gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyczep noæ
1 | Data: Kwiecien 09 2015 08:17:44 |
Temat: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyczep noæ | |
Autor: megrims | OdnoszÄ™ wra¿enie, ¿e w Cl'u ciÄ…gle mi siÄ™ Å›lizgajÄ… opony 2 |
Data: Kwiecien 09 2015 11:05:27 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ | Autor: Adam | W dniu 2015-04-09 o 08:17, megrims pisze: Odnoszê wra¿enie, ¿e w Cl'u ci±gle mi siê ¶lizgaj± opony P³ytki bie¿nik ma znaczenie w zasadzie jedynie w po³±czeniu z wod±. Stwardnia³a guma - najczê¶ciej. Proces wulkanizacji jest zatrzymywany, ale nie przerywany. Z wiekiem guma siê starzeje, trac±c na przyczepno¶ci. Mo¿na spróbowaæ troszkê "zeszlifowaæ" wierzchni± warstwê - je¶li opona by³a przechowywana w z³ych warunkach, to mo¿e tylko powierzchniowo siê utwardzi³a. Oczywi¶cie zdjêcie wierzchniej warstwy to nie zjechanie ca³ego bie¿nika, tylko raczej u³amka milimetra po grubo¶ci. Jeszcze kolejna przyczyna: stosowanie ró¿nego rodzaju "nab³yszczaczy" lub "mleczek" do konserwacji opon. Niektóre potrafi± znacznie obni¿yæ wspó³czynnik tarcia - znam przypadek, ¿e po asfalcie je¼dzi³o siê jak po mokrej trawie. Czy w Twoim Cl dyfer ma wiskozê? Ja czasem te¿ miewam problemy z utrzymaniem mocy w ryzach, przesiadaj±c siê z jakiego¶ Subaraka do "o¶ki" - jednak cztery ko³a potrafi± du¿o wiêcej. -- Pozdrawiam. Adam 3 |
Data: Kwiecien 09 2015 17:07:27 | Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyczepnoæ | Autor: Cavallino |
OdnoszÄ™ wra¿enie, ¿e w Cl'u ciÄ…gle mi siÄ™ Å›lizgajÄ… opony IMO to ostatnie. Nikt kto choć raz próbowa³ pojechać normalnym autem, do ¿adnego badziewia z tylnym napÄ™dem nie bÄ™dzie ju¿ mia³ zaufania. 4 |
Data: Kwiecien 09 2015 23:01:04 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ | Autor: Adam | W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:
Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napêdem"? Przecie¿ auta z tylnym napêdem s± bardziej przewidywalne, ³atwiej nimi je¼dziæ po zakrêtach. Przy odpowiedniej mocy silnika skrêcasz lekko kierownicê, a promieñ zakrêtu regulujesz gazem ;) Wiele lat temu mia³em przez pewien czas (chyba a¿ kilka miesiêcy) trudno¶ci po zmianie auta z tylnonapêdowego (na takich siê wychowa³em) na przednionapêdowe - technika jazdy w zakrêtach czy po¶lizgu jest dok³adnie odwrotna. Oczywi¶cie je¶li tylnonapêdowe ma charakterystykê nadsterown±, a przednionapêdowe - podsterown±. Pó¼niej ju¿ wyrobi³em nawyki, i zmiana auta raczej nie robi mi problemu. No, chyba, ¿e to jaki¶ ¼le wywa¿ony pickup albo Hyundai H100 na ¶niegu :( Jeszcze jedno: Twoje sformu³owanie "normalne auto". Jako¶ tak siê sk³ada, ¿e przez ponad 100 lat auta mia³y tylny napêd. Do tej pory lepsze auta nadal maj± tylny napêd. I nie jest to problem przegubów homokinetycznych. -- Pozdrawiam. Adam 5 |
Data: Kwiecien 09 2015 23:07:09 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ | Autor: megrims | On 2015-04-09 23:01, Adam wrote: Jeszcze jedno: Twoje sformu³owanie "normalne auto". Kiedy ostatnio by³ flame pomiêdzy zwolennikami RWD a FWD? 6 |
Data: Kwiecien 09 2015 23:13:59 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ | Autor: Adam | W dniu 2015-04-09 o 23:07, megrims pisze: On 2015-04-09 23:01, Adam wrote: Zawsze tak by³o i zawsze bêdzie ;) Choæ ostatnio by³o o skrzyni rêcznej/automatycznej. A dawniej na innych grupach k³ócili siê "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami Atari, teraz Windows/Linux. Ale gimnazjada ju¿ ¶pi, mo¿e nie bêdzie tak ¼le ;) -- Pozdrawiam. Adam 7 |
Data: Kwiecien 09 2015 23:16:48 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ | Autor: megrims | On 2015-04-09 23:13, Adam wrote: W dniu 2015-04-09 o 23:07, megrims pisze: RWD jest najlepszy na ¶wiecie. Tylko pipy je¿d¿± FWD albo 4x4. ROTFL 8 |
Data: Kwiecien 09 2015 23:33:12 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello megrims, RWD jest najlepszy na ¶wiecie.Kiedy ostatnio by³ flame pomiêdzy zwolennikami RWD a FWD?Zawsze tak by³o i zawsze bêdzie ;) Jest. Tylko pipy je¿d¿± FWD albo 4x4. Ale nie rób ze mnie pipy tylko dlatego, ¿e nieszczêsnego nie staæ na RWD :( ROTFL Wcale mi nie do ¶miechu. Kcesz f dzióp? ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 9 |
Data: Kwiecien 09 2015 23:58:59 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ | Autor: Adam | W dniu 2015-04-09 o 23:33, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello megrims, I ode mnie tesz f dzióp! I to 3 razy: - bo je¿d¿ê na codzieñ automatem - bo mam Amigê - bo wolê 4x4 oraz dodatkowo czwarty raz - bo wolê RWD - wiêc f dzióp tak jeszcze dla utrwalenia ;) -- Pozdrawiam. Adam 10 |
Data: Kwiecien 10 2015 00:21:18 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Adam, I ode mnie tesz f dzióp!Jest.RWD jest najlepszy na ¶wiecie.Kiedy ostatnio by³ flame pomiêdzy zwolennikami RWD a FWD?Zawsze tak by³o i zawsze bêdzie ;) Ale ja te¿ wolê RWD! Tylko mnie nie staæ :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 11 |
Data: Kwiecien 10 2015 02:34:46 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ | Autor: Pawel O'Pajak | Powitanko, Ale ja te¿ wolê RWD! Tylko mnie nie staæ:( Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek: http://otomoto.pl/osobowe/skoda/120 Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mro¿ek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com 12 |
Data: Kwiecien 10 2015 09:51:48 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Pawel, Powitanko, Ale ja te¿ wolê RWD! Tylko mnie nie staæ:( Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek: To ma byæ pojazd dla przyjemno¶ci a nie katowania siê. Nie jestem masochist±. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 13 |
Data: Kwiecien 10 2015 19:22:41 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ | Autor: Cavallino |
W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze: A potem przychodzi zima, albo popada deszcz i ty³ wyprzedza resztê auta. Dziêkujê postojê, dla mnie rozwi±zywanie problemów, których nie ma w innych rodzajach napêdu mija siê z celem. 14 |
Data: Kwiecien 10 2015 15:56:38 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ | Autor: Przemek | Nie wiem czemu do¶wiadczenia z malucha przenosisz na inne auta z tym napêdem. U¿ytkujê 2 auta(fwd i rwd) i w zimie zdecydowanie wolê je¼dziæ tym z napêdem na ty³(mowa o je¼dzie, a nie zabawie). Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracê trakcjê na ¶liskim, wystarczy odj±æ gazu i auto samo ustawia siê na tor jazdy. Oczywi¶cie na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia - mo¿liwo¶æ kierowania napêdzan± osi± jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na ¶liskim jest wiêcej niepewno¶ci. ¯adne z aut nie ma esp, wiêc ca³a kontrola w rêkach i nogach kierowcy. Co prawda, najchêtniej zim± wybiera³bym 4wd, ale nie posiadam :) 15 |
Data: Kwiecien 11 2015 07:58:37 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ | Autor: Cavallino |
Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracê trakcjê na ¶liskim, wystarczy odj±æ gazu i auto samo ustawia siê na tor jazdy. I to jest niby bardziej przewidywalne od sytuacji, w której gaz praktycznie nie ma wp³ywu na tor jazdy? Jakim cudem? Oczywi¶cie na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia Nie tylko pod blokiem. Wystarczy trochê ¶niegu i RWD zostaj± tam gdzie sta³y, bo z wyjazdem ciê¿ko. Z FWD ruszasz i jedziesz, o AWD nie wspominaj±c. - mo¿liwo¶æ kierowania napêdzan± osi± jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na ¶liskim jest >wiêcej niepewno¶ci. Jasne. Ale i tak z 10 razy mniej ni¿ przy RWD, bo jedyne co grozi podczas po¶lizgu przy przyspieszaniu to brak przyspieszenia, a nie obrót auta. ¯adne z aut nie ma esp, wiêc ca³a kontrola w rêkach i nogach kierowcy. Co prawda, najchêtniej zim± wybiera³bym 4wd, ale nie posiadam :) No w³a¶nie - wiêc o czym mowa? Dwa moje ostatnie auta to AWD i innych ju¿ d³ugo nie bêdzie. 16 |
Data: Kwiecien 09 2015 18:05:15 | Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyczepnoæ | Autor: J.F. | U¿ytkownik "megrims" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup OdnoszÄ™ wra¿enie, ¿e w Cl'u ciÄ…gle mi siÄ™ Å›lizgajÄ… opony Im mniej bieznika tym lepiej trzyma ... na suchym. Bieznik jest na deszcze. Czy mo¿e mi siÄ™ wydaje, bo Nowy jak rozumiem tez ma pierdolniecie, bo inaczej bys nie mial wrazenia. Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej. Auto domyslam sie nowe, i czujnikow ABS nie ma co podejrzewac o awarie ? Bo ta lampka raczej nie mruga bez powodu... J. 17 |
Data: Kwiecien 09 2015 19:56:33 | Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyczepnoæ | Autor: Cavallino |
Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej. No co Ty - mówi o swoim starym mesiu. 18 |
Data: Kwiecien 09 2015 21:05:46 | Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyczepnoæ | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Cavallino" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.No co Ty - mówi o swoim starym mesiu. Ale raczej nie mozna podejrzewac, ze po druciarskiej naprawie czujnik ABS szwankuja ? Czy jednak mozna, bo kolizje byly ? J. 19 |
Data: Kwiecien 09 2015 22:33:01 | Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyc zepnoæ | Autor: megrims | On 2015-04-09 21:05, J.F. wrote: U¿ytkownik "Cavallino" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup c63 ju¿ dawno nie ma. Znaczy jest tu: http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwarancji-C24870331.html oczywiÅ›cie bezwypadek :D od 2 lat tam stoi. KiedyÅ› oglÄ…da³em go jak by³em w Krakowie - zrobiony druciarsko. Trzeba by z 15 wsadzić, aby doprowadzić go do orygina³u. CL nie ma wypadkowej przesz³oÅ›ci - nikt nie zginÄ…³, ani nie by³ szpitalu powy¿ej 7 dni ;). Co do opon, to zosta³y kupione pó³tora roku temu przed poprzedniÄ… zimÄ…. ZimÄ™ przele¿a³y w cieple, na wiosnÄ™ za³o¿one. Yokohama ADVAN Sport V103. Z hamowaniem nie ma problemu, ale z przyÅ›pieszaniem koszmar. 20 |
Data: Kwiecien 09 2015 22:42:37 | Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyc zepnoæ C.D. | Autor: megrims | On 2015-04-09 22:33, megrims wrote: c63 ju¿ dawno nie ma. Znaczy jest tu:BTW: licznik cofniÄ™ty. Jak sprzedawa³em go, to mia³ wiÄ™cej, a jak widzia³em rok temu, to mia³ 80kkm. Masakra. 21 |
Data: Kwiecien 10 2015 03:00:42 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ C.D. | Autor: Budzik | U¿ytkownik megrims ... Zg³aszaj na policje!c63 ju¿ dawno nie ma. Znaczy jest tu:BTW: licznik cofniêty. Jak sprzedawa³em go, to mia³ wiêcej, 22 |
Data: Kwiecien 10 2015 05:35:15 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ C.D. | Autor: megrims | On 2015-04-10 05:00, Budzik wrote: U¿ytkownik megrims ...Przepraszam. Post skasowa³em. Na zdjêciach jest ca 60k, a w opisie ca 90k. Bije siê w piersi. Ale naprawde, jak widzia³em stan tego auta, to ¿al. 23 |
Data: Kwiecien 10 2015 09:31:18 | Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ C.D. | Autor: Budzik | U¿ytkownik megrims ... :)Przepraszam. Post skasowa³em. Na zdjêciach jest ca 60k,Zg³aszaj na policje!c63 ju¿ dawno nie ma. Znaczy jest tu:BTW: licznik cofniêty. Jak sprzedawa³em go, to mia³ wiêcej, Przy przebiegach 60-90 tysiecy to chyba nikt nie cofa :) Cofanie zaczyna siê jak przekrocz± 200 tysiecy. Chociaz moze przy takich autach jak Twoje to jest inaczej - nie wiem, zakup takiego jeszcze nie zaprzata³ mojej g³owy :) 24 |
Data: Kwiecien 11 2015 08:34:15 | Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyc zepnoæ | Autor: _MichaÅ‚ | On 2015-04-09 08:17, megrims wrote: OdnoszÄ™ wra¿enie, ¿e w Cl'u ciÄ…gle mi siÄ™ Å›lizgajÄ… opony FWD vs RWD ;) Ostatnio sobie znowu kupi³em FWD "dla jaj" i nim chwile poje¼dzi³em, vs RWD jednak jest przepaæ w jakoÅ›ci prowadzenia. tylko FWD ma szperÄ™ z przodu (chyba) RWD z ty³u na 100% nie ma. btw. jak z CL masz mechanicznÄ… szpere czy dziobie, czy mo¿e od razu dziobie i dusi ? tylko auta chyba mia³y mniejszÄ… moc, bo jedno to L5 drugie V12, oba leciwe z czasów kiedy nawigacja by³a 4:3 :) Moje doÅ›wiadczenia sÄ… takie: -FWD siÄ™ lepiej prowadzi, mo¿liwoæ przyÅ›pieszania w zakrÄ™tach i wyprowadzanie gazem to jest to ;) i kontrolowane ustawianie auta bokiem. -powy¿ej 150km/h oba auta sÄ… baaardzo podobne (pomijam ze jedno idzie do ~240km/h drugie do 292km/h) -90..150km/h bardzo czuć ró¿nicÄ™ FWD/RWD ty³ siada i przy RWD jest "walka" jak siÄ™ przyÅ›piesza "na pe³nej pi¼dzie" - i celowanie w drogÄ™. FWD rwie tylko na koleinach pe³nych wody, jak oba ko³a wpadnÄ… szaleje (i robi strugi wody na 3 metry). -0..90km/h, szaleÅ„stwo generalnie DSC w RWD dziobie ca³y czas, ka¿de przyÅ›pieszenie na zakrÄ™cie od razu odpala systemy bezpieczeÅ„stwa raz na ~80 razy siÄ™ myli i ty³ zaczyna wyprzedzać przód... (BMW). FWD w zakrÄ™cie daje siÄ™ "rzucić bokiem" na 1 lub 2, przy tych prÄ™dkoÅ›ciach odpuszczajÄ…c gaz (brak ESP, brak automatycznego dodawania gazu), i tym gazem regulować wychy³ ;) Opony: -RWD jest wra¿liwy na profil opony i to czuć ;) FWD nie :) DO rzeczy: > > na moje oko wra¿enie i siÄ™ wydaje < < druga sprawa ze mia³em 2 krotnÄ… ró¿nice mocy, i 2.5sek ró¿nicy w rozpÄ™dzaniu do 100km/h, to RWD mia³o gorzej ;) co do samych opon czuć jak siÄ™ temperatura ich dobra robi (np. zimówek) i jak siÄ™ poprawia prowadzenie, co do marek: michelin i continental to #1 btw. jak opony przekazujÄ… ¿e sÄ… zu¿yte ? jakaÅ› wtyczka do czujnika ciÅ›nienia ? -- - This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active. http://www.avast.com |