Witam grupowiczów,
Prosze o pomoc w diagnozie stanu moje cudownego Peugeota 306 1,4 00` przebieg 158 tys - bez gazu.
Objawy:
zimy silnik: przewaznie wszystko ok, czasami gasnie (po nocy) - gaśnie po puszczeniu gazu - nie utrzymuje jałowych obrotów.
rozgrzany silnik: na wolnych obrotach nie gaśnie ale... utrzymuje obroty na poziomie 1200 obr/min, obroty potrafią podskoczyć do 2 tys i po chwili falują pomiędzy dwoma a czterema tys.
W silniku słychać stuki, ciężko mi powiedzieć co to stuka może zawory - silnik od kiedy pamiętam lekko szarpie na biegu jałowym ale to naprawdę lekko. byly wymieniane świece, kable WN, filtr powietrza, olej.
Pod koniec zeszłej zimy na chwile pojawił sie problem z gasnącym silnikiem lecz problem minął gdy zaczęło robić sie cieplej.
dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
--
Pozdrawiam
Sebastian Betcher
2 |
Data: Wrzesien 11 2008 22:19:16 |
Temat: Re: [P306] diagnoza... |
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak |
sebastianbe pisze:
Witam grupowiczów,
Prosze o pomoc w diagnozie stanu moje cudownego Peugeota 306 1,4 00` przebieg 158 tys - bez gazu.
Objawy:
zimy silnik: przewaznie wszystko ok, czasami gasnie (po nocy) - gaśnie po puszczeniu gazu - nie utrzymuje jałowych obrotów.
rozgrzany silnik: na wolnych obrotach nie gaśnie ale... utrzymuje obroty na poziomie 1200 obr/min, obroty potrafią podskoczyć do 2 tys i po chwili falują pomiędzy dwoma a czterema tys.
W silniku słychać stuki, ciężko mi powiedzieć co to stuka może zawory - silnik od kiedy pamiętam lekko szarpie na biegu jałowym ale to naprawdę lekko. byly wymieniane świece, kable WN, filtr powietrza, olej.
Pod koniec zeszłej zimy na chwile pojawił sie problem z gasnącym silnikiem lecz problem minął gdy zaczęło robić sie cieplej.
dziekuje za pomoc i pozdrawiam,
Ten silnik ma płytkową regulację zaworów - należy je regularnie kontrolować.
Co do falowania i gaśnięcia - zainteresuj się silniczkiem krokowym. Na początek do wyczyszczenia, ale obawiam się, że może to już nie pomóc w obecnej sytuacji - wtedy zostaje wymiana. Na szczęście element dość tani. Do tego przydałoby się zainteresować stanem przepustnicy i też ją wyczyścić.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl
3 |
Data: Wrzesien 11 2008 23:01:04 | Temat: Re: [P306] diagnoza... | Autor: sebastianbe |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Ten silnik ma płytkową regulację zaworów - należy je regularnie kontrolować.
Co do falowania i gaśnięcia - zainteresuj się silniczkiem krokowym. Na początek do wyczyszczenia, ale obawiam się, że może to już nie pomóc w obecnej sytuacji - wtedy zostaje wymiana. Na szczęście element dość tani. Do tego przydałoby się zainteresować stanem przepustnicy i też ją wyczyścić.
dzięki wielkie za szybka odpowiedz.
Czy ktoś z grupowiczow może ma zaufanego mechanika w warszawie który by sie podjął tego zadnia ?
dzięki i pozdrawiam
--
Pozdrawiam
Sebastian Betcher
4 |
Data: Wrzesien 12 2008 11:00:27 | Temat: Re: [P306] diagnoza... | Autor: glizda |
Użytkownik "sebastianbe" napisał
Ten silnik ma płytkową regulację zaworów - należy je regularnie kontrolować.
Co do falowania i gaśnięcia - zainteresuj się silniczkiem krokowym. Na początek do wyczyszczenia, ale obawiam się, że może to już nie pomóc w obecnej sytuacji - wtedy zostaje wymiana. Na szczęście element dość tani. Do tego przydałoby się zainteresować stanem przepustnicy i też ją wyczyścić.
dzięki wielkie za szybka odpowiedz.
Czy ktoś z grupowiczow może ma zaufanego mechanika w warszawie który by sie podjął tego zadnia ?
ja francuza serwisowałem w http://www.fas.pcp.pl/
choć pewnie znalazłbyś tańszy serwis / mechanika - ale i oni specjalnie nie zdzierają.
| | |