Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing
1 | Data: Kwiecien 13 2011 21:15:27 |
Temat: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | |
Autor: Bugatti | Witam 2 |
Data: Kwiecien 13 2011 21:28:11 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: bratPit | Co prawda nie lubię AŚ ale to wydaję się ciekawe. Jak widać przeznaczony do mniejszego zużycia paliwa silnik TSI o małej pojemności ma sens dla mniejszych prędkości. 105 PS z takiej pojemności musiało pójść z dużej dawki paliwa, pompy 130 bar, (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można powiedzieć że Roomster zbyt opływowy nie jest ale kolumbryna serii 7 zużywa mniej. bo to bez sensu porównanie jest, rozumiem gdyby założyć kryterium np 80% Vmax, a wiadomo że 180 dla Merivy czy Roomstera to inna wielkość w stosunku do Vmax niż BMW czy Audi które mają Vmax=250 (do tego ograniczone elektronicznie bo szły by dużo więcej), to tak jak moja Astra 1.6, 75KM przy 130km/h pali więcej niż wersja 2.0T, 200KM przy tej samej prędkości... z kolei miasto wiadomo, jest odwrotnie, brat 3 |
Data: Kwiecien 13 2011 21:53:45 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkoć a downsizing | Autor: J.F. | On Wed, 13 Apr 2011 21:28:11 +0200, bratPit wrote: http://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/40.jpg Tez bez sensu. Podac dla 100, 130 i 160. Tak zeby sie dowiedziec ile fantazja na autostradie kosztuje :-) J. 4 |
Data: Kwiecien 13 2011 21:56:19 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prÄdkoďż˝ Ä a downsizing | Autor: Lewis | W dniu 2011-04-13 21:53, J.F. pisze: On Wed, 13 Apr 2011 21:28:11 +0200, bratPit wrote: I zaznaczyÄ przy jakiej prÄdkoĹci/obciÄ żeniu uturbione silniki zaczynajÄ jechaÄ na doładowaniu a nie podciĹnieniu, żeby było wiadomo o ile wzrasta zużycie. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 5 |
Data: Kwiecien 14 2011 11:24:34 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prÄdkoďż˝Ä a downsizing | Autor: Agent |
Turbo daje cały czas nadciĹnienie. 6 |
Data: Kwiecien 14 2011 16:33:01 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prÄdkoďż˝ Ä a downsizing | Autor: Kamil | On 14/04/2011 10:24, Agent wrote:
Pacz pan, mój wskaźnik doładowania co innego twierdzi. -- Pozdrawiam Kamil 7 |
Data: Kwiecien 15 2011 00:04:01 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko ć a downsizing | Autor: Czarek Daniluk | On 14 Kwi, 17:33, Kamil wrote: On 14/04/2011 10:24, Agent wrote: Mój też - w turbodieslu po odpowiednio szybkim wciśnięciu gazu przez moment jest podciśnienie :) Pozdrawiam ! 8 |
Data: Kwiecien 14 2011 21:44:29 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prÄdkoďż˝ Ä a downsizing | Autor: Lewis | W dniu 2011-04-14 11:24, Agent pisze:
LOL :D JakoĹ u mnie jest inaczej. -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 9 |
Data: Kwiecien 14 2011 07:33:07 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkoć a downsizing | Autor: wit | J.F. wrote: Tez bez sensu. Dokładnie na to czekam. Dałbym jeszcze średnią z całodniowego jeżdżenia po mieście, ale bez korków ;) Mogliby podawać jeszcze obroty silnika przy tych prędkościach (bieg, powiedzmy, "optymalny"). wit 10 |
Data: Kwiecien 14 2011 09:54:26 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing | Autor: J.F. | Użytkownik "wit" J.F. wrote: To bez sensu, chyba ze po Warszawie, jako wskazowka dla taksowkarzy. Jeden spali po miescie 8, drugi 15. J. 11 |
Data: Kwiecien 14 2011 09:26:15 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing | Autor: wit | J.F. wrote: Jeden spali po miescie 8, drugi 15. Nie mówię, że byłby to wynik dokładny do 0.1 litra. Wiele rzeczy opisywanych jest dużo bardziej subiektywnie niż tego typu parametr, wystarczy nawet wielkość szacunkowa. Wolę taką informację niż, na przykład, że ma elektrycznie otwierane okna - to sprawdzę w dowolnym katalogu. wit 12 |
