Grupy dyskusyjne »
forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto?
forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto?
1 | Data: Styczen 27 2008 12:36:52 |
Temat: forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto? | |
Autor: RobertM | Witajcie, 2 |
Data: Styczen 27 2008 13:12:50 | Temat: Re: forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto? | Autor: bratPit |
jak w temacie - szukam realnych informacji na temat autka, gdyzprzymierzam sie do sprowadzenia takiego cuda. warto postudiować http://forum.subaru.pl/ brat 3 |
Data: Styczen 27 2008 13:20:23 | Temat: Re: forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto? | Autor: Boombastic |
Witajcie, Od miesiąca mam takie. 4 |
Data: Styczen 27 2008 14:43:25 | Temat: Re: forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto? | Autor: Marek P. | Witajcie, To jest argument za czy przeciw ? Też chętnie bym się czegoś dowiedział. -- Pozdr Marek P. 5 |
Data: Styczen 27 2008 15:29:55 | Temat: Re: forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto? | Autor: Boombastic | To jest argument za czy przeciw ? Wystarczy zadać pytanie. 6 |
Data: Styczen 27 2008 16:39:26 | Temat: Re: forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto? | Autor: RobertM | To jest argument za czy przeciw ? Zdania jeszcze chyba nie wyrobiles po 1 miesiacu uzytkowania ale podpytam: 1. Masz automat czy manual? 2. Jeśli automat to jak sie zachowuje skrzynia (szarpie, zmienia delikatnie, jak odczucia z jazdy) 3. Spalanie bo pewnie wiekszosc z nas interesuje ten fakt - oczywiscie zalezy to od jazdy ale pewnie przez miesiac udalo Ci sie sprawdzic miasto, trasa, mix, max i minimum 4. jakas turbo dziura jest zauwazalna czy ciagnie od najnizszych obrotow? 5. jakies wskazowki dla kupujacego? 6. wrzuc cos od siebie odczucia z jazdy (smigalem 2.0 manual wiec wiem jak sie to zachowuje na drodze a o turbince slyszalem, ze samolot) ;-) pozdro Robert 7 |
Data: Styczen 27 2008 17:24:25 | Temat: Re: forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto? | Autor: Boombastic | Zdania jeszcze chyba nie wyrobiles po 1 miesiacu uzytkowania ale podpytam: Kupiłem manuala, nie chcę starych automatów planetarnych. 2. Jeśli automat to jak sie zachowuje skrzynia (szarpie, zmienia delikatnie, jak odczucia z jazdy) Nigdy nie jechaem Subaru z automatem. 3. Spalanie bo pewnie wiekszosc z nas interesuje ten fakt - oczywiscie zalezy to od jazdy ale pewnie przez miesiac udalo Ci sie sprawdzic miasto, trasa, mix, max i minimum Testowałem w różnych warunkach. Najmniej auto spaliło na autostradzie jadąc z predkością max 100 km/h - poniżej 8 litrów. Na typowych trasach od 90 km/h do 140 km/h na autostradzie pali ok. 11-12 l. Jazda na autostradzie 140 km/h nie jest ekonomiczna, silnik ma już 3000 rpm i zaczyna palić więcej. Na trasie nie da się jechac powyżej 180 km/h bo zaczynaja gwizdac relingi - podobno trzeba uszczelnic gdzieś przy szybie. W mieście (Warszawa) pali mi przy spokojnej jeździe (nie śimaczej) do 12 l. Przy pałowaniu spokojnie osiągniesz obiecywane przez producenta 15 i więcej. Turbo żyje - turbo pije. 4. jakas turbo dziura jest zauwazalna czy ciagnie od najnizszych obrotow? Jeździłem wcześniej wysokoobrotową Hondą, gdzie poniżej 3000 rpm nie działo się nic, w Subaru ładnie już ciągnie od 2000 rpm, przy 3000 rpm turbo zaczyna pompować wydajniej i zaczyna się wpychanie w fotel. W końcu to jest 2,5 litra z mocą max stosunkowo nisko. Jak się zakręci do 7000 rpm to się zaczynam bać :-) 5. jakies wskazowki dla kupujacego? Nie wiem który rocznik chcesz kupić, ale ja wolałem dołożyć do nowego, bo na mobile mało jest używanych 230 KM, a w Polsce tak samo + chore ceny + cała masa importu z USA. No i do tego przy ok. 100-120 kkm zaczynaja się powazne koszty serwisu, bo amory z nivo najtaniej 1200 zł/szt, rozrząd w ASO 3000-3500 zł, sprzęgło pewnie też, mocno eksploatowane auto żre klocki i tarcze. Wolałem ciut dołożyć i kupic nówkę na Litwie za 101 tysięcy. 