EGR
1 | Data: Wrzesien 16 2014 08:26:10 |
Temat: EGR | |
Autor: Przemeq | Wymieniałem ostatnio rozrzÄ
d w 1.5 dci 65 KM. 2 |
Data: Wrzesien 16 2014 08:48:45 | Temat: Re: EGR | Autor: P.B. | Dnia Tue, 16 Sep 2014 08:26:10 +0200, Przemeq napisał(a): Wymieniałem ostatnio rozrząd w 1.5 dci 65 KM. Ma rację. EGR to szatański wynalazek ekofaszytów - część spalin razem z sadzą i innym syfem wraca do kolektora ssącego. Polepsza to nieco skład spalin, ale kosztem pogorszenia sprawności silnika i zapaprania dolotu brudami, które powinny być w rurze wydechowej. Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić. -- Pozdrawiam, Przemek 3 |
Data: Wrzesien 16 2014 09:17:39 | Temat: Re: EGR | Autor: Shrek | On 2014-09-16 08:48, P.B. wrote: Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie Dlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mieście, gdzie przy staniu w korku na jałowym będzie dostawać więcej tlenu, a więc ECU da więcej paliwa. Wydaj mi się, że przy bucie i tak EGR się zamyka (przynajmniej u mnie). Nie wiem jak w dislu. IMHO pożytek z zaślepienia (prawidłowo działającego) jest tylko taki, że czyściej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich obciążeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli wypalanie zaworów i zmniejszona trwałość wydechu. No i podobno wyższa zawartość tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał. Shrek. 4 |
Data: Wrzesien 16 2014 10:00:06 | Temat: Re: EGR | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze: IMHO pożytek z zaślepienia (prawidłowo działającego) jest tylko taki, że Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była mowa o dieslu w których jedyny pozytywny skutek to redukcja tlenków azotu, ale poza tym wszystki inne wykazuje zmianę na gorsze (włącznie z większą emisją sadzy - więc musieli szybko dodać filtr cząsteczek stałych). -- Boga prawdopodobnie nie ma. A teraz przestań się martwić i raduj się życiem! 5 |
Data: Wrzesien 16 2014 10:20:00 | Temat: Re: EGR | Autor: Shrek | On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote: W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze: Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, właśnie ze względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;) Shrek. 6 |
Data: Wrzesien 16 2014 10:22:23 | Temat: Re: EGR | Autor: Chris | W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze: On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote: Benzyny też mają dwumasy i turbiny co do fap to nie wiem :) -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. 7 |
Data: Wrzesien 16 2014 10:37:03 | Temat: Re: EGR | Autor: Shrek | On 2014-09-16 10:22, Chris wrote: Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, właśnie ze Benzyny też _miewają_ dwumasy i turbiny. Fapów chyba nie miewają. Są jakieś nowe diesle o mocy powiedzmy 120-130KM bez tych wynalazków? Bo większość benzyn o tych parametrach turbin i dwumas chyba (jeszcze jak się niestety spodziewam) nie ma. W sumie nawet jakby były to diesle średnio nadają się do jazdy po mieście. Jakbym regularnie robił trasy to bym się zastanowił, ale mi jak większości samochód służy do dojazdów do pracy i sklepu. A do tego to diesel bardzo średnio się nadaje - wiecznie niedogrzany, z zapychającym się filtrem... Tak wiem, że jeden z drugim śmignie po autostradzie i mało mu pali, ale w mieście na krótkich trasach to porażka. Shrek. 8 |
