Grupy dyskusyjne   »   dylemat

dylemat



1 Data: Sierpien 17 2008 20:22:38
Temat: dylemat
Autor: Robert 

Mam dylemat :).
Do dzisiaj byłem nastawiony na 2,3 letniego focusa tdci
(dzisiaj się pojawiły niepochlebne opinie o tym silniku na grupie).
Podoba mi się też citroen c4 i wydaje się że wielkościowo
i cenowo są to bardzo zbliżone samochody (oba na F :))
Możecie poradzić coś tej klasy (ok 35tyś zł)?
Samochód ma byc średniej wielkości (focus jes pod tym względem idealny),
ekonomiczny i możliwie jak najbardziej bezawaryjny.

pozdrawiam
Robert



2 Data: Sierpien 17 2008 21:02:28
Temat: Re: dylemat
Autor: jotes 


Do dzisiaj byłem nastawiony na 2,3 letniego focusa tdci
(dzisiaj się pojawiły niepochlebne opinie o tym silniku na grupie).
Podoba mi się też citroen c4 i wydaje się że wielkościowo
i cenowo są to bardzo zbliżone samochody (oba na F :))
Możecie poradzić coś tej klasy (ok 35tyś zł)?
Samochód ma byc średniej wielkości (focus jes pod tym względem idealny),
ekonomiczny i możliwie jak najbardziej bezawaryjny.


corollkę :)

3 Data: Sierpien 17 2008 21:46:25
Temat: Re: dylemat
Autor: Agent 


Użytkownik "jotes"  napisał w wiadomości


Do dzisiaj byłem nastawiony na 2,3 letniego focusa tdci
(dzisiaj się pojawiły niepochlebne opinie o tym silniku na grupie).
Podoba mi się też citroen c4 i wydaje się że wielkościowo
i cenowo są to bardzo zbliżone samochody (oba na F :))
Możecie poradzić coś tej klasy (ok 35tyś zł)?
Samochód ma byc średniej wielkości (focus jes pod tym względem idealny),
ekonomiczny i możliwie jak najbardziej bezawaryjny.


corollkę :)

w środku beee :)

4 Data: Sierpien 17 2008 21:58:27
Temat: Re: dylemat
Autor: jotes 

> corollkę :)
>
w środku beee :)

Się nie zgodzę ;). Jeśli nawet założymy, że tak jest, to co powiedzieć wtedy
np. o Focusie?
Dla estetów polecam wersję z dwukolorowym wnętrzem, dół beżowy, góra czarna.
Dostępna w wersji przed liftingiem.
Generalnie w tej klasie nia ma wyjątkowo udanych wnętrz, nawet w autach
premium (A3 czy AR 147).
Pewną jaskółką jest P 308. Nowe Bravo mimo wielu zachwytów, moim zdaniem
wnętrze ma kiczowate, o jakości nie wspomnę.

5 Data: Sierpien 17 2008 21:59:31
Temat: Re: dylemat
Autor: jotes 


Się nie zgodzę ;). Jeśli nawet założymy, że tak jest, to co powiedzieć
wtedy
np. o Focusie?

Dla jasności - chodzi mi o obecnego Focusa (II), nie poprzedniego.

6 Data: Sierpien 17 2008 22:08:56
Temat: Re: dylemat
Autor: Robert 

Dnia 17.08.2008 jotes  napisał/a:


Do dzisiaj byłem nastawiony na 2,3 letniego focusa tdci
(dzisiaj się pojawiły niepochlebne opinie o tym silniku na grupie).
Podoba mi się też citroen c4 i wydaje się że wielkościowo
i cenowo są to bardzo zbliżone samochody (oba na F :))
Możecie poradzić coś tej klasy (ok 35tyś zł)?
Samochód ma byc średniej wielkości (focus jes pod tym względem idealny),
ekonomiczny i możliwie jak najbardziej bezawaryjny.


corollkę :)

a coś innego?

robert

7 Data: Sierpien 17 2008 23:34:56
Temat: Re: dylemat
Autor: luis 


Użytkownik "Robert"  napisał w wiadomości

Dnia 17.08.2008 jotes  napisał/a:

Do dzisiaj byłem nastawiony na 2,3 letniego focusa tdci
(dzisiaj się pojawiły niepochlebne opinie o tym silniku na grupie).
Podoba mi się też citroen c4 i wydaje się że wielkościowo
i cenowo są to bardzo zbliżone samochody (oba na F :))
Możecie poradzić coś tej klasy (ok 35tyś zł)?
Samochód ma byc średniej wielkości (focus jes pod tym względem idealny),
ekonomiczny i możliwie jak najbardziej bezawaryjny.


corollkę :)

a coś innego?

