co wybrać?
1 | Data: Wrzesien 20 2012 02:46:45 |
Temat: co wybrać? | |
Autor: | Witam 2 |
Data: Wrzesien 20 2012 02:52:53 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: grzech | Może Almera? Jakieś inne propozycje? Polecam. Sam po wawie jeździłem 3 lata i złego słowa nie powiem. Nigdy nie zawiodła choć przejechane miała ponad 200kkm - co prawda diesel, ale myślę, że pb 1.5 też da radę. _______ grzech 626 3 |
Data: Wrzesien 20 2012 12:33:15 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: z | W dniu 2012-09-20 11:52, grzech pisze: ale myślę, że pb 1.5 też da radę. Do miasta 1,5 98 KM na pewno NIE. Samochód duży, szeroki. Wymaga piłowania na wysokich obrotach a zestopniowanie skrzyni biegów już całkowicie dyskwalifikuje miasto. Co do gazu to niby wszystko dobrze ale mułowatość na niskich obrotach się jeszcze nasila. W efekcie nawet na trasie pali 10 litrów LPG. Wszyscy twierdzą że jak N16 to przed liftingiem w 2003 r. Jak się księgowi z Renaulta dobrali to każdy plastik w środku może się urwać. Od mechanizmu sterowania nawiewem do klamek w drzwiach. Normalnie jak w starych urządzeniach made in ZSRR :-) Aktualnie do takiego zastosowania zastanawiam się nad Oplem Merivą :-) z 4 |
Data: Wrzesien 20 2012 12:00:15 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Ergie | Użytkownik napisał w wiadomości grup Witam Ja bym najpierw zdecydował się na segment a później szukał marki. Jeśli na co dzień ma być używane w mieście to brałbym coś z segmentu B. Z tanich w eksploatacji i łatwo się gazujących to np. Punto. Po położeniu tylnej kanapy ,można tam wpakować znacznie większe pudła niż do wielu kompaktów - a to dzięki sporej klapie bagażnika. Ja wiem, że na trasę lepsze jest coś większego, ale za to łatwość parkowania w mieście z nawiązką wynagradza tę niewygodę. Tym bardziej jeśli ma to być auto dla kierowniczki - z moich obserwacji wynika, że ok. 2 lat zajmuje statystycznej kierowniczce opanowanie sprawnego parkowania tam gdzie jest mało miejsca. Z dużym autem może się okazać, że wszystkie wolne miejsca parkingowe są "za krótkie" :-) W ogóle do miasta to poleciłbym pandę lub i10, ale to już trochę za mało na trasy nawet okazyjne, a co dopiero cotygodniowe. Pozdrawiam Ergie 5 |
Data: Wrzesien 20 2012 03:41:48 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Dman666 | On Thursday, September 20, 2012 11:46:45 AM UTC+2, (unknown) wrote: Ze względu na ostatni punkt, oraz na to że siostra ma 180cm wzrostu Napisze troche na przekor Tobie wlasnie o w168 (porod wielu aut dla swierzego kierowcy okazalo sie bezkonkurencyjne): -ESP w standardzie - wybaczy bledy mlodemu kierowcy. Zadne z aut w tym przedziale cenowym tego nie daje. -poduszek tez nie poskapili -jeden z najwiekszych (jesli nie najwiekszy) bagaznik w segmencie -mozliwosc przesuniecia tylnych foteli do przodu i powiekszenie kufra -mozliwosc wywalenia tylnych foteli pojedynczo w prosty sposob - robisz bagazowke -ogolnie kabina duzo przestronniejsza niz auta w wyzszych segmentach (ja mam 189 cm) -silniki benzyna latwe do gazu (motory raczej slabowite, ale masa budy niewielka wiec dynamika jest przyzwoita) -rozrzad na lancuchu - odpada dodatkowy tysiak po kupnie -szukac wersji poliftowych po 2001 najlepiej LONG (20cm dluzszy)- sporo mankamentow usunieto, bezawaryjny, mniej koroduje -wiekszosc egzemplarzy dobrze wyposazona Najwieksze wady: -twardy jak jasna cholera - ja zalozylem opony z wyzszym profilem i jest OK.. Za to prowadzi sie jak gokart (zwarty, zwinny, dla mnie do miasta idealny) -serwis w mechanika, ktory zna takie auta ( w stodole nie wszystko da sie naprawic) Przy wyborze dla podobnego jak Twoje kryterium ( u mnie bylo ASB jako wymog) wygral z: -Hyundai Matrix/Getz -Chrysler PT Cruiser -Pug 207/307 -Xsara Picasso -Toyota Corolla -Chrysler Sebring/300C Tu masz fajny np: http://allegro.pl/a-klasa-long-elegance-full-opcja-skora-klima-01r-i2643451597.html -- Dman666 6 |
Data: Wrzesien 20 2012 04:07:47 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Dman666 | On Thursday, September 20, 2012 12:41:48 PM UTC+2, Dman666 wrote: Napisze troche na przekor Tobie wlasnie o w168 (porod wielu aut dla swierzego >kierowcy okazalo sie bezkonkurencyjne): "Swiezy" :-) -- Dman666 7 |
