Grupy dyskusyjne   »   downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...

downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...



1 Data: Listopad 02 2007 13:50:46
Temat: downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...
Autor: zinek 

http://www.motofakty.pl/a...szy_silnik.html

"Silnik wykonany jest zgodnie z tzw. koncepcją "downsizing", która polega na
tym, by doładować jednostkę napędową o małej pojemności skokowej. "

spora moda teraz na downsizing...
ja tam wole maksymalnie duza pojemnosc i dwie turbinki
niedlugo bedziemy jezdzic 900 tkami o mocy 200 koni i wytrzymalosci 50 tys
kmGIF89a



2 Data: Listopad 02 2007 14:06:12
Temat: Re: downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...
Autor: *piotr'ek* 

niedlugo bedziemy jezdzic 900 tkami o mocy 200 koni i wytrzymalosci 50 tys
km

No a z każdym innym sprzętem jak jest? Kiedyś TV działał przez 15 lat. Teraz wymiana po 5-ciu latach to standard. Co robisz jak Ci się radio zepsuje? Kupujesz nowe. Stąd te opłaty niby recyklingowo-ekologiczne.

*piotr'ek*

3 Data: Listopad 02 2007 14:10:47
Temat: Re: downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...
Autor: PaweL 

....

niedlugo bedziemy jezdzic 900 tkami o mocy 200 koni i wytrzymalosci 50 tys
km



niedługo w EU wejdą w życie przepisy o redukcji emisji CO2 i będziemy mieli po 50 KM w samochodach...

4 Data: Listopad 02 2007 14:33:39
Temat: Re: downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...
Autor: Tomasz Pyra 

PaweL pisze:

...
niedlugo bedziemy jezdzic 900 tkami o mocy 200 koni i wytrzymalosci 50 tys
km



niedługo w EU wejdą w życie przepisy o redukcji emisji CO2 i będziemy mieli po 50 KM w samochodach...

No właśnie dzięki temu trendowi niekoniecznie.
Norma emisji CO2 normuje emisję podczas jazdy w przeciętnych warunkach kiedy to nie potrzeba więcej niż 20kW i przy takich obciążeniach samochody mają zużywać mniej niż 5.5l/100km.
I w sumie nie ma ku temu jakiś szczególnych przeszkód.

Natomiast nikt nie broni żeby po depnięciu gazu uaktywniało się choćby i 500KM powodując wiry w zbiorniku paliwa.

Dlatego czeka nas spory postęp jeżeli chodzi o konstrukcję silników.
Poczytaj np. o silniku DiesOtto.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++
http://free.of.pl/h/hellfire/pmscode.html

5 Data: Listopad 02 2007 19:15:12
Temat: Re: downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...
Autor: pablos 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości


Dlatego czeka nas spory postęp jeżeli chodzi o konstrukcję silników.
Poczytaj np. o silniku DiesOtto.

albo o silniku HCCI montowanym w Oplu.

6 Data: Listopad 02 2007 20:10:20
Temat: Re: downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Tomasz Pyra napisał(a):

Dlatego czeka nas spory postęp jeżeli chodzi o konstrukcję silników.
Albo hybrydy w stylu Motor Assist.

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

7 Data: Listopad 02 2007 13:18:54
Temat: Re: downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...
Autor: Lopez 

zinek  napisał(a):

This is a multi-part message in MIME format.

-- -- -- =_NextPart_000_0030_01C81D57.5E5E2E90
Content-Type: text/plain;
charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit

http://www.motofakty.pl/a...szy_silnik.html

"Silnik wykonany jest zgodnie z tzw. koncepcją "downsizing", która polega na
tym, by doładować jednostkę napędową o małej pojemności skokowej. "

spora moda teraz na downsizing...
ja tam wole maksymalnie duza pojemnosc i dwie turbinki
niedlugo bedziemy jezdzic 900 tkami o mocy 200 koni i wytrzymalosci 50 tys
km

Tak źle to nie będzie.
„wydymałka” - wytrzymałość materiałowa też poszło nie źle do przodu więc nie
sądzę aby taki silnik się tak szybko rozpadł. Ale ja też wolę jeździć moim V6
190 KM  niekoniecznie doładowany. Kręcąc do maksymalnie do 3500 rmp jadę
sobie 140 km/h a jak trzeba to przyspieszyć bez redukcji wsłuchując się w
kojący pomruk spod maski.
Na pewno takie małe doładowane pierdzidełka wyjdą taniej przy ubezpieczeniu
(moje 3.0 to maskara), zapewne mogę być bardziej ekonomiczne (mój w mieście
to 15 spali jak się bardzo postaram to i więcej) i ekologiczne (tego to nie
wiem) ale radość z jazdy już nie ta. Choć spod świateł na pewno mogę dobrze
przygrzać.

--
Lopez


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

8 Data: Listopad 02 2007 14:35:40
Temat: Re: downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...
Autor: *piotr'ek* 

ale radość z jazdy już nie ta. Choć spod świateł na pewno mogę dobrze
przygrzać.

Ale co to obchodzi tych krawaciarzy? To oni będą decydować czym będziemy jeździć niestety.

*piotr'ek*

9 Data: Listopad 02 2007 14:40:29
Temat: Re: downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...
Autor: MarcinJM 

*piotr'ek* pisze:

ale radość z jazdy już nie ta. Choć spod świateł na pewno mogę dobrze
przygrzać.

Ale co to obchodzi tych krawaciarzy? To oni będą decydować czym będziemy jeździć niestety.

Dlatego kocham auta sprzed ery "krawaciarskiej"

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

10 Data: Listopad 02 2007 14:39:39
Temat: Re: downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...
Autor: MarcinJM 

  Lopez pisze:

Na pewno takie małe doładowane pierdzidełka wyjdą taniej przy ubezpieczeniu (moje 3.0 to maskara), zapewne mogę być bardziej ekonomiczne (mój w mieście

eee, ja za 2.6 zaplacilem 353 zl. Link4, nie zebym zachwalal.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

11 Data: Listopad 02 2007 19:25:02
Temat: Re: downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...
Autor: pablos 

Użytkownik "zinek"  napisał w wiadomości

http://www.motofakty.pl/a...szy_silnik.html

"Silnik wykonany jest zgodnie z tzw. koncepcją "downsizing", która polega
na
tym, by doładować jednostkę napędową o małej pojemności skokowej. "

spora moda teraz na downsizing...
ja tam wole maksymalnie duza pojemnosc i dwie turbinki
niedlugo bedziemy jezdzic 900 tkami o mocy 200 koni i wytrzymalosci 50 tys
km

Przykladami "downsizing",  moze byc silnik VW 1,8 turbo, ktory jest bardzo
znany i ma przyzwoite parametry, idac dalej nowoczesne TFSI 1,4. silniki te
napewno wytrzymaja duzo wiecej niz 50tys.

12 Data: Listopad 04 2007 19:46:21
Temat: Re: downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...
Autor: Boleslaw Stepniak 


http://www.motofakty.pl/a...szy_silnik.html

"Silnik wykonany jest zgodnie z tzw. koncepcją "downsizing", która polega na
tym, by doładować jednostkę napędową o małej pojemności skokowej. "

spora moda teraz na downsizing...
ja tam wole maksymalnie duza pojemnosc i dwie turbinki
niedlugo bedziemy jezdzic 900 tkami o mocy 200 koni i wytrzymalosci 50 tys
km

Eee tam, nowy... PSA dawało takie silniki (2.0 benzyna+turbo o niskim ciśnieniu)
do np. XM-ów, Xantii, 605, Eurovanów i już dobrych parę lat temu zdążyli się
  z tego "nowego" trendu wycofać.

--
Pozdrowienia
Bolesław Stępniak

downsizing - co sadzicie ? nowy trend w projektowaniu silnikow...



Grupy dyskusyjne