Grupy dyskusyjne   »   bmw 530d vs. 730d

bmw 530d vs. 730d



1 Data: Lipiec 14 2008 10:45:47
Temat: bmw 530d vs. 730d
Autor: Bender 

Od 2 miesięcy szukam bmw 530d 2004-05r i ciągle trafiam na padaki lub jakichś szemranych klientów z dziwnymi historiami. Jak coś dobrego to znowu cena znacząco ponad średnią.
W jednym z komisów trafiłem na model 730 i po sprawdzeniu cen wychodzi, że w cenie 530 z 2004 lub 2005 roku można mieć 730 z 2003 lub 2004 roku.
W dodatku wyposażenie 7 jest praktycznie zawsze kompletne oraz wszystkie mają automatyczne skrzynie. Wnętrze jest również nieporównywalnie bardziej "wypasione".

Pytanie tylko jak wyglądają koszty eksploatacji (poza spalaniem bo to jest na pewno trochę większe) i napraw. Jak rozumiem sprawy silnika i skrzyni wyglądają tak samo jak w 5 a pozostałe kwestie (hamulce, zawieszenie itp.) ?

Pozdrawiam
Sławas



2 Data: Lipiec 14 2008 02:01:07
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: MHM 

On 14 Lip, 10:45, Bender  wrote:

Od 2 miesięcy szukam bmw 530d 2004-05r i ciągle trafiam na padaki lub
jakichś szemranych klientów z dziwnymi historiami. Jak coś dobrego to
znowu cena znacząco ponad średnią.

Jesli chcesz kupic dobre auto, w dobrym stanie to nie szukaj w cenie
średnio rynkowej tylko przygotuj sie na cene powyzej sredniorynkowej.
Z cenami aut jest tak, ze albo kupujesz za cene X/2 (sredniarynkowa),
albo za X. Roznica ? Polega na tym, ze za X/2 kupujesz auto ktore
bedziesz doprowadzal na raty do stanu auta za cene X.

Kolega swego czasu przez rok sprzedawal auto w stanie idealnym
(wsiadac i jechac, nic nie robic oprocz dolewania paliwa) za cene 2
razy wyższa od rynkowej. Mial pelno "chetnych" za cene rynkowa. W
koncu przyjechal ktos kto docenil stan auta i bez dalszej dyskusji
zaplacil żądana cene.

W jednym z komisów trafiłem na model 730 i po sprawdzeniu cen wychodzi,
że w cenie 530 z 2004 lub 2005 roku można mieć 730 z 2003 lub 2004 roku.
W dodatku wyposażenie 7 jest praktycznie zawsze kompletne oraz wszystkie
mają automatyczne skrzynie. Wnętrze jest również nieporównywalnie
bardziej "wypasione".

Nie znam sie na BMW, ale jesli spalanie cie nie przeraza to chyba
raczej postawilbym na "komfort" serii 7.

ps.
"komfort" -> cudzysłów dlatego zastosowałem, bo komfortowo (moim
zdaniem) jeździ sie tylko Citroenem z hydropneumatycznym
zawieszeniem :) Żadna sprężyna tak sie nie ugina :)

--
MHM

3 Data: Lipiec 14 2008 11:41:40
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: opek 

Od 2 miesięcy szukam bmw 530d 2004-05r i ciągle trafiam na padaki lub
jakichś szemranych klientów z dziwnymi historiami. Jak coś dobrego to
znowu cena znacząco ponad średnią.

to moze sie zdecyduj czy chcesz zaplacic wiecej i miec wszystko ok czy
chcesz kupic taniej szrota bo na swiecie nie ma opcji tanio i dobrze*

*sa tacy ktorzy mawiaja ze za darmo to tylko po glowie mozna dostac ale
nawet i w wiekszosci przypadkow po opcji dostac w glowe jest opcja pusty
portfel

4 Data: Lipiec 14 2008 11:42:01
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik opek napisał:

Od 2 miesięcy szukam bmw 530d 2004-05r i ciągle trafiam na padaki lub
jakichś szemranych klientów z dziwnymi historiami. Jak coś dobrego to
znowu cena znacząco ponad średnią.


to moze sie zdecyduj czy chcesz zaplacic wiecej i miec wszystko ok czy
chcesz kupic taniej szrota bo na swiecie nie ma opcji tanio i dobrze*
Jak nie ma jak jest, kupiujesz dwie beemki jedna tania a druga dobra :-)
pozdrawiam

--
        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl <-- -- -- -- --
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

5 Data: Lipiec 14 2008 11:48:10
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Bender 

opek pisze:

Od 2 miesięcy szukam bmw 530d 2004-05r i ciągle trafiam na padaki lub
jakichś szemranych klientów z dziwnymi historiami. Jak coś dobrego to
znowu cena znacząco ponad średnią.

to moze sie zdecyduj czy chcesz zaplacic wiecej i miec wszystko ok czy
chcesz kupic taniej szrota bo na swiecie nie ma opcji tanio i dobrze*

*sa tacy ktorzy mawiaja ze za darmo to tylko po glowie mozna dostac ale
nawet i w wiekszosci przypadkow po opcji dostac w glowe jest opcja pusty
portfel

A może by tak czytać pytanie ? Nie prosiłem o nic nie wnoszące "rady" na temat ceny zakupu samochodu tylko o informacje na temat kosztów eksploatacji. Zresztą nic nie pisałem o preferowanej cenie, która daleko odbiega od najniższych cen z allegro.

