Cześć !
kiedyś na necie był rysunek typowej usterki lewarka zmiany biegów w CC/SC
0,9,
(http://www.dami.pl/~levis/cinq/Usterka),
niestety ta strona juz nie istnieje, czy Ktos moze posiada, ewentualnie
zna
jakas nowa lokalizacje pliku ?
I przy okazji pytanie w w/w temacie:
żona dojeżdza do STOP'u, wrzuca na luz, po zatrzymaniu "szuka" jedynki,
lewarek luźny, jedynki brak,
jest tylko 3 i 4 bieg, Cieniasek już ma swoje lata i km (96'/160tyś),
Tarcza sprzęgłowa raczej odpada bo nie było by żadnego biegu. ....
Możliwości:
1) Popuszczenie śrub mocujących na "siłowniku"
http://tiny.pl/59rq
Aby to zdiagnozować należy odkręcić w puszce do której wchodzi lewarek
...(najpierw trzeba odkręcić dekielek nr. 14 na rys) odkręcić dwie śrubki
mocujące "siłownik" z elementem mocującym go do lewarka(nr. 10 na rys),
i spróbować poprzez manewrowanie "siłownikiem" stwierdzić czy w/w 1 i 2
( a także 3, 4,5 i wsteczny) w skrzyni dalej nie wchodzą. Jeżeli dalej nie
będą chciały wchodzić to oznacza że masz problemy nr 2 i 3 ....
Jezeli wchodzą to oznacza że w/w siłownik jakimś sposobem trwale się
przesunął w elemencie mocującym go do lewarka, i trzeba go tylko z powrotem
(wcześniej wyregulowawszy ustawienie drązka dla odpowiedniego biegu)
odpowiednio do tego elementu za pomocą w/w śrub przytwierdzić....
2) Z tego co przeczytałem przed chwilą to1-ka i 2-ka jest na jednym
synchronizatorze, ( i analogicznie 3 i 4.) Mógł paść synchronizator... To
już wiąże się z wymontowaniem skrzynki, a ze swojej strony nie radzę laikom
grzebać w skrzyni biegów....
3) Z tego co przeczytałem przed chwilą to wodziki dla 1-ki i 2-ki też są
wspólne. mógł się zakleszczyć wodzik...
Co do porad jak punkt 2...
jedyne na co miałem wczoraj wieczorem siłę, to odchylenie gumy przy
lewarku,
zaglądnąłem do środka,
żadna z linek nie jest odczepiona od lewarka, jutro będę chciał się wziąc
za
Jaka linka ? Tam nie ma żadnych linek...
naprawę,
tak więc proszę o Wasze ewentualne sugestie w temacie,
oczywiście wątek o ułamanym sworzniu pod lewarkiem, z któego pochodzi w/w
link juz przeczytalem.
Jaki sworzeń pod lewarkiem ...?. Jedyne co mi przychodzi do głowy to
(zaznaczone nr-em 15- tym) plastikowa tulejka która też mogła by się
ewentualnie wyrobić, albo plastikowe i gumowe elementy zaznaczone nr 7,
które dostępne są za 15 zł w drążkowym zestawie naprawczym ....
--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://drendriu.ovh.org
3 |
Data: Sierpien 02 2007 19:52:13 |
Temat: Re: biegi - CC 0,9 - uszk. lewarka (?) |
Autor: Dr.Endriu |
http://tiny.pl/59rq
Teraz zauważyem...
Na rys powinna być dorysowane w "kierunkach przesuwania" możliwość obrotu
również w drugą stronę..
przeoczyłemm... pardon...
--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://drendriu.ovh.org
4 |
Data: Sierpien 02 2007 20:29:49 | Temat: Re: biegi - CC 0,9 - uszk. lewarka (?) | Autor: Dr.Endriu |
Acha i jeszcze zapomniałem. Przy okazji warto sprawdzić stan 2 przegubów (te
dwa krzyżaczki nie oznaczone żadnym numerem na rys) i przy nadmiernym
zużyciu je wymienić...
--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://drendriu.ovh.org
"Uwaga !!!. Niniejszym informuję iż nie jestem lekarzem medycyny :) ."
5 |
Data: Sierpien 03 2007 11:50:46 | Temat: Re: biegi - CC 0,9 - uszk. lewarka (?) | Autor: Krzysiek |
Jaka linka ? Tam nie ma żadnych linek...
Rysunek do którego link podałeś:
http://tiny.pl/59rq
to sterowanie skrzynią w CC 700,
w CC 900 skrzynia jest taka sama jak w SC 900
czyli sterowanie jest 2 linkami,
(chyba ze chodzilo Ci o to, ze zle nazwalem te elementy,
tak dokładnie w katalogu nazywane jest to cięgnem...
rozebrałem cały mechanizm,
okazało się, że ułamał się drążek u podstawy, zaraz przed kulką która
pracuje w łożysku, niestety w żadnym sklepie tego nie ma,
musialem zamówić we fiacie :(
pozdrawiam
Krzysiek
6 |
Data: Sierpien 03 2007 12:31:49 | Temat: Re: biegi - CC 0,9 - uszk. lewarka (?) | Autor: Dr.Endriu |
żona dojeżdza do STOP'u, wrzuca na luz, po zatrzymaniu "szuka" jedynki,
lewarek luźny, jedynki brak,
okazało się, że ułamał się drążek u podstawy..
A mówią o płci pięknej - płeć słaba.... Jak widać nie taka słaba skoro żonka
potrafiła drążek zmiany biegów ucharatać ...:)...
I tak na koniec: pomyślnego składania tego wszystkiego do kupy życzę...:)
--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://drendriu.ovh.org
7 |
Data: Sierpien 04 2007 14:07:31 | Temat: Re: biegi - CC 0,9 - uszk. lewarka (?) | Autor: Dr.Endriu |
to sterowanie skrzynią w CC 700,
w CC 900 skrzynia jest taka sama jak w SC 900
czyli sterowanie jest 2 linkami,
(chyba ze chodzilo Ci o to, ze zle nazwalem te elementy,
tak dokładnie w katalogu nazywane jest to cięgnem...
Oto link do rys. ze sterowaniem w CC 900 i SC 900 za pomocą ciegien...
http://tiny.pl/5wh1
W błąd wprowadziła mnie książka do CC, w której jedyny rys. jaki dotyczył
mechanizmu sterowania skrzynką to tylko do 700 ....
Stąd mój błędny wniosek iż w 900 jest podobnie....
--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://drendriu.ovh.org
| | | | |