cross z możliwością rejestracji
1 | Data: Grudzien 18 2008 11:55:27 |
Temat: cross z możliwością rejestracji | |
Autor: metalbeast | to musiało nastąpić. Po latach jeżdzenia rowerem zjazdowym, w dół różnych gor i górek, po lasach i polach sprzedałem rower i kupiłem GS500. Zrobiłem kat. A i przelatałem cały sezon. 2 |
Data: Grudzien 18 2008 12:25:47 | Temat: Re: cross z możliwoĹciÄ
rejestracji | Autor: de Fresz | On 2008-12-18 11:55:27 +0100, "metalbeast" said: Problem w tym, że nie chce ciężkiego enduro do wypraw... To kup lekkie, wyczynowe. Bedzie cięższe od crossa tej samej pojemnosci o circa 4-7 kg. Jak to się ma do pojemności baku takiego crossa? Zazwyczaj 7-9 l. Czyli 100-150 km. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 3 |
Data: Grudzien 18 2008 12:33:08 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: metalbeast |
Problem w tym, że nie chce ciężkiego enduro do wypraw... mogę przkład ?? Nawet nie zamierzam latać gdzieś daleko, ale dojechać trzeba. A tor też mam blisko. Jak to się ma do pojemności baku takiego crossa? no to całkiem dobrze. W terenie to już coś. Nie wiem dlaczego, ale po przejechaniu tych 300km po asfalcie, dalej jestem nienajeżdżony, a w terenie bawie sie jak dziecko :] 4 |
Data: Grudzien 18 2008 12:57:50 | Temat: Re: cross z możliwoĹciÄ
rejestracji | Autor: de Fresz | On 2008-12-18 12:33:08 +0100, "metalbeast" said: To kup lekkie, wyczynowe. Bedzie cięższe od crossa tej samej pojemnosci o circa 4-7 kg. KTM EXC, Husqa TE, Yamaha WR, Honda CRF. Serwis podobnie jak w krosie. Często enduro od krossa różnia się głównie wiązką elektryczną, lampami, licznikiem itp; wewnętrznie: inna skrzynia i inne presety zawieszeń. Pewnie jeszcze parę drobaizgów, ale w dobie unfikacji produkcji większość części jest wspólna. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 5 |
Data: Grudzien 18 2008 13:05:52 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: Kamil Nowak 'Amil' | de Fresz napisał(a): On 2008-12-18 12:33:08 +0100, "metalbeast" said: yy... o podobnej pojemnosci co cross 2-t? Tzn ktore EXC 125-250 4t konkretnie? Chyb ze mowimy o crossie 2t 500ccm? Huske pomine milczeniem. WRke tez. Najlepiej to w ogole sie zamkne w sobie :) -- Kamil Nowak 'Amil' _motory_ pijadzio i susuki Krakuf 6 |
Data: Grudzien 18 2008 13:14:35 | Temat: Re: cross z możliwoĹciÄ
rejestracji | Autor: de Fresz | On 2008-12-18 13:05:52 +0100, Kamil Nowak 'Amil' said: To kup lekkie, wyczynowe. Bedzie cięższe od crossa tej samej pojemnosci o circa 4-7 kg. Nie, o podobnej pojemności do SX450. Tzn ktore EXC 125-250 4t konkretnie? Obudź się - 4T od wielu lat goszczą na torach krossowych. Huske pomine milczeniem. Prównaj sobie czym się różnią TC 250/450 od TE. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 7 |
Data: Grudzien 18 2008 13:27:49 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: metalbeast |
de Fresz napisał(a): mowimy wyłącznie o 4t. Przejrzałem oferty. Do 8kzł to już coś można wybrać. Problem tylko w tym, że to co można zarejestrować to już nie cross. O ile lampa prednia i tylna jak w WR450f ujdzie, to już inne zawieszenia czy skrzynia mniej. Nie chce popylać z max predkosciami. Bardziej wole cieszyć się oraniem gleby. Tylko z tego co widzę to takie moto jest mało uniwersalne. A jak sobie radzą inni z crossami? przyczepka odpada. mam auto itd, ale to już dla mnie kombinacje troche. Dla tego optymalnie to cross z rejestracją ;] jest cos takiego? ps. husquarna kojarzy mi się z piłami ... odpada. 8 |
