Grupy dyskusyjne   »   g³o¶niki samochodowe

g³o¶niki samochodowe



1 Data: Listopad 19 2007 16:42:34
Temat: g³o¶niki samochodowe
Autor: Scyzoryk 

za³o¿y³em sobie na ty³ g³o¶niki i "pierdz±". Jak graj± g³o¶niej to slychac
ze "pierdza". Prze zalozeniem by³y sprawne, radio sprawne. Nie wiem czy
dobrze podlaczylem bieguny. Moze to miec taki wp³yw?? Jesli nie to gdzie
szukaæ przyczyny??


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550



2 Data: Listopad 19 2007 16:50:18
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Boombastic 


U¿ytkownik "Scyzoryk"  napisa³ w wiadomo¶ci

za³o¿y³em sobie na ty³ g³o¶niki i "pierdz±". Jak graj± g³o¶niej to slychac ze "pierdza". Prze zalozeniem by³y sprawne, radio sprawne. Nie wiem czy dobrze podlaczylem bieguny. Moze to miec taki wp³yw?? Jesli nie to gdzie szukaæ przyczyny??

Przyczyna to niskiej jako¶ci g³osniki, niskiej jako¶ci radio ze wzmacniaczem generuj±cym du¿e zniekszta³cenia. Czêsto jest tak, ¿e g³o¶nik pierdzi pod radiem, ale pod wzmakiem ju¿ nie.

3 Data: Listopad 19 2007 17:08:42
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Scyzoryk 


Przyczyna to niskiej jako¶ci g³osniki, niskiej jako¶ci radio ze
wzmacniaczem
generuj±cym du¿e zniekszta³cenia.

wlasnie nie sadze. Radio Alpine 4x45 a glosniki Infinity seria 5.2




--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

4 Data: Listopad 19 2007 17:16:04
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Boombastic 


U¿ytkownik "Scyzoryk"  napisa³ w wiadomo¶ci


Przyczyna to niskiej jako¶ci g³osniki, niskiej jako¶ci radio ze wzmacniaczem
generuj±cym du¿e zniekszta³cenia.

wlasnie nie sadze. Radio Alpine 4x45 a glosniki Infinity seria 5.2

I pewnie zaczynaj± pierdzieæ od po³owy skali? Te radiowe wzmaki s± po prostu kiepskie. U siebie mam przód + subwoofer pod³aczone pod wzmaka, a tylne bezpo¶rednio do radia i przy normalnym s³uchaniu musze redukowaæ mocno ty³ bo szybko zaczyna pierdzieæ, gdzie ca³a reszta gra bardzo dobrze. A g³o¶niki s± tej samej firmy z tej samej linii modelowej.

5 Data: Listopad 19 2007 17:40:43
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: marcin.d 

>Te radiowe wzmaki

Czy WZMAK to cos w stylu "w kombi i w dieslu"?

pzdr

6 Data: Listopad 19 2007 16:10:42
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: go! 

Scyzoryk wrote:

za³o¿y³em sobie na ty³ g³o¶niki i "pierdz±". Jak graj± g³o¶niej to slychac ze "pierdza". Prze zalozeniem by³y sprawne, radio sprawne. Nie wiem czy dobrze podlaczylem bieguny. Moze to miec taki wp³yw?? Jesli nie to gdzie szukaæ przyczyny??


Ano mogly sie spalic..
Jest takie prawdopodobienstwo ze chodza w tzw przeciwfazie, czyli zamienione sa na jednym + z - i wtedy moze pierdziec. Ale czy roznica bedzie az tak bardzo slyszalna? Watpie

7 Data: Listopad 19 2007 17:33:52
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Marcin Bar³owski 

Scyzoryk pisze:

za³o¿y³em sobie na ty³ g³o¶niki i "pierdz±". Jak graj± g³o¶niej to slychac ze "pierdza". Prze zalozeniem by³y sprawne, radio sprawne. Nie wiem czy dobrze podlaczylem bieguny. Moze to miec taki wp³yw?? Jesli nie to gdzie szukaæ przyczyny??

