Grupy dyskusyjne   »   bus i minikoparka

bus i minikoparka



1 Data: Pa?dziernik 17 2010 12:56:15
Temat: bus i minikoparka
Autor: MalyMJ 

Hej

Wie może ktoś jak to jest z przewożeniem minikoparki w busie (w środku). Ciężar około 1,2 - 1,6 tony. Da się z tym jakoś normalnie jechać czy to już raczej ekstramlna jazda jest? No i jaka wysokoć światła drzwi jest potrzebna żeby wjechać takim minikopem do środka?
Do tego jeszcze jakieś kombinacje z podjazdem...

Pytam bo próbuje uniknąć wożenia minikopa na dwuosiowej lawecie na którą podobno musiałbym mieć minimum B+E

Pozdrawiam
Michał



2 Data: Pa?dziernik 17 2010 13:13:54
Temat: Re: bus i minikoparka
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

W dniu 2010-10-17 12:56, MalyMJ pisze:

Hej

Wie może ktoś jak to jest z przewożeniem minikoparki w busie (w środku).
Ciężar około 1,2 - 1,6 tony. Da się z tym jakoś normalnie jechać czy to
już raczej ekstramlna jazda jest? No i jaka wysokoć światła drzwi jest
potrzebna żeby wjechać takim minikopem do środka?
Do tego jeszcze jakieś kombinacje z podjazdem...

Znajdz dostawczaka co ma DMC <3,5t, a ładowności >1,5t (uwzględniając również dopuszczalny, maksymalny nacisk na oś).


Pytam bo próbuje uniknąć wożenia minikopa na dwuosiowej lawecie na którą
podobno musiałbym mieć minimum B+E


Nie dwu osiowej, bo to nie ma żadnego znaczenia, a o odpowiedniej DMC względem DMC pojazdu ciągnącego. Przy tym tonażu to chyba nie uniknione.

http://www.auto-swiat.pl/1-kto-moze-ciagnac-przyczepe-czyli-z-sypialnia-na-haku

P.S.
Może ktoś ma zarchiwizowaną tabelkę z DMC, RMC i MW - kiedyś ktoś podawał linka na PMS, ale teraz nie potrafię tego znaleźÄ‡ :(

Pozdrawiam
Michał


--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

3 Data: Pa?dziernik 17 2010 13:32:21
Temat: Re: bus i minikoparka
Autor: MalyMJ 

W dniu 2010-10-17 13:13, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:

W dniu 2010-10-17 12:56, MalyMJ pisze:
Hej

Wie może ktoś jak to jest z przewożeniem minikoparki w busie (w środku).
Ciężar około 1,2 - 1,6 tony. Da się z tym jakoś normalnie jechać czy to
już raczej ekstramlna jazda jest? No i jaka wysokoć światła drzwi jest
potrzebna żeby wjechać takim minikopem do środka?
Do tego jeszcze jakieś kombinacje z podjazdem...

Znajdz dostawczaka co ma DMC <3,5t, a ładowności >1,5t (uwzględniając
również dopuszczalny, maksymalny nacisk na oś).


Nowe Ducato l2h2 silnik 120km furgon35, dmc 3490kg, ładownoć 1565kg

nowy master jest jeszcze lżejszy, więc ładownoć większa

więc "cyferki" są ok, pytanie tylko czy da się tym normalnie jechać

pozdrawiam
Michał

4 Data: Pa?dziernik 17 2010 14:27:52
Temat: Re: bus i minikoparka
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2010-10-17 13:32, MalyMJ pisze:

Wie może ktoś jak to jest z przewożeniem minikoparki w busie (w środku).
Ciężar około 1,2 - 1,6 tony. Da się z tym jakoś normalnie jechać czy to
już raczej ekstramlna jazda jest? No i jaka wysokość światła drzwi jest
potrzebna żeby wjechać takim minikopem do środka?
Do tego jeszcze jakieś kombinacje z podjazdem...
Nowe Ducato l2h2 silnik 120km furgon35, dmc 3490kg, ładowność 1565kg\
Na przyczepę też musisz wjechać - więc sprawę podjazdu masz do rozwiązania w każdym wypadku.
Wysokość drzwi tylnych to 1790mm(H2) 2030mm(H3) - to musisz przymierzyć do konkretnej koparki.
Wysokość progu 560mm - przy nieobciążonym aucie.