6 Data: Lipiec 14 2008 03:19:43
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: MHM 

On 14 Lip, 11:48, Bender  wrote:

A może by tak czytać pytanie ? Nie prosiłem o nic nie wnoszące "rady" na
temat ceny zakupu samochodu tylko o informacje na temat kosztów
eksploatacji. Zresztą nic nie pisałem o preferowanej cenie, która daleko
odbiega od najniższych cen z allegro.

Spokojnie :) Szkoda nerwów.
Ja osobiscie nie mialem do czynienia i nie zamierzam miec z BMW.
Rozmawialem przed godzina ze znajomym mechanikiem i powiedzial tak:
"Jesli chesz BMW to poszukaj Merca". Uzasadnienie ? Awaryjnosc
podobna, choc BMW czesciej u niego na kanale stoi z problemem
zwiazanym z zawieszeniem. Czesciej padaja elementy gumowo-metalowe.
Koszt czesci do BMW zwlaszcza serii 7 sa wyzsze niz do porownywalnego
Merca, gdyz trudniej je dostac.

--
MHM

7 Data: Lipiec 14 2008 13:02:10
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Elwis 

Spokojnie :) Szkoda nerwów.
Ja osobiscie nie mialem do czynienia i nie zamierzam miec z BMW.
Rozmawialem przed godzina ze znajomym mechanikiem i powiedzial tak:
"Jesli chesz BMW to poszukaj Merca". Uzasadnienie ? Awaryjnosc
podobna, choc BMW czesciej u niego na kanale stoi z problemem
zwiazanym z zawieszeniem. Czesciej padaja elementy gumowo-metalowe.
Koszt czesci do BMW zwlaszcza serii 7 sa wyzsze niz do porownywalnego
Merca, gdyz trudniej je dostac.


Może nie mam BMW w tej klasie cenowej ale teoretycznie mój starszy o prawie
9 lat karawan powinien mieć większe problemy z zawieszeniem niż 5-tka czy
7-mka z rocznika 2004/5. Z mojej perspektywy turlania się parę lat BMW E34
wychodzi, że najszybciej lecą łaczniki stabilizatora z przodu, bardzo rzadko
wahacze. Co do ceny części dla 7mki E65-E66 to np w internetowym sklepie
Intercars:
- łącznik stabilizatora - 99zł/szt (Lemforder)
- wahacze - od 440 do 540zł/szt (Lemforder)
- silent block - 170zł/szt (Lemforder)
- amortyzatory - od 587 do726zł/szt (Sachs)
- tarcze przód - 373zł/szt (Brembo), 181zł (Textar)
- klocki przód - 282zł (ATE), 214zł (Textar)

Nie wiem na czym polega trudność w "dostaniu" części do BMW serii 7 - może
na jakimś bezludziu nie ma takiej możliwości ;-) ale w każdym średnim
mieście bez problemu można zakupić w zasadzie wszystko do BMW. Mechanicy
niezbyt lubią BMW bo niestety ale te samochody nie lubią nieuków i partaczy.
Na forum www.bmw-klub.pl/forum można znaleźć polecane warsztaty, które nie
zedrą skóry z właściciela samochodu a przede wszystkim nie spartaczą roboty
i nie nabiją zbędnych kosztów.


--
Pozdrawia Elwis
E34 525tds touring cosmosschwarz shadowline
"Big Black Beauty"

8 Data: Lipiec 14 2008 13:13:01
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Boombastic 

Może nie mam BMW w tej klasie cenowej ale teoretycznie mój starszy o prawie 9 lat karawan powinien mieć większe problemy z zawieszeniem niż 5-tka czy 7-mka z rocznika 2004/5. Z mojej perspektywy turlania się parę lat BMW E34 wychodzi, że najszybciej lecą łaczniki stabilizatora z przodu, bardzo rzadko wahacze. Co do ceny części dla 7mki E65-E66 to np w internetowym sklepie
[cut]

A czy 7 nie ma jakiegoś regulowanego zawieszenia? Bo podane przez ciebie ceny amortyzatorów są w dosyc atrakcyjnej cenie.

9 Data: Lipiec 14 2008 13:27:47
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: bratPit[pr] 

wahacze. Co do ceny części dla 7mki E65-E66 to np w internetowym sklepie Intercars:
- łącznik stabilizatora - 99zł/szt (Lemforder)
- wahacze - od 440 do 540zł/szt (Lemforder).........

ponadto polityka cenowa BMW powoduje, że częsci oryginalne są w ASO tańsze niż odpowiednia część oryginalna do Opla czy VW, a często także konkurencyjna w kat cena/jakość do dobrych zamienników,
brat

10 Data: Lipiec 14 2008 04:11:00
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: MHM 

On 14 Lip, 13:02, "Elwis"  wrote:

Mechanicy niezbyt lubią BMW bo niestety ale te samochody nie lubią nieuków i partaczy.

Żadne samochody nie lubią nieuków i partaczy :)

Za to każde auto o które sie dba odwdzieczy sie bezawaryjnoscia i
spokojem ducha wlasciciela, ze wroci na kolach... własnych a nie na
lawecie :)

--
MHM

11 Data: Lipiec 14 2008 20:40:55
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Tomek 

Może nie mam BMW w tej klasie cenowej ale teoretycznie mój starszy o prawie
9 lat karawan powinien mieć większe problemy z zawieszeniem niż 5-tka czy
7-mka z rocznika 2004/5. Z mojej perspektywy turlania się parę lat BMW E34
wychodzi, że najszybciej lecą łaczniki stabilizatora z przodu, bardzo rzadko
wahacze.

Laczniki to standard. W e36 max nascie kkm. Ale ty Elwis z racji posiadania e34
powinienes wiedziec ze wszystko co potem to juz wielowahaczowe i aluminiowe a co
za tym idzie duzo drozsze. Natomiast zarowno w 5er jak i w 7er balbym sie
jedynie elektryki, sporo na to slychac narzekania.

--
Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

12 Data: Lipiec 15 2008 07:54:52
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Elwis 

Laczniki to standard. W e36 max nascie kkm. Ale ty Elwis z racji
posiadania e34
powinienes wiedziec ze wszystko co potem to juz wielowahaczowe i
aluminiowe a co
za tym idzie duzo drozsze. Natomiast zarowno w 5er jak i w 7er balbym sie
jedynie elektryki, sporo na to slychac narzekania.


Prawda - alu zawieszenie jest droższe (z resztą u mnie wahacze dolne i górne
też są alu). Widzisz jednak, że ceny, które przytoczyłem z Intercarsu nie sa
jakieś z kosmosu, dodatkowo nie uwzględniają rabatów - podejżewam, że gdy
kupiłbyś np komplet wahaczy to mógłbyś spokojnie 10% z ceny ubić.
Co do elektroniki to śmiem twierdzić, że przy takim nasyceniu jej w
ówczesnych samochodach oraz przy tak dziurawych drogach które tym wszystkim
telepią w samochodzie, kwestia jej awaryjności dotyczy wszystkich samochodów
:-)


--
Pozdrawia Elwis
E34 525tds touring cosmosschwarz shadowline
"Big Black Beauty"

13 Data: Lipiec 14 2008 13:04:03
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Grzegorz Rogala 

MHM pisze:

Koszt czesci do BMW zwlaszcza serii 7 sa wyzsze niz do porownywalnego
Merca, gdyz trudniej je dostac.
Mity prosze Pana, mity i przesady. Przyklad:
wahacz przedni gorny kompletny (E65) 140zl
wahacz przedni dolny kompletny (E65) 100zl
tuleja wahacza tylnego zewnetrzna 40zl..
i podejrzewam, ze mozna znalezc tansze propozycje cenowe.
A i z dostepnoscia nie ma wiekszych problemow.

--
pozdrawiam
Rogal
http://www.czesci-vag.pl

14 Data: Lipiec 14 2008 14:21:34
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Przembo 

*Grzegorz Rogala* napisal(a) w

MHM pisze:
Koszt czesci do BMW zwlaszcza serii 7 sa wyzsze niz do porownywalnego
Merca, gdyz trudniej je dostac.
Mity prosze Pana, mity i przesady. Przyklad:
wahacz przedni gorny kompletny (E65) 140zl
wahacz przedni dolny kompletny (E65) 100zl
tuleja wahacza tylnego zewnetrzna 40zl..
i podejrzewam, ze mozna znalezc tansze propozycje cenowe.
A i z dostepnoscia nie ma wiekszych problemow.

Stosujesz tego typu czesci? Czy tylko innym zle zyczysz?
Sam mam autko z wielowahaczowym zawieszeniem, oryginal lub naprawde bardzo dobry zamiennik to jest najtansza opcja. Czyli Lemforder, ewentualnie Febi. Ten pierwszy to jednak ponad 500pln za wahacz przedni dolny. Tuleja wahacza tylnego to okolo 100pln. Taniej jest ciezko, a kilka razy taniej sie po prostu nie da.

Pozdr

15 Data: Lipiec 15 2008 10:48:08
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Grzegorz Rogala 

Przembo pisze:

Stosujesz tego typu czesci? Czy tylko innym zle zyczysz?
Stosuje, nikomu zle nie zycze. Mity "drogich" czesci tylko obalam.

Sam mam autko z wielowahaczowym zawieszeniem, oryginal lub naprawde bardzo dobry zamiennik to jest najtansza opcja. Czyli Lemforder,
Lemforder ma byc tym dobrym zamiennikiem? Mam troche odmienne zdanie.

ewentualnie Febi. Ten pierwszy to jednak ponad 500pln za wahacz przedni dolny.
Jakie auto? Bo jezeli nadal E65 to niezle przeplacasz, Febi w detalu kosztuje 380zl co nadal nie jest w przypadku tego samochodu jakas makabryczna cena , TRW Lucas mozna dostac w granicach 340zl.
Legalnie z faktura czy paragonem, cena brutto.
A jezeli mam byc szczery to w wielowahaczach oprocz "chinszczyzny" to markowe z ISO wahacze niewiele sie miedzy soba roznia jakoscia.
Ale to z obserwacji w segmencie VAG.

Tuleja wahacza tylnego to okolo 100pln. Taniej jest ciezko, a kilka razy taniej sie po prostu nie da.
Aha, nie da sie. Dziwne, patrze na cennik i widze ceny :)

--
pozdrawiam
Rogal
http://www.czesci-vag.pl

16 Data: Lipiec 15 2008 12:00:47
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Elwis 

Lemforder ma byc tym dobrym zamiennikiem? Mam troche odmienne zdanie.

No właśnie...
Zawsze Lemforder miał u mnie dobre notowania - ostatnio kupiłem gumy tylnej
belki do e34 tej właśnie firmy i dziwne było to że nie zauważyłem żadnych
oznakowań producenta (miałem werażenie, że w 2 miejscach były jakieś
oznaczenia ale zostały zatarte). Dodam, że kupowałem w znanej sieci
sklepów/hurtowni motoryzacyjnych więc raczej nie powinno być problemu z
"podróbkami".
Generalnie przed zakupem części sprawdzam ceny w ASO i zamienniki. Jeżeli
cena nie odbiega znacząco to kupuję oryginał, jeżeli jest ponad połowę
wyższa to zamiennik -  staram się do BMW kupować zamienniki Meyle, Ruville,
Febi czy właśnie Lemforder. Jeżeli masz jeszcze jakieś godne polecenia to
chętnie poczytam.


--
Pozdrawia Elwis
E34 525tds touring cosmosschwarz shadowline
"Big Black Beauty"

17 Data: Lipiec 15 2008 12:45:29
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Grzegorz Rogala 

Elwis pisze:
[cut]

Generalnie przed zakupem części sprawdzam ceny w ASO i zamienniki. Jeżeli cena nie odbiega znacząco to kupuję oryginał, jeżeli jest ponad połowę wyższa to zamiennik -  staram się do BMW kupować zamienniki Meyle, Ruville, Febi czy właśnie Lemforder. Jeżeli masz jeszcze jakieś godne polecenia to chętnie poczytam.

Ogolnie uznaje , ze firmy znane typu Lucas, Trw, Rts, Febi, itp.
ktore istnieja na rynku od lat raczej nie maja problemow z jakoscia. Zarazem ciezko jest wytlumaczyc fakt, ze ludzie kupuja pojedyncze elementy zawieszenia oczekujac, ze wytrzymaja tyle samo co oryginalnie zamontowane przez producenta w nowym samochodzie. Jest to z racji "zuzycia" samochodu jako calosci prawie niemozliwe. Poza tym, jest jeszcze potezna "wiedza" mechanikow ktorzy nie zakladaja produktow pewnych firm bo 10 lat temu jedna tulejka w jakims pazdzierzu sie wybila   po 3kkm ;) . Dlatego nie ma odpowiedzi na pytanie jakie czesci (jakiego producenta) sa najlepsze. Do tego jeszcze dochodzi fakt, ze OEM czesci  wlasciwie sa niedostepne a OES to z reguly taki sam jakosciowo aftermarket jak ta cala dostepna reszta...

--
pozdr
Rogal
http://www.czesci-vag.pl

18 Data: Lipiec 15 2008 12:26:21
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Przembo 

*Grzegorz Rogala* napisal(a) w

Stosujesz tego typu czesci? Czy tylko innym zle zyczysz?
Stosuje, nikomu zle nie zycze. Mity "drogich" czesci tylko obalam.

Kiedy te drogie to wlasnie najtansze i nie interesuje mnie, ze sa tansze czesci jak na dystansie 100kkm juz wychodza drozej niz oryginal :)

Sam mam autko z wielowahaczowym zawieszeniem, oryginal lub naprawde bardzo dobry zamiennik to jest najtansza opcja. Czyli Lemforder,
Lemforder ma byc tym dobrym zamiennikiem? Mam troche odmienne zdanie.

Awaryjne zawieszenie Paska B5 150-200kkm bez dotykania zawieszenia - to Lemforder. Tania chinszczyzna 15kkm, dziekuje nie skorzystam. Lemforder robi czesci na pierwszy montaz do BMW, Audi, VW i trwalosc zawiasu nie jest zla - ale to sam przciez wiesz :)
Poza tym w sprzedazy masz TRW i FEBI, ten drugi ok, ten pierwszy wytworzyl mit awaryjnosci autka jak wyzej.

ewentualnie Febi. Ten pierwszy to jednak ponad 500pln za wahacz przedni dolny.
Jakie auto? Bo jezeli nadal E65 to niezle przeplacasz, Febi w detalu kosztuje 380zl co nadal nie jest w przypadku tego samochodu jakas makabryczna cena , TRW Lucas mozna dostac w granicach 340zl.
Legalnie z faktura czy paragonem, cena brutto.

Nie mam E65, a znana mi E65 dobija 100kkm i sie trzyma bez stukow.

A jezeli mam byc szczery to w wielowahaczach oprocz "chinszczyzny" to markowe z ISO wahacze niewiele sie miedzy soba roznia jakoscia.
Ale to z obserwacji w segmencie VAG.

Ja niestety nie mialem tej okazji przetestowac "tanich i dobrych" zamienikow zawieszenia. Raz RTS i tyle, wtopilem w tanie zamienniki przy innej okazji, raz z przypadku, a raz z checi zaoszczedzenia.
Moj znajomy sprzedal Paska B5 bo co kilkanascie kkm mial do roboty wiekszosc wahaczy... w koncu skusil sie na regeneracje za 1300pln to po kilkunastu, moze 20kkm musial wymienic cale zawieszenia. Do dzis psioczy na Paski B5 i Audi :)
Mnie niestety nie stac na tanie czesci, kupuje Febi i Lemfordera - tak jest najtaniej. Nie sprzedaje teraz auta to nic innego mnie sie nie oplaca.

Tuleja wahacza tylnego to okolo 100pln. Taniej jest ciezko, a kilka razy taniej sie po prostu nie da.
Aha, nie da sie. Dziwne, patrze na cennik i widze ceny :)


:)
Na stronie z Twojej stopki widze ze Lemfordera nie ma w ofercie, za to firma jest bezposrednim dystrybutorem Protechnica... raz mialem do czynienia z czesciami tej firmy... to sa dopiero drogie czesci. W cenniku tanie, w uzyciu potwornie drogie. Ale rozumiem obalanie mitow i alu wahacze do E65 za 100pln, w koncu frajerow jakos trzeba zwabic... ja sie kiedys dalem przerobic i starczy. Kupilem tanie koncowki drazkow kierowniczych bo nie bylo Febi lub TRW, kupilem przeguby Protechnica bo byly atrakcyjne cenowo. W kazdym przypadku ASO wyszloby o wiele tanie niz uzywanie tych czesci na dystansie 150kkm. Koncowki drazkow po 6, moze 7kkm stukaly bardziej niz oryginal przy przebiegu... 140-150kkm. Przegub zmienialem przy... juz nie pamietam, ale pewnie 180-190kkm na Protechnica, jeden 10kkm nie wytrzymal. Dziekuje bardzo, nie interesuja mnie czesci, ktore sa _tanie_ _tylko_ _w_ _cenniku_, a wymieniac trzeba je co kilka miesiecy.

Pozdr

19 Data: Lipiec 15 2008 13:10:05
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Grzegorz Rogala 

Przembo pisze:

Kiedy te drogie to wlasnie najtansze i nie interesuje mnie, ze sa tansze czesci jak na dystansie 100kkm juz wychodza drozej niz oryginal :)
Alez oczywiscie, klient nasz Pan :) Tylko niestety wiekszosc szuka "taniości" a nie jakości.

Awaryjne zawieszenie Paska B5 150-200kkm bez dotykania zawieszenia - to Lemforder. Tania chinszczyzna 15kkm, dziekuje nie skorzystam.
Nie nie, chinszczyzna juz nie zachwyca ;) W pierwszym okresie jak rozne (bez nazw ;) ) firmy pakujace w Polsce we wlasne brandy najtanszy szajs z Chin zaczely miec 90% zwrotow :) to chyba cos mowi o jakosci :)

Lemforder robi czesci na pierwszy montaz do BMW, Audi, VW i trwalosc zawiasu nie jest zla - ale to sam przciez wiesz :)
:) Sie powtorze, nasz klient nasz Pan, reklamacji na wyrwane sworznie w Lemforderze tez sie zdarzaja.

Poza tym w sprzedazy masz TRW i FEBI, ten drugi ok, ten pierwszy wytworzyl mit awaryjnosci autka jak wyzej.
Kurde, tworzenie mitow, tak jak juz napisalem gdzies, nie ma firmy "bezblednej" w 2000r. Bilstein wypuscil taka partie amortyzatorow w ktorej poziom reklamacji zblizyl sie w niektorych markach do 100%.

Ja niestety nie mialem tej okazji przetestowac "tanich i dobrych" zamienikow zawieszenia. Raz RTS i tyle, wtopilem w tanie zamienniki przy innej okazji, raz z przypadku, a raz z checi zaoszczedzenia.
Sie robi dyskusja w stylu wyzszosci swiat bozego narodzenia nad wielkanoca ;) Jedni uwazaja takie firmy a inni inne ;)

Moj znajomy sprzedal Paska B5 bo co kilkanascie kkm mial do roboty wiekszosc wahaczy... w koncu skusil sie na regeneracje za 1300pln to po kilkunastu, moze 20kkm musial wymienic cale zawieszenia. Do dzis psioczy na Paski B5 i Audi :)
Historia zna takie przypadki ;)

Mnie niestety nie stac na tanie czesci, kupuje Febi i Lemfordera - tak jest najtaniej. Nie sprzedaje teraz auta to nic innego mnie sie nie oplaca.
Ale to nie sa drogie zamienniki, IMO normalna cena za normalny zamiennik.

Na stronie z Twojej stopki widze ze Lemfordera nie ma w ofercie,
Mam w ofercie, ale Óć to strasznie specyficzny rynek ;) I szukaja wszyscy (99%) taniości, Lem nie jest najtanszy ;)

za to firma jest bezposrednim dystrybutorem Protechnica... raz mialem do czynienia z czesciami tej firmy... to sa dopiero drogie czesci. W cenniku tanie, w uzyciu potwornie drogie.
Hm, procent reklamacji nie zblizyl sie do 1%. Ale moze mam szczescie ;)

Ale rozumiem obalanie mitow i alu wahacze do E65 za 100pln, w koncu frajerow jakos trzeba zwabic...
Uwazam, ze kazdy wydaje na swoj samochod tyle na ile go stac. I nie nazywalbym tego frajerstwem. Sa tacy co sciagaja do Golfa II zawias KW gwintowany za 6700 netto i tacy co do Q7 leja opal bo taniej ;)

sie kiedys dalem przerobic i starczy. Kupilem tanie koncowki drazkow kierowniczych bo nie bylo Febi lub TRW, kupilem przeguby Protechnica bo byly atrakcyjne cenowo. W kazdym przypadku ASO wyszloby o wiele tanie niz uzywanie tych czesci na dystansie 150kkm. Koncowki drazkow po 6, moze 7kkm stukaly bardziej niz oryginal przy przebiegu... 140-150kkm.
Za duzo zmiennych wplywa na trwalosc elementow w zawieszeniu.

Przegub zmienialem przy... juz nie pamietam, ale pewnie 180-190kkm na Protechnica, jeden 10kkm nie wytrzymal.
Gwarancja? Reklamacja? Przeciez wszystko sie moze popsuc, SLR tez ;)

Dziekuje bardzo, nie interesuja mnie czesci, ktore sa _tanie_ _tylko_ _w_ _cenniku_, a wymieniac trzeba je co kilka miesiecy.
Slusznie, ale nie lubie generalizowania, ze "najlepsze" jest "to" a najgorsze "tamto".

--
pozdr
Rogal
http://www.czesci-vag.pl

20 Data: Lipiec 15 2008 14:45:39
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Przembo 

*Grzegorz Rogala* napisal(a) w

Alez oczywiscie, klient nasz Pan :) Tylko niestety wiekszosc szuka "taniości" a nie jakości.

Ja tez szukam tanszej opcji :) Ma byc tanie na dystansie 100-150kkm, a nie tylko w zakupie.

:) Sie powtorze, nasz klient nasz Pan, reklamacji na wyrwane sworznie w Lemforderze tez sie zdarzaja.

Slyszalem o jednym przyapdku. Oryginalne zawieszenie i na raz 3 sworznie wyskoczyly. Nie widzialem tego, ale albo nie oryginaln, albo nie 3 :)

Sie robi dyskusja w stylu wyzszosci swiat bozego narodzenia nad wielkanoca ;) Jedni uwazaja takie firmy a inni inne ;)

Ja uwazam ze znane marki sa pewniejsze, ktore to swieta? ;>

Mnie niestety nie stac na tanie czesci, kupuje Febi i Lemfordera - tak jest najtaniej. Nie sprzedaje teraz auta to nic innego mnie sie nie
oplaca.
Ale to nie sa drogie zamienniki, IMO normalna cena za normalny zamiennik.

Tanie tez nie sa, zwlaszcza w porownianiu z chinszczyzna wydaja sie niesamowicie drogie.

Na stronie z Twojej stopki widze ze Lemfordera nie ma w ofercie,
Mam w ofercie, ale Óć to strasznie specyficzny rynek ;) I szukaja wszyscy (99%) taniości, Lem nie jest najtanszy ;)

;)

za to firma jest bezposrednim dystrybutorem Protechnica... raz mialem do czynienia z czesciami tej firmy... to sa dopiero drogie czesci. W cenniku tanie, w uzyciu potwornie drogie.
Hm, procent reklamacji nie zblizyl sie do 1%. Ale moze mam szczescie ;)

Ja przerobilem 2, jeden sie posypal niesamowicie, drugi jeszcze sie trzyma. Tez tego gowna nie reklamowalem. Sklep nie oddalby mi 2x tyle co koszt przegubu, ich nie interesuje ze mechanik za darmo nie pracuje. Sprawe olalem, a straty to nauczka na przyszlosc.

Ale rozumiem obalanie mitow i alu wahacze do E65 za 100pln, w koncu frajerow jakos trzeba zwabic...
Uwazam, ze kazdy wydaje na swoj samochod tyle na ile go stac. I nie nazywalbym tego frajerstwem. Sa tacy co sciagaja do Golfa II zawias KW gwintowany za 6700 netto i tacy co do Q7 leja opal bo taniej ;)

Frajer w Q7, niech centus zerknie na ceny wtryskow i pompy :)

Przegub zmienialem przy... juz nie pamietam, ale pewnie 180-190kkm na Protechnica, jeden 10kkm nie wytrzymal.
Gwarancja? Reklamacja? Przeciez wszystko sie moze popsuc, SLR tez ;)

Reklamowac to mozna telewizor, radio i rzeczy ktore latwo sie instaluje na miejscu docelowym. Jak mialbym placic przynajmniej 120pln za wymiane przegubu to gwarancja bylaby utrapieniem ;) Z jednej strony zal wyrzucic nowa czesc, z drugiej po co ja zakladac jak za pare miesiecy ma spore szanse pasc...
Jak to jest z niezgodnoscia towaru z umowa? Ile razy usterka musi sie powtorzyc? A moze wystarczy raz?

Dziekuje bardzo, nie interesuja mnie czesci, ktore sa _tanie_ _tylko_ _w_ _cenniku_, a wymieniac trzeba je co kilka miesiecy.
Slusznie, ale nie lubie generalizowania, ze "najlepsze" jest "to" a najgorsze "tamto".


No coz, na swoim przykladzie nie moge pokazac najlepszego, ale cos nadaje na zlom w momencie wyprodukowania to mniej wiecej wiem. Pewnie sie jeszcze czasem natne, ale staram sie minimalizowac ryzyko wtopienia kasy kupujac czesci dobrej jakosci.

Pozdr

21 Data: Lipiec 15 2008 17:09:50
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Hm, procent reklamacji nie zblizyl sie do 1%. Ale moze mam szczescie
;)

Ja przerobilem 2, jeden sie posypal niesamowicie, drugi jeszcze sie
trzyma. Tez tego gowna nie reklamowalem. Sklep nie oddalby mi 2x tyle
co koszt przegubu, ich nie interesuje ze mechanik za darmo nie
pracuje. Sprawe olalem, a straty to nauczka na przyszlosc.

a to nie jest tak, ze jak oddasz sprzet korzystajac nie z gwarancji a praw
konsumenckich dotyczacych niezgodnosci towaru z umowa to musisz otrzymac
zwrot całych poniesionych kosztów, w tym wypadku równiez z tzw robocizna?

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,
że w ten sposób staje się potworem."  Fryderyk Nietzsche

22 Data: Sierpien 04 2008 19:13:55
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Przembo 

*Budzik* napisal(a) w

Ja przerobilem 2, jeden sie posypal niesamowicie, drugi jeszcze sie
trzyma. Tez tego gowna nie reklamowalem. Sklep nie oddalby mi 2x tyle
co koszt przegubu, ich nie interesuje ze mechanik za darmo nie
pracuje. Sprawe olalem, a straty to nauczka na przyszlosc.
a to nie jest tak, ze jak oddasz sprzet korzystajac nie z gwarancji a
praw  konsumenckich dotyczacych niezgodnosci towaru z umowa to musisz
otrzymac  zwrot całych poniesionych kosztów, w tym wypadku równiez z tzw
robocizna?

Fajnie by bylo... choc nie wiem czy wtedy obowiazywal termin niezgodnosci z umowa, to bylo jakis czas temu. Najlepiej jakby sie wypowiedzial ktos z drugij strony lady :)

Pozdr

PS. Co do trwalosci zawieszenia E65 to sie juz nie dowiem, albo juz auta nie zobacze, albo bedzie cale nowe przednie zawieszenie...

23 Data: Lipiec 14 2008 04:09:08
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: MHM 

On 14 Lip, 13:04, Grzegorz Rogala  wrote:

MHM pisze:> Koszt czesci do BMW zwlaszcza serii 7 sa wyzsze niz do porownywalnego
> Merca, gdyz trudniej je dostac.

Mity prosze Pana, mity i przesady. Przyklad:

Nie neguje :) Nie bede sie klócił :)
Takie same mity krążą o Citroenie :) Ale dzieki tym mitom stac mnie na
dobrze utrzymanego pneumatyka :)

--
MHM

24 Data: Lipiec 14 2008 14:08:00
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Alti 


Użytkownik "MHM"  napisał w wiadomości news:9fb5c5cc-

Koszt czesci do BMW zwlaszcza serii 7 sa wyzsze niz do porownywalnego
Merca, gdyz trudniej je dostac.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

A to ciekawe.... Części sa bezproblemowo dostępne w każdej sieci typu fota, intercars itp.
A co do cen to śmiem twierdzić że jest zupełnie odwrotnie. Ceny części do S-klasy z tego samego rocznika co seria 7 są dużo droższe. I powie ci to każdy handlujący częściami.

Wojtek

25 Data: Lipiec 14 2008 21:33:03
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Bender 

MHM pisze:

On 14 Lip, 11:48, Bender  wrote:
A może by tak czytać pytanie ? Nie prosiłem o nic nie wnoszące "rady" na
temat ceny zakupu samochodu tylko o informacje na temat kosztów
eksploatacji. Zresztą nic nie pisałem o preferowanej cenie, która daleko
odbiega od najniższych cen z allegro.

Spokojnie :) Szkoda nerwów.
Ja osobiscie nie mialem do czynienia i nie zamierzam miec z BMW.
Rozmawialem przed godzina ze znajomym mechanikiem i powiedzial tak:
"Jesli chesz BMW to poszukaj Merca".

o kur...
Ok, spokojnie - taka mała prośba : Panom z citroenami a zwłaszcza ich mechanikom chciałbym serdecznie podziękować za opinie i poprosić o zainteresowanie innym wątkiem na grupie.
Dobra wiadomość: co chwila powstaje nowy !!!

Pozdrawiam

26 Data: Lipiec 14 2008 22:15:30
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: MHM 

On 14 Lip, 21:33, Bender  wrote:

o kur...
Ok, spokojnie - taka mała prośba : Panom z citroenami a zwłaszcza ich
mechanikom chciałbym serdecznie podziękować za opinie i poprosić o
zainteresowanie innym wątkiem na grupie.

Dobra, juz dobra. Nie wypowiem sie wiecej na temat ani BMW, ani Merca.
A co do cytowanego mechanika to on akurat jest zagorzalym
przeciwnikiem Cytryn. Sam gania Mercem.

Dobra wiadomość: co chwila powstaje nowy !!!

Wystarczylo powiedziac "spadaj na drzewo, banany prostowac", ale
wyjatkowo zrozumialem aluzje.

--
MHM

27 Data: Lipiec 14 2008 21:43:41
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Karolek 


Użytkownik "MHM"  napisał w wiadomości On 14 Lip, 11:48, Bender  wrote:

Spokojnie :) Szkoda nerwów.
Ja osobiscie nie mialem do czynienia i nie zamierzam miec z BMW.
Rozmawialem przed godzina ze znajomym mechanikiem i powiedzial tak:
"Jesli chesz BMW to poszukaj Merca". Uzasadnienie ? Awaryjnosc
podobna, choc BMW czesciej u niego na kanale stoi z problemem
zwiazanym z zawieszeniem. Czesciej padaja elementy gumowo-metalowe.
Koszt czesci do BMW zwlaszcza serii 7 sa wyzsze niz do porownywalnego
Merca, gdyz trudniej je dostac.


ROTFL :>
Akurat wszystko co ci powiedzial ten "znajomy" mechanik ma sie zupelnie odwrotnie.
Czesci to bmw sa w podobnej cenie lub tansze, zawias smiem twierdzic ze jest o wiele mocniejszy niz w mercach, a akurat mam porownanie tych dwoch marek na biezaco.
Silniki diesla oferowane przez bmw tez sa o wiele lepsze niz mercedesa, rowniez pod wzgledem awaryjnosci.




Karolek

28 Data: Lipiec 14 2008 15:43:24
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor:  

Bender  napisał(a):

Od 2 miesięcy szukam bmw 530d 2004-05r i ciągle trafiam na padaki lub
jakichś szemranych klientów z dziwnymi historiami. Jak coś dobrego to
znowu cena znacząco ponad średnią.
W jednym z komisów trafiłem na model 730 i po sprawdzeniu cen wychodzi,
że w cenie 530 z 2004 lub 2005 roku można mieć 730 z 2003 lub 2004 roku.
W dodatku wyposażenie 7 jest praktycznie zawsze kompletne oraz wszystkie
mają automatyczne skrzynie. Wnętrze jest również nieporównywalnie
bardziej "wypasione".

Pytanie tylko jak wyglądają koszty eksploatacji (poza spalaniem bo to
jest na pewno trochę większe) i napraw. Jak rozumiem sprawy silnika i
skrzyni wyglądają tak samo jak w 5 a pozostałe kwestie (hamulce,
zawieszenie itp.) ?

Pytanie trochę bez sensu, bo to zupełnie inne auta i tylko ty wiesz, które ci
bardziej pasuje. 7-ka jest dużo bardzie komfortowa, ale przyjemności z jazdy
więcej jest w 5-ce. Do tego ten silnik do siódemki jest za słaby.
Przy cenach części wielkiej różnicy nie ma, ale spalanie jest sporo większe
(od 2l w trasie do 3l w mieście). Przy zakupie (dobry egzemplarz, pomijam
"okazje") różnica w cenie też zauważalna - 15-20%.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

29 Data: Lipiec 17 2008 23:31:10
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Bender"  napisał w wiadomości

Od 2 miesięcy szukam bmw 530d 2004-05r i ciągle trafiam na padaki lub
jakichś szemranych klientów z dziwnymi historiami. Jak coś dobrego to
znowu cena znacząco ponad średnią.
W jednym z komisów trafiłem na model 730 i po sprawdzeniu cen wychodzi, że
w cenie 530 z 2004 lub 2005 roku można mieć 730 z 2003 lub 2004 roku.
W dodatku wyposażenie 7 jest praktycznie zawsze kompletne oraz wszystkie
mają automatyczne skrzynie. Wnętrze jest również nieporównywalnie bardziej
"wypasione".

Pytanie tylko jak wyglądają koszty eksploatacji (poza spalaniem bo to jest
na pewno trochę większe) i napraw. Jak rozumiem sprawy silnika i skrzyni
wyglądają tak samo jak w 5 a pozostałe kwestie (hamulce, zawieszenie itp.)
?

W mojej 530d po 73 tys km i ponad 3 latach po polskich drogach pierwszy raz
było dopiero niedawno przy zawieszeniu przy okazji serwisu dłubane - jakiś
łącznik stabilizatora czy coś w tym stylu. Przez te 3 lata na początku na
gwarancji jakieś duperele były regulowane , wgrywany nowy soft a od 1,5 roku
tylko regularne przeglądy, płyny, klocki itp. Myślę, że jeśli chodzi o
koszty eksploatacji to wielkiej róznicy między 730d a 530d nie ma. Na jakieś
super spalanie jak będziesz się bawił mocą, przyspieszeniami i deptaniem nie
licz. Ja dzisiaj trochę musiałem odreagować na trasie Katowice - Wawa i
wyszła średnia 11,7/100...

30 Data: Lipiec 18 2008 07:40:18
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Elwis 

Ja dzisiaj trochę musiałem odreagować na trasie Katowice - Wawa i wyszła
średnia 11,7/100...

:-D mocno odreagowywałeś, mój przyjaciel z Rzeszy jeździ spod Hannoveru do
Pszczyny i przy hmmm.... bardzo dynamicznej jeździe komp pokazuje mu 8,7/100
(530d touring).

--
Pozdrawia Elwis
E34 525tds touring cosmosschwarz shadowline
"Big Black Beauty"

31 Data: Lipiec 18 2008 00:48:08
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Arek ;-) 

To w końcu ponad 200 KM samochód, do tego ciężki... Ciekawe ile by w
podobnych warunkach analogiczna turbobenzyna spaliła? No właśnie.

32 Data: Lipiec 18 2008 23:12:48
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Arek ;-)"  napisał w wiadomości

To w końcu ponad 200 KM samochód, do tego ciężki... Ciekawe ile by w
podobnych warunkach analogiczna turbobenzyna spaliła? No właśnie.

Przy podobnej jeździe Saabem 9-5 2.3 z LPT od 16-18 można było spokojnie
doprowadzić. Normalnie nie wlokąc się mam spalanie ok. 9.0/100 na
katowickiej natomiast od pewnej prędkości nawet lekkie depnięcie gazu
powoduje, że wskazówka chwilowego spalania opiera się o 20.

33 Data: Lipiec 18 2008 22:59:00
Temat: Re: bmw 530d vs. 730d
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Elwis"  napisał w wiadomości

Ja dzisiaj trochę musiałem odreagować na trasie Katowice - Wawa i wyszła
średnia 11,7/100...

:-D mocno odreagowywałeś, mój przyjaciel z Rzeszy jeździ spod Hannoveru do
Pszczyny i przy hmmm.... bardzo dynamicznej jeździe komp pokazuje mu
8,7/100 (530d touring).

To było mocne odreagowywanie ale bez jakiegoś spędzania z lewego pasa,
błyskania itp buractwa więc dużo przyhamowań a potem gdy droga wolna
przyspieszania. Muszę pochwalić kulturę kierowców. Zdecydowana większość
zjeżdża gdy tylko ma sensowną lukę po prawej stronie.  Póki kierowca na
lewym pasie jedzie szybciej niż się porusza prawy ja teżnie siedzę facetowi
na dupie i nie poganiam i jazda idzie bardzo sprawnie. Co ciekawie
największymi maruderami kurczowo trzymającymi się lewej była C-Klasa na
brytyjskich blachach i coś na wiedeńskich.

bmw 530d vs. 730d



Grupy dyskusyjne