Data: Grudzien 18 2008 13:49:12 | Temat: Re: cross z możliwoĹciÄ
rejestracji | Autor: de Fresz | On 2008-12-18 13:27:49 +0100, "metalbeast" said: Problem tylko w tym, że to co można zarejestrować to już nie cross. O ile lampa prednia i tylna jak w WR450f ujdzie, to już inne zawieszenia czy skrzynia mniej. Tey, ale weź się zdecyduj - chcesz polatać amatorsko po torze, lesie i czasem się gdzieś przejechać, czy też zostać zawodnikiem MP Cross? A jak sobie radzą inni z crossami? Znam takich, którzy mieszkając na obrzeżasz miasta albo poza, latają krosówkami bez rejestracji, unikając asfaltu i sporadycznie bardzo bocznymi drogami. Można wykupić OC na nr ramy, w razie spotkania z policmajstrami zawsze to jakiś plus, a kosztuje grosze. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 9 |
Data: Grudzien 18 2008 14:11:50 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: Rafał Tomaszewski |
Tey, ale weź się zdecyduj - chcesz polatać amatorsko po torze, lesie i nie nie nie pytaj o to......... Kolega już zdecydował ( chce crossa ), kolega wie najlepiej co będzie najlepsze ( enduro jest do bani a jedynie crosufka podoła ), kolega chciał jedynie oznajmić/pochwalić sie że latał w DH potem ogarnął GS500 i teraz czas na starty obok Teddego więc moja rada jest taka: Modele gla kolegi: YZ 450f, CRF 450 oba najlepiej bo tuningu na 490 bo piecyk 450 może nie dać rady, SX 525 ewentualnie Berga TC 550.......... Bo jak by jednak okazało się że ciagle mało to jeszcze jest KX i CR 500 w obwodzie ale ponoć nie lubi dwuciacha:( Pozdrawiam Rafał 450exc 10 |
Data: Grudzien 18 2008 14:36:58 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: metalbeast |
tak tak... jasne. Jak widać niektorzy potrafią pomoc (de Fresz) a inni potrolować. 11 |
Data: Grudzien 18 2008 16:39:35 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: Rafał Tomaszewski |
tak tak... jasne. ja z zasady tylko pomagam ale pomóc też trzeba sobie dać:) pozdrawiam rafał 450exc 12 |
Data: Grudzien 21 2008 11:54:47 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: metalbeast |
co raz badziej myślę o tym, żeby jednak przemęczyć sezon i nazbierać na KTM exc. Obatałem ten motur w komisie i ma wszystko czego mi trzeba, a do tego mogłbym na nim przejechać odcinki asfaltowe bezstresowo. Jak się spisuje Twoja maszyna?? widzialem też wersje 525, ale jak rozumiem oba to 4t ? 13 |
Data: Grudzien 21 2008 14:12:24 | Temat: Re: cross z możliwoĹciÄ
rejestracji | Autor: Marek B | metalbeast pisze: Jak siÄ spisuje Twoja maszyna?? widzialem też wersje 525, ale jak rozumiem oba to 4t ? Tak wiÄkszy zawsze lepszy! Bierz wiÄkszy! SÄ jeszcze 990 jeszcze wiÄkszy. Bierz jeszcze wiÄkszy! coĹ mi siÄ wydaje że masz syndrom amerykaĹca czyli wiÄkszy=lepszy Jeżeli chodzi o wyĹcigi i tor to jak bÄdziesz wyciskał 100% możliwoĹci z 250ccm to chylÄ czoło. SwojÄ drogÄ to exc na tor to też nie jest najlepszym wyborem, bo do tego sx jest stworzony. Jednak kilkanaĹcie kilogramów różnicy po dziesiÄ tym kółku może zamieniÄ siÄ w kilkadziesiÄ t i wiÄcej. -- pozdrawiam Marek crf250x 15 |
Data: Grudzien 18 2008 14:36:11 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: metalbeast |
