Grupy dyskusyjne   »   dorobienie końcówki czujnika w głowicy

dorobienie końcwki czujnika w gowicy



1 Data: Luty 06 2017 11:13:51
Temat: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor:

Tak się zastanawiam.
musze dorobić końcwkę do czujnika ciśnienia w gowicy Al
pytanie jaki materia ze wzglefu na korozje elektrotechniczna oraz rozszerzalnosc materiaw?

Czy aluminium byo by dobre? Mosiądzu sue trochę boje bo niby Al nie lubi Cu.

Ale jak dotąd czujnikw aluminiowych nie widziaem.  Ciekawe dlaczego z Al nie robią



2 Data: Luty 06 2017 11:33:41
Temat: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor: Zenek Kapelinder 

Cisnienia czego? Wody, oleju, w komorze spalania. Czy taki czujnik fabryka zaklada i cos sie z gwintem stalo? Czy to jakis do niczego nie potrzebny wynalazek?

3 Data: Luty 06 2017 14:37:59
Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy
Autor: Pszemol 

 wrote:

Tak si zastanawiam.
musze dorobi kocwk do czujnika cinienia w gowicy Al
pytanie jaki materia ze wzglefu na korozje elektrotechniczna oraz
rozszerzalnosc materiaw?

Czy aluminium byo by dobre? Mosidzu sue troch boje bo niby Al nie lubi Cu.

Ale jak dotd czujnikw aluminiowych nie widziaem.  Ciekawe dlaczego z Al nie robi


Napisz co wicej na temat tego co tam dubiesz w garau...
Najpierw przewody hamulcowe, teraz czujnik cinienia w gowicy - brzmi to
ciekawie, pochwal si, prosz :-)

4 Data: Luty 06 2017 19:21:24
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor:

Wynalazek taki ze zamiast kontrolki lub precyzyjniej obok kontrolki cisnienia oleju chcialem miec czujnik akyualnego cisnienia w Barach.

5 Data: Luty 07 2017 07:55:17
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor: Lewis 

W dniu 2017-02-07 o 04:21,  pisze:

Wynalazek taki ze zamiast kontrolki lub precyzyjniej obok kontrolki cisnienia oleju chcialem miec czujnik akyualnego cisnienia w Barach.

Kanapka pod filtr i moesz wkręcać co chcesz, czujnik ciśnienia, czujnik temp, dodatkowa chodnica itd...

Z praktyki natomiast powiem e te wszelkie tanie wskaniczki są g.warte. raz masz 1.2 po chwili 0,8 itd, gdy na zwykym porządnym manometrze masz cay czas stabilne 1.2

Ewentualnie jak ktoś powie e kanapka jest kiepskim miejscem pomiaru (w sumie to jest w tym nieco prawdy) mona zrobić trjnik pod oryginalne miejsce i wkręcić jeden ori pod kontrolkę i dodatkowy pod zegar ale dalej zostaje problem dokadności tych zegarkw. Porządny zestaw doo pomiaru ciśnienia to okolice 1000z Gwno za 150 czy nawet 300 będzie tylko irytować.

--
Pozdrawiam
Lewis

6 Data: Luty 07 2017 08:16:25
Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 7 Feb 2017 07:55:17 +0100, Lewis napisa(a):

Porzdny zestaw doo
pomiaru cinienia to okolice 1000z Gwno za 150 czy nawet 300 bdzie
tylko irytowa.

Bez przesady z tym 1000z.
Mam czujnik cinienia elektryczny VDO i komplet to widz okoo 500z:
http://www.inter-rally.pl/product-pol-67765-Czujnik-cisnienia-oleju-VDO.html
http://www.inter-rally.pl/product-pol-67755-Wskaznik-cisnienia-oleju-VDO-VIEWLINE-0-10-bar.html

I nic mu nie dolega, a jedzi ju ze mn par lat.

7 Data: Luty 07 2017 20:55:10
Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy
Autor: Tomasz Stiller 

On Tue, 07 Feb 2017 08:16:25 +0100, Tomasz Pyra wrote:

Dnia Tue, 7 Feb 2017 07:55:17 +0100, Lewis napisa(a):

Porządny zestaw doo pomiaru ciśnienia to okolice 1000z Gwno za 150
czy nawet 300 będzie tylko irytować.

Bez przesady z tym 1000z.
Mam czujnik ciśnienia elektryczny VDO i komplet to widzę okoo 500z:
http://www.inter-rally.pl/product-pol-67765-Czujnik-cisnienia-oleju-
VDO.html
http://www.inter-rally.pl/product-pol-67755-Wskaznik-cisnienia-oleju-
VDO-VIEWLINE-0-10-bar.html

I nic mu nie dolega, a jedzi ju ze mną parę lat.

A nie taniej i pewniej uyć czujnika mechanicznego? Cao zamknie się w
kwocie poniej 100z a dokadno na pewno duo wysza.

Tomek

8 Data: Luty 07 2017 22:45:42
Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 7 Feb 2017 20:55:10 -0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa(a):

A nie taniej i pewniej uyczujnika mechanicznego? Cao zamknie si w
kwocie poniej 100z a dokadno na pewno duo wysza.

Za to wprowadzasz sobie do kabiny gorcy olej pod cinieniem, plus tworzysz
kolejne miejsce ktre jak ulegnie uszkodzeniu to silnik straci smarowanie.

9 Data: Luty 07 2017 19:11:23
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor:



Za to wprowadzasz sobie do kabiny gorący olej pod ciśnieniem, plus tworzysz
kolejne miejsce ktre jak ulegnie uszkodzeniu to silnik straci smarowanie.

Dokadnie.

A jakby to zrobić z twardego aluminuim?

10 Data: Luty 08 2017 09:21:21
Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 7 Feb 2017 19:11:23 -0800 (PST),
napisa(a):


Za to wprowadzasz sobie do kabiny gorcy olej pod cinieniem, plus tworzysz
kolejne miejsce ktre jak ulegnie uszkodzeniu to silnik straci smarowanie.

Dokadnie.

A jakby to zrobi z twardego aluminuim?

Ale co zrobi z aluminium?
Bo instalacja doprowadzajca cinienie oleju do kabiny musiaaby by
elastyczna, bo silnika si rusza wzgldem kabiny.

Natomiast czy to jest taki sens kombinowa, skoro s gotowe rozwizania na
prd?
Jeszcze mona sprbowa zrobi to jakie 100z taniej i tylko czujnik kupi
VDO, a wskanik ju mona jaki taszy.

11 Data: Luty 08 2017 01:03:48
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor:

Ale co ty piszesz o doprowadzeniu oleju do kabiny?
Gdzie ja napisaem e to ma być rurką do środka pojazdu doprowadzone?!
Ja się pytam o redukcję wykonaną z aluminium pod czujnik i cay czas jest o tym mowa.

12 Data: Luty 08 2017 10:56:13
Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy
Autor: Pszemol 

 wrote:

Ale co ty piszesz o doprowadzeniu oleju do kabiny?
Gdzie ja napisaem e to ma by rurk do rodka pojazdu doprowadzone?!
Ja si pytam o redukcj wykonan z aluminium pod czujnik i cay czas jest o tym mowa.


Nieuwanie czytasz - mowa byla o alternatywie mechanicznego pomiaru
cisnienia.

A tak w ogole, to w jakim celu pokazuje sie kierowcy cisnienie oleju?
Czy chodzi o praktyczne rozwiazanie czy ozdobe do lansu? :-)

13 Data: Luty 08 2017 11:04:57
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor: Zenek Kapelinder 

Teoretycznie praktycznie potrzebne jak sie jedzie samochodem terenowym w trudnym terenie. Jak wzrasta obciazenie i spadaja obroty silnika warto znac wielkosc cisnienia zeby nie zerwac filmu olejowego. Praktycznie w trudnym terenie nie ma czasu na patrzenie na jakiekolwiek wskazniki. Wygrywa wtedy z manometrem lampka cisnienia oleju.

