Grupy dyskusyjne   »   [onet] ekodrajwing jest be...

[onet] ekodrajwing jest be...



1 Data: Sierpien 30 2011 00:05:39
Temat: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: megrims 

http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak ktoĹ› ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszÄ… kondycjÄ™ i jest bardziej wydajny.  Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w sposób "babciny" nie sÄ… tak dobrze docierane jak samochód bardziej dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich obrotach. Samochody, które sÄ… "dynamiczniej jeżdżone", sÄ… lepiej dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.



2 Data: Sierpien 29 2011 23:21:38
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: kamil 

On 29/08/2011 23:05, megrims wrote:

http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak kto¶ ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepsz± kondycję i jest
bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
sposób "babciny" nie s± tak dobrze docierane jak samochód bardziej
dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
obrotach. Samochody, które s± "dynamiczniej jeżdżone", s± lepiej
dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mie¶cie i max 3 w trasie.


--
Pozdrawiam,
Kamil

3 Data: Sierpien 29 2011 23:40:09
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: G Nowak 

On 29/08/2011 23:21, kamil wrote:

On 29/08/2011 23:05, megrims wrote:
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak kto¶ ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepsz± kondycję i jest
bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
sposób "babciny" nie s± tak dobrze docierane jak samochód bardziej
dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
obrotach. Samochody, które s± "dynamiczniej jeżdżone", s± lepiej
dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mie¶cie i max 3 w trasie.

LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego sluyzy bieg "6". Zaczal go uzywac dopiero, pod dokladniejszym objasnieniu sprawy ;)

--
Pozdr
G

4 Data: Sierpien 30 2011 01:21:31
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "G Nowak"

"Jak kto¶ ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepsz± kondycję i jest
bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
sposób "babciny" nie s± tak dobrze docierane jak samochód bardziej
dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
obrotach. Samochody, które s± "dynamiczniej jeżdżone", s± lepiej
dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mie¶cie i max 3 w trasie.

LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego sluyzy bieg "6". Zaczal go uzywac dopiero, pod dokladniejszym objasnieniu sprawy ;)

Ta? To może podziel się t± magiczn± wiedz±, również chętnie się dowiem do czego służy 6 bieg :)

5 Data: Sierpien 30 2011 06:40:59
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Lukasz 

Użytkownik "Przemysław Czaja"  napisał w wiadomo¶ci

Ta? To może podziel się t± magiczn± wiedz±, również chętnie się dowiem do czego służy 6 bieg :)

moim zdaniem służy do tego żeby się dobrze na pi±tce rozpędzić i wtedy go wrzucić (np przy 160km/h), ale niektórym kojarzy się tylko z ekodrajwingiem

--
Pozdrawiam
Lukasz

6 Data: Sierpien 30 2011 08:38:43
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: gzk 


moim zdaniem służy do tego żeby się dobrze na pi±tce rozpędzić i wtedy go
wrzucić (np przy 160km/h),

No tacy też s±...

7 Data: Sierpien 30 2011 08:52:46
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: PM 



Ta? To może podziel się t± magiczn± wiedz±, również chętnie się dowiem do czego służy 6 bieg :)

moim zdaniem służy do tego żeby się dobrze na pi±tce rozpędzić i wtedy go wrzucić (np przy 160km/h), ale niektórym kojarzy się tylko z ekodrajwingiem

o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu - tak się przejada unijne dotacje a coo)
to radzili jazdę dynamiczn±, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak słyszałem od uczestnika.

8 Data: Sierpien 30 2011 09:15:12
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Vlad The Ripper 


o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu - tak się przejada unijne dotacje a coo)
to radzili jazdę dynamiczn±, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak słyszałem od uczestnika.

Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie. Mogę też potwierdzić swoimi obserwacjami.
Kapelusznicza jazda to nie ekodrajwing. :D

9 Data: Sierpien 30 2011 09:29:20
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "Vlad The Ripper"

o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu - tak się przejada unijne dotacje a coo)
to radzili jazdę dynamiczn±, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak słyszałem od uczestnika.

Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie. Mogę też potwierdzić swoimi obserwacjami.
Kapelusznicza jazda to nie ekodrajwing. :D

To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm) ¶rednie spalanie mam poniżej 4 litrów a jad±c ok 130km/h (ok 2,5krpm) spalanie ¶rednie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w zakresie 2100-2700rpm?

10 Data: Sierpien 30 2011 09:53:36
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: elmer radi radisson 

On 2011-08-30 09:29, Przemysław Czaja wrote:

To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm)
¶rednie spalanie mam poniżej 4 litrów a jad±c ok 130km/h (ok 2,5krpm)
spalanie ¶rednie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
zakresie 2100-2700rpm?


Przy tej predkosci wypada nie bagatelizowac juz dosc wyraznego wplywu
oporu powietrza. Miedzy tymi predkosciami jest w nim znaczaca
roznica.

--

memento lorem ipsum

11 Data: Sierpien 30 2011 18:12:53
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: scobowski 

W dniu 2011-08-30 09:53, elmer radi radisson pisze:

On 2011-08-30 09:29, Przemysław Czaja wrote:

To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm)
¶rednie spalanie mam poniżej 4 litrów a jad±c ok 130km/h (ok 2,5krpm)
spalanie ¶rednie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
zakresie 2100-2700rpm?


