Grupy dyskusyjne   »   fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem...

fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem...



1 Data: Styczen 08 2007 11:15:26
Temat: fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem...
Autor: jerry 

W mojej cegle padł silnik, a że trafił sie fajny dawaca - dostał kompletny
napęd łącznie z elektryka od poldka 1.6GLI na ABIMEXie.... No i tu pojawia
sie mały problem - wygląda na to że z "nowoczesnym" zapłonem nie działa
"klasyczny" obrotomierz... Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej materii? Mam
obrotomierz z tego poldka, ale trzebaby zrobić sporą rzeźnie żeby go
"dostosować" do starych zegarów (okrągłych)... niestety "elektronika" w tym
nowym obrotku ma większe "wymiary" i nie pasi do pudełka po starej :(

Jerry



2 Data: Styczen 08 2007 19:19:06
Temat: Re: fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem...
Autor: Jacek 

O ile mnie pamięc nie myli to taki klasyczny obrotomierz podłączało się pod
jeden z zacisków cewki zapłonowej. Chyba będzie mu obojętne, czy
współpracuje ona z przerywaczem zwykłym, czy z elektronicznym modułem
zapłonu
Jacek

3 Data: Styczen 09 2007 11:00:58
Temat: Re: fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem...
Autor: Cyneq 

Jacek napisał(a):

O ile mnie pamięc nie myli to taki klasyczny obrotomierz podłączało się pod jeden z zacisków cewki zapłonowej. Chyba będzie mu obojętne, czy współpracuje ona z przerywaczem zwykłym, czy z elektronicznym modułem zapłonu

Przeczytaj jeszcze raz pytanie, bo Twoja odpowiedź nie ma nic z nim wspólnego.

--
Cyneq

4 Data: Luty 13 2007 21:19:58
Temat: Re: fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem...rozwiązanie
Autor: Jerry 


Użytkownik "jerry"  napisał w wiadomości

W mojej cegle padł silnik, a że trafił sie fajny dawaca - dostał kompletny
napęd łącznie z elektryka od poldka 1.6GLI na ABIMEXie.... No i tu pojawia
sie mały problem - wygląda na to że z "nowoczesnym" zapłonem nie działa
"klasyczny" obrotomierz... Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej materii? Mam
obrotomierz z tego poldka, ale trzebaby zrobić sporą rzeźnie żeby go
"dostosować" do starych zegarów (okrągłych)... niestety "elektronika" w tym
nowym obrotku ma większe "wymiary" i nie pasi do pudełka po starej :(


No i znalazłem rozwiązanie
łatwe proste skuteczne i tanie....

trzeba tylko pożenić 2 obrotomierze - klasyczny i od GLI ....

a teraz po kolei
wskaźnik (to co wychyla wskazówke) w obu obrotomierzach jest połączony
z elektroniką 2-ma przewodami, na oko wygląda tak samo... to co?
Odlutowujemy wskaźniki od elektronik i lutujemy nową elektronikę do
starego wskaźnika....
i.....
dziala !!
na zimnym wolne obroty około 1500 mi wyszły - mniej wiecej OK,
"depnięcie" w gaz - obroty skaczą do ponad 6 000 - też OK ....
Pozostaje kupic gustowną mydelniczkę do kteórej sie schowa elektronike
i przykrecić ją za zegaramidoprowadzając do niej przewody od
wskaźnika...

Ciekawe czy to działa też na elektronike od rovera ...

5 Data: Luty 15 2007 20:26:20
Temat: Re: fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem... rozwiązanie
Autor: Janusz Kornaga 

Dnia 13-02-2007 o 21:19:58 Jerry  napisał:

na zimnym wolne obroty około 1500 mi wyszły - mniej wiecej OK,
"depnięcie" w gaz - obroty skaczą do ponad 6 000 - też OK ....

Wygląda na to, że pokazuje dwa razy zawyżone obroty.

--
Pozdrawiam. Janusz.

6 Data: Luty 16 2007 10:53:30
Temat: Re: fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem...rozwiązanie
Autor: Cyneq 

Janusz Kornaga napisał(a):

Dnia 13-02-2007 o 21:19:58 Jerry  napisał:

na zimnym wolne obroty około 1500 mi wyszły - mniej wiecej OK,
"depnięcie" w gaz - obroty skaczą do ponad 6 000 - też OK ....

Wygląda na to, że pokazuje dwa razy zawyżone obroty.


Zapłon klasyczny i elektroniczny daje dwa impulsy na obrót z cewki, a Abimex - cholera wie skąd są te impulsy. Z walu chyba jest 5 impulsów na obrót (nie krzyczeć jak coś pomyliłem), a cewki to nie jestem pewien - skoro jedna jest na 1 i 3 a druga na 2 i 4 to jedna powinna "strzelać" raz na obrót wału.
Nie sądzę jednak że Jerry nie potrafi odróżnić 3 tys od 6 tyś obrotów, zwłaszcza na silniku OVH, ale też z drugiej strony coś mi to 6 nie pasuje, jak jeszcze miałem silnik OHV w życiu bym sie nie odważył tyle mu dać, żeby mi się nie wysypał przez rurę wydechową :P

--
Cyneq

7 Data: Luty 20 2007 15:16:54
Temat: Re: fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem...rozwiązanie
Autor: jerry 

Cyneq wrote:

Janusz Kornaga napisał(a):
Dnia 13-02-2007 o 21:19:58 Jerry  napisał:

na zimnym wolne obroty około 1500 mi wyszły - mniej wiecej OK,
"depnięcie" w gaz - obroty skaczą do ponad 6 000 - też OK ....

Wygląda na to, że pokazuje dwa razy zawyżone obroty.


Zapłon klasyczny i elektroniczny daje dwa impulsy na obrót z cewki, a
Abimex - cholera wie skąd są te impulsy. Z walu chyba jest 5 impulsów
na obrót (nie krzyczeć jak coś pomyliłem), a cewki to nie jestem
pewien - skoro jedna jest na 1 i 3 a druga na 2 i 4 to jedna powinna
"strzelać" raz na obrót wału.
Nie sądzę jednak że Jerry nie potrafi odróżnić 3 tys od 6 tyś obrotów,
zwłaszcza na silniku OVH, ale też z drugiej strony coś mi to 6 nie
pasuje, jak jeszcze miałem silnik OHV w życiu bym sie nie odważył tyle
mu dać, żeby mi się nie wysypał przez rurę wydechową :P

zmontowałem to do końca :D
sie okazało że obroty skacza do 9000 ....
czyli że obrotek "śpieszy" ale wg mnie na pewno nie bedzie to 2x ale około
25%. Przy chwili czasu zamontuje klasyczną cewke załoze klasyczny obrotek
zeby było z czym porównywać i zobacze co daje krecenie podkówką w
obrotomierzu.
poprzednie testy wykonywałem na innym mechaniźmie z wskazówką i pokazywał
przy depnieciu ciut ponad 4.
dodam jeszcze że elektronika jest od wtrysku wiec nie powinno być problemu
ile x sygnał dostaje - wszak jest " zestawu"

co do 6000 w OHV - nie widze problemów - przynajmniej w silniku z
poloneza...

dodam tu że go kiedyś "zakreciłem" do 95km/h (licznikowego) na
2-ce......wiecej tego oczywiście nie planuje robić....
ile to obrotów ? - nie miałem wtedy obrotka - ten co teraz mam pokazywałby
pewnie 9500 a realnie oceniam na ok 7000
w moje poprzednie ME przy przegazówce spokojnie szło do 7000 wiecej sie
bałem zawsze

Jerry

fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem...



Grupy dyskusyjne