nowy master jest jeszcze lżejszy, więc ładowność większa

więc "cyferki" są ok, pytanie tylko czy da się tym normalnie jechać

Da się bez problemu :), choć zależy co uważasz za normalnie.
Z tą masą nie licz na osiągi auta sportowego - szczególnie pod górę i zostaw sobie znaczny kawałek miejsca do hamowania - pamiętaj o bezwładności.
W zakręty też nie możesz wchodzić jak wóz F1 - co jest co jest zrozumiałe.
To auto ma też wersję z tym samym silnikiem o podwyższonej ładowności (ale to już nie "B" :) )

Musisz zwrócić uwagę na mocną i sztywną podłogę - rozkładającą nacisk punktowy gąsienic na CAŁĄ powierzchnię podłogi auta (IMHO płyta OSB 22mm, na to sklejka kontenerowa 18mm gęsto skręcone ze sobą gęsto, aby się nie gięło) oczywiście podłoga mocowana do nadwozia.
W przeciwnym razie podłoga się zacznie giąć.
Do tego punkty kotwiczenia do konstrukcji + mocne pasy (i to używane, a nie "na stanie")
Bo w razie "W" koparka wyląduje na twoich plecach (gródź zmiecie jakby była z papieru) czego Ci nie życzę oczywiście.

--
                      Wojciech Smagowicz

5 Data: Pa?dziernik 17 2010 14:44:05
Temat: Re: bus i minikoparka
Autor: MalyMJ 

W dniu 2010-10-17 14:27, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

W dniu 2010-10-17 13:32, MalyMJ pisze:
Wie może ktoś jak to jest z przewożeniem minikoparki w busie (w
środku).
Ciężar około 1,2 - 1,6 tony. Da się z tym jakoś normalnie jechać czy to
już raczej ekstramlna jazda jest? No i jaka wysokość światła drzwi jest
potrzebna żeby wjechać takim minikopem do środka?
Do tego jeszcze jakieś kombinacje z podjazdem...
Nowe Ducato l2h2 silnik 120km furgon35, dmc 3490kg, ładowność 1565kg\
Na przyczepę też musisz wjechać - więc sprawę podjazdu masz do
rozwiązania w każdym wypadku.
Wysokość drzwi tylnych to 1790mm(H2) 2030mm(H3) - to musisz przymierzyć
do konkretnej koparki.
Wysokość progu 560mm - przy nieobciążonym aucie.


wysoko ale coś się wymyśli


nowy master jest jeszcze lżejszy, więc ładowność większa

więc "cyferki" są ok, pytanie tylko czy da się tym normalnie jechać

Da się bez problemu :), choć zależy co uważasz za normalnie.
Z tą masą nie licz na osiągi auta sportowego - szczególnie pod górę i
zostaw sobie znaczny kawałek miejsca do hamowania - pamiętaj o
bezwładności.
W zakręty też nie możesz wchodzić jak wóz F1 - co jest co jest zrozumiałe.
To auto ma też wersję z tym samym silnikiem o podwyższonej ładowności
(ale to już nie "B" :) )


normalnie czyli tempem emeryckim na miejsce zlecenia

Musisz zwrócić uwagę na mocną i sztywną podłogę - rozkładającą nacisk
punktowy gąsienic na CAŁĄ powierzchnię podłogi auta (IMHO płyta OSB
22mm, na to sklejka kontenerowa 18mm gęsto skręcone ze sobą gęsto, aby
się nie gięło) oczywiście podłoga mocowana do nadwozia.
W przeciwnym razie podłoga się zacznie giąć.
Do tego punkty kotwiczenia do konstrukcji + mocne pasy (i to używane, a
nie "na stanie")
Bo w razie "W" koparka wyląduje na twoich plecach (gródź zmiecie jakby
była z papieru) czego Ci nie życzę oczywiście.


