Dnia Mon, 17 Aug 2009 08:34:04 +0200, Lukasz W. napisał(a):
hmm, to Safrane obniża się po przekroczeniu pewnej prędkości??
zawsze myślałem że ten wozik ma normalne tradycyjne zawieszenie a nie
hydraulikę...
Większość ma normalne. Wypasione wersje miały normalne zawieszenie plus
pneumatykę plus regulację sztywności amortyzatorów.
Pneumatyka jest koszmarnie droga w serwisowaniu (jeden amortyzator to koszt
około 3000 zł plus wymiana), dlatego większość użytkowników wymienia
amortyzatory na normalne (przewidziane jako operacja serwisowa)
Pneumatyka daje regulację prześwitu, ale nie automatyczną - trzeba wcisnąć
guzik.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
5 |
Data: Sierpien 17 2009 17:53:34 |
Temat: Re: dziwna skrzynia - safrane ph2 |
Autor: news-gazeta |
Waldek Godel pisze:
Dnia Mon, 17 Aug 2009 08:34:04 +0200, Lukasz W. napisał(a):
hmm, to Safrane obniża się po przekroczeniu pewnej prędkości??
zawsze myślałem że ten wozik ma normalne tradycyjne zawieszenie a nie hydraulikę...
Większość ma normalne. Wypasione wersje miały normalne zawieszenie plus
pneumatykę plus regulację sztywności amortyzatorów.
Pneumatyka jest koszmarnie droga w serwisowaniu (jeden amortyzator to koszt
około 3000 zł plus wymiana), dlatego większość użytkowników wymienia
amortyzatory na normalne (przewidziane jako operacja serwisowa)
Pneumatyka daje regulację prześwitu, ale nie automatyczną - trzeba wcisnąć
guzik.
Biturbo przy predkosci powyzej 120km/h obnizalo sie w kierunku ziemi... cos okolo 1cm...
Pozdrawiam - Darek.
6 |
Data: Sierpien 17 2009 20:40:21 | Temat: Re: dziwna skrzynia - safrane ph2 | Autor: PB |
Sun, 16 Aug 2009 23:48:13 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody, Michał
napisał(a):
tym razem skrzynia - odkryłem dlaczego silnik volvo
"nie ciągnie" na 5 biegu przy przy 55km/h - bo ma 1k rpm :)
a w starym (będe reanimował :) ) było z 1.2k rpm.
Skrzynia Aisin Warner zastosowana z tym silnikiem 2.5 z Volviaka to ma
panie kolego 4 przelozenia a nie 5. Chyba ze liczysz ze wstecznym...
--
Pozdrawiam
Piotr Biegała Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)
7 |
Data: Sierpien 22 2009 08:53:33 | Temat: Re: dziwna skrzynia - safrane ph2 | Autor: Michał |
> tym razem skrzynia - odkryłem dlaczego silnik volvo
> "nie ciągnie" na 5 biegu przy przy 55km/h - bo ma 1k rpm :)
> a w starym (będe reanimował :) ) było z 1.2k rpm.
Skrzynia Aisin Warner zastosowana z tym silnikiem 2.5 z Volviaka to ma
panie kolego 4 przelozenia a nie 5. Chyba ze liczysz ze wstecznym...
2.0 16v
4/5 twojego silnika :) też volvo,
potem było 2.5 20v i 2x renault 3.0 12 i 24v. biturbo, 4x4, i 2.2 12v
już nie robili.
5 biegów manual
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
8 |
Data: Sierpien 22 2009 09:58:25 | Temat: Re: dziwna skrzynia - safrane ph2 | Autor: Waldek Godel |
Dnia Sat, 22 Aug 2009 08:53:33 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
potem było 2.5 20v i 2x renault 3.0 12 i 24v. biturbo, 4x4, i 2.2 12v
już nie robili.
3.0 12v to silnik PRV robiony wspólnie przez PSA, Renault i Volvo.
24v to de facto silnik 2.9, serii ES9, również robiony wspólnie, ale tylko
przez PSA i Renault, Volvo poszło już do Forda.
Renault montowało ES9 do czasu kupienia sobie Nissana i przejścia na ich
silniki VQ
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
| | | |