"Arbiter" wrote:
Przecież etka pali conajmniej 4, a lepiej liczyć 5 litrów aby się niemile
nie zaskoczyć.
JakbyCito... Znam Etki z roboczej praktyki a nie z poniemieckich
wykopalisk. On moze spalic i 5, ale to zalezy od obciazenia, tak juz
jest z tymi malymi silnikami. Nie mowiac o stanie i regulacji.
Dla przykladu: ten sam silnik Simson S50 w motocyklu palil 2-2,5,
zamontowany z tym samym gaznikiem, wydechem nastawach,itd. w Duo 4/1
nie schodzil niezej 5. Fizyka, praca i takie tam.
sentyment. To były fajne sprzęty w latach 90 tych. W latach 2000 sam
myślałem o zakupie. Wtedy można było nabyć za 1500 zł i to jeszcze ma sens.
Moze i to. To juz bez mala weteran. Ale tez sam fakt, ze malo ktore
chinsko-japonskie padlo malego litrazu przetrwa tyle lat, ile Etki
jezdza od zaprzestania produkcji;) Nie wiadomo czemu one tak szybko
zlomieja a ddrowski badziew nie.
Wiec jesli sie trafi w dobrym stanie i komus nie przeszkadza, ze nie
jest to motor z obrazkow w kolorowych gazetkach "motocyklowych" to bym
nie odradzal.
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/
7 |
Data: Czerwiec 15 2014 22:33:52 |
Temat: Re: ETZ 150 porada od mechanika dla laika |
Autor: Arbiter |
Użytkownik "Jacot" napisał w wiadomości
JakbyCito... Znam Etki z roboczej praktyki a nie z poniemieckich
wykopalisk. On moze spalic i 5, ale to zalezy od obciazenia, tak juz
jest z tymi malymi silnikami. Nie mowiac o stanie i regulacji.
A no własnie, a silniczek ma zachęcający do przyspieszenia, bo drze
przyjemnie i nawet we 2 osoby ztcp pamiętam ze na dwójce przy przyspieszaniu
potrafiłą podnieść przednie koło. Ale spalania 3,0 to tam nie było, 3,0 to
mi palił ogar 205.
Moze i to. To juz bez mala weteran. Ale tez sam fakt, ze malo ktore
chinsko-japonskie padlo malego litrazu przetrwa tyle lat, ile Etki
jezdza od zaprzestania produkcji;) Nie wiadomo czemu one tak szybko
Jakby w kółko w nich wymieniać tyle części co w etz to przetrwa. Ja bardzo
miło wspominam etz, natomiast pod względem silnika to nie jest trwały
sprzęt. 20 tyś i juz wymiana tłoka, szlif. Jak to dwusów
Wiec jesli sie trafi w dobrym stanie i komus nie przeszkadza, ze nie
jest to motor z obrazkow w kolorowych gazetkach "motocyklowych" to bym
nie odradzal.
10 lat temu też bym nie odradzał. Ale teraz - etki na alegro to ulepy. A jak
stan dobry to 5 tys. Za 3 tyś można kupić motocykl z lepszym
przyspieszeniem, niezawodny, lepiej wyglądający. Więc po co kupować etkę.
Podobnie zresztą simki, ceny mają bajońskie. Ludzie którzy w tamtych latach
mieli do czynienia z tymi sprzetami, teraz są dorośli, mają kasę i dzieci i
chcą wrócić do wspomnień. Myślę ze stąd się biorą takie ceny simków i etz bo
racjonalnie się tego nie da wytłumaczyc
8 |
Data: Czerwiec 15 2014 10:37:36 | Temat: Re: ETZ 150 porada od mechanika dla laika | Autor: Kuczu |
W dniu 2014-06-14 22:30, Arbiter pisze:
kup lepiej cos z nowszej generacji np cbr 125 lub cbf 125
koniecznie z glosniczkami i kocykiem !!
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
9 |
Data: Czerwiec 16 2014 07:34:49 | Temat: Re: ETZ 150 porada od mechanika dla laika | Autor: Magic |
W dniu 2014-06-15 10:37, Kuczu pisze:
W dniu 2014-06-14 22:30, Arbiter pisze:
kup lepiej cos z nowszej generacji np cbr 125 lub cbf 125
koniecznie z glosniczkami i kocykiem !!
Kocyka znam, a te GłoĹniczki to nie wiem - siakieĹ bliźniaczki ?
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj
-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- -
10 |
Data: Czerwiec 24 2014 20:18:34 | Temat: Re: ETZ 150 porada od mechanika dla laika | Autor: Sir |Piernik |
schiavona pisze:
....>8
Czy wymiana
akumulatora rozwiąże sprawę? Czy może jeszcze z czymś będzie problem?
Może ładowanie też padło?
....>8
Nie musial pasc, to jest (chyba) 6V wiec najmniejsze uszkodzenie/zuzycie stykow daje ten sam efekt.
Moja MZ (250TS) przerywala w rytm pracy kierunkowskazow!
Problem rozwiazalem zasilajac (przy pomocy "sumy diodowej") swiatla tylko z pradnicy.
Jak reka odjal :)
Pozdrawiam
Sir Piernik
B12
| | | |