elektryczna pompa paliwa
1 | Data: Luty 09 2009 17:35:31 |
Temat: elektryczna pompa paliwa | |
Autor: fasola | Witam, 2 |
Data: Luty 09 2009 18:25:52 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: fasola | pisze: w jakim celu w garbie taka pompka>?? w celu poprawienia po gazownikach, którzy złożyli elektrozawór przed pompÄ i przy jeździe na gazie pompka na sucho działa, właĹnie 2 zajechałem, a elektryczna może pompowaÄ tylko przy włÄ czonym zasilaniu benzynÄ . pozdrawiam fasola 3 |
Data: Luty 09 2009 20:48:30 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: falco | fasola pisze: w celu poprawienia po gazownikach, którzy złożyli elektrozawór przed pompÄ i przy jeździe na gazie pompka na sucho działa, H! ;) Czy nie proĹciej i taniej jest kupiÄ... przewód paliwowy i przełożyÄ elektrozawór za pompkÄ...? Mam tak u siebie od 9 lat i nigdy nie musiałem zmieniaÄ pompki paliwa. ;) -- (Po)zdrówka! falco Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa...353 '58 175 fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com 4 |
Data: Luty 09 2009 21:00:55 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: fasola | falco pisze: Czy nie proĹciej i taniej jest kupiÄ... przewód paliwowy i przełożyÄ elektrozawór za pompkÄ...? teraz to robota jest podobna, jakas pompke i tak musze kupic, elektryczna jest tylko troche drozsza pzdr f 5 |
Data: Luty 09 2009 21:34:03 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: falco | rogacek pisze: ja od roku śmigam w ogórku na elektrycznej. trochę inny model z a czym tak naprawdę dla std. silnika to się różni? Nigdy nie miałem tych pomp "w ręku" rzeczywiście są lepsze czy to zbędny gadżet dla std. silnika...? -- (Po)zdrówka! falco Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa...353 '58 175 fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com 6 |
Data: Luty 10 2009 11:11:27 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: 1303mariusz | fasola napisał(a): Witam,witam bardzo dobre rozwiązanie w przypadku gazu (jak u ciebie) wywalasz elektrozawór i zakładasz pompę. Tylko ta pompa musi mieć cały czas paliwo przed sobą, ponieważ bardzo ciężko ma się odpowietrzyć. Więc musisz ją zamontować nisko. Wiem że Dragon miał jeszcze problemy z za słabym napięciem (na elektrozaworze) więc trzeba było ją puścić przez przekaźnik.w zimie gdy przyjedziesz do domu nie musisz się martwić aby przełączyć auto z powrotem na benzynę tylko rano wsiadasz przełączasz i pompka napompuje ci paliwa do gaźnika :) pozdrawiam -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 7 |
Data: Luty 10 2009 12:41:42 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: falco | 1303mariusz pisze: bardzo dobre rozwiązanie w przypadku gazu (jak u ciebie) a jak z jakością, ile czasu to działa bez zarzutu...? -- (Po)zdrówka! falco Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa...353 '58 175 fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com 8 |
Data: Luty 10 2009 18:12:38 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: 1303mariusz |
hm tu mi się ciężko wypowiedzieć jedną mam przy silniku Łysego (odpalany sporadycznie od roku :)) drugą ma Dragon i jeździ z nią chyba z pół roku pozdrawiam -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Luty 11 2009 12:34:19 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: fasola | pisze: ale jedno ale, twoja pompka mechaniczna musi byc jako rezerwa, polacz hej, zamiast mechanicznej pomki wstawilem narazie zaslepke, ale zapasowa pompe mechaniczna bede chyba wozil w bagazniku :) pozdrawiam fasola 10 |
Data: Luty 12 2009 08:03:50 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: Piotr Domownik | nie ma potrzeby, pompa niskociśnieniowa do gaxników. To nie do konca tak jest.... Te wszystkie pompki nie maja zadnych regulatorow cisnienia. Ja mam w Ogorku zagazowanym pompke elektryczna ale pomiedzy pompka a gaznikami mam regulator cisnienia. Niestety bez przelewu. To lepiej niz nic ale powinien byc z przelewem i nadmiar paliwa powinien wracac do zbiornika. Wtedy gaznik mialby stabilne, dobre cisnienie a paliwo by sie chlodzilo. Ja na dlugich trasach w goracych krajach w lato zajezdzilem juz 2 takie pompki. Paliwo, ktore nie ma gdzie "uciekac" za pompa powoduje mega-grzanie i korki parowe. Zwykle objawia sie to nagla strata mocy. Po zjechaniu na pobocze i odczekaniu 10 minut wszystko wraca do normy. Co ciekawsze problem wystapuje przede wszystkim przy niskich obrotach (stanie w korku) bo pompka pracuje tak samo wydajnie a malo paliwa jest zuzywane. Polecam regulator cisnienia z przelewem i wtedy wszystko bedzie OK. domator westa 11 |
