Grupy dyskusyjne   »   chlodnica w TDI

chlodnica w TDI



1 Data: Styczen 08 2008 08:53:40
Temat: chlodnica w TDI
Autor: werron 

Mam auto VW z silnikiem TDI. To moj pierwszy diesel.
Czu można w silniku zalotnic chłodnice po to aby szybciej sie nagrzewał.
Dojeżdżam do pracy 6 km. Przy niższych temp. silnik niestety sie nie
rozgrzewa. A co za tym i idzie w kabinie mam zimno.

Proszę o info. Czy zasłaniając chłodnice silnik szybciej sie rozgrzeje? Czy
przed pokonaniem dłuższej trasy musze zdjąć osłonę żeby silnik sie nie
przegrzał?



2 Data: Styczen 08 2008 09:29:25
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: Zbyszek 


Użytkownik "werron"  napisał w wiadomości

Mam auto VW z silnikiem TDI. To moj pierwszy diesel.
Czu można w silniku zalotnic chłodnice po to aby szybciej sie nagrzewał.
Dojeżdżam do pracy 6 km. Przy niższych temp. silnik niestety sie nie
rozgrzewa. A co za tym i idzie w kabinie mam zimno.

Proszę o info. Czy zasłaniając chłodnice silnik szybciej sie rozgrzeje?
Czy przed pokonaniem dłuższej trasy musze zdjąć osłonę żeby silnik sie nie
przegrzał?
================================
To chyba nic nie da . Przez chłodnicę płyn nie przepływa dopóki
nie otworzy się termostat .
W moim VW Golf III TDi wskaźnik temperatury rusza po 5- 6 km
i to jest chyba normalne - bo było tak od początku .
Zbyszek

3 Data: Styczen 08 2008 00:40:38
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: hamberg 

To chyba nic nie da . Przez chłodnicę płyn nie przepływa dopóki
nie otworzy się termostat .

da, da - zimne powietrze nie wali wprost na silnik bo on jest
zasloniety. takze to nie tyle chodzi o zasloniecie chlodnicy co o
przysloniecie silnika przed zimnym powietrzem. Ja w moim fiacie
przyslaniam ~1/3 chlodnicy od strony silnika i poprawa jest mocno
zauwazalna. Dodatkowo nic nie musze odslaniac na dluzsza trase bo nie
ma najmniejszych problemow z przegrzewaniem sie.

4 Data: Styczen 08 2008 13:58:02
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 8 Jan 2008 00:40:38 -0800 (PST), w
 hamberg
 napisał(-a):

Ja w moim fiacie
przyslaniam ~1/3 chlodnicy od strony silnika i poprawa jest mocno
zauwazalna.

Jeżeli zauważasz "mocną" poprawę, to raczej zainteresuj się stanem termostatu.

5 Data: Styczen 08 2008 22:53:04
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: werron 

Ja w moim fiacie
przyslaniam ~1/3 chlodnicy od strony silnika i poprawa jest mocno
zauwazalna.

Jeżeli zauważasz "mocną" poprawę, to raczej zainteresuj się stanem
termostatu.

Moze u mnie tez padl?
Jak sie upewnic ze to jest przeczyna z dlugim nagrzewaniem sie silnika?
W trasie, dluzszej niz 50 km temperatura silnika (wskazowka wskaznika temp.
stoi
nieruchomo w pozycji pionowej)  i w kabienie ok.

6 Data: Styczen 09 2008 15:58:16
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 8 Jan 2008 22:53:04 +0100, w  "werron"
 napisał(-a):

>Jeżeli zauważasz "mocną" poprawę, to raczej zainteresuj się stanem
>termostatu.

Moze u mnie tez padl?
Jak sie upewnic ze to jest przeczyna z dlugim nagrzewaniem sie silnika?

Odpal _zimne_ auto i zobacz czy wąż do chłodnicy zaczyna się od razu nagrzewać.
Jeżeli tak, to masz otwarty duży obieg (czyli termostat nie zamyka się).

7 Data: Styczen 14 2008 14:40:57
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: hamberg 

Jeżeli zauważasz "mocną" poprawę, to raczej zainteresuj się stanem termostatu.

zapewniam Cie ze z moim termostatem wszystko jest w najlepszym
porzadku. A moze twierdzisz ze blokuje on silnik przed owiewaniem
mroznym powietrzem?