Data: Kwiecien 14 2011 12:14:25 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing | Autor: J.F. | Użytkownik "wit" J.F. wrote: Ale nie ma wartosci szacunkowej - taka moze byc rozbieznosc. No i chyba ze "nasz testowy kierowca, starajac sie jechac "tak jak wszyscy" srodkowym pasem osiagnal odpowiednio: ..." Wolę taką informację niż, na przykład, że ma Spalanie tez sprawdzisz w dowolnym katalogu :-P J. 13 |
Data: Kwiecien 14 2011 11:17:49 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing | Autor: wit | J.F. wrote: No i chyba ze "nasz testowy kierowca, starajac sie jechac "tak jak E tam. W zasadzie każdy z nas po jakimś czasie potrafi powiedzieć ile jego samochód mniej więcej pali w mieście. Tu nie chodzi o aptekarstwo. Ale nie upieram się, może to rzeczywiście ciężko oszacować (szczególnie po krótkim okresie testowym). Spalanie tez sprawdzisz w dowolnym katalogu :-P Ale bardziej ufam katalogowym szybom ;) wit 14 |
Data: Kwiecien 15 2011 13:12:08 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-04-14 13:17, wit pisze: wrote: Tylko że ten sam samochód pali mi o litr-dwa więcej niż żonie. A różnica między dwoma dużymi miastami (ten sam kierowca) dochodzi do 2 litrów. Czyli w skrajnym przypadku pomiędzy "żona w miescie A" i "ja w mieście B" byłoby 3-4 litry różnicy. Np 9 vs 13 /100. Faktycznie nie aptekarstwo :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 15 |
Data: Kwiecien 15 2011 11:27:28 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing | Autor: wit | Jakub Witkowski wrote: Tylko że ten sam samochód pali mi o litr-dwa więcej niż żonie. Jednak średnie spalanie jakoś mierzą w takich gazetowych testach, więc mnie by interesowało takie zmierzenie tylko w mieście ;) wit 16 |
Data: Kwiecien 14 2011 12:27:33 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing | Autor: bratPit[pr] | bo to bez sensu porównanie jest, rozumiem gdyby założyć kryterium np 80% na pewno bardziej adekwatne do możliwosci pojazdu ;-) Podac dla 100, 130 i 160. a to swoją drogą, brat 17 |
Data: Kwiecien 30 2011 22:36:19 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing | Autor: ąćęłńóśźż | Ostatnio jechałem z dwoma rowerami na haku tą samą trasą 200 km w tę i z powrotem. 18 |
Data: Maj 01 2011 12:28:33 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing | Autor: J.F. |
Ostatnio jechałem z dwoma rowerami na haku tą samą trasą 200 km w tę i z powrotem. 19 |
Data: Kwiecien 13 2011 21:42:22 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Jarzabek | W dniu 13.04.2011 21:15, Bugatti pisze: WitamTakie porównanie to trochę z dupy. Mały silnik (o małe mocy) przy takiej prędkości będzie palił sporo bo to jest jego szczyt możliwości i jazda jest z pełną mocą. Stary silnik 1.6 o mocy 105KM pewnie będzie palił podobnie niż 1.2. Lepsze by było porównanie przy prędkości 140KM. ps. W Top Gearze było porównanie jazdy na torze Toyoty Prius a za nim Porsche. Toyota jechała na maksa a za nią trzymał się Porsche. Zgadnij który palił mniej ;) -- Pozdrawiam Jacek. 20 |
Data: Kwiecien 13 2011 22:03:39 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Bugatti | Użytkownik "Jarzabek" napisał w wiadomości: W Top Gearze było porównanie jazdy na torze Toyoty Prius a za nim Porsche. M3 ;-) http://www.youtube.com/watch?v=badoMjA_rW0 Pozdr. -- Bugatti 21 |
Data: Kwiecien 14 2011 16:33:58 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Kamil | On 13/04/2011 20:42, Jarzabek wrote: W dniu 13.04.2011 21:15, Bugatti pisze: Taaa.. w "programie naukowym" Top Gear słynący ze swojej miłości do Priusa pokazywał coś na torze... Sounds legit! -- Pozdrawiam Kamil 22 |
Data: Kwiecien 15 2011 08:40:42 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Andrzej Ława | W dniu 14.04.2011 17:33, Kamil pisze: W Top Gearze było porównanie jazdy na torze Toyoty Prius a za nim Akurat nie Porshe tylko "wypasione" ale zupełnie seryjne BMW. Taaa.. w "programie naukowym" Top Gear słynący ze swojej miłości do Prius generalnie jest bardziej gadżetem niż rozwiązaniem. Przede wszystkim żeby faktycznie zużywał mniej paliwa trzeba nim specjalnie jeździć - jak ktoś będzie jeździł "jak zwykle", może się bardzo zdziwić. Co gorsza jeśliby zastosować niektóre techniki prawidłowej jazdy Priusem do zwykłego samochodu - też zużycie paliwa zauważalnie spadnie. Co gorsza jest to pojazd bardzo skomplikowany materiałowo i w rezultacie jego produkcji i późniejszej utylizacji powstanie dużo więcej zanieczyszczeń i CO2, niż w przypadku bardziej klasycznego samochodu. 23 |
