Grupy dyskusyjne   »   diesel czy benzyna - wg. mnie i innych diesel

diesel czy benzyna - wg. mnie i innych diesel



1 Data: Styczen 10 2008 20:18:54
Temat: diesel czy benzyna - wg. mnie i innych diesel
Autor:

Mam BRAVO 1.9 MultiJET i jestem super hiper zadowolony, dlaczego:

    * Większa emisja tlenków azotu NOx w porównaniu do silników z zapłonem
iskrowym i trójdrożnym katalizatorem spalin,
    * Emisja cząstek stałych jeśli silnik nie jest wyposażony w filtr cząstek
stałych,
    * Większe koszty produkcji silników niż silników benzynowych,
    * Większy hałas i ciężar, niż silników benzynowych o tej samej mocy,
    * Ograniczona maksymalna prędkość obrotowa spowodowana opóźnieniem zapłonu,
    * Większe wymagania co do własności własności olejów silnikowych.
    * Większa sprawność konwersji energii chemicznej paliwa, a dzięki temu
mniejsze zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla,
    * Możliwość zastosowania łatwiejszego w produkcji i tańszego paliwa,
    * Większa niezawodność pracy silnika,
    * Większa żywotność silnika.
Tekst zaczerpniety ze strony:
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/pojecia/silnik-diesla.php


Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie "diesel czy benzyna". To który
wybór będzie bardziej odpowiedni zależy od

wielu czynników i wymagałoby przeprowadzenia dość długiego wywiadu z przyszłym
użytkownikiem.
Przede wszystkim obalmy mity - trudne odpalanie w zimie, mizerne osiągi,
hałaśliwość, dymienie; to echa przeszłości - żadna z

tych wad aktualnych może 20 lat temu nie dotyczy nowoczesnych jednostek o
zapłonie samoczynnym. Pozostały tylko zalety -

ekonomia, trwałość, niezawodność. Jednak wraz z rozwojem układów wtryskowych jak
i standardowym już zastosowaniu

turbosprężarek pojawiły się pewne niedogodności. Dzisiejsze diesle nie będą już
jeździły na czymkolwiek przypominającym olej

napędowy, są naszpikowane elektroniką - nie naprawi się już ich "w stodole", jak
każde silniki doładowane wymagają dbałości o

sprężarkę.
W wielkim uproszczeniu - jeśli jeździ sie dużo lub tylko długie trasy,
najlepszym rozwiązaniem będzie auto z silnikiem

diesla. Przy ciągłym pokonywaniu krótkich odcinków i małych rocznych przebiegach
zalety silników ZS blakną a zauważalne

zaczynają być wady jak wysoki koszt zakupu czy wolniejsze niż przy zapłonie
iskrowym osiąganie temperatury pracy. Tutaj

najlepszym rozwiązaniem będzie wolnossący silnik o zapłonie iskrowym.
Co do konkretnego modelu/marki - najnowsze konstrukcje BMW oraz już od dawna VAG
uważane są powszechnie za najlepsze

jednostki, prawdopodobnie nie bez powodu.
Tekst zaczerpniety ze strony:
http://motogazeta.autocentrum.pl/go/377__Strefa_Ekspertow_przebieg_dyskusji__247603646__11__-1__107__-1__-1__1.html


Rewolucji dokonał włoski Fiat wprowadzając model Croma TDI (1985 r.) wyposażony
w turbodoładowany silnik z bezpośrednim

wtryskiem, a następnie opracowując i wprowadzając do produkcji technikę common
rail (1993 r.). Ewolucję od wolnych, kopcących

i siermiężnych silników diesla do cichych i dynamicznych jednostek napędowych,
których działanie wciąż opiera się na patencie

niemieckiego wynalazcy, doskonale obrazuje reklama Hondy - hate something -
change something

Wynaleziony ponad sto lat temu silnik diesla przeszedł długą drogę rozwoju.
Dziś, pozbawiony niegdysiejszych wad, stanowi

groźną konkurencję dla silników benzynowych. Nic dziwnego, że zdobywa sobie
coraz liczniejsze grono zwolenników, również w

dziedzinach, w których do niedawna nie było dla niego wstępu. Kilka lat temu
nikt nie wierzył, że samochód wyścigowy ze

znaczkiem TDI na burcie może wygrać 24-godzinny klasyk Le Mans. Tymczasem Audi
R10 TDI ma na swoim koncie już dwie wygrane w

tym prestiżowym wyścigu.

Obecnie nawet 50% nowych samochodów sprzedawanych w Europie Zachodniej jeździ na
oleju napędowym. Eksperci przewidują, że w

niedługim czasie rosnące ceny ropy i słabnący dolar skłonią Amerykanów do
rezygnacji z ukochanych silników widlastych o

ogromnej pojemności na rzecz hybryd i jednostek wysokoprężnych.

Również Polacy doceniają zalety nowoczesnych diesli. Wysoki moment obrotowy
dostępny w stosunkowo szerokim zakresie obrotów,

cicha praca i oszczędność to zalety, o których nie trzeba już nikogo
przekonywać. Zanim jednak kupimy samochód z literkami

"TD" na klapie, warto policzyć, czy na pewno będzie to dla nas najtańsze
rozwiązanie. Żeby zakup się opłacał, musimy rocznie

pokonywać co najmniej 25-30000 km. Wówczas różnica w cenie pomiędzy dieslem a
porównywalnym samochodem z silnikiem benzynowym

(zwykle 6000-10000zł) zwróci się po dwóch-trzech latach.

Jeżeli więc dużo podróżujecie, nie lubicie wkręcać silnika na motocyklowe 8500
obr./min, tankujecie na sprawdzonych stacjach

i nie przeszkadza Wam cichy klekot pod maską, samochód z silnikiem diesla został
stworzony i unowocześniony dla Was. Jest

jeszcze jedna zaleta dla leniwych - jeżdżąc dieslem oszczędzamy czas rzadziej
zatrzymując się na stacjach benzynowych. Jak

już przyjdzie do tankowania, warto pamiętać, żeby przypadkiem nie sięgnąć po
pistolet z benzyną. Taka pomyłka może słono

kosztować...
Tekst zaczerpniety ze strony:
http://auto.gazeta.pl/auto/1,48316,4819501.html

Jak jeździć TDi i o czym należy pamiętać i co należy wiedzieć

1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km)
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.
6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do
temperatury roboczej
7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylowac w okolicach 90st.C, nie
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
wody, należy oczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę ż olej
osiągnie właściwą temp. pracę .
8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika
poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na
brak smarowania
9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę
minut.
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności
przewietrzyć.
11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności
po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.
12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie
powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej
niż 1litr między wymianami.
13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne w TDi
14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma
wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.
15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie
IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż
przed przednim prawym kołem.
16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych
olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej
częsciej wymieniać filtr papierowy
17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$
18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do
odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i
moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi
zakresami .
19. Każde TDi od czasu do czasu lubi puścić czarnego dymka - nie należy się
tym martwić chyba że dzieje się to zbyt często i zostawiasz za sobą czarną
zasłonę dymną
20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie
Tekst zaczerpniety ze strony:
http://www.leonclub.pl


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



diesel czy benzyna - wg. mnie i innych diesel



Grupy dyskusyjne