Grupy dyskusyjne   »   ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie

ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie



1 Data: Grudzien 19 2010 23:14:49
Temat: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: NESSO 

Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :)  myslem ze mne już nic nie zdziwi

http://www.youtube.com/watch?v=5TrvXwoGKKU&feature=related



2 Data: Grudzien 19 2010 23:35:52
Temat: Re: ciekawosta Yamaha z napędem na przodzie
Autor: NESSO 

yamaha
mialo byc oczywiscie :)

3 Data: Grudzien 20 2010 22:40:15
Temat: Re: ciekawosta Yamaha z nap�dem na przodzie
Autor: duddits 

W dniu 2010-12-19 23:35, NESSO pisze:

yamaha
mialo byc oczywiscie :)

No. To żeĹ› "ciekawostkÄ™" sprzed roku co najmniej odkopał :)
Tu sobie popatrz na dziwoloÄ…ga:
http://www.rokon.com/products/trailbrkr.htm

Z tego co mi wiadomo jest to jedyny produkowany seryjnie jednoślad z
napÄ™dem łaĹ„cuchowym na oba koła. Wprowadzony na rynek w 1963.

--
duddits
FZ8N.pl

4 Data: Grudzien 20 2010 20:57:07
Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: Shreek 

NESSO napisał(a):

Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :)  myslem ze mne już nic nie zdziwi

Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły - tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie tylnego koła.
Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów.


--
M.

5 Data: Grudzien 20 2010 20:15:31
Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: masti 

Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał:

NESSO napisał(a):
Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :)  myslem ze mne już nic nie zdziwi

Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły -
tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napÄ™dzie
tylnego koła.
Obeszło by siÄ™ bez łancuchów, kardanów, pasów.

hint: sprawnoć




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

6 Data: Grudzien 20 2010 21:50:03
Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: Shreek 

masti napisał(a):

hint: sprawno¶ć

Też mi to przyszło do głowy.
No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej sprawno¶ci?
Ogólna sprawno¶ć napędu spada.

Ponieważ po cze¶ci interesuje mnie napęd hydrauliczny (do pewnego projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest możliwe szybkie wł±czenie "luzu", tak aby przód nie hamował przy odjęciu gazu.

--
M.

7 Data: Grudzien 20 2010 21:11:24
Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: masti 

Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 21:50:03 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał:

masti napisał(a):

hint: sprawnoć

Też mi to przyszło do głowy.
No to w takim razie co daje zestawienie napÄ™dów na przód i tył o różnej
sprawności?
Ogólna sprawnoć napÄ™du spada.

nie, tył ma jak miał plus trochÄ™ na przodzie.
Ale sam hydraulika to by miała dużo mniejszÄ… sprawnoć niż łaĹ„cuch na tył
poza tym to ma służyć szczególnym przypadkom
czy w sporcie jak na poczÄ…tku to ma sens to wÄ…tpiÄ™ choć koleĹ› mówi o
zmniejszeniu zuzycia paliwa czyli ogólna sprawnoć powinna rosnąć.




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

8 Data: Grudzien 20 2010 22:25:16
Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: Ivam 

Użytkownik "Shreek"  napisał w wiadomo¶ci grup

No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej sprawno¶ci?
Ogólna sprawno¶ć napędu spada.

To samo co w ciezarowkach z dolaczanym hydraulicznym napedem na przod (na 100% MAN juz takie ma) - wiecej kol napedzajacych=wiecej przyczepnosci. Poza tym w momencie, kiedy naped nie jest potrzebny (i istnieje mozliwosc odlaczenia go - wystarczy sprzeglo rozlaczne na osi pompy), sprawnosc na tym nie cierpi prawie w ogole (ew. straty na napedzenie sprzegla, tarcie w sprzegle etc.)

Ponieważ po cze¶ci interesuje mnie napęd hydrauliczny (do pewnego projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest możliwe szybkie wł±czenie "luzu", tak aby przód nie hamował przy odjęciu gazu.

To dziala tak, ze masz uklad "pompa-motor". Bardzo podobny uklad, ale w jednej obudowie wystepuje w sprzegle (czy tez przekladni, w przypadku wystepowania kierownicy) hydrokinetycznym. Takie sprzeglo stosowane jest dosc czesto w klasycznych automatycznych skrzyniach samochodowych i (co dla jednych jest zaleta, dla drugich wada), takie cudo praktycznie w ogole nie umozliwia hamowania silnikiem.


