Grupy dyskusyjne   »   [P306] diagnoza...

[P306] diagnoza...



1 Data: Wrzesien 11 2008 22:16:13
Temat: [P306] diagnoza...
Autor: sebastianbe 

Witam grupowiczów,

Prosze o pomoc w diagnozie stanu moje cudownego Peugeota 306 1,4 00` przebieg 158 tys - bez gazu.

Objawy:

zimy silnik: przewaznie wszystko ok, czasami gasnie (po nocy) - gaśnie po puszczeniu gazu - nie utrzymuje jałowych obrotów.

rozgrzany silnik: na wolnych obrotach nie gaśnie ale... utrzymuje obroty   na poziomie 1200 obr/min, obroty potrafią podskoczyć do 2 tys i po chwili falują pomiędzy dwoma a czterema tys.

W silniku słychać stuki, ciężko mi powiedzieć co to stuka może zawory - silnik od kiedy pamiętam lekko szarpie na biegu jałowym ale to naprawdę lekko. byly wymieniane świece, kable WN, filtr powietrza, olej.

Pod koniec zeszłej zimy na chwile pojawił sie problem z gasnącym silnikiem lecz problem minął gdy zaczęło robić sie cieplej.

dziekuje za pomoc i pozdrawiam,

--
Pozdrawiam
Sebastian Betcher



2 Data: Wrzesien 11 2008 22:19:16
Temat: Re: [P306] diagnoza...
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

sebastianbe pisze:

Witam grupowiczów,

Prosze o pomoc w diagnozie stanu moje cudownego Peugeota 306 1,4 00` przebieg 158 tys - bez gazu.

Objawy:

zimy silnik: przewaznie wszystko ok, czasami gasnie (po nocy) - gaśnie po puszczeniu gazu - nie utrzymuje jałowych obrotów.

rozgrzany silnik: na wolnych obrotach nie gaśnie ale... utrzymuje obroty  na poziomie 1200 obr/min, obroty potrafią podskoczyć do 2 tys i po chwili falują pomiędzy dwoma a czterema tys.

W silniku słychać stuki, ciężko mi powiedzieć co to stuka może zawory - silnik od kiedy pamiętam lekko szarpie na biegu jałowym ale to naprawdę lekko. byly wymieniane świece, kable WN, filtr powietrza, olej.

Pod koniec zeszłej zimy na chwile pojawił sie problem z gasnącym silnikiem lecz problem minął gdy zaczęło robić sie cieplej.

dziekuje za pomoc i pozdrawiam,

Ten silnik ma płytkową regulację zaworów - należy je regularnie kontrolować.
Co do falowania i gaśnięcia - zainteresuj się silniczkiem krokowym. Na początek do wyczyszczenia, ale obawiam się, że może to już nie pomóc w obecnej sytuacji - wtedy zostaje wymiana. Na szczęście element dość tani. Do tego przydałoby się zainteresować stanem przepustnicy i też ją wyczyścić.



--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

3 Data: Wrzesien 11 2008 23:01:04
Temat: Re: [P306] diagnoza...
Autor: sebastianbe 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:



Ten silnik ma płytkową regulację zaworów - należy je regularnie kontrolować.
Co do falowania i gaśnięcia - zainteresuj się silniczkiem krokowym. Na początek do wyczyszczenia, ale obawiam się, że może to już nie pomóc w obecnej sytuacji - wtedy zostaje wymiana. Na szczęście element dość tani. Do tego przydałoby się zainteresować stanem przepustnicy i też ją wyczyścić.

dzięki wielkie za szybka odpowiedz.

Czy ktoś z grupowiczow może ma zaufanego mechanika w warszawie który by sie podjął tego zadnia ?

dzięki i pozdrawiam

--
Pozdrawiam
Sebastian Betcher

4 Data: Wrzesien 12 2008 11:00:27
Temat: Re: [P306] diagnoza...
Autor: glizda 


Użytkownik "sebastianbe" napisał

Ten silnik ma płytkową regulację zaworów - należy je regularnie kontrolować.
Co do falowania i gaśnięcia - zainteresuj się silniczkiem krokowym. Na początek do wyczyszczenia, ale obawiam się, że może to już nie pomóc w obecnej sytuacji - wtedy zostaje wymiana. Na szczęście element dość tani. Do tego przydałoby się zainteresować stanem przepustnicy i też ją wyczyścić.

dzięki wielkie za szybka odpowiedz.

Czy ktoś z grupowiczow może ma zaufanego mechanika w warszawie który by sie podjął tego zadnia ?


ja francuza serwisowałem w http://www.fas.pcp.pl/
choć pewnie znalazłbyś tańszy serwis / mechanika - ale i oni specjalnie nie zdzierają.

[P306] diagnoza...



Grupy dyskusyjne