Grupy dyskusyjne   »   gaz sekwencja vs diesel

gaz sekwencja vs diesel



1 Data: Maj 31 2008 02:29:03
Temat: gaz sekwencja vs diesel
Autor:

przy dzisiejszych cenach ON warto sie nad tym zastanowic,
gdybyscie mieli do wyboru na co byscie postawili? (instalacja w aucie
k. 2003r.)



2 Data: Maj 31 2008 13:18:50
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Fotelik 


Użytkownik  napisał w wiadomości

przy dzisiejszych cenach ON warto sie nad tym zastanowic,
gdybyscie mieli do wyboru na co byscie postawili? (instalacja w aucie
k. 2003r.)

Gaz

3 Data: Maj 31 2008 14:06:36
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Vex 

Użytkownik  napisał w wiadomości
news:1cb2cce2-e2d7-4b55-8cc8-

przy dzisiejszych cenach ON warto sie nad tym zastanowic,
gdybyscie mieli do wyboru na co byscie postawili? (instalacja w aucie
k. 2003r.)

Ja jakoś nie mam zaufania do instalacji LPG. Miałem instalacje w 3 autach
( I, II i IV generacji ) i we wszystkich zawsze coś po jakimś czasie było
nie tak. Po dłuższym użytkowaniu silnik przestawał równo pracować i coraz to
gorzej jeździł na benzynie. Może miałem akurat pecha i teraz w tych nowych
instalacjach jest inaczej, ale jakoś mam awersje. Diesel jest fabrycznie
przystosowany do paliwa które mu się leje i nie trzeba nic kombinować.

Pozdrowienia,
Tomek

4 Data: Maj 31 2008 14:16:40
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

 pisze:

przy dzisiejszych cenach ON warto sie nad tym zastanowic,
gdybyscie mieli do wyboru na co byscie postawili? (instalacja w aucie
k. 2003r.)

diesel - kolo zapasowe nie wala sie po bagazniku, gaz tankowanie co 300-400km, diesel 900-1200, nie zagazujesz silnika typu GDI, FSI

5 Data: Maj 31 2008 14:20:41
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Piotrek 

przy dzisiejszych cenach ON warto sie nad tym zastanowic,
gdybyscie mieli do wyboru na co byscie postawili? (instalacja w aucie
k. 2003r.)

jak jest mozliwosc zalozenia sekwencji do tego typu silnika to gaz.
tylko porzadna sekwencja i w porzadnym zakladzie a nie u partacza co to
zrobi za 200 zl taniej:)
bo pozniej sa placze na grupie ze gaz jest zlyyy bo sa problemy:)

--
pzdr
piotrek

6 Data: Maj 31 2008 14:57:17
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Luky 

 pisze:

przy dzisiejszych cenach ON warto sie nad tym zastanowic,
gdybyscie mieli do wyboru na co byscie postawili? (instalacja w aucie
k. 2003r.)

5 letni turbo diesel? - jest co się zepsuć... można się mocno naciąć, nie wiesz jak właściciel dbał o auta, jakie paliwo lał itd itd... totolotek
5 letnia benzyna? - nawet jak coś się zepsuje to kosztuje 1/3 tego co w   dieslu, ktoś kto kupił 5 lat temu raczej nie chciał tym pokonywać 40-50kkm rocznie :), co w przypadku diesla jest prawdopodobne. LPG - jeśli tylko silnik je toleruje i łatwo się zagazowuje jak najbardziej tak - oszczędnośći są spore i w szybkim czasię bedziesz już oszczędzał na następny samochód :)