8 Data: Styczen 08 2008 09:46:35
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik werron napisał:

Mam auto VW z silnikiem TDI. To moj pierwszy diesel.
Czu można w silniku zalotnic chłodnice po to aby szybciej sie nagrzewał.
Dojeżdżam do pracy 6 km. Przy niższych temp. silnik niestety sie nie rozgrzewa. A co za tym i idzie w kabinie mam zimno.

Proszę o info. Czy zasłaniając chłodnice silnik szybciej sie rozgrzeje? Czy przed pokonaniem dłuższej trasy musze zdjąć osłonę żeby silnik sie nie przegrzał?





Nie wiem co masz za TDI, ale ja Golfa 3 Varianta 90KM, mam do pracy około 7-8km, oczywiście rano odstawiam jeszcze dzieciaka do Teściowej - to jest 1km ulicami, po jakichś 3 km samochód wchodzi na 70 stopni, i mogę włączyć ogrzewanie ;)
Oczywiście grzanie silnika z uruchomionym ogrzewaniem na max pewnie spowoduje to iż samochód nawet po 10 km nie osiągnie 85 stopni ;)
Więc proponuję ustaw sobie na początek ogrzewanie na mniej niż połowę a zobaczysz o ile szybciej zacznie się nagrzewać :)

Pozdro !!

9 Data: Styczen 08 2008 10:24:24
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: werron 

Nie wiem co masz za TDI, ale ja Golfa 3 Varianta 90KM, mam do pracy około
7-8km, oczywiście rano odstawiam jeszcze dzieciaka do Teściowej - to jest
1km ulicami, po jakichś 3 km samochód wchodzi na 70 stopni, i mogę włączyć
ogrzewanie ;)
Oczywiście grzanie silnika z uruchomionym ogrzewaniem na max pewnie
spowoduje to iż samochód nawet po 10 km nie osiągnie 85 stopni ;)
Więc proponuję ustaw sobie na początek ogrzewanie na mniej niż połowę a
zobaczysz o ile szybciej zacznie się nagrzewać :)


Sharan 115KM.
Sterowanie ogrzewaniem jest elektroniczne. Temperature mam stale usawiona na
20*C. Jedynie co zwiekszam, to obroty dmuchawy z kierunkiem na przednia
szybe, aby zminimalizowac parowanie (ale i tak nie czesto, gdyz wystarczy
wlaczyc podgrzewanie przedniej szyby)
Po trzech miesiacach uzytkowania zauwazylem ze przy ujemnej temperaturze na
zewnatrz, auto zaczyna dmuchac cieplem (czuc gorace powietrze z kratki)
dopiero po przejechaniu min 10 km (dystans sie wydluza, im wiecej temp. na
minusie)

10 Data: Styczen 08 2008 20:36:04
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: Przemek 


Użytkownik "werron"  napisał w wiadomości

Sharan 115KM.
Sterowanie ogrzewaniem jest elektroniczne. Temperature mam stale usawiona na 20*C. Jedynie co zwiekszam, to obroty dmuchawy z kierunkiem na przednia szybe, aby zminimalizowac parowanie (ale i tak nie czesto, gdyz wystarczy wlaczyc podgrzewanie przedniej szyby)
Po trzech miesiacach uzytkowania zauwazylem ze przy ujemnej temperaturze na zewnatrz, auto zaczyna dmuchac cieplem (czuc gorace powietrze z kratki) dopiero po przejechaniu min 10 km (dystans sie wydluza, im wiecej temp. na minusie)
W prawie  kazdym sharanie tdi jest dogrzewacz
- zajrzyj w okolice progu przy lewym tylnym kole - byc moze masz niesprawny.

pzdr

11 Data: Styczen 08 2008 22:49:42
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: werron 

W prawie  kazdym sharanie tdi jest dogrzewacz
- zajrzyj w okolice progu przy lewym tylnym kole - byc moze masz
niesprawny.

Moze cos wiecej. Jak on wyglada i do czego sluzy ten dogrzewacz?
Z nazwy wynika ze dogrzewa, ale nie mam pojecia co :(
Jak zdiagnozowac czy jest sprawny?

