Grupy dyskusyjne   »   flansza a żywot piasty

flansza a żywot piasty



1 Data: Wrzesien 10 2008 10:06:30
Temat: flansza a żywot piasty
Autor:

Witam,

chciałem się zapytać jaki według was ma wpływ flansza pod felgę na
zużycie zawieszenia (łożyska itp).

dodam że chodzi o przejście z rozstawu ogórkowego na  5x205 (stary
garb, bulik).

pozdrawiam
michalC



2 Data: Wrzesien 11 2008 08:21:41
Temat: Re: flansza a żywot piasty
Autor: Tomasz Antkowiak (z pracy) 

 pisze:

Witam,

chciałem się zapytać jaki według was ma wpływ flansza pod felgę na
zużycie zawieszenia (łożyska itp).

dodam że chodzi o przejście z rozstawu ogórkowego na  5x205 (stary
garb, bulik).

pozdrawiam
michalC


zaleznie od szerokosci i ET felgi

jesli wydluzasz ramie to zmienia sie charakterystyka pracy zawieszenia i zwieksza obciazenie lozyska, jesli ramie posotaje nie zmienione to i charakterystyka pracy zawieszenie sie nie zmienia

generalnie z uwagi za to ze przy seryjnych blotnikach nie ejstes w stanie zbyt wiele wysunac kola na zewnatrz to zmiania w stosunku do serii jest nie wielka, chyba ze zapodasz jakies szerokoasne blotniki i rozsuniesz kola bardzo mocno, wtedy moze to miec wplyw

oczywiscie istotna jest tez waga samej flanszy...im ciezsze tym gozej dla zawieszenia (glownie dla amortyzatora -- > wieksza masa-- > wieksza bezwladnosc-- > trudniej to wytlumic)



--
Tomasz Antkowiak
antek PUZZEL OVALI ANTONIO EDIZIONE
www.brownsugar.friko.pl
pl.misc.samochody.garbusy
GG:7772401

3 Data: Wrzesien 11 2008 14:44:45
Temat: Re: flansza a żywot piasty
Autor: Marcin W. 

oczywiscie istotna jest tez waga samej flanszy...im ciezsze tym gozej dla
zawieszenia (glownie dla amortyzatora -- > wieksza masa-- > wieksza
bezwladnosc-- > trudniej to wytlumic)

rozumiem waga koła przy hamowaniu.... ale amortyzaowanie drgań jest chyba
nadwozia a nie koła ?? czy się mylę ;)

Amortyzator nie tłumi drgań koła- bo to jest na dziurawiej drodze i porusza
się tak jak dziurawa jest droga - tylko nadwozia .... ??

Pzdr.

4 Data: Wrzesien 11 2008 15:06:39
Temat: Re: flansza a żywot piasty
Autor: Coaster 

Marcin W. wrote:

oczywiscie istotna jest tez waga samej flanszy...im ciezsze tym gozej dla zawieszenia (glownie dla amortyzatora -- > wieksza masa-- > wieksza bezwladnosc-- > trudniej to wytlumic)

rozumiem waga koła przy hamowaniu.... ale amortyzaowanie drgań jest chyba nadwozia a nie koła ?? czy się mylę ;)

Amortyzator nie tłumi drgań koła- bo to jest na dziurawiej drodze i porusza się tak jak dziurawa jest droga - tylko nadwozia .... ??


Zapoznaj sie z terminem 'masa nieresorowalna'.


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"Frame weight is 1/4 as important as bike weight,
and bike weight is 1/10 as important as body weight.
If you want to go fast, ride harder and more often."
Grant Petersen, Rivendell Bicycle Works
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

5 Data: Wrzesien 11 2008 19:46:51
Temat: Re: flansza a żywot piasty
Autor: vwandal 

> oczywiscie istotna jest tez waga samej flanszy...im ciezsze tym gozej dla
> zawieszenia (glownie dla amortyzatora -- > wieksza masa-- > wieksza
> bezwladnosc-- > trudniej to wytlumic)

rozumiem waga koła przy hamowaniu.... ale amortyzaowanie drgań jest chyba
nadwozia a nie koła ?? czy się mylę ;)

Amortyzator nie tłumi drgań koła- bo to jest na dziurawiej drodze i porusza
się tak jak dziurawa jest droga - tylko nadwozia .... ??

Pzdr.



Przejedź sie po "kocich łbach" z popsutymi amortyzatorami to zobaczysz co tłumią

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

flansza a żywot piasty



Grupy dyskusyjne