Przy tej predkosci wypada nie bagatelizowac juz dosc wyraznego wplywu
oporu powietrza. Miedzy tymi predkosciami jest w nim znaczaca
roznica.

temże bardziej, że rzeczony ro¶nie +- do kwadratu z przyrostem prędko¶ci

12 Data: Sierpien 31 2011 13:18:49
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: J.F 

Użytkownik "scobowski"  napisał w wiadomo¶ci grup

To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm)
¶rednie spalanie mam poniżej 4 litrów a jad±c ok 130km/h (ok 2,5krpm)
spalanie ¶rednie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
zakresie 2100-2700rpm?
Przy tej predkosci wypada nie bagatelizowac juz dosc wyraznego wplywu
oporu powietrza. Miedzy tymi predkosciami jest w nim znaczaca
roznica.

temże bardziej, że rzeczony ro¶nie +- do kwadratu z przyrostem prędko¶ci

W tym zakresie najwyrazniej nie, albo jest duzy udzial oporow innych.
Bo inaczej nie skonczyloby sie na 5, tylko na 8/100.

Ewentualnie .. przy 90 sprawnosc silnika jest wyraznie gorsza, i dlatego pali 4 a nie 2.5 :-)

J.

13 Data: Sierpien 30 2011 00:47:41
Temat: Re: ekodrajwing jest be...
Autor: WS 

On 30 Sie, 09:29, "Przemysław Czaja"  wrote:

To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm)
¶rednie spalanie mam poniżej 4 litrów a jad±c ok 130km/h (ok 2,5krpm)
spalanie ¶rednie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
zakresie 2100-2700rpm?

wiekszy opor powietrza...

WS

PS. i sprzeglo sie slizga, bo jesli przy 90 jest 1.5krpm to przy 130
powinno byc 2.16 rpm :)  :)  :)  :)

14 Data: Sierpien 30 2011 09:59:20
Temat: Re: ekodrajwing jest be...
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "WS" :

To jak to się dzieje, że jad±c 90km/h na 5 biegu (co¶ ok 1,5krpm)
¶rednie spalanie mam poniżej 4 litrów a jad±c ok 130km/h (ok 2,5krpm)
spalanie ¶rednie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim silniczku w
zakresie 2100-2700rpm?

wiekszy opor powietrza...

WS

PS. i sprzeglo sie slizga, bo jesli przy 90 jest 1.5krpm to przy 130
powinno byc 2.16 rpm :)  :)  :)  :)

Hiahia :) przyznam, że nieco strzeliłem te rpm-y - ale sprawdzę dokładnie i pozwole sobie wstawić wyniki, bo być może rzeczywi¶cie się slizga :)

15 Data: Wrzesien 01 2011 13:04:25
Temat: Re: ekodrajwing jest be...
Autor: Przemysław Czaja 


Użytkownik "WS" :

wiekszy opor powietrza...

WS

PS. i sprzeglo sie slizga, bo jesli przy 90 jest 1.5krpm to przy 130
powinno byc 2.16 rpm :)  :)  :)  :)

Hiahia :) przyznam, że nieco strzeliłem te rpm-y - ale sprawdzę dokładnie i pozwole sobie wstawić wyniki, bo być może rzeczywi¶cie się slizga :)

nic się nie ¶lizga

Przy 90km/h - 1700-1800 rpm
Przy 130km/h - 2500 - 2600 rpm

słabo mam wyskalowany obrotomierz dlatego prędko¶ci z zakresu

16 Data: Sierpien 30 2011 09:29:30
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: komar 

W dniu 2011-08-30 09:15, Vlad The Ripper pisze:


o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkÄ™ w Poznaniu - tak siÄ™ przejada
unijne dotacje a coo)
to radzili jazdÄ™ dynamicznÄ…, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak słyszałem od
uczestnika.

Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się dynamicznie do porządanej
prÄ™dkoĹ›ci i utrzymywać jÄ… możliwie długo, na obrotach, gdzie jest niedaleko do max
momentu.

utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów (nawet niektóre diesle majÄ… max moment powyżej 3000rpm) to właĹ›nie coĹ› odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyĹ›pieszania redukcja, jazda ze stałÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ… - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.

17 Data: Sierpien 30 2011 10:55:57
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: MichaĹ‚ BaszyĹ„ski 

W dniu 2011-08-30 09:29, komar pisze:

utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów
(nawet niektóre diesle majÄ… max moment powyżej 3000rpm) to właĹ›nie coĹ›
odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyĹ›pieszania redukcja, jazda ze
stałÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ… - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.

dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiÄ™dzy 3200 - 4600 obr/min. A poniżej 2500 obr/min nie idzie, bo go EGR dusi. I jak tu jeĽdzić? ;-)

--
Pozdr.
Michał

18 Data: Sierpien 30 2011 11:40:17
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-08-30 10:55, Michał BaszyĹ„ski pisze:

W dniu 2011-08-30 09:29, komar pisze:

utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów
(nawet niektóre diesle majÄ… max moment powyżej 3000rpm) to właĹ›nie coĹ›
odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyĹ›pieszania redukcja, jazda ze
stałÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ… - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.

dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiÄ™dzy 3200 -
4600 obr/min. A poniżej 2500 obr/min nie idzie, bo go EGR dusi. I jak tu
jeĽdzić? ;-)


Co to za diesel?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój."

19 Data: Sierpien 30 2011 15:33:39
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: MichaĹ‚ BaszyĹ„ski 

W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

dokładnie. Mój diesel ma max momentu (płaska krzywa) pomiÄ™dzy 3200 -
4600 obr/min. A poniżej 2500 obr/min nie idzie, bo go EGR dusi. I jak tu
jeĽdzić? ;-)


Co to za diesel?

wolnossÄ…cy mercedesowski OM605 (2,5l 83kW@5000 obr/min)

--
Pozdr.
Michał

20 Data: Sierpien 30 2011 15:41:22
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "Michał BaszyĹ„ski"

wolnossÄ…cy mercedesowski OM605 (2,5l 83kW@5000 obr/min)

WeĽ nie pisz tu takich zaawansowanych kodów dla profesjonalistów, bo siÄ™ Cavalino znów oburzy, że nie używasz zrozumiałego jÄ™zyka ;-)

21 Data: Sierpien 30 2011 18:06:02
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: megrims 

W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
(płaska krzywa)
Jak wyglÄ…da płaska krzywa :D  ??