Data: Wrzesien 16 2014 10:44:19 | Temat: Re: EGR | Autor: Chris | W dniu 2014-09-16 10:37, Shrek pisze: On 2014-09-16 10:22, Chris wrote: Mam dwa diesle i oba faktycznie mają turbiny ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście, w moim średnia spalanie obecnie to 6.7l a auto jest nie jest małe (Mondeo Kombi MK4 1.8/99% czasu to miasto Wawa). Drugim jeździ moja była (KIA Cee'd 1.6) i też tam nie ma FAP-a spalania teraz nie pamiętam ale też na pewno mniej niż 7l. Benzyna jaką mam to Volvo V40 1.8 i spalanie w mieście to 10-11l w zimę potrafi więcej. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. 9 |
Data: Wrzesien 16 2014 11:46:30 | Temat: Re: EGR | Autor: Myjk | Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris ale oba nie majÄ FAP-a co jest dobre w mieĹcie, Super, zwłaszcza że to w mieĹcie jest najwiecej korków, najwiÄksze zagÄszczenie spalin i najwiÄcej siÄ tych spalin wdycha siłÄ rzeczy. Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowoĹci 140 tys. km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio zaciÄ ł siÄ niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu EGR i przepaleniu auto Ĺmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciÄżkÄ stopÄ (jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P -- Pozdor Myjk 10 |
Data: Wrzesien 16 2014 11:57:16 | Temat: Re: EGR | Autor: Chris | W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze: Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma normy spalin wiÄc chyba nie zawsze jest to wymagane. Ja też miewam ciÄżkÄ nogÄ :) ale wiem jedno w porównaniu z V40 miesiÄcznie oszczÄdzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historiÄ pojazdu. 11 |
Data: Wrzesien 16 2014 12:07:08 | Temat: Re: EGR | Autor: Myjk | Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe. Czyli musi byÄ rocznik <2005 albo został wyciety. ;) Ja też miewam ciÄżkÄ nogÄ :) ale wiem jedno w porównaniu z V40 Ale porównanie diesel z filtrem czy bez, różnice nie sÄ tak spektakularne. -- Pozdor Myjk 12 |
Data: Wrzesien 16 2014 12:27:09 | Temat: Re: EGR | Autor: Chris | W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze: Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris 2010 i nic nie jest wyciÄte :) Ja też miewam ciÄżkÄ nogÄ :) ale wiem jedno w porównaniu z V40 A tego nie wiem bo nie miałem z filtrem :) -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historiÄ pojazdu. 13 |
Data: Wrzesien 16 2014 17:53:41 | Temat: Re: EGR | Autor: Cavallino |
W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze: Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano obowiÄ zkowo Euro 5. 14 |
Data: Wrzesien 17 2014 08:31:59 | Temat: Re: EGR | Autor: Chris | W dniu 2014-09-16 17:53, Cavallino pisze:
Miał wczeĹniej, 90KM nie miały a wersje 110KM już miały. A 2010 to nie Ceed tylko Mondeo MK4 1.8 który nie ma FAP-a, wersja 2.0 już ma. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historiÄ pojazdu. 15 |
Data: Wrzesien 17 2014 16:56:05 | Temat: Re: EGR | Autor: Cavallino |
W dniu 2014-09-16 17:53, Cavallino pisze: WczeĹniej tj. kiedy? Bo moja wersja sprzed liftu nie miała. 16 |
Data: Wrzesien 16 2014 12:17:59 | Temat: Re: EGR | Autor: tck |
W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze: zagazuj v40, bedzie jeszcze taniej, spaliny beda jeszcze bardziej czyste -- pozdr tck(at)top.net.pl 17 |
Data: Wrzesien 16 2014 12:27:40 | Temat: Re: EGR | Autor: Chris | W dniu 2014-09-16 12:17, tck pisze:
Gaz to jest do kuchni albo zapalniczki a nie do samochodu :) -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historiÄ pojazdu. 18 |
Data: Wrzesien 16 2014 13:15:17 | Temat: Re: EGR | Autor: tck |
W dniu 2014-09-16 12:17, tck pisze: to gnojowka jest do traktora albo ciezarowki a nie do samochodu osobowego;) -- pozdr tck(at)top.net.pl 19 |
Data: Wrzesien 16 2014 11:41:19 | Temat: Re: EGR | Autor: Myjk | Tue, 16 Sep 2014 10:37:03 +0200, Shrek Fapów chyba nie miewajÄ . Z pewnoĹciÄ nie miewajÄ , bo lotnej sadzy (vel dymka) ze spalania benzyny nie generujÄ . -- Pozdor Myjk 20 |
Data: Wrzesien 16 2014 15:47:14 | Temat: Re: EGR | Autor: Trybun | W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze: On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote: Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach myślałem tak jak Ty - nigdy kopcących klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu ważącego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i 90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama radość. Być może kiedyś tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko. 21 |
Data: Wrzesien 16 2014 18:01:04 | Temat: Re: EGR | Autor: Shrek | On 2014-09-16 15:47, Trybun wrote: Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez No to cieszę się twoim szczęściem, ale pozostane przy swoim zdaniu. Diesle są dobre w trasę, do miasta wolę prostą benzynę z LPG. Shrek. 22 |
Data: Wrzesien 17 2014 08:21:53 | Temat: Re: EGR | Autor: Trybun | W dniu 2014-09-16 18:01, Shrek pisze: On 2014-09-16 15:47, Trybun wrote: Daj spokój z tym szczęściem, to tylko auto..;-) "Prosta benzyna"... mam takowy. o kilka lat młodszy od dieselka. Obroty falują, zdjęcie nogi z gazu z dużym opóźnieniem powodują spadek obrotów, wizyta u trzech autoelektryków i bezradnie rozkładane ręce. Pozostała wizyta w serwisie Chevroleta, no fakt, dali radę zlikwidować falowanie obrotów, ale nic nie mogą poradzić na tą opóźnioną reakcję na zdjęcie nogi z pedału gazu. Auto mam niecałe pół roku a wizyty u mechaników kosztowały mnie ponad 1000zł, a co gorsza auto nadal niesprawne. Dieselka mam rok i jedyne koszty to paliwo. 23 |
Data: Wrzesien 17 2014 11:12:58 | Temat: Re: EGR | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2014-09-17 08:21, Trybun pisze:
Czyli pewnie nie aż taki prosty, bo najwyraźniej gaz ma "na potencjometr" a nie mechaniczny. Wyjątkowo upierdliwy jak dla mnie jest ten efekt z tym opóźnieniem reakcji na gaz, zarówno na wdepnięcie, jak i puszczenie. Wrażenie jest takie, że muli, albo że coś się zepsuło. A po prostu tak ma być, i już. 24 |
Data: Wrzesien 17 2014 11:30:49 | Temat: Re: EGR | Autor: Trybun | W dniu 2014-09-17 11:12, Jakub Witkowski pisze: W dniu 2014-09-17 08:21, Trybun pisze: Teraz wydaje się że nie ma prostych samochodów. Ale mimo wszystko gdy w benzyniaku podniosę maskę to wiem co jest co, a w dieslu widzę tylko "ciemność".. Nawet nie mam pojęcia gdzie znajdują się filtry paliwa, a co tu dopiero powiedzieć o świecach żarowych itp rzeczach charakterystycznych do tego typu silników.. Nie, w moim chodzi tylko o wolne opadanie obrotów, nie ma żadnych zastrzeżeń do do reakcji na gaz przy przyspieszaniu. I teraz jeszcze sobie przypomniałem że także nie usunęli mi w serwisie usterki polegającej na poszarpywaniu autem przy ujmowaniu gazu. Szczególnie odczuwalne jest to przy wolnej jeździe na polnych drogach, czyli o złej nawierzchni, gdy co chwilę trzeba zdejmować nogę z gazu. 25 |
