Grupy dyskusyjne   »   czy istnieją auta z małymi ekonomiczn ymi silnikami? -teoria

czy istnieją auta z małymi ekonomiczn ymi silnikami? -teoria



1 Data: Wrzesien 20 2007 20:15:27
Temat: czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: ToMasz 

witam
tak sie zastanawiam

maluch 20 koni, 6na 100
berlingo hdi 100koni 6 na 100
wynik - 5 razy bardziej oszczędny niz maluch.
problem CHYBA w tym ze silnik malucha jadąc stąd, tam za góre, i z
powrotem, bedzie sredni wytwarzał 18km, a silnik na tej samej trasie HDI
50km, i wyjdzie pi razy oko tyle samo paliwa....
Nie mniej jednak, są autka (niekoniecznie smart) naprawde małe którym
wystarczyłby silnik ze 40 koni, ale zeby palił.... mało naprawde mało!
Czy takie silniki sie produkuje? bo ja nie słyszałem, czy są mozejakies
przeciwskazania konstrukcyjne, trwałośc, obawa konstruktorów ze to to
sie nie sprzeda..?

Pozdrawiam
ToMasz



2 Data: Wrzesien 20 2007 20:18:58
Temat: Re: czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

ToMasz pisze:

Nie mniej jednak, są autka (niekoniecznie smart) naprawde małe którym
wystarczyłby silnik ze 40 koni, ale zeby palił.... mało naprawde mało!
Czy takie silniki sie produkuje? bo ja nie słyszałem, czy są mozejakies
przeciwskazania konstrukcyjne, trwałośc, obawa konstruktorów ze to to
sie nie sprzeda..?

Lupo 1.2 SDI - w teorii 3l ropy/100km w praktyce musialbys pogooglac

3 Data: Wrzesien 20 2007 20:55:32
Temat: Re: czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk"  napisał w wiadomości

ToMasz pisze:
Nie mniej jednak, są autka (niekoniecznie smart) naprawde małe którym
wystarczyłby silnik ze 40 koni, ale zeby palił.... mało naprawde mało!
Czy takie silniki sie produkuje? bo ja nie słyszałem, czy są mozejakies
przeciwskazania konstrukcyjne, trwałośc, obawa konstruktorów ze to to
sie nie sprzeda..?
Lupo 1.2 SDI - w teorii 3l ropy/100km w praktyce musialbys pogooglac

Myślisz o Lupo 3L? To był akurat TDI zdaje się. Turbina w dieslu akurat wydatnie pomaga zmniejszyć ilość potrzebnego paliwa. Widać to ewidentnie przy porównaniu niemal identycznych konstrukcji wolnossących i turbo (SDI-TDI VW czy 1.9D i 1.9TD PSA).

Nawiasem mówiąc - te 3l/100 w lupo to raczej teoria. W trasie może i realne, ale to czysto miejskie auto, więc na takie spalanie nie ma co liczyć.

Pozdrawiam
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

4 Data: Wrzesien 20 2007 20:45:12
Temat: Re: czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: Kartrait 

Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości


Czy takie silniki sie produkuje? bo ja nie słyszałem, czy są mozejakies
przeciwskazania konstrukcyjne, trwałośc, obawa konstruktorów ze to to
sie nie sprzeda..?

Taa, są przeciwskazania, są nimi koncarny paliwowe, które na razie na to nie pozwolą, bo
stracili by kupe szmalu...


--
Pozdrufka,
Krzysiek@vel_Kartrait

5 Data: Wrzesien 20 2007 20:54:03
Temat: Re: czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: Werter07 


Użytkownik "Kartrait"  napisał w wiadomości

Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości


Czy takie silniki sie produkuje? bo ja nie słyszałem, czy są mozejakies
przeciwskazania konstrukcyjne, trwałośc, obawa konstruktorów ze to to
sie nie sprzeda..?

