Grupy dyskusyjne   »   cieknąca przekładnia kierownicy - ciąg dalszy

cieknąca przekładnia kierownicy - ciąg dalszy



1 Data: Lipiec 01 2008 10:13:11
Temat: cieknąca przekładnia kierownicy - ciąg dalszy
Autor: Krzys 

Witam wszystkich ponownie
Przypomnę, że chodzi o Astrę G Classic 1,4 Twinport
Przecieka przekładnia kierownicza.
Już wiem skąd cieknie.
Pokazuje to rysunek http://www.zmuda.pl/astra.jpg
Kapie z tej dużej śruby na dole.
Czy można ją wykręcić i uszczelnić lub kupić nową śrubę ?
Jakie ona spełnia tam funkcje ?

Pozdrawiam Krzysiek



2 Data: Lipiec 01 2008 13:22:25
Temat: Re: cieknąca przekładnia kierownicy - ciąg dalszy
Autor: SET 


Użytkownik "Krzys"  napisał w wiadomości

Witam wszystkich ponownie
Przypomnę, że chodzi o Astrę G Classic 1,4 Twinport
Przecieka przekładnia kierownicza.
Już wiem skąd cieknie.
Pokazuje to rysunek http://www.zmuda.pl/astra.jpg
Kapie z tej dużej śruby na dole.
Czy można ją wykręcić i uszczelnić lub kupić nową śrubę ?
Jakie ona spełnia tam funkcje ?

Pozdrawiam Krzysiek



Jest to prawdopodobnie śruba regulacji wstępnego luzu. Reszta luzu jest
kasowana przez płyn w układzie wspomagania. Możesz lekko dokręcić i
sprawdzić czy kierownica lekko chodzi (śruba ma pewno taki płaszczyk
zaginany coby się nie odkręciła więc musisz go najpierw odgiąć). Jak
przestane cieknąć to gitara. Jak nie to pewno wymiana uszczelki za parę
złociszy. Chyba, że geniusze projektanci nie przewidzieli wymiany tego
elementu a wtedy są dwie opcje. Pierwsza wymiana całości oraz normalna czyli
olanie sikiem prostym (chyba, że cieknie ciurkiem).

3 Data: Lipiec 01 2008 13:42:11
Temat: Re: cieknąca przekładnia kierownicy - ciąg dalszy
Autor: Krzys 

Jest to prawdopodobnie śruba regulacji wstępnego luzu. Reszta luzu jest
kasowana przez płyn w układzie wspomagania. Możesz lekko dokręcić i
sprawdzić czy kierownica lekko chodzi (śruba ma pewno taki płaszczyk
zaginany coby się nie odkręciła więc musisz go najpierw odgiąć). Jak
przestane cieknąć to gitara. Jak nie to pewno wymiana uszczelki za parę
złociszy. Chyba, że geniusze projektanci nie przewidzieli wymiany tego
elementu a wtedy są dwie opcje. Pierwsza wymiana całości oraz normalna
czyli
olanie sikiem prostym (chyba, że cieknie ciurkiem).


No właśnie w ASO powiedzieli że nie mają takich śrub i się ich nie wymienia,
tylko cały element :(
Ale dzisiaj pojadę do innego warsztatu i zobaczymy, może da się to
uszczelnić.

4 Data: Lipiec 01 2008 14:53:55
Temat: Re: cieknąca przekładnia kierownicy - ciąg dalszy
Autor: Boombastic 

Jest to prawdopodobnie śruba regulacji wstępnego luzu. Reszta luzu jest
kasowana przez płyn w układzie wspomagania. Możesz lekko dokręcić i
sprawdzić czy kierownica lekko chodzi (śruba ma pewno taki płaszczyk
zaginany coby się nie odkręciła więc musisz go najpierw odgiąć). Jak
przestane cieknąć to gitara. Jak nie to pewno wymiana uszczelki za parę
złociszy. Chyba, że geniusze projektanci nie przewidzieli wymiany tego
elementu a wtedy są dwie opcje. Pierwsza wymiana całości oraz normalna czyli
olanie sikiem prostym (chyba, że cieknie ciurkiem).

Zawsze można uszczelnić np. loctitem.