Tey, ale weź się zdecyduj - chcesz polatać amatorsko po torze, lesie i w sumie chyba postawiłem na opcję amatorskiego latania po torze i okolicznych łąkach ;] najlepsza bedzie opcja dokupić crossa jako drugie moto do takich szaleństw i po sprawie z rejestracją.. A jak sobie radzą inni z crossami? a widzisz. O to właśnie mi chodziło. I w tym wypadku 250ccm załatwi sprawę, gdyż dojazd do toru to jakiś 1km po obrzeżach miasta, pozniej już tylko miedzy polami na tor. Nie wiedziałem że oc na taką maszynę można, ale to bardzo dobry pomysł. 16 |
Data: Grudzien 18 2008 15:49:31 | Temat: Re: cross z możliwoĹciÄ
rejestracji | Autor: de Fresz | On 2008-12-18 14:36:11 +0100, "metalbeast" said: Tey, ale weź się zdecyduj - chcesz polatać amatorsko po torze, lesie i Podobnie jak Rafał, nie sądzę, abyś przez najbliższe parę sezonów zauważył drastyczną różnice w jeździe pomiędzy w miarę współczesnym endurakiem a crossem. najlepsza bedzie opcja dokupić crossa jako drugie moto do takich szaleństw i po sprawie z rejestracją.. Zaletą enduro jest to, że można (najczęściej) na legalu polatać asfaltem, zaletą krossa jest to, że najczęściej przy porównywalnych rocznikach jest wyraźnie tańszy. Ale przy 8k zł ciężko będzie znaleźć niezakatowaną sztukę. -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 17 |
Data: Grudzien 18 2008 16:45:17 | Temat: Re: cross z możliwoĹciÄ
rejestracji | Autor: Marek B | de Fresz pisze: Podobnie jak Rafał, nie sÄ dzÄ, abyĹ przez najbliższe parÄ sezonów zauważył drastycznÄ różnice w jeździe pomiÄdzy w miarÄ współczesnym endurakiem a crossem. MyĹlÄ że różnicy to może on sam nie zauważy ale jego rÄce i barki z pewnoĹciÄ . Znajomy siÄ tak załatwił na yz250f kupił do ujeżdżania po lasach a tam korzenie, kamienie i inne rzeczy wystajÄ ce ze Ĺcieżki. Krosówka na tor wyĹmienita, nieco równiejszy teren jest na torze. wiÄc jak chcesz sporadycznie do lasu to lepszy bÄdzie krosowy a jak sporadycznie na tor to endurak. koniec wywodów -- pozdrawiam Marek crf250x 18 |
Data: Grudzien 18 2008 19:50:30 | Temat: Re: cross z możliwoĹciÄ
rejestracji | Autor: metalbeast |
19 |
Data: Grudzien 18 2008 22:26:54 | Temat: Re: cross z możliwoĹciÄ
rejestracji | Autor: de Fresz | On 2008-12-18 16:45:17 +0100, Marek B said: MyĂ ÂlĂ à Ÿe rĂ³à Ÿnicy to moĂ Âźe on sam nie zauwaĂ Âźy ale jego rĂÂce i barki z pewnoĹciÄ . Ale wiesz że jedne i drugie majÄ takie fikuĹne pokrÄtełka, którymi można sobie conieco popsuÄ/naprawiÄ zawiasy wedle gustu? ;-) -- Pozdrawiam Sebastian Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco 20 |
Data: Grudzien 19 2008 00:02:04 | Temat: Re: cross z możliwoĹciÄ
rejestracji | Autor: Marek B | 6 Ale wiesz że jedne i drugie majÄ takie fikuĹne pokrÄtełka, którymi można sobie conieco popsuÄ/naprawiÄ zawiasy wedle gustu? ;-)jasne że wiem ale oleju nie wymieniasz za każdym razem prawda? ;-) a z tych fikuĹnych pokrÄteł korzystam namiÄtnie, bo nie lubiÄ w piachu zostawaÄ w tyle ;-p -- pozdrawiam Marek crf250x 21 |
Data: Grudzien 19 2008 22:00:38 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: N1 | de Fresz pisze: Ale przy 8k zł ciężko będzie znaleźć niezakatowaną sztukę.Mozna :-) 22 |
Data: Grudzien 20 2008 10:44:29 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: WIADRO |