Taa, są przeciwskazania, są nimi koncarny paliwowe, które na razie na to
nie pozwolą, bo stracili by kupe szmalu...

gowno prawda....
jak masz fure, ktoa pali 3/100 to jezdzisz nim 2 x wiecej :) i wychodzi na
to samo...

Werter07

6 Data: Wrzesien 23 2007 08:56:26
Temat: Re: czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: V-Tec 

Werter07 pisze:
[..]

gowno prawda....
jak masz fure, ktoa pali 3/100 to jezdzisz nim 2 x wiecej :) i wychodzi na to samo...

hm... ja obecnie jeżdżę tyle ile chcę, nawet jakby paliwo było za 0,50PLN to bym znacząco więcej nie jeździł (o ile w ogóle).


--
pozdr,
W.

7 Data: Wrzesien 20 2007 20:58:33
Temat: Re: czy istniejš auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: J.F. 

On Thu, 20 Sep 2007 20:15:27 +0200,  ToMasz wrote:

maluch 20 koni, 6na 100
berlingo hdi 100koni 6 na 100
wynik - 5 razy bardziej oszczędny niz maluch.

Nie no - pali tyle samo :-)

problem CHYBA w tym ze silnik malucha jadąc stąd, tam za góre, i z
powrotem, bedzie sredni wytwarzał 18km, a silnik na tej samej trasie HDI
50km, i wyjdzie pi razy oko tyle samo paliwa....

POwiedzmy sobie szczerze ze diesel jest bardziej oszczedny niz
benzyniak, a silniki najwieksza sprawnosc maja gdzies w polowie
zakresu pracy - srednie obroty i srednie obciazenie.
Skoro do jazdy trzeba ok 20KM, to silnik ma miec o mocy maksjakies
40KM i gruby dywanik zeby kierowca nie wciskal gazu do konca.

Nie mniej jednak, są autka (niekoniecznie smart) naprawde małe którym
wystarczyłby silnik ze 40 koni, ale zeby palił.... mało naprawde mało!
Czy takie silniki sie produkuje? bo ja nie słyszałem,

No jak nie jak tak - Daihatsu charade 0.9D, VW Lupo 3L ..

czy są mozejakies
przeciwskazania konstrukcyjne, trwałośc, obawa konstruktorów ze to to
sie nie sprzeda..?

A nie widac ze grupowicze chca oszczedny silnik ale nie mniej niz
100KM, a lepiej 130 ? :-)

J.

8 Data: Wrzesien 23 2007 08:57:43
Temat: Re: czy istniejš auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: V-Tec 

J.F. pisze:
[..]

czy są mozejakies
przeciwskazania konstrukcyjne, trwałośc, obawa konstruktorów ze to to
sie nie sprzeda..?

A nie widac ze grupowicze chca oszczedny silnik ale nie mniej niz 100KM, a lepiej 130 ? :-)

dokładnie, ludzi stać na auta palące np.10l po mieście i nie widzą potrzeby kupowania oszczędniejszych, ale dających mniej przyjemności z jazdy.


--
Pozdr,
W.

9 Data: Wrzesien 20 2007 21:18:37
Temat: Re: czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: AL 

ToMasz pisze:

witam
tak sie zastanawiam

maluch 20 koni, 6na 100
berlingo hdi 100koni 6 na 100
wynik - 5 razy bardziej oszczędny niz maluch.
problem CHYBA w tym ze silnik malucha jadąc stąd, tam za góre, i z
powrotem, bedzie sredni wytwarzał 18km, a silnik na tej samej trasie HDI
50km, i wyjdzie pi razy oko tyle samo paliwa....
Nie mniej jednak, są autka (niekoniecznie smart) naprawde małe którym
wystarczyłby silnik ze 40 koni, ale zeby palił.... mało naprawde mało!
Czy takie silniki sie produkuje? bo ja nie słyszałem, czy są mozejakies
przeciwskazania konstrukcyjne, trwałośc, obawa konstruktorów ze to to
sie nie sprzeda..?

AX 1.5D (TUD5) (53 lub 58KM) trasa 3.2l/100km, miasto srednio 4.5l/100km (zima max 5l/100km w miescie przy korkach (Katowice))

--
pozdr
Adam (AL)
TG

10 Data: Wrzesien 20 2007 23:21:39
Temat: Re: czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: ToMasz 

AL napisał(a):

ToMasz pisze:
witam
tak sie zastanawiam

maluch 20 koni, 6na 100
berlingo hdi 100koni 6 na 100
wynik - 5 razy bardziej oszczędny niz maluch.
problem CHYBA w tym ze silnik malucha jadąc stąd, tam za góre, i z
powrotem, bedzie sredni wytwarzał 18km, a silnik na tej samej trasie HDI
50km, i wyjdzie pi razy oko tyle samo paliwa....
Nie mniej jednak, są autka (niekoniecznie smart) naprawde małe którym
wystarczyłby silnik ze 40 koni, ale zeby palił.... mało naprawde mało!
Czy takie silniki sie produkuje? bo ja nie słyszałem, czy są mozejakies
przeciwskazania konstrukcyjne, trwałośc, obawa konstruktorów ze to to
sie nie sprzeda..?

AX 1.5D (TUD5) (53 lub 58KM) trasa 3.2l/100km, miasto srednio 4.5l/100km
(zima max 5l/100km w miescie przy korkach (Katowice))

dzieki wszystkim za odpowiedzi, ale tak naprawde bujamy sie przy 3
litrach na 100, co tak naprawde jest wynikiem... nie chce blużnic ale
nie najlepszym.
jak miałem 6 lat ,tata tłumaczył mi ze najwiecej paliwa traci sie na
startowanie, (najczęsciej po uprzednim hamowaniu). Wpadłęm na pomysł
zeby w autach montowac spreżynki nakręcane energia potrzebnado
wyhamowania, a rozkrecane w celu wystartowania auta. po 30 latach, nikt
tego nie zastosował, ale inteligentniejsze rozwiazania w postaci
silników elektrycznych, akumulatorów i innej elektroniki stosuje sei w
autach..... których własciciele ANI RAZ nie sprawdzą ile im pali -
zgadza sie?
Tak czy inaczej dochodze do wnoisku ze auto male MUSI palić MINIMUM 3
litry, duze do 10 a jak ktoś chce siegnac szczytu to z 10 zejdzie na 6 i
publika powinna mdlec z zachwytu. Cóż obym dożył czasów kiedy energie
mechaniczna bedziemy uzyskiwac w bardziej oszczędny sposób.

ToMasz

11 Data: Wrzesien 20 2007 23:51:28
Temat: Re: czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: Leechu 

Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości


jak miałem 6 lat ,tata tłumaczył mi ze najwiecej paliwa traci sie na
startowanie, (najczęsciej po uprzednim hamowaniu). Wpadłęm na pomysł
zeby w autach montowac spreżynki nakręcane energia potrzebnado
wyhamowania, a rozkrecane w celu wystartowania auta. po 30 latach, nikt
tego nie zastosował,

Niezły masz pomysł. Ciekaw jestem czemu tego typu rozwiązań się nie stosuje,
a może jednak?
Oczywiście nie sprężynki ale n.p. ładowane specjalnych akumulatorów
prądnicami połączonymi z kołami podczas hamowania (zamiast wytracać
bezsensownie energię na tarczach hamulcowych można wykorzystać hamowanie
odzyskowe- hamowanie prądnicą) a później podczas ruszania wspomaganie
silnika paliwowego silnikiem elektrycznym przy pomocy energii zgromadzonej w
tych akumulatorach. Oczywiście dodatkowo ze względów bezpieczeństwa w razie
mocniejszego awaryjnego wdepnięcia pedału hamulca włącza się tarcza
hamulcowa.