tak zdaję sobie sprawę z tego że waży trochę więcej niż krążek kabla

Pozdrawiam
Michał

6 Data: Pa?dziernik 17 2010 15:07:45
Temat: Re: bus i minikoparka
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2010-10-17 14:44, MalyMJ pisze:

W dniu 2010-10-17 14:27, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
Na przyczepę też musisz wjechać - więc sprawę podjazdu masz do
rozwiązania w każdym wypadku.
Wysokość drzwi tylnych to 1790mm(H2) 2030mm(H3) - to musisz przymierzyć
do konkretnej koparki.
Wysokość progu 560mm - przy nieobciążonym aucie.
wysoko ale coś się wymyśli
Pamiętaj, że to przednionapędówka, więc jest nisko.
Poza tym gdy zaczniesz wjeżdżasz na rampę to tył mocno przysiądzie (i to znacznie mocniej niż gdy koparka będzie już wewnątrz. - cała masa będzie spoczywała na tylnej osi i jej resorach (tam są pióra - w razie czego można wzmocnić)

Dla konkurencji - wysokości - np. Ford Transit to 535mm (napęd na przód) lub 595mm (napęd na tył)


normalnie czyli tempem emeryckim na miejsce zlecenia
No to spokojnie - miałem okazję wracać takim "ciut" przeładowanym (masa z ładunkiem ok 4t) ze Szwajcarii - i nie było problemu - ciągnął jak burza.

tak zdaję sobie sprawę z tego że waży trochę więcej niż krążek kabla
Jasne - ale zwróciłem uwagę bo nie dla wszystkich rodaków jest to takie oczywiste.

--
                      Wojciech Smagowicz

7 Data: Pa?dziernik 18 2010 05:53:39
Temat: Re: bus i minikoparka
Autor: MalyMJ 


Dla konkurencji - wysokości - np. Ford Transit to 535mm (napęd na przód)
lub 595mm (napęd na tył)


transita nie kupie, znajoma firma ma takiego 10-miesiecznego który już stał w lakierni a i tak wszystkiego nie pomalowali bo stwierdzili że klient za ostro mył karcherem :)



normalnie czyli tempem emeryckim na miejsce zlecenia
No to spokojnie - miałem okazję wracać takim "ciut" przeładowanym (masa
z ładunkiem ok 4t) ze Szwajcarii - i nie było problemu - ciągnął jak burza.


to dobra wiadomość

tak zdaję sobie sprawę z tego że waży trochę więcej niż krążek kabla
Jasne - ale zwróciłem uwagę bo nie dla wszystkich rodaków jest to takie
oczywiste.


norma

Pozdrawiam
Michał

8 Data: Pa?dziernik 17 2010 13:01:32
Temat: Re: bus i minikoparka
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 17 Oct 2010 12:56:15 +0200, MalyMJ napisał(a):

Wie może ktoś jak to jest z przewożeniem minikoparki w busie (w środku).
Ciężar około 1,2 - 1,6 tony. Da się z tym jakoś normalnie jechać czy to
już raczej ekstramlna jazda jest? No i jaka wysokość światła drzwi jest
potrzebna żeby wjechać takim minikopem do środka?
Do tego jeszcze jakieś kombinacje z podjazdem...

Dobra, ale dlaczego akurat bus i dlaczego w środku?????
Nie może być takie coś (pierwszy link z googli):
http://www.carnet.pl/flota.php?id=grupa-k-fiat-ducato-autolaweta
???
Ładowność - 1500 kg, powinno być akurat.
Koparki są małe, więc może nawet się uda przy podwójnej kabinie, czyli w
ten deseń (kolejny przypadkowy link z google):
http://www.euro-truck.biz/dostawcze/max/1047_4.jpg
oczywiście skrzynię wyrezać i zrobić lawetę jak w pierwszym linku.
Oczywiście wtedy ładowność się zmniejszy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

9 Data: Pa?dziernik 17 2010 14:09:13
Temat: Re: bus i minikoparka
Autor: MalyMJ 

W dniu 2010-10-17 14:01, Waldek Godel pisze:

Dnia Sun, 17 Oct 2010 12:56:15 +0200, MalyMJ napisał(a):

Wie może ktoś jak to jest z przewożeniem minikoparki w busie (w środku).
Ciężar około 1,2 - 1,6 tony. Da się z tym jakoś normalnie jechać czy to
już raczej ekstramlna jazda jest? No i jaka wysokość światła drzwi jest
potrzebna żeby wjechać takim minikopem do środka?
Do tego jeszcze jakieś kombinacje z podjazdem...