14 Data: Luty 08 2017 10:41:01
Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy
Autor: Tomasz Stiller 

On Tue, 07 Feb 2017 22:45:42 +0100, Tomasz Pyra wrote:

Za to wprowadzasz sobie do kabiny gorący olej pod ciśnieniem, plus
tworzysz kolejne miejsce ktre jak ulegnie uszkodzeniu to silnik straci
smarowanie

Dokadnie tak. Rozwiązanie stosowane od lat w powaniejszych sprzętach
ni samochody i praktycznie cakowicie bezawaryjne. Natomiast elektryczne
czujniki ciśnienia mają tendencjdo sypania sinajmniej odpowiednich
sytuacjach.

Domyślam się, e spoglądasz przez swoją rajdową perspektywale na
prawdw zastosowaniach cywilnych takie rozwiązania są nie do zajechania.
Plus cena poniej 100 za komplet ;)

Tomek

15 Data: Luty 08 2017 05:22:13
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor:

W dniu środa, 8 lutego 2017 11:42:49 UTC+1 uytkownik Tomasz Stiller napisa:

On Tue, 07 Feb 2017 22:45:42 +0100, Tomasz Pyra wrote:

> Za to wprowadzasz sobie do kabiny gorący olej pod ciśnieniem, plus
> tworzysz kolejne miejsce ktre jak ulegnie uszkodzeniu to silnik straci
> smarowanie

Dokadnie tak. Rozwiązanie stosowane od lat w powaniejszych sprzętach
ni samochody i praktycznie cakowicie bezawaryjne. Natomiast elektryczne
czujniki ciśnienia mają tendencjdo sypania sinajmniej odpowiednich
sytuacjach.

Domyślam się, e spoglądasz przez swoją rajdową perspektywale na
prawdw zastosowaniach cywilnych takie rozwiązania są nie do zajechania.
Plus cena poniej 100 za komplet ;)

Tomek

Ale co się w tych elektronicznych sypie? Wywala poprze ciśnienie i się rozszczelia, czy zaczyna wskazywać gupoty?

16 Data: Luty 08 2017 13:59:18
Temat: Re: dorobienie kocwki czujnika w gowicy
Autor: Tomasz Stiller 

On Wed, 08 Feb 2017 05:22:13 -0800, krzysztofkrzych52 wrote:

Ale co się w tych elektronicznych sypie? Wywala poprze ciśnienie i się
rozszczelia, czy zaczyna wskazywać gupoty?

Pokazują gupoty niestety :(

Tomek

17 Data: Luty 07 2017 08:59:06
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor: viktorius 

W dniu 2017-02-07 o 04:21,  pisze:

Wynalazek taki ze zamiast kontrolki lub precyzyjniej obok kontrolki cisnienia oleju chcialem miec czujnik akyualnego cisnienia w Barach.

To to byo ju w Ładzie, poszukaj zegara od ciśnienia od tego samochodu. Ładny, okrągy zegar, więc spokojnie moesz gdzieś go zabudować. Z czujnikiem w silniku adnie wsppracowa, wskazania na bieąco, zalene od obrotw. Najlepiej dorwać komplet, eby elektrycznie się zgadzao. Podączenia banalne, z podświetleniem.
W wersji na zachd, potocznie zwanej fińską by zegar z oglnie przyjęta grafiką oleju zamiast napisu "масло"

No i nie rozumiem dlaczego chcesz mierzyć to w gowicy.
W samochodach ktre znam, zawsze by czujnik ciśnienia wpięty w gwną magistrale olejową, zawsze gdzie na dole bloku silnika, a nie w gowicy.