22 Data: Sierpien 30 2011 20:01:02
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: MichaĹ‚ BaszyĹ„ski 

W dniu 2011-08-30 18:06, megrims pisze:

W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

po pierwsze: nie On tylko ja..

(płaska krzywa)
Jak wyglÄ…da płaska krzywa :D ??

po drugie: czepiasz siÄ™ ;-P
Skrót myĹ›lowy. Wszystko zależy od rozpatrywanego fragmentu krzywej. Nikt nie zabrania aproksymować krzywej odcinkami ;-P

--
Pozdr.
Michał

23 Data: Sierpien 30 2011 20:09:57
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "Michał BaszyĹ„ski"

nie zabrania _aproksymować_ krzywej odcinkami ;-P

Matko Bosko! ;-)

24 Data: Sierpien 30 2011 20:52:24
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: megrims 

W dniu 2011-08-30 20:01, Michał BaszyĹ„ski pisze:

W dniu 2011-08-30 18:06, megrims pisze:
W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

po pierwsze: nie On tylko ja..

(płaska krzywa)
Jak wyglÄ…da płaska krzywa :D ??

po drugie: czepiasz siÄ™ ;-P
Skrót myĹ›lowy. Wszystko zależy od rozpatrywanego fragmentu krzywej. Nikt
nie zabrania aproksymować krzywej odcinkami ;-P

Oczywiście.
Czepiam siÄ™, a raczej wydało mi siÄ™ to Ĺ›mieszne.
Czytaj: Zabawne.

Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi siÄ™
podoba. :D

BTW super płaskÄ… krzywÄ… to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

http://tnij.com/75cpI

25 Data: Sierpien 30 2011 21:12:05
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-08-30, megrims  wrote:

po drugie: czepiasz się ;-P
Skrót my¶lowy. Wszystko zależy od rozpatrywanego fragmentu krzywej. Nikt
nie zabrania aproksymować krzywej odcinkami ;-P

Oczywi¶cie.
Czepiam się, a raczej wydało mi się to ¶mieszne.
Czytaj: Zabawne.

Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi się
podoba. :D

BTW super płask± krzyw± to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

http://tnij.com/75cpI

I co, jest to krzywa? Jest. W sporej czę¶ci jest płaska? Jest.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

26 Data: Sierpien 30 2011 23:18:29
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: to 

begin megrims

BTW super płaskÄ… krzywÄ… to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyjÄ™. Zobacz
sobie wykres jakiegoĹ› nowoczesnego, wolnossÄ…cego V8.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

27 Data: Sierpien 31 2011 11:25:49
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik 

On 2011-08-31 01:18, to wrote:

begin megrims

BTW super płask± krzyw± to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz
sobie wykres jakiego¶ nowoczesnego, wolnoss±cego V8.

Podaj link do konkretnego przykładu.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

28 Data: Sierpien 31 2011 11:49:03
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: DoQ 

W dniu 31-08-2011 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

On 2011-08-31 01:18, to wrote:
begin megrims

BTW super płask± krzyw± to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz
sobie wykres jakiego¶ nowoczesnego, wolnoss±cego V8.
Podaj link do konkretnego przykładu.

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=647

Pozdrawiam
Paweł

29 Data: Sierpien 31 2011 11:57:03
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik 

On 2011-08-31 11:49, DoQ wrote:

W dniu 31-08-2011 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2011-08-31 01:18, to wrote:
begin megrims

BTW super płask± krzyw± to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz
sobie wykres jakiego¶ nowoczesnego, wolnoss±cego V8.
Podaj link do konkretnego przykładu.

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=647

Ten link ma prowadzić do tego nowoczesnego wolnoss±cego V8 ? Faktycznie musi być bardzo nowoczesny, ponieważ jest to bi-turbo R6 ;-)

Ja prosiłem o wykres tego nowoczesnego, naturalnie oddychaj±cego V8, co ma płask± jak stół ch-ke momentu, która nie spada powyżej 5k rpm :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

30 Data: Sierpien 31 2011 19:45:38
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: megrims 

W dniu 2011-08-31 11:49, DoQ pisze:

W dniu 31-08-2011 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2011-08-31 01:18, to wrote:
begin megrims

BTW super płask± krzyw± to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz
sobie wykres jakiego¶ nowoczesnego, wolnoss±cego V8.
Podaj link do konkretnego przykładu.

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=647

Pozdrawiam
Paweł

Ten sam motor podesłałem. :D

31 Data: Wrzesien 01 2011 10:20:46
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik 

On 2011-08-31 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

On 2011-08-31 01:18, to wrote:
begin megrims

BTW super płask± krzyw± to ma silnik w BMW335i BiTurbo:

Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz
sobie wykres jakiego¶ nowoczesnego, wolnoss±cego V8.

Podaj link do konkretnego przykładu.

To gdzie ten przykład mistycznej V8 ? :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

32 Data: Wrzesien 02 2011 21:42:23
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: to 

begin Marcin 'Yans' Bazarnik

Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyjÄ™. Zobacz
sobie wykres jakiegoĹ› nowoczesnego, wolnossÄ…cego V8.

Podaj link do konkretnego przykładu.

To gdzie ten przykład mistycznej V8 ? :-)

Nie potrafisz sam znaleĽÄ‡, irytujÄ…cy ignorancie?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

33 Data: Sierpien 31 2011 12:43:17
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-08-30 20:52, megrims pisze:

Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi siÄ™
podoba. :D

Potoczne, techniczne słownictwo, a jednak może jeszcze kogoĹ› bawić ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

34 Data: Sierpien 31 2011 23:05:40
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 30.08.2011 20:52, megrims pisze:

Czepiam się, a raczej wydało mi się to ¶mieszne.
Czytaj: Zabawne.

Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi się
podoba. :D

Czepiasz się, bo masz słabe pojęcie matematyce i ¶miejesz się "jak głupi do sera".

Krzywa jak najbardziej może być płaska - wszak prosta jest tylko szczególnym przypadkiem krzywej, podobnie jak okr±g jest szczególnym przypadkiem elipsy, a kwadrat szczególnym przypadkiem prostok±ta (a ten z kolei - czworok±ta).

35 Data: Wrzesien 01 2011 07:27:39
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: megrims 

W dniu 2011-08-31 23:05, Andrzej Lawa pisze:

W dniu 30.08.2011 20:52, megrims pisze:

Czepiam się, a raczej wydało mi się to ¶mieszne.
Czytaj: Zabawne.

Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi się
podoba. :D

Czepiasz się, bo masz słabe pojęcie matematyce i ¶miejesz się "jak głupi
do sera".

Krzywa jak najbardziej może być płaska - wszak prosta jest tylko
szczególnym przypadkiem krzywej, podobnie jak okr±g jest szczególnym
przypadkiem elipsy, a kwadrat szczególnym przypadkiem prostok±ta (a ten
z kolei - czworok±ta).
A o co Tobie chodzi?

36 Data: Wrzesien 01 2011 08:29:44
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 01.09.2011 07:27, megrims pisze:

Krzywa jak najbardziej może być płaska - wszak prosta jest tylko
szczególnym przypadkiem krzywej, podobnie jak okr±g jest szczególnym
przypadkiem elipsy, a kwadrat szczególnym przypadkiem prostok±ta (a ten
z kolei - czworok±ta).
A o co Tobie chodzi?

O to, że rechoczesz z czego¶, co wydaje ci się oksymoronem, a jest
matematycznie ¶cisłe i poprawne.

37 Data: Wrzesien 01 2011 18:32:05
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: megrims 

W dniu 2011-09-01 08:29, Andrzej Lawa pisze:

W dniu 01.09.2011 07:27, megrims pisze:

Krzywa jak najbardziej może być płaska - wszak prosta jest tylko
szczególnym przypadkiem krzywej, podobnie jak okr±g jest szczególnym
przypadkiem elipsy, a kwadrat szczególnym przypadkiem prostok±ta (a ten
z kolei - czworok±ta).
A o co Tobie chodzi?

O to, że rechoczesz z czego¶, co wydaje ci się oksymoronem, a jest
matematycznie ¶cisłe i poprawne.

Każdy z nas jest inny i każdego co innego ¶mieszy.
Możemy zakończyć na tym.

38 Data: Wrzesien 02 2011 14:46:04
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 01.09.2011 18:32, megrims pisze:

O to, że rechoczesz z czego¶, co wydaje ci się oksymoronem, a jest
matematycznie ¶cisłe i poprawne.

Każdy z nas jest inny i każdego co innego ¶mieszy.
Możemy zakończyć na tym.

Whatever. Chciałem tylko by¶ sobie zdawał sprawę, że krzywa owszem może
być płaska.

39 Data: Wrzesien 02 2011 18:32:20
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: megrims 

W dniu 2011-09-02 14:46, Andrzej Lawa pisze:

W dniu 01.09.2011 18:32, megrims pisze:

O to, że rechoczesz z czego¶, co wydaje ci się oksymoronem, a jest
matematycznie ¶cisłe i poprawne.

Każdy z nas jest inny i każdego co innego ¶mieszy.
Możemy zakończyć na tym.

Whatever. Chciałem tylko by¶ sobie zdawał sprawę, że krzywa owszem może
być płaska.

Mog± być również "wbudowane instrumenty pochodne wyodrębnione" :D.

40 Data: Sierpien 31 2011 11:27:33
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2011-08-30 18:06, megrims pisze:

W dniu 2011-08-30 11:40, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
(płaska krzywa)
Jak wygl±da płaska krzywa :D ??

Nie tak:
http://imageshack.us/photo/my-images/375/stilo19jtd115kmchipxpsj.jpg
Tu masz "niepłask±" krzyw± - jeszcze nie jest to przykład ekstremalny...

--
                      Wojciech Smagowicz

41 Data: Sierpien 30 2011 11:10:25
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Vlad The Ripper 


utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów (nawet niektóre
diesle majÄ… max moment powyżej 3000rpm) to właĹ›nie coĹ› odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyĹ›pieszania redukcja, jazda ze stałÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ… - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.

Nieprecyzyjnie siÄ™ wyraziłem. Chodziło mi o to, że majÄ…c np. max momentu na 2500 obrotów, możemy mieć 90% momentu maksymalnego na 1800 obrotów. I warto trzymać obroty w tym niższym zakresie, ale już w pobliżu maksymalnego momentu.

42 Data: Sierpien 30 2011 14:25:48
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-08-30 11:10, Vlad The Ripper pisze:

Nieprecyzyjnie siÄ™ wyraziłem. Chodziło mi o to, że majÄ…c np. max momentu na 2500 obrotów, możemy mieć 90% momentu maksymalnego na 1800 obrotów. I warto trzymać obroty w tym niższym zakresie, ale już w pobliżu maksymalnego momentu.

WyjaĹ›nijmy jednÄ… rzec apropos "trzymania obrotów".
Sprawnoć silnika zależy od obrotów i stopnia napełnienia (otwarcia przepustnicy).
Przy czym w szerokim zakresie obrotów, zależnoć sprawnoĹ›ci od obrotów jest doć płaska,
natomiast od napełnienia - silna.

Gdy przyspieszamy z gazem w podłodze, najwyższÄ… sprawnoć faktycznie uzyskamy
gdzieĹ› w okolicy maksimum momentu (choć to jest doć płaski szczyt).

Zupełnie inaczej sprawa wyglÄ…da przy utrzymywaniu stałej prÄ™dkoĹ›ci.
Stała prÄ™dkoć -> stała moc, a moc = moment * obroty.
JeĹ›li do utrzymania tej prÄ™dkoĹ›ci można użyć równie dobrze:
a) obrotów X i momentu Y (niższy bieg, mały stopieĹ„ otwarcia przepustnicy)
b) obroty= X/2 oraz moment Y*2 (wyższy bieg, wiÄ™ksze otwarcie przepustnicy)
to nawet jeĹ›li X to sÄ… te "obroty max. momentu", to w wiÄ™kszoĹ›ci przypadków
ekonomiczniejszy bÄ™dzie wariant b, ponieważ sprawnoĹ›c trochÄ™ spada ze wzglÄ™du
na obroty, ale jednoczeĹ›nie znacznie wzroĹ›nie ze wzglÄ™du na wyższe napełnianie.

A tak w ogóle to trzeba wziąć poziomicowy wykres sprawnoĹ›ci danego silnika
w funkcji obrotów i obciÄ…żenia, nanieć na niego krzywe stałej mocy, i wszystko
to widać jak na dłoni :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

43 Data: Sierpien 30 2011 18:15:00
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: scobowski 

W dniu 2011-08-30 14:25, Jakub Witkowski pisze:


A tak w ogóle to trzeba wziąć poziomicowy wykres sprawnoĹ›ci danego silnika
w funkcji obrotów i obciÄ…żenia, nanieć na niego krzywe stałej mocy, i
wszystko
to widać jak na dłoni :)


PiÄ™knie to ujÄ…łeĹ›!. Poetycko tak ;)

44 Data: Sierpien 31 2011 23:00:23
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 30.08.2011 09:29, komar pisze:

utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów
(nawet niektóre diesle maj± max moment powyżej 3000rpm) to wła¶nie co¶
odwrotnego niż ekodriving. Na czas przy¶pieszania redukcja, jazda ze
stał± prędko¶ci± - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.

Bez przesady w drug± stronę - chyba że uzgodnimy, że obroty przy których silnik już się do¶ć mocno trzęsie s± niższe niż możliwe ;->

45 Data: Sierpien 30 2011 17:59:27
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Shrek 

On 2011-08-30 09:15, Vlad The Ripper wrote:


o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu -
tak się przejada unijne dotacje a coo)
to radzili jazdę dynamiczn±, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak
słyszałem od uczestnika.

Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się
dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na
obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu.

Sprawdzić czy nie V-tec, albo inne podobne ustrojstwo:P Czyli większo¶ć wspólczesnych silników.

Shrek.

46 Data: Sierpien 30 2011 21:46:52
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-30 09:15, Vlad The Ripper pisze:


o dziwo na lekcjach ekodrivingu (były takie za darmoszkę w Poznaniu -
tak się przejada unijne dotacje a coo)
to radzili jazdę dynamiczn±, mocne wciskanie gazu i wyższe obroty -tak
słyszałem od uczestnika.

Nie o dziwo, tylko jedna z 2 podstawowych technik. Rozpędzić się
dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na
obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie
silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym
sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie. Mogę też
potwierdzić swoimi obserwacjami.
Kapelusznicza jazda to nie ekodrajwing. :D

w/g komputera mam najniższe spalanie jak rozpędzam dynamicznie auto, potem wrzucam 5 i lekko popuszczam gaz, tak że auto nie zwalnia, ale nie podaje przesadnie dużej dawki paliwa... Generalnie lekkie popuszczanie gazu na każdym biegu daje mniejsze spalanie, ten moment da się łatwo wyczuć.

47 Data: Sierpien 31 2011 22:57:52
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 30.08.2011 09:15, Vlad The Ripper pisze:

dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na
obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie
silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym
sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie.

Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafi±cy odci±ć dopływ paliwa.

48 Data: Wrzesien 01 2011 00:30:16
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 31 Aug 2011 22:57:52 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

W dniu 30.08.2011 09:15, Vlad The Ripper pisze:
dynamicznie do porz±danej prędko¶ci i utrzymywać j± możliwie długo, na
obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie
silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym
sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie.

Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafi±cy odci±ć dopływ paliwa.

Czyli w zasadzie kazde ?
Pomijajac jakies antyki ..

J.

49 Data: Wrzesien 01 2011 08:41:03
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 01.09.2011 00:30, J.F. pisze:

obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie
silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym
sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie.

Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafi±cy odci±ć dopływ paliwa.

Czyli w zasadzie kazde ?
Pomijajac jakies antyki ..

No cóż, dla snobów każdy samochód starszy niż kilkuletni to "antyk" ;->

Pomijam taki detal, że i nowe ale bardzo budżetowe samochody mog± nie
mieć tej funkcji.

Dlatego lepiej sprawdzić.

50 Data: Wrzesien 01 2011 09:15:58
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-09-01 08:41, Andrzej Lawa pisze:

Czyli w zasadzie kazde ?
Pomijajac jakies antyki ..

No cóż, dla snobów każdy samochód starszy niż kilkuletni to "antyk" ;->

Pomijam taki detal, że i nowe ale bardzo budżetowe samochody mog± nie
mieć tej funkcji.

Dlatego lepiej sprawdzić.