Mazda 3

8 Data: Sierpien 17 2008 21:51:32
Temat: Re: dylemat
Autor: Stolat 


Użytkownik "Robert"  napisał w wiadomości

Mam dylemat :).
Do dzisiaj byłem nastawiony na 2,3 letniego focusa tdci
(dzisiaj się pojawiły niepochlebne opinie o tym silniku na grupie).
Podoba mi się też citroen c4 i wydaje się że wielkościowo
i cenowo są to bardzo zbliżone samochody (oba na F :))
Możecie poradzić coś tej klasy (ok 35tyś zł)?
Samochód ma byc średniej wielkości (focus jes pod tym względem idealny),
ekonomiczny i możliwie jak najbardziej bezawaryjny.

pozdrawiam
Robert


Nie wiem co grupa pisała o tym silniku, ale ja mam 1.8 TDCI i z silnikiem
nie maiłem żadnych problemów.
Mam samochód od nowosći i 180kkm. Jak szukałem samochód to wybrałem focusa
ze względu na silnik między innymi.


Pozdrawiam Michał

9 Data: Sierpien 17 2008 22:05:49
Temat: Re: dylemat
Autor: AL 

Robert pisze:

Mam dylemat :).
Do dzisiaj byłem nastawiony na 2,3 letniego focusa tdci (dzisiaj się pojawiły niepochlebne opinie o tym silniku na grupie).
Podoba mi się też citroen c4 i wydaje się że wielkościowo i cenowo są to bardzo zbliżone samochody (oba na F :))
Możecie poradzić coś tej klasy (ok 35tyś zł)?
Samochód ma byc średniej wielkości (focus jes pod tym względem idealny), ekonomiczny i możliwie jak najbardziej bezawaryjny.

pozdrawiam Robert

C4 Berline - mam jako sluzbowy (silnik benzynowy)
Jak na razie nie moge nic zlego powiedziec.
Pewnie bedziesz celowal w HDI

--
pozdr
Adam (AL)
TG

10 Data: Sierpien 18 2008 09:57:42
Temat: Re: dylemat
Autor: komar 

Robert pisze:

Mam dylemat :).
Do dzisiaj byłem nastawiony na 2,3 letniego focusa tdci (dzisiaj się pojawiły niepochlebne opinie o tym silniku na grupie).

dzisiaj? przejrzyj może archiwum, bo o tdci było sporo, szczególnie o wtryskiwaczach które luią sobie paść własnie po 2-3 latach... ;)

11 Data: Sierpien 18 2008 11:46:49
Temat: Re: dylemat
Autor: Robert 

Dnia 18.08.2008 komar  napisał/a:


dzisiaj? przejrzyj może archiwum, bo o tdci było sporo, szczególnie o wtryskiwaczach które
luią sobie paść własnie po 2-3 latach... ;)

Opinie są różne, jedni chwalą ten silnik inni nie.
Ludzie różnie użytkują samochody, różne płyny leją do baku
a ja postaram się zminimalizować ryzyko.
Po prostu pojawiły się wątpliwości a focus póki co jest faworytem
2-3 letniego kompakta w okolicach 35tyś.
Ani mazdy 3 w tej cenie nie kupię, ani toyoty (nawet 4 letniej) -
a jesli uparł bym się żeby kupić to pewnie przebieg byłby w okolicach
200tyś km.

robert

12 Data: Sierpien 18 2008 12:12:14
Temat: Re: dylemat
Autor: Stolat 


Użytkownik "komar"  napisał w wiadomości

Robert pisze:
Mam dylemat :).
Do dzisiaj byłem nastawiony na 2,3 letniego focusa tdci (dzisiaj się
pojawiły niepochlebne opinie o tym silniku na grupie).

dzisiaj? przejrzyj może archiwum, bo o tdci było sporo, szczególnie o
wtryskiwaczach które luią sobie paść własnie po 2-3 latach... ;)

Zapomniałeś o dwu-masowych kołach zamachowych, które też padają .... Ale nie
przejmuj sie w toyotach i innych common railowcyh silnikach tez padają. Qrde
ludzie samochody się psują , skończyły się czasy konstrukcji które jeżdżą 20
lat na  niewysilonych silnikach, do których wystarczy wlać cokolwiek. Takie
czasy teraz samochody mają jeździć z 5  lat a później do piachu :).

Pozdrawiam

13 Data: Sierpien 18 2008 15:55:06
Temat: Re: dylemat
Autor: jotes 


Zapomniałeś o dwu-masowych kołach zamachowych, które też padają .... Ale
nie
przejmuj sie w toyotach i innych common railowcyh silnikach tez padają.

