Grupy dyskusyjne   »   co za 80 tys

co za 80 tys



1 Data: Lipiec 06 2011 07:05:39
Temat: co za 80 tys
Autor: Tomisk 

Witam

Przyszła pora na zakup auta i zaczęły się problemy z wyborem. Po krótce budżet plus minus 80 tys rocznik 2009 benzyna (moje roczne przebiegi to około 15 tys km a poza tym nie chce słyszeć słów turbina koło dwumasowe wtryski, DPF itp itd.). Wstępnie na oku są:

1. Honda Accord 2.0 sedan

2. Ford Mondeo 2.0 hatchback, kombi

3. Passat 1.8 TSI sedan

w rezerwie Mazda 6 i Mercedes C180, C200 ale tu pewnie cena podskoczy do około 90 tys.

Moim faworytem jest Honda co prawda najdroższa z całej trójki drugie miejsce ford można kupić już za około 70tys (najbardziej mnie się podoba i mam obecnie focusa II z którego jestem bardzo zadowolony) ale dużo traci na wartości ma najsłabszy silinik i troche odstaje wykończeniem wnętrza w porównaniu z Hondą. I trzeci passat przy którym głównie obawaim się o wynalazek zwany TSI no i to już stary model. Mam pytanie może ktoś miał doczynienia z w/w autami i mógł wrzucic jakieś wskazówki albo dorzucić inną propozycję. Odpadają auta francuskie chociaż nic do nich jak i do ich właścicieli nie mam. Z zakupem się nie pali auto będzie raczej kupione w Niemczech mam tam znajomego który zgodzili się pomóc w wyszukaniu.


Pozdrawiam Tomek



2 Data: Lipiec 06 2011 09:35:18
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Jarek Andrzejewski 

On Wed, 06 Jul 2011 07:05:39 +0200, Tomisk  wrote:

/.../ nie chce słyszeć słów turbina /.../

3. Passat 1.8 TSI sedan

czy to nie stoi w sprzeczności?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

3 Data: Lipiec 06 2011 09:45:41
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Robert_J 

3. Passat 1.8 TSI sedan

Nie wiem czy wiesz ale TSI ma turbinę, o której podobno nie chcesz słyszeć ;-). Tak na marginesie zupełnie nie wiem dlaczego nie chcesz o niej słyszeć, ale to już Twoja sprawa...

4 Data: Lipiec 06 2011 09:59:18
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Tomisk 

wiem ze ma i podobno ma jeszcze kompresor co przy jakichś problemach może być kosztowne i kłopotliwe. Wymieniłem passata ze względu na to że jest to auto solidne i dobrze trzyma wartoć a jedyny występujący  "zwykły" silnik benzynowy 1.6 102KM odpada.

3. Passat 1.8 TSI sedan

Nie wiem czy wiesz ale TSI ma turbinę, o której podobno nie chcesz słyszeć ;-). Tak na marginesie zupełnie nie wiem dlaczego nie chcesz o niej słyszeć, ale to już Twoja sprawa...

5 Data: Lipiec 06 2011 10:27:17
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Pan Piskorz 

W dniu 2011-07-06 09:59, Tomisk pisze:

Wymieniłem passata ze względu na to że jest to auto solidne

:-)

P.

6 Data: Lipiec 06 2011 11:10:40
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: jerzu 

On Wed, 06 Jul 2011 09:59:18 +0200, Tomisk  wrote:

Wymieniłem passata ze względu na to że
jest to auto solidne

Raczej było solidne. Obecne Passaty są tak samo solidne jak inne auta
tego segmentu, niezależnie od producenta.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

7 Data: Lipiec 06 2011 15:07:48
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: =Marcos= 

wiem ze ma i podobno ma jeszcze kompresor co przy jakichś problemach może być kosztowne i kłopotliwe. Wymieniłem passata ze względu na to że jest to auto solidne i dobrze trzyma wartoć a jedyny występujący  "zwykły" silnik benzynowy 1.6 102KM odpada.