--
pzdr:
Ivam

9 Data: Grudzien 20 2010 22:03:47
Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: Qlfon 

W dniu 2010-12-20 21:15, masti pisze:

Dnia pięknego Mon, 20 Dec 2010 20:57:07 +0100 osobnik zwany Shreek
wystukał:

NESSO napisał(a):
Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :)  myslem ze mne już nic nie zdziwi

Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły -
tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napÄ™dzie
tylnego koła.
Obeszło by siÄ™ bez łancuchów, kardanów, pasów.

hint: sprawnoć
hint II: masa
Sport jest koniem pociÄ…gowym tego typu nowinek a w sporcie masa to wróg nr 1. No i po wrogu. BTW: jeĽdziłem WR450 2track parÄ™ lat temu: dla mnie lamy terenowej błogosławieĹ„stwo:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

10 Data: Grudzien 20 2010 07:21:51
Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: Michał V-R 

W dniu 2010-12-21 00:27, Shreek pisze:

NESSO napisał(a):
Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :) myslem ze mne już nic nie zdziwi

Ciekawe to jest to, że pomysł z silnikiem hydraulicznym jest niezły -
tylko czemu nie znalazł powszechnego zastosowania w klasycznym napędzie
tylnego koła.
Obeszło by się bez łancuchów, kardanów, pasów.


kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie zalaczylo, to bidak sobie lape zlamal, wtedy prowadzil program scigacz na tv turbo, kla ten naped niemilosiernie pozniej

--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

11 Data: Grudzien 20 2010 07:27:02
Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: Michał V-R 


kiedys taki Grzes jezdzil crossem yamaha z takim napedem i jak mu sie
zalaczylo, to bidak sobie lape zlamal, wtedy prowadzil program scigacz
na tv turbo, kla ten naped niemilosiernie pozniej


program jednoslad, sobie przypomnialem :-)
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

12 Data: Grudzien 20 2010 21:28:36
Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: Ivam 

Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomo¶ci grup

Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :)  myslem ze mne już nic nie zdziwi

http://www.youtube.com/watch?v=5TrvXwoGKKU&feature=related

Gdzies widzialem filmik z terenowka z tym samym rozwiazaniem.

Jazdy probne nie wypadly zbyt pomyslnie, AFAIK z powodu praktycznych problemow z wprowadzeniem i utrzymaniem maszyny w poslizgu, a to w terenie nieraz sie przydaje.

--
pzdr:
Ivam

13 Data: Grudzien 20 2010 20:39:25
Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: masti 

Dnia piÄ™knego Mon, 20 Dec 2010 21:28:36 +0100 osobnik zwany Ivam wystukał:

Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomoĹ›ci grup

Ciekawostka R1 z napedem na 2 koła :)  myslem ze mne już nic nie zdziwi

http://www.youtube.com/watch?v=5TrvXwoGKKU&feature=related

Gdzies widzialem filmik z terenowka z tym samym rozwiazaniem.

Jazdy probne nie wypadly zbyt pomyslnie, AFAIK z powodu praktycznych
problemow z wprowadzeniem i utrzymaniem maszyny w poslizgu, a to w
terenie nieraz sie przydaje.

http://www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm
http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_F_2_Trac_2004



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

14 Data: Grudzien 20 2010 21:48:30
Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: Ivam 

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

http://www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm
http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_F_2_Trac_2004

To nie to - tutaj widac, ze cos kombinowali z nierownomiernym przeniesieniem momentu. Filmik ktory ogladalem wygladal tak, ze koles co chwile glebil, bo ledwo co zaczynal sie przygotowywac do wjazdu bokiem, to zaraz przednie kolo go wyciagalo z poslizgu.

Poza tym to na 100% bylo wczesniej niz w zeszlym roku.

--
pzdr:
Ivam

15 Data: Grudzien 20 2010 21:08:53
Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: masti 

Dnia piÄ™knego Mon, 20 Dec 2010 21:48:30 +0100 osobnik zwany Ivam wystukał:

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

http://www.mcnews.com.au/testing/yamaha/wr-2trac/page1.htm
http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_WR_F_2_Trac_2004

To nie to - tutaj widac, ze cos kombinowali z nierownomiernym
przeniesieniem momentu. Filmik ktory ogladalem wygladal tak, ze koles co
chwile glebil, bo ledwo co zaczynal sie przygotowywac do wjazdu bokiem,
to zaraz przednie kolo go wyciagalo z poslizgu.

Poza tym to na 100% bylo wczesniej niz w zeszlym roku.

były też póby na łaĹ„cuchach i dalej coĹ› takiego kombinujÄ… w usiech,
i teraz z silnikami elektrycznymi. Ale żeby przód ciÄ…gnÄ…ł mocniej niż tył
to jakiś wynalazek musieli zrobić :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

16 Data: Grudzien 20 2010 22:29:00
Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
Autor: Ivam 

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

były też póby na łaĹ„cuchach i dalej coĹ› takiego kombinujÄ… w usiech,
i teraz z silnikami elektrycznymi. Ale żeby przód ciÄ…gnÄ…ł mocniej niż tył
to jakiś wynalazek musieli zrobić :)

A moze bylo na lancuchach... nie dam sobie reki obciac.

Inna sprawa, ze nie chodzi mi o to, ze przod ciagnal mocniej niz tyl, tylko w momencie, kiedy tyl byl w poslizgu, przod zamiast pelnic tylko role kierujaca, pelnil rowniez role "stabilizacji" pojazdu.

Cos jak naped AWD w aucie, w ktorym wiekszosc momentu jest przekazywana na tyl. Niby przod niewiele daje, ale znacznie ciezej jest wprowadzic taki pojazd w poslizg z "zarzuceniem" tylu.


Inna kwestia, ze na 99% w przypadku takiego "wyciagania" pojazdu z poslizgu, szlo by sie przyzywczaic i dopasowac sie do takiej charakterystyki pojazdu.

--
pzdr:
Ivam

ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie



Grupy dyskusyjne