Niekoniecznie, nie we wszystkich D4D są koła dwumasowe :)

14 Data: Sierpien 18 2008 12:26:31
Temat: Re: dylemat
Autor: Bugatti 


Golf V 1.9...(chyba nie musze dodawać tych trzech litrek ;-p) 90 PS
Seat Leon I Sport 150 PS
Audi A4 130PD

Focusa możesz kupić ale nie polecam w dieslu.


--
Bugatti

V12 TDI

15 Data: Sierpien 18 2008 18:17:37
Temat: Re: dylemat
Autor: Roberto 


Robert,

Miałem podobny problem wybrałem Peugeota 307 2.0 HDI dlaczego ? Bo nie rdzewiej i akurat trafiłem egzemplarz z polskiego salonu serwisowany, bezwypadkowy,zadbany i dobrze wyposażony (6 poduszek, klimatronic tempomat elektyryka itd).Wydaje mi się że chyba lepiej trzymają wartość ? niż focusy ?Mam aktualnie 173 tys (2003 rok)Użytkuje 6 miesięcy i jak narazie jestem zadowolony. Uważaj na przebiegi bo nie wierze że Polak kupuje samochód tej klasy by robił 10 tys rocznie tym bardziej niemiec, holender, belg ...

Pozdrawiam
Robert



Robert pisze:

Mam dylemat :).
Do dzisiaj byłem nastawiony na 2,3 letniego focusa tdci (dzisiaj się pojawiły niepochlebne opinie o tym silniku na grupie).
Podoba mi się też citroen c4 i wydaje się że wielkościowo i cenowo są to bardzo zbliżone samochody (oba na F :))
Możecie poradzić coś tej klasy (ok 35tyś zł)?
Samochód ma byc średniej wielkości (focus jes pod tym względem idealny), ekonomiczny i możliwie jak najbardziej bezawaryjny.

pozdrawiam Robert

Robert,

16 Data: Sierpien 18 2008 19:32:27
Temat: Re: dylemat
Autor: jotes 


Miałem podobny problem wybrałem Peugeota 307 2.0 HDI dlaczego ? Bo nie
rdzewiej i akurat trafiłem egzemplarz z polskiego salonu serwisowany,
bezwypadkowy,zadbany i dobrze wyposażony (6 poduszek, klimatronic
tempomat elektyryka itd).Wydaje mi się że chyba lepiej trzymają wartość

Z wyjątkiem tandeciarskiego Forda, rzadko które auta mają obecnie problemy z
korozją (okazjonalnie Nissan, KIA).
Rzeczywiście jak się poszuka, można trafić ciekawe auta z polskich salonów.
I moim zdaniem warto.

17 Data: Sierpien 18 2008 21:17:52
Temat: Re: dylemat
Autor: Robert 

Dnia 18.08.2008 Roberto  napisał/a:

Miałem podobny problem wybrałem Peugeota 307 2.0 HDI dlaczego ? Bo nie
rdzewiej i akurat trafiłem egzemplarz z polskiego salonu serwisowany,
bezwypadkowy,zadbany i dobrze wyposażony (6 poduszek, klimatronic
tempomat elektyryka itd).Wydaje mi się że chyba lepiej trzymają wartość
? niż focusy ?Mam aktualnie 173 tys (2003 rok)Użytkuje 6 miesięcy i jak
narazie jestem zadowolony. Uważaj na przebiegi bo nie wierze że Polak
kupuje samochód tej klasy by robił 10 tys rocznie tym bardziej niemiec,
holender, belg ...

Zastanawiałem się nad Peugotem (między innymi 307), ktoś doradził
na grupie citroena c4. Fajnie, że jesteście zadowoleni ale
nie wiadomo jak te samochody sie zachowują jak już coś się zacznie psuć.
Prawie się władowałem w megane (bo mi się bardzo podobał, bo tani itd..)
a okazało się, że elektronika w tych samochodach to jakaś pomyłka i
jak się zacznie psuć to końca nie widać.

robert

18 Data: Sierpien 18 2008 21:49:41
Temat: Re: dylemat
Autor: jotes 


Zastanawiałem się nad Peugotem (między innymi 307), ktoś doradził
na grupie citroena c4. Fajnie, że jesteście zadowoleni ale
nie wiadomo jak te samochody sie zachowują jak już coś się zacznie psuć.
Prawie się władowałem w megane (bo mi się bardzo podobał, bo tani itd..)
a okazało się, że elektronika w tych samochodach to jakaś pomyłka i
jak się zacznie psuć to końca nie widać.


Dlatego polecałem corollkę, to b. proste konstrukcyjnie, dopracowane i
niezawodne auto.

dylemat



Grupy dyskusyjne