EkoJazda i gaz do dechy
1 | Data: Kwiecien 28 2008 22:56:11 |
Temat: EkoJazda i gaz do dechy | |
Autor: golab24 | Witam 2 |
Data: Kwiecien 28 2008 21:35:31 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: Robert Rędziak | On Mon, 28 Apr 2008 22:56:11 +0200, golab24 Mam jednak pewne watpliwosci odnosnie tej metody. Czy otwarcie przepustnicy Zwiększy. Ale: a) poruszasz się zakresie niskich obrotów (oni każą cisnąć z samego dołu) zatem wdepnięcie do dna zaowocuje uzyskaniem niskiej mocy (wszak moc to nic innego, jak iloczyn uzyskanego momentu obrotowego, prędkości obrotowej i pewnego współczynnika), b) mocno obciążając silnik powodujesz przejście w zakres niskiego zużycia jednostkowego (tego wyrażanego w gramach na kWh), a że mocy produkujesz mało (a), to i paliwa zużywasz mało. Co wy sadzicie o tej metodzie przedstawionej w Poradniku Auto Swiat? c) oni wszyscy zapominają dodać, że jest to metoda niezdrowa dla układu korbowo-tłokowego. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 3 |
Data: Kwiecien 29 2008 08:47:17 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: nowy140 |
Co wy sadzicie o tej metodzie przedstawionej w Poradniku Auto Swiat?Dzialalo w volvo v70 150 km turbo. Po slasku ponizej 8 litra. Innym ponoc palilo 10 i to jak sie starali... Daje to niskie spalanie ale bije po kosztach gdzie indziej jak juz tu ktos napisal. I nie wiem czy w dieslach dziala.... Pomijajac sprawnosc chodzi tu tez o to ze bardzo duzy procent trasy robisz na ostatnim biegu. 4 |
Data: Kwiecien 29 2008 12:36:17 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: P_ablo |
Taka jazda opiera sie na stanach nieustalonych, to znaczy, ze sygnal z sondy jest dla ukladu nieistotny. Czas wtrysku jest okreslany tylko i wylacznie na podstawie mapy (MAP, TPS, predkosc obrotowa i masa przeplywajacego powietrza). Taka jazda moze byc eko... nomiczna ale niestety juz nie ekologiczna (duzo tlenkow). Na moj gust - nie testowalem - spalanie moze byc wyzsze, jesli mieszanka nie moze byc stechiometryczna bo nie ma odczytu z sondy to bezpieczniej dla silnika i ewentualnych osiagow jest podac wiecej paliwa niz mniej. Tak na logike :) Picasso 5 |
Data: Kwiecien 29 2008 14:01:34 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: glizda |
Nie wiedziałem, że smród i dym z palonej gumy jest "eko", ale tak by to wyglądało na niższych biegach w byle mocniejszej bryce ;) Ogólnie nie brałbym serio porad z "kącika humorystycznego" gazety AŚ. Kompromitowali się już niejednokrotnie, np kiedyś w artykuliku dotyczącym uruchamiania auta "na pych", które to wg ich ekspierda jest - nie wiedzieć czemu - zabójcze dla nowszych aut (z wtryskiem i katalizatorem), oraz w przecudowny sposób powoduje zerwanie paska rozrządu. 6 |
Data: Kwiecien 29 2008 14:55:19 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: | Kompromitowali się już niejednokrotnie, np kiedyś w artykuliku dotyczącym no co ty ? wiekszosc expierdow z tej grupy uwaza dokladnie tak samo. 7 |
Data: Kwiecien 29 2008 06:05:24 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: Fapuse | On Apr 29, 1:01 pm, "glizda" wrote: Nie wiedziałem, że smród i dym z palonej gumy jest "eko", ale tak by to Bo jest. Pozdrawiam, BS 8 |
Data: Kwiecien 29 2008 16:12:51 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: glizda |
> Kompromitowali się już niejednokrotnie, np kiedyś w artykuliku Bo jest. To wyjaśnij dlaczego. Czyżby moment podawany na koło zamachowe przez sprzęgło był gorszy od momentu podawanago na koło zamachowe przez rozrusznik? 9 |
Data: Kwiecien 29 2008 09:54:19 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: arek.pp | On 29 Kwi, 15:05, Fapuse wrote: Bo jest. Jeżeli bardzo długo nie mozesz zapalic auta na pych to rzeczywiscie ta ilosc niespalonej mieszanki, ktora dostala sie do GORACEGO moze go uszkodzic. Niegrozne sa male ilosci niespalonego paliwa, ktore dostaja sie do zimnego katalizatora /np. rano zima prawie rozładowany aku/. Co do zerwania paska - bzdura. Przeczytac to mozna w kazdej instrukcji obsługi samochodu. 10 |
Data: Kwiecien 29 2008 19:11:58 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: | Jeżeli bardzo długo nie mozesz zapalic auta na pych to rzeczywiscie ta taaaa... i niby co mu sie stanie ? 11 |
Data: Kwiecien 29 2008 11:28:20 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: arek.pp | On 29 Kwi, 19:11, "<-- " wrote: taaaa... i niby co mu sie stanie ? Nie wiem...po prostu tak jest napisane: jedynie gdy katalizator jest gorący. Ale chwile dalej inz. pisze, ze nawet gługotrwała jazda na pełnym gazie nie zagraża katalizatorowi, bo gazy wydechowe zawsze są chłodniejesze od wnetrza katalizatora (gdzie następuje dodatkowe dopalanie) i przepływając przez katalizator w pewnym stopniu chłodza go. Ja zawsze próbowałbym zapali auto na pych. Głupio nie spróbowac i dzwonic po lawete. 12 |
Data: Kwiecien 29 2008 18:21:10 | Temat: Re: EkoJazda i gaz do dechy | Autor: Szczepan Majdański | ja slyszalem na chyba tvn turbo ze nalezy wciskac gaz do 2/3 swojego skoku i |