Data: Luty 12 2009 09:53:13 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: fasola | Piotr Domownik pisze: Paliwo, ktore nie ma gdzie "uciekac" za pompa powoduje mega-grzanie i korki parowe. Zwykle objawia sie to nagla strata mocy. Po zjechaniu na pobocze i odczekaniu 10 minut wszystko wraca do normy. Co ciekawsze problem wystapuje przede wszystkim przy niskich obrotach (stanie w korku) bo pompka pracuje tak samo wydajnie a malo paliwa jest zuzywane. Polecam regulator cisnienia z przelewem i wtedy wszystko bedzie OK. narazie muszę uruchomić wymienić pompę, jednak na bezynie jezdze głownie zima na krotkich trasach na dluzszych juz na gazie, latem na gazie wiec grzanie paliwa mnie raczej nie dotyczy (ew. zawsze w przyszlosci moge dodac regulator), masz jakas propozycje jakie, jakiej firmy z jakimi parametrami taki regulator mialbybyc? pozdrawiam fasola 12 |
Data: Luty 12 2009 12:58:10 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: Piotr Domownik | dodac regulator), masz jakas propozycje jakie, jakiej firmy z jakimi Na przyklad taki: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=MAA-4309&N=700+4294880914+4294891681+215+4294902722+4294880896+4294849160+4294880895+115&autoview=sku Mialem taki w rajdowce z V8 small blcok jak jeszcze byla na gazniku. Taki regulator ma jeszcze podlacznie do podcisnienia z kolektora (jak aparat zaplonowy) i potrafi dac troche wieksze cisnienie przy duzym obciazeniu silnika i mniejsze przy malym. ale tak naprawde kazdy regulatro sie nadaje (oczywiscie pracujacy z cisnieniami "gaznikowymi" a nie "wtryskowymi") Najtanszy na przyklad: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=QFT-30-899&N=700+4294880914+4294891681+215+4294880896+4294849160+115&autoview=sku domator westa 13 |
Data: Luty 12 2009 13:35:17 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: fasola | Piotr Domownik pisze: ale tak naprawde kazdy regulatro sie nadaje (oczywiscie pracujacy z cisnieniami "gaznikowymi" a nie "wtryskowymi") dzieki :) znalazlem cos takiego http://miniurl.pl/regu bardziej dostepny dla mnie (prawie pod domem) tylko sprawdze czy jest przelewowy bo jesli nie to zaufam zaworkowi w gazniku :) pozdrawiam fasola 14 |
Data: Luty 15 2009 00:31:44 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: filip z poludniowej fr |
to oczym piszesz ma rece i nogi , ale to dodatkowy koszt, ja poprostu wole "sluchowo" kontrolowac ta pompke, jak zwalniem, zmniejsza sie pobor wachy to porpostu wylaczam pompke, mam 6-8 km zapasu nim musze ja znow wlanczac, moze to upeirdliwe, ale zazwyczaj w korkach wlanzccam gaz dopiero jak wyjade z amiasto i atakuje jakies gorki to wlanczam bezyne -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 15 |
Data: Luty 10 2009 21:25:34 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: fasola | rogacek pisze: moja z alegro działa już rok. mam do nie zawór zwrotny który ale nie robiłeś żadnego powrotu nadmiaru paliwa na odcinku pompa gaznik? pozdrawiam fasola 16 |
Data: Luty 11 2009 12:31:56 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: fasola | 1303mariusz pisze: wywalasz elektrozawór i zakładasz pompę. Tylko ta pompa musi mieć cały czas witam podlaczyem pomke przez przekaznik, elektrozawor zostawilem na wypadek ew. powrotu do pompki mechaniczej :) po właczeniu napelnila gaznik w 3 sekundy :) faktycznie fajna sprawa dla gazowników! niestety po 10 minutach pomka zdechla :( w poniedzialek wymienie na nowa, mam nadzieje, ze bedzie ok i to byl tylko felerny egzemplarz pozdrawiam fasola 17 |
Data: Luty 15 2009 00:33:59 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: filip z poludniowej fr |
witam ojej ale masz pecha! a dales ten bezpiecznik o ktorym mowilem? moze byl jakis skok napiecia? masz alternator czy regler? -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 18 |
Data: Luty 15 2009 01:04:37 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: fasola | filip z poludniowej fr pisze: ojej ale masz pecha! pech jak pech, male chunskie raczki czegos moze nie dorobily :) dalem bezpiecznik jak sugerowales, a prad z alternatora. pozdrawiam fasola 19 |
Data: Luty 15 2009 16:08:49 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: falco | Tak sobie czytam i czytam i po raz kolejny zastanawiam się nad sensem montowania wschodniego badziewia w Garbuskach, skoro oryginalne rozwiązania pracują bezawaryjnie nawet kilkadziesiąt lat... ;) 20 |
