fabia diesel 1,4 TDI
1 | Data: Sierpien 16 2007 03:45:07 |
Temat: fabia diesel 1,4 TDI | |
Autor: | Czy może mi ktoś powiedzieć coś o tych silnikach? 2 |
Data: Sierpien 16 2007 13:17:30 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: ascatec | pisze: Czy może mi ktoś powiedzieć coś o tych silnikach?zdaje się że ten silnik od jakiegoś czasu występuje w VW Polo, więc więcej informacji znajdziesz szukając o Polo 1.4 TDI, z tego co wiem jest silnik 1.9 TDI z wywalonym 1 cylindrem 3 |
Data: Sierpien 16 2007 13:30:36 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Sebastian Ciesielski | zdaje się że ten silnik od jakiegoś czasu występuje w VW Polo, więc wiesz, benzynowy 1.2 też jest w polo, tam jest cichy i dynamiczny, w skodzie zaś słaby i głośny jak odkurzacz :-) wg AŚ np. S. 4 |
Data: Sierpien 16 2007 15:21:56 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Robert J. | Czy może mi ktoś powiedzieć coś o tych silnikach? Szczerze mówiąc zastanawiałem się kiedyś nad sensem tego silnika. Osiągi marne, 3 cylindry, a pali praktycznie tyle samo co 1,9 TDI, a kto wie czy w praktyce nawet nie więcej ;-). Nie wiem gdzie sens jego kupowania. Bo chyba nie dlatego żeby płacić mniej OC ;-).... Lepiej trochę dołóż i kup 1,9... 5 |
Data: Sierpien 16 2007 17:12:19 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Peter Jackson | Dnia Thu, 16 Aug 2007 15:21:56 +0200, Robert J. napisał(a): praktyce nawet nie więcej ;-). Nie wiem gdzie sens jego kupowania. Bo chyba a nie chodzi o to ze 1.9 jest za ciezki i auto sie robi mocno podsterowne ? ( ja nie wiem wyczytalem gdzies bo sam szukam takiej moze sie wlasciciel wypowie jakis ) 6 |
Data: Sierpien 17 2007 10:04:20 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Robert J. | a nie chodzi o to ze 1.9 jest za ciezki i auto sie robi mocno podsterowne O tym nie pomyślałem. Ale ileż jest cięższy 1,9 od 1,4 ??? Nie sądzę żeby to był argument. Podejrzewam że bardziej jego cena, bo pewnie jest trochę tańszy :-). 7 |
Data: Sierpien 17 2007 11:46:17 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Maciek |
O tym nie pomyślałem. Ale ileż jest cięższy 1,9 od 1,4 ??? Nie sądzę żeby to 5 tys do setki 1.4 - 14 sek , 1,9 - 10 sek dane ze stronki SAMAR 8 |
Data: Sierpien 16 2007 06:59:21 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: mw | Mam 1.4.80KM od roku, 30000 km, Vmax udalo mi sie osiagnac 190km/h, 9 |
Data: Sierpien 16 2007 16:17:04 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Cavallino |
Mam 1.4.80KM od roku, 30000 km, Vmax udalo mi sie osiagnac 190km/h, No to licznik oszukał o jakieś 20 km/h..... 10 |
Data: Sierpien 16 2007 16:32:29 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Cavallino, Mam 1.4.80KM od roku, 30000 km, Vmax udalo mi sie osiagnac 190km/h,No to licznik oszukał o jakieś 20 km/h..... Niekoniecznie aż 20 km/h. Wystarczy sprzyjający wiatr. Licznikowe 193 km/h rozwinął nawet Yaris 1.0 - ale w nim na pewno licznik był bardzo ptymistyczny. Rozpędzanie się do tej prędkości zajęło koło 10 km. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 11 |
Data: Sierpien 16 2007 16:39:01 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Cavallino |
Hello Cavallino, Też pewnie nie mniej niż te 20 km/h. 12 |
Data: Sierpien 16 2007 08:05:03 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: mw | On Aug 16, 4:39 pm, "Cavallino" wrote: Też pewnie nie mniej niż te 20 km/h.Calkiem mozliwe, jak i w druga strone. 13 |
Data: Sierpien 16 2007 17:24:11 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Cavallino |
Też pewnie nie mniej niż te 20 km/h. Jasne, 68 i 80-konne samochody jeżdżą 210 km/h. Podczas gdy podobne tak ze dwa razy mocniejsze tyle samo. Takie bajeczki to dla dzieci w piaskownicy - może uwierzą, a już na pewno będą słuchały z wypiekami na twarzy..... 14 |