Do bloku by dokręcony trjnik, ciśnienie szo na czujnik od kontrolki i na manometr od wskazwki.
W uboszym modelu nie byo trjnika, czujnik wkręcony bezpośrednio. Zobacz gdzie masz obecnie czujnik ciśnienia i zrb odnogę na manometr.

--
viktorius

18 Data: Luty 07 2017 02:38:34
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor:

W gowicy bo tam jest oryginalny czujnik. U jednych jest w kadubie a u mnie w gowicy.
Kanapki pod filtr nie dam bo to nie ten filtr, u mnie są wkady filtra a nie te typowe przykręcane. Jakbym mia taki filtr to byoby super, ale nie jest tak.

19 Data: Luty 07 2017 02:53:03
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor:

PS. Tomasz a czym się rni ten Twj czujnik od tego

http://www.inter-rally.pl/product-pol-25595-Czujnik-cisnienia-oleju.html

20 Data: Luty 07 2017 12:02:23
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor: viktorius 

W dniu 2017-02-07 o 11:38,  pisze:

W gowicy bo tam jest oryginalny czujnik. U jednych jest w kadubie a u mnie w gowicy.


OK, to do gowicy dorb trjnik, eby obydwa czujniki przykręcić.
np tutaj ktoś zrobi z kostki typowej dla instalacji hamulcowej:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2708894.html

Chyba, e nie ma miejsca, albo nie ma pod ręką tokarza, ktry by takie coś na zamwienie zmajstrowa.

--
viktorius

21 Data: Luty 07 2017 03:02:54
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor: Zenek Kapelinder 

W Ladzie w barach nie pokazywal i sie nie nadaje.

22 Data: Luty 07 2017 12:22:51
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor: viktorius 

W dniu 2017-02-07 o 12:02, Zenek Kapelinder pisze:

W Ladzie w barach nie pokazywal i sie nie nadaje.

A waśnie, e pokazywa w barach, bo byo na skali 0 4 8 a nie jak w MPa jak np w Polonezie 0 0,4 0,8

Precyzujmy, Łada 2103/2106 miaa wszystkie osobne zegary, ktre mona fajnie wykorzystać.
Modele 2105/2107 miay ju skalę nie liczbową, ale w kolorach zielony, zty czerwony. No i byy w zespolonym zestawie wskanikw, więc brak osobnej obudowy, trzebaby kombinować.

--
viktorius

23 Data: Luty 07 2017 03:40:33
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor:

No to przecie coś prbuje podobnego zrobić i dlatego pytam z jakiego materiau?
Miejsca nie mam tyle co na tamtej fotce.

Teraz myślaem o jakiejś stali nierdzewnej ale podobno nie wolno takiego czegoś wkręcać w gowicę bo coś się dzieje e nie da się tego potem wykręcić

24 Data: Luty 07 2017 13:41:02
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor: viktorius 

W dniu 2017-02-07 o 12:40,  pisze:

No to przecie coś prbuje podobnego zrobić i dlatego pytam z jakiego materiau?
Miejsca nie mam tyle co na tamtej fotce.

Teraz myślaem o jakiejś stali nierdzewnej ale podobno nie wolno takiego czegoś wkręcać w gowicę bo coś się dzieje e nie da się tego potem wykręcić

http://www.cnc.info.pl/topics66/polaczenie-aluminium-z-mosiadzem-vt82717.htm?highlight=
Z tego wynika, e korozja jest wywoana powstaniem siarczanu miedzi, z wody, wilgoci itp.
Od strony wewnętrznej będziesz mieć olej, więc spokj. Od zewnętrznej do ciasne, więc szczelne poączenie gwintowane. W środku gwintu nie będzie korodować, co najwyej na wylocie. Ale tam moesz zabezpieczyć przed wilgocią np. jakimś smarem, klejem itp.

