ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
1 | Data: Grudzien 19 2010 23:14:49 |
Temat: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | |
Autor: NESSO | Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :) myslem ze mne już nic nie zdziwi 2 |
Data: Grudzien 19 2010 23:35:52 | Temat: Re: ciekawosta Yamaha z napędem na przodzie | Autor: NESSO | yamaha 3 |
Data: Grudzien 20 2010 22:40:15 | Temat: Re: ciekawosta Yamaha z napďż˝dem na przodzie | Autor: duddits | W dniu 2010-12-19 23:35, NESSO pisze: yamaha No. To żeĹ› "ciekawostkÄ™" sprzed roku co najmniej odkopał :) Tu sobie popatrz na dziwoloÄ…ga: http://www.rokon.com/products/trailbrkr.htm Z tego co mi wiadomo jest to jedyny produkowany seryjnie jednoĹ›lad z napÄ™dem łaĹ„cuchowym na oba koła. Wprowadzony na rynek w 1963. -- duddits FZ8N.pl 4 |
Data: Grudzien 20 2010 20:57:07 | Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | Autor: Shreek | NESSO napisał(a): Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :) myslem ze mne już nic nie zdziwi Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły - tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie tylnego koła. Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów. -- M. 5 |
Data: Grudzien 20 2010 20:15:31 | Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreek NESSO napisał(a): hint: sprawnoć -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 6 |
Data: Grudzien 20 2010 21:50:03 | Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | Autor: Shreek | masti napisał(a): hint: sprawno¶ć Też mi to przyszło do głowy. No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej sprawno¶ci? Ogólna sprawno¶ć napędu spada. Ponieważ po cze¶ci interesuje mnie napęd hydrauliczny (do pewnego projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest możliwe szybkie wł±czenie "luzu", tak aby przód nie hamował przy odjęciu gazu. -- M. 7 |
Data: Grudzien 20 2010 21:11:24 | Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Mon, 20 Dec 2010 21:50:03 +0100 osobnik zwany Shreek masti napisał(a):nie, tył ma jak miał plus trochÄ™ na przodzie. Ale sam hydraulika to by miała dużo mniejszÄ… sprawnoć niż łaĹ„cuch na tył poza tym to ma służyć szczególnym przypadkom czy w sporcie jak na poczÄ…tku to ma sens to wÄ…tpiÄ™ choć koleĹ› mówi o zmniejszeniu zuzycia paliwa czyli ogólna sprawnoć powinna rosnąć. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 8 |
Data: Grudzien 20 2010 22:25:16 | Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | Autor: Ivam | Użytkownik "Shreek" napisał w wiadomo¶ci grup No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej sprawno¶ci? To samo co w ciezarowkach z dolaczanym hydraulicznym napedem na przod (na 100% MAN juz takie ma) - wiecej kol napedzajacych=wiecej przyczepnosci. Poza tym w momencie, kiedy naped nie jest potrzebny (i istnieje mozliwosc odlaczenia go - wystarczy sprzeglo rozlaczne na osi pompy), sprawnosc na tym nie cierpi prawie w ogole (ew. straty na napedzenie sprzegla, tarcie w sprzegle etc.) Ponieważ po cze¶ci interesuje mnie napęd hydrauliczny (do pewnego projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest możliwe szybkie wł±czenie "luzu", tak aby przód nie hamował przy odjęciu gazu. To dziala tak, ze masz uklad "pompa-motor". Bardzo podobny uklad, ale w jednej obudowie wystepuje w sprzegle (czy tez przekladni, w przypadku wystepowania kierownicy) hydrokinetycznym. Takie sprzeglo stosowane jest dosc czesto w klasycznych automatycznych skrzyniach samochodowych i (co dla jednych jest zaleta, dla drugich wada), takie cudo praktycznie w ogole nie umozliwia hamowania silnikiem. -- pzdr: Ivam 9 |