1. Sprawd¼ czy s± tak samo bieguny pod³±czone.

2. Sprawd¼ z innego ¼ród³a d¼wiêku jak radio (np p³yta CD, kaseta czy co tam jeszcze innego masz)

3. Dobre radio samochodowe ma w granicach 20wattów RMS na kana³ wiêc nie wymagaj zbyt wiele :) no bo co mo¿na uzyskaæ z niesymetrycznego zasilania 12V bez przetwornicy...

4. Jaki masz przekrój przewodu do zasilania radia? Strzelam - mniej jak 1 mm^2 :P

5. Jaki masz przekrój przewodu do g³o¶ników? Jak fabryczny 0,5mm^2 lub 0,7mm^2 - wiêc do wymiany [oczywi¶cie zaraz po wymianie przewodu do zasilania radia :)]

Jak posprawdzasz to napisz :)

Pozdr
Marcin

8 Data: Listopad 19 2007 17:49:35
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Scyzoryk 


1. Sprawd¼ czy s± tak samo bieguny pod³±czone.


sprawdze


2. Sprawd¼ z innego ¼ród³a d¼wiêku jak radio (np p³yta CD, kaseta czy co
tam jeszcze innego masz)

ok


3. Dobre radio samochodowe ma w granicach 20wattów RMS na kana³ wiêc nie
wymagaj zbyt wiele :) no bo co mo¿na uzyskaæ z niesymetrycznego zasilania
12V bez przetwornicy...

4x45


4. Jaki masz przekrój przewodu do zasilania radia? Strzelam - mniej jak 1
mm^2 :P

nie mam pojecia. Instalacja fabryczna


5. Jaki masz przekrój przewodu do g³o¶ników? Jak fabryczny 0,5mm^2 lub
0,7mm^2 - wiêc do wymiany [oczywi¶cie zaraz po wymianie przewodu do
zasilania radia :)]

sa fabryczne kostki. Od kostek do glosnika 2x0,75mm^2




--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

9 Data: Listopad 19 2007 17:51:53
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Boombastic 

3. Dobre radio samochodowe ma w granicach 20wattów RMS na kana³ wiêc nie wymagaj zbyt wiele :) no bo co mo¿na uzyskaæ z niesymetrycznego zasilania 12V bez przetwornicy...

4x45

ROTFL!!! Chcia³by¶ mieæ te 4 x 45. Wzmak o takiej mocy jest co najmniej ze dwa razy wiêkszy od samego radia. Ty tam masz realnie z kilkana¶cie W na kana³.

10 Data: Listopad 19 2007 18:05:22
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Scyzoryk 



ROTFL!!! Chcia³by¶ mieæ te 4 x 45. Wzmak o takiej mocy jest co najmniej ze
dwa razy wiêkszy od samego radia. Ty tam masz realnie z kilkana¶cie W na
kana³.

nie napisalem RMS. Ile ma nie mam pojecia. Tyle jest napisane na radiu. Te
glosniki na tym radiu chodzily kiedys w innym samochodzie dobrze wiec raczej
nie wynika to ze zlej mocy radia.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

11 Data: Listopad 19 2007 18:07:01
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Boombastic 


U¿ytkownik "Scyzoryk"  napisa³ w wiadomo¶ci



ROTFL!!! Chcia³by¶ mieæ te 4 x 45. Wzmak o takiej mocy jest co najmniej ze dwa razy wiêkszy od samego radia. Ty tam masz realnie z kilkana¶cie W na kana³.

nie napisalem RMS. Ile ma nie mam pojecia. Tyle jest napisane na radiu. Te glosniki na tym radiu chodzily kiedys w innym samochodzie dobrze wiec raczej nie wynika to ze zlej mocy radia.

Nie ma co siê sugerowaæ moc± napisan± na radiu. Mój wzmak ma 4 x 45 i ju¿ jest bardzo g³o¶no. Radio niby te¿ ma tyle napisane, ale róznica jest kolosalna.
Szukaj problemu w zasilaniu i w monta¿u je¶li gra³o to wcze¶niej dobrze. Okolice g³o¶ników masz wyt³umione, g³o¶niki dobrze przykrecone? Maj± miejsce na ruchy membrany?