Znam takich, którzy mieszkając na obrzeżasz miasta albo poza, latają tylko czy jakiekolwiek OC jest ważne bez przeglądu technicznego, homologacji itp.? bo przy płaceniu nie pytają o to ale przy wypłacie przypomną sobie..? -- WIADRO (SoldierAK) Hayabusa & Cygnus 23 |
Data: Grudzien 18 2008 13:57:05 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: Rafał Tomaszewski |
mowimy wyłącznie o 4t. Przejrzałem oferty. Do 8kzł to już coś można bywają i fullcrossy zarejestrowane jakimś patentem trzeba tylko mieć farta i na takie coś trafić tylko POCO????????? O ile lampa prednia i tylna jak w WR450f ujdzie, to już inne zawieszenia No gorszej bzury nie słyszałem, ale wybacze bo po tym co piszesz widać że nie siedziałeś nigdy na crossówce ani na enduraku ( a praktycznie jedno i drugie to to samo poza różnicami które dla Ciebie nie mają znaczenia jeszcze długo ) A jak sobie radzą inni z crossami? przyczepka odpada. mam auto itd, ale tomam konkretne pytanie czy ty potrzebujesz motocykla wyłącznie na tor i masz problem z transportem tam go bo inaczej tego nie moge zrozumieć Pozdrawiam rafał 450exc ps. kup najlepszą crosówke i czy na torze czy w terenie objade Cię moim chperem EXC tak że bede jeździc do okoła Ciebie. 24 |
Data: Grudzien 18 2008 14:40:21 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: metalbeast |
po to by legalnie dojechać kawałek przez miasto. No gorszej bzury nie słyszałem, ale wybacze bo po tym co piszesz widać że nie siedziałeś nigdy na crossówce ani na enduraku ( a praktycznie jedno i drugie to to samo poza różnicami które dla Ciebie nie mają znaczenia jeszcze długo ) na crossowce 2 sezony przelatałem. na enduraku nic. mam konkretne pytanie czy ty potrzebujesz motocykla wyłącznie na tor i masz problem z transportem tam go bo inaczej tego nie moge zrozumieć dokładnie tak. Choć nie tylko na tor, ale w głównej mierze. Pewnie to bedzie 90% latania tym crossem. Oczywiście amatorsko, dla własniej radochy. ps. kup najlepszą crosówke i czy na torze czy w terenie objade Cię moim chperem EXC tak że bede jeździc do okoła Ciebie. nie wątpie. Ale daj mi troche czasu :] 25 |
Data: Grudzien 18 2008 16:36:40 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: Rafał Tomaszewski |
po to by legalnie dojechać kawałek przez miasto. czy legalnie jest jechac z papierami na motorze bez świateł? ta legalność jest iluzoryczna. To już wole jechac swoją 450exc gdzie mam światła ale nie mam kwitów, bo jak jade normalnie to mnie nikt nie zatrzyma a Ciebie na crossie zatrzymaja tak z zasady a jak zobaczą że masz na to kwit to czpliwy się czepi i wyjdzie kicha. na crossowce 2 sezony przelatałem. na enduraku nic. tzn. że 2 lata latałeś po torze czy jak mam to rozumieć? dokładnie tak. Choć nie tylko na tor, ale w głównej mierze. Pewnie to czyli teraz rozumie dlaczego crossówka, bo wcześniej wydawało mi się że piszesz że chcesz do lasu ( w teren ). nie wątpie. Ale daj mi troche czasu :] jak to trochę czasu to przez dwa lata coś robił na tej crossówce, po bułki do sklepu jeździłęś?:) Pozdrawiam Rafał 26 |
Data: Grudzien 18 2008 19:45:03 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: metalbeast |
czy legalnie jest jechac z papierami na motorze bez świateł? ta legalność no tu masz akurat rację.
tak, na klubowej 125-tce. w żadnych zawodach. tylko szkolenia. pozniej jak przyszło kupic własny sprzet musiałem zrezygnowac... miałem wtedy 15 lat :( i kasy brak.
okolica jest specyficzna. jest tor, jest nieuzywany poligon, są chaszcze/lasy po ktorych ludzie atakują legalnie na crossach bo to wszystko tereny toru/powojskowe. zadne prawdziwe lasy. nie wątpie. Ale daj mi troche czasu :] to było ponad 11 lat temu :)) 27 |
Data: Grudzien 18 2008 13:28:10 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: metalbeast |
28 |
Data: Grudzien 18 2008 14:08:15 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: Kamil Nowak 'Amil' | metalbeast napisał(a): http://moto.allegro.pl/item499373949_yamaha_yzf_426.html To kup! I czekamy na posty gdzie tanio silnik do tego i gdzie dobrze i szybko zrobia rehabilitacje kolana! -- Kamil Nowak 'Amil' _motory_ pijadzio i susuki Krakuf 29 |
Data: Grudzien 18 2008 14:29:18 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: Kefir | Elou! metalbeast napisał(a):Czepliwy jestes Amil, przeciez dobrze chlop napisal: bedzie mu lezalo ;) Ałtorze watku, jesli poszukujesz czegos jako poczatkujacy (w bloto) a sprzet z drugiej reki (i z ograniczonym budzetem) reki to nie bierz wykreconej maszyny z ostrymi rezimami serwisowymi. Chyba ze kupisz z pewnych rak lub z polecenia warsztatu/mechanika ktoremu bezgranicznie ufasz. Skoro zapytales: na Twoim miejscu rozpatrywalbym dbanego DRZ400 S (nie E). Niestety, ceny zaczynaja sie ok 10 kPLN. Jesli kupisz taniej, zwlaszcza ekstremalnego sprzeta, a nie jestes "w czepku urodziny" to wkrotce staniesz przed dylematem: czy dolozyc kilka razy wiecej niz Ci sie kiedykolwiek snilo by sprzet doprowadzic do przyzwoitego stanu, czy tez oddac go za 1/3 zaplaconej ceny czy moze wreszcie dokonac kowalskiej "naprawy" i sprzedac udajac idiote. Twoj wybor. -- Pozdrawiam, Artu / Kef & 7/4 majtasow ST 955 http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta A moze by tak rajdy motocyklowe dla motocykli? 30 |
Data: Grudzien 18 2008 14:44:20 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: metalbeast |
Czepliwy jestes Amil, przeciez dobrze chlop napisal: bedzie mu lezalo ;) mowisz ze yz 426 to ekstremalnie podkręcony sprzęt? wydaje mi sie, ze jego 50km ma sie lepiej do 50km z 250cmm. nie znam się -pytam. powiedzmy że jako drugie moto to taki cross do 6kzł by był ok. fajnie jak bym mogł kupic jakeigos 4t nie ukrywam. 31 |
Data: Grudzien 18 2008 16:44:50 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: Rafał Tomaszewski |
mowisz ze yz 426 to ekstremalnie podkręcony sprzęt? wydaje mi sie, ze jego po pierwsze dlaczego chcesz sprzęta z klasy 450 4T? czyli dlaczego musi być 50KM powiedzmy że jako drugie moto to taki cross do 6kzł by był ok. fajnie jak4T do 6tyś to jako motocykl do nauki amatorskiej się nadaje ale mechaniki a nie jazdy:( miałem ostatnio okazje kupić yz426 od kolegi była w stanie idealnym za 6tyś ale zaprowadził ją na przegląd do Yamahy w Radomiu żeby mi sprzedac w 100% sprawny motocykl ( taki dobry kolega ) i tak nakombinowali że zawineli sprzęta w rozliczeniu ( kupował u nich wr450f) bo stwierdzili ze jest popsuta po czym sprzedali za dwa dni za kupe szmalu jako rodzynek........... ehh do dziś nie moge sobie wydarować:) Pozdrawiam Rafał 450exc 32 |
Data: Grudzien 18 2008 12:17:14 | Temat: Re: cross z możliwością rejestracji | Autor: metalbeast | miało być dozbierać kasę na jakaś yamacha yfz 426 4T (2t odpadają) |