dmuchawa p307
1 | Data: Styczen 08 2012 11:14:14 |
Temat: dmuchawa p307 | |
Autor: Darek | Mam problem z wentylatorem wewnętznym w P307SW 2 |
Data: Styczen 08 2012 11:45:59 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Kuba (aka cita) |
Mam problem z wentylatorem wewnętznym w P307SW Co moż być przyczyną i jak naprawić skoro ruszanie kablami pomaga tzn ze gdzieś coś nie łączy. Trzeba szukać organoleptycznie. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł 3 |
Data: Styczen 08 2012 14:20:59 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Sylwester Łazar | Stawiałbym na szczotki. 4 |
Data: Styczen 08 2012 14:43:24 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Darek |
Stawiałbym na szczotki.Też tak już dostałem opinię i radę aby mu "dołożyć" - nie pomogło Szukałem w necie i znalazłem że w tym typie pada opornica do regulacji, ale objawaia się brakiem niektórych biegów - umnie działały wszystkie 5 |
Data: Styczen 08 2012 18:10:15 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Sylwester Łazar | Kup miernik za 20zł, podłączyć najbliżej jak się da przy wentylatorze i 6 |
Data: Styczen 08 2012 18:36:14 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Darek |
Kup miernik za 20zł, podłączyć najbliżej jak się da przy wentylatorze ito mam nie ma problemu sprawdzić czy napięcie dochodzi.Tyle co się zobaczyłem są dwa złącza przyczepione do plastików pod kierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać). Od tych złącz na plastikach idzie jakaś wiązka gdzieś w dół - nie rozbierałem jesze i nie wiem co dalej się dziej 7 |
Data: Styczen 08 2012 20:04:20 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Sylwester Łazar | kierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać).Nie wyrywaj. Natnij izolację, tak jak obierasz marchewkę na długości ok. 5 mm na obu przewodach przy wentylatorze i podłącz woltomierz ustawiony na zakres 20V DC=. Napisz tu co wskazuje po załaczeniu wentylatora i bez załączenia. Jak zmierzysz, to zaklej kawałkiem taśmy izolacyjnej. S. 8 |
Data: Styczen 08 2012 20:07:58 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Darek |
Nie mam zamiaru - poprostu nie wiem jak je rozdzielić - te na dole jakkierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać).Nie wyrywaj. widziałem dokładnie to sobie poradziałem z rozebraniem - porypany wynalazek Natnij izolację, tak jak obierasz marchewkę na długości ok. 5 mm na obumój mechanik o prądu traktuje to igłą - trochę mam za daleko do niego i mi tego nie zrobi -( przewodach przy wentylatorze i podłącz woltomierz ustawiony na zakres 20Vto wiem od dawna - wychowany na analogach a tam nie nie było możliwości błędu, błąd= rozwalenie a cyfrowy już widziałem napiecie na aku 17V - bateria be-))) DC=.to dopiero jutro po pracy 9 |
Data: Styczen 08 2012 22:44:59 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Sylwester Łazar | mój mechanik o prądu traktuje to igłą - trochę mam za daleko do niego i miTen pomysł jest jeszcze lepszy, ale pod warunkiem, że zaizolujesz z powrotem. Ta dziurka jest mała i jej nie widać, więc nikt się tym nie przejmuje najczęściej. Może i słusznie, ale dla przyzwoitości - trzeba i taką dziurkę zaizolować. Jak jest oskrobany, to przynajmniej widać, że należy to zaizolować. to dopiero jutro po pracyPoczekamy :-) S. 10 |
Data: Styczen 08 2012 20:27:44 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-01-08 20:04, Sylwester Łazar pisze: kierownicom i złącza przy wentylatorze (nie wiem jak je wyrwać).Nie wyrywaj. Szczęście, że chociaż tyle... Natnij izolację, tak jak obierasz marchewkę na długości ok. 5 mm na obu Super rada, obieranie przewodów elektrycznych w samochodzie i zaklejanie ich później kawałkiem taśmy izolacyjnej... Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu pugów (zdaje się, że właśnie 307). 11 |
Data: Styczen 08 2012 20:42:10 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2012-01-08 20:27, Artur Maśląg pisze: Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu Nie. Te kilkanaście Pugów się spaliło, bo dochodziło do zalewania bloku ABS/ESP i zwarcia w nim. Nawiasem mówiąc, blok produkcji ... niemieckiej. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=94613 12 |
Data: Styczen 08 2012 22:50:13 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-01-08 20:42, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: W dniu 2012-01-08 20:27, Artur Maśląg pisze: Jesteś o tym przekonany? Te kilkanaście Pugów się spaliło, bo dochodziło do zalewania bloku No proszę - ciekawe co było przyczyną zalania bloku. Czy aby nie brak szczelności, czego izolacja nawijana ręcznie nie zapewnia? Mógłbyś przy okazji dać jakiś link do ekspertyzy mówiącej o przyczynach? Nawiasem mówiąc, blok produkcji ... Jakoś mnie to nie dziwi. 13 |
Data: Styczen 09 2012 00:31:12 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: J.F. | Dnia Sun, 08 Jan 2012 20:27:44 +0100, Artur Maśląg napisał(a): Super rada, obieranie przewodów elektrycznych w samochodzie Zalezy jaka tasma. Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu Na pewno nie. zreszta - kto by kable obieral w nowym samochodzie ? J. 14 |
