w³a¶nie nie, ja jestem bardzo ciekawy, ¿e niby z jakiego kszta³tu
przechodzi
w jaki?
Byæ mo¿e to prowokacja, ale pokrótce odpowiem.
Dyskusja na temat mieszanek ubogich czy bogatych sprowadza siê do jednego -
temperatury w komorze spalania. My¶lê ¿e to niema nic wspólnego z pierwotnym
pytaniem. Bo czy bêdzie gorêcej czy ch³odniej, to t³ok bedzie zmienia³
kszta³t na skutek rozszerzalno¶ci cieplnej.
Natomiast jest tak: gdyby t³ok mia³ kszta³t idealnego walca o jednakowej
grubo¶ci sciankach, to rozszerza³ by siê równomiernie i nie by³oby problemu.
Wystarczy jednak popatrzeæ jaka to jest dziwna bry³a ten t³ok. Pogrubiony
tam gdzie sworzeñ t³okowy, ¶cianki na bokach (ko³o sworznia) podebrane... I
jak takie co¶ ma sie równomiernia rozszerzaæ. Dlatego robi siê t³ok w
kszta³cie bary³kowatym (patrz±c w osi t³oka) ¿eby po nagrzaniu nabra³
w³a¶ciwego okr±g³ego kszta³tu i dobrze wspó³pracowa³ z g³adzi± cylindra.
Reasumuj±c - t³ok nagrzewaj±c siê przechodzi z elipsy w okr±g
5 |
Data: Luty 04 2010 16:39:05 |
Temat: Re: bary³kowaty kszta³t t³oków |
Autor: identifikator: 20040501 |
Reasumuj±c - t³ok nagrzewaj±c siê przechodzi z elipsy w okr±g
dlaczego pytam, nie wiem jak± rolê w tym odrywaj± pier¶cienie, ale czy to oznacza, ¿e z definicji taki fiacik doji olej jak jest zimny?
6 |
Data: Luty 07 2010 23:42:28 | Temat: Re: bary³kowaty kszta³t t³oków | Autor: \M. |
Ciekawe jak fabryka wykona blok cylindrów? Gunowyn frezem? t³ok bary³kowaty
to jaka ma byc tuleja???
i czy wiesz co to honowanie i na czym polega
Cylinder ma byc idealn± tulej± inaczej albo bys sie nie da³o zmontowac albo
by sie zatar³ po minucie
Kup sobie ksiazke do mechaniki technicznej i 5 razy przeczytaj
\
U¿ytkownik "identifikator: 20040501" napisa³ w
wiadomo¶ci
Reasumuj±c - t³ok nagrzewaj±c siê przechodzi z elipsy w okr±g
dlaczego pytam, nie wiem jak± rolê w tym odrywaj± pier¶cienie, ale czy to
oznacza, ¿e z definicji taki fiacik doji olej jak jest zimny?
7 |
Data: Luty 08 2010 11:06:49 | Temat: Re: bary³kowaty kszta³t t³oków | Autor: identifikator: 20040501 |
Ciekawe jak fabryka wykona blok cylindrów? Gunowyn frezem? t³ok bary³kowaty to jaka ma byc tuleja???
i czy wiesz co to honowanie i na czym polega
nie na temat, ja tam nie wiem jakie to ma znaczenie skoro t³ok nie styka siê z cylindrem bezpo¶rednio tylko przez pier¶cienie... po co taka g³upota jak zmiana szta³tu t³oka, nie wiem.
8 |
Data: Luty 02 2010 22:02:29 | Temat: Re: bary³kowaty kszta³t t³oków | Autor: \M. |
Jak masz zle zamontowany gaz to masz taki problem
Skonczy³a sie epoka zeliwnych i p³askich t³oków
im ubo¿sza mieszanka i gorsze paliwo (gaz) tym wyzsza temp spalania
dalej pomysl sam
U¿ytkownik "identifikator: 20040501" napisa³ w
wiadomo¶ci
s³yszeli¶cie, ¿e podobno t³oki w silnikach Fiata pod wp³ywem temperatury
zmieniaj± kszta³? o co chodzi?
9 |
Data: Luty 02 2010 22:24:03 | Temat: Re: bary³kowaty kszta³t t³oków | Autor: identifikator: 20040501 |
Skonczy³a sie epoka zeliwnych i p³askich t³oków
im ubo¿sza mieszanka i gorsze paliwo (gaz) tym wyzsza temp spalania
oczywisto¶ci piszesz, a konkretów ¿adnych...
10 |
Data: Luty 03 2010 06:26:26 | Temat: Re: bary³kowaty kszta³t t³oków | Autor: \M. |
Mówimy o normalej jezdzie nie sciganiu,katowaniu w silniku np cc900
Jezeli mieszanka paliwopowietrzna jest bogata to:
spaliny zawieraj± duzo tlenku wegla CO i weglowodorów HC i inne\
poniewaz s³abiej to sie pali (za ma³o tlenu) to temp spalin jest ni¿sza
spalin od idealengo sk³adu
duzo pali i truje
Jesli mieszanka jest uboga :
spalanie przebiga b gwa³otownie nie ma sadzy, tlenku wegla, za to
temperatura spalin
jest tak wysoka ze azot ³±czy sie z tlenem powataje NOx -> kwasne deszcze
palwo gazowe ma nieco inne parametry spalania niz benzyna
gazownik czesto ustawia gaz patrzac na ilosc CO na tzw 3 punkty
wolne obroty
2500
i iok 5000 obr
Aby jazda by³a b ekonomiczna skreca mozliwie jak sie da by miesci³o sie w
normie emisji spalin i oby autojecha³o\
jak sie dysza, filtr parownik przytka to sk³ad mieszanki sie rozjezdza i
staje sie najczesciej uboga
sonda tu nie pomoze bio jest oszukiwana przez emulator
W efekcie wypalaj± sie zawory, t³oki, pierscienie puchn± uszelniacze
zaworow itp
Kiedys mozna by³o kupic do poloneza benzynke 78 czy 86 (niebieska/)
- parametry podobne do gazu ale o euro 2 3 lub 4 nikt nie sni³
pozatym zawiera³a o³ów który czesciowo ,,zapobiega³,, zjawisku
Dzis robi sie t³oki ze stopu krzemu i aluminium dawnej robiono ¿eliwne
by³y twardsze ale i ciêzsze
|I NIE MÓW ZE FIAT ROBI TANDETE BO DZISIEJSZY OPEL TO MASAKRA
jak sie leje towar nieprzewidziany przez producenta to tak jest
U¿ytkownik "identifikator: 20040501" napisa³ w
wiadomo¶ci
Skonczy³a sie epoka zeliwnych i p³askich t³oków
im ubo¿sza mieszanka i gorsze paliwo (gaz) tym wyzsza temp spalania
oczywisto¶ci piszesz, a konkretów ¿adnych...
| | | | | |