5 Data: Lipiec 02 2008 07:09:47
Temat: Re: cieknąca przekładnia kierownicy - ciąg dalszy
Autor: Krzys 


Użytkownik "Boombastic"  napisał w
wiadomości

Jest to prawdopodobnie śruba regulacji wstępnego luzu. Reszta luzu jest
kasowana przez płyn w układzie wspomagania. Możesz lekko dokręcić i
sprawdzić czy kierownica lekko chodzi (śruba ma pewno taki płaszczyk
zaginany coby się nie odkręciła więc musisz go najpierw odgiąć). Jak
przestane cieknąć to gitara. Jak nie to pewno wymiana uszczelki za parę
złociszy. Chyba, że geniusze projektanci nie przewidzieli wymiany tego
elementu a wtedy są dwie opcje. Pierwsza wymiana całości oraz normalna
czyli
olanie sikiem prostym (chyba, że cieknie ciurkiem).

Zawsze można uszczelnić np. loctitem.

Właśnie w tym kierunku kombinuje.
Tyle, że myślałem o jakimś kleju dwuskładnikowym.
Ale patrzę na te kleje i chyba kupię ten http://www.tinyurl.pl?0A0hQyVm
Dzięki za wskazanie nazwy :)

6 Data: Lipiec 02 2008 07:20:28
Temat: Re: cieknąca przekładnia kierownicy - ciąg dalszy
Autor: Krzys 

Zawsze można uszczelnić np. loctitem.

Właśnie w tym kierunku kombinuje.
Tyle, że myślałem o jakimś kleju dwuskładnikowym.
Ale patrzę na te kleje i chyba kupię ten http://www.tinyurl.pl?0A0hQyVm
Dzięki za wskazanie nazwy :)

a może lepszy będzie ten ? http://www.tinyurl.pl?oGOQg5j2

7 Data: Lipiec 02 2008 11:01:41
Temat: Re: cieknąca przekładnia kierownicy - ciąg dalszy
Autor: Boombastic 

Właśnie w tym kierunku kombinuje.
Tyle, że myślałem o jakimś kleju dwuskładnikowym.
Ale patrzę na te kleje i chyba kupię ten http://www.tinyurl.pl?0A0hQyVm
Dzięki za wskazanie nazwy :)

a może lepszy będzie ten ? http://www.tinyurl.pl?oGOQg5j2

Troche uważaj z tymi produktami. Niektóre da się potem odkrecic, a niektóre już nie :-)
Mi mechanik uszczelniał zerwany gwint w pompie chłodziwa w motocyklu i nie ważne było czy się da odkrecić czy nie, bo zawsze obok był gumowy wąż który można zdjąć (to była tylko śruba spustowa), a u ciebie to chyba dosyć ważna śruba czasem regulacyjna.

8 Data: Lipiec 02 2008 12:59:24
Temat: Re: cieknąca przekładnia kierownicy - ciąg dalszy
Autor: PAndy 


"Krzys"  wrote in message hermeti(y)k na wszystko jest najlepszy ;)

9 Data: Lipiec 02 2008 12:03:17
Temat: Re: cieknÂąca przekładnia kierownicy - ciÂąg dalszy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 2 Jul 2008 07:09:47 +0200, "Krzys"
wrote:

Właśnie w tym kierunku kombinuje.
Tyle, że myślałem o jakimś kleju dwuskładnikowym.

To przestań. Lepiej znajdź fachowca od przekładni, który wymieni
uszczelnienie.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

10 Data: Lipiec 02 2008 13:24:39
Temat: Re: ciekn?ca przekładnia kierownicy - ci?g dalszy
Autor: Krzys 

Właśnie w tym kierunku kombinuje.
Tyle, że myślałem o jakimś kleju dwuskładnikowym.

To przestań. Lepiej znajdź fachowca od przekładni, który wymieni
uszczelnienie.
--
Tyle, że z kim bym nie rozmawiał to wszyscy mówią to samo:
nie naprawia się, tylko wymienia na nową !!!
a ja stwierdziłem, że jak zepsuje się ta, to i tak zawsze tą nową mogę
kupić.

11 Data: Lipiec 02 2008 17:56:41
Temat: Re: ciekn?ca przekładnia kierownicy - ci?g dalszy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 2 Jul 2008 13:24:39 +0200, "Krzys"
wrote:

To przestań. Lepiej znajdź fachowca od przekładni, który wymieni
uszczelnienie.
--
Tyle, że z kim bym nie rozmawiał to wszyscy mówią to samo:
nie naprawia się, tylko wymienia na nową !!!

