dylemat silnikowy - fiat idea
1 | Data: Wrzesien 03 2008 07:00:06 |
Temat: dylemat silnikowy - fiat idea | |
Autor: K | czesc 2 |
Data: Wrzesien 03 2008 01:51:07 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: hamberg | moje odczucia: na jakie zaniedbania - kolega ma taki w bravo. Z napedem mial tylko jeden problem - dziura w przewodzie dolotowym spowodowana najprawdopodobniej wypadkiem. Poza tym silnik malo pali i niespecjalnie wrazliwy na paliwo. Ciezki jak kazdy diesel 1.9. - 1.4 benzyna - "bezpieczna przystan" tani serwis, zadnych zaskoczen w przy tych przebiegach bralbym benzyne. Na pewno lzejszy, moc w sam raz dla tego auta - a jak z cena jego - duzo tanszy? 3 |
Data: Wrzesien 03 2008 11:14:50 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: Boombastic | ps. czy honda jazz? Nowy Jazz dopiero będzie od początku roku. A obecnie są resztki po salonach z dosyć ciekawymi cenami. Ale mają być mocniejsze silniki no i nowsza buda i wnętrze, które ma już trochę lat. 4 |
Data: Wrzesien 03 2008 07:44:57 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: Tomek Glowka | On 3 Wrz, 11:14, "Boombastic" wrote: > ps. czy honda jazz?Idei nie ma już w salonach (albo ja czegoś nie wiem), więc pytającemu chodzi o auto używane. Używana Idea to Fiat, więc już straciła sporo na wartości. Jazz to Honda, więc za podobną kwotę można kupić starsze auto. No ale poza tym to zupełnie inne samochody. W Hondzie z tyłu można posadzić tylko niezbyt asertywne dziecko albo kogoś bez stóp. Idea ma przesuwaną i regulowaną kanapę... Jeśli przyjmiemy, że właściciele oglądają auta głównie od środka, to ja dla rodziny 2+2, bez potrzeb "bagażowych", wolałbym Ideę. Albo Nissana Tiidę (-; Jazz jest za to absolutnie_najlepszy dla rodziny 2+pies (-; pozdrawiam, tomek 5 |
Data: Wrzesien 03 2008 17:05:42 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: Boombastic |
> ps. czy honda jazz? Nie ja się pytałem o Jazza. Sam Jazz jest krótszy od Fiata, więc nie dziwne, że ma mniej miejsca w środku. ALe bagażnik ma ciut większy. Kanapa rzeczywiście nie jest przesuwana, może w nowym będzie. 6 |
Data: Wrzesien 03 2008 18:33:13 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: K | Tomek Glowka napisał(a): On 3 Wrz, 11:14, "Boombastic" wrote: tak oczywiscie chodzi mi o roczniki 2006/7... po pewnej analizie honda odpada bo faktycznie jest mniejsza sporo, a na pierwszy rzut oka tego nie widac, a przedewszystkim za lekka a ja chce ciagnac kemping o masie DMC 1100kg.... fiat da rade (1200 masa wl) honda z ok 1000 nie.... kurcze meczy mnie ten silnik 1.9 jtd w ogole go nie bralem pod uwage ale trafil sie piekny egzemparz z ta jednostka.... hmmm jestem w kropce. mam technologicznie porownywalnego 2,0 hdi w partnerze i czesto ocieram sie o 9 l ON tu sie obawiam tego samego.... z kolei 1.2 w doblo to gigant ciszy i ekonomii, podobno ten 1,4 to to samo z wiekszym skokiem tloka,,,,, -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 7 |
Data: Wrzesien 03 2008 12:56:17 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: Tomek Glowka | On 3 Wrz, 20:33, " K" wrote: chce ciagnac kemping o masie DMC 1100kg.... fiat da rade (1200 masa wl) honda z ok 1000 nie....Meczyc to sie bedzie 1,3 z tym kempingiem na haku. Co do spalania 1,9 ... jezdzilem Skoda z porownywalnym 1,9TDI (100KM) i spalala od 5,5 w miescie do 8,0 w trasie. Ok, da sie tez na odwrot - od 5,0 w trasie do 8,5 w miescie - zalezy od lacznika pedalu gazu z kierownica. Moim zdaniem, jesli HDI wciagalo Ci 9, to 1,9 bedzie dla Ciebie lepszy niezaleznie od tego czy z przyczepa, czy bez. z kolei 1.2 w1,4 16V nie jest zly, ma faktycznie prawie 100KM. Jesli lubisz wyzsze obroty przy szybkiej jezdzie, to szukaj benzyniaka. A ja poprosze na priv namiar na tego okazyjnego dieselka (-; pozdrawiam, tomek ps. przepraszam za goo_pliterki w poprzednim poscie.. 8 |
Data: Wrzesien 03 2008 20:11:13 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: K | Tomek Glowka napisał(a): On 3 Wrz, 20:33, " K" wrote: w zasadzie niestety nawyki mam zle na diesla i przeciagam, wiem o tym ale nie moge sie odzwyczaic po ibizie porsche system ;) przyczepa pare kursow na rok maxymalnie wiec do pominiecia..... samochod o ktorym mowie jest kolo legnicy, oczywiscie zadnatajemnica jest na allegro jedyny bialy egzemplarz, pikny, co sadzisz? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Wrzesien 03 2008 15:23:58 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: Tomek Glowka | On 3 Wrz, 22:11, " K" wrote: Tomek Glowka napisał(a):Sadze, ze chcesz kupic auto za ok. 2/3 ceny dla tego rocznika (2005). podrawiam, tomek 10 |
