Grupy dyskusyjne   »   ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001

ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001



1 Data: Lipiec 09 2017 20:27:38
Temat: ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001
Autor: m4rkiz 

ford ranger wersja europejska 2.5 tdi rocznik 2000 model 2001

jest gdzies jakas instrukcja do tego autka po polsku lub angielsku?

znajduje tylko do amerykanca a to podobno zupelnie inne auto

glownie interesuje mnie w jakich okolicznosciach mozna przelaczac napedy
czyli czego nie robic zeby bylo dobrze



2 Data: Lipiec 09 2017 22:02:14
Temat: Re: ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001
Autor: Maciek 

Dnia Sun, 9 Jul 2017 20:27:38 +0200, m4rkiz napisał(a):

ford ranger wersja europejska 2.5 tdi rocznik 2000 model 2001
(...)

Z tego co wiem, ranger ma "na sztywno" dopinany przód, tzn. bez
międzyosiowego  mechanizmu róznicowego albo jego namiastki. To znaczy, że
na co dzień jeździsz na samym tyle w trybie 2wd, a 4H właczasz na szutrze,
śniegu, błocie, piachu itp. - czyli kiedy nawierzchnia nie jest przyczepna.
Jeżeli masz reduktor, będzie tryb 4L - to samo co 4H, tylko z dodatkową
przekładnią, która zwiększa moment na kołach.
Rozsądek nakazuje nie jeździć w trybie 4H zbyt szybko ;)

Po instrukcje zadzwoniłbym do polskiego oddziału Forda.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

3 Data: Lipiec 09 2017 22:20:59
Temat: Re: ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001
Autor: m4rkiz 

On 2017-07-09 22:02, Maciek wrote:

Z tego co wiem, ranger ma "na sztywno" dopinany przód, tzn. bez
międzyosiowego  mechanizmu róznicowego albo jego namiastki. To znaczy, że
na co dzień jeździsz na samym tyle w trybie 2wd, a 4H właczasz na szutrze,
śniegu, błocie, piachu itp. - czyli kiedy nawierzchnia nie jest przyczepna.
Jeżeli masz reduktor, będzie tryb 4L - to samo co 4H, tylko z dodatkową
przekładnią, która zwiększa moment na kołach.
Rozsądek nakazuje nie jeździć w trybie 4H zbyt szybko ;)

interesuje mnie co sie robi w czasie jazdy a co trzeba po zatrzymaniu - nigdy nie jezdzilem czyms podobnym, z 4wd tylko quattro w a6 c4

Po instrukcje zadzwoniłbym do polskiego oddziału Forda.

chyba bedzie kiepsko - nawet sciagnac sie da ale tylko od 2006

znalazlem za to to:

http://www.mazdabscene.com/threads/38516/mazda-engine-general-remote-free-wheel-explanation-please

podobno europejska wersja jest pod spodem cala od mazdy, ale rocznikowo nie pasuje a i modelu nie znam

ale ze kawalkow tu i tam wychodzi podobny obraz jak w tym manualu

4 Data: Lipiec 09 2017 22:47:11
Temat: Re: ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001
Autor: Maciek 

Dnia Sun, 9 Jul 2017 22:20:59 +0200, m4rkiz napisał(a):

interesuje mnie co sie robi w czasie jazdy a co trzeba po zatrzymaniu -
nigdy nie jezdzilem czyms podobnym, z 4wd tylko quattro w a6 c4

Najczęściej z 2H na 4H można przełączyć podczas jazdy na wprost, bez gazu i
z niewielką prędkością, natomiast włączanie i wyłączanie trybu 4L tylko po
zatrzymaniu. Kołącze mi się, ze ranger ma automatyczne sprzęgiełka w
przednich piastach, więc nie trzeba wysiadać z auta.

Jeżeli spód jest od mazdy, to może być od modelu tribute.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

5 Data: Lipiec 09 2017 17:35:08
Temat: Re: ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001
Autor: Pszemol 

"Maciek"  wrote in message

Dnia Sun, 9 Jul 2017 22:20:59 +0200, m4rkiz napisał(a):

interesuje mnie co sie robi w czasie jazdy a co trzeba po zatrzymaniu -
nigdy nie jezdzilem czyms podobnym, z 4wd tylko quattro w a6 c4

Najczęściej z 2H na 4H można przełączyć podczas jazdy na wprost, bez gazu i
z niewielką prędkością, natomiast włączanie i wyłączanie trybu 4L tylko po
zatrzymaniu. Kołącze mi się, ze ranger ma automatyczne sprzęgiełka w
przednich piastach, więc nie trzeba wysiadać z auta.

A jak by nie miał "sprzęgiełek" to trzeba by było wysiadać z auta??
A czemu?

6 Data: Lipiec 10 2017 00:55:49
Temat: Re: ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001
Autor: Maciek 

Dnia Sun, 9 Jul 2017 17:35:08 -0500, Pszemol napisał(a):

A jak by nie miał "sprzęgiełek" to trzeba by było wysiadać z auta??

Jak są manualne, to trzeba je ręcznie przekręcać, ale można jeździć z
włączonymi i napędem odpietym na skrzynce rozdzielczej/transferze czy jak
go tam zwał.

A jak ich w ogóle nie ma, to na pewno nie trzeba wysiadać ;)

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

ford ranger wersja europejska 2,5 tdi rocznik 2000 model 2001



Grupy dyskusyjne