--
viktorius

25 Data: Luty 07 2017 04:59:06
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor:


Z tego wynika, e korozja jest wywoana powstaniem siarczanu miedzi, z
wody, wilgoci itp.
Od strony wewnętrznej będziesz mieć olej, więc spokj. Od zewnętrznej
do ciasne, więc szczelne poączenie gwintowane.. W środku gwintu nie
będzie korodować, co najwyej na wylocie. Ale tam moesz zabezpieczyć
przed wilgocią np. jakimś smarem, klejem itp.

--
viktorius

Ok a ten temat e nie ączymy Cu i Al ze sobą. Tam przez czujnik będzie do kontrolki pyną jakiś prąd jednak, nie ma kopoty z tym?

26 Data: Luty 07 2017 14:30:42
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor: viktorius 

W dniu 2017-02-07 o 13:59,  pisze:


Z tego wynika, e korozja jest wywoana powstaniem siarczanu miedzi, z
wody, wilgoci itp.
Od strony wewnętrznej będziesz mieć olej, więc spokj. Od zewnętrznej
do ciasne, więc szczelne poączenie gwintowane. W środku gwintu nie
będzie korodować, co najwyej na wylocie. Ale tam moesz zabezpieczyć
przed wilgocią np. jakimś smarem, klejem itp.


Ok a ten temat e nie ączymy Cu i Al ze sobą. Tam przez czujnik będzie do kontrolki pyną jakiś prąd jednak, nie ma kopoty z tym?

Metalurgiem nie jestem, ale jeśli w cholerę czujnikw w przemyśle samochodowym jest waśnie mosięnych, a obecnie cae silniki są z aluminium, od gowic, przez blok do misek olejowych, to chyba wpyw jest pomijalny, a nasza rozmowa czysto akademicka.

W garau mam pompę wody z Lublina 4CT90 z nadal wkręconym czujnikiem temp wody tym, czyli z mosiądzu. Przyczyną wymiany pompy bya nieszczelno na waku, nie na gwincie czujnika. Pompa wymieniona gdy samochd mia chyba z 15 lat i nalatane niewiadomoile kilometrw.


--
viktorius

27 Data: Luty 07 2017 04:50:19
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor: Zenek Kapelinder 

Skad wiesz ze to byly bary a nie atmosfery albo dziesiatki metrow slupa wody? Jak byly tutaj lady to opony sie pompowalo w atmosferach a nie barach. Inna sprawa ze dokladnosc tego wskaznika ma sie do rzeczywistej wartosci jak bat do dupy. Dokladnosc czujnika z bimetalem w granicach +-20&, dokladnosc wskaznika +-25%. Liczenie ze sie bledy skompensuja raczej zerowe. Do tego wrazliwosc czujnika na temperature.

28 Data: Luty 07 2017 14:14:45
Temat: Re: dorobienie końcwki czujnika w gowicy
Autor: viktorius 

W dniu 2017-02-07 o 13:50, Zenek Kapelinder pisze:

Skad wiesz ze to byly bary a nie atmosfery albo dziesiatki metrow slupa wody? Jak byly tutaj lady to opony sie pompowalo w atmosferach a nie barach. Inna sprawa ze dokladnosc tego wskaznika ma sie do rzeczywistej wartosci jak bat do dupy. Dokladnosc czujnika z bimetalem w granicach +-20&, dokladnosc wskaznika +-25%. Liczenie ze sie bledy skompensuja raczej zerowe. Do tego wrazliwosc czujnika na temperature.

Nie mam ju ksiąki serwisowej do 2103, ale:

Przy prawidowo dziaającym silniku max ciśnienie oleju powinno być w okolicach 0,4MPa, niewane czy to 30 letni antyk, czy nowoczesne cudo techniki.

Warto środkowa na wskaniku to 4 czegośtam. 0,4MPa to więc:
4 bar
4 078,977 centymetrw supa wody
3,947 atm

Środkowe odpada, a jako e to jest wskanik, a nie miernik, to czy to bar czy atm, to jeden pies.

--
viktorius

dorobienie końcówki czujnika w głowicy



Grupy dyskusyjne