Bo gadasz z wymieniaczami, a nie specem od przekładni. Jeszcze raz,
powoli: specjalista od PRZEKŁADNI KIEROWNICZYCH.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

12 Data: Lipiec 03 2008 07:54:01
Temat: Re: ciekn?ca przekładnia kierownicy - ci?g dalszy
Autor: Krzys 


Bo gadasz z wymieniaczami, a nie specem od przekładni. Jeszcze raz,
powoli: specjalista od PRZEKŁADNI KIEROWNICZYCH.
--
    ___________ (R)

ok rozumiem :)
rozmawiałem telefonicznie. tyle, że koszt taki jak bym kupił regenerowaną (i
to jak sam wymontuję)
tyle, że taki spec jest 100 km od mojej miejscowości i regeneracja trwa ok 3
dni.
Zobaczę jak za często trzeba będzie dolewać to chyba kupię regenerowaną po
niewiadomo jakim przebiegu :(

13 Data: Lipiec 03 2008 11:26:19
Temat: Re: ciekn?ca przekładnia kierownicy - ci?g dalszy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 3 Jul 2008 07:54:01 +0200, "Krzys"
wrote:

ok rozumiem :)
rozmawiałem telefonicznie. tyle, że koszt taki jak bym kupił regenerowaną (i
to jak sam wymontuję)
tyle, że taki spec jest 100 km od mojej miejscowości i regeneracja trwa ok 3
dni.
Zobaczę jak za często trzeba będzie dolewać to chyba kupię regenerowaną po
niewiadomo jakim przebiegu :(

A po cholerę regenerować??? Powiedz, dokłądnie skąd masz wyciek, że
chodzi o wymiane JEDNEGO uszczelnienia śruby oporowej i regulację
przekładni.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

14 Data: Lipiec 03 2008 12:42:19
Temat: Re: ciekn?ca przekładnia kierownicy - ci?g dalszy
Autor: Krzys 

A po cholerę regenerować??? Powiedz, dokłądnie skąd masz wyciek, że
chodzi o wymiane JEDNEGO uszczelnienia śruby oporowej i regulację
przekładni.

Tyle, że ten spec powiedział:
"z tej śruby nie może lecieć bo ona nie jest w oleju"
wg mnie i mechanika to właśnie z tej śruby cieknie.

15 Data: Lipiec 03 2008 13:21:24
Temat: Re: ciekn?ca przekładnia kierownicy - ci?g dalszy
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 3 Jul 2008 12:42:19 +0200, "Krzys"
wrote:

Tyle, że ten spec powiedział:
"z tej śruby nie może lecieć bo ona nie jest w oleju"
wg mnie i mechanika to właśnie z tej śruby cieknie.

Może mieć rację. Tam nie powinni być płynu, jeśli jest to wycieka ze
środka.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Lipiec 06 2008 11:23:08
Temat: Re: ciekn?ca przekładnia kierownicy - ci?g dalszy
Autor: MarcinJM 

Adam Płaszczyca pisze:

On Thu, 3 Jul 2008 12:42:19 +0200, "Krzys" wrote:

Tyle, że ten spec powiedział:
"z tej śruby nie może lecieć bo ona nie jest w oleju"
wg mnie i mechanika to właśnie z tej śruby cieknie.

Może mieć rację. Tam nie powinni być płynu, jeśli jest to wycieka ze
środka.

Dokladnie tak, leciec moze tylko z zimmeringu na kolku zebatym. listwa nie pracuje w oleju = sruba regulacyjna nie posiada zadnych uszczelnien.
Uszczelnienie sruby spowoduje, ze za chwile beda wycieki oslonami drazkow.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

17 Data: Lipiec 07 2008 07:00:28
Temat: Re: ciekn?ca przekładnia kierownicy - ci?g dalszy
Autor: Krzys 

Może mieć rację. Tam nie powinni być płynu, jeśli jest to wycieka ze
środka.

Dokladnie tak, leciec moze tylko z zimmeringu na kolku zebatym. listwa nie
pracuje w oleju = sruba regulacyjna nie posiada zadnych uszczelnien.
Uszczelnienie sruby spowoduje, ze za chwile beda wycieki oslonami drazkow.


Może i macie rację. W ten sposób nie myślałem.
Chyba pojadę do tego speca od przekładni.

cieknąca przekładnia kierownicy - ciąg dalszy



Grupy dyskusyjne