pisze:
Witam,
chciałem się zapytać jaki według was ma wpływ flansza pod felgę na
zużycie zawieszenia (łożyska itp).
dodam że chodzi o przejście z rozstawu ogórkowego na 5x205 (stary
garb, bulik).
pozdrawiam
michalC
zaleznie od szerokosci i ET felgi
jesli wydluzasz ramie to zmienia sie charakterystyka pracy zawieszenia i zwieksza obciazenie lozyska, jesli ramie posotaje nie zmienione to i charakterystyka pracy zawieszenie sie nie zmienia
generalnie z uwagi za to ze przy seryjnych blotnikach nie ejstes w stanie zbyt wiele wysunac kola na zewnatrz to zmiania w stosunku do serii jest nie wielka, chyba ze zapodasz jakies szerokoasne blotniki i rozsuniesz kola bardzo mocno, wtedy moze to miec wplyw
oczywiscie istotna jest tez waga samej flanszy...im ciezsze tym gozej dla zawieszenia (glownie dla amortyzatora -- > wieksza masa-- > wieksza bezwladnosc-- > trudniej to wytlumic)
--
Tomasz Antkowiak
antek PUZZEL OVALI ANTONIO EDIZIONE
www.brownsugar.friko.pl
pl.misc.samochody.garbusy
GG:7772401
3 |
Data: Wrzesien 11 2008 14:44:45 |
Temat: Re: flansza a żywot piasty |
Autor: Marcin W. |
oczywiscie istotna jest tez waga samej flanszy...im ciezsze tym gozej dla
zawieszenia (glownie dla amortyzatora -- > wieksza masa-- > wieksza
bezwladnosc-- > trudniej to wytlumic)
rozumiem waga koła przy hamowaniu.... ale amortyzaowanie drgań jest chyba
nadwozia a nie koła ?? czy się mylę ;)
Amortyzator nie tłumi drgań koła- bo to jest na dziurawiej drodze i porusza
się tak jak dziurawa jest droga - tylko nadwozia .... ??
Pzdr.
4 |
Data: Wrzesien 11 2008 15:06:39 | Temat: Re: flansza a żywot piasty | Autor: Coaster |
Marcin W. wrote:
oczywiscie istotna jest tez waga samej flanszy...im ciezsze tym gozej dla zawieszenia (glownie dla amortyzatora -- > wieksza masa-- > wieksza bezwladnosc-- > trudniej to wytlumic)
rozumiem waga koła przy hamowaniu.... ale amortyzaowanie drgań jest chyba nadwozia a nie koła ?? czy się mylę ;)
Amortyzator nie tłumi drgań koła- bo to jest na dziurawiej drodze i porusza się tak jak dziurawa jest droga - tylko nadwozia .... ??
Zapoznaj sie z terminem 'masa nieresorowalna'.
--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"Frame weight is 1/4 as important as bike weight,
and bike weight is 1/10 as important as body weight.
If you want to go fast, ride harder and more often."
Grant Petersen, Rivendell Bicycle Works
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
5 |
Data: Wrzesien 11 2008 19:46:51 | Temat: Re: flansza a żywot piasty | Autor: vwandal |
> oczywiscie istotna jest tez waga samej flanszy...im ciezsze tym gozej dla
> zawieszenia (glownie dla amortyzatora -- > wieksza masa-- > wieksza
> bezwladnosc-- > trudniej to wytlumic)
rozumiem waga koła przy hamowaniu.... ale amortyzaowanie drgań jest chyba
nadwozia a nie koła ?? czy się mylę ;)
Amortyzator nie tłumi drgań koła- bo to jest na dziurawiej drodze i porusza
się tak jak dziurawa jest droga - tylko nadwozia .... ??
Pzdr.
Przejedź sie po "kocich łbach" z popsutymi amortyzatorami to zobaczysz co tłumią
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
| | |