Data: Kwiecien 13 2011 21:44:52 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkoć a downsizing | Autor: J.F. | On Wed, 13 Apr 2011 21:15:27 +0200, Bugatti wrote: Co prawda nie lubię AŚ ale to wydaję się ciekawe. Jak widać przeznaczony do Zakladajac ze te wyniki prawdziwe sa - to zauwaz ze samochody sa tam parami. Roomster TDI jest calkiem oszczedny. O ile kiepski wynik silniczka 1.2TSI nie zaskakuje az tak bardzo, to juz takie audi Q5 2.0tfsi troche mnie dziwi. J. 24 |
Data: Kwiecien 13 2011 22:20:14 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prÄdkoďż˝ Ä a downsizing | Autor: venioo | W dniu 2011-04-13 21:44, J.F. pisze: On Wed, 13 Apr 2011 21:15:27 +0200, Bugatti wrote: 1.2TSI w Roomsterze to nie kiepski wynik silnika, lecz na bude o tak malo oplywowym ksztalcie (w porownaniu z innymi w tym zestawieniu) to i tak nie jest zle. Poza tym inne jest przeznaczenie tych samochodow, jakos nie sadze, zeby ktos kupowal Roomstera do jazdy 180 po autostradach. -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 25 |
Data: Kwiecien 13 2011 22:40:31 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędko?ć a downsizing | Autor: J.F. | On Wed, 13 Apr 2011 22:20:14 +0200, venioo wrote: 1.2TSI w Roomsterze to nie kiepski wynik silnika, lecz na bude o takhttp://www.auto-swiat.pl/sites/www.auto-swiat.pl/files/image/40.jpgZakladajac ze te wyniki prawdziwe sa - to zauwaz ze samochody sa tam Ale tam jest tez Roomster 1.6TDI, i jest na poczatku tabeli. Nie jest taki oszczedny jak audi A1 1.6 TDI, ale znow nie tak duzo wiecej pali. J. 26 |
Data: Kwiecien 13 2011 23:36:22 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Michał | Bugatti napisał(a): Witamdawki paliwa, pompy 130 bar, (i turba) do spalenia paliwa. W sumie można Za ciężarówką 100km/h jeszcze powinno być ;) Jechałem kiedyś merivą koło 160km/h benzyna, nie wiem jaki silnik i paliło sporo mniej, tz średnia po niemieckich autostradach koło 7l/100 :) (tylko mi się mogło wydawać że pędzę a po prostu jechałem wolno ;) dłuższe kawałki ) ale, renówka (Vel Satis) z 0.5 litra większym silnikiem od BMW 740i pali mniej a renówka z 0.8 litra mniejszym (Safrane) sporo więcej przy tej zbliżonej masie - czyli wnioski się zgadzają :) -koło 15 i 19.5l /100. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 27 |
Data: Kwiecien 14 2011 07:06:23 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Agent | 160 km/h a 180 km/h to jest spora różnica w oporach. Było w Top Gear że nowe Bugatti Veyron aby uzyskać o ok 10 km lepszy wynik (coś lekko ponad 410 km/h) musi mieć silnik już nie 1000 KM tylko 1200 KM. 28 |
Data: Kwiecien 14 2011 08:31:58 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Kuba (aka cita) |
160 km/h a 180 km/h to jest spora różnica w oporach. Było w Top Gear że nowe Bugatti Veyron aby uzyskać o ok 10 km lepszy wynik (coś lekko ponad 410 km/h) musi mieć silnik już nie 1000 KM tylko 1200 KM. bo opór powietrza rośnie w kwadracie prędkości, wiec 10km/h przy 160km/h a 10km/h przy 400 robi sporą różnice. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 29 |
Data: Kwiecien 14 2011 08:53:33 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Agent |
No i dlatego to napisałem. Kolega Michał pisał że przy 160 km/h opel pali mu 7l/100 km (w co i tak wątpię) 30 |
Data: Kwiecien 14 2011 08:55:33 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Andrzej Ława | W dniu 14.04.2011 08:53, Agent pisze: No i dlatego to napisałem. Kolega Michał pisał że przy 160 km/h opel Pytanie jeszcze jak dokładny jest ten pomiar prędkości ;) 31 |