Poczytaj więcej opinii o Passacie B6. W Autocentrum w kategorii "Poważne usterki" ocena auta to 3,6/5.
Dla przykładu Mondeo z tych samych roczników ma 4,2/5, a Honda Accord 4,6/5.

3,6 to bardzo niska ocena dla tak młodych aut.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży

8 Data: Lipiec 06 2011 18:41:13
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Rafał Grzelak 

=Marcos= wrote:

> wiem ze ma i podobno ma jeszcze kompresor co przy jakichś
> problemach może  być kosztowne i kłopotliwe. Wymieniłem passata ze
> względu na to że jest to  auto solidne i dobrze trzyma wartoć a
> jedyny występujący  "zwykły" silnik  benzynowy 1.6 102KM odpada.

Poczytaj więcej opinii o Passacie B6. W Autocentrum w kategorii
"Poważne usterki" ocena auta to 3,6/5.  Dla przykładu Mondeo z tych
samych roczników ma 4,2/5, a Honda Accord 4,6/5.

3,6 to bardzo niska ocena dla tak młodych aut.

Ladnie! Moje wadliwe Stilo 1.6 ma 3,91 a pierwsza, ta zepsuta,
generacja Alfy 156 - 3,86.

Normalnie wesze podstep. ;]

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

9 Data: Lipiec 06 2011 22:54:29
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Irokez 

Użytkownik "Tomisk"  napisał w wiadomości

Wymieniłem passata ze względu na to że jest to auto solidne i

Zajebiste :)

--
Irokez

10 Data: Lipiec 07 2011 07:28:36
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Tomisk 

W dniu 2011-07-06 22:54, Irokez pisze:

Użytkownik "Tomisk"  napisał w wiadomości
Wymieniłem passata ze względu na to że jest to auto solidne i

Zajebiste :)

mógłbyś coś więcej.
Popatrz może na statystyki kupowania nowych aut w Niemczech czy całej Europie. Coś o tych samochodach (VW głównie Golf i Passat) świadczy że są albo liderami w swoim segmencie albo od czasu do czasu spadają na drugie miejsce. A że w Polsce niektórym każdy VW kojarzy się z golfem III lub II w którym siedzi zawsze dres z pod remizy to już nie mój problem.


Pozdrawiam Tomek

11 Data: Lipiec 07 2011 21:52:54
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: kamil d 

W dniu 2011-07-07 07:28, Tomisk pisze:

mógłbyś coś więcej.

Np.

http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=866
http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=809
http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=719
http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=690
http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=636
http://tiny.pl/hf66s
http://pokazywarka.pl/htn1jb-2/
http://pokazywarka.pl/rgztwn-2/

Coś o tych samochodach (VW głównie Golf i Passat) świadczy że
są albo liderami w swoim segmencie albo od czasu do czasu spadają na
drugie miejsce.

Świadczy to o bardzo dobrym marketingu i świetnie wypromowanej marce.

Oczywiście jak Ci się podoba VW, fajnie się nim jeździ i dobrze się w nim czujesz to sobie kup, prawdopodobieństwo trafienia na bubel takie samo jak w innych markach.

Hondę pewnie też wybrałeś bo jest japońska, solidna i niezawodna
http://www.uokik.gov.pl/szukaj.php?szukaj=Honda&x=22&y=16 ;)

--
kamil d

12 Data: Lipiec 08 2011 22:42:16
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Tomisk"  napisał w wiadomości:

wiem ze ma i podobno ma jeszcze kompresor co przy jakichś problemach może być kosztowne i kłopotliwe.

1.8 TSI nie ma kompresora tylko samą turbosprężarkę.


--
Bugatti

13 Data: Lipiec 06 2011 10:05:43
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Tomisk 

IMHO chyba nie ten segment, gdybym szukał civica, focusa lub golfa być może też zainteresowałbym się octavia. A poza tym nie chcę auta nowego za mało jeżdżÄ™.
Pozdrawiam Tomek

Tyle mniej/więcej kosztowała mnie nowa octavia 1.4 TSI z DSG, elegance + dodatki. Super auto. Z wad to długi okres oczekiwania, podobno obecnie nawet pół roku.


