dorobienie końcwki czujnika w gowicy
1 | Data: Luty 06 2017 11:13:51 |
Temat: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | |
Autor: | Tak się zastanawiam. 2 |
Data: Luty 06 2017 11:33:41 | Temat: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: Zenek Kapelinder | Cisnienia czego? Wody, oleju, w komorze spalania. Czy taki czujnik fabryka zaklada i cos sie z gwintem stalo? Czy to jakis do niczego nie potrzebny wynalazek? 3 |
Data: Luty 06 2017 14:37:59 | Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy | Autor: Pszemol | wrote: Tak si zastanawiam. Napisz co wicej na temat tego co tam dubiesz w garau... Najpierw przewody hamulcowe, teraz czujnik cinienia w gowicy - brzmi to ciekawie, pochwal si, prosz :-) 4 |
Data: Luty 06 2017 19:21:24 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: | Wynalazek taki ze zamiast kontrolki lub precyzyjniej obok kontrolki cisnienia oleju chcialem miec czujnik akyualnego cisnienia w Barach. 5 |
Data: Luty 07 2017 07:55:17 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: Lewis | W dniu 2017-02-07 o 04:21, pisze: Wynalazek taki ze zamiast kontrolki lub precyzyjniej obok kontrolki cisnienia oleju chcialem miec czujnik akyualnego cisnienia w Barach.Kanapka pod filtr i moesz wkręcać co chcesz, czujnik ciśnienia, czujnik temp, dodatkowa chodnica itd... Z praktyki natomiast powiem e te wszelkie tanie wskaniczki są g.warte. raz masz 1.2 po chwili 0,8 itd, gdy na zwykym porządnym manometrze masz cay czas stabilne 1.2 Ewentualnie jak ktoś powie e kanapka jest kiepskim miejscem pomiaru (w sumie to jest w tym nieco prawdy) mona zrobić trjnik pod oryginalne miejsce i wkręcić jeden ori pod kontrolkę i dodatkowy pod zegar ale dalej zostaje problem dokadności tych zegarkw. Porządny zestaw doo pomiaru ciśnienia to okolice 1000z Gwno za 150 czy nawet 300 będzie tylko irytować. -- Pozdrawiam Lewis 6 |
Data: Luty 07 2017 08:16:25 | Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 7 Feb 2017 07:55:17 +0100, Lewis napisa(a): Porzdny zestaw doo Bez przesady z tym 1000z. Mam czujnik cinienia elektryczny VDO i komplet to widz okoo 500z: http://www.inter-rally.pl/product-pol-67765-Czujnik-cisnienia-oleju-VDO.html http://www.inter-rally.pl/product-pol-67755-Wskaznik-cisnienia-oleju-VDO-VIEWLINE-0-10-bar.html I nic mu nie dolega, a jedzi ju ze mn par lat. 7 |
Data: Luty 07 2017 20:55:10 | Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy | Autor: Tomasz Stiller | On Tue, 07 Feb 2017 08:16:25 +0100, Tomasz Pyra wrote: Dnia Tue, 7 Feb 2017 07:55:17 +0100, Lewis napisa(a):VDO.html http://www.inter-rally.pl/product-pol-67755-Wskaznik-cisnienia-oleju-VDO-VIEWLINE-0-10-bar.html
A nie taniej i pewniej uyć czujnika mechanicznego? Cao zamknie się w kwocie poniej 100z a dokadno na pewno duo wysza. Tomek 8 |
Data: Luty 07 2017 22:45:42 | Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 7 Feb 2017 20:55:10 -0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa(a): A nie taniej i pewniej uyczujnika mechanicznego? Cao zamknie si w Za to wprowadzasz sobie do kabiny gorcy olej pod cinieniem, plus tworzysz kolejne miejsce ktre jak ulegnie uszkodzeniu to silnik straci smarowanie. 9 |
Data: Luty 07 2017 19:11:23 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: |
Dokadnie. A jakby to zrobić z twardego aluminuim? 10 |
Data: Luty 08 2017 09:21:21 | Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 7 Feb 2017 19:11:23 -0800 (PST),
Ale co zrobi z aluminium? Bo instalacja doprowadzajca cinienie oleju do kabiny musiaaby by elastyczna, bo silnika si rusza wzgldem kabiny. Natomiast czy to jest taki sens kombinowa, skoro s gotowe rozwizania na prd? Jeszcze mona sprbowa zrobi to jakie 100z taniej i tylko czujnik kupi VDO, a wskanik ju mona jaki taszy. 11 |
Data: Luty 08 2017 01:03:48 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: | Ale co ty piszesz o doprowadzeniu oleju do kabiny? 12 |