7 Data: Maj 31 2008 15:15:22
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Luky 

Luky pisze:
LPG -

jeśli tylko silnik je toleruje i łatwo się zagazowuje jak najbardziej tak - oszczędnośći są spore i w szybkim czasię bedziesz już oszczędzał na następny samochód :)

na zachęte powiem ci ile pali moje auto a ile ojca - obaj mamy vectry. ja mam 1.8 122KM benzyna, on ma 1.9 120KM diesel

benzynki moje auto paliło 8-9 litrów ale uważałem jak mocno pedał naciskam teraz mi pali 10,5-11,5 litrów LPG [ale dużo dynmiczniej się poruszam] średnio weźmy 11 litrów, więc kalkulacja:
11 * 2,15 = 23,65 zł na każde pokonane 100km

mój ojciec jeździ podobne trasy jak ja [50%miasto 50%trasa] i spalanie wygląda tak 6.5-9 litra, średnio weźmy 8 litrów [jak ktoś mi powie że disel wielkości vectry pali 6 litrów w cyklu mieszanym to zostawie bez komentarza]
czyli:
8 * 4,72 = 37,76

ceny ze stacji statoil z wczoraj - tankowałem oba auta.

czyli na każde 100km mi zostaje w kieszeni 14złoty, odliczmy te 4złote na benzyne w lpg do zapalania, jak jest zimno i wogóle . czyli 10złoty

do tego akurat w tych oplach sto razy wolę tą benzyne, bo te 120KM w dieslu na trasie jest ok, ale do miasta masakra....

kalkulacja jest taka że robiąc 30kkm rocznie na samym paliwie jest się 3,000zł do przodu[jeśli ceny się utrzymają], nie martwiąc się o turbinę, wtryski i inne duperele. Po 5 latach to sobie już można dołożyć do nastepnego autka bo z tego sie robi niezła kwota.

8 Data: Maj 31 2008 06:39:58
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor:

dziekuje wszystkim za odpowiedzi, bardzo mi pomogliscie.

9 Data: Maj 31 2008 15:18:49
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: PARKER 

Dnia 2008-05-31 11:29, Użytkownik  napisał:

przy dzisiejszych cenach ON warto sie nad tym zastanowic,
gdybyscie mieli do wyboru na co byscie postawili? (instalacja w aucie
k. 2003r.)

Zdecydowanie jak używany to tylko benzyna + LPG. Utrzymanie nowszego auta na ON to ogrome obciążenie dla portfela. Całą oszczędność zjadają droższe koszy obsługi i napraw. Każda usterka elektoniki, turbo, pompy wtryskowej czy wtryskiwaczy , sprzęgło + koło dwumasowe idą w tysiące złotych. Nie wspominając o filtrach FAP i innych bajerach.
ON jest dobry na zachodzie gdzie mają dobre paliow, dobre drogi i jeżdżą   po 100kkkm rocznie....

Adam
www.qmotor.pl

10 Data: Maj 31 2008 15:25:42
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: P_ablo 


Użytkownik  napisał w wiadomości

przy dzisiejszych cenach ON warto sie nad tym zastanowic,
gdybyscie mieli do wyboru na co byscie postawili? (instalacja w aucie
k. 2003r.)

oczywiscie gaz
- ON jeszcze podrozeje
- diesel drozszy w zakupie
- diesel drozszy w eksploatacji
- diesel drozszy w naprawach
- diesel dymi i smierdzi
- kultura pracy - diesel o slusznej pojemnosci chodzi jak ciagnik siodlowy
(np S400 CDI )
- przy dieslu trzeba nosic pampersy bo tankujesz raz na 1200 km
- diesel straaasznie brudzi sie przy wlewie
- tankujac ON musisz zima wysiadac z samochodu - na Auchan nie wysiadasz
nawet jak placisz - procz oczywiscie paralitow / niedzielnych kierowcow
ktorzy nie potrafia podjechac odpowiednio do okienka bez uszkodzenia
lusterka
- samochody z silnikami diesla czesciej ulegaja spaleniu

Tego ostatniego nie potrafie racjonalnie wytlumaczyc ale wiekszosc
samochodow z wypalona komora silnika to wlasnie diesle...