Data: Kwiecien 14 2011 09:52:39 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: J.F. | Użytkownik "Agent" napisał No i dlatego to napisałem. Kolega Michał pisał że przy 160 km/h opel pali mu 7l/100 km (w co i tak wątpię) Opel mial dosc oszczedne silniki/samochody. 160 na liczniku moglo oznaczac 150 rzeczywiste, a do tego "jechalem 160 a srednia wyszla 110" i moze jeszcze oponki nieco inne niz standardowe i kolega wcale nie musi tak bardzo fantazjowac. Z drugiej strony - vectra ~2l benzyna potrafi spalic 14/100 autostradzie. No ale to byla niemiecka autostrada i nie wahalismy sie jej uzyc zgodnie z przeznaczeniem :-) J. 32 |
Data: Kwiecien 14 2011 21:12:33 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Michał | Opel mial dosc oszczedne silniki/samochody. http://img2.netcarshow.com/Opel-Meriva_2006_1024x768_wallpaper_01.jpg To było dokładnie to auto, pożyczone pod lotniskiem w Lipsku bo się moje francuskie zrąbało i pojechało do pobliskiego mechanika. Coś co mnie rozbroiło to spalanie 3x mniejsze, ale fakt mi się mogło trochę wydawać że pędzę, po mieście były wogóle dziwne cyfry ala 4.7l/100, benzyna to była ale nie wiem jaka. V max koło 180km/h to miało więc pewnie coś koło 1.4/90koni i 3km zrobione jak odbierałem więc trzeba było dotrzeć ;) i nawet całkiem ok się prowadziło do około tych 150km/h. ale projekt fatalny od szyb mi się zegray odbijały itp.. w nocy. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 33 |
Data: Kwiecien 30 2011 22:53:17 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: ąćęłńóśźż | Jakoś nie zauważyliśmy. 34 |
Data: Kwiecien 14 2011 12:29:12 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-04-14 08:53, *Agent* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: No i dlatego to napisałem. Kolega Michał pisał że przy 160 km/h opel160 km/h a 180 km/h to jest spora różnica w oporach. Było w Top Gear Też wątpię :) Można jeździć oszczędnie, ale przy takich prędkościach to bym się 7 l/100 km nie spodziewał. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 35 |
Data: Kwiecien 14 2011 01:59:18 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Przemek V | On 13 Kwi, 21:15, "Bugatti" wrote: Witam Ciekawe, że BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rzędowa szóstka) wyszło o wiele bardziej paliwożerne niż 525d (trzylitrowy, rzędowy, sześciocylindrowy doładowany diesel) przy 180 km/h. Oba auta mają 204 KM. Mam porównianie właśnie tej 523i i poprzedniego 530d. W mieście (W-wa) benzynowa 523i spala o ok. 1-1,5 litra mniej (12-12,5 vs 13-14). W trasie o ok. 2 litry więcej. (10-11 vs 8-9) Styl jazdy u mnie się raczej nie zmienił. Obie ze skrzyniami automatycznymi przy czym ta w 523i 8-biegowa i niby bardzo ekonomiczna. 36 |
Data: Kwiecien 14 2011 12:55:21 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 2011-04-14 10:59, Przemek V pisze: Ciekawe, że BMW 523i (trzylitrowa, benzynowa, rzędowa szóstka) wyszło Nie pomyliłeś się? Nie wiem o której 5 piszesz ale 523i to 2,5l R6 170KM, 525d to 2,5l R6 163KM, 530d 3,0l R6 184 - 193KM w zależności od rocznika. Przynajmniej tak to wygląda w 5 E39. W E60 523i to 2,5l R6 177KM, 525d to 3,0l R6 197KM, 530d to 3,0l R6 23xKM. Także Panie Przemku coś kręcisz ;) -- Pozdrawiam, Maciek 37 |
Data: Kwiecien 14 2011 22:48:05 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prÄdkoć a downsizing | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2011-04-14 12:55, Maciej Browarczyk pisze: W dniu 2011-04-14 10:59, Przemek V pisze: Przemek pisze o F10. O ile można wierzyÄ wikipedii, to ma całkowitÄ racjÄ. http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_F10 -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 38 |
Data: Kwiecien 14 2011 21:04:25 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Przemek V | On Apr 14, 12:55 pm, Maciej Browarczyk W dniu 2011-04-14 10:59, Przemek V pisze: F10 523i i 525d. Zakładam, że ta tabela z AŚ dotyczy współczesnych samochodów. Zobacz chociażby cennik na polskiej stronie BMW - masz pojemności i moc podane na pierwszej stronie. 39 |
Data: Kwiecien 15 2011 10:18:37 | Temat: Re: Zużycie paliwa dla dużych prędkość a downsizing | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 2011-04-15 06:04, Przemek V pisze: F10 523i i 525d. Zakładam, że ta tabela z AŚ dotyczy współczesnych A to przepraszam. Byłem pewien, że chodzi o E39/E60. -- Pozdrawiam, Maciek |