Data: Wrzesien 28 2014 21:57:04 | Temat: Re: EGR | Autor: janusz_k | W dniu 2014-09-16 15:47, Trybun pisze: W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:To sie pochwal co ta auto i jaki silnik. -- Pozdr Janusz_K 26 |
Data: Wrzesien 16 2014 12:24:48 | Temat: Re: EGR | Autor: P.B. | Dnia Tue, 16 Sep 2014 09:17:39 +0200, Shrek napisał(a): On 2014-09-16 08:48, P.B. wrote: Więcej tlenu, więcej paliwa to podskoczą obroty. Jak wzrosną obroty, to przymknie się silnik krokowy i zmniejszy ilość tlenu, więc i ilość paliwa będzie mniejsza. Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawność będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie. -- Pozdrawiam, Przemek 27 |
Data: Wrzesien 16 2014 13:08:11 | Temat: Re: EGR | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello P.B., Więcej tlenu, więcej paliwa to podskoczą obroty. Jak wzrosną obroty, toWażne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nieDlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mieście, Zbyt mocno zdławiony silnik pracuje niestabilnie w efekcie - mniej sprawnie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 28 |
Data: Wrzesien 17 2014 11:22:15 | Temat: Re: EGR | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2014-09-16 12:24, P.B. pisze: Więcej tlenu, więcej paliwa to podskoczą obroty. Jak wzrosną obroty, to Oraz przy okazji zmniejszy się stopień snapełnienia czyli końcowe ciśnienie sprężania. Spalanie będzie zachodziło w innych warunkach fizycznych, niedokładnie takich, jak zaplanowano. Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawność Jedyne co można powiedzieć z prawdopodobieństwem bliskim 100% to to, że moc maksymalna wzrośnie. Średnia sprawność energetyczna - niekoniecznie, średnie spalanie też niekoniecznie. 29 |
Data: Wrzesien 16 2014 11:40:04 | Temat: Re: EGR | Autor: Myjk | Tue, 16 Sep 2014 08:48:45 +0200, P.B. Ma racjÄ. Nie ma. EGR to szataĹski wynalazek ekofaszytów Grinpis znaczy? - czÄć spalin razem z sadzÄ i innym syfem wraca do kolektora ssÄ cego. Wiesz chociaż po co tam wraca? Polepsza to nieco skład spalin, ale kosztem pogorszenia Zaraz potem w płucach tego, kto jedzie za takim autem. Niewykluczone, że w twoich. Ważne, aby zaĹlepienie EGR wykonaÄ w taki sposób, Wystarczy EGR wyczyĹciÄ przy wymianie rozrzÄ du. żeby komputer silnika nie odkrył tego. Nie bÄdzie szybsze i nie bÄdzie mniej paliÄ. -- Pozdor Myjk 30 |
Data: Wrzesien 17 2014 12:11:37 | Temat: Re: EGR | Autor: Przemeq | Panowie ja zaĹlepiam. 31 |
Data: Wrzesien 18 2014 13:07:55 | Temat: Re: EGR | Autor: Myjk | Wed, 17 Sep 2014 12:11:37 +0200, Przemeq Panowie ja zaĹlepiam. Wiadomo, w koĹcu twoja rura wydechowa jest z tyłu. teraz nie mam zamiaru podnosiÄ wartoĹci autka SiÄ ma samochód, to wypada o niego dbaÄ. Poniżej schemat działania egr w dieslu najpierw mamy Czyszczenie dolotu to nie jakieĹ przeraźliwe pieniÄ dze a i nie robi siÄ tego codziennie... -- Pozdor Myjk 32 |
Data: Wrzesien 17 2014 22:48:05 | Temat: Re: EGR | Autor: John KoĹalsky |
To może byÄ trudne 33 |
Data: Wrzesien 18 2014 00:15:46 | Temat: Re: EGR | Autor: anacron | W dniu 16.09.2014 o 08:26, Przemeq pisze: Wymieniałem ostatnio rozrzÄ d w 1.5 dci 65 KM. ZaĹlepiałem raz dawno temu w 16CNZ oplowskim. Auto z dołu zbierało siÄ ciut lepiej i paliło 0,5l mniej (u mnie EGR padł i zamiast wymieniÄ, został zaĹlepiony). -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 34 |
Data: Wrzesien 18 2014 00:18:52 | Temat: Re: EGR | Autor: Mateusz | Hmmm, |