Data: Luty 08 2017 10:56:13 | Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy | Autor: Pszemol | wrote: Ale co ty piszesz o doprowadzeniu oleju do kabiny? Nieuwanie czytasz - mowa byla o alternatywie mechanicznego pomiaru cisnienia. A tak w ogole, to w jakim celu pokazuje sie kierowcy cisnienie oleju? Czy chodzi o praktyczne rozwiazanie czy ozdobe do lansu? :-) 13 |
Data: Luty 08 2017 11:04:57 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: Zenek Kapelinder | Teoretycznie praktycznie potrzebne jak sie jedzie samochodem terenowym w trudnym terenie. Jak wzrasta obciazenie i spadaja obroty silnika warto znac wielkosc cisnienia zeby nie zerwac filmu olejowego. Praktycznie w trudnym terenie nie ma czasu na patrzenie na jakiekolwiek wskazniki. Wygrywa wtedy z manometrem lampka cisnienia oleju. 14 |
Data: Luty 08 2017 10:41:01 | Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy | Autor: Tomasz Stiller | On Tue, 07 Feb 2017 22:45:42 +0100, Tomasz Pyra wrote: Za to wprowadzasz sobie do kabiny gorący olej pod ciśnieniem, plus Dokadnie tak. Rozwiązanie stosowane od lat w powaniejszych sprzętach ni samochody i praktycznie cakowicie bezawaryjne. Natomiast elektryczne czujniki ciśnienia mają tendencjdo sypania sinajmniej odpowiednich sytuacjach. Domyślam się, e spoglądasz przez swoją rajdową perspektywale na prawdw zastosowaniach cywilnych takie rozwiązania są nie do zajechania. Plus cena poniej 100 za komplet ;) Tomek 15 |
Data: Luty 08 2017 05:22:13 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: | W dniu środa, 8 lutego 2017 11:42:49 UTC+1 uytkownik Tomasz Stiller napisa: On Tue, 07 Feb 2017 22:45:42 +0100, Tomasz Pyra wrote: Ale co się w tych elektronicznych sypie? Wywala poprze ciśnienie i się rozszczelia, czy zaczyna wskazywać gupoty? 16 |
Data: Luty 08 2017 13:59:18 | Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy | Autor: Tomasz Stiller | On Wed, 08 Feb 2017 05:22:13 -0800, krzysztofkrzych52 wrote: Ale co się w tych elektronicznych sypie? Wywala poprze ciśnienie i się Pokazują gupoty niestety :( Tomek 17 |
Data: Luty 07 2017 08:59:06 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: viktorius | W dniu 2017-02-07 o 04:21, pisze: Wynalazek taki ze zamiast kontrolki lub precyzyjniej obok kontrolki cisnienia oleju chcialem miec czujnik akyualnego cisnienia w Barach.To to byo ju w Ładzie, poszukaj zegara od ciśnienia od tego samochodu. Ładny, okrągy zegar, więc spokojnie moesz gdzieś go zabudować. Z czujnikiem w silniku adnie wsppracowa, wskazania na bieąco, zalene od obrotw. Najlepiej dorwać komplet, eby elektrycznie się zgadzao. Podączenia banalne, z podświetleniem. W wersji na zachd, potocznie zwanej fińską by zegar z oglnie przyjęta grafiką oleju zamiast napisu "масло" No i nie rozumiem dlaczego chcesz mierzyć to w gowicy. W samochodach ktre znam, zawsze by czujnik ciśnienia wpięty w gwną magistrale olejową, zawsze gdzie na dole bloku silnika, a nie w gowicy. Do bloku by dokręcony trjnik, ciśnienie szo na czujnik od kontrolki i na manometr od wskazwki. W uboszym modelu nie byo trjnika, czujnik wkręcony bezpośrednio. Zobacz gdzie masz obecnie czujnik ciśnienia i zrb odnogę na manometr. -- viktorius 18 |
Data: Luty 07 2017 02:38:34 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: | W gowicy bo tam jest oryginalny czujnik. U jednych jest w kadubie a u mnie w gowicy. 19 |
Data: Luty 07 2017 02:53:03 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: | PS. Tomasz a czym się rni ten Twj czujnik od tego 20 |
Data: Luty 07 2017 12:02:23 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: viktorius | W dniu 2017-02-07 o 11:38, pisze: W gowicy bo tam jest oryginalny czujnik. U jednych jest w kadubie a u mnie w gowicy.OK, to do gowicy dorb trjnik, eby obydwa czujniki przykręcić. np tutaj ktoś zrobi z kostki typowej dla instalacji hamulcowej: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2708894.html Chyba, e nie ma miejsca, albo nie ma pod ręką tokarza, ktry by takie coś na zamwienie zmajstrowa. -- viktorius 21 |
Data: Luty 07 2017 03:02:54 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: Zenek Kapelinder | W Ladzie w barach nie pokazywal i sie nie nadaje. 22 |
Data: Luty 07 2017 12:22:51 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: viktorius | W dniu 2017-02-07 o 12:02, Zenek Kapelinder pisze: W Ladzie w barach nie pokazywal i sie nie nadaje.A waśnie, e pokazywa w barach, bo byo na skali 0 4 8 a nie jak w MPa jak np w Polonezie 0 0,4 0,8 Precyzujmy, Łada 2103/2106 miaa wszystkie osobne zegary, ktre mona fajnie wykorzystać. Modele 2105/2107 miay ju skalę nie liczbową, ale w kolorach zielony, zty czerwony. No i byy w zespolonym zestawie wskanikw, więc brak osobnej obudowy, trzebaby kombinować. -- viktorius 23 |
Data: Luty 07 2017 03:40:33 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: | No to przecie coś prbuje podobnego zrobić i dlatego pytam z jakiego materiau? 24 |
Data: Luty 07 2017 13:41:02 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: viktorius | W dniu 2017-02-07 o 12:40, pisze: No to przecie coś prbuje podobnego zrobić i dlatego pytam z jakiego materiau?http://www.cnc.info.pl/topics66/polaczenie-aluminium-z-mosiadzem-vt82717.htm?highlight= Z tego wynika, e korozja jest wywoana powstaniem siarczanu miedzi, z wody, wilgoci itp. Od strony wewnętrznej będziesz mieć olej, więc spokj. Od zewnętrznej do ciasne, więc szczelne poączenie gwintowane. W środku gwintu nie będzie korodować, co najwyej na wylocie. Ale tam moesz zabezpieczyć przed wilgocią np. jakimś smarem, klejem itp. -- viktorius 25 |
Data: Luty 07 2017 04:59:06 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: |
Z tego wynika, e korozja jest wywoana powstaniem siarczanu miedzi, z Ok a ten temat e nie ączymy Cu i Al ze sobą. Tam przez czujnik będzie do kontrolki pyną jakiś prąd jednak, nie ma kopoty z tym? 26 |
Data: Luty 07 2017 14:30:42 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: viktorius | W dniu 2017-02-07 o 13:59, pisze: Metalurgiem nie jestem, ale jeśli w cholerę czujnikw w przemyśle samochodowym jest waśnie mosięnych, a obecnie cae silniki są z aluminium, od gowic, przez blok do misek olejowych, to chyba wpyw jest pomijalny, a nasza rozmowa czysto akademicka. W garau mam pompę wody z Lublina 4CT90 z nadal wkręconym czujnikiem temp wody tym, czyli z mosiądzu. Przyczyną wymiany pompy bya nieszczelno na waku, nie na gwincie czujnika. Pompa wymieniona gdy samochd mia chyba z 15 lat i nalatane niewiadomoile kilometrw. -- viktorius 27 |
Data: Luty 07 2017 04:50:19 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: Zenek Kapelinder | Skad wiesz ze to byly bary a nie atmosfery albo dziesiatki metrow slupa wody? Jak byly tutaj lady to opony sie pompowalo w atmosferach a nie barach. Inna sprawa ze dokladnosc tego wskaznika ma sie do rzeczywistej wartosci jak bat do dupy. Dokladnosc czujnika z bimetalem w granicach +-20&, dokladnosc wskaznika +-25%. Liczenie ze sie bledy skompensuja raczej zerowe. Do tego wrazliwosc czujnika na temperature. 28 |
Data: Luty 07 2017 14:14:45 | Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy | Autor: viktorius | W dniu 2017-02-07 o 13:50, Zenek Kapelinder pisze: Skad wiesz ze to byly bary a nie atmosfery albo dziesiatki metrow slupa wody? Jak byly tutaj lady to opony sie pompowalo w atmosferach a nie barach. Inna sprawa ze dokladnosc tego wskaznika ma sie do rzeczywistej wartosci jak bat do dupy. Dokladnosc czujnika z bimetalem w granicach +-20&, dokladnosc wskaznika +-25%. Liczenie ze sie bledy skompensuja raczej zerowe. Do tego wrazliwosc czujnika na temperature.Nie mam ju ksiąki serwisowej do 2103, ale: Przy prawidowo dziaającym silniku max ciśnienie oleju powinno być w okolicach 0,4MPa, niewane czy to 30 letni antyk, czy nowoczesne cudo techniki. Warto środkowa na wskaniku to 4 czegośtam. 0,4MPa to więc: 4 bar 4 078,977 centymetrw supa wody 3,947 atm Środkowe odpada, a jako e to jest wskanik, a nie miernik, to czy to bar czy atm, to jeden pies. -- viktorius |