W dniu 06.07.2011 07:05, Tomisk pisze:
Witam

Przyszła pora na zakup auta i zaczęły się problemy z wyborem. Po krótce
budżet plus minus 80 tys rocznik 2009 benzyna (moje roczne przebiegi to
około 15 tys km a poza tym nie chce słyszeć słów turbina koło dwumasowe
wtryski, DPF itp itd.). Wstępnie na oku są:

1. Honda Accord 2.0 sedan

2. Ford Mondeo 2.0 hatchback, kombi

3. Passat 1.8 TSI sedan

w rezerwie Mazda 6 i Mercedes C180, C200 ale tu pewnie cena podskoczy do
około 90 tys.

Moim faworytem jest Honda co prawda najdroższa z całej trójki drugie
miejsce ford można kupić już za około 70tys (najbardziej mnie się podoba
i mam obecnie focusa II z którego jestem bardzo zadowolony) ale dużo
traci na wartości ma najsłabszy silinik i troche odstaje wykończeniem
wnętrza w porównaniu z Hondą. I trzeci passat przy którym głównie
obawaim się o wynalazek zwany TSI no i to już stary model. Mam pytanie
może ktoś miał doczynienia z w/w autami i mógł wrzucic jakieś wskazówki
albo dorzucić inną propozycję. Odpadają auta francuskie chociaż nic do
nich jak i do ich właścicieli nie mam. Z zakupem się nie pali auto
będzie raczej kupione w Niemczech mam tam znajomego który zgodzili się
pomóc w wyszukaniu.


Pozdrawiam Tomek



14 Data: Lipiec 06 2011 10:24:20
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Andrzej Ława 

W dniu 06.07.2011 10:05, Tomisk pisze:

IMHO chyba nie ten segment, gdybym szukał civica, focusa lub golfa być
może też zainteresowałbym się octavia. A poza tym nie chcę auta nowego
za mało jeżdżÄ™.

Primo: Cytuj po ludzku.

Secundo: Czego konkretnie oczekujesz od samochodu? Czym dla ciebie jest
samochód? Narzędziem, symbolem statusu, zabawką czy wszystkim po trochu?
Do czego będziesz go wykorzystywać i dlaczego chcesz zmieniać posiadany
aktualnie? (póki co rzuciłeś kilka doć różnych modeli i fasonów, więc
co się dziwisz, że ktoś Octavię proponuje)

Tertio: Gaźnikowców już raczej nie produkują, więc jeśli nie chcesz
słyszeć o wtryskach, to zostaje tylko samochód elektryczny ;->

15 Data: Lipiec 06 2011 10:49:23
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Tomisk 

Primo: Cytuj po ludzku.

Secundo: Czego konkretnie oczekujesz od samochodu? Czym dla ciebie jest
samochód? Narzędziem, symbolem statusu, zabawką czy wszystkim po trochu?
Do czego będziesz go wykorzystywać i dlaczego chcesz zmieniać posiadany
aktualnie? (póki co rzuciłeś kilka doć różnych modeli i fasonów, więc
co się dziwisz, że ktoś Octavię proponuje)

Tertio: Gaźnikowców już raczej nie produkują, więc jeśli nie chcesz
słyszeć o wtryskach, to zostaje tylko samochód elektryczny ;->
  

ad secundo:
- ma być głównie narzędziem ale tez trochę zabawką.
- do czego? Nie bardzo rozumiem. Ale jak pytasz to do codziennych dojazdów do pracy, czasem dalszych wyjazdów (wakacje weekendy, inne)
- chce zmienić bo obecnie użytkowane auto (focus II)  ma 6 lat i jak dla mnie robi się już troche stary, troche mi się znudził (mam go 4 lata)
ad tertio: Ok może źle napisałem że nie chce słyszec o turbinie itp poprostu ma być benzyna najlepiej wolnossąca.