Data: Styczen 09 2012 08:29:14 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-01-09 00:31, J.F. pisze: Dnia Sun, 08 Jan 2012 20:27:44 +0100, Artur Maśląg napisał(a): Taaa - jeszcze napisz, że zależy kto zaklejał... Ciekawe, czy to nie takie rady były przyczynkiem pożaru kilkunastu A jakie to ma znaczenie, czy ktoś to fizycznie obierał? Zasadniczo chodzi o zapewnienie szczelności - czy to przez bezpośrednim zalaniem czy też przed konsekwencjami pracy przy dużej wilgotności. 15 |
Data: Styczen 08 2012 20:21:13 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: AZ | On 2012-01-08, Sylwester Ĺazar wrote: Ale po co? Skoro mierniki maja ostre koncowki ktore mozna z powodzeniem wbic w kabel. -- Artur ZZR 1200 16 |
Data: Styczen 08 2012 22:57:15 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Sylwester Ĺazar | Ale po co? Skoro mierniki maja ostre koncowki ktore mozna z powodzeniemSłusznie - dla wytrawnych, ale czasem wbija siÄ też i w palec. CoĹ mi siÄ, zdaje, że 90% mierników nie ma wystarczajÄ co ostrych szpikulców. Chyba, że masz zestaw PMS Hirschmanna. (nie myliÄ z pl.misc.samochody :-) ) Polecam. W samochodzie masz zaizolowanych jakieĹ 300 połÄ czeĹ. WiÄkszoć kiepsko. 2 dodatkowe, dobrze zaizolowane nie robiÄ różnicy. Poza tym, ja czÄsto podłÄ czam oscyloskop w ten sposób. LubiÄ używaÄ tej koĹcówki z haczykiem, który dokładnie zamyka siÄ na przewodzie i samoistnie siÄ utrzymuje. Jest to ważne przy badaniu przebiegu kształtu napiÄcia. Wbicie szpilki, to mniej dokładne połÄ czenie, a trzeba równoczeĹnie obsługiwaÄ oscyloskop i trzymaÄ w rÄce sondÄ. S. 17 |
Data: Styczen 10 2012 10:31:31 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Darek |
Napisz tu co wskazuje po załaczeniu wentylatora i bez załączenia.Rozebrałem złącze pod kierownicą - od niego idą dwa grube kable do silnika - do jednej i drugiej strony. Po załączeniu zapłonu pojawiło się napięcie. Więc nie wiem jk ten silnik jest włączany. Oprócz tych grubych dochodzą cienkie 18 |
Data: Styczen 09 2012 12:55:55 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Darek |
Stawiałbym na szczotki.Pytanie czy to się wymienia Według ASO nie - przez ciekawość dzwoniłem - nie podoba mi się to cena 600zł 19 |
Data: Styczen 09 2012 17:25:31 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2012-01-09, Darek wrote: StawiaÂłbym na szczotki.Pytanie czy to siĂŞ wymienia Na wymianÄ szczotek to siÄ jedzie do elektryka i to nie koniecznie samochodowego, a nie do ASO... pzdr, Krzysiek Kiełczewski 20 |
Data: Styczen 19 2012 19:52:59 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: nom |
Mam problem z wentylatorem wewnętznym w P307SW Jaki to rocznik? Najlepiej podaj VIN to może schemat Ci podeślę, bo mam serwisówkę do paź. 2009 roku. Peygoty żyją własnym zyciem. Kilka lat wstecz kierunkowskazy działały jak chciały; diagnoza ASO - dzwigienka z okablowaniem do wymiany. Kupiłem sprej do czyszczenia potencjometrów i popsikałem (nawet nie rozbierałem) i działa do dziś. Później przestał działać wentylator chłodnicy, po wykręceniu okazało się, że przekaźnik wypadł (Francuzi oszczędzają na wszytskim, nawet na okablowaniu, bo przekaźnik zamocowali bezpośrednio na wentylatorze). Później nie działał czujnik prędkości/km (brak wskazań). Wymieniłem na nowy, oryginalny, ale też działał tylko zaraz po odpaleniu rano, później przestawało działać. Co ciekawe podpiąłem na krótko kabelki do czujnika i napięcie dochodziło, ale sygnał nie wychodził! Nowy czujnik znowu padł? Stary był Sagema, nowy Valeo. No ale po jakimś czasie usterka sama ustąpiła i już miesiąc działa OK. :-) Przez jakiś czas dwójka wypadała i ciężko się ją "wbijało", ale od jakiegoś czasu już jest OK. :-) 21 |
Data: Styczen 21 2012 16:44:38 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Darek | mój jest koniec 2003Mam problem z wentylatorem wewnętznym w P307SW Mam jakieś schematy elektryczne, ale niestety nie potrafię ich czytać - lepiej mi idzie z elektronicznymi - zwłaszcza starszymi Okazało się że był zabrudzony komutator. Mehanik go wymontował i dał do elektryka Ja narazie nie narzekam - ale mam go dopiero 1,5roku - to pierwsza awaria, nie licząc rozwalenia podnosnika koła zapasowego - ale to moja wina 22 |
Data: Styczen 21 2012 17:39:46 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Sylwester Łazar | Okazało się że był zabrudzony komutator.Tam jest tak, że zabrudzony szczotkotrzymacz może blokować ruch szczotki. Samo zabrudzenie komutatora nie powoduje zazwyczaj takich problemów. S. 23 |
Data: Styczen 22 2012 10:54:07 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Darek |
nie dyskutuję niegdy tego nie rozberałem - mechanik powiedział że elektrykOkazało się że był zabrudzony komutator.Tam jest tak, że zabrudzony szczotkotrzymacz może blokować ruch szczotki. tylko go przedmuchał 24 |
Data: Styczen 23 2012 12:41:08 | Temat: Re: dmuchawa p307 | Autor: Wojtek | nie dyskutuję niegdy tego nie rozberałem - mechanik powiedział że elektrykZnaczy się mechanika ??:PP -- wojtek |