Grupy dyskusyjne   »   elektryczna pompa paliwa

elektryczna pompa paliwa



1 Data: Luty 09 2009 17:35:31
Temat: elektryczna pompa paliwa
Autor: fasola 

Witam,
używa ktoś może takiej elektrycznej pompki http://miniurl.pl/poompa w garbusie i może pochwalić sie swoimi spostrzeżeniami? jaki sposób i miejsce podłączenia, pompka a lpg i elektrozawór itp.
Pozdrawiam
fasola



2 Data: Luty 09 2009 18:25:52
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: fasola 

 pisze:

w jakim celu w garbie taka pompka>??

w celu poprawienia po gazownikach, którzy złożyli elektrozawór przed pompą i przy jeździe na gazie pompka na sucho działa, właśnie 2 zajechałem, a elektryczna może pompować tylko przy włÄ…czonym zasilaniu benzyną.
pozdrawiam
fasola

3 Data: Luty 09 2009 20:48:30
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: falco 

fasola pisze:

w celu poprawienia po gazownikach, którzy złożyli elektrozawór przed pompą i przy jeździe na gazie pompka na sucho działa,

H! ;)

Czy nie prościej i taniej jest kupić... przewód paliwowy i przełożyć elektrozawór za pompkę...?
Mam tak u siebie od 9 lat i nigdy nie musiałem zmieniać pompki paliwa. ;)


--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

4 Data: Luty 09 2009 21:00:55
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: fasola 

falco pisze:

Czy nie prościej i taniej jest kupić... przewód paliwowy i przełożyć elektrozawór za pompkę...?

teraz to robota jest podobna, jakas pompke i tak musze kupic, elektryczna jest tylko troche drozsza
pzdr
f

5 Data: Luty 09 2009 21:34:03
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: falco 

rogacek pisze:

ja od roku śmigam w ogórku na elektrycznej. trochę inny model z
allegro. załozyłem nowe przewody paliwowe, dobre zasilanie i śmiga OK

a czym tak naprawdę dla std. silnika to się różni? Nigdy nie miałem tych pomp "w ręku" rzeczywiście są lepsze czy to zbędny gadżet dla std. silnika...?


--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

6 Data: Luty 10 2009 11:11:27
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: 1303mariusz  

fasola  napisał(a):

Witam,
używa ktoś może takiej elektrycznej pompki http://miniurl.pl/poompa w
garbusie i może pochwalić sie swoimi spostrzeżeniami? jaki sposób i
miejsce podłączenia, pompka a lpg i elektrozawór itp.
Pozdrawiam
fasola
witam

bardzo dobre rozwiązanie w przypadku gazu (jak u ciebie)
wywalasz elektrozawór i zakładasz pompę. Tylko ta pompa musi mieć cały czas
paliwo przed sobą, ponieważ bardzo ciężko ma się odpowietrzyć. Więc musisz ją
zamontować nisko. Wiem że Dragon miał jeszcze problemy z za słabym napięciem
(na elektrozaworze) więc trzeba było ją puścić przez przekaźnik.w zimie gdy
przyjedziesz do domu nie musisz się martwić aby przełączyć auto z powrotem na
benzynę tylko rano wsiadasz przełączasz i pompka napompuje ci paliwa do gaźnika :)

pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

7 Data: Luty 10 2009 12:41:42
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: falco 

1303mariusz pisze:

bardzo dobre rozwiązanie w przypadku gazu (jak u ciebie)
wywalasz elektrozawór i zakładasz pompę. Tylko ta pompa musi mieć cały czas
paliwo przed sobą, ponieważ bardzo ciężko ma się odpowietrzyć. Więc musisz ją
zamontować nisko.

a jak z jakością, ile czasu to działa bez zarzutu...?


--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

8 Data: Luty 10 2009 18:12:38
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: 1303mariusz  



a jak z jakością, ile czasu to działa bez zarzutu...?


hm tu mi się ciężko wypowiedzieć
jedną mam przy silniku Łysego (odpalany sporadycznie od roku :))
drugą ma Dragon i jeździ z nią chyba z pół roku

pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

9 Data: Luty 11 2009 12:34:19
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: fasola 

 pisze:

ale jedno ale, twoja pompka mechaniczna musi byc jako rezerwa, polacz
wyjscie z wesciem wezykiem z wacha w srodku, tak zeby pompka nie
chodzila na sucho, albo wyjmij bolec z pompy, tyle ze to bardziej
upierdliwe.

hej,
zamiast mechanicznej pomki wstawilem narazie zaslepke, ale zapasowa pompe mechaniczna bede chyba wozil w bagazniku :)
pozdrawiam
fasola

10 Data: Luty 12 2009 08:03:50
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: Piotr Domownik 

nie ma potrzeby, pompa niskociśnieniowa do gaxników.

To nie do konca tak jest....
Te wszystkie pompki nie maja zadnych regulatorow cisnienia. Ja mam w Ogorku
zagazowanym pompke elektryczna ale pomiedzy pompka a gaznikami mam regulator
cisnienia. Niestety bez przelewu. To lepiej niz nic ale powinien byc z
przelewem i nadmiar paliwa powinien wracac do zbiornika. Wtedy gaznik mialby
stabilne, dobre cisnienie a paliwo by sie chlodzilo. Ja na dlugich trasach w
goracych krajach w lato zajezdzilem juz 2 takie pompki. Paliwo, ktore nie ma
gdzie "uciekac" za pompa powoduje mega-grzanie i korki parowe. Zwykle
objawia sie to nagla strata mocy. Po zjechaniu na pobocze i odczekaniu 10
minut wszystko wraca do normy. Co ciekawsze problem wystapuje przede
wszystkim przy niskich obrotach (stanie w korku) bo pompka pracuje tak samo
wydajnie a malo paliwa jest zuzywane. Polecam regulator cisnienia z
przelewem i wtedy wszystko bedzie OK.

domator
westa

11 Data: Luty 12 2009 09:53:13
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: fasola 

Piotr Domownik pisze:

Paliwo, ktore nie ma gdzie "uciekac" za pompa powoduje mega-grzanie i korki parowe. Zwykle objawia sie to nagla strata mocy. Po zjechaniu na pobocze i odczekaniu 10 minut wszystko wraca do normy. Co ciekawsze problem wystapuje przede wszystkim przy niskich obrotach (stanie w korku) bo pompka pracuje tak samo wydajnie a malo paliwa jest zuzywane. Polecam regulator cisnienia z przelewem i wtedy wszystko bedzie OK.


narazie muszę uruchomić wymienić pompę, jednak na bezynie jezdze głownie zima na krotkich trasach na dluzszych juz na gazie, latem na gazie wiec grzanie paliwa mnie raczej nie dotyczy (ew. zawsze w przyszlosci moge dodac regulator), masz jakas propozycje jakie, jakiej firmy z jakimi parametrami taki regulator mialbybyc?
pozdrawiam
fasola

12 Data: Luty 12 2009 12:58:10
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: Piotr Domownik 

dodac regulator), masz jakas propozycje jakie, jakiej firmy z jakimi
parametrami taki regulator mialbybyc?

Na przyklad taki:
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=MAA-4309&N=700+4294880914+4294891681+215+4294902722+4294880896+4294849160+4294880895+115&autoview=sku

Mialem taki w rajdowce z V8 small blcok jak jeszcze byla na gazniku. Taki
regulator ma jeszcze podlacznie do podcisnienia z kolektora (jak aparat
zaplonowy) i potrafi dac troche wieksze cisnienie przy duzym obciazeniu
silnika i mniejsze przy malym.
ale tak naprawde kazdy regulatro sie nadaje (oczywiscie pracujacy z
cisnieniami "gaznikowymi" a nie "wtryskowymi")
Najtanszy na przyklad:
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=QFT-30-899&N=700+4294880914+4294891681+215+4294880896+4294849160+115&autoview=sku

domator
westa

13 Data: Luty 12 2009 13:35:17
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: fasola 

Piotr Domownik pisze:

ale tak naprawde kazdy regulatro sie nadaje (oczywiscie pracujacy z cisnieniami "gaznikowymi" a nie "wtryskowymi")

dzieki :) znalazlem cos takiego http://miniurl.pl/regu bardziej dostepny dla mnie (prawie pod domem) tylko sprawdze czy jest przelewowy bo jesli nie to zaufam zaworkowi w gazniku :)
pozdrawiam
fasola

14 Data: Luty 15 2009 00:31:44
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: filip z poludniowej fr 



To nie do konca tak jest....
Te wszystkie pompki nie maja zadnych regulatorow cisnienia. Ja mam w Ogorku
zagazowanym pompke elektryczna ale pomiedzy pompka a gaznikami mam regulator
cisnienia. Niestety bez przelewu. To lepiej niz nic ale powinien byc z
przelewem i nadmiar paliwa powinien wracac do zbiornika. Wtedy gaznik mialby
stabilne, dobre cisnienie a paliwo by sie chlodzilo. Ja na dlugich trasach w
goracych krajach w lato zajezdzilem juz 2 takie pompki. Paliwo, ktore nie ma
gdzie "uciekac" za pompa powoduje mega-grzanie i korki parowe. Zwykle
objawia sie to nagla strata mocy. Po zjechaniu na pobocze i odczekaniu 10
minut wszystko wraca do normy. Co ciekawsze problem wystapuje przede
wszystkim przy niskich obrotach (stanie w korku) bo pompka pracuje tak samo
wydajnie a malo paliwa jest zuzywane. Polecam regulator cisnienia z
przelewem i wtedy wszystko bedzie OK.

domator
westa

to oczym piszesz ma rece i nogi , ale to dodatkowy koszt,
ja poprostu wole "sluchowo" kontrolowac ta pompke, jak zwalniem, zmniejsza sie
pobor wachy to porpostu wylaczam pompke, mam 6-8 km zapasu nim musze ja znow
wlanczac, moze to upeirdliwe, ale zazwyczaj w korkach wlanzccam gaz
dopiero jak wyjade z amiasto i atakuje jakies gorki to wlanczam bezyne





--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

15 Data: Luty 10 2009 21:25:34
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: fasola 

rogacek pisze:

moja z alegro działa  już rok. mam do nie zawór zwrotny który
zapobiega uciekaniu paliwa z pompy.

ale nie robiłeś żadnego powrotu nadmiaru paliwa na odcinku pompa gaznik?
pozdrawiam
fasola

16 Data: Luty 11 2009 12:31:56
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: fasola 

1303mariusz pisze:
  > bardzo dobre rozwiązanie w przypadku gazu (jak u ciebie)

wywalasz elektrozawór i zakładasz pompę. Tylko ta pompa musi mieć cały czas
paliwo przed sobą, ponieważ bardzo ciężko ma się odpowietrzyć. Więc musisz ją
zamontować nisko. Wiem że Dragon miał jeszcze problemy z za słabym napięciem
(na elektrozaworze) więc trzeba było ją puścić przez przekaźnik.

witam
podlaczyem pomke przez przekaznik, elektrozawor zostawilem na wypadek ew. powrotu do pompki mechaniczej :) po właczeniu napelnila gaznik w 3 sekundy :) faktycznie fajna sprawa dla gazowników! niestety po 10 minutach pomka zdechla :( w poniedzialek wymienie na nowa, mam nadzieje, ze bedzie ok i to byl tylko felerny egzemplarz

pozdrawiam
fasola

17 Data: Luty 15 2009 00:33:59
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: filip z poludniowej fr 


witam
podlaczyem pomke przez przekaznik, elektrozawor zostawilem na wypadek
ew. powrotu do pompki mechaniczej :) po właczeniu napelnila gaznik w 3
sekundy :) faktycznie fajna sprawa dla gazowników! niestety po 10
minutach pomka zdechla :( w poniedzialek wymienie na nowa, mam nadzieje,
ze bedzie ok i to byl tylko felerny egzemplarz


ojej ale masz pecha!
a dales ten bezpiecznik o ktorym mowilem?
moze byl jakis skok napiecia? masz alternator czy regler?


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

18 Data: Luty 15 2009 01:04:37
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: fasola 

filip z poludniowej fr pisze:

ojej ale masz pecha!
a dales ten bezpiecznik o ktorym mowilem?
moze byl jakis skok napiecia? masz alternator czy regler?

pech jak pech, male chunskie raczki czegos moze nie dorobily :) dalem bezpiecznik jak sugerowales, a prad z alternatora.
pozdrawiam
fasola

19 Data: Luty 15 2009 16:08:49
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: falco 

Tak sobie czytam i czytam i po raz kolejny zastanawiam się nad sensem montowania wschodniego badziewia w Garbuskach, skoro oryginalne rozwiązania pracują bezawaryjnie nawet kilkadziesiąt lat... ;)

Oczywiście każdy robi co uważa za słuszne, ale sam jeżdżę na gazie kilka lat i mam cały czas zwykłą, oryginalną pompkę przy której odpalanie z benzyny nie sprawia mi żadnych problemów. ;)

Czasem trzeba podpompować, ale kilka prób i serducho zaskakuje. ;)


--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

20 Data: Luty 15 2009 17:47:40
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: fasola 

falco pisze:

Tak sobie czytam i czytam i po raz kolejny zastanawiam się nad sensem montowania wschodniego badziewia w Garbuskach, skoro oryginalne rozwiązania pracują bezawaryjnie nawet kilkadziesiąt lat... ;)

Oczywiście każdy robi co uważa za słuszne, ale sam jeżdżę na gazie kilka lat i mam cały czas zwykłą, oryginalną pompkę przy której odpalanie z benzyny nie sprawia mi żadnych problemów. ;)

eee falco a gaz masz oryginalny od garba czy jakies italianskie badziewie? :p
trzeba sprawdzic w zyciu wszystliego :) jak nastepna elektryczna padnie za szybko to wroce do mechanicznej, to w koncu 15 minut roboty :)
pozdrawiam
fasola

21 Data: Luty 15 2009 18:01:58
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: falco 

fasola pisze:

eee falco a gaz masz oryginalny od garba czy jakies italianskie badziewie? :p

przecież ja nie neguję instalacji gazowych, wręcz przeciwnie jestem jej zagorzałym zwolennikiem od prawie 10 lat! ;)

trzeba sprawdzic w zyciu wszystliego :)

też tak uważam, ale do "chińszczyzny" w Garbie nigdy nie miałem przekonania, może z wyjątkiem... chromów... ;) z których też się wyleczyłem na korzyść... germańskich... ;)

jak nastepna elektryczna padnie za szybko to wroce do mechanicznej, to w koncu 15 minut roboty :)

coś trzeba robić... ;)


--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

22 Data: Luty 15 2009 23:45:01
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: Coaster 

falco wrote:

Tak sobie czytam i czytam i po raz kolejny zastanawiam się nad sensem montowania wschodniego badziewia w Garbuskach, skoro oryginalne rozwiązania pracują bezawaryjnie nawet kilkadziesiąt lat... ;)

Oczywiście każdy robi co uważa za słuszne, ale sam jeżdżÄ™ na gazie kilka lat i mam cały czas zwykłÄ…, oryginalną pompkę przy której odpalanie z benzyny nie sprawia mi żadnych problemów. ;)

Czasem trzeba podpompować, ale kilka prób i serducho zaskakuje. ;)


Niektorzy musza na wlasnej skorze sprawdzic - 'Nie dotykac, dotkniecie grozi prazeniem pradem' a niektorzy nie musza. Dla mnie 'wynalazki' to troche 'kundlenie' Garbusa, wtykanie srubokreta miedzy tryby - 'zeby sprawdzic jak bedzie'. Kafer podoba mi sie wlasnie taki, jaki jest 'stock'. Polecam lekture 'biblii' Johna Muira:
http://www.amazon.com/gp/reader/1562614800/ref=sib_dp_pt#reader-link
Szczegolnie te bardziej mistyczne fragmenty ;-)


--
PoZdR

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

23 Data: Luty 19 2009 14:01:41
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: fasola 

Witam,
i jeszcze jedno pytanie:
pompa podlaczona pod przekaznik, + z cewki, sygnal na przekaznik z elektrozaworu odcinajacego paliwo przy jezdzie na gazie. Pompka pracuje skutecznie przez 15-20 minut jazdy potem sie wylacza :( po przerwie i ostygnieciu dalej dziala bez zarzutow (przez 15-20 minut). Jakies sugestie?
pozdrawiam
fasola

24 Data: Luty 19 2009 18:07:35
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: falco 

fasola pisze:

Jakies sugestie?

"...Ty już wiesz co..." ;););)


--
(Po)zdrówka! falco

Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
SenNa...353 '58 175
fKG - serwis reklama PL cała - www.mfalco.empestudio.com

25 Data: Luty 19 2009 18:10:51
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: fasola 

falco pisze:

"...Ty już wiesz co..." ;););)

hehe, wiem "bo gdybyn nie kombinowal i kupil pompke mechaniczna ..." :):)
f

26 Data: Luty 19 2009 20:30:57
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: 1303mariusz  

 Pompka pracuje

skutecznie przez 15-20 minut jazdy potem sie wylacza :( po przerwie i
ostygnieciu dalej dziala bez zarzutow (przez 15-20 minut). Jakies sugestie?
pozdrawiam
fasola


Jakiś badziew, bo to musi cały czasy pracować jeśli jeździsz na benzynie. Do
tego jest stworzona

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

27 Data: Marzec 03 2009 10:39:49
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: fasola 

1303mariusz pisze:
  > Jakiś badziew, bo to musi cały czasy pracować jeśli jeździsz na benzynie. Do

tego jest stworzona

hej, no to dopisze kilka doswiadczen :) tak jak pisales pompka potrzebuje dobrego napiecia, to z cewki okazalo sie byc za slabe, po podlaczeniu do dobrego zrodla jest ok, kolejne spostrzezenie to pompka nie lubi jak jest jest za cieplo, chyba lepiej ja montowac poza komora silnika, zalozylem ja na lewej burcie komory i chyba byla za blisko kolektora bo jak sie silnik nagrzal to pompka sie wylaczala (pewnie jakies zabezpieczenie termiczne ma), odsunalem kawalek i czas dzialania sie wydluzyl :) przy okazji ja zapodam w nadakole lub gdzies w okolicy skrzyni biegów

--
Pozdrawiam
Krzysztof Golik - fasola
VW 1303 '73 - wiśniowy jak śliwka

28 Data: Marzec 03 2009 19:59:31
Temat: Re: elektryczna pompa paliwa
Autor: Tomasz Antkowiak 

fasola pisze:


kolektora bo jak sie silnik nagrzal to pompka sie wylaczala (pewnie jakies zabezpieczenie termiczne ma),


ta, napewno ma... oszczedny poznaniaku i co jeszcze bys chcial zeby ci chinczych do tej pompki z ryzowych otrebow zamontowal? opcje pompowania kol moze co? ;)))

pozdrawiam!


--
Tomasz Antkowiak
VW 1500 Puzzel Ovali
GG 7772401
www.brownsugar.friko.pl

elektryczna pompa paliwa



Grupy dyskusyjne