Nie znam ani jednego samochodu na wtrysku, który by nie odcinał paliwa
przy hamowaniu. Ciekaw jestem czy s± takie - znasz? Budżetowo¶ć nie ma
raczej nic do rzeczy - linia w programie sterownika kosztuje tyle co nic.

Z tych co nie odcinaj±, to:
- stare gaĽnikowce (i to nie wszystkie, np łada 1500 miała już odcięcie)
- samochody z instalacj± LPG I-II gen.
co¶ jeszcze?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

51 Data: Wrzesien 01 2011 12:04:26
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 01.09.2011 09:15, Jakub Witkowski pisze:

Dlatego lepiej sprawdzić.

Nie znam ani jednego samochodu na wtrysku, który by nie odcinał paliwa
przy hamowaniu. Ciekaw jestem czy s± takie - znasz? Budżetowo¶ć nie ma
raczej nic do rzeczy - linia w programie sterownika kosztuje tyle co nic.

Z tych co nie odcinaj±, to:
- stare gaĽnikowce (i to nie wszystkie, np łada 1500 miała już odcięcie)
- samochody z instalacj± LPG I-II gen.
co¶ jeszcze?


Uhm, czyli twierdzisz, że wszystkie starsze diesle też odcinaj±, hmm?

52 Data: Wrzesien 01 2011 12:45:25
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-09-01 12:04, Andrzej Lawa pisze:

W dniu 01.09.2011 09:15, Jakub Witkowski pisze:

Dlatego lepiej sprawdzić.

Nie znam ani jednego samochodu na wtrysku, który by nie odcinał paliwa
przy hamowaniu. Ciekaw jestem czy s± takie - znasz? Budżetowo¶ć nie ma
raczej nic do rzeczy - linia w programie sterownika kosztuje tyle co nic.

Z tych co nie odcinaj±, to:
- stare gaĽnikowce (i to nie wszystkie, np łada 1500 miała już odcięcie)
- samochody z instalacj± LPG I-II gen.
co¶ jeszcze?


Uhm, czyli twierdzisz, że wszystkie starsze diesle też odcinaj±, hmm?

Uhm, czyli gdzie twierdzę? Przecież wyraĽnie pytam.

Na dieslach się nie znam. Być może należy dopisać jakie¶ diesle.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

53 Data: Wrzesien 01 2011 13:53:12
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Vlad The Ripper 

Uhm, czyli twierdzisz, że wszystkie starsze diesle też odcinaj±, hmm?

TDI i SDI odcinaj± na 100% i zapewne konkurencyjne z wtryskiem bezpo¶rednim też. Podobnie wszystkie, gdzie jakakolwiek elektronika steruje wtryskiem paliwa.
Być może Ursus C330 nie odcina, tego nie wiem.

54 Data: Wrzesien 02 2011 14:44:48
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 01.09.2011 13:53, Vlad The Ripper pisze:

Uhm, czyli twierdzisz, że wszystkie starsze diesle też odcinaj±, hmm?

TDI i SDI odcinaj± na 100% i zapewne konkurencyjne z wtryskiem
bezpo¶rednim też. Podobnie wszystkie, gdzie jakakolwiek elektronika
steruje wtryskiem paliwa.

Żadnego commonrail ani innego wynalazku u mnie nie ma.

55 Data: Wrzesien 01 2011 10:18:13
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik 

On 2011-09-01 08:41, Andrzej Lawa wrote:

W dniu 01.09.2011 00:30, J.F. pisze:

obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie
silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wci¶nietym
sprzęgłem. Sprawdzaj± się w zasadzie w każdym aucie.

Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafi±cy odci±ć dopływ paliwa.

Czyli w zasadzie kazde ?
Pomijajac jakies antyki ..

No cóż, dla snobów każdy samochód starszy niż kilkuletni to "antyk" ;->

Pomijam taki detal, że i nowe ale bardzo budżetowe samochody mog± nie
mieć tej funkcji.

To może zamiast teoretyzować, podasz jaki¶ konkretny przykład - zwłaszcza, że praktycznie wszystkie maj± wtrysk paliwa.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

56 Data: Wrzesien 01 2011 11:22:10
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 01.09.2011 10:18, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Pomijam taki detal, że i nowe ale bardzo budżetowe samochody mog± nie
mieć tej funkcji.

To może zamiast teoretyzować, podasz jaki¶ konkretny przykład -
zwłaszcza, że praktycznie wszystkie maj± wtrysk paliwa.


Wg. informacji m.in. st±d np. moja Corsa nie ma (wtrysk jak najbardziej,
bo to diesel). Corsa B, 1.5D.

57 Data: Wrzesien 01 2011 12:43:33
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-09-01 11:22, Andrzej Lawa pisze:

W dniu 01.09.2011 10:18, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

Pomijam taki detal, że i nowe ale bardzo budżetowe samochody mog± nie
mieć tej funkcji.

To może zamiast teoretyzować, podasz jaki¶ konkretny przykład -
zwłaszcza, że praktycznie wszystkie maj± wtrysk paliwa.


Wg. informacji m.in. st±d np. moja Corsa nie ma (wtrysk jak najbardziej,
bo to diesel). Corsa B, 1.5D.

O ile to prawda, to ciekawe, co powodowało konstruktorem.
Wszyscy chc± ograniczać emisję, a tu za darmo by mogli, a nie ma.
Bo rozumiem, że wtrysk nie jest mechaniczny raczej?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

58 Data: Wrzesien 01 2011 13:18:13
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Maciek 

Dnia Thu, 01 Sep 2011 12:43:33 +0200, Jakub Witkowski napisał(a):

Bo rozumiem, że wtrysk nie jest mechaniczny raczej?

