Grupy dyskusyjne   »   duze obroty na biegu jalowym a plyn chlodniczy?

duze obroty na biegu jalowym a plyn chlodniczy?



1 Data: Listopad 26 2008 09:09:19
Temat: duze obroty na biegu jalowym a plyn chlodniczy?
Autor: michaça 

witam,
wczoraj wieczorem nagle sie cos podzialo w mojej starej toyocie - zaraz po wlaczeniu rosly jej obroty i to wielce, nie mam obrotomierza to nie wiem dokladnie do ilu, ale efekt taki jak gdyby ktos polozyl cegle na pedale od gazu - ze 3000 rpm jak nic - i tak momentalnie, na rozgrzanym silniku (takie automatycznie ssanie jak bylo wczesniej na zimnym tylko ze duuuuzo wieksze obroty)
google jak zwykle znalazlo rzeczy ktore wygladaly mi na wymysl pryszczatych 10-o latkow (czyli niestykajaca klema, czy ubytek plynu chlodniczego - IMO w obu przypadkach silnik powinien zwolnic lub wrecz zgasnac a nie przyspieszac!!!)
bardziej naukowe podejscia mowil o zabrudzonym silniczku krokowym, jakies uszczelce od przepustnicy itp...
ja niestety, z w/w rzeczy, potrafie tylko sprawdzic kleme i dolac plyn chlodniczy i... chyba dolanie plynu pomoglo!!
czy ma to jakiekolwiek uzasadnienie naukowe czy mam z tym isc do strefy 11?
pozdro.
michaca



2 Data: Listopad 26 2008 08:22:18
Temat: Re: duze obroty na biegu jalowym a plyn chlodniczy?
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 26 Nov 2008 09:09:19 +0100) ktos podajacy sie za michaça
wyklawiaturowal co nastepuje:

witam,
wczoraj wieczorem nagle sie cos podzialo w mojej starej toyocie - zaraz po
wlaczeniu rosly jej obroty i to wielce, nie mam obrotomierza to nie wiem
dokladnie do ilu, ale efekt taki jak gdyby ktos polozyl cegle na pedale od gazu
- ze 3000 rpm jak nic - i tak momentalnie, na rozgrzanym silniku (takie
automatycznie ssanie jak bylo wczesniej na zimnym tylko ze duuuuzo wieksze obroty)
google jak zwykle znalazlo rzeczy ktore wygladaly mi na wymysl pryszczatych 10-o
latkow (czyli niestykajaca klema, czy ubytek plynu chlodniczego - IMO w obu
przypadkach silnik powinien zwolnic lub wrecz zgasnac a nie przyspieszac!!!)
bardziej naukowe podejscia mowil o zabrudzonym silniczku krokowym, jakies
uszczelce od przepustnicy itp...
ja niestety, z w/w rzeczy, potrafie tylko sprawdzic kleme i dolac plyn
chlodniczy i... chyba dolanie plynu pomoglo!!
czy ma to jakiekolwiek uzasadnienie naukowe czy mam z tym isc do strefy 11?

W moim nissanie tez przy zbyt malej ilosci plynu obroty silnika
wzrastaja. Kiedys pytalem o to mechanika, jednak nie pamietam
wytlumaczenia, w kazdym razie brzmialo sensownie :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Nissan Sunny 1.6SLX `89

3 Data: Listopad 26 2008 10:28:26
Temat: Re: duze obroty na biegu jalowym a plyn chlodniczy?
Autor: michaça 

W moim nissanie tez przy zbyt malej ilosci plynu obroty silnika
wzrastaja. Kiedys pytalem o to mechanika, jednak nie pamietam
wytlumaczenia, w kazdym razie brzmialo sensownie :)
u mnie obroty wzrastaly tak, ze po wysprzegleniu cos mi zaczynalo minimalnie wibrowac i bzyczec, i ciezko bylo ruszyc bez pisku (a wlasciwie poslizgu bo w kraku wczoraj wieczorem szklanka byla miejscami)
OK, czyli widocznie tak musi byc

4 Data: Listopad 26 2008 10:11:09
Temat: Re: duze obroty na biegu jalowym a plyn chlodniczy?
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 26 Nov 2008 10:28:26 +0100) ktos podajacy sie za michaça
wyklawiaturowal co nastepuje:

W moim nissanie tez przy zbyt malej ilosci plynu obroty silnika
wzrastaja. Kiedys pytalem o to mechanika, jednak nie pamietam
wytlumaczenia, w kazdym razie brzmialo sensownie :)
u mnie obroty wzrastaly tak, ze po wysprzegleniu cos mi zaczynalo minimalnie
wibrowac i bzyczec, i ciezko bylo ruszyc bez pisku (a wlasciwie poslizgu bo w
kraku wczoraj wieczorem szklanka byla miejscami)
OK, czyli widocznie tak musi byc

U mnie to byly okolice 3-4krpm na biegu jalowym, wiec wszystko sie zgadza.
Przypomnialo mi sie, ze obroty sa zwiekszane aby utrzymac odpowiednie
cisnienie plyny chlodzacego, ale mozliwe, ze bredze :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Nissan Sunny 1.6SLX `89

5 Data: Listopad 26 2008 13:39:41
Temat: Re: duze obroty na biegu jalowym a plyn chlodniczy?
Autor: michaça 

U mnie to byly okolice 3-4krpm na biegu jalowym, wiec wszystko sie zgadza.
Przypomnialo mi sie, ze obroty sa zwiekszane aby utrzymac odpowiednie
cisnienie plyny chlodzacego, ale mozliwe, ze bredze :)
acha, u mnie dodatkowo chyba wzrastalo mocno cisnienie plynu hamulcowego - bo tak jakby, co ktores (np 1/3-5) hamowanie spotykalo sie z duzym oporem pedalu hamulca...

duze obroty na biegu jalowym a plyn chlodniczy?



Grupy dyskusyjne