bus i minikoparka
1 | Data: Pa?dziernik 17 2010 12:56:15 |
Temat: bus i minikoparka | |
Autor: MalyMJ | Hej 2 |
Data: Pa?dziernik 17 2010 13:13:54 | Temat: Re: bus i minikoparka | Autor: MichaĹ "HoMMeR" Paszek | W dniu 2010-10-17 12:56, MalyMJ pisze: Hej Znajdz dostawczaka co ma DMC <3,5t, a ładownoĹci >1,5t (uwzglÄdniajÄ c również dopuszczalny, maksymalny nacisk na oĹ).
Nie dwu osiowej, bo to nie ma żadnego znaczenia, a o odpowiedniej DMC wzglÄdem DMC pojazdu ciÄ gnÄ cego. Przy tym tonażu to chyba nie uniknione. http://www.auto-swiat.pl/1-kto-moze-ciagnac-przyczepe-czyli-z-sypialnia-na-haku P.S. Może ktoĹ ma zarchiwizowanÄ tabelkÄ z DMC, RMC i MW - kiedyĹ ktoĹ podawał linka na PMS, ale teraz nie potrafiÄ tego znaleźÄ :( Pozdrawiam -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 3 |
Data: Pa?dziernik 17 2010 13:32:21 | Temat: Re: bus i minikoparka | Autor: MalyMJ | W dniu 2010-10-17 13:13, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze: W dniu 2010-10-17 12:56, MalyMJ pisze: Nowe Ducato l2h2 silnik 120km furgon35, dmc 3490kg, ładownoć 1565kg nowy master jest jeszcze lżejszy, wiÄc ładownoć wiÄksza wiÄc "cyferki" sÄ ok, pytanie tylko czy da siÄ tym normalnie jechaÄ pozdrawiam Michał 4 |
Data: Pa?dziernik 17 2010 14:27:52 | Temat: Re: bus i minikoparka | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2010-10-17 13:32, MalyMJ pisze: Na przyczepę też musisz wjechać - więc sprawę podjazdu masz do rozwiązania w każdym wypadku.Nowe Ducato l2h2 silnik 120km furgon35, dmc 3490kg, ładowność 1565kg\Wie może ktoś jak to jest z przewożeniem minikoparki w busie (w środku). Wysokość drzwi tylnych to 1790mm(H2) 2030mm(H3) - to musisz przymierzyć do konkretnej koparki. Wysokość progu 560mm - przy nieobciążonym aucie.
Da się bez problemu :), choć zależy co uważasz za normalnie. Z tą masą nie licz na osiągi auta sportowego - szczególnie pod górę i zostaw sobie znaczny kawałek miejsca do hamowania - pamiętaj o bezwładności. W zakręty też nie możesz wchodzić jak wóz F1 - co jest co jest zrozumiałe. To auto ma też wersję z tym samym silnikiem o podwyższonej ładowności (ale to już nie "B" :) ) Musisz zwrócić uwagę na mocną i sztywną podłogę - rozkładającą nacisk punktowy gąsienic na CAŁĄ powierzchnię podłogi auta (IMHO płyta OSB 22mm, na to sklejka kontenerowa 18mm gęsto skręcone ze sobą gęsto, aby się nie gięło) oczywiście podłoga mocowana do nadwozia. W przeciwnym razie podłoga się zacznie giąć. Do tego punkty kotwiczenia do konstrukcji + mocne pasy (i to używane, a nie "na stanie") Bo w razie "W" koparka wyląduje na twoich plecach (gródź zmiecie jakby była z papieru) czego Ci nie życzę oczywiście. -- Wojciech Smagowicz 5 |
Data: Pa?dziernik 17 2010 14:44:05 | Temat: Re: bus i minikoparka | Autor: MalyMJ | W dniu 2010-10-17 14:27, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze: W dniu 2010-10-17 13:32, MalyMJ pisze: wysoko ale coś się wymyśli
normalnie czyli tempem emeryckim na miejsce zlecenia Musisz zwrócić uwagę na mocną i sztywną podłogę - rozkładającą nacisk tak zdaję sobie sprawę z tego że waży trochę więcej niż krążek kabla Pozdrawiam Michał 6 |
Data: Pa?dziernik 17 2010 15:07:45 | Temat: Re: bus i minikoparka | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2010-10-17 14:44, MalyMJ pisze: W dniu 2010-10-17 14:27, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:Pamiętaj, że to przednionapędówka, więc jest nisko. Poza tym gdy zaczniesz wjeżdżasz na rampę to tył mocno przysiądzie (i to znacznie mocniej niż gdy koparka będzie już wewnątrz. - cała masa będzie spoczywała na tylnej osi i jej resorach (tam są pióra - w razie czego można wzmocnić) Dla konkurencji - wysokości - np. Ford Transit to 535mm (napęd na przód) lub 595mm (napęd na tył) No to spokojnie - miałem okazję wracać takim "ciut" przeładowanym (masa z ładunkiem ok 4t) ze Szwajcarii - i nie było problemu - ciągnął jak burza. tak zdaję sobie sprawę z tego że waży trochę więcej niż krążek kablaJasne - ale zwróciłem uwagę bo nie dla wszystkich rodaków jest to takie oczywiste. -- Wojciech Smagowicz 7 |
