witam! kto poradzi jak odblokowc wtrysk w seicento 900 ccm po tym jak
skonczylo sie paliwo?
sprawa pilna! :)
Nie trzeba nic odblokowywac. To calkiem normalna rzecz w seicento. W
momencie kiedy braknie Ci paliwa zapowietrza sie uklad i pomimo tego ze
zatankowales nie chce sie uruchomic. Wlaczanie zaplonu i wylaczanie celem
wytworzenia cisnienia w instalacji nie wiele skutkuje. Piłowaniem
rozrusznikiem tymbardziej. Co nalezy zrobic: podniesc tylna kanape, odkrecic
4 nakretki kluczem 10mm, zdjac pokrywe i oczom twym ukaze sie bak wraz z
zamontowana do niego pompa i dwoma przewodami paliwowymi. Jeden to 'wyjscie'
drugi do 'powrot'. Nalezy wyjscie (oznaczony strzalka) za pomoca nacisniecia
przycisku na koncowce odlaczyc od pompy. Jak juz to zrobisz przekrec kluczuk
wlaczajac zaplon. I tak kilka razy dopoki paliwo nie poplynie wprost z
pompy. Nie przejmuj sie ze cos zaleje, spłynie po baku. W momencie jak
zacznie paliwo płynąć załóż szybko przewod i powinienes usłyszec bulgotanie
w instalacji pod pojazdem. Pozniej jeszcze raz wlacz i wylacz zaplon a
nastepnie uruchom silnik. Cala procedura zajmuje nie wiecej niz 5 min
sprawnego dzialania. Pewnie sa inne sposoby ale ten sposob jest sprawdzony i
wymyslony wlasnorecznie :)
I nie dawaj wiary mitomanom piszącym o spalonej pompie bo pracowala na
sucho. Jest to mozliwe ale ile razy sie spotkalem z brakiem paliwa i
trudnosciami z uruchomieniem po zatankowaniu w seicento nigdy nie byla to
pompa.
Nie wiem do konca dlaczego tez tak sie dzieje. W przypadku Fiata Doblo 1.2
8v nie ma z tym najmniejszych problemow. Po zatankowaniu pali na rys.
pzdr
Piotr Z
4 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 04:33:24 |
Temat: Re: brak paliwa w seicento |
Autor: |
On 10 Pa , 12:57, "Piotr Z" wrote:
I nie dawaj wiary mitomanom pisz cym o spalonej pompie bo pracowala na
sucho. Jest to mozliwe ale ile razy sie spotkalem z brakiem paliwa i
trudnosciami z uruchomieniem po zatankowaniu w seicento nigdy nie byla to
pompa.
Nie wiem do konca dlaczego tez tak sie dzieje. W przypadku Fiata Doblo 1.2
8v nie ma z tym najmniejszych problemow. Po zatankowaniu pali na rys.
W Baleronie 260 trzeba by o adnych par razy poprzekr ca kluczykiem,
eby przesta o bulgota ;) i dopiero zacz chodzi normalnie - czytaj
nie gasn :D
Pozdro !!
5 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 19:40:30 | Temat: Re: brak paliwa w seicento | Autor: bratPit |
witam! kto poradzi jak odblokowc wtrysk w seicento 900 ccm po tym jak
skonczylo sie paliwo?
sprawa pilna! :)
Nie trzeba nic odblokowywac. To calkiem normalna rzecz w seicento. W
momencie kiedy braknie Ci paliwa zapowietrza sie uklad i pomimo tego ze
zatankowales nie chce sie uruchomic.
nie no, chore, jak można było wymyślić _benzyniaka_ który się zapowietrza? w
życiu by mi do głowy nie przyszło że auto mające pompę w baku może samo się
nie odpowietrzyć a tym bardziej benzyniak, echh człowieka zawsze jednak
konstruktorzy czymś zaskoczą,
brat
6 |
Data: Pa?dziernik 10 2007 19:44:51 | Temat: Re: brak paliwa w seicento | Autor: J.F. |
On Wed, 10 Oct 2007 19:40:30 +0200, "bratPit" <krakus28no_s
nie no, chore, jak można było wymyślić _benzyniaka_ który się zapowietrza? w
życiu by mi do głowy nie przyszło że auto mające pompę w baku może samo się
nie odpowietrzyć a tym bardziej benzyniak, echh człowieka zawsze jednak
konstruktorzy czymś zaskoczą,
Ale zaloze sie ze sie odpowietrza.
Tylko byc moze trzeba pare razy wlaczyc zaplon [bez rozrusznika].
W cichym miejscu to nawet slychac ze pompa pare sekund pracuje i
przestaje.
A potem chwile pokrecic rozrusznikiem zeby wtryskiwacze napelnic.
J.
7 |
Data: Pa?dziernik 11 2007 08:57:36 | Temat: Re: brak paliwa w seicento | Autor: Tomasz Pyra |
J.F. pisze:
Ale zaloze sie ze sie odpowietrza.
Tylko byc moze trzeba pare razy wlaczyc zaplon [bez rozrusznika].
W cichym miejscu to nawet slychac ze pompa pare sekund pracuje i
przestaje.
W moim samochodzie pompa rusza dopiero z rozrusznikiem i działa jeszcze kilka sekund po zgaszeniu silnika. Więc nie wszędzie się sprawdzi.
Ewentualnie można pompę odpalić odpowiednim zwarciem na złączu diagnostycznym.
--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++
8 |
Data: Pa?dziernik 12 2007 05:04:25 | Temat: Re: brak paliwa w seicento | Autor: mites |
dzieki wszystkim za pomoc! sprawa zakonczyla sie tak: po zalaniu 5
litrow paliwa zapalil jak by zawsze jezdzil na pelnym baku :) a
kwestie wtryskiwacza podal mi telefonicznie pracownik serwisu FIATa
(chyba tylko po to zeby zarobic dwie dychy). jeszcze raz dzieki i
pozdr. m
| | | | |