Grupy dyskusyjne   »   dziwna skrzynia - safrane ph2

dziwna skrzynia - safrane ph2



1 Data: Sierpien 16 2009 23:48:13
Temat: dziwna skrzynia - safrane ph2
Autor: Michał 

Witam,

Jeszcze raz o safrane, bo odkrywam różnice cały czas :)

tym razem skrzynia - odkryłem dlaczego silnik volvo
"nie ciągnie" na 5 biegu przy przy 55km/h - bo ma 1k rpm :)
a w starym (będe reanimował :) ) było z 1.2k rpm.

Ok, pytanie - czy te skrzynie mają mieć takie przełożenia:
dla uproszczenia zakłądam ze max silnika to 6k rpm (kreski idą od 6.3k).

jedynka jest do około 70km/h
dwujka jest do 120km/h
trójka jest do około 180km/h
czwórka do 240km/h (fajne bo da się z tego ruszać :) )
i piątka do około 320km/h ?!?!?! (na cholere to komu ? tu nigdy nie
zamontowano silnika który by to rozpędził do 300km/h, poza tym auto
już się nie obiża przy ponad 140km/h)

coś tu jest nie tak ? bo to jakieś dziwne jest.
poprzednik był zeskalowany na 260 i 280 biturbo - ale to przez
większe koła - chyba).

Pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



2 Data: Sierpien 17 2009 08:34:04
Temat: Re: dziwna skrzynia - safrane ph2
Autor: Lukasz W. 


zamontowano silnika który by to rozpędził do 300km/h, poza tym auto
już się nie obiża przy ponad 140km/h)

hmm, to Safrane obniża się po przekroczeniu pewnej prędkości??
zawsze myślałem że ten wozik ma normalne tradycyjne zawieszenie a nie hydraulikę...

pozdr

L.W

3 Data: Sierpien 17 2009 07:47:28
Temat: Re: dziwna skrzynia - safrane ph2
Autor: Michał 

Lukasz W.  napisał(a):


> zamontowano silnika który by to rozpędził do 300km/h, poza tym auto
> już się nie obiża przy ponad 140km/h)

hmm, to Safrane obniża się po przekroczeniu pewnej prędkości??
zawsze myślałem że ten wozik ma normalne tradycyjne zawieszenie a nie
hydraulikę...

wersja pierwsza 92..96, 140 albo 120.
ale to zawieszenie to nie było hydro - podobno :) tylko wszystko w
amortyzatorach, jakieś czujniki, wysokość i tłumienie.

chyba 140 - bo 120 to było "szybka jazda dużo kosztuje" :)


tak mi po głowie chodzi czy to nie skrzynia od dizla

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Sierpien 17 2009 09:17:26
Temat: Re: dziwna skrzynia - safrane ph2
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 17 Aug 2009 08:34:04 +0200, Lukasz W. napisał(a):

hmm, to Safrane obniża się po przekroczeniu pewnej prędkości??
zawsze myślałem że ten wozik ma normalne tradycyjne zawieszenie a nie
hydraulikę...

Większość ma normalne. Wypasione wersje miały normalne zawieszenie plus
pneumatykę plus regulację sztywności amortyzatorów.
Pneumatyka jest koszmarnie droga w serwisowaniu (jeden amortyzator to koszt
około 3000 zł plus wymiana), dlatego większość użytkowników wymienia
amortyzatory na normalne (przewidziane jako operacja serwisowa)
Pneumatyka daje  regulację prześwitu, ale nie automatyczną - trzeba wcisnąć
guzik.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

5 Data: Sierpien 17 2009 17:53:34
Temat: Re: dziwna skrzynia - safrane ph2
Autor: news-gazeta 

Waldek Godel pisze:

Dnia Mon, 17 Aug 2009 08:34:04 +0200, Lukasz W. napisał(a):

hmm, to Safrane obniża się po przekroczeniu pewnej prędkości??
zawsze myślałem że ten wozik ma normalne tradycyjne zawieszenie a nie hydraulikę...

Większość ma normalne. Wypasione wersje miały normalne zawieszenie plus
pneumatykę plus regulację sztywności amortyzatorów.
Pneumatyka jest koszmarnie droga w serwisowaniu (jeden amortyzator to koszt
około 3000 zł plus wymiana), dlatego większość użytkowników wymienia
amortyzatory na normalne (przewidziane jako operacja serwisowa)
Pneumatyka daje  regulację prześwitu, ale nie automatyczną - trzeba wcisnąć
guzik.


Biturbo przy predkosci powyzej 120km/h obnizalo sie w kierunku ziemi... cos okolo 1cm...

Pozdrawiam - Darek.

6 Data: Sierpien 17 2009 20:40:21
Temat: Re: dziwna skrzynia - safrane ph2
Autor: PB 

Sun, 16 Aug 2009 23:48:13 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody,  Michał
napisał(a):
 

tym razem skrzynia - odkryłem dlaczego silnik volvo
"nie ciągnie" na 5 biegu przy przy 55km/h - bo ma 1k rpm :)
a w starym (będe reanimował :) ) było z 1.2k rpm.

Skrzynia Aisin Warner zastosowana z tym silnikiem 2.5 z Volviaka to ma
panie kolego 4 przelozenia a nie 5. Chyba ze liczysz ze wstecznym...


--
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

7 Data: Sierpien 22 2009 08:53:33
Temat: Re: dziwna skrzynia - safrane ph2
Autor: Michał 

> tym razem skrzynia - odkryłem dlaczego silnik volvo
> "nie ciągnie" na 5 biegu przy przy 55km/h - bo ma 1k rpm :)
> a w starym (będe reanimował :) ) było z 1.2k rpm.

Skrzynia Aisin Warner zastosowana z tym silnikiem 2.5 z Volviaka to ma
panie kolego 4 przelozenia a nie 5. Chyba ze liczysz ze wstecznym...

2.0 16v

4/5 twojego silnika :) też volvo,
potem było 2.5 20v i 2x renault 3.0 12 i 24v. biturbo, 4x4, i 2.2 12v
już nie robili.

5 biegów manual

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

8 Data: Sierpien 22 2009 09:58:25
Temat: Re: dziwna skrzynia - safrane ph2
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 22 Aug 2009 08:53:33 +0000 (UTC),  Michał napisał(a):

potem było 2.5 20v i 2x renault 3.0 12 i 24v. biturbo, 4x4, i 2.2 12v
już nie robili.

3.0 12v to silnik PRV robiony wspólnie przez PSA, Renault i Volvo.
24v to de facto silnik 2.9, serii ES9, również robiony wspólnie, ale tylko
przez PSA i Renault, Volvo poszło już do Forda.
Renault montowało ES9 do czasu kupienia sobie Nissana i przejścia na ich
silniki VQ

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

dziwna skrzynia - safrane ph2



Grupy dyskusyjne