--
Pozdrower
Leechu
www.leechu.republika.pl

12 Data: Wrzesien 21 2007 17:07:50
Temat: Re: czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: mIrO 

"Kasa, Misiu, kasa"

13 Data: Wrzesien 21 2007 00:06:55
Temat: Re: czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: Tomasz Pyra 

ToMasz pisze:

jak miałem 6 lat ,tata tłumaczył mi ze najwiecej paliwa traci sie na
startowanie, (najczęsciej po uprzednim hamowaniu). Wpadłęm na pomysł
zeby w autach montowac spreżynki nakręcane energia potrzebnado
wyhamowania, a rozkrecane w celu wystartowania auta.

Kiedyś kombinowano w autobusach z wirującymi kołami zamachowymi rozpędzanymi przy hamowaniu, ale nie zdało to egzaminu.
Lepiej zastosować patent z akumulatorami - większa pojemność i prosta konstrukcja.

Cały problem to sprawność silników.
Nawet najlepsze i najmniejsze dieselki chyba dużo poniżej 250g/kWh nie schodzą. I zmniejszając silnik już tu nic nie pomożesz.
Właśnie patenty typu hybryda pozwala utrzymywać silnik w obszarach wyższej sprawności i zużywać mniej paliwa.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

14 Data: Wrzesien 21 2007 10:44:17
Temat: Re: czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: Wojtekk 


Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości


Nie mniej jednak, są autka (niekoniecznie smart) naprawde małe którym
wystarczyłby silnik ze 40 koni, ale zeby palił.... mało naprawde mało!
Czy takie silniki sie produkuje? bo ja nie słyszałem, czy są mozejakies
przeciwskazania konstrukcyjne, trwałośc, obawa konstruktorów ze to to
sie nie sprzeda..?

Przeciwwskazaniem jest sprawność silnika spalinowego. Im mniejszy i słabszy
silnik tym większy procent mocy idzie na pokonanie oporów własnych silnika.
Rozwiązanie typu hybryda ma sens ze wzgledów ekonomicznych tylko przy większych
i mocniejszych autach. Szybciej się zwróci instalacja oszczędzająca 30% z 10
l/100km niż 30% z 4l/100km.

Pozdrawiam
Wojtek

15 Data: Wrzesien 21 2007 21:16:23
Temat: Re: czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria
Autor: Tomek 

witam
tak sie zastanawiam

maluch 20 koni, 6na 100
berlingo hdi 100koni 6 na 100
wynik - 5 razy bardziej oszczędny niz maluch.
Robisz błąd wynikający z nieznajomości tematu. Zużycie paliwa podawane w litrach
na 100 kilometrów to taki termin zrozumiały dla ogółu. Właściwe zużycie paliwa
określa się ile gramów paliwa zużyje silnik na wytworzenie jednego konia
mechanicznego w czasie jednej godziny. Podaję to w starych jednostkach bo
pisałeś o koniach mech. Dla silników o malej pojemności jest to ok 280g a dla
dużych pojemności 220g. Do tego dochodzą różnice wynikające z tego że silnik
wysokoprężny jest sprawniejszy. Jeśli maluch zużyje w określonych warunkach 5
litrów na 100 kilometrów i samochód  z dużym silnikiem benzynowym też zużyje 5
litrów na 100 kilometrów to znaczy ze obydwa silniki wytwarzały podobna moc i
duży nie był 5 razy oszczędniejszy tylko kilkanaście procent wynikających z
mniejszego jednostkowego zużycia paliwa. Spróbuj jechać samochodem ze stu konnym
silnikiem tak żeby wytwarzał 100 koni. Zobaczysz wtedy ile pali. Na pełnym
zbiorniku nie pojedziesz dłużej niż dwie godziny. Tomek 

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

czy istnieją auta z małymi ekonomicznymi silnikami? -teoria



Grupy dyskusyjne