Grupy dyskusyjne   »   EGR

EGR



1 Data: Wrzesien 16 2014 08:26:10
Temat: EGR
Autor: Przemeq 

Wymieniałem ostatnio rozrząd w 1.5 dci 65 KM.
Po wymianie mechanik usilnie mnie namawia na zaślepienie EGR.
Mówi że będzie silniejsze (więcej tlenu) i nie będzie zaśmiecany dolot sadzą.
Autko jeździ normalnie nic mu nie dolega.
Jaka jest wasza opinia w tym temacie.
Zmienić mechanika bo gada głupoty czy ma racje.

Przemeq



2 Data: Wrzesien 16 2014 08:48:45
Temat: Re: EGR
Autor: P.B. 

Dnia Tue, 16 Sep 2014 08:26:10 +0200, Przemeq napisał(a):

Wymieniałem ostatnio rozrząd w 1.5 dci 65 KM.
Po wymianie mechanik usilnie mnie namawia na zaślepienie EGR.
Mówi że będzie silniejsze (więcej tlenu) i nie będzie zaśmiecany dolot
sadzą.
Autko jeździ normalnie nic mu nie dolega.
Jaka jest wasza opinia w tym temacie.
Zmienić mechanika bo gada głupoty czy ma racje.

Ma rację. EGR to szatański wynalazek ekofaszytów - część spalin razem z
sadzą i innym syfem wraca do kolektora ssącego. Polepsza to nieco skład
spalin, ale kosztem pogorszenia sprawności silnika i zapaprania dolotu
brudami, które powinny być w rurze wydechowej.
Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie
odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto
powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.

--
Pozdrawiam,
Przemek

3 Data: Wrzesien 16 2014 09:17:39
Temat: Re: EGR
Autor: Shrek 

On 2014-09-16 08:48, P.B. wrote:

Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie
odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto
powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.

Dlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mieście, gdzie przy staniu w korku na jałowym będzie dostawać więcej tlenu, a więc ECU da więcej paliwa. Wydaj mi się, że przy bucie i tak EGR się zamyka (przynajmniej u mnie). Nie wiem jak w dislu.

IMHO pożytek z zaślepienia (prawidłowo działającego) jest tylko taki, że czyściej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich obciążeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli wypalanie zaworów i zmniejszona trwałość wydechu. No i podobno wyższa zawartość tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał.

Shrek.

4 Data: Wrzesien 16 2014 10:00:06
Temat: Re: EGR
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:

IMHO pożytek z zaślepienia (prawidłowo działającego) jest tylko taki, że
czyściej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich
obciążeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli
wypalanie zaworów i zmniejszona trwałość wydechu. No i podobno wyższa
zawartość tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał.

Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była mowa o dieslu w których jedyny pozytywny skutek to redukcja tlenków azotu, ale poza tym wszystki inne wykazuje zmianę na gorsze (włącznie z większą emisją sadzy - więc musieli szybko dodać filtr cząsteczek stałych).

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić
i raduj się życiem!

5 Data: Wrzesien 16 2014 10:20:00
Temat: Re: EGR
Autor: Shrek 

On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote:

W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:

IMHO pożytek z zaślepienia (prawidłowo działającego) jest tylko taki, że
czyściej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich
obciążeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli
wypalanie zaworów i zmniejszona trwałość wydechu. No i podobno wyższa
zawartość tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał.

Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była
mowa o dieslu

Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, właśnie ze względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

Shrek.

6 Data: Wrzesien 16 2014 10:22:23
Temat: Re: EGR
Autor: Chris 

W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:

On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:

IMHO pożytek z zaślepienia (prawidłowo działającego) jest tylko taki, że
czyściej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich
obciążeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli
wypalanie zaworów i zmniejszona trwałość wydechu. No i podobno wyższa
zawartość tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał.

Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była
mowa o dieslu

Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, właśnie ze
względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

Benzyny też mają dwumasy i turbiny co do fap to nie wiem :)

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

7 Data: Wrzesien 16 2014 10:37:03
Temat: Re: EGR
Autor: Shrek 

On 2014-09-16 10:22, Chris wrote:

Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, właśnie ze
względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

Benzyny też mają dwumasy i turbiny co do fap to nie wiem :)

Benzyny też _miewają_ dwumasy i turbiny. Fapów chyba nie miewają.

Są jakieś nowe diesle o mocy powiedzmy 120-130KM bez tych wynalazków? Bo większość benzyn o tych parametrach turbin i dwumas chyba (jeszcze jak się niestety spodziewam) nie ma.

W sumie nawet jakby były to diesle średnio nadają się do jazdy po mieście. Jakbym regularnie robił trasy to bym się zastanowił, ale mi jak większości samochód służy do dojazdów do pracy i sklepu. A do tego to diesel bardzo średnio się nadaje - wiecznie niedogrzany, z zapychającym się filtrem... Tak wiem, że jeden z drugim śmignie po autostradzie i mało mu pali, ale w mieście na krótkich trasach to porażka.

Shrek.

8 Data: Wrzesien 16 2014 10:44:19
Temat: Re: EGR
Autor: Chris 

W dniu 2014-09-16 10:37, Shrek pisze:

On 2014-09-16 10:22, Chris wrote:

Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, właśnie ze
względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

Benzyny też mają dwumasy i turbiny co do fap to nie wiem :)

Benzyny też _miewają_ dwumasy i turbiny. Fapów chyba nie miewają.

Są jakieś nowe diesle o mocy powiedzmy 120-130KM bez tych wynalazków? Bo
większość benzyn o tych parametrach turbin i dwumas chyba (jeszcze jak
się niestety spodziewam) nie ma.

W sumie nawet jakby były to diesle średnio nadają się do jazdy po
mieście. Jakbym regularnie robił trasy to bym się zastanowił, ale mi jak
większości samochód służy do dojazdów do pracy i sklepu. A do tego to
diesel bardzo średnio się nadaje - wiecznie niedogrzany, z zapychającym
się filtrem... Tak wiem, że jeden z drugim śmignie po autostradzie i
mało mu pali, ale w mieście na krótkich trasach to porażka.

Mam dwa diesle i oba faktycznie mają turbiny ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście, w moim średnia spalanie obecnie to 6.7l a auto jest nie jest małe (Mondeo Kombi MK4 1.8/99% czasu to miasto Wawa). Drugim jeździ moja była (KIA Cee'd 1.6) i też tam nie ma FAP-a spalania teraz nie pamiętam ale też na pewno mniej niż 7l. Benzyna jaką mam to Volvo V40 1.8 i spalanie w mieście to 10-11l w zimę potrafi więcej.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

9 Data: Wrzesien 16 2014 11:46:30
Temat: Re: EGR
Autor: Myjk 

Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris

ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,

Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłÄ… rzeczy.

Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140 tys.
km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio zaciął się
niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu EGR i
przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
(jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P

--
Pozdor
Myjk

10 Data: Wrzesien 16 2014 11:57:16
Temat: Re: EGR
Autor: Chris 

W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:

Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris

ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,

Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłÄ… rzeczy.

Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140 tys.
km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio zaciął się
niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu EGR i
przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
(jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40 miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

11 Data: Wrzesien 16 2014 12:07:08
Temat: Re: EGR
Autor: Myjk 

Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)
 
Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.

Ale porównanie diesel z filtrem czy bez, różnice nie są tak spektakularne.

--
Pozdor
Myjk

12 Data: Wrzesien 16 2014 12:27:09
Temat: Re: EGR
Autor: Chris 

W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:

Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)

2010 i nic nie jest wycięte :)

Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.

Ale porównanie diesel z filtrem czy bez, różnice nie są tak spektakularne.

A tego nie wiem bo nie miałem z filtrem :)

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

13 Data: Wrzesien 16 2014 17:53:41
Temat: Re: EGR
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)

2010 i nic nie jest wycięte :)

Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano obowiązkowo Euro 5.

14 Data: Wrzesien 17 2014 08:31:59
Temat: Re: EGR
Autor: Chris 

W dniu 2014-09-16 17:53, Cavallino pisze:


Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)

2010 i nic nie jest wycięte :)

Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano
obowiązkowo Euro 5.

Miał wcześniej, 90KM nie miały a wersje 110KM już miały.

A 2010 to nie Ceed tylko Mondeo MK4 1.8 który nie ma FAP-a, wersja 2.0 już ma.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

15 Data: Wrzesien 17 2014 16:56:05
Temat: Re: EGR
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2014-09-16 17:53, Cavallino pisze:

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2014-09-16 12:07, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 11:57:16 +0200, Chris

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Trzymał normy podczas produkcji, bo to jest kluczowe.
Czyli musi być rocznik <2005 albo został wyciety. ;)

2010 i nic nie jest wycięte :)

Ceed miał FAP dopiero po facelifcie, kiedy silnikom zafundowano
obowiązkowo Euro 5.

Miał wcześniej, 90KM nie miały a wersje 110KM już miały.

Wcześniej tj. kiedy?
Bo moja wersja sprzed liftu nie miała.

16 Data: Wrzesien 16 2014 12:17:59
Temat: Re: EGR
Autor: tck 


Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości

W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris

ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,

Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłÄ… rzeczy.

Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140 tys.
km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio zaciął się
niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu EGR i
przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
(jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40 miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.


zagazuj v40, bedzie jeszcze taniej, spaliny beda jeszcze bardziej czyste



--
pozdr


tck(at)top.net.pl

17 Data: Wrzesien 16 2014 12:27:40
Temat: Re: EGR
Autor: Chris 

W dniu 2014-09-16 12:17, tck pisze:


Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości

W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris

ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,

Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłÄ… rzeczy.

Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140
tys.
km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio
zaciął się
niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu
EGR i
przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
(jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.


zagazuj v40, bedzie jeszcze taniej, spaliny beda jeszcze bardziej czyste

Gaz to jest do kuchni albo zapalniczki a nie do samochodu :)

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

18 Data: Wrzesien 16 2014 13:15:17
Temat: Re: EGR
Autor: tck 


Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości

W dniu 2014-09-16 12:17, tck pisze:

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości

W dniu 2014-09-16 11:46, Myjk pisze:
Tue, 16 Sep 2014 10:44:19 +0200, Chris

ale oba nie mają FAP-a co jest dobre w mieście,

Super, zwłaszcza że to w mieście jest najwiecej korków, największe
zagęszczenie spalin i najwięcej się tych spalin wdycha siłÄ… rzeczy.

Ja mam DPF vel FAP w Mazdzie 6 2.0 CiTD, przejechałem od nowości 140
tys.
km, też 99% po Wawie i ani razu mi _DPF_ nie dokuczył. Ostatnio
zaciął się
niewyczyszony przy 120 tys. EGR i zawaliło mi DPF. Po wyczyszczeniu
EGR i
przepaleniu auto śmiga dalej. Pali mi 7.5-8.5 -- ale ja mam ciężką stopę
(jak nie butowałem, to zjadła 6.5). :P

Ja nie mam FAP/DPF bo fabryka nie dała do tego silnika a skoro trzyma
normy spalin więc chyba nie zawsze jest to wymagane.

Ja też miewam ciężką nogę :) ale wiem jedno w porównaniu z V40
miesięcznie oszczędzam bak paliwa i to jest dla mnie ważniejsze.


zagazuj v40, bedzie jeszcze taniej, spaliny beda jeszcze bardziej czyste

Gaz to jest do kuchni albo zapalniczki a nie do samochodu :)


to gnojowka jest do traktora albo ciezarowki a nie do samochodu osobowego;)


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

19 Data: Wrzesien 16 2014 11:41:19
Temat: Re: EGR
Autor: Myjk 

Tue, 16 Sep 2014 10:37:03 +0200, Shrek

Fapów chyba nie miewają.

Z pewnością nie miewają, bo lotnej sadzy (vel dymka) ze spalania benzyny
nie generują.

--
Pozdor
Myjk

20 Data: Wrzesien 16 2014 15:47:14
Temat: Re: EGR
Autor: Trybun 

W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:

On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:

IMHO pożytek z zaślepienia (prawidłowo działającego) jest tylko taki, że
czyściej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich
obciążeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli
wypalanie zaworów i zmniejszona trwałość wydechu. No i podobno wyższa
zawartość tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie ruszał.

Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była
mowa o dieslu

Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, właśnie ze względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

Shrek.

Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach myślałem tak jak Ty - nigdy kopcących klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu ważącego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i 90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama radość. Być może kiedyś tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.

21 Data: Wrzesien 16 2014 18:01:04
Temat: Re: EGR
Autor: Shrek 

On 2014-09-16 15:47, Trybun wrote:

Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach myślałem tak jak Ty -
nigdy kopcących klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
ważącego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama radość.
Być może kiedyś tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.

No to cieszę się twoim szczęściem, ale pozostane przy swoim zdaniu. Diesle są dobre w trasę, do miasta wolę prostą benzynę z LPG.

Shrek.

22 Data: Wrzesien 17 2014 08:21:53
Temat: Re: EGR
Autor: Trybun 

W dniu 2014-09-16 18:01, Shrek pisze:

On 2014-09-16 15:47, Trybun wrote:

Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach myślałem tak jak Ty -
nigdy kopcących klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
ważącego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama radość.
Być może kiedyś tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.

No to cieszę się twoim szczęściem, ale pozostane przy swoim zdaniu. Diesle są dobre w trasę, do miasta wolę prostą benzynę z LPG.

Shrek.

Daj spokój z tym szczęściem, to tylko auto..;-)

"Prosta benzyna"... mam takowy. o kilka lat młodszy od dieselka. Obroty falują, zdjęcie nogi z gazu z dużym opóźnieniem powodują spadek obrotów, wizyta u trzech autoelektryków i bezradnie rozkładane ręce. Pozostała wizyta w serwisie Chevroleta, no fakt, dali radę zlikwidować falowanie obrotów, ale nic nie mogą poradzić na tą opóźnioną reakcję na zdjęcie nogi z pedału gazu. Auto mam niecałe pół roku a wizyty u mechaników kosztowały mnie ponad 1000zł, a co gorsza auto nadal niesprawne. Dieselka mam rok i jedyne koszty to paliwo.

23 Data: Wrzesien 17 2014 11:12:58
Temat: Re: EGR
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2014-09-17 08:21, Trybun pisze:


"Prosta benzyna"... mam takowy [...] zdjęcie nogi z gazu z dużym opóźnieniem powodują spadek obrotów

Czyli pewnie nie aż taki prosty, bo najwyraźniej gaz ma "na potencjometr" a nie mechaniczny.
Wyjątkowo upierdliwy jak dla mnie jest ten efekt z tym opóźnieniem reakcji na gaz, zarówno na wdepnięcie,
jak i puszczenie. Wrażenie jest takie, że muli, albo że coś się zepsuło. A po prostu tak ma być, i już.

24 Data: Wrzesien 17 2014 11:30:49
Temat: Re: EGR
Autor: Trybun 

W dniu 2014-09-17 11:12, Jakub Witkowski pisze:

W dniu 2014-09-17 08:21, Trybun pisze:


"Prosta benzyna"... mam takowy [...] zdjęcie nogi z gazu z dużym opóźnieniem powodują spadek obrotów

Czyli pewnie nie aż taki prosty, bo najwyraźniej gaz ma "na potencjometr" a nie mechaniczny.
Wyjątkowo upierdliwy jak dla mnie jest ten efekt z tym opóźnieniem reakcji na gaz, zarówno na wdepnięcie,
jak i puszczenie. Wrażenie jest takie, że muli, albo że coś się zepsuło. A po prostu tak ma być, i już.


Teraz wydaje się że nie ma prostych samochodów. Ale mimo wszystko gdy w benzyniaku podniosę maskę to wiem co jest co, a w dieslu widzę tylko "ciemność".. Nawet nie mam pojęcia gdzie znajdują się  filtry paliwa, a co tu dopiero powiedzieć o świecach żarowych itp rzeczach charakterystycznych do tego typu silników..

Nie, w moim  chodzi tylko o wolne opadanie obrotów, nie ma żadnych zastrzeżeń do do reakcji na gaz przy przyspieszaniu. I teraz jeszcze sobie przypomniałem że także nie usunęli mi w serwisie usterki polegającej na poszarpywaniu autem przy ujmowaniu gazu. Szczególnie odczuwalne jest to przy wolnej jeździe na polnych drogach, czyli o złej nawierzchni, gdy co chwilę trzeba zdejmować nogę z gazu.

25 Data: Wrzesien 28 2014 21:57:04
Temat: Re: EGR
Autor: janusz_k 

W dniu 2014-09-16 15:47, Trybun pisze:

W dniu 2014-09-16 10:20, Shrek pisze:
On 2014-09-16 10:00, Andrzej Lawa wrote:
W dniu 16.09.2014 09:17, Shrek pisze:

IMHO pożytek z zaślepienia (prawidłowo działającego) jest tylko
taki, że
czyściej w dolocie będzie. Wady to wyższe zużycie paliwa przy niskich
obciążeniach albo alternatywnie praca na zbyt ubogiej mieszance czyli
wypalanie zaworów i zmniejszona trwałość wydechu. No i podobno wyższa
zawartość tlenków azotu w spalinach. Więc jak działa, to bym nie
ruszał.

Wg wikipedii masz rację w przypadku benzyniaków, ale tutaj chyba była
mowa o dieslu

Faktycznie, było o dieslu. Od diesli trzymam się z daleka, właśnie ze
względu na FAPy, dwumasy i turbiny, więc się nie znam;)

Shrek.

Skoro mowa o starszych autach to idzie jeszcze kupić takie auto bez
dwumasy i FAPu/a. Jeszcze rok temu o dieslach myślałem tak jak Ty -
nigdy kopcących klekotów.. Długo się zastanawiałem nad zakupem samochodu
ważącego prawie 1500kg i trzycylindrowym silniczkiem (CRDI) 1.5litra i
90km. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie się obawiałem,, dzisiaj nie
zamieniłbym go na żadnego benzyniaka. Jazda tym cudem to sama radość.
Być może kiedyś tam zacznie się psuć, ale zepsuć może się wszystko.
To sie pochwal co ta auto i jaki silnik.

--
Pozdr

Janusz_K

26 Data: Wrzesien 16 2014 12:24:48
Temat: Re: EGR
Autor: P.B. 

Dnia Tue, 16 Sep 2014 09:17:39 +0200, Shrek napisał(a):

On 2014-09-16 08:48, P.B. wrote:

Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie
odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto
powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.

Dlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mieście,
gdzie przy staniu w korku na jałowym będzie dostawać więcej tlenu, a
więc ECU da więcej paliwa. Wydaj mi się, że przy bucie i tak EGR się
zamyka (przynajmniej u mnie). Nie wiem jak w dislu.

Więcej tlenu, więcej paliwa to podskoczą obroty. Jak wzrosną obroty, to
przymknie się silnik krokowy i zmniejszy ilość tlenu, więc i ilość paliwa
będzie mniejsza. Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawność
będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie.


--
Pozdrawiam,
Przemek

27 Data: Wrzesien 16 2014 13:08:11
Temat: Re: EGR
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello P.B.,

Tuesday, September 16, 2014, 12:24:48 PM, you wrote:

Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób, żeby komputer silnika nie
odkrył tego. Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej operacji auto
powinno być szybsze i mniej palić, ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.
Dlaczego mniej palić? Imho będzie palić więcej - zwłaszcza w mieście,
gdzie przy staniu w korku na jałowym będzie dostawać więcej tlenu, a
więc ECU da więcej paliwa. Wydaj mi się, że przy bucie i tak EGR się
zamyka (przynajmniej u mnie). Nie wiem jak w dislu.
Więcej tlenu, więcej paliwa to podskoczą obroty. Jak wzrosną obroty, to
przymknie się silnik krokowy i zmniejszy ilość tlenu, więc i ilość paliwa
będzie mniejsza. Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawność
będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie.

Zbyt mocno zdławiony silnik pracuje niestabilnie w efekcie - mniej
sprawnie.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

28 Data: Wrzesien 17 2014 11:22:15
Temat: Re: EGR
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2014-09-16 12:24, P.B. pisze:

Więcej tlenu, więcej paliwa to podskoczą obroty. Jak wzrosną obroty, to
przymknie się silnik krokowy i zmniejszy ilość tlenu, więc i ilość paliwa
będzie mniejsza.

Oraz przy okazji zmniejszy się stopień snapełnienia czyli końcowe ciśnienie sprężania.
Spalanie będzie zachodziło w innych warunkach fizycznych, niedokładnie takich, jak zaplanowano.

Nie ma siły - jak będzie czystsze zasilanie, to sprawność
będzie rosła, więc moc też, a zużycie spadnie.

Jedyne co można powiedzieć z prawdopodobieństwem bliskim 100% to to, że moc maksymalna wzrośnie.
Średnia sprawność energetyczna - niekoniecznie, średnie spalanie też niekoniecznie.

29 Data: Wrzesien 16 2014 11:40:04
Temat: Re: EGR
Autor: Myjk 

Tue, 16 Sep 2014 08:48:45 +0200, P.B.

Ma rację.

Nie ma.

EGR to szatański wynalazek ekofaszytów

Grinpis znaczy?

- częć spalin razem z sadzą i innym syfem wraca do kolektora ssącego.

Wiesz chociaż po co tam wraca?

Polepsza to nieco skład spalin, ale kosztem pogorszenia
sprawności silnika i zapaprania dolotu brudami,
które powinny być w rurze wydechowej.

Zaraz potem w płucach tego, kto jedzie za takim autem.
Niewykluczone, że w twoich.

Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób,

Wystarczy EGR wyczyścić przy wymianie rozrządu.

żeby komputer silnika nie odkrył tego.
Zakładam, że mechanik wie co robi. Po całej
operacji auto powinno być szybsze i mniej palić,
ale jak bardzo, to musisz sam sprawdzić.

Nie będzie szybsze i nie będzie mniej palić.

--
Pozdor
Myjk

30 Data: Wrzesien 17 2014 12:11:37
Temat: Re: EGR
Autor: Przemeq 

Panowie ja zaślepiam.
Ten dieselek nie ma fap ani dwumasy jest najsłabszym dci 65 KM.
Teraz ma 10 lat jest u mnie od nowości 5 lat temu wywaliłem 400 pln na drugi egr, teraz nie mam zamiaru podnosić wartości autka któremu idzie 11 rok

Poniżej schemat działania egr w dieslu najpierw mamy filtr powietrza czyściutko aby turbo fajnie latało, a potem dowalamy sadzy, smoły i innych zanieczyszczeń.

Przemeq

http://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1381312510__egr-schemat_aditech.jpg

31 Data: Wrzesien 18 2014 13:07:55
Temat: Re: EGR
Autor: Myjk 

Wed, 17 Sep 2014 12:11:37 +0200, Przemeq

Panowie ja zaślepiam.

Wiadomo, w końcu twoja rura wydechowa jest z tyłu.

teraz nie mam zamiaru podnosić wartości autka

Się ma samochód, to wypada o niego dbać.

Poniżej schemat działania egr w dieslu najpierw mamy
filtr powietrza czyściutko aby turbo fajnie latało,
a potem dowalamy sadzy, smoły i innych zanieczyszczeń.

Czyszczenie dolotu to nie jakieś przeraźliwe pieniądze
a i nie robi się tego codziennie...

--
Pozdor Myjk

32 Data: Wrzesien 17 2014 22:48:05
Temat: Re: EGR
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Myjk"


Ważne, aby zaślepienie EGR wykonać w taki sposób,

Wystarczy EGR wyczyścić przy wymianie rozrządu.

To może być trudne

33 Data: Wrzesien 18 2014 00:15:46
Temat: Re: EGR
Autor: anacron 

W dniu 16.09.2014 o 08:26, Przemeq pisze:

Wymieniałem ostatnio rozrząd w 1.5 dci 65 KM.
Po wymianie mechanik usilnie mnie namawia na zaślepienie EGR.
Mówi że będzie silniejsze (więcej tlenu) i nie będzie zaśmiecany dolot
sadzą.
Autko jeździ normalnie nic mu nie dolega.
Jaka jest wasza opinia w tym temacie.
Zmienić mechanika bo gada głupoty czy ma racje.

Zaślepiałem raz dawno temu w 16CNZ oplowskim. Auto z dołu zbierało się
ciut lepiej i paliło 0,5l mniej (u mnie EGR padł i zamiast wymienić,
został zaślepiony).


--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

34 Data: Wrzesien 18 2014 00:18:52
Temat: Re: EGR
Autor: Mateusz 

Hmmm,
nie jestem fachowcem z mechaniki samochodowej,
ale czy to możliwe, że C4 Grand Picasso 1,8 16V benzyna nie ma w ogóle EGR?
Kolega w C5 zaślepił otwór po rzekomym EGR, a ja jeżdżÄ™ sobie
z tym otworem, coś jest nie tak? Albo może być?

M.

EGR



Grupy dyskusyjne