Dobra, ale dlaczego akurat bus i dlaczego w środku?????

prowadzę firmę elektryczną, na co dzień potrzebuje busa blaszaka z zamkniętą paką (kable, narzędzia, drabiny itd.), usługi minikoparką to tylko dodatkowa robota i kopanie na własne potrzeby w firmie

pozdrawiam
Michał

10 Data: Pa?dziernik 17 2010 13:31:36
Temat: Re: bus i minikoparka
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 17 Oct 2010 14:09:13 +0200, MalyMJ napisał(a):

prowadzę firmę elektryczną, na co dzień potrzebuje busa blaszaka z
zamkniętą paką (kable, narzędzia, drabiny itd.), usługi minikoparką to
tylko dodatkowa robota i kopanie na własne potrzeby w firmie

No to najprawdopodobniej najtańszym i najlepszym wyjściem będzie jednak
zrobić tą kategorię E do prawa jazdy i wozić na przyczepie jak inni.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

11 Data: Pa?dziernik 17 2010 14:46:48
Temat: Re: bus i minikoparka
Autor: MalyMJ 

W dniu 2010-10-17 14:31, Waldek Godel pisze:

Dnia Sun, 17 Oct 2010 14:09:13 +0200, MalyMJ napisał(a):

prowadzę firmę elektryczną, na co dzień potrzebuje busa blaszaka z
zamkniętą paką (kable, narzędzia, drabiny itd.), usługi minikoparką to
tylko dodatkowa robota i kopanie na własne potrzeby w firmie

No to najprawdopodobniej najtańszym i najlepszym wyjściem będzie jednak
zrobić tą kategorię E do prawa jazdy i wozić na przyczepie jak inni.


pewnie masz rację , tylko że ja jeszcze mam trzech pracowników którzy też czasem jeżdżą, muszę to przemyśleć

Pozdrawiam
Michał

12 Data: Pa?dziernik 17 2010 15:09:22
Temat: Re: bus i minikoparka
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2010-10-17 14:46, MalyMJ pisze:

pewnie masz rację , tylko że ja jeszcze mam trzech pracowników którzy
też czasem jeżdżą, muszę to przemyśleć

W tej wersji masz 2 miejsca pasażerskie w kabinie - wożenie ludzi "na pace" ostatnio stało się bardzo głośnie :(

--
                      Wojciech Smagowicz

13 Data: Pa?dziernik 17 2010 16:26:27
Temat: Re: bus i minikoparka
Autor: MalyMJ 

W dniu 2010-10-17 15:09, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

W dniu 2010-10-17 14:46, MalyMJ pisze:
pewnie masz rację , tylko że ja jeszcze mam trzech pracowników którzy
też czasem jeżdżą, muszę to przemyśleć

W tej wersji masz 2 miejsca pasażerskie w kabinie - wożenie ludzi "na
pace" ostatnio stało się bardzo głośnie :(


miałem na myśli to że prowadzą auto, więc też bym musiał im zrobić (przysponsorować) B+E


na pace jeszcze nikogo nie wiozłem

pozdrawiam
Michał

14 Data: Pa?dziernik 17 2010 14:45:27
Temat: Re: bus i minikoparka
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2010-10-17 14:01, Waldek Godel pisze:

Dobra, ale dlaczego akurat bus i dlaczego w środku?????
Nie może być takie coś (pierwszy link z googli):
http://www.carnet.pl/flota.php?id=grupa-k-fiat-ducato-autolaweta
???
Tylko jest jeden problem - podłoga takiej lawety jest znacznie wyżej niż blaszaka. - trzeba się wspiąć wyżej (aczkolwiek podjazdy w wyposażeniu standardowym) i tym samym gorzej będzie się sprawować w zakrętach.


--
                      Wojciech Smagowicz

bus i minikoparka



Grupy dyskusyjne