6. wrzuc cos od siebie odczucia z jazdy (smigalem 2.0 manual wiec wiem jak sie to zachowuje na drodze a o turbince slyszalem, ze samolot) ;-) Dla moich potrzeb idealne auto. Pozycja za kierownica dosyc wygodna, siedzi się wysoko, więc jest dobra widoczność ponad innymi autami. Jazda po polnych drogach czy łąkach sama przyjemność, stały układ 4x4 pozwala zapomnieć o sliskiej drodze. Nawet w błocie szyby sie nie brudzą, bo błoto nie dolatuje tak wysoko (normalna jazda), więc nie mam problemu z ich czyszczeniam jak w niższym aucie. Za to tylna szyba brudzi się bardzo szybko. Zawieszenie przyjemnie sprężyste, nie buja, ale i nie za twarde. Podobno dobrze się trzyma na polskich drogach. Na zakrętach jedzie jak po szynach, ale trzeba pamiętać, że buda jest dosyć wysoka. jednak nisko położony silnik obniża środek cięzkości, więc nie przechyla sie jak w innych autach tego typu. Mam światła ksenonowe - bardzo fajnie świecą, drogowe rewelacyjne (wczesniej miałem H4 w Hondzie - kiepsko na maxa). Wnętrze trochę ascetyczne, ale nie toporne. Jest wszystko co potrzeba. Podobno automatyczna klima żyje własnym życiem, czasem tak się zdaża. Wnętrze nie jest duże, ot jak to w kompakcie. Ale 230 KM w aucie ważącym 1400 kg usprawiedliwia wszystko :-) Generalnie miły śpioch, jak potrzeba to pokaże pazur i objedzie większość aut. Wyprzedzanie to bajka, nawet w górach. Mocy jest pod dostatkiem. Podsumowując - za 100 tys. zł nie dostanę nic lepszego nowego. Na razie ciągle banan na ustach. 8 |
Data: Styczen 27 2008 20:47:32 | Temat: Re: forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto? | Autor: olleo | masa importu z USA. No i do tego przy ok. 100-120 kkm zaczynaja siępowazne koszty serwisu, bo amory z nivo najtaniej 1200 zł/szt, rozrząd w ASO Rozrzad razem z wymiana mozna sie zmiescic w nieduzo ponad 1600zl (niestety rozrzad na 4 walki musi kosztowac), sprzeglo tez cos kolo tego - jesli ceny sa podobne do tych ze starszych Forkow turbo. Klocki i tarcze mozna wymienic na zestaw z Imprezy STI, sprawdza sie bardzo dobrze. -- Olleo 9 |
Data: Styczen 27 2008 21:38:56 | Temat: Re: forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto? | Autor: Boombastic | Rozrzad razem z wymiana mozna sie zmiescic w nieduzo ponad 1600zl (niestety Wszystko zależy czy jest na gwarancji czy nie. Po gwarancji oczywiście jest taniej. Ja podawałem ceny z ASO. Nie wiem czy czasem nie trzeba unosić silnika do wymiany rozrządu. 10 |
Data: Styczen 27 2008 22:12:56 | Temat: Re: forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto? | Autor: olleo | Wszystko zależy czy jest na gwarancji czy nie. Po gwarancji oczywiściejest taniej. Jasne - tak dodalem, jako informacje dla wariantu "sprowadzam uzywane". Ja podawałem ceny z ASO. Nie wiem czy czasem nie trzeba unosić Zalezy od mechanika - jedni unosza silnik, inni calkowicie go wyjmuja, jeszcze inni demontuja chlodnice, a sa tez tacy podobno, co potrafia wymienic bez ruszania czegokolwiek =) -- Olleo 11 |
Data: Styczen 27 2008 22:43:14 | Temat: Re: forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto? | Autor: Boombastic |
Wszystko zależy czy jest na gwarancji czy nie. Po gwarancji oczywiściejest Używane też moze być na gwarancji. Ja podawałem ceny z ASO. Nie wiem czy czasem nie trzeba unosić To chyba byli ginekolodzy :-) 12 |
Data: Styczen 28 2008 03:19:17 | Temat: Re: forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto? | Autor: Olleo | To chyba byli ginekolodzy :-) Przez rure wydechowa ;-) -- Olleo |
forester 2.5 turbo - ma ktoś takie auto?
Newsletter
Galerie zdjęć