Data: Luty 15 2009 17:47:40 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: fasola | falco pisze: Tak sobie czytam i czytam i po raz kolejny zastanawiam się nad sensem montowania wschodniego badziewia w Garbuskach, skoro oryginalne rozwiązania pracują bezawaryjnie nawet kilkadziesiąt lat... ;) eee falco a gaz masz oryginalny od garba czy jakies italianskie badziewie? :p trzeba sprawdzic w zyciu wszystliego :) jak nastepna elektryczna padnie za szybko to wroce do mechanicznej, to w koncu 15 minut roboty :) pozdrawiam fasola 21 |
Data: Luty 15 2009 18:01:58 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: falco | fasola pisze: eee falco a gaz masz oryginalny od garba czy jakies italianskie badziewie? :p przecież ja nie neguję instalacji gazowych, wręcz przeciwnie jestem jej zagorzałym zwolennikiem od prawie 10 lat! ;) trzeba sprawdzic w zyciu wszystliego :) też tak uważam, ale do "chińszczyzny" w Garbie nigdy nie miałem przekonania, może z wyjątkiem... chromów... ;) z których też się wyleczyłem na korzyść... germańskich... ;) jak nastepna elektryczna padnie za szybko to wroce do mechanicznej, to w koncu 15 minut roboty :) coś trzeba robić... ;) -- (Po)zdrówka! falco Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa...353 '58 175 fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com 22 |
Data: Luty 15 2009 23:45:01 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: Coaster | falco wrote: Tak sobie czytam i czytam i po raz kolejny zastanawiam siÄ nad sensem montowania wschodniego badziewia w Garbuskach, skoro oryginalne rozwiÄ zania pracujÄ bezawaryjnie nawet kilkadziesiÄ t lat... ;) Niektorzy musza na wlasnej skorze sprawdzic - 'Nie dotykac, dotkniecie grozi prazeniem pradem' a niektorzy nie musza. Dla mnie 'wynalazki' to troche 'kundlenie' Garbusa, wtykanie srubokreta miedzy tryby - 'zeby sprawdzic jak bedzie'. Kafer podoba mi sie wlasnie taki, jaki jest 'stock'. Polecam lekture 'biblii' Johna Muira: http://www.amazon.com/gp/reader/1562614800/ref=sib_dp_pt#reader-link Szczegolnie te bardziej mistyczne fragmenty ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." â Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ 23 |
Data: Luty 19 2009 14:01:41 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: fasola | Witam, 24 |
Data: Luty 19 2009 18:07:35 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: falco | fasola pisze: Jakies sugestie? "...Ty już wiesz co..." ;););) -- (Po)zdrówka! falco Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT Popiel 1200 '70 1.2 6V SenNa...353 '58 175 fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com 25 |
Data: Luty 19 2009 18:10:51 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: fasola | falco pisze: "...Ty już wiesz co..." ;););) hehe, wiem "bo gdybyn nie kombinowal i kupil pompke mechaniczna ..." :):) f 26 |
Data: Luty 19 2009 20:30:57 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: 1303mariusz | Pompka pracuje skutecznie przez 15-20 minut jazdy potem sie wylacza :( po przerwie i Jakiś badziew, bo to musi cały czasy pracować jeśli jeździsz na benzynie. Do tego jest stworzona -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 27 |
Data: Marzec 03 2009 10:39:49 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: fasola | 1303mariusz pisze: tego jest stworzona hej, no to dopisze kilka doswiadczen :) tak jak pisales pompka potrzebuje dobrego napiecia, to z cewki okazalo sie byc za slabe, po podlaczeniu do dobrego zrodla jest ok, kolejne spostrzezenie to pompka nie lubi jak jest jest za cieplo, chyba lepiej ja montowac poza komora silnika, zalozylem ja na lewej burcie komory i chyba byla za blisko kolektora bo jak sie silnik nagrzal to pompka sie wylaczala (pewnie jakies zabezpieczenie termiczne ma), odsunalem kawalek i czas dzialania sie wydluzyl :) przy okazji ja zapodam w nadakole lub gdzies w okolicy skrzyni biegów -- Pozdrawiam Krzysztof Golik - fasola VW 1303 '73 - wiśniowy jak śliwka 28 |
Data: Marzec 03 2009 19:59:31 | Temat: Re: elektryczna pompa paliwa | Autor: Tomasz Antkowiak | fasola pisze:
ta, napewno ma... oszczedny poznaniaku i co jeszcze bys chcial zeby ci chinczych do tej pompki z ryzowych otrebow zamontowal? opcje pompowania kol moze co? ;))) pozdrawiam! -- Tomasz Antkowiak VW 1500 Puzzel Ovali GG 7772401 www.brownsugar.friko.pl |