Data: Sierpien 16 2007 08:32:51 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: mw | On Aug 16, 5:24 pm, "Cavallino" wrote: Jasne, 68 i 80-konne samochody jeżdżą 210 km/h.Z kad ci sie 210 wzielo to nie wiem. 15 |
Data: Sierpien 16 2007 17:53:43 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Cavallino |
Jasne, 68 i 80-konne samochody jeżdżą 210 km/h. Była mowa o 190. Ja powiedziałem że licznik zawyżył o 20. Ty, że zaniżył. W przypadku zaniżenia byłoby tak: 190+20=210. 16 |
Data: Sierpien 16 2007 11:36:57 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: mw | On 16 Sie, 17:53, "Cavallino" wrote: Była mowa o 190.Nie dokładnie o to mi chodziło, raczej o to że pomiar mógł być zawyżony o mniej niż 20km/h o 10 i.e., ponieważ do 90 km/h pokazuje dość dokładnie, tzn na liczniku=90 i na radarze wskazanie jest 90. Chyba że błąd rośnie logarytmicznie od pewnej prędkości 17 |
Data: Sierpien 16 2007 21:12:24 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Cavallino |
Była mowa o 190. Chyba nawet nie ma takiej zależności pomiędzy błędem a prędkością. Są takie co zaniżają przy jakichś prędkościach, potem błąd się zmniejsza, potem znowu rośnie. 18 |
Data: Sierpien 16 2007 12:59:29 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: arek.pp | U mnie w audi 80 juz od 50 kmh licznik dodaje ok 10kmh, a przy 120 to 19 |
Data: Sierpien 16 2007 22:34:04 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Krzysztof L | Zależy jakie masz oponki. 20 |
Data: Sierpien 17 2007 12:30:06 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Rafal | On 16 Sie, 17:53, "Cavallino" wrote: Jest raczej liniowy.. jeśłi założyć ze GPS mierzy dokładnie prędkości to u mnie (zakładając pomiar w otwartym terenie przy zapiętym tempomacie) przy 100km/h na liczniku jest ok 92 wg GPS, 110 licznikowe daje 100 na GPS, jakieś145 licznikowe to 130 GPS, 210 licznikowe to 197 GPS, 215 licznik to 202 GPS. Więcej już nie testowałem (auto to Fiat Croma m-jet 150KM, Vmax wg producenta to zdaje się 208km/h, wydaje się że osiągalny ale nie miałem nigdy tyle wolnej autostrady aby to sprawdzić). Ale to pokazuje że ten bład jest dla tego auta ok 10%, drobne różnice mogą wynikac z błedu paralaksy i na pewno jakichśtam błedów GPS -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 21 |
Data: Sierpien 20 2007 12:04:58 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: hamberg | Niestety turbo-lag pomiedzy 1000-1700 obr/min (o ile dobrze pamietam heh - turbo lag powiadasz?? jaki turbo lag od 1000rpm skoro turbina ma zakres roboczy zapewne dopiero od 1700-1800rpm?? 22 |
Data: Sierpien 20 2007 12:16:27 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: mw | On Aug 20, 2:04 pm, hamberg wrote: > Niestety turbo-lag pomiedzy 1000-1700 obr/min (o ile dobrze pamietamOczywiscie mialem na mysli moment kiedy samochodzik zachowuje sie jak mul, w tym momencie raczej turbo dziura, niz lag, mea culpa za pomylenie okreslen. 23 |
Data: Sierpien 20 2007 14:58:19 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Cavallino |
On Aug 20, 2:04 pm, hamberg wrote: Jaka znowu turbo dziura, jak turbina nie dziala? Zapoznaj sie z terminami ZANIM je uzyjesz. 24 |
Data: Sierpien 20 2007 13:06:49 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: hamberg | Jaka znowu turbo dziura, jak turbina nie dziala? ok, zeby nie bylo ze sie tylko czepiam. Turbo lag (turbo dziura) nie ma nic wspolnego z ociezaloscia ponizej powiedzmy 1800rpm. Wtedy turbina nie dziala a silnik jest bez doladowania. Turbo dziura to okreslenie zwloki jaka jest potrzebna do rozkrecenia turbiny aby mogla pompowac adekwatnie do obciazenia silnika. 25 |
Data: Sierpien 20 2007 13:49:09 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: mw | On Aug 20, 3:06 pm, hamberg wrote: > Jaka znowu turbo dziura, jak turbina nie dziala?Oczywiscie nic innego jak sie zgodzic, turbo lag=turbo dziura, okreslenie ze turbina "nie dziala" rowniez nie jest poprawne, turbina sie kreci caly czas, czyli dziala, natomiast ma zbyt male obroty zeby efekt tego dzialania byl zauwazalny. 26 |
Data: Sierpien 20 2007 15:53:29 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Cavallino |
okreslenie ze turbina "nie dziala" rowniez nie jest poprawne, turbina Nie: dziala=pompuje. 27 |
Data: Sierpien 20 2007 13:59:31 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: mw | On Aug 20, 3:53 pm, "Cavallino" wrote: Uzytkownik "mw" napisal w wiadomosci news:Ale pompuje caly czas, tylko malo :-P 28 |
Data: Sierpien 17 2007 00:05:10 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Tomasz Kałużny | Użytkownik napisał w wiadomości Czy może mi ktoś powiedzieć coś o tych silnikach? Ujezdzam "firmowke" 70KM a kolega 80KM. Wlasciwie bez roznicy. Oba auta maja przebieg rzedu 70-80 tys (rok czasu). Serwisowane w salonie. Oprocz zalecanych czynnosci serwisowych nie bylo robione nic wiecej. Przediadlem sie do turbodiesla z benzyny 1.4. Pierwsze wrazenie to ogromna turbodziura. Ale idzie sie do niej przyzwyczaic. W 80KM jest ciut lepiej. Ze spalaniem jest roznie. Jak wdepne na autostradzie do Poznania, to na odcinku Lodz-Poznan wyjdzie srednio ok.7,5-7,8. Dzis zrobilem trase Lodz-Piotrkow-Kielce-Tarnow-Nowy Sacz-Rzeszow i wg."komputera" wyszlo 6,1. Co do glosnosci w aucie to w przedziale 1900-3200 obr./min. jest calkiem znosnie. Ponizej 1900 wpada w wibracje i daje niski pomruk ktory wkurza. Powyzej 3200 momentalnie robi sie glosno. To tyle uwag z uzytkowania. Masz pytania to pisz. Postaram sie odpowiedziec. A moze chcesz kupic nieco wiekszego TD? :) Patrz w siga :) Pozdrawiam. Tomek. -- Opel Omega C 2,5 TD kombi - 2000r.- 23,5 tys zl (negoc.) http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3247280 29 |
Data: Sierpien 17 2007 10:20:46 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: mw | On Aug 17, 12:05 am, Tomasz Kałużny ciut lepiej. Ze spalaniem jest roznie. Jak wdepne na autostradzie doErm... nawet jadac vMax tyle nie mialem, z pedalem przy podlodze. DzisOkolo1700-1800 zeby mowic dokladniej 30 |
Data: Sierpien 17 2007 23:39:18 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Tomasz Kałużny | Użytkownik "mw" napisał w wiadomości > Poznania, to na odcinku Lodz-Poznan wyjdzie srednio ok.7,5-7,8. Mnie pokazuje na "komputerze" wtedy 8,8-9,0 :) > 1900-3200 obr./min. jest calkiem znosnie. Ponizej 1900 wpada w > wibracje O tak, tak! Ja podalem bardzo "z grubsza". Z tym gornym pulapem tez przesadzilem. Juz powyzej 3000 robi sie za glosno. Pozdrawiam. Tomek. -- Opel Omega C 2,5 TD kombi - 2000r.- 23,5 tys zl (negoc.) http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3247280 31 |
Data: Sierpien 17 2007 00:13:14 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: | On Aug 16, 12:45 pm, wrote: Czy może mi ktoś powiedzieć coś o tych silnikach? Powiem tak kiedyś poprosiłem z ciekawości o odpalenie egzemplarza na parkingu Dealera :) na zimno chodziło identycznie jak C360-3P :D Pozdro !! 32 |
Data: Sierpien 17 2007 14:51:48 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: JanuSz | Użytkownik napisał:
Nie oszukuj! C360 ma 4 cylindry, więc na pewno pracuje równiej :) Pozdro!! 33 |
Data: Sierpien 17 2007 16:43:00 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: Krzysztof L | przecie napisał: C360 -3P! 34 |
Data: Sierpien 17 2007 08:08:11 | Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI | Autor: mw | On 17 Sie, 09:13, wrote: Powiem tak kiedyś poprosiłem z ciekawości o odpalenie egzemplarza naA ha a później mama cie obudziła i kazała iść do szkoły. |