Jesli to jest 1.5D Isuzu, to to jest konstrukcja z komora wirowa i pompa
wtryskowa moze byc jeszcze czysto mechaniczna, tylko co to ma do rzeczy?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

59 Data: Wrzesien 02 2011 14:44:14
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 01.09.2011 12:43, Jakub Witkowski pisze:

Wg. informacji m.in. st±d np. moja Corsa nie ma (wtrysk jak najbardziej,
bo to diesel). Corsa B, 1.5D.

O ile to prawda, to ciekawe, co powodowało konstruktorem.
Wszyscy chc± ograniczać emisję, a tu za darmo by mogli, a nie ma.
Bo rozumiem, że wtrysk nie jest mechaniczny raczej?

Na pewno nie jest elektroniczny :-P

60 Data: Wrzesien 02 2011 07:28:10
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: MadMan 

Dnia Thu, 1 Sep 2011 00:30:16 +0200, J.F. napisał(a):

Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafi±cy odci±ć dopływ paliwa.

Czyli w zasadzie kazde ?
Pomijajac jakies antyki ..

Automaty często też nie odcinaj±. Sprzęgła jednokierunkowe, moment nie
jest przenoszony z kół na silnik.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

61 Data: Sierpien 30 2011 11:53:23
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: PrzemysĹ‚aw Gubernat 

W dniu 2011-08-30 00:40, G Nowak pisze:

On 29/08/2011 23:21, kamil wrote:
On 29/08/2011 23:05, megrims wrote:
http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak ktoś ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszą kondycję i jest
bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
sposób "babciny" nie sÄ… tak dobrze docierane jak samochód bardziej
dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
obrotach. Samochody, które sÄ… "dynamiczniej jeżdżone", sÄ… lepiej
dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mieĹ›cie i max 3 w trasie.

LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego sluyzy bieg "6".
Zaczal go uzywac dopiero, pod dokladniejszym objasnieniu sprawy ;)

Jak w wypożyczonym samochodzie zaczÄ…łem używać 6-ki wzrosło spalanie ;-)

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

62 Data: Sierpien 30 2011 12:37:44
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "Przemysław Gubernat"

LMFAO. Przypomnial mi sie znajomy, ktory nie wiedzial, do czego sluyzy bieg "6".
Zaczal go uzywac dopiero, pod dokladniejszym objasnieniu sprawy ;)

Jak w wypożyczonym samochodzie zaczÄ…łem używać 6-ki wzrosło spalanie ;-)

Mój do 120-130km/h najmniej pali na 5, ale powyżej tych prÄ™dkoĹ›ci najmniejsze zużycie jest na 6 biegu

63 Data: Sierpien 30 2011 14:49:09
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2011-08-30 00:21,  *kamil* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak kto¶ ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepsz± kondycję i jest
bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
sposób "babciny" nie s± tak dobrze docierane jak samochód bardziej
dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
obrotach. Samochody, które s± "dynamiczniej jeżdżone", s± lepiej
dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


Ja od dawna używam tylko 1 biegu w mie¶cie i max 3 w trasie.

Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mie¶cie 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

64 Data: Sierpien 30 2011 13:29:09
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: to 

begin Mirek Ptak

Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mieĹ›cie 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :)

A ja 1, 2, 3 w mieście i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradzie
(niemieckiej :>).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

65 Data: Sierpien 30 2011 15:32:52
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "to"

Ja z kolei i tu i tu 4 biegów - w mieĹ›cie 1,2,3,4, poza 1,2,4,6 :)

A ja 1, 2, 3 w mieście i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradzie
(niemieckiej :>).

Po mieście nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie?

66 Data: Sierpien 30 2011 15:59:03
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: DoQ 

W dniu 30-08-2011 15:32, Przemysław Czaja pisze:

A ja 1, 2, 3 w mie¶cie i 2, 3, 4 za miastem. 5 ew. na autostradzie
(niemieckiej :>).
Po mie¶cie nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie?

Po co męczyć sprzęgło?

Pozdrawiam
Paweł

67 Data: Sierpien 30 2011 16:28:48
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: SW3 

Dnia 30-08-2011 o 15:32:52 Przemysław Czaja  napisał(a):

Po mie¶cie nie umiesz ruszyć z 2, skoro za miastem tak dobrze ci idzie?

Może za miastem się nie zatrzymuje ;)

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

68 Data: Sierpien 30 2011 12:41:10
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-30 00:05, megrims pisze:

http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak kto¶ ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepsz± kondycję i jest
bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
sposób "babciny" nie s± tak dobrze docierane jak samochód bardziej
dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
obrotach. Samochody, które s± "dynamiczniej jeżdżone", s± lepiej
dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


piękne :D

69 Data: Sierpien 30 2011 16:59:31
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomoĹ›ci

http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html

"Jak ktoĹ› ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszÄ… kondycjÄ™ i jest bardziej wydajny.  Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w sposób "babciny" nie sÄ… tak dobrze docierane jak samochód bardziej dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich obrotach. Samochody, które sÄ… "dynamiczniej jeżdżone", sÄ… lepiej dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

No to od jutra katuje auto.


ale rozumiesz różnice miÄ™dzy sportowym trybem życia i ćwiczeniami, a pracÄ… w kamieniołomach bÄ™dÄ…c popychanym przez strażnika z batem?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

70 Data: Sierpien 30 2011 17:59:41
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: aro333 

Hmmm wszystko fajnie tylko czy taki ekodriving nie odbija się potem  w takim
1,9 TDI na  sprawno¶ci turbiny ze zmienna geometria łopatek?Własnie jestem
swieżo  po zakupie diesla  z takowym silnikiem, użytkowanego przez 70
letniego dziadka od nowosci. W 5 roku go zakupilem i niestety po 3 tysiach
mojej jazdy od zakupu (ok 121 tysi przebieg)  standardowe notlaufy
(przeładowanie z wylaczeniem turbo). Niestety, dziadkowa jazda ze zmiana
biegow cos okolo 2000 tysiecy obrotow spowodowala zapieczenie  zmiennej
geometrii lopatek w turbinie. Fakt, zmiana biegow i jazda na  niskich
obrotach przy wysokim biegu daje naprawdę ciekawe spalanie . Ale to co sie
zaoszczędzi na tym to potem trzeba i tak wladowac w turbawkę. Mogę sie
mylić, to moj pierwszy diesel . Dziadek zaoszczędzil niestety ja za to
zaplacilem.
To samo tyczy sie chyba filtra cz±stek stalych w nowszych dieslach, choć tu
mogę się mylić. Z jednej strony eko eko  a z drugiej sprzęt ktory przy eko
powoduje awarie.

71 Data: Sierpien 30 2011 18:42:48
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Kuba (aka cita) 


Użytkownik "aro333"  napisał w wiadomo¶ci

Hmmm wszystko fajnie tylko czy taki ekodriving nie odbija się potem  w takim 1,9 TDI

wszystko co w nadmiarze i robione bezmy¶lne szkodzi.
Nie tylko w 1,9TDI

Pałowanie, eco, na emeryta.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

72 Data: Sierpien 30 2011 20:46:10
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Maciek 

Dnia Tue, 30 Aug 2011 17:59:41 +0200, aro333 napisał(a):

Własnie jestem
swieżo  po zakupie diesla  z takowym silnikiem, użytkowanego przez 70
letniego dziadka od nowosci.

Jak to z 1.9 TDI - wszystkie sa po 70-letnich dziadkach, ktorzy jezdzili
nimi od nowosci :P


--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

73 Data: Sierpien 30 2011 21:14:57
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: aro333 

Możesz sie smiac ale samochod kupiony od wlasciciela pierwszego, zakupiony w
polskim salonie.

74 Data: Sierpien 30 2011 23:16:38
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Maciek 

Dnia Tue, 30 Aug 2011 21:14:57 +0200, aro333 napisał(a):

Możesz sie smiac ale samochod kupiony od wlasciciela pierwszego, zakupiony w
polskim salonie.

Zartuje sobie, bez urazy.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

75 Data: Sierpien 30 2011 21:39:59
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: megrims 

W dniu 2011-08-30 20:46, Maciek pisze:
(ciach)

Jak to z 1.9 TDI - wszystkie sa po 70-letnich dziadkach, ktorzy jezdzili
nimi od nowosci :P


do ko¶cioła tylko

76 Data: Sierpien 30 2011 23:16:01
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Maciek 

Dnia Tue, 30 Aug 2011 21:39:59 +0200, megrims napisał(a):

do ko¶cioła tylko

I nawet nie w kazda niedziele! Bo to byl niemiecki dziadek, a oni jacys
slabo wierzacy :) No i do kosciola mial tylko 500 m, za to calosc po
autostradzie.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

77 Data: Sierpien 30 2011 21:07:58
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: DJ 

Hmmm wszystko fajnie tylko czy taki ekodriving nie odbija się potem  w
takim 1,9 TDI na  sprawno¶ci turbiny ze zmienna geometria łopatek?Własnie
jestem swieżo  po zakupie diesla  z takowym silnikiem, użytkowanego przez
70 letniego dziadka od nowosci. W 5 roku go zakupilem i niestety po 3
tysiach mojej jazdy od zakupu (ok 121 tysi przebieg)  standardowe notlaufy
(przeładowanie z wylaczeniem turbo). Niestety, dziadkowa jazda ze zmiana
biegow cos okolo 2000 tysiecy obrotow spowodowala zapieczenie  zmiennej
geometrii lopatek w turbinie.

Tu problemem nie jest dziadkowa jazda ze zmiana biegow przy 2 tys. obr., ale
to, ze dziadek jezdzil tylko w niedziele i tylko do kosciola ;)

Pozdrawiam

Darek

78 Data: Sierpien 30 2011 21:16:20
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: aro333 

Wiesz, aby na¶migać 120 tysi przez 5 lat do koscioła ,to musiał mieć daleko
ten ko¶ciół raczej.Go¶cio dosc sporo jezdzil jednak  jego jazda raczej byla
za spokojna chyba.

79 Data: Sierpien 31 2011 06:50:14
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: Andrzej Kubiak 

Dnia Tue, 30 Aug 2011 17:59:41 +0200, aro333 napisał(a):

Niestety, dziadkowa jazda ze zmiana biegow cos okolo 2000 tysiecy obrotow

A te dwa miliony obrotów to w jakim czasie?

AK

80 Data: Sierpien 31 2011 13:15:59
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Autor: J.F 

Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zabija,artykul.html
"Jak ktoĹ› ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszÄ… kondycjÄ™ i jest bardziej wydajny.  Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w sposób "babciny" nie sÄ… tak dobrze docierane jak samochód bardziej dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich obrotach. Samochody, które sÄ… "dynamiczniej jeżdżone", sÄ… lepiej dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"

Skadindad wiadomo ze z mechanizmami jest odwrotnie. Ale przy tych dzisiejszych superekologicznych silnikach to juz nikt nic nie wie.

Ja pokladam wiare w niemieckich kontruktorow - zakladam ze ich pojazdy byly testowane w trybie "pedal w podloge, odpoczynek jak sie bak oprozni".

No i scierke katowalem bez cienia litosci, a w zamian odwdzieczyla sie dluga bezawaryjna (prawie) eksploatacja.


J.

[onet] ekodrajwing jest be...



Grupy dyskusyjne