12 Data: Listopad 19 2007 18:19:53
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Scyzoryk 


Szukaj problemu w zasilaniu i w monta¿u je¶li gra³o to wcze¶niej dobrze.
Okolice g³o¶ników masz wyt³umione

glosniki wisza w powietrzu w fabrycznych miejscach. Nie sa wytlumione


, g³o¶niki dobrze przykrecone?

tak

 Maj± miejsce
na ruchy membrany?

tak. Wyciagne je, zamienie bieguny a jak to nie pomoze to sprobuje podpiac
do innego radia.


Przod tez na fabrycznej instalacji chodzi dobrze


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

13 Data: Listopad 19 2007 18:14:42
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: zkruk [Lodz] 

Scyzoryk wrote:

ROTFL!!! Chcia³by¶ mieæ te 4 x 45. Wzmak o takiej mocy jest co
najmniej ze dwa razy wiêkszy od samego radia. Ty tam masz realnie z
kilkana¶cie W na kana³.

nie napisalem RMS. Ile ma nie mam pojecia. Tyle jest napisane na
radiu. Te glosniki na tym radiu chodzily kiedys w innym samochodzie
dobrze wiec raczej nie wynika to ze zlej mocy radia.

z tego co napisales wynika wlasnie ze tu chodzi o moc radia
ale nie moc napisana na obudowie ;)
jesli glosniki chodzili u kogos innego ok - to znaczy ze na 99% problemem jest radio
- albo nie ma pradu (proponowana przez Bombastica instalacja) ew. kondensator
- albo masz kiepskie radio
- albo bieguny odwrotnie podlaczone

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic £odzi

14 Data: Listopad 19 2007 18:17:58
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Scyzoryk 

- albo bieguny odwrotnie podlaczone

to napewno sprawdze. Ale mozliwe zeby efekt byl az tak widoczny??


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

15 Data: Listopad 19 2007 18:34:16
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: zkruk [Lodz] 

Scyzoryk wrote:

- albo bieguny odwrotnie podlaczone

to napewno sprawdze. Ale mozliwe zeby efekt byl az tak widoczny??

no tak - bo zasadniczo wzmaczniacz przy duzym obciazeniu moze sie spalic przy odwrotnie podlaczonych glosnikach :)

moze byc tez tak, ze jeden jest dobrze a drugi zle - wiec sprawdzaj pojedynczo

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic £odzi

16 Data: Listopad 19 2007 19:06:59
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Marcin Bar³owski 

zkruk [Lodz] pisze:

no tak - bo zasadniczo wzmaczniacz przy duzym obciazeniu moze sie spalic przy odwrotnie podlaczonych glosnikach :)


eee? :| pierwsze s³ysze...

Wynikiem tego ¿e g³o¶niki s± przypiête ¼le jest to, ¿e jeden sie chowa, a drugi w tym czasie wysuwa co owocuje zmniejszeniem niskich tonów bo jeden zabiera ci¶nienie wytworzone przez drugiego...

A to ¿e s³ychaæ wtedy zniekszta³cenia to dlatego ¿e jest mniej niskich tonów i wyra¼niej s³yszysz ¶rednie...

Poza tym trzeba by jeszcze poczytaæ w instrukcji do radia jakie ma tzw. THD przy jakiej mocy...


Pozdr
Marcin

17 Data: Listopad 20 2007 05:04:56
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Boombastic,

Monday, November 19, 2007, 5:51:53 PM, you wrote:

3. Dobre radio samochodowe ma w granicach 20wattów RMS na kana³ wiêc nie
wymagaj zbyt wiele :) no bo co mo¿na uzyskaæ z niesymetrycznego zasilania
12V bez przetwornicy...
4x45
ROTFL!!! Chcia³by¶ mieæ te 4 x 45. Wzmak o takiej mocy jest co najmniej ze
dwa razy wiêkszy od samego radia. Ty tam masz realnie z kilkana¶cie W na
kana³.

Spokojnie i bez nerwów. Wzmacniacz z pomp± ³adunkow± (klasa H),
pracuj±cy w uk³adzie mostkowym przy 4 omach bez najmniejszego problemu
wyciska 45W RMS przy niskich zniekszta³ceniach. Polecam PDF uk³adów
TDA1562Q - klasyk.