16 Data: Lipiec 06 2011 11:13:35
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Andrzej Ława 

W dniu 06.07.2011 10:49, Tomisk pisze:

Z góry uprzedzam, że konkretnie Tobie nie doradzę, bo mam inne
zainteresowania w dziedzinie samochodów ;) więc się w takich, jakie
opisałeś nie orientuję... Ale za to ci, co się orientują już mają więcej
informacji, czego chcesz.

- ma być głównie narzędziem ale tez trochę zabawką.

Czyli powinien być w miarę solidny i doć ekonomiczny, ale trochę więcej
mocy się przyda.

- do czego? Nie bardzo rozumiem. Ale jak pytasz to do codziennych
dojazdów do pracy, czasem dalszych wyjazdów (wakacje weekendy, inne)

Czyli znowu: ma niezbyt dużo palić, ale większa pakownoć się przyda.

- chce zmienić bo obecnie użytkowane auto (focus II)  ma 6 lat i jak dla
mnie robi się już troche stary, troche mi się znudził (mam go 4 lata)

No cóż, tutaj mogę powiedzieć tylko ROTFL ale to tylko moja opinia -
chociaż twoja wypowiedź sugeruje, że samochód dla ciebie to ewentualnie
_dodatkowo_ narzędzie, a głównie ma być to zabawka i symbol
statusu/ozdoba. Nie popieram takiego podejścia napędzanego przez
marketoidów, ale to twoja prywatna sprawa i jak ciebie stać, to tylko
zysk dla pośredników i kupujących tańsze używki ;-)

Zatem warto byś dodał, jaka stylistyka ci odpowiada, a jaka nie. Z
kolorami włÄ…cznie - bo niektórzy producenci mają doć ograniczone palety
kolorów.

Pewnie też wyposażenie będzie istotne, czyż nie?

ad tertio: Ok może źle napisałem że nie chce słyszec o turbinie itp
poprostu ma być benzyna najlepiej wolnossąca.

O wtrysku też pisałeś ;) (tak się tylko czepiam ;) )

17 Data: Lipiec 06 2011 11:38:43
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Tomisk 

W dniu 2011-07-06 11:13, Andrzej Ława pisze:

W dniu 06.07.2011 10:49, Tomisk pisze:

Z góry uprzedzam, że konkretnie Tobie nie doradzę, bo mam inne
zainteresowania w dziedzinie samochodów ;) więc się w takich, jakie
opisałeś nie orientuję... Ale za to ci, co się orientują już mają więcej
informacji, czego chcesz.

  
- ma być głównie narzędziem ale tez trochę zabawką.
    
Czyli powinien być w miarę solidny i doć ekonomiczny, ale trochę więcej
mocy się przyda.
  

tak

  
- do czego? Nie bardzo rozumiem. Ale jak pytasz to do codziennych
dojazdów do pracy, czasem dalszych wyjazdów (wakacje weekendy, inne)
    
Czyli znowu: ma niezbyt dużo palić, ale większa pakownoć się przyda.
  
  dobrze by było ale nie są  to jakieś pierwszorzędne kryteria

  
- chce zmienić bo obecnie użytkowane auto (focus II)  ma 6 lat i jak dla
mnie robi się już troche stary, troche mi się znudził (mam go 4 lata)
    
No cóż, tutaj mogę powiedzieć tylko ROTFL ale to tylko moja opinia -
chociaż twoja wypowiedź sugeruje, że samochód dla ciebie to ewentualnie
_dodatkowo_ narzędzie, a głównie ma być to zabawka i symbol
statusu/ozdoba. Nie popieram takiego podejścia napędzanego przez
marketoidów, ale to twoja prywatna sprawa i jak ciebie stać, to tylko
zysk dla pośredników i kupujących tańsze używki ;-)
  
mam inne zdanie

Zatem warto byś dodał, jaka stylistyka ci odpowiada, a jaka nie. Z
kolorami włÄ…cznie - bo niektórzy producenci mają doć ograniczone palety
kolorów.