Data: Grudzien 20 2010 22:03:47 | Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napÄ™dem na przodzie | Autor: Qlfon | W dniu 2010-12-20 21:15, masti pisze: Dnia piÄ™knego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreekhint II: masa Sport jest koniem pociÄ…gowym tego typu nowinek a w sporcie masa to wróg nr 1. No i po wrogu. BTW: jeĽdziłem WR450 2track parÄ™ lat temu: dla mnie lamy terenowej błogosławieĹ„stwo:) -- Qlfon, Lublin Triumph Sprint ST 1050 10 |
Data: Grudzien 20 2010 07:21:51 | Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | Autor: Michał V-R | W dniu 2010-12-21 00:27, Shreek pisze: NESSO napisał(a):kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie zalaczylo, to bidak sobie lape zlamal, wtedy prowadzil program scigacz na tv turbo, kla ten naped niemilosiernie pozniej -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 11 |
Data: Grudzien 20 2010 07:27:02 | Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | Autor: Michał V-R |
kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie program jednoslad, sobie przypomnialem :-) -- Pozdrawiam Michal V-R gg 9409047 -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 12 |
Data: Grudzien 20 2010 21:28:36 | Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | Autor: Ivam | Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomo¶ci grup Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :) myslem ze mne już nic nie zdziwi Gdzies widzialem filmik z terenowka z tym samym rozwiazaniem. Jazdy probne nie wypadly zbyt pomyslnie, AFAIK z powodu praktycznych problemow z wprowadzeniem i utrzymaniem maszyny w poslizgu, a to w terenie nieraz sie przydaje. -- pzdr: Ivam 13 |
Data: Grudzien 20 2010 20:39:25 | Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Mon, 20 Dec 2010 21:28:36 +0100 osobnik zwany Ivam wystukał: Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomoĹ›ci grup http://www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_F_2_Trac_2004 -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 14 |
Data: Grudzien 20 2010 21:48:30 | Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napÄ™dem na przodzie | Autor: Ivam | Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹ›ci grup http://www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm To nie to - tutaj widac, ze cos kombinowali z nierownomiernym przeniesieniem momentu. Filmik ktory ogladalem wygladal tak, ze koles co chwile glebil, bo ledwo co zaczynal sie przygotowywac do wjazdu bokiem, to zaraz przednie kolo go wyciagalo z poslizgu. Poza tym to na 100% bylo wczesniej niz w zeszlym roku. -- pzdr: Ivam 15 |
Data: Grudzien 20 2010 21:08:53 | Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Mon, 20 Dec 2010 21:48:30 +0100 osobnik zwany Ivam wystukał: Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹ›ci grup były też póby na łaĹ„cuchach i dalej coĹ› takiego kombinujÄ… w usiech, i teraz z silnikami elektrycznymi. Ale żeby przód ciÄ…gnÄ…ł mocniej niż tył to jakiĹ› wynalazek musieli zrobić :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoĹ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 16 |
Data: Grudzien 20 2010 22:29:00 | Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napÄ™dem na przodzie | Autor: Ivam | Użytkownik "masti" napisał w wiadomoĹ›ci grup były też póby na łaĹ„cuchach i dalej coĹ› takiego kombinujÄ… w usiech, A moze bylo na lancuchach... nie dam sobie reki obciac. Inna sprawa, ze nie chodzi mi o to, ze przod ciagnal mocniej niz tyl, tylko w momencie, kiedy tyl byl w poslizgu, przod zamiast pelnic tylko role kierujaca, pelnil rowniez role "stabilizacji" pojazdu. Cos jak naped AWD w aucie, w ktorym wiekszosc momentu jest przekazywana na tyl. Niby przod niewiele daje, ale znacznie ciezej jest wprowadzic taki pojazd w poslizg z "zarzuceniem" tylu. Inna kwestia, ze na 99% w przypadku takiego "wyciagania" pojazdu z poslizgu, szlo by sie przyzywczaic i dopasowac sie do takiej charakterystyki pojazdu. -- pzdr: Ivam |