Grupy dyskusyjne   »   grubość bieżnia i wiek opon a przyczep ność

gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyczep noæ



1 Data: Kwiecien 09 2015 08:17:44
Temat: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyczep noæ
Autor: megrims 

OdnoszÄ™ wra¿enie, ¿e w Cl'u ciÄ…gle mi siÄ™ Å›lizgajÄ… opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepnoæ
wynika ze zu¿ytego bie¿nika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardnia³a guma). Czy mo¿e mi siÄ™ wydaje, bo
przez ostatnie pó³ roku je¼dzi³em autem, które ma pierdolniÄ™cie
i napęd na 2 osie?



2 Data: Kwiecien 09 2015 11:05:27
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ
Autor: Adam 

W dniu 2015-04-09 o 08:17, megrims pisze:

Odnoszê wra¿enie, ¿e w Cl'u ci±gle mi siê ¶lizgaj± opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepno¶æ
wynika ze zu¿ytego bie¿nika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardnia³a guma). Czy mo¿e mi siê wydaje, bo
przez ostatnie pó³ roku je¼dzi³em autem, które ma pierdolniêcie
i napêd na 2 osie?

P³ytki bie¿nik ma znaczenie w zasadzie jedynie w po³±czeniu z wod±.
Stwardnia³a guma - najczê¶ciej. Proces wulkanizacji jest zatrzymywany, ale nie przerywany. Z wiekiem guma siê starzeje, trac±c na przyczepno¶ci. Mo¿na spróbowaæ troszkê "zeszlifowaæ" wierzchni± warstwê - je¶li opona by³a przechowywana w z³ych warunkach, to mo¿e tylko powierzchniowo siê utwardzi³a. Oczywi¶cie zdjêcie wierzchniej warstwy to nie zjechanie ca³ego bie¿nika, tylko raczej u³amka milimetra po grubo¶ci.
Jeszcze kolejna przyczyna: stosowanie ró¿nego rodzaju "nab³yszczaczy" lub "mleczek" do konserwacji opon. Niektóre potrafi± znacznie obni¿yæ wspó³czynnik tarcia - znam przypadek, ¿e po asfalcie je¼dzi³o siê jak po mokrej trawie.

Czy w Twoim Cl dyfer ma wiskozê?

Ja czasem te¿ miewam problemy z utrzymaniem mocy w ryzach, przesiadaj±c siê z jakiego¶ Subaraka do "o¶ki" - jednak cztery ko³a potrafi± du¿o wiêcej.


--
Pozdrawiam.

Adam

3 Data: Kwiecien 09 2015 17:07:27
Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyczepnoæ
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "megrims"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

OdnoszÄ™ wra¿enie, ¿e w Cl'u ciÄ…gle mi siÄ™ Å›lizgajÄ… opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepnoæ
wynika ze zu¿ytego bie¿nika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardnia³a guma). Czy mo¿e mi siÄ™ wydaje, bo
przez ostatnie pó³ roku je¼dzi³em autem, które ma pierdolniÄ™cie
i napęd na 2 osie?

IMO to ostatnie.
Nikt kto choć raz próbowa³ pojechać normalnym autem, do ¿adnego badziewia z tylnym napÄ™dem nie bÄ™dzie ju¿ mia³ zaufania.

4 Data: Kwiecien 09 2015 23:01:04
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ
Autor: Adam 

W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:


U¿ytkownik "megrims"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Odnoszê wra¿enie, ¿e w Cl'u ci±gle mi siê ¶lizgaj± opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepno¶æ
wynika ze zu¿ytego bie¿nika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardnia³a guma). Czy mo¿e mi siê wydaje, bo
przez ostatnie pó³ roku je¼dzi³em autem, które ma pierdolniêcie
i napêd na 2 osie?

IMO to ostatnie.
Nikt kto choæ raz próbowa³ pojechaæ normalnym autem, do ¿adnego
badziewia z tylnym napêdem nie bêdzie ju¿ mia³ zaufania.


Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napêdem"?
Przecie¿ auta z tylnym napêdem s± bardziej przewidywalne, ³atwiej nimi je¼dziæ po zakrêtach. Przy odpowiedniej mocy silnika skrêcasz lekko kierownicê, a promieñ zakrêtu regulujesz gazem ;)

Wiele lat temu mia³em przez pewien czas (chyba a¿ kilka miesiêcy) trudno¶ci po zmianie auta z tylnonapêdowego (na takich siê wychowa³em) na przednionapêdowe - technika jazdy w zakrêtach czy po¶lizgu jest dok³adnie odwrotna. Oczywi¶cie je¶li tylnonapêdowe ma charakterystykê nadsterown±, a przednionapêdowe - podsterown±.
Pó¼niej ju¿ wyrobi³em nawyki, i zmiana auta raczej nie robi mi problemu. No, chyba, ¿e to jaki¶ ¼le wywa¿ony pickup albo Hyundai H100 na ¶niegu :(

Jeszcze jedno: Twoje sformu³owanie "normalne auto".
Jako¶ tak siê sk³ada, ¿e przez ponad 100 lat auta mia³y tylny napêd. Do tej pory lepsze auta nadal maj± tylny napêd. I nie jest to problem przegubów homokinetycznych.


--
Pozdrawiam.

Adam

5 Data: Kwiecien 09 2015 23:07:09
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ
Autor: megrims 

On 2015-04-09 23:01, Adam wrote:
(ciach)

Jeszcze jedno: Twoje sformu³owanie "normalne auto".
Jako¶ tak siê sk³ada, ¿e przez ponad 100 lat auta mia³y tylny napêd. Do
tej pory lepsze auta nadal maj± tylny napêd. I nie jest to problem
przegubów homokinetycznych.



Kiedy ostatnio by³ flame pomiêdzy zwolennikami RWD a FWD?

6 Data: Kwiecien 09 2015 23:13:59
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ
Autor: Adam 

W dniu 2015-04-09 o 23:07, megrims pisze:

On 2015-04-09 23:01, Adam wrote:
(ciach)
Jeszcze jedno: Twoje sformu³owanie "normalne auto".
Jako¶ tak siê sk³ada, ¿e przez ponad 100 lat auta mia³y tylny napêd. Do
tej pory lepsze auta nadal maj± tylny napêd. I nie jest to problem
przegubów homokinetycznych.



Kiedy ostatnio by³ flame pomiêdzy zwolennikami RWD a FWD?


Zawsze tak by³o i zawsze bêdzie ;)
Choæ ostatnio by³o o skrzyni rêcznej/automatycznej.

A dawniej na innych grupach k³ócili siê "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami Atari, teraz Windows/Linux.

Ale gimnazjada ju¿ ¶pi, mo¿e nie bêdzie tak ¼le ;)



--
Pozdrawiam.

Adam

7 Data: Kwiecien 09 2015 23:16:48
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ
Autor: megrims 

On 2015-04-09 23:13, Adam wrote:

W dniu 2015-04-09 o 23:07, megrims pisze:
On 2015-04-09 23:01, Adam wrote:
(ciach)
Jeszcze jedno: Twoje sformu³owanie "normalne auto".
Jako¶ tak siê sk³ada, ¿e przez ponad 100 lat auta mia³y tylny napêd. Do
tej pory lepsze auta nadal maj± tylny napêd. I nie jest to problem
przegubów homokinetycznych.



Kiedy ostatnio by³ flame pomiêdzy zwolennikami RWD a FWD?


Zawsze tak by³o i zawsze bêdzie ;)
Choæ ostatnio by³o o skrzyni rêcznej/automatycznej.

A dawniej na innych grupach k³ócili siê "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami
Atari, teraz Windows/Linux.

Ale gimnazjada ju¿ ¶pi, mo¿e nie bêdzie tak ¼le ;)




RWD jest najlepszy na ¶wiecie. Tylko pipy je¿d¿± FWD albo 4x4.
ROTFL

8 Data: Kwiecien 09 2015 23:33:12
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello megrims,

Thursday, April 9, 2015, 11:16:48 PM, you wrote:

[...]

Kiedy ostatnio by³ flame pomiêdzy zwolennikami RWD a FWD?
Zawsze tak by³o i zawsze bêdzie ;)
Choæ ostatnio by³o o skrzyni rêcznej/automatycznej.
A dawniej na innych grupach k³ócili siê "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami
Atari, teraz Windows/Linux.
Ale gimnazjada ju¿ ¶pi, mo¿e nie bêdzie tak ¼le ;)
RWD jest najlepszy na ¶wiecie.

Jest.

Tylko pipy je¿d¿± FWD albo 4x4.

Ale nie rób ze mnie pipy tylko dlatego, ¿e nieszczêsnego nie staæ na
RWD :(

ROTFL

Wcale mi nie do ¶miechu. Kcesz f dzióp? ;)


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

9 Data: Kwiecien 09 2015 23:58:59
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ
Autor: Adam 

W dniu 2015-04-09 o 23:33, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello megrims,

Thursday, April 9, 2015, 11:16:48 PM, you wrote:

[...]

Kiedy ostatnio by³ flame pomiêdzy zwolennikami RWD a FWD?
Zawsze tak by³o i zawsze bêdzie ;)
Choæ ostatnio by³o o skrzyni rêcznej/automatycznej.
A dawniej na innych grupach k³ócili siê "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami
Atari, teraz Windows/Linux.
Ale gimnazjada ju¿ ¶pi, mo¿e nie bêdzie tak ¼le ;)
RWD jest najlepszy na ¶wiecie.

Jest.

Tylko pipy je¿d¿± FWD albo 4x4.

Ale nie rób ze mnie pipy tylko dlatego, ¿e nieszczêsnego nie staæ na
RWD :(

ROTFL

Wcale mi nie do ¶miechu. Kcesz f dzióp? ;)


I ode mnie tesz f dzióp!

I to 3 razy:
- bo je¿d¿ê na codzieñ automatem
- bo mam Amigê
- bo wolê 4x4
oraz dodatkowo czwarty raz
- bo wolê RWD - wiêc f dzióp tak jeszcze dla utrwalenia ;)


--
Pozdrawiam.

Adam

10 Data: Kwiecien 10 2015 00:21:18
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Adam,

Thursday, April 9, 2015, 11:58:59 PM, you wrote:

Kiedy ostatnio by³ flame pomiêdzy zwolennikami RWD a FWD?
Zawsze tak by³o i zawsze bêdzie ;)
Choæ ostatnio by³o o skrzyni rêcznej/automatycznej.
A dawniej na innych grupach k³ócili siê "wyznawcy" Amigi ze zwolennikami
Atari, teraz Windows/Linux.
Ale gimnazjada ju¿ ¶pi, mo¿e nie bêdzie tak ¼le ;)
RWD jest najlepszy na ¶wiecie.
Jest.
Tylko pipy je¿d¿± FWD albo 4x4.
Ale nie rób ze mnie pipