Grupy dyskusyjne   »   bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)

bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)



1 Data: Grudzien 14 2006 15:19:22
Temat: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: psich1cer 

Witam

Mam pewien dylemat i byc moze znajdzie sie ktos na grupie kto bedzie w stanie mi "pomoc". Obecnie poruszam sie "beemka" 740 e32 z 93r czyli koniec prodykcji tego modelu. Niedawno sprawdzilem jak sie jezdzi modelem e38 (96r) i jakiejs olbrzymiej przepasci nie zauwazylem. Wiadomo wnetrze itd ladniejsze ale wlasciwoscie jezdne, przyspieszenie... bardzo zblizone. Wedlog mnie nie warto na sile przesiadac mi sie z obecnego auta na na e38.

Jedyna alternatywa jaka mi przychodzi do glowy do Mercedes S klasy 600 (w140). 408koni vs moje 286 powinno sie odczuc. Chetnie posluchal bym jakiegos porownania osob ktore mialy przyjemnosc przejechac sie zarowna BMW7 z jakims dobrym silnikiem jak i ow Mercedesem (rocznik 93-96). Glownie zalezy mi na komforcie, oczywiscie osiagach... caloksztalt.

Z gory dziekuje za wszelkie komentarze ;)

--
pozdrawiam
V8 user



2 Data: Grudzien 14 2006 15:58:40
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: Jurand 

"psich1cer"  wrote in message

Witam
Mam pewien dylemat i byc moze znajdzie sie ktos na grupie kto bedzie w
stanie mi "pomoc". Obecnie poruszam sie "beemka" 740 e32 z 93r czyli
koniec prodykcji tego modelu. Niedawno sprawdzilem jak sie jezdzi
modelem e38 (96r) i jakiejs olbrzymiej przepasci nie zauwazylem. Wiadomo
wnetrze itd ladniejsze ale wlasciwoscie jezdne, przyspieszenie... bardzo
zblizone. Wedlog mnie nie warto na sile przesiadac mi sie z obecnego
auta na na e38.
Jedyna alternatywa jaka mi przychodzi do glowy do Mercedes S klasy 600
(w140). 408koni vs moje 286 powinno sie odczuc. Chetnie posluchal bym
jakiegos porownania osob ktore mialy przyjemnosc przejechac sie zarowna
BMW7 z jakims dobrym silnikiem jak i ow Mercedesem (rocznik 93-96).
Glownie zalezy mi na komforcie, oczywiscie osiagach... caloksztalt.
Z gory dziekuje za wszelkie komentarze ;)

Hmm chyba wolałbym jednak 740-kę e38, zamiast S-klasy. Niedawno jeździłem
sobie właśnie taką S600, z 91 roku, przyspieszenie, prędkość max i wszystko
co za tym stoi - po prostu przeciętnego zjadacza chleba zabija na dzień
dobry. Do tego wyciszenie kabiny powoduje, że nawet nie wiesz, kiedy
jedziesz 160 km/h, a następuje to jakieś 10 sekund po wciśnięciu pedału
przyspieszenia do podłogi ze startu zatrzymanego. Kultura pracy silnika
zniewalająca (ciekawostka: odpala tak, jakby nie miał w ogóle kompresji),
reakcja na gaz, praca skrzyni - wszystko tutaj jest na najwyższym poziomie.
Zużycie paliwa - również. Nie licz na spalanie niżej jak 20/100 w mieście
przy DELIKATNEJ jeździe.
Wadą tego samochodu są niesamowite ceny części oryginalnych, wydawałoby się,
że bardzo typowych. Przykładowo - JEDEN kabel WN kosztuje 380 PLN. Dobrej
używki niżej niż 150 nie dostaniesz. A kabli masz 12 ;)
Czego się należy bać ? Wszelkiego rodzaju wycieków (bardzo kosztowne w
usunięciu), awarii skrzyni biegów (408 KM mocno ją jednak eksploatuje),
aktywnego zawieszenia (jeśli nawali amor, to jest to droga rzecz do
wymiany). I należy się spodziewać tego, że każda S600, sprzedawana w PL, ma
nawinięte conajmniej 400.000 km...

Jurand.

3 Data: Grudzien 14 2006 16:11:53
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: psich1cer 

Jurand napisał(a):

Hmm chyba wolałbym jednak 740-kę e38, zamiast S-klasy.

obecnie mam 740 ale e32 z konca produkcji i autko jest rewelacyjne ;)

Niedawno jeździłem
sobie właśnie taką S600, z 91 roku, przyspieszenie, prędkość max i wszystko
co za tym stoi - po prostu przeciętnego zjadacza chleba zabija na dzień
dobry. Do tego wyciszenie kabiny powoduje, że nawet nie wiesz, kiedy
jedziesz 160 km/h, a następuje to jakieś 10 sekund po wciśnięciu pedału
przyspieszenia do podłogi ze startu zatrzymanego.

czyli tak samo jak w moim BMW - czy jednak roznica jest zauwazalna?

Kultura pracy silnika
zniewalająca (ciekawostka: odpala tak, jakby nie miał w ogóle kompresji),
reakcja na gaz, praca skrzyni - wszystko tutaj jest na najwyższym poziomie.


lepiej reaguje na gaz niz 750 w BMW? Na moje wlasnie V12 750 wolniej reaguje na gaz niz 740 V8, do tego w V8 zdecydowanie lepiej brzmi

Zużycie paliwa - również. Nie licz na spalanie niżej jak 20/100 w mieście
przy DELIKATNEJ jeździe.

spalanie nie ma dla mnie wiekszego znaczenia, wychodze z zalozenia ze cos za cos, moja autko tez z 20l w miescie przy spokojniej jedzie nie schodzi wiec licze sie z tym

Wadą tego samochodu są niesamowite ceny części oryginalnych, wydawałoby się,
że bardzo typowych. Przykładowo - JEDEN kabel WN kosztuje 380 PLN. Dobrej
używki niżej niż 150 nie dostaniesz. A kabli masz 12 ;)

czyli tak samo jak w w bmw tyle ze w moim akurat jest "tylko" 8 :>

Czego się należy bać ? Wszelkiego rodzaju wycieków (bardzo kosztowne w
usunięciu), awarii skrzyni biegów (408 KM mocno ją jednak eksploatuje),
aktywnego zawieszenia (jeśli nawali amor, to jest to droga rzecz do
wymiany). I należy się spodziewać tego, że każda S600, sprzedawana w PL, ma
nawinięte conajmniej 400.000 km...

i to jest cenna uwaga - dzieki, jak by Ci jeszcze cos przyszlo do glowy w bezposrednim porownaniu do siodemki to chetnie wyslucham

dzieki!

--
pozdrawiam

4 Data: Grudzien 14 2006 23:49:19
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: Jurand 

czyli tak samo jak w moim BMW - czy jednak roznica jest zauwazalna?

Jest bardzo dobrze zauważalna...

Kultura pracy silnika
zniewalająca (ciekawostka: odpala tak, jakby nie miał w ogóle kompresji),
reakcja na gaz, praca skrzyni - wszystko tutaj jest na najwyższym
poziomie.
lepiej reaguje na gaz niz 750 w BMW? Na moje wlasnie V12 750 wolniej
reaguje na gaz niz 740 V8, do tego w V8 zdecydowanie lepiej brzmi

Lepiej reaguje na gaz, niż 740-ka. Po prostu to auto się tak błyskawicznie
rozpędza, że trzeba naprawdę uważać, żeby zdążyć wyhamować.

Jurand.

5 Data: Grudzien 14 2006 23:53:41
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: Jurand 

A wymyśliłem coś ;)
Przesiądź się w A8 4.2. Prowadzi się dużo lepiej niż BMW, zarówno E32 jak i
E38, przez napęd 4x4. Pojeździsz po deszczu, po śniegu - zrozumiesz,
dlaczego _mocne_ auto powinno mieć 4x4 ;) I to chyba będzie sensowniejsze
posunięcie, niż brnięcie w S600.

Jurand.

6 Data: Grudzien 14 2006 16:47:21
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: DoQ 

Użytkownik "Jurand"  napisał w wiadomości

wymiany). I należy się spodziewać tego, że każda S600, sprzedawana w PL,
ma
nawinięte conajmniej 400.000 km...

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1320471 ten deklaruje tylko
115kkm ;)
Moze warto mu sie przyjrzec? :)

--
Pozdrawiam
Paweł

Chrysler Stratus
http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/

7 Data: Grudzien 14 2006 17:41:52
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Jurand"  napisał w wiadomości

Wadą tego samochodu są niesamowite ceny części oryginalnych, wydawałoby się,
że bardzo typowych. Przykładowo - JEDEN kabel WN kosztuje 380 PLN. Dobrej
używki niżej niż 150 nie dostaniesz. A kabli masz 12 ;)

Wg cennika ASO MB sam kabel kosztuje 16PLN, wtyczka jakieś 30zł (2x). Więc nie przesadzajmy z cenami. Nasadka przeciwzakłóceniowa kosztuje coś w granicach 300zł ale tego się nie wymienia.
Owszem eksploatacja S600 jest kosztowna a nawet bardzo ale to nie jest samochód klasy popularnej, a znając awaryjność zadbanych Sześćsetek pewnie posiadacze Golfów i Skód mogli by się zdziwić.
Jeśli jednak będzie to złochane auto doprowadzenie do stanu idealnego kosztuje majątek.

Pozdrawiam Łukasz

8 Data: Grudzien 14 2006 23:52:25
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: Jurand 

"Ukaniu"  wrote in message

Użytkownik "Jurand"  napisał w wiadomości

Wadą tego samochodu są niesamowite ceny części oryginalnych, wydawałoby
się,
że bardzo typowych. Przykładowo - JEDEN kabel WN kosztuje 380 PLN. Dobrej
używki niżej niż 150 nie dostaniesz. A kabli masz 12 ;)
Wg cennika ASO MB sam kabel kosztuje 16PLN, wtyczka jakieś 30zł (2x).
Więc  nie przesadzajmy z cenami. Nasadka przeciwzakłóceniowa kosztuje
coś w  granicach 300zł ale tego się nie wymienia.

Wg cennika ASO jeden kompletny kabelek to 380 PLN. Nie w wersji "złóż to
sam" tylko po prostu kompletny.

Owszem eksploatacja S600 jest kosztowna a nawet bardzo ale to nie jest
samochód klasy popularnej, a znając awaryjność zadbanych Sześćsetek
pewnie  posiadacze Golfów i Skód mogli by się zdziwić.

Zadbana sześćsetka jest taką rzadkością, że chyba nie bardzo wiesz o czym
mówisz...

Jurand.

9 Data: Grudzien 15 2006 00:34:33
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Jurand"  napisał w wiadomości

Wg cennika ASO jeden kompletny kabelek to 380 PLN. Nie w wersji "złóż to
sam" tylko po prostu kompletny.

Tak z ciekawości masz może numer części MB takiego kabelka? bo w częściach (które składa się bez specjalnych narzędzi) wychodzi tak jak napisałem, a numeru całości znaleźć nie mogę.

Pozdrawiam Łukasz

10 Data: Grudzien 15 2006 00:40:11
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: Ukaniu 


Użytkownik "Jurand"  napisał w wiadomości

Zadbana sześćsetka jest taką rzadkością, że chyba nie bardzo wiesz o czym
mówisz...

Nie jest tak strasznie ostatnio oglądałem dla znajomego stan faktycznie idealny - ale to trzeba dopłacić 20-30% do ceny rynkowej rocznika. Za cenę złomu to tylko złom się kupi, mimo iż te auta mogą mieć wielkie przebiegi jeśli jeździły w jednych rękach zwykle są zadbane i serwisowane. Nie dotyczy to aut w Polsce kupionych dla szpanu i sprzedawanych wtedy kiedy zaczynają się sypać, niestety nowych S600 nie sprzedało się u nas wiele. Za dobrą najlepiej jechać do Szwajcarii, Finlandii ...

Pozdrawiam Łukasz

11 Data: Grudzien 17 2006 15:01:14
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: Alti 


Użytkownik "Ukaniu"  napisał w

że bardzo typowych. Przykładowo - JEDEN kabel WN kosztuje 380 PLN. Dobrej
używki niżej niż 150 nie dostaniesz. A kabli masz 12 ;)

Wg cennika ASO MB sam kabel kosztuje 16PLN, wtyczka jakieś 30zł (2x). Więc
nie przesadzajmy z cenami. Nasadka przeciwzakłóceniowa kosztuje coś w
granicach 300zł ale tego się nie wymienia.

Wg foty komplet kabli bosch 0 986 356 313 kosztuje 1480pln czyli byle
warsztat mający zniżki bierze u nich komplet poniżej 1000pln. Tanio nie jest
ale tragedii też nie ma.
Wojtek

12 Data: Grudzien 17 2006 14:23:41
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor:

Zastanow sie nad mercedesem S500, osiagi nie odbiegaja specjalnie od
s600, a V8 jest lzejszy od V12 co pozytwynie wplywa na prowadzenie i do
tego pali znacznie mniej. Myslales o Jaguarze XJR?

13 Data: Grudzien 14 2006 20:04:49
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: nowy140 

<ciach>

aktywnego zawieszenia (jeśli nawali amor, to jest to droga rzecz do
wymiany). I należy się spodziewać tego, że każda S600, sprzedawana w PL,
ma
nawinięte conajmniej 400.000 km...

Jurand.


    No to niech bedzie - skoro tak to zakladam ze te w Polsce sa sprowadzane
z wysokimi przebiegami przez wzlad na cene w Niemczech gdzie przebieg bardzo
mocno obniza ceny wywolawcze. Wystepuje tu taka selekcja naturalna.
    Ogolnie jak widze kto te auta w Niemcowie kupuje i dlaczego - to nie ma
tu zadnej logicznej 'presji' na przebieg. Co innego s klasa w dieslu. Te
auta kupuje sie zeby nimi wygodnie robic po 100 000 rocznie. Sa tez jednak
najmiej polowe tansze i znacznie bardziej uzytkowe i do uzywania sie owe
rzeczy kupuje.
kolejnosc powodow kupna auta o 12 garach jest w De nastepujaca: podatki,
podatki, podatki, prestiz i ... dopiero jako ostatnia sama jazda :-)
    Ale badz teraz handlarzem z Poslki i kup V12 z niskim przebiegiem gdzies
tak po 20 000 rocznie.... gdzie cena jest powazna....
   koledze sugeruje moze przywiezc sobie auto z Niemiec samemu.

14 Data: Grudzien 14 2006 20:33:06
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: Michał 


Z gory dziekuje za wszelkie komentarze ;)

Wiem że OT ale sam mam 735iA E32 i ostatnio wsiadłem do E38, przede wszystkim wydaje mi się małe w środku i krótkie siedziska foteli przednich (sam mam te sportowe, z el. regulowaną długościa); druga sprawa to mniejsza solidność i toporność, auto jest ładne i nowoczesne ale brakuje mu tego klimatu :) To o czym mówię chyba powróciło w E65.

W140 nie jest za miękkie? Ja bym nie kupił chyba tylko z tego powodu... a 750ia tylko z VANOSEM (chyba po 98-99 roku) musi chodzić bardzo ładnie... a jak nie to kupić chipa :)

Myślałeś może nad Jaguarem XJ12?



Pozdrawiam

15 Data: Grudzien 14 2006 23:06:21
Temat: Re: bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)
Autor: Hipcio 


Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomości >

Wiem że OT ale sam mam 735iA E32 i ostatnio wsiadłem do E38, przede

i jak te wasze siódemki, nie sa skarbonką jeśli chodzi o serwis, naprawy i
usterki?

bmw 740 (e32-e38) vs Mercedes S600 (w140)



Grupy dyskusyjne