12 Data: Styczen 09 2008 21:29:21
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: Przemek 


Użytkownik "werron"  napisał w wiadomości

W prawie  kazdym sharanie tdi jest dogrzewacz
- zajrzyj w okolice progu przy lewym tylnym kole - byc moze masz niesprawny.

Moze cos wiecej. Jak on wyglada i do czego sluzy ten dogrzewacz?
Z nazwy wynika ze dogrzewa, ale nie mam pojecia co :(
Jak zdiagnozowac czy jest sprawny?

Poniewaz diesle maja wysoka sprawnosc i malo energii zamieniaja na cieplo to w takich autkach byloby
zima zwyczajnie zimno .A ze autko kosztowalo sporo i nie bylo przeznaczone dla biedakow
to vw musial cos zrobic aby szanowni klienci nie marzli ani nie podrozowali w czapkach i rekawiczkach
 dlatego wiekszosc sharanow tdi ma zamontowany dogrzewacz czyli takie uproszczone webasto -
przy uruchomionym silniku jesli temperatura jest ponizej 5 stopni dogrzewacz sie wlacza  i pracuje dopoki temperatura plynu w
obiegu nie osiagnie 75 albo 80 stopni .
wiecej na forum blizniaka - galaxy (chyba nie ma polskojezycznego forum sharana):
http://forum.fordclubpolska.org/viewforum.php?f=25

pzdr

13 Data: Styczen 08 2008 09:50:10
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: Boombastic 


Użytkownik "werron"  napisał w wiadomości

Mam auto VW z silnikiem TDI. To moj pierwszy diesel.
Czu można w silniku zalotnic chłodnice po to aby szybciej sie nagrzewał.
Dojeżdżam do pracy 6 km. Przy niższych temp. silnik niestety sie nie rozgrzewa. A co za tym i idzie w kabinie mam zimno.

Proszę o info. Czy zasłaniając chłodnice silnik szybciej sie rozgrzeje? Czy przed pokonaniem dłuższej trasy musze zdjąć osłonę żeby silnik sie nie przegrzał?

Nic ci to nie da, bo i tak chłodnica jest zimna. Taki jest urok diesli, wolno się nagrzewają w porównaniu do silników benzynowych. Jedyne rozwiązanie to zamontowanie ogrzewania postojowego.

14 Data: Styczen 08 2008 10:25:44
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: Andrzej Kaźmierczak 

w obiegu wodnym silnika TDI są  3 swiece które podgrzewają płyn chłodniczy w krótkim obiegu , nalezy je sprawdzić - choćby na iskrę i bezpiecznik/przekażnik od ich załącznia

przysłonić można , ale należy obserwować temperaturę

jesli auto stoi pod chmurką - to kilka km niestety trzeba przejechać żeby się nagrzalo

Andrzej


Mam auto VW z silnikiem TDI. To moj pierwszy diesel.
Czu można w silniku zalotnic chłodnice po to aby szybciej sie nagrzewał.
Dojeżdżam do pracy 6 km. Przy niższych temp. silnik niestety sie nie rozgrzewa. A co za tym i idzie w kabinie mam zimno.

Proszę o info. Czy zasłaniając chłodnice silnik szybciej sie rozgrzeje? Czy przed pokonaniem dłuższej trasy musze zdjąć osłonę żeby silnik sie nie przegrzał?






15 Data: Styczen 08 2008 13:48:11
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik Andrzej Kaźmierczak napisał:

w obiegu wodnym silnika TDI są  3 swiece które podgrzewają płyn chłodniczy w krótkim obiegu , nalezy je sprawdzić - choćby na iskrę i bezpiecznik/przekażnik od ich załącznia

przysłonić można , ale należy obserwować temperaturę

jesli auto stoi pod chmurką - to kilka km niestety trzeba przejechać żeby się nagrzalo

Andrzej

Nie w każdym Panie kolego ;)

Pozdro !!

16 Data: Styczen 09 2008 07:43:41
Temat: Re: chlodnica w TDI
Autor: Andrzej Kaźmierczak 


dopowiedziałem sobie który ma w aucie

pozdrawiam

Andrzej



Nie w każdym Panie kolego ;)

Pozdro !!

chlodnica w TDI



Grupy dyskusyjne