Data: Wrzesien 20 2012 16:58:15 | Temat: Re: co wybrac? | Autor: Cavallino |
On Thursday, September 20, 2012 12:41:48 PM UTC+2, Dman666 wrote: A kto w nim rodzil? ;-) 8 |
Data: Wrzesien 20 2012 15:07:38 | Temat: Re: co wybrac? | Autor: Dman666 | On Thursday, September 20, 2012 4:58:13 PM UTC+2, Cavallino wrote: >>Napisze troche na przekor Tobie wlasnie o w168 (porod wielu aut dla Zesral sie goly na rogu stodoly... wystarczy koniu? ;-) Stary kon z Ciebie i takie "smaczki" wyciagasz....nosztoperwersja ;-) -- Dman666 9 |
Data: Wrzesien 20 2012 15:11:37 | Temat: Re: co wybrac? | Autor: Dman666 | On Thursday, September 20, 2012 4:58:13 PM UTC+2, Cavallino wrote:
Do Twojej wiadmosci: Ceeda tez bralem pod uwage i niestety ... (z calym szacunkiem do obecnych koreancow, ktorych stawiam (prawie) wyzej od japonskich) ;-P -- Dman666 10 |
Data: Wrzesien 21 2012 18:37:30 | Temat: Re: co wybrac? | Autor: Cavallino |
On Thursday, September 20, 2012 4:58:13 PM UTC+2, Cavallino wrote: Eeee tam, nowy Ceed juz nie jest tak konkurencyjny jak byl 5 lat temu. Latka polecialy, a poprawiono glównie wyglad blaszek, fotele nawet popsuli, bo jakims badziewiem zamiast weluru (chocby na siedzisku) sa obite. 11 |
Data: Wrzesien 22 2012 13:35:40 | Temat: Re: co wybrac? | Autor: Dman666 | On Friday, September 21, 2012 6:37:27 PM UTC+2, Cavallino wrote: Eeee tam, nowy Ceed juz nie jest tak konkurencyjny jak byl 5 lat temu.Koniu, pisalem o "starym"...zobacz jaki budzet kupujacego ;-) -- Dman666 12 |
Data: Wrzesien 23 2012 08:09:31 | Temat: Re: co wybrac? | Autor: Cavallino |
On Friday, September 21, 2012 6:37:27 PM UTC+2, Cavallino wrote: Starego tym bardziej to dotyczy, zawsze znajdziesz auto mlodsze i tansze, za to mniejsze, a dla jednej osoby Ceed jest za duzy po prostu. 13 |
Data: Wrzesien 20 2012 13:14:31 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Maciek | Dnia Thu, 20 Sep 2012 02:46:45 -0700 (PDT), napisał(a): Ze względu na ostatni punkt, oraz na to że siostra ma 180cm wzrostu Ja mam ponad 180 cm wzrostu i zadnego problemu ze zmieszczeniem sie w Corsie... -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 14 |
Data: Wrzesien 20 2012 13:34:50 | Temat: Re: co wybraÄ? | Autor: Grzegorz PrÄdki | Panda, tylko niech zobaczy czy kolanem nie zawadza o wajche zmiany biegow. 15 |
Data: Wrzesien 20 2012 13:46:24 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2012-09-20 11:46, pisze: -marka dowolna byle nie francuska A czemu nie?? W tych pieniążkach idzie znaleźć ładną 307'kę 2,0HDI 90KM (silnik praktycznie bezawaryjny, mało pali). Do miasta nie za duża, na trasy w sam raz. Sporo miejsca wewnątrz. Albo 206'kę ale to na trasy może być za małe. Fiat Stilo, Panda, Punto, VW Polo, Golf IV, Toyota Corolla, Nissan Almera, Skoda Fabia... Nie chcesz Corsy a Fiesta już pasuje?? Dziwne. Jest w czym wybierać... 16 |
Data: Wrzesien 21 2012 12:40:03 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: alstd | W dniu 2012-09-20 13:46, Kamil 'Model' pisze: W dniu 2012-09-20 11:46, pisze:to takie polskie przesady, ciekawe ile jeszcze pokoleń musi minąć by Polacy zrozumieli, że na chwilę obecnie ma czegoś takiego jak japońskie/niemieckie/włoskie/francuskie. To, że firmuje je logo na masce to znak, gdzie powstał projekt. Natomiast wykonanie i podzespoły - to międzynarodowy biznes, w którym zależy co najwyżej czy jest to segmentlow-enc czy premium. A stylistyka francuska + zestrojenie zawieszenia, do miasta na dziurawe polskie drogi jak najbardziej. No chyba, że podoba się akurat surowość rys aryjskich, czy nijakość (bezpłciowość) skośnookich. 17 |
Data: Wrzesien 21 2012 18:40:05 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Cavallino |
to takie polskie przesady, ciekawe ile jeszcze pokoleń musi minąć by Polacy zrozumieli, że na chwilę obecnie ma czegoś takiego jak japońskie/niemieckie/włoskie/francuskie. Z tym, że jedni chcą zrobić dobrze i biorą nieco droższe podzespoły, a drudzy chcą zrobić jak najtaniej i biorą największe badziewie. Moje Renault w całości było takowym wypełnione. Rzecz jasna, cena wcale z tego powodu nie była niższa - wtedy bym był w stanie zaakceptować, tak jak to onegdaj z Fiatami bywało. 18 |
