Grupy dyskusyjne »
ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowi ową?
ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowi ową?
1 | Data: Lipiec 28 2008 09:34:59 |
Temat: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | |
Autor: LukaszS | Zakładając, że chciałbym bardzo dbać o ten silnik. Czy ten silnik (1982r.) jest do tego przystosowany? Czy może uzupełniać ją o jakiś uszlachetniacz? 2 |
Data: Lipiec 28 2008 09:39:45 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiowš? | Autor: | On Mon, 28 Jul 2008 09:34:59 +0200, "LukaszS" Zakładając, że chciałbym bardzo dbać o ten silnik. Czy ten silnik (1982r.) jest tak pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) Kosovo je Srbija! jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta 3 |
Data: Lipiec 28 2008 10:40:37 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: Maciej Bodus | LukaszS pisze: Zakładając, że chciałbym bardzo dbać o ten silnik. Czy ten silnik (1982r.) jest do tego przystosowany? Czy może uzupełniać ją o jakiś uszlachetniacz?OIDP ołów lub jego zamienniki miały zapobiegać wypalaniu gniazd zaworowych, których w ETZ nie ma. Maciej 4 |
Data: Lipiec 28 2008 11:43:48 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: Kuba (aka cita) | LukaszS wrote: Zakładając, że chciałbym bardzo dbać o ten silnik. Czy ten silnik ale z mixolu nie zamierzasz rezygnowac -prawda? Jesli mixol będzie to nawet na whisky mozesz jeździć :D -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.autoeden.com.pl www.cita.pl 5 |
Data: Lipiec 28 2008 11:49:12 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: LukaszS | ale z mixolu nie zamierzasz rezygnowac -prawda? Oczywiście, że nie :D Jesli mixol będzie to nawet na whisky mozesz jeździć :D Zawsze mnie korciło, żeby kiedyś wlać paliwo modelarskie (metanol, olej i nitrometan) do motoru. Ale teraz mam silniczek świeżo po remoncie, więc nie będę eksperymentował :) Choć kanisterek z 5l. tewgo paliwa leży w kącie i kusi... -- Lukasz 6 |
Data: Lipiec 28 2008 13:00:11 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: BartekGSXF |
Zawsze mnie korciło, żeby kiedyś wlać paliwo modelarskie (metanol, olej i Kiedys dawno, dawno temu moj kolega ekperymentowal na motorynce. Wlewal wszystko lacznie z denaturatem, ropa i spirytusem. Motorynka zniosla wszystko dopoki nie wlal wlasnie paliwa do modeli. Pozniej juz motorynka nie jezdzila. Nie wiem tylko czy byl to skutek paliwa czy dlugich eksperymentow. Pamietam tylko, ze jazda byla naprawde spektakularna a predkosc jak na motorynke na 1 biegu bardzo duza. -- pozdr BartekGSXF EL 7 |
Data: Lipiec 28 2008 13:16:21 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: yankes_69 | Użytkownik "LukaszS" napisał w wiadomości Zawsze mnie korciło, żeby kiedyś wlać paliwo modelarskie (metanol, olej i W sumie silniki modelarskie to w większości dwusuwy, a przynajmniej gdy sie w to bawiłem to tak było, więc efekt może być ciekawy :) -- _____________________ Gadu-Gadu - 34951 P.M.S. - Czerwone A4 Kombi + Bialy Essi P.R.R.C. - Lincoln + Lemm AT1200 P.R.M. - blue Suzi GSX750F 8 |
Data: Lipiec 28 2008 13:58:10 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: LukaszS | W sumie silniki modelarskie to w większości dwusuwy... Tyle, że wyciągają w okolicach 1 konia z każdych 5ccm pojemności :) -- Lukasz 9 |
Data: Lipiec 28 2008 16:10:08 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: ARO | Użytkownik "LukaszS" napisał : Zawsze mnie korciło, żeby kiedyś wlać paliwo modelarskie (metanol, Spodziewaj sie zamozaplonu, a w efekcie spalania stukowego i jego skutkow. Wiesz jak dzialaja silniki na to paliwo? Ja ci oczywiscie niczego nie bronie. Teraz masz wieksza kompreche, skoro silnik po remoncie - zalezy co znaczy u Ciebie slowo "remont" - efekt na pewno bedzie zajebiaszczy. Jak juz przetestujesz, to opisz swoje wrazenia :) -- ARO cezetron 10 |
Data: Lipiec 28 2008 22:31:07 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: FanTomas |
Spodziewaj sie zamozaplonu, a w efekcie spalania stukowego i jego skutkow. ja sie bawiłem swego czasu w przygotowywanie mieszanki benzyny i oleju rycynowego (takiego z apteki na sraczke). efekty były w maluchu od razu odczuwalne. malec zamykał licznik od razu bez długiego rozpedzania. tylko ze to sie kurewsko grzało. i silnik szybciutko padł. nie wiem jak to jest z mieszankami rycyny w przypadku dwusówek. pozdro 11 |
Data: Lipiec 29 2008 07:55:34 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: Jackare |
benzyna bezołowiowa nie ma żadnego wpływu na działanie dwusuwa, chyba że masz dwusuwa z lat 30-stych i będzie dla niego zbyt wysoka liczba oktanowa benzyny, ale to dotyczyłoby także etyliny czyli benzyny "ołowiowej".ale z mixolu nie zamierzasz rezygnowac -prawda? Paliwo modelarskie (eter, metanol itp) zniszczy ci silnik poprzez spalanie detonacyjne. Tłok może nie wytrzymać i zacząć się topić. To tylko stop aluminium, jak się uprzesz stopisz go palnikiem na propan butan. -- Jackare 12 |
Data: Lipiec 29 2008 09:20:17 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: Tomek W |
ale z mixolu nie zamierzasz rezygnowac -prawda? Kiedyś smigałem KTM 125 SX i ze ie było w pobliżu zadnego sklepu gdzie mogę kupić jakiś lepszy olej do dwusuwa niz mixol S to wlewałem olej przeznaczony do piły motorowej husqvarny taki zielony lub stihl taki czerwony, miesznakę robilem ciut bigatszą niz do piły zamias 1:50 to 1:40, silnik pracował super, zadnych nagarów, czyściutki był długo dobrze pracował. Pozniej zapomniaem kupic ten olej do pilarek i wlałem mixol S, mieszanke zrobiłem troche bogatszą i jak wyjezdziłem klikanascie litrów paliwa to łozysko na korbie szlak trafił. Nie wiem czy te oleje do pilarek sa takie dobre czy ten mixol taki chu...y. Morał z tego taki ze jak bym miał teraz dwusuwa to bym pewnie kupował olej do pilarek, jest dośc drogi ale prawdopodonie lepszy od tych przeznaczonych do motocykli pozdrawiam Tomek W Hard Enduro/motocross 13 |
Data: Lipiec 29 2008 10:15:49 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: Jackare |
czerwony, miesznakę robilem ciut bigatszą niz do piły zamias 1:50 to 1:40,Po pierwsze wcale nie robiłeś dobrze silnikowi lejąc bogatszą mieszankę benzyna / olej - więcej to szkodzi niż pomaga i lepiej lać minimalnie uboższą. Po drugie: nie zastanowiłeś się nad tym że mogłeś zarżnąć silnik tym olejem do pilarek i na mixolu padł tylko po czasie przepracowanym na oleju pilarkowym ? Mixol wcale nie jest chujowy (oczywiście w porównaniu z innymi olejami mineralnymi), trzeba go tylko lać tyle ile należy. -- Jackare całe życie na luxie i mixolu .. 14 |
Data: Lipiec 29 2008 10:23:18 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: | On Tue, 29 Jul 2008 10:15:49 +0200, "Jackare" Po drugie: nie zastanowiłeś się nad tym że mogłeś zarżnąć silnik tym olejem Sprawdzalem specyfikacje oleju zalecanego przez jamache do detka i olejow do kosiarek/pilarek. Zero roznicy. A ze mam za sciana serwis kosiarek to olej od nich bralem. Ostatnio jezdzilem na orlenowskim oleju, specyfikacja taka sama jak poprzednich olejow, a kosztuje polowe z tego (i nie smierdzi jak olej JMC). Czyli bym nie demonizowal oleju do pilarki ;> Pozdr newrom -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) Kosovo je Srbija! jesli piszesz przez scigacz.pl to masz szanse ze nikt Cie nie przeczyta 15 |
Data: Lipiec 29 2008 12:32:21 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: Tomek W |
Po pierwsze wcale nie robiłeś dobrze silnikowi lejąc bogatszą mieszankę uzasadnij? Po drugie: nie zastanowiłeś się nad tym że mogłeś zarżnąć silnik tym Tak zastanawialem sie i wyszło mi ze padł przez mixol (może nie radzi sobie z silnikami kręcocymi sie z prędkosią okolo 10tys obr.min) Mixol wcale nie jest chujowy (oczywiście w porównaniu z innymi olejami wcale nie pisałem ze jest chujowy pozdrawiam Tomek W Hard Enduro/motocross 16 |
Data: Sierpien 11 2008 22:27:46 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: Jackare |
Już mi się nie chce. Poszukaj w archiwum, na googlu, na stronach od zweitaktów. Znajdziesz o osadzaniu nagaru, blokowaniu odprowadzania ciepła, zarastaniu układu wydechowego, spadku mocy, zatykaniu kanalików itd. Olej w paliwie jest potrzebny w dwusuwie tak naprawdę do smarowania dwóch rzeczy: stopy i główki korbowodu. Im bardziej tocznie są te elementy łożyskowane, tym mniej tego oleju trzeba. Kiedyś były lożyskowane ślizgowo z dużymi tolerancjami luzów więc lało się tego oleju 1:20, 1:25. Przy łożyskach tocznych (igiełkowych, wałeczkowych) mieszanka 1:50 czyli 2% jest wartością zupełnie wystarczającą. Tak zastanawialem sie i wyszło mi ze padł przez mixol (może nie radzi sobie z silnikami kręcocymi sie z prędkosią okolo 10tys obr.min)ok. ok. Może masz rację i przy 10 tys obrotów mixol sobie nie radzi. Nawet gdybyś napisał że jest chujowy - ja bym się nie obraził. Nie jestem jakimś upartym adwokatem mixolu ;) -- Jackare 17 |
Data: Grudzien 10 2008 15:01:45 | Temat: Re: ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową? | Autor: dager13 | ok. ok. Może masz rację i przy 10 tys obrotów mixol sobie nie radzi. Nawet Mixol jest dobry do komara, motorynki czy simsona, gdzie obroty sięgają max. 6,5 tyś. Ale przy 10 tyś. obrotów zajedziesz silnik. -- Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
ETZ 250 - silnik po remoncie - mogę lać bezołowiową?
Galerie zdjęć
Newsletter