Picasso

11 Data: Maj 31 2008 15:57:09
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Agent 


Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości


Użytkownik  napisał w wiadomości
przy dzisiejszych cenach ON warto sie nad tym zastanowic,
gdybyscie mieli do wyboru na co byscie postawili? (instalacja w aucie
k. 2003r.)

oczywiscie gaz
- ON jeszcze podrozeje

gaz i benzyna tez

- diesel drozszy w zakupie

tak

- diesel drozszy w eksploatacji
w czym jest droższy
- diesel drozszy w naprawach
- diesel dymi i smierdzi

chyba masz na myśli IKARUSY w Gdansku to wtedy tak

- kultura pracy - diesel o slusznej pojemnosci chodzi jak ciagnik siodlowy (np S400 CDI )

A co to znaczy słuszna pojemność? dla jednych 1,3 dla innych 5,0

- przy dieslu trzeba nosic pampersy bo tankujesz raz na 1200 km

to akurat zaleta. nie obraź sie ale tylko pacan powie ze to wada

- diesel straaasznie brudzi sie przy wlewie

jak ktoś nie umie tankować to tak za to nie pobrudzisz sie jak pracownik karze ci odkrecic zatyczke gazu

- tankujac ON musisz zima wysiadac z samochodu - na Auchan nie wysiadasz

no to gaz jest w takim razie przede wszystkim dla tych co maja Auchan w mniescie i w dodatku po drodze

nawet jak placisz - procz oczywiscie paralitow / niedzielnych kierowcow ktorzy nie potrafia podjechac odpowiednio do okienka bez uszkodzenia lusterka
- samochody z silnikami diesla czesciej ulegaja spaleniu


bzdura

Tego ostatniego nie potrafie racjonalnie wytlumaczyc ale wiekszosc samochodow z wypalona komora silnika to wlasnie diesle...

Picasso


12 Data: Maj 31 2008 21:17:27
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Agent"  napisał w wiadomości

- ON jeszcze podrozeje

gaz i benzyna tez


w dupie mam benzyne - gaz sie liczy


chyba masz na myśli IKARUSY w Gdansku to wtedy tak


Zamknij sie w garazu z ospalonym dieselm i z autem na lpg to pogadamy.
Koszty eksploatacji:
S400 CDI - 13 l ON miasto  - 60 zl
S500 22 l LPG miasto           - 50 zl

Do tego filtr czastek stalych, turbosprezarka i kola dwumasowe ktore sa
elementami eksploatacyjnymi jak klocki...


A co to znaczy słuszna pojemność? dla jednych 1,3 dla innych 5,0


Dla mnie ponizej 3 l to kosiarki...


to akurat zaleta. nie obraź sie ale tylko pacan powie ze to wada


Ale w jakim sensie?
Jeli kradniesz paliwo lub jestes paserem to oczywista zaleta bo mozesz
zajechac do rodziny na drugi koniec PL na "tanim" paliwie ale jesli piszesz
o 10 min na tankowanie to moze czas zmienic podejscie do zycia lub prace?


BTW te wszystkie argumenty sa tak samo naciagane jak argumenty przeciwko LPG
w stylu latajace kolo zapasowe po bagazniku i czeste tankowanie.

Picasso

13 Data: Czerwiec 01 2008 11:11:45
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Michal_K 

  > Ale w jakim sensie?

Jeli kradniesz paliwo lub jestes paserem to oczywista zaleta bo mozesz zajechac do rodziny na drugi koniec PL na "tanim" paliwie ale jesli piszesz o 10 min na tankowanie to moze czas zmienic podejscie do zycia lub prace?
Widzisz, nie chodzi tu o czas a o ZASIĘG samochodu i tutaj diesel ma niewątpliwą przewagę, jeśli chodzi o sam ZASIĘG. Ważne w podróżach po Europie Zachodniej, które coraz więcej z Nas lubi uprawiać.
I niestety LPG w tamtych realiach to nieco inna bajka :( Navi + lista stacji a i tak stres, czy na pewno stacja działa i czy będzie czynna. I gdybym miał- nawet na LPG- zamiast 400km, 1000km zasięgu, to by było super.

Poza tym autostradą, w nocy, przejechać 1000km to jest kwestia paru godzin (8 np), kiedy wcale nie trzeba się zatrzymywać.

Jeździłem sporo po zachodzie z LPG, a raz pojechałem dieslem- jak jeszcze były normalne ceny- jednak różnica w komforcie jest.
Oczywiście- jak się skończy LPG mamy jeszcze pełny bak benzyny, no ale tez nie do końca o to chodzi, żeby jechać na benzynie skoro na gazie można :D

BTW te wszystkie argumenty sa tak samo naciagane jak argumenty przeciwko LPG w stylu latajace kolo zapasowe po bagazniku i czeste tankowanie.
No to są akurat rzeczowe- jedyne rzeczowe- argumenty vs LPG. Naciągane to są argumenty o awaryjności, która w przypadku IV generacji już odeszła w zapomnienie, ale mniejszy zasięg na małych butlach w miejscu koła to niestety fakt. Oczywiście można sobie 100l butlę wrzucić ale wtedy nie ma bagażnika :) Tak samo brak dojazdówki/koła to też gorsze niż jego obecność. Pytanie tylko, czy jazda ~~ 10zł taniej niż dieslem (nie mówiąc o benzynie!) rekompensuje brak koła zapasowego czy też niższy zasięg na tańszym paliwie. Jeśli nie, to ktoś ma na tyle dużo forsy i lubi ją przepalać, że o dieslu czy LPG mysleć nie musi i może kupować 5l silniki benzynowe :D



--
Michał

14 Data: Czerwiec 01 2008 14:14:35
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Sun, 01 Jun 2008 11:11:45 +0200, Michal_K napisał(a):

Poza tym autostradą, w nocy, przejechać 1000km to jest kwestia paru
godzin (8 np), kiedy wcale nie trzeba się zatrzymywać.

 8 godzin jazdy bez postoju? Jak dla mnie to jest proszenie się o problemy
z koncentracją jeśli nie jesteś tirmanem. LPG przynajmniej wymusza przerwy
w podróży :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

15 Data: Czerwiec 01 2008 16:12:37
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Michal_K 

Borys Pogoreło pisze:

Dnia Sun, 01 Jun 2008 11:11:45 +0200, Michal_K napisał(a):

Poza tym autostradą, w nocy, przejechać 1000km to jest kwestia paru godzin (8 np), kiedy wcale nie trzeba się zatrzymywać.

 8 godzin jazdy bez postoju?
A co za problem?

Jak dla mnie to jest proszenie się o problemy
z koncentracją jeśli nie jesteś tirmanem.
Nie takie rzeczy się robiło ;)



--
Michał

16 Data: Czerwiec 01 2008 16:46:47
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Sun, 01 Jun 2008 16:12:37 +0200, Michal_K napisał(a):

Poza tym autostradą, w nocy, przejechać 1000km to jest kwestia paru
godzin (8 np), kiedy wcale nie trzeba się zatrzymywać.

 8 godzin jazdy bez postoju?
A co za problem?

 Jak się uprzesz i masz pęcherz ze stali to pewnie i 16 da radę ;)
 Ale po co kusić los.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

17 Data: Czerwiec 02 2008 10:58:31
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 01 Jun 2008 16:12:37 +0200, Michal_K
wrote:

 8 godzin jazdy bez postoju?
A co za problem?

Znużenie za kółkiem.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

18 Data: Czerwiec 01 2008 23:55:19
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Michal_K"  napisał w wiadomości


Navi + lista
stacji a i tak stres, czy na pewno stacja działa i czy będzie czynna. I
gdybym miał- nawet na LPG- zamiast 400km, 1000km zasięgu, to by było super.

Stres to sie ma przed egzaminem a nie z powodu jazdy 100 km na drozszym
paliwie. Podajesz przypadek dotyczacy promila kierowcow a nawet jesli ktos
jedzie na wakacje to jest to okazjonalny  wyjazd i ma tak minimalny wplyw na
caloksztalt, ze nie warto go brac pod uwage.

Poza tym autostradą, w nocy, przejechać 1000km to jest kwestia paru
godzin (8 np), kiedy wcale nie trzeba się zatrzymywać.

A jak sie trzeba zatrzymac to co? Co to zmienia bo nadal nie rozumiem!?


Jeśli nie, to ktoś ma na tyle dużo
forsy i lubi ją przepalać, że o dieslu czy LPG mysleć nie musi i może
kupować 5l silniki benzynowe :D

A gdzie ekologia? Moze czas przestac sie ograniczac do wlasnego tylka i
pomyslec o swoich dzieciach i wnukach...

Picasso

19 Data: Czerwiec 02 2008 00:10:58
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Cavallino 


Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości news:

Stres to sie ma przed egzaminem a nie z powodu jazdy 100 km na drozszym paliwie. Podajesz przypadek dotyczacy promila kierowcow a nawet jesli ktos jedzie na wakacje to jest to okazjonalny  wyjazd i ma tak minimalny wplyw na caloksztalt, ze nie warto go brac pod uwage.

Tym niemniej w ten sposób w zeszłym roku, w drodze na wakacje przejechałem na benzynie 500 km więcej niż zamierzałem, a jadącemu ze mną kuzynowi (autem z silnikiem diesla) w rezultacie wyszły mniejsze koszty dojazdu.

20 Data: Czerwiec 02 2008 23:58:49
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Michal_K 

P_ablo pisze:

Użytkownik "Michal_K"  napisał w wiadomości Stres to sie ma przed egzaminem a nie z powodu jazdy 100 km na drozszym paliwie.
Oczywiście 100% racji, ale po coś się ten gaz (zamiast diesla) ma i głupio jest z niego nie korzystać. Oczywiście- no w razie konieczności włącza się benzyną i jadę dalej a nie w ramach protestu stoję na pasie awaryjnym aż się ktoś zainteresuje, ale jednak jest to wada.

Podajesz przypadek dotyczacy promila kierowcow
1/4 swojego rocznego przebiegu zrobiłem nie w Polsce, samochodem na LPG, więc jak dla mnie osobiście to nie promil a 1/4 :)

a nawet jesli ktos jedzie na wakacje to jest to okazjonalny  wyjazd
Tyle, że ja przez wakacje robię pod 10 000km i wygodniej jest dieslem, niestety.

A jak sie trzeba zatrzymac to co? Co to zmienia bo nadal nie rozumiem!?
Idąc tym tokiem rozumowania, to po co komu butla 40l jak wystarczy 10l, skoro zatrzymanie nic nie zmienia. 1000km w stosunku do 400km to jest dokładnie 2,5 raza częstsze zatrzymania. Mają znaczenie zwłaszcza dla mnie, który lubi po prostu długo jechać.

Jeśli nie, to ktoś ma na tyle dużo
forsy i lubi ją przepalać, że o dieslu czy LPG mysleć nie musi i może
kupować 5l silniki benzynowe :D

A gdzie ekologia?
No to jest osobna kwestia.


--
Michał

21 Data: Maj 31 2008 20:30:22
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: V-Tec 

P_ablo pisze:
[..]

oczywiscie gaz
- ON jeszcze podrozeje
- diesel drozszy w zakupie
- diesel drozszy w eksploatacji

eksploatacja = okresowa wymiana części i naprawy? Jeśli tak, to zgadzam się, jeśli dochodzą do tego koszty paliwa to niekoniecznie.

- diesel drozszy w naprawach
- diesel dymi i smierdzi
- kultura pracy - diesel o slusznej pojemnosci chodzi jak ciagnik siodlowy (np S400 CDI )

CDI jest jeszce ok, TDI to tragedia...

- przy dieslu trzeba nosic pampersy bo tankujesz raz na 1200 km

bez sensu

- diesel straaasznie brudzi sie przy wlewie

bezedura.

- tankujac ON musisz zima wysiadac z samochodu - na Auchan nie wysiadasz nawet jak placisz - procz oczywiscie paralitow / niedzielnych kierowcow ktorzy nie potrafia podjechac odpowiednio do okienka bez uszkodzenia lusterka

ROTFL :) nie wysilaj się tak ;)

- samochody z silnikami diesla czesciej ulegaja spaleniu

pierwsze słyszę

Tego ostatniego nie potrafie racjonalnie wytlumaczyc ale wiekszosc samochodow z wypalona komora silnika to wlasnie diesle...

??



W.

22 Data: Maj 31 2008 20:56:07
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: P_ablo 


Użytkownik "V-Tec"  napisał w wiadomości

P_ablo pisze:
[..]
oczywiscie gaz
- ON jeszcze podrozeje
- diesel drozszy w zakupie
- diesel drozszy w eksploatacji

eksploatacja = okresowa wymiana części i naprawy? Jeśli tak, to zgadzam
się, jeśli dochodzą do tego koszty paliwa to niekoniecznie.

- diesel drozszy w naprawach
- diesel dymi i smierdzi
- kultura pracy - diesel o slusznej pojemnosci chodzi jak ciagnik
siodlowy (np S400 CDI )

CDI jest jeszce ok, TDI to tragedia...

- przy dieslu trzeba nosic pampersy bo tankujesz raz na 1200 km

bez sensu

- diesel straaasznie brudzi sie przy wlewie

bezedura.

- tankujac ON musisz zima wysiadac z samochodu - na Auchan nie wysiadasz
nawet jak placisz - procz oczywiscie paralitow / niedzielnych kierowcow
ktorzy nie potrafia podjechac odpowiednio do okienka bez uszkodzenia
lusterka

ROTFL :) nie wysilaj się tak ;)

- samochody z silnikami diesla czesciej ulegaja spaleniu

pierwsze słyszę

Tego ostatniego nie potrafie racjonalnie wytlumaczyc ale wiekszosc
samochodow z wypalona komora silnika to wlasnie diesle...

??

Nie bede sie odnosil do kazdego z osobna bo generalnie robilem sobie jaja.
Niejeden argument podnoszony przez dieslowcow jest tak naciagany jak te
moje...

Picasso

23 Data: Maj 31 2008 21:50:31
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Sławomir Siwek 


Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości news:g1rk21> oczywiscie gaz

- ON jeszcze podrozeje
- diesel dymi i smierdzi
z spalony nawianiacz z LPG tak jedzie, że czuć jak się jedzie za samochodem z LPG

24 Data: Maj 31 2008 23:34:47
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Sławomir Siwek" <@> napisał w wiadomości


z spalony nawianiacz z LPG tak jedzie, że czuć jak się jedzie za
samochodem z LPG

Masz PH z tym argumentem bo merkaptan etylowy spala sie w 100%... Smierdziec
moze jedynie za samochodem ktory ma niesprawna instalacje i zbyt bogata
mieszanke!

Picasso

25 Data: Czerwiec 01 2008 11:14:34
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Michal_K 

Sławomir Siwek pisze:


Użytkownik "P_ablo"  napisał w wiadomości news:g1rk21> oczywiscie gaz
- ON jeszcze podrozeje
- diesel dymi i smierdzi
z spalony nawianiacz z LPG tak jedzie, że czuć jak się jedzie za samochodem z LPG
Zapraszam do jazdy za moją zagazowaną Prelude, potem do nosa do rury wydechowej a potem no to nie wiem- gdzieś w okolice katalizatora włożyć rurkę i do nosa. Jak wyczujesz nawaniacz LPG to samochód jest Twój :)


--
Michał

26 Data: Czerwiec 01 2008 14:12:18
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Sat, 31 May 2008 21:50:31 +0200, Sławomir Siwek napisał(a):

- ON jeszcze podrozeje
- diesel dymi i smierdzi
z spalony nawianiacz z LPG tak jedzie, że czuć jak się jedzie za samochodem
z LPG

 Zawsze mnie fascynował ten argument. Od ponad 3 lat mam bliższą znajomość
z LPG i tylko *raz* czułem za innym samochodem ten zapach. Czy wy
mieszkacie w jakimś zagłębiu kowali-gazowników? :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

27 Data: Maj 31 2008 15:27:33
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Agent 


Użytkownik  napisał w wiadomości

przy dzisiejszych cenach ON warto sie nad tym zastanowic,
gdybyscie mieli do wyboru na co byscie postawili? (instalacja w aucie
k. 2003r.)

Znowu to samo...

28 Data: Maj 31 2008 15:47:53
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Mateusz Mirski 

 pisze:

przy dzisiejszych cenach ON warto sie nad tym zastanowic,
gdybyscie mieli do wyboru na co byscie postawili? (instalacja w aucie
k. 2003r.)

Z gazem nie wszędzie zaparkujesz. Większość parkingów podziemnych odpada.

--
Pozdrawiam
Mateusz Mirski

29 Data: Maj 31 2008 16:52:10
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Luky 

Mateusz Mirski pisze:

Z gazem nie wszędzie zaparkujesz. Większość parkingów podziemnych odpada.

teraz pytam bo nie wiem więc się nie śmiać:
1.jak oni to sprawdzają? ja naprzykład mam wlew lpg przy wlewie od pb więc nie widać bo jest za klapką. Skąd oni -na tym parkingu będą wiedziec że jade na lpg ? :D

2.inny przykład - mam lpg ale nie mam , tj. mam pusto w zbiorniku i podjżdżam na taki parking na Pb - co wtedy?[zakłądając że ten korek byłoby widać :)]

30 Data: Maj 31 2008 20:58:25
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Mateusz Mirski 

Luky pisze:

Mateusz Mirski pisze:
Z gazem nie wszędzie zaparkujesz. Większość parkingów podziemnych odpada.

teraz pytam bo nie wiem więc się nie śmiać:
1.jak oni to sprawdzają? ja naprzykład mam wlew lpg przy wlewie od pb więc nie widać bo jest za klapką. Skąd oni -na tym parkingu będą wiedziec że jade na lpg ? :D

2.inny przykład - mam lpg ale nie mam , tj. mam pusto w zbiorniku i podjżdżam na taki parking na Pb - co wtedy?[zakłądając że ten korek byłoby widać :)]

Ja tam nie wiem, w pierwszym przypadku pewnie nikt nic nie powie, bo skąd ma wiedzieć, w drugim pewnie, jakby ktoś sprawdzał, to nie wpuści. Nie zmienia to faktu, że w pewnych sytuacjach gaz może spowodować zagrożenie (nie wiem, jak często może tak być, ale jakieś tam racjonalne wytłumaczenie zakazu istnieje). W takiej sytuacji, jeśli ktoś chce pozostać w zgodzie z przepisami, musi liczyć się z tym, że pewne parkingi będą nieosiągalne.

--
Pozdrawiam
Mateusz Mirski

31 Data: Maj 31 2008 18:24:15
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Fotelik 


Użytkownik  napisał w wiadomości

przy dzisiejszych cenach ON warto sie nad tym zastanowic,
gdybyscie mieli do wyboru na co byscie postawili? (instalacja w aucie
k. 2003r.)

Jeszcze jedna zaleta LPG
Nie brudzisz sobie łapek na stacji
Zawsze Ci ktoś nalewa :)

32 Data: Maj 31 2008 20:15:27
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: stebi 

Fotelik pisze:

Jeszcze jedna zaleta LPG
Nie brudzisz sobie łapek na stacji
Zawsze Ci ktoś nalewa :)

Ma to też minusy:
- czekanie za obsługą,
- czasami częste "awarie, dostawy, burze itp..."

Pozdr.
stebi

P.S.
Jest jeszcze jedna wada - zawracasz dupe obsłudze stacji.

No chyba, że tankujesz u "Pana Zdzisia" co ma prywatną stację gdzie stoi Pan Zenek i tylko czeka żeby Ci nalać.

33 Data: Maj 31 2008 20:34:12
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Piotrek 

Ma to też minusy:
- czekanie za obsługą,

czasami sie to zdazy, ale mnie dosc rzadko, raz na 20-30 tankowan :)
rekord kiedys na BP gdzie czekalem 5 min i pojechalem na druga stacje
oddalona o jakies 500 m :)

- czasami częste "awarie, dostawy, burze itp..."

a to rzadkosc, ja pamietam moze z 3-4 przypadki w ciagu kilku lat ze nie
mogelm zatankowac bo byla dostawa czy cos nie dzialalo.

P.S.
Jest jeszcze jedna wada - zawracasz dupe obsłudze stacji.

mechanikowi tez zawracasz dupe jak jedziesz na wymiane oleju? pani na kasie
tez zawracasz dupe jak chcesz zaplacic za zakupiony towar?
pracownicy na stacji sa w pracy i wykonuja pewne uslugi i nie ma znaczenia
czy ta usluga jest nalanie ci gazu czy skasowanie za zatankowanie ropy.

--
pzdr
piotrek

34 Data: Czerwiec 01 2008 03:11:57
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: SOCAR 

On Sat, 31 May 2008 20:34:12 +0200, Piotrek wrote:

mechanikowi tez zawracasz dupe jak jedziesz na wymiane oleju? pani na kasie
tez zawracasz dupe jak chcesz zaplacic za zakupiony towar?

No oczywiście. A nie słyszałeś o idealnym kliencie? "Dawaj hajc i
wypierd***". Ulubieniec sprzedawców ;-)



--
SOCAR

35 Data: Czerwiec 01 2008 10:26:51
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Piotrek 

No oczywiście. A nie słyszałeś o idealnym kliencie? "Dawaj hajc i
wypierd***". Ulubieniec sprzedawców ;-)

oczywiscie masz racje, tacy tez sa. ale takiego to spotkasz wszedzie, nie
tylko na stacji:)
dlatego takich ulubiencow pomijam, mowie o normalnych ludziach ktorzy
reprezentuja jakis tam poziom:)

--
pzdr
piotrek

36 Data: Czerwiec 01 2008 14:17:55
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Sat, 31 May 2008 20:34:12 +0200, Piotrek napisał(a):

- czasami częste "awarie, dostawy, burze itp..."

a to rzadkosc, ja pamietam moze z 3-4 przypadki w ciagu kilku lat ze nie
mogelm zatankowac bo byla dostawa czy cos nie dzialalo.

 To niestety dość często się trafia jeśli ktoś jeździ wieczorami.
Wrocławskie Shelle cierpią na tę przypadłość, że po godz. ~20 jest duża
szansa na spotkanie karteczki "Brak LPG".

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

37 Data: Czerwiec 01 2008 16:36:01
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Piotrek 

To niestety dość często się trafia jeśli ktoś jeździ wieczorami.
Wrocławskie Shelle cierpią na tę przypadłość, że po godz. ~20 jest duża
szansa na spotkanie karteczki "Brak LPG".

heh no to ja wlasnie mialem jeden przypadek przy A4 w okolicy Wroclawia jak
wracalem ze Szczecina ze mnie przywitala karteczka ze LPG brak :)
szczerze wspolczuje w takim razie z tego powodu. w krakowie jesli mnie
pamiec nie myli czekalem raz jak byla dostawa gazu ale to moze 5 min bo juz
koncowka byla.
oprocz tego zawsze gaz jest i niema problemu z tankowaniem o kazdej porze
dnia i nocy :)

--
pzdr
piotrek

38 Data: Czerwiec 02 2008 10:59:22
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sat, 31 May 2008 18:24:15 +0200, "Fotelik"
 wrote:

Jeszcze jedna zaleta LPG
Nie brudzisz sobie łapek na stacji
Zawsze Ci ktoś nalewa :)

W Polsce. Poza nią - nalewasz sam.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

39 Data: Czerwiec 03 2008 17:02:49
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: nom 

U mnie na gazie nie pracuje pompa paliwa, a więc te 80W
(5,8A mierzone amperomierzem) jakie pobiera pompa paliwa może po części
zrekompensować żużycie prądu jakie powoduje jazda na światłach przez całą
dobę. :-)
Na benzynie bez tankowanie udalo mi się najwięcej pokonać 870km, na gazie
jak zatankują mi 42litrową butlę 40 litrami gazu (wiem, że tak się nie
powinno) to mogę w trasie przejechać 1370km bez między tankowania, tylko
po co? :-)

40 Data: Czerwiec 03 2008 17:04:03
Temat: Re: gaz sekwencja vs diesel
Autor: nom 

Aha, i jeszcze jedno, na drodzę do pracy (15km) jest więcej stacji z LPG
niż z benzyną. :D

gaz sekwencja vs diesel



Grupy dyskusyjne