierwszym razem gdy kręci to jakoś tak słabiej niż gdy było ciepło. Czy to może być akumulator? Mam miernik uniwersalny, da się nim sprawdzić?

Świece i kable wymienione. Filtr oleju, powietrza, gazu też. Jest gaz, ale odpalam na benzynie, czyli normalnie. Sam się przełącza gdy nabierze temperatury.

Z ciekawostek dodam jeszcze, że po zimie gdy przyszło lato, a autko postało kilka godzin nie używane ( nie musiało być zimne, mogło stać w pełnym słońcu ), to po odpaleniu komputer programował bieg jałowy, czyli przez kilka dobrych sekund na 2000-3000 obr. i za chwile spadał i już było ok. Taką diagnoze dostałem w BOSHu. Zaproponowali mi wymiane komputera i kombinowanie z immobilayzerem, z czego aktualnie nie skorzystałem, bo... Zrobiło się chłodniej i problem programowania biegu znikł, tak jak go nie bylo przy kupnie. Za to z odpalaniem jest znowu coś nie tak.

Sprawdz czy doplyw powietrza nie jest utrudniony. Ja mialem zasyfiony wlot i jak przychodzil chlod albo mokro to blokowalo przeplyw powietrza (woda, lod).

5 Data: Listopad 16 2008 00:08:09
Temat: Re: Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem
Autor: Karol Y 



-- Treść oryginalnej wiadomości --


Użytkownik "Karol Y"  napisał w wiadomości

Witam, Lanos 1.5 16v 2000r.
Auto kupiłem z końcem zimy, więc jeszcze roku nie ma, ale...
Akumulator był przy kupnie wymieniony, bo stary już w ogóle nie
trzymał, także gwarancja jest. I do tej pory było wszystko super.
Zaczęło robić się ostatnio chłodniej i jak tylko autko przestygnie, to
trzeba zakręcić 2, czasami 3 razy żeby odpalił. Wiem, że olej gęścieje
( jest 10W-40 ) gdy robi się chłodniej, że spada pojemność akumulatora
i mam takie wrażenie jakby, gdy jest zimne auto, to za pierwszym razem
gdy kręci to jakoś tak słabiej niż gdy było ciepło. Czy to może być
akumulator? Mam miernik uniwersalny, da się nim sprawdzić?

Świece i kable wymienione. Filtr oleju, powietrza, gazu też. Jest gaz,
ale odpalam na benzynie, czyli normalnie. Sam się przełącza gdy
nabierze temperatury.

Z ciekawostek dodam jeszcze, że po zimie gdy przyszło lato, a autko
postało kilka godzin nie używane ( nie musiało być zimne, mogło stać w
pełnym słońcu ), to po odpaleniu komputer programował bieg jałowy,
czyli przez kilka dobrych sekund na 2000-3000 obr. i za chwile spadał
i już było ok. Taką diagnoze dostałem w BOSHu. Zaproponowali mi
wymiane komputera i kombinowanie z immobilayzerem, z czego aktualnie
nie skorzystałem, bo... Zrobiło się chłodniej i problem programowania
biegu znikł, tak jak go nie bylo przy kupnie. Za to z odpalaniem jest
znowu coś nie tak.

Sprawdz czy doplyw powietrza nie jest utrudniony. Ja mialem zasyfiony
wlot i jak przychodzil chlod albo mokro to blokowalo przeplyw powietrza
(woda, lod).

Przy zimnym rozruchu to ciągnie powietrze z puszki z filtrem czy z innego miejsca?

--
Mateusz Bogusz

6 Data: Listopad 16 2008 21:12:21
Temat: Re: Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem
Autor: nom 


Nie wiem jak jest w lanosie, ale np. w Fabii przy zimnym silniku ciągnie
powietrze z nad kolektora wydechowego.
Może też być walnięty czujnik temperatury, ale to trzeba sprawdzić.

7 Data: Listopad 15 2008 20:43:21
Temat: Re: Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem
Autor: nom 

Kiedy ostatnio był wymieniany filtr paliwa? Czy pompa paliwa działa gdy
jedziesz na LPG? Może być kłopot z wtryskami, kiepskie paliwo. Na początek
proponuje kupić środek do czyszczenia wtrysków (STP lub na stacji Shell),
wlewa się do paliwa, cena ok. 12zł. Czy jak przekręcasz kluczyk słychać
pompę paliwa? Może być niskie ciśnienie na listwie wtryskowej. Ale to trzeba
sprawdzić, albo posiadać szklaną kulę. :-)

8 Data: Listopad 16 2008 00:01:42
Temat: Re: Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem
Autor: Karol Y 

Kiedy ostatnio był wymieniany filtr paliwa? Czy pompa paliwa działa gdy
jedziesz na LPG? Może być kłopot z wtryskami, kiepskie paliwo. Na początek
proponuje kupić środek do czyszczenia wtrysków (STP lub na stacji Shell),
wlewa się do paliwa, cena ok. 12zł. Czy jak przekręcasz kluczyk słychać
pompę paliwa? Może być niskie ciśnienie na listwie wtryskowej. Ale to trzeba
sprawdzić, albo posiadać szklaną kulę. :-)

Kiedy był wymieniany, tego nie wiem. 130 tys przejechane gdy kupowałem, może i nigdy - wymienie. Pompa nie ma odciecia chodzi cały czas, a przynajmniej słychać ją jeszcze przez jakiś czas, potem jakoś już nie zauważam żadnego dźwieku. Gdy przekręcam słychać pompe, to jakiś 2 sekundowy dźwięk. Sprawdze też ten środek jednocześnie. A moge dać go gęściej niż w instrukcji podają (na cały bak)?

--
Mateusz Bogusz

9 Data: Listopad 17 2008 20:13:15
Temat: Re: Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem
Autor: jack 

Dnia Sat, 15 Nov 2008 11:26:55 +0100, Karol Y napisał(a):

Witam, Lanos 1.5 16v 2000r.
Auto kupiłem z końcem zimy, więc jeszcze roku nie ma, ale... Akumulator
był przy kupnie wymieniony, bo stary już w ogóle nie trzymał, także
gwarancja jest. I do tej pory było wszystko super. Zaczęło robić się
ostatnio chłodniej i jak tylko autko przestygnie, to trzeba zakręcić 2,
czasami 3 razy żeby odpalił. Wiem, że olej gęścieje ( jest 10W-40 ) gdy
robi się chłodniej, że spada pojemność akumulatora i mam takie wrażenie
jakby, gdy jest zimne auto, to za pierwszym razem gdy kręci to jakoś tak
słabiej niż gdy było ciepło. Czy to może być akumulator? Mam miernik
uniwersalny, da się nim sprawdzić?

Wyjeździć beznyne do minimum  - zatankować swiezej tak aby było 1/4 -1/3
zbiornika - sprzwdzić - bardzo duza szansa ze pomozę - czesty kłopot w
daewoo - choc to zaden kłopot tak naprawde

10 Data: Listopad 17 2008 21:06:00
Temat: Re: Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem
Autor: Karol Y 

Witam, Lanos 1.5 16v 2000r.
Auto kupiłem z końcem zimy, więc jeszcze roku nie ma, ale... Akumulator
był przy kupnie wymieniony, bo stary już w ogóle nie trzymał, także
gwarancja jest. I do tej pory było wszystko super. Zaczęło robić się
ostatnio chłodniej i jak tylko autko przestygnie, to trzeba zakręcić 2,
czasami 3 razy żeby odpalił. Wiem, że olej gęścieje ( jest 10W-40 ) gdy
robi się chłodniej, że spada pojemność akumulatora i mam takie wrażenie
jakby, gdy jest zimne auto, to za pierwszym razem gdy kręci to jakoś tak
słabiej niż gdy było ciepło. Czy to może być akumulator? Mam miernik
uniwersalny, da się nim sprawdzić?

Wyjeździć beznyne do minimum  - zatankować swiezej tak aby było 1/4 -1/3
zbiornika - sprzwdzić - bardzo duza szansa ze pomozę - czesty kłopot w
daewoo - choc to zaden kłopot tak naprawde

To mi nie przyszło do głowy, ale już kilka dni temu przypadkiem tankowałem to zalałem benzyny własnie na tę 1/3 baku, żeby było na dłużej. Choć nie wiem co przyjmujemy za minimum. Miałem ciut ponad czerwoną kreskę.
Mam też nowy filtr paliwa, to jak będe miał troche wolnego czasu to wymienie.

Ostatnia wskazówka jaka mi przychodzi do głowy, to że na pewno pomaga i to dużo jak dwa razy przekręce na zapłon, tak żeby pompa paliwa pociągnęła te dwa razy. Często udaje się wtedy za pierwszym razem, a już na pewno za drugi, kiedy to kiedyś zakręciłem 5 razy i nic, a ta "kombinacja" zadziałała od razu.

--
Mateusz Bogusz

11 Data: Listopad 17 2008 21:09:01
Temat: Re: Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem
Autor: Karol Y 

Aha i jeszcze jedno pytanie - z tych przez młodych kierowców...

Jak w obsługowym sprawdzić poziom elektrolitu?

- http://img201.imageshack.us/my.php?image=aku2ze6.jpg

- http://img388.imageshack.us/my.php?image=akubl0.jpg

--
Mateusz Bogusz

12 Data: Listopad 17 2008 21:21:33
Temat: Re: Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem
Autor: J.F. 

On Mon, 17 Nov 2008 21:09:01 +0100,  Karol Y wrote:

Aha i jeszcze jedno pytanie - z tych przez młodych kierowców...
Jak w obsługowym sprawdzić poziom elektrolitu?

- http://img201.imageshack.us/my.php?image=aku2ze6.jpg

Korki odkrecic, zajrzec - plyty nie moga wystawac.

J.

13 Data: Listopad 18 2008 01:24:25
Temat: Re: Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem
Autor: Karol Y 


Korki odkrecic, zajrzec - plyty nie moga wystawac.

Tylko rozumiem zaraz po jeździe, gdy elektrolit będzie nagrzany? A klem nie muszę zdejmować, nic mnie nie huknie jakbym przypadkiem zamoczył tam palucha? ;-P

--
Mateusz Bogusz

Zrobiło się zimno i zapala za 2-3 kręceniem



Grupy dyskusyjne