Bez pompy ³adunkowej jest trudniej ale konstrukcja mostka obci±¿onego
2 om jest mo¿liwa i przy 14.4V niesymetrycznego zasilania 45W te¿ da
siê uzyskaæ.

Oczywi¶cie pozostaje sprawa odpowiedniego przekroju przewodów
zasilaj±cych, odpowiednich bezpieczników i ca³ej masy ciep³a do
odprowadzenia (w klasie H nie jest najgorzej).

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

18 Data: Listopad 20 2007 09:47:20
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Krzysiek Niemkiewicz 

Kolega/¿anka Boombastic napisa³/a:

ROTFL!!! Chcia³by¶ mieæ te 4 x 45. Wzmak o takiej mocy jest co
najmniej ze  dwa razy wiêkszy od samego radia. Ty tam masz realnie
z kilkana¶cie W na  kana³.

Nie no, technicznie da sie. Troche z innej beczki, ale skoro w obudowie
w obudowie rack 19" o wys. 1 unit (czyli ok 4,5cm) da³o siê upchn±æ
wzmak estradowy 2x6000W (!) http://www.thomann.de/gb/powersoft_digam_k10.htm
to co to jest przy tym 4x45W ;)


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicja³y[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TY£U - TAK POWIEDZIA£!

19 Data: Listopad 20 2007 13:29:49
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Krzysiek,

Tuesday, November 20, 2007, 9:47:20 AM, you wrote:

ROTFL!!! Chcia³by¶ mieæ te 4 x 45. Wzmak o takiej mocy jest co
najmniej ze  dwa razy wiêkszy od samego radia. Ty tam masz realnie
z kilkana¶cie W na  kana³.
Nie no, technicznie da sie. Troche z innej beczki, ale skoro w obudowie
w obudowie rack 19" o wys. 1 unit (czyli ok 4,5cm) da³o siê upchn±æ
wzmak estradowy 2x6000W (!) http://www.thomann.de/gb/powersoft_digam_k10.htm

E, tam - klasa D i zasilacz impulsowy.

to co to jest przy tym 4x45W ;)

Jeszcze trzeba ciep³o odprowadziæ.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++

20 Data: Listopad 19 2007 18:01:53
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: zkruk [Lodz] 

Scyzoryk wrote:

3. Dobre radio samochodowe ma w granicach 20wattów RMS na kana³ wiêc
nie wymagaj zbyt wiele :) no bo co mo¿na uzyskaæ z niesymetrycznego
zasilania 12V bez przetwornicy...

4x45

a moja siostra ma wieze philipsa 1600W

dane producentow juz dawno temu przestaly byc prawdziwe
ostatnio kolega potrzebowal pomocy w zakupie kina domowego do 3k PLN
najlepszy wzmacniacz mial tam na oko 40-50W
byly tez takie co mialy z 20W...

ale wszystkie rowno - 100-110W :]



--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic £odzi

21 Data: Listopad 19 2007 19:10:25
Temat: [OT] Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Marcin Bar³owski 

zkruk [Lodz] pisze:

Scyzoryk wrote:

3. Dobre radio samochodowe ma w granicach 20wattów RMS na kana³ wiêc
nie wymagaj zbyt wiele :) no bo co mo¿na uzyskaæ z niesymetrycznego
zasilania 12V bez przetwornicy...

4x45

a moja siostra ma wieze philipsa 1600W

Po prostu wg. innej normy by³o podane :P

tzw. P.M.P.O

http://pl.wikipedia.org/wiki/PMPO



dane producentow juz dawno temu przestaly byc prawdziwe
ostatnio kolega potrzebowal pomocy w zakupie kina domowego do 3k PLN
najlepszy wzmacniacz mial tam na oko 40-50W

Pewnie z THD poni¿ej 0,01%

22 Data: Listopad 19 2007 18:11:34
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Marcin Bar³owski 

Scyzoryk pisze:

3. Dobre radio samochodowe ma w granicach 20wattów RMS na kana³ wiêc nie wymagaj zbyt wiele :) no bo co mo¿na uzyskaæ z niesymetrycznego zasilania 12V bez przetwornicy...