Pewnie też wyposażenie będzie istotne, czyż nie?

  
kolor: oprócz zielonego czerwonego i białego
na w miare przyzwoitym poziome nie musi mieć skóry, navi.

  
ad tertio: Ok może źle napisałem że nie chce słyszec o turbinie itp
poprostu ma być benzyna najlepiej wolnossąca.
    
O wtrysku też pisałeś ;) (tak się tylko czepiam ;) )
  
też tak myślę ;)

Pozdrawiam Tomek

18 Data: Lipiec 06 2011 11:56:58
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Andrzej Ława 

W dniu 06.07.2011 11:38, Tomisk pisze:

No cóż, tutaj mogę powiedzieć tylko ROTFL ale to tylko moja opinia -
chociaż twoja wypowiedź sugeruje, że samochód dla ciebie to ewentualnie
_dodatkowo_ narzędzie, a głównie ma być to zabawka i symbol
statusu/ozdoba. Nie popieram takiego podejścia napędzanego przez
marketoidów, ale to twoja prywatna sprawa i jak ciebie stać, to tylko
zysk dla pośredników i kupujących tańsze używki ;-)
  
mam inne zdanie

Wolny kraj ;)

Swoją szosą mi się marzy coś, co nie musiałoby się "nudzić" ale
jednocześnie mogło być używane prze kogoś, kto chce mieć "wieczny" pojazd...

Oczywiście nierealne z przyczyn polityczno-ekonomicznych, ale
technicznie trywialne - solidna rama i udostępnianie specyfikacji tak,
aby doć swobodnie i łatwo można było modyfikować pojazd, włÄ…cznie ze
zmianą karoserii, silnika itepe.

[ciach]

na w miare przyzwoitym poziome nie musi mieć skóry, navi.

Tak a'propos nawigacji, to z tego co widzę te "fabryczne" to drogi syf -
często lepiej nawet jakąś w telefonie mieć.

19 Data: Lipiec 06 2011 15:41:59
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: grzeda 

W dniu 2011-07-06 07:05, Tomisk pisze:

3. Passat 1.8 TSI sedan

Popatrz lepiej na Superba z tym samym silnikiem.

pozdr
PG

20 Data: Lipiec 06 2011 21:20:52
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Paweł 

 Nowe Renault Latitude 2.0 16v z 5 letnia gwarancja na 150 000 km za 79 900,
dodatkowo mozesz ponegocjować jeszcze cenę ...

21 Data: Lipiec 06 2011 22:30:44
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: dudley 

Użytkownik "Tomisk"  napisał w wiadomości

budżet plus minus 80 tys 2. Ford Mondeo 2.0 hatchback, kombi

Z tym budżetem to spokojnie kupisz fabrycznie nowego mondka 2.0, a nie dwuletnią używkę...
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
szarobeżowa astra III

22 Data: Lipiec 20 2011 17:30:41
Temat: Re: co za 80 tys
Autor: Wojciech Wrodarczyk 

W dniu 2011-07-06 07:05, Tomisk pisze:

Witam

Przyszła pora na zakup auta i zaczęły się problemy z wyborem. Po krótce
budżet plus minus 80 tys rocznik 2009 benzyna (moje roczne przebiegi to
około 15 tys km a poza tym nie chce słyszeć słów turbina koło dwumasowe
wtryski, DPF itp itd.). Wstępnie na oku są:

1. Honda Accord 2.0 sedan

2. Ford Mondeo 2.0 hatchback, kombi

3. Passat 1.8 TSI sedan

w rezerwie Mazda 6 i Mercedes C180, C200 ale tu pewnie cena podskoczy do
około 90 tys.

Z tych autem honda zdecydowanie najlepiej się prowadzi, więc jak jeździsz po trasach pow. 140 km/h to będziesz najbardziej zadowolony.
poza tym silniki vvti hondy dają więcej niż wynika ze specyfkacji moc_max / mom_max. w sensie ich krzywa momentu jest ciekawsza niż w innych silnikach wolnossących, co daje niespotykaną dynamikę przy rozsądnym zużyciu pali. wady hondy : niskie siedzisko, droga blachara.

co za 80 tys



Grupy dyskusyjne