Data: Wrzesien 25 2012 15:55:19 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Marek | drudzy chcą zrobić jak najtaniej i biorą największe badziewie.Nudzisz do bolu -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 19 |
Data: Wrzesien 21 2012 21:11:29 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Maciek | Dnia Fri, 21 Sep 2012 12:40:03 +0200, alstd napisał(a): to takie polskie przesady, ciekawe ile jeszcze pokoleń musi minąć by No wlasnie. Do tego np. Nissan i Renault maja czesto wiecej wsponego, niz by sie moglo wydawac :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio 20 |
Data: Wrzesien 22 2012 13:51:51 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Dman666 | On Friday, September 21, 2012 12:40:05 PM UTC+2, alstd wrote: to takie polskie przesady, ciekawe ile jeszcze pokoleń musi minąć by ojtam ojtam...gazaety/internet rozne glupoty pisza...a potem wlasnie takie ploty o globalizacji. Szanowny kolega pozawoli, ze sie nie zgodze - marka ma znaczenie. A stylistyka francuska + zestrojenie zawieszenia, do miasta na dziurawe Co kto lubi...ja jednak wole zrezygnowac z pieknego dizajnu (oobiscie uwazam, ze od "F" powinni uczyc sie inni producenci) i jezdzic dupowozem (czytaj: nie stac po warsztatach). To mechanicy dyktuja warunki a nie sprzedawcy - jesli chcesz kupic auto, ktore nie bedzie sprawialo problemow i bedzie tanie w eksploatacji zastanow sie ile tego jezdzi po drogach i ile masz do najblizszego warsztatu, ktory ogarnia potencjalne truchlo. -- Dman666 21 |
Data: Wrzesien 23 2012 19:34:49 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: AL | W dniu 2012-09-22 22:51, Dman666 pisze: On Friday, September 21, 2012 12:40:05 PM UTC+2, alstd wrote:nie ma. Patrz przykladowo: Outlander byl produkowany w Holandii. C-Croseer i jego blizniak byl skladany w Japonii z uzyciem zabojadzkich silnikow (w efekcie leszych od japonskich) i lepszego i bogatszego wyposazenia. (Tera i nowy Outlander ma byc produkowany w Japonii) Z innej beczki: zobacz ile aut roznych producentow jest robione na wspolnej platformie (globalizacja koncernow i wspolpraca: francusko-niemiecko-japonski-wlosko-amerykanskich). Osprzet jest zazwyczaj jednego z 3 swiatowych koncernow (niemal w kazdym aucie). Oczywiscie moga sie jeszcze zdarzyc wyjatki od w/w - ale z podkresleniem slowa 'jeszcze'. A stylistyka francuska + zestrojenie zawieszenia, do miasta na dziurawe jako jezdziec autami na "F" o smaku kwasnego owocu, nie wiem co to warsztat i mechanik. Za to koledzy myslacy podobnie jak Ty, co chwila sie dogaduja miedzy soba zbierajac wzajemne opinie, do ktorego mechanika teraz jechac. Ale moze moje auto na "F" jest popsute bo sie nie psuje? 22 |
Data: Wrzesien 25 2012 14:05:33 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2012-09-23 19:34, AL pisze:
To moje dwa Feugeoty też chyba są popsute bo nic się z nimi nie dzieje... 23 |
Data: Wrzesien 20 2012 16:57:00 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Cavallino |
Witam Miejskie pierdzidełka to raczej Seicento niż Corsa. W autach klasy B miejsca dla 1 osoby, nawet takiej pod 190 i słusznej wagi jest zazwyczaj aż nadto, więcej zależy od tego kogo chce ze sobą wozić. 24 |
Data: Wrzesien 20 2012 17:29:11 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Rafał Grzelak | wrote: Ze względu na ostatni punkt, oraz na to że siostra ma 180cm wzrostu A co to jest te 180cm? Tyle co sredniego wzrostu facet. Siostra bez problemu zmiesci sie w byle autku klasy B. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 25 |
Data: Wrzesien 21 2012 21:52:42 | Temat: Re: co wybraÄ? | Autor: Bydlę | On 2012-09-20 09:46:45 +0000, said: Wymagania są Xantia. 1. jest duża 2. tania (ceny części są jakby... z przeszłej epoki) w exploatacji 3. jest francuska. ;> -regularnie, mniejwięcej raz w miesiącu będzie pokonywało trasę Xantia. Ze względu na ostatni punkt, oraz na to że siostra ma 180cm wzrostu Oczywista bzdura. (tak samo jak ta z francuzami) do tego jest bardzo twardy a na codzień ma być użytkowany w Xantia. Macie jakieś pomysły za czym by się tu jeszcze porozglądać, co by Dowolna niezajeżdżona osobówka w cenie 9000 - 10 000 zł z silnikiem benzynowym. Np. xantia. ;-) -- Bydlę |