witam
mam dwa komplety kół. stalówki na zimę, alumy na lato. ale te alumy powodują drgania auta. trudno to opisać, bo kierownica nie drży badziej niż karoseria, ale kamera, telefon na 20cm uchwycie, buja się tak bardzo, że sam spada. Takie drgania są w okolicach 100-120km/h, więc na codzień to nie przeszkadza, ale zawieszenie przy mniejszych prędkościach napewno cierpi. i tak jest tylko na letnich alumach. stalowe zimówki - choć mocno pordzewiałe - jadą gładko, bez najmniejszych drgań.
zrobiłem tak: podniosłem auto na lewarkach, tak aby jedno przednie koło było w powietrzu. założyłem aluminiowe koło, uruchomiłem silnik, 3 bieg i powoli do 100km/h. drży wyczuwalnie, mało tego, do opony przyłożyłem rurkę, żeby sprawdzić czy nie jest jajowata - jak najbardziej jest - około 1mm, może dwa. jajowatości felgi - nie potrafię sprawdzić na takim prowizorycznym układize pomiarowym. każde następne alumiowe koło sprawdzałem tak samo. rozkręca się do 100 i wpada w drgania. nie jakieś takie zajebiste, łapy na kierownicy nie urywa, ale jazda 100 km będzie mordęgą. oczywiście koła wyważone, z tym że kosztuje to fortunę bo są nieprzelotowe.
Teraz najelpsze. po sprawdzeniu 4 alumów, wrzóciłem na powrót, zimową stalówkę, palę silnik, nawet do 70km/h nie rozkręciłem koła bo drży jeszcze bardziej. Co jest nie teges w tej próbie? potem jeszcze dla potwierdzenia pojechałem na autostradę przejechać alumki i stalowe zimówki . na alumach drzy, na stalowych zimówkach - wszystko równiutko idealnie. zamiana aluminiowych kół miejscami, daje różne rezultaty, ale też drży. 2 koła alu , dwie stalówki - też drży. mniej, ale jednak.
Muszę coś z tym zrobić. jakby felgi stalowe były w idealnym stanie, to bym olał alumy, przekładał dwa razy w roku. zastanawiam się nad przetoczeniem felg aluminiowych. ale z tego co widzę, wychodzi to 100zł za felgę, ( o ile się uda) potem zamontowanie opon, i wyważenie za 100zł. czyli lekko licząc 500-600zł. za tą cene mam komplet nowych (prawie nowych, ale idealnych) stalówek.
Czy macie jakieś sugestie? Jak sprawdzić która alufelga bije? Bo jedną, dwie - bez gadki bym przetoczył. moze jakieś inne rozwiązanie?
Dzięki
ToMasz
PS gumiarze którzy wyważali te nieprzelotówki są jedyni w okolicy i niechętni do uczciwej pomocy. niby te lepsze dali na przód, ale co znaczy te lepsze, albo jak złe są gorsze - nie powiedzieli.
2 |
Data: Czerwiec 04 2017 18:43:04 |
Temat: Re: felgi aluminiowe - potrzebujÄ konsultacji |
Autor: Tomasz Gorbaczuk |
W dniu .06.2017 o 13:37 ToMasz pisze:
Teraz najelpsze. po sprawdzeniu 4 alumów, wrzóciłem na powrót, zimowÄ
stalówkÄ, palÄ silnik, nawet do 70km/h nie rozkrÄciłem koła bo drży jeszcze bardziej. Co jest nie teges w tej próbie? potem jeszcze dla potwierdzenia pojechałem na autostradÄ przejechaÄ alumki i stalowe zimówki . na alumach drzy, na stalowych zimówkach - wszystko równiutko idealnie. zamiana aluminiowych kół miejscami, daje różne rezultaty, ale też drży. 2 koła alu , dwie stalówki - też drży. mniej, ale jednak.
A może masz piasty krzywe (obie).
Wtedy Ĺlepy traf decyduje czy masz bicie czy nie. Spróbuj zrobiÄ obrót o 180 st. koło wzglÄdem piasty i próbÄ na autostradzie. Jak bicie maleje to jeszcze obrót o 45 st. w dowolnÄ
stronÄ.
Musisz notowaÄ tylko zmiany abyĹ mógł złapaÄ tendencjÄ.
TG
3 |
Data: Czerwiec 04 2017 18:58:05 | Temat: Re: felgi aluminiowe - potrzebuję konsultacji | Autor: Tomasz Pyra |
Dnia Sun, 04 Jun 2017 13:37:04 +0200, ToMasz napisał(a):
Czy macie jakieś sugestie? Jak sprawdzić która alufelga bije? Bo jedną,
dwie - bez gadki bym przetoczył. moze jakieś inne rozwiązanie?
A może po prostu masz uszkodzoną oponę na tej aluminiowej feldze?
4 |
Data: Czerwiec 04 2017 19:05:07 | Temat: Re: felgi aluminiowe - potrzebujÄ konsultacji | Autor: t-1 |
W dniu 2017-06-04 o 13:37, ToMasz pisze:
Czy macie jakieś sugestie? Jak sprawdzić która alufelga bije? Bo jedną, dwie - bez gadki bym przetoczył. moze jakieś inne rozwiązanie?
Dzięki
ToMasz
PS gumiarze którzy wyważali te nieprzelotówki są jedyni w okolicy i niechętni do uczciwej pomocy. niby te lepsze dali na przód, ale co znaczy te lepsze, albo jak złe są gorsze - nie powiedzieli.
A średnicę otworów centralnych w alufelgach masz dobrą?
Może zgubiłeś pierścionki centrujące.
http://alucenter.eu/pl/i/Parametry-i-oznaczenia-felg/1
5 |
Data: Czerwiec 04 2017 10:39:51 | Temat: felgi aluminiowe - potrzebujÄ konsultacji | Autor: Zenek Kapelinder |
Obejrzyj dokladnie otwory w felgach i sprawdz czy masz wlasciwe sruby. No i oczywiscie sprawdz, jak ktos rodzil, czy opona nie jest uszkodzona. Sprawdzenie czy felga nie wymaga prostowania tez jest wskazane. Najprosciej, najtaniej, najszybciej zrobi to wszystko kumaty gumiarz.
| | | |