Data: Pa?dziernik 18 2010 05:53:39 | Temat: Re: bus i minikoparka | Autor: MalyMJ |
Dla konkurencji - wysokości - np. Ford Transit to 535mm (napęd na przód) transita nie kupie, znajoma firma ma takiego 10-miesiecznego który już stał w lakierni a i tak wszystkiego nie pomalowali bo stwierdzili że klient za ostro mył karcherem :) No to spokojnie - miałem okazję wracać takim "ciut" przeładowanym (masa to dobra wiadomość tak zdaję sobie sprawę z tego że waży trochę więcej niż krążek kablaJasne - ale zwróciłem uwagę bo nie dla wszystkich rodaków jest to takie norma Pozdrawiam Michał 8 |
Data: Pa?dziernik 17 2010 13:01:32 | Temat: Re: bus i minikoparka | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 17 Oct 2010 12:56:15 +0200, MalyMJ napisał(a): Wie może ktoś jak to jest z przewożeniem minikoparki w busie (w środku). Dobra, ale dlaczego akurat bus i dlaczego w środku????? Nie może być takie coś (pierwszy link z googli): http://www.carnet.pl/flota.php?id=grupa-k-fiat-ducato-autolaweta ??? Ładowność - 1500 kg, powinno być akurat. Koparki są małe, więc może nawet się uda przy podwójnej kabinie, czyli w ten deseń (kolejny przypadkowy link z google): http://www.euro-truck.biz/dostawcze/max/1047_4.jpg oczywiście skrzynię wyrezać i zrobić lawetę jak w pierwszym linku. Oczywiście wtedy ładowność się zmniejszy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 9 |
Data: Pa?dziernik 17 2010 14:09:13 | Temat: Re: bus i minikoparka | Autor: MalyMJ | W dniu 2010-10-17 14:01, Waldek Godel pisze: Dnia Sun, 17 Oct 2010 12:56:15 +0200, MalyMJ napisał(a): prowadzę firmę elektryczną, na co dzień potrzebuje busa blaszaka z zamkniętą paką (kable, narzędzia, drabiny itd.), usługi minikoparką to tylko dodatkowa robota i kopanie na własne potrzeby w firmie pozdrawiam Michał 10 |
Data: Pa?dziernik 17 2010 13:31:36 | Temat: Re: bus i minikoparka | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 17 Oct 2010 14:09:13 +0200, MalyMJ napisał(a): prowadzę firmę elektryczną, na co dzień potrzebuje busa blaszaka z No to najprawdopodobniej najtańszym i najlepszym wyjściem będzie jednak zrobić tą kategorię E do prawa jazdy i wozić na przyczepie jak inni. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 11 |
Data: Pa?dziernik 17 2010 14:46:48 | Temat: Re: bus i minikoparka | Autor: MalyMJ | W dniu 2010-10-17 14:31, Waldek Godel pisze: Dnia Sun, 17 Oct 2010 14:09:13 +0200, MalyMJ napisał(a): pewnie masz rację , tylko że ja jeszcze mam trzech pracowników którzy też czasem jeżdżą, muszę to przemyśleć Pozdrawiam Michał 12 |
Data: Pa?dziernik 17 2010 15:09:22 | Temat: Re: bus i minikoparka | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2010-10-17 14:46, MalyMJ pisze: pewnie masz rację , tylko że ja jeszcze mam trzech pracowników którzyW tej wersji masz 2 miejsca pasażerskie w kabinie - wożenie ludzi "na pace" ostatnio stało się bardzo głośnie :( -- Wojciech Smagowicz 13 |
Data: Pa?dziernik 17 2010 16:26:27 | Temat: Re: bus i minikoparka | Autor: MalyMJ | W dniu 2010-10-17 15:09, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze: W dniu 2010-10-17 14:46, MalyMJ pisze: miałem na myśli to że prowadzą auto, więc też bym musiał im zrobić (przysponsorować) B+E na pace jeszcze nikogo nie wiozłem pozdrawiam Michał 14 |
Data: Pa?dziernik 17 2010 14:45:27 | Temat: Re: bus i minikoparka | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2010-10-17 14:01, Waldek Godel pisze: Dobra, ale dlaczego akurat bus i dlaczego w środku?????Tylko jest jeden problem - podłoga takiej lawety jest znacznie wyżej niż blaszaka. - trzeba się wspiąć wyżej (aczkolwiek podjazdy w wyposażeniu standardowym) i tym samym gorzej będzie się sprawować w zakrętach. -- Wojciech Smagowicz |