4x45


Jeste¶ tego pewien? ;>

Za³ó¿my, ¿e sprawno¶æ Twojego wzmacniacza w radiu to 60% (to jest du¿o!):


4 x 45 watt = 180 watt na g³o¶niki  =  15A

Id¼my dalej tym tokiem my¶lenia zak³adaj±c ¿e przez przewód o przekroju poni¿ej 1mm^2 przejdzie taki pr±d :P

15A idzie na g³o¶niki i jest to 60% mocy pobranej, wiêc

15A  -  60%
x    - 100%

x = 25A bierze Twój wzmacniacz w radiu

Zak³adamy, ¿e jeszcze tylko 1A wezm± Ci pozosta³e bajery w radiu.

Wiêc 26A mia³o by Ci radio braæ?
Na przewodzie <1mm^2?
Nie biorê tutaj pod uwagê, ¿e nie widzia³em jeszcze wzmacniacza który ma   tak± moc przy zasilaniu niesymetrycznym 12V bez przetwornicy...



4. Jaki masz przekrój przewodu do zasilania radia? Strzelam - mniej jak 1 mm^2 :P

nie mam pojecia. Instalacja fabryczna


no i w³a¶nie o to chodzi :)
zmieñ przewód zasilania na 4 - 4,5 mm^2


5. Jaki masz przekrój przewodu do g³o¶ników? Jak fabryczny 0,5mm^2 lub 0,7mm^2 - wiêc do wymiany [oczywi¶cie zaraz po wymianie przewodu do zasilania radia :)]

sa fabryczne kostki. Od kostek do glosnika 2x0,75mm^2


Ma³o :P


pozdr
Marcin

23 Data: Listopad 19 2007 17:59:04
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: zkruk [Lodz] 

Scyzoryk wrote:

za³o¿y³em sobie na ty³ g³o¶niki i "pierdz±". Jak graj± g³o¶niej to
slychac ze "pierdza". Prze zalozeniem by³y sprawne, radio sprawne.
Nie wiem czy dobrze podlaczylem bieguny. Moze to miec taki wp³yw??
Jesli nie to gdzie szukaæ przyczyny??

nie uderzaja o obudowe?
np. jakims stozkiem czy cos takiego?

pierdzi zwykle wzmacniacz a nie glosniki
i nie wazne czy dobry czy zly - wystarczy ze nie ma pradu (np. kiepska instalacja w samochodzie)
czasem wystarczy kondensator zalozyc przed radiem ktory zmagazynuje troche i w impulsach odda

proponuje sprawdzic glosniki podlaczajac je do wzmacniacza - jesli pierdza to znaczy ze do wymiany
aa.. nie zdziw sie ze nie beda grac - przetwornik gra w kolumnie - w powietrzu po prostu nie gra...

--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic £odzi

24 Data: Listopad 19 2007 18:01:26
Temat: Re: g³o¶niki samochodowe
Autor: Boombastic 

pierdzi zwykle wzmacniacz a nie glosniki
i nie wazne czy dobry czy zly - wystarczy ze nie ma pradu (np. kiepska instalacja w samochodzie)
czasem wystarczy kondensator zalozyc przed radiem ktory zmagazynuje troche i w impulsach odda

Ka¿da fabryczna instalacja jest kiepska, bo tam fabrycznie pakuj± przewody prawie telefoniczne. Do samego radia raczej kondzio³ nie jest potrzebny. Generalnie wzmacniacze w radiach s± kiepskie i przy g³osniejszym poziomie d¼wieku bardzo zniekszta³caj±.
Je¶li przy du¿ym poziomie g³o¶no¶ci radio przygasa czy pulsuje to ewidentnie dostaje za ma³o pr±du. Najlepiej poprowadzic osobne zasilanie bezpo¶rednio z akumulatora poprzez bezpiecznik i powinno byæ w porz±dku. Ale z samego radia nie ma co oczekiwaæ sali koncertowej.

g³o¶niki samochodowe



Grupy dyskusyjne