Data: Wrzesien 04 2008 08:13:43 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: omega_fan | pominiecia..... samochod o ktorym mowie jest kolo legnicy, oczywiscie Kolego, radzę go prześwietlić dokładnie wzdłuż i wszerz bo wydaje się za tani żeby był dobry.... z moich doświadczeń w poszukiwaniu auta niska cena zawsze z czegoś wynika. 11 |
Data: Wrzesien 04 2008 06:35:40 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: K | omega_fan napisał(a): > pominiecia..... samochod o ktorym mowie jest kolo legnicy, oczywiscietez jestem lekko sceptyczny, ale pokusa jest... rozmawialem z gosciem i samochod przyjechal samodzielnie z niemiec do tego splot okolicznosci: - bialy w polsce -10-15% - samochod "do oplat" - zachodnia granica - panowie z centrum i wschodu macie jednak 10-15% wyzsze ceny - ponad 100 tys wozow stoi i czeka na klienta w okolicy nie mowie ze to nie okazja, ale dodajac jeszcze jakies losowe dyskonto cena jest realistyczna. w przyszlym tyg pojade obejrzec daleko nie mam, poki co magnesik juz mam ;) -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 12 |
Data: Wrzesien 04 2008 09:07:09 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: Rafal | czesc ?? każdy silnik jest wrażliwy na zaniedbania, ale akurat ta wersja JTD jest mało na to wrażliwa. Zważ jednak że kupujesz auto używane (bo JTD tej generacji chyba w nowych juz nie wystepuje) a więc wiele zalezy od historii- kieruj sięraczej jej weryfikowalnością, bo na trwalość silnka wpływ ma też to co z nim robił poprzedni właściciel. Ale starsze JTD (a ten do nich ię zalicza) raczej problemów z powodu zaniedbania sprawiać nie powinny. Sprawdź tylko czy nie "usprawniano" go: wypięty przepływomierz, zatkany EGR, wycięty katalizator itp - ale to w każdym serwisie sprawdzisz - 1.3 jtd - najlepsza opcja, oszczedny, ale najdrozsza opcja nie wiem czy mi Ten juz bardziej będzie wrażliwy na zaniedbania :) Nie znam go blizej ale też ma dobre opinie - 1.4 benzyna - "bezpieczna przystan" tani serwis, zadnych zaskoczen w A JTD jest drogi serwis? ten 1.4 to nie to co dawne proste 1.4.. IMHO serwis nie będzie specjalnie tani, a nie wiem czy przeglądy nie częstsze (JTD 105 co 20 tyś) Wszystko zalezy od ceny - na "rynku wtórnym" różnica między benzyniakiem a dieslem jest mniejsza niż "w salonie". Przy takim przebiegu fundlamentalne znaczenie IMHO ma to że diesel sporo mniej spala (1.9 105 nie jest aż taki paliwożerny - nie wiem czyemu go tak określiłeś :) ). Jeśłi róznica w cenie niewielka a auta porównywalne, bierz diesla, jeśli benzyna istotnie tańśza, biesz benzynę A czemu akurat Idea? To dośćos obliwe u nas auto (niezbyt popularne) - wprawdzie w znacznej części na podzespołach punciaka, ale pare rzeczy charakterystycznych dla niego jest - ponieważ niezbyt popularne to auto, to też i kłopot z częściami może być.. w sieci Fiata dostaniesz wszystko ale. .czasem trzeba poczekać te parędni aż sprowadzą.. a to wkurza jak auto stoi w serwisie i czeka na jakąś duperelę ps. czy honda jazz? -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 13 |
Data: Wrzesien 04 2008 09:15:22 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: Boombastic | Wszystko zalezy od ceny - na "rynku wtórnym" różnica między benzyniakiem a Myślisz, ze ten diesel będzie mało palić na krótkich odcinkach? A jak będzie z nagrzewaniem kabiny zimą? Nie będzie z tym problemu? Fiat zastosował jakąś dodatkowa nagrzewnicę? 14 |
Data: Wrzesien 04 2008 07:27:17 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: K | Boombastic napisał(a): > Wszystko zalezy od ceny - na "rynku wtórnym" różnica między benzyniakiem abędzie z nagrzewaniem kabiny zimą? Nie będzie z tym problemu? Fiat zastosowałjakąś dodatkowa nagrzewnicę?wlasnie czemu? - bo mi sie podoba nic wiecej sie nie liczy, do tego mam pod reka ASO fiata, wlasciciel ma tez prywatnie idee... co do silnika 2.0 hdi I gen w takich warunkach 8-9 litrow, silnik o duzej pojemnosci wolno nagrzewajacy sie (blok zeliwny?)... nic trzeba jechac zobaczyc ten konkretny egz. jak bedzie mina zdecyduje sie na benzyne chyba. pozdrawiam -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 15 |
Data: Wrzesien 04 2008 14:38:28 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: Boombastic | wlasnie czemu? - bo mi sie podoba nic wiecej sie nie liczy, do tego mam pod Pierwsze 2,0 HDi 90 KM w Pugach miały koszmarnie długi czas nagrzewania silnika i wnętrza. Jak jeździłem z kolegą 206 to ciepło pojawiało się dopiero po ładnych kilku km, gdy już dojeżdżaliśmy do celu. Dlatego pytanie o nagrzewnicę nie było od czapy. 16 |
Data: Wrzesien 04 2008 12:47:19 | Temat: Re: dylemat silnikowy - fiat idea | Autor: K | Boombastic napisał(a): Pierwsze 2,0 HDi 90 KM w Pugach miały koszmarnie długi czas nagrzewaniaalez ja nie neguje twojego pytania, tez jestem ciekaw odpowiedzi pozdrawiam -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |