Grupy dyskusyjne   »   fabia diesel 1,4 TDI

fabia diesel 1,4 TDI



1 Data: Sierpien 16 2007 03:45:07
Temat: fabia diesel 1,4 TDI
Autor:

Czy może mi ktoś powiedzieć coś o tych silnikach?
diesel 1,4 TDI / 51 kW (70 KM)
diesel 1,4 TDI / 59 kW (80 KM)

chodzi o nowe auto... jak zachowuje się ten silnik: wytrzymałośćś,
awaryjność, serwis....

ps. zdaję sobie sprawe że to nie jest wyścigówka, ale nie oto chodzi
żeby nią była...



2 Data: Sierpien 16 2007 13:17:30
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: ascatec 

 pisze:

Czy może mi ktoś powiedzieć coś o tych silnikach?
diesel 1,4 TDI / 51 kW (70 KM)
diesel 1,4 TDI / 59 kW (80 KM)

chodzi o nowe auto... jak zachowuje się ten silnik: wytrzymałośćś,
awaryjność, serwis....

ps. zdaję sobie sprawe że to nie jest wyścigówka, ale nie oto chodzi
żeby nią była...

zdaje się że ten silnik od jakiegoś czasu występuje w VW Polo, więc
więcej informacji znajdziesz szukając o Polo 1.4 TDI, z tego co wiem
jest silnik 1.9 TDI z wywalonym 1 cylindrem

3 Data: Sierpien 16 2007 13:30:36
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Sebastian Ciesielski 

zdaje się że ten silnik od jakiegoś czasu występuje w VW Polo, więc
więcej informacji znajdziesz szukając o Polo 1.4 TDI, z tego co wiem
jest silnik 1.9 TDI z wywalonym 1 cylindrem

wiesz, benzynowy 1.2 też jest w polo,
tam jest cichy i dynamiczny, w skodzie zaś słaby i głośny jak odkurzacz  :-)
wg AŚ np.

S.

4 Data: Sierpien 16 2007 15:21:56
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Robert J. 

Czy może mi ktoś powiedzieć coś o tych silnikach?
diesel 1,4 TDI / 51 kW (70 KM)
diesel 1,4 TDI / 59 kW (80 KM)
chodzi o nowe auto...

Szczerze mówiąc zastanawiałem się kiedyś nad sensem tego silnika. Osiągi
marne, 3 cylindry, a pali praktycznie tyle samo co 1,9 TDI, a kto wie czy w
praktyce nawet nie więcej ;-). Nie wiem gdzie sens jego kupowania. Bo chyba
nie dlatego żeby płacić mniej OC ;-)....
Lepiej trochę dołóż i kup 1,9...

5 Data: Sierpien 16 2007 17:12:19
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Peter Jackson 

Dnia Thu, 16 Aug 2007 15:21:56 +0200, Robert J. napisał(a):

praktyce nawet nie więcej ;-). Nie wiem gdzie sens jego kupowania. Bo chyba

a nie chodzi o to ze 1.9 jest za ciezki i auto sie robi mocno podsterowne ?
( ja nie wiem wyczytalem gdzies bo sam szukam takiej moze sie wlasciciel
wypowie jakis )

6 Data: Sierpien 17 2007 10:04:20
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Robert J. 

a nie chodzi o to ze 1.9 jest za ciezki i auto sie robi mocno podsterowne
?

O tym nie pomyślałem. Ale ileż jest cięższy 1,9 od 1,4 ??? Nie sądzę żeby to
był argument. Podejrzewam że bardziej jego cena, bo pewnie jest trochę
tańszy :-).

7 Data: Sierpien 17 2007 11:46:17
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Maciek 


O tym nie pomyślałem. Ale ileż jest cięższy 1,9 od 1,4 ??? Nie sądzę żeby to
był argument. Podejrzewam że bardziej jego cena, bo pewnie jest trochę tańszy :-).

 5 tys
do setki 1.4 - 14 sek , 1,9 - 10 sek

dane ze stronki SAMAR

8 Data: Sierpien 16 2007 06:59:21
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: mw 

Mam 1.4.80KM od roku, 30000 km, Vmax udalo mi sie osiagnac 190km/h,
ale jesto to max Vmax, szybciej to tylko zrzucajac z duzego urwiska.
Nie mam porownania jak glosny jest ten silnik jesli chodzi o golfa,
napewno jest cichszy niz w favoritce benzynowej.
W zasadzie po gorkach mozna sobie spokojnie na 5tce jechac.
Niestety turbo-lag pomiedzy 1000-1700 obr/min (o ile dobrze pamietam
jednostki) jest bardzo odczuwalny.

9 Data: Sierpien 16 2007 16:17:04
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Cavallino 


Użytkownik "mw"  napisał w wiadomości

Mam 1.4.80KM od roku, 30000 km, Vmax udalo mi sie osiagnac 190km/h,

No to licznik oszukał o jakieś 20 km/h.....

10 Data: Sierpien 16 2007 16:32:29
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Cavallino,

Thursday, August 16, 2007, 4:17:04 PM, you wrote:

Mam 1.4.80KM od roku, 30000 km, Vmax udalo mi sie osiagnac 190km/h,
No to licznik oszukał o jakieś 20 km/h.....

Niekoniecznie aż 20 km/h. Wystarczy sprzyjający wiatr.
Licznikowe 193 km/h rozwinął nawet Yaris 1.0 - ale w nim na pewno
licznik był bardzo ptymistyczny. Rozpędzanie się do tej prędkości
zajęło koło 10 km.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

11 Data: Sierpien 16 2007 16:39:01
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Cavallino 


Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości

Hello Cavallino,

Thursday, August 16, 2007, 4:17:04 PM, you wrote:

Mam 1.4.80KM od roku, 30000 km, Vmax udalo mi sie osiagnac 190km/h,
No to licznik oszukał o jakieś 20 km/h.....

Niekoniecznie aż 20 km/h. Wystarczy sprzyjający wiatr.
Licznikowe 193 km/h rozwinął nawet Yaris 1.0 - ale w nim na pewno
licznik był bardzo ptymistyczny.

Też pewnie nie mniej niż te 20 km/h.

12 Data: Sierpien 16 2007 08:05:03
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: mw 

On Aug 16, 4:39 pm, "Cavallino"  wrote:

Też pewnie nie mniej niż te 20 km/h.
Calkiem mozliwe, jak i w druga strone.

13 Data: Sierpien 16 2007 17:24:11
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Cavallino 


Użytkownik "mw"  napisał w wiadomości On Aug 16, 4:39 pm, "Cavallino"  wrote:

Też pewnie nie mniej niż te 20 km/h.
Calkiem mozliwe, jak i w druga strone.

Jasne, 68 i 80-konne samochody jeżdżą 210 km/h.
Podczas gdy podobne tak ze dwa razy mocniejsze tyle samo.
Takie bajeczki to dla dzieci w piaskownicy - może uwierzą, a już na pewno będą słuchały z wypiekami na twarzy.....

14 Data: Sierpien 16 2007 08:32:51
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: mw 

On Aug 16, 5:24 pm, "Cavallino"  wrote:

Jasne, 68 i 80-konne samochody jeżdżą 210 km/h.
Podczas gdy podobne tak ze dwa razy mocniejsze tyle samo.
Takie bajeczki to dla dzieci w piaskownicy - może uwierzą, a już na pewno
będą słuchały z wypiekami na twarzy.....
Z kad ci sie 210 wzielo to nie wiem.

15 Data: Sierpien 16 2007 17:53:43
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Cavallino 


Użytkownik "mw"  napisał w wiadomości On Aug 16, 5:24 pm, "Cavallino"  wrote:

Jasne, 68 i 80-konne samochody jeżdżą 210 km/h.
Podczas gdy podobne tak ze dwa razy mocniejsze tyle samo.
Takie bajeczki to dla dzieci w piaskownicy - może uwierzą, a już na pewno
będą słuchały z wypiekami na twarzy.....
Z kad ci sie 210 wzielo to nie wiem.

Była mowa o 190.
Ja powiedziałem że licznik zawyżył o 20.
Ty, że zaniżył.

W przypadku zaniżenia byłoby tak: 190+20=210.

16 Data: Sierpien 16 2007 11:36:57
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: mw 

On 16 Sie, 17:53, "Cavallino"  wrote:

Była mowa o 190.
Ja powiedziałem że licznik zawyżył o 20.
Ty, że zaniżył.
W przypadku zaniżenia byłoby tak: 190+20=210.
Nie dokładnie o to mi chodziło, raczej o to że pomiar mógł być
zawyżony o mniej niż 20km/h o 10 i.e., ponieważ do 90 km/h pokazuje
dość dokładnie, tzn na liczniku=90 i na radarze wskazanie jest 90.
Chyba że błąd rośnie logarytmicznie od pewnej prędkości

17 Data: Sierpien 16 2007 21:12:24
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Cavallino 


Użytkownik "mw"  napisał w wiadomości On 16 Sie, 17:53, "Cavallino"  wrote:

Była mowa o 190.
Ja powiedziałem że licznik zawyżył o 20.
Ty, że zaniżył.
W przypadku zaniżenia byłoby tak: 190+20=210.
Nie dokładnie o to mi chodziło, raczej o to że pomiar mógł być
zawyżony o mniej niż 20km/h o 10 i.e., ponieważ do 90 km/h pokazuje
dość dokładnie, tzn na liczniku=90 i na radarze wskazanie jest 90.
Chyba że błąd rośnie logarytmicznie od pewnej prędkości


Chyba nawet nie ma takiej zależności pomiędzy błędem a prędkością.
Są takie co zaniżają przy jakichś prędkościach, potem błąd się zmniejsza, potem znowu rośnie.

18 Data: Sierpien 16 2007 12:59:29
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: arek.pp 

U mnie w audi 80 juz od 50 kmh licznik dodaje ok 10kmh, a przy 120 to
jade faktycznie 107-108. A wiec bład nie rosnie proporcjonalnie. Przy
ograniczeniach predkosci zawsze mam na liczniku 15 wiecej.

19 Data: Sierpien 16 2007 22:34:04
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Krzysztof L 

Zależy jakie masz oponki.

pozdr
krzych

20 Data: Sierpien 17 2007 12:30:06
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Rafal 

On 16 Sie, 17:53, "Cavallino"  wrote:
> Była mowa o 190.
> Ja powiedziałem że licznik zawyżył o 20.
> Ty, że zaniżył.
> W przypadku zaniżenia byłoby tak: 190+20=210.
Nie dokładnie o to mi chodziło, raczej o to że pomiar mógł być
zawyżony o mniej niż 20km/h o 10 i.e., ponieważ do 90 km/h pokazuje
dość dokładnie, tzn na liczniku=90 i na radarze wskazanie jest 90.
Chyba że błąd rośnie logarytmicznie od pewnej prędkości

Jest raczej liniowy.. jeśłi założyć ze GPS mierzy dokładnie prędkości to u mnie
(zakładając pomiar w otwartym terenie przy zapiętym tempomacie) przy 100km/h na
liczniku jest ok 92 wg GPS, 110 licznikowe daje 100 na GPS, jakieś145
licznikowe to 130 GPS, 210 licznikowe to 197 GPS, 215 licznik  to 202 GPS.
Więcej już nie testowałem (auto to Fiat Croma m-jet 150KM, Vmax wg producenta
to zdaje się 208km/h, wydaje się że osiągalny ale nie miałem nigdy tyle wolnej
autostrady aby to sprawdzić). Ale to pokazuje że ten bład jest dla tego auta ok
10%, drobne różnice mogą wynikac z błedu paralaksy i na pewno jakichśtam błedów
GPS

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

21 Data: Sierpien 20 2007 12:04:58
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: hamberg 

Niestety turbo-lag pomiedzy 1000-1700 obr/min (o ile dobrze pamietam
jednostki) jest bardzo odczuwalny.

heh - turbo lag powiadasz??

jaki turbo lag od 1000rpm skoro turbina ma zakres roboczy zapewne
dopiero od 1700-1800rpm??

22 Data: Sierpien 20 2007 12:16:27
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: mw 

On Aug 20, 2:04 pm, hamberg  wrote:

> Niestety turbo-lag pomiedzy 1000-1700 obr/min (o ile dobrze pamietam
> jednostki) jest bardzo odczuwalny.
heh - turbo lag powiadasz??
jaki turbo lag od 1000rpm skoro turbina ma zakres roboczy zapewne
dopiero od 1700-1800rpm??
Oczywiscie mialem na mysli moment kiedy samochodzik zachowuje sie jak
mul, w tym momencie raczej turbo dziura, niz lag, mea culpa za
pomylenie okreslen.

23 Data: Sierpien 20 2007 14:58:19
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Cavallino 


Uzytkownik "mw"  napisal w wiadomosci

On Aug 20, 2:04 pm, hamberg  wrote:
> Niestety turbo-lag pomiedzy 1000-1700 obr/min (o ile dobrze pamietam
> jednostki) jest bardzo odczuwalny.
heh - turbo lag powiadasz??
jaki turbo lag od 1000rpm skoro turbina ma zakres roboczy zapewne
dopiero od 1700-1800rpm??
Oczywiscie mialem na mysli moment kiedy samochodzik zachowuje sie jak
mul, w tym momencie raczej turbo dziura

Jaka znowu turbo dziura, jak turbina nie dziala?
Zapoznaj sie z terminami ZANIM je uzyjesz.

24 Data: Sierpien 20 2007 13:06:49
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: hamberg 

Jaka znowu turbo dziura, jak turbina nie dziala?
Zapoznaj sie z terminami ZANIM je uzyjesz.

ok, zeby nie bylo ze sie tylko czepiam. Turbo lag (turbo dziura) nie
ma nic wspolnego z ociezaloscia ponizej powiedzmy 1800rpm. Wtedy
turbina nie dziala a silnik jest bez doladowania. Turbo dziura to
okreslenie zwloki jaka jest potrzebna do rozkrecenia turbiny aby mogla
pompowac adekwatnie do obciazenia silnika.

25 Data: Sierpien 20 2007 13:49:09
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: mw 

On Aug 20, 3:06 pm, hamberg  wrote:

> Jaka znowu turbo dziura, jak turbina nie dziala?
> Zapoznaj sie z terminami ZANIM je uzyjesz.

ok, zeby nie bylo ze sie tylko czepiam. Turbo lag (turbo dziura) nie
ma nic wspolnego z ociezaloscia ponizej powiedzmy 1800rpm. Wtedy
turbina nie dziala a silnik jest bez doladowania. Turbo dziura to
okreslenie zwloki jaka jest potrzebna do rozkrecenia turbiny aby mogla
pompowac adekwatnie do obciazenia silnika.
Oczywiscie nic innego jak sie zgodzic, turbo lag=turbo dziura,
okreslenie ze turbina "nie dziala" rowniez nie jest poprawne, turbina
sie kreci caly czas, czyli dziala, natomiast ma zbyt male obroty zeby
efekt tego dzialania byl zauwazalny.

26 Data: Sierpien 20 2007 15:53:29
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Cavallino 


Uzytkownik "mw"  napisal w wiadomosci news:

okreslenie ze turbina "nie dziala" rowniez nie jest poprawne, turbina
sie kreci caly czas, czyli dziala

Nie: dziala=pompuje.

27 Data: Sierpien 20 2007 13:59:31
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: mw 

On Aug 20, 3:53 pm, "Cavallino"  wrote:

Uzytkownik "mw"  napisal w wiadomosci news:

> okreslenie ze turbina "nie dziala" rowniez nie jest poprawne, turbina
> sie kreci caly czas, czyli dziala

Nie: dziala=pompuje.
Ale pompuje caly czas, tylko malo :-P

28 Data: Sierpien 17 2007 00:05:10
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Tomasz Kałużny 

Użytkownik  napisał w wiadomości

Czy może mi ktoś powiedzieć coś o tych silnikach?
diesel 1,4 TDI / 51 kW (70 KM)
diesel 1,4 TDI / 59 kW (80 KM)

Ujezdzam "firmowke" 70KM a kolega 80KM. Wlasciwie bez roznicy. Oba auta maja przebieg rzedu 70-80 tys (rok czasu). Serwisowane w salonie. Oprocz zalecanych czynnosci serwisowych nie bylo robione nic wiecej. Przediadlem sie do turbodiesla z benzyny 1.4. Pierwsze wrazenie to ogromna turbodziura. Ale idzie sie do niej przyzwyczaic. W 80KM jest ciut lepiej. Ze spalaniem jest roznie. Jak wdepne na autostradzie do Poznania, to na odcinku Lodz-Poznan wyjdzie srednio ok.7,5-7,8. Dzis zrobilem trase Lodz-Piotrkow-Kielce-Tarnow-Nowy Sacz-Rzeszow i wg."komputera" wyszlo 6,1. Co do glosnosci w aucie to w przedziale 1900-3200 obr./min. jest calkiem znosnie. Ponizej 1900 wpada w wibracje i daje niski pomruk ktory wkurza. Powyzej 3200 momentalnie robi sie glosno. To tyle uwag z uzytkowania. Masz pytania to pisz. Postaram sie odpowiedziec. A moze chcesz kupic nieco wiekszego TD? :) Patrz w siga :)

Pozdrawiam. Tomek.

--
Opel Omega C 2,5 TD kombi - 2000r.- 23,5 tys zl (negoc.)
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3247280

29 Data: Sierpien 17 2007 10:20:46
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: mw 

On Aug 17, 12:05 am, Tomasz Kałużny
 wrote:

ciut lepiej. Ze spalaniem jest roznie. Jak wdepne na autostradzie do
Poznania, to na odcinku Lodz-Poznan wyjdzie srednio ok.7,5-7,8.
Erm... nawet jadac vMax tyle nie mialem, z pedalem przy podlodze.
Dzis
zrobilem trase Lodz-Piotrkow-Kielce-Tarnow-Nowy Sacz-Rzeszow i
wg."komputera" wyszlo 6,1. Co do glosnosci w aucie to w przedziale
1900-3200 obr./min. jest calkiem znosnie. Ponizej 1900 wpada w wibracje
i daje niski pomruk ktory wkurza.
Okolo1700-1800 zeby mowic dokladniej

30 Data: Sierpien 17 2007 23:39:18
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Tomasz Kałużny 

Użytkownik "mw"  napisał w wiadomości

> Poznania, to na odcinku Lodz-Poznan wyjdzie srednio ok.7,5-7,8.
Erm... nawet jadac vMax tyle nie mialem, z pedalem przy podlodze.

Mnie pokazuje na "komputerze" wtedy 8,8-9,0 :)

> 1900-3200 obr./min. jest calkiem znosnie. Ponizej 1900 wpada w > wibracje
> i daje niski pomruk ktory wkurza.
Okolo1700-1800 zeby mowic dokladniej

O tak, tak! Ja podalem bardzo "z grubsza". Z tym gornym pulapem tez przesadzilem. Juz powyzej 3000 robi sie za glosno.

Pozdrawiam. Tomek.


--
Opel Omega C 2,5 TD kombi - 2000r.- 23,5 tys zl (negoc.)
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3247280

31 Data: Sierpien 17 2007 00:13:14
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor:

On Aug 16, 12:45 pm,  wrote:

Czy może mi ktoś powiedzieć coś o tych silnikach?
diesel 1,4 TDI / 51 kW (70 KM)
diesel 1,4 TDI / 59 kW (80 KM)

chodzi o nowe auto... jak zachowuje się ten silnik: wytrzymałośćś,
awaryjność, serwis....

ps. zdaję sobie sprawe że to nie jest wyścigówka, ale nie oto chodzi
żeby nią była...


Powiem tak kiedyś poprosiłem z ciekawości o odpalenie egzemplarza na
parkingu Dealera :)
na zimno chodziło identycznie jak C360-3P :D

Pozdro !!

32 Data: Sierpien 17 2007 14:51:48
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: JanuSz 

Użytkownik  napisał:


Powiem tak kiedyś poprosiłem z ciekawości o odpalenie egzemplarza na
parkingu Dealera :)
na zimno chodziło identycznie jak C360-3P :D

Pozdro !!


Nie oszukuj! C360 ma 4 cylindry, więc na pewno pracuje równiej :)

Pozdro!!

33 Data: Sierpien 17 2007 16:43:00
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: Krzysztof L 

przecie napisał: C360 -3P!

Pozdr
Krzych

34 Data: Sierpien 17 2007 08:08:11
Temat: Re: fabia diesel 1,4 TDI
Autor: mw 

On 17 Sie, 09:13,  wrote:

Powiem tak kiedyś poprosiłem z ciekawości o odpalenie egzemplarza na
parkingu Dealera :)
na zimno chodziło identycznie jak C360-3P :D
A ha a później mama cie obudziła i kazała iść do szkoły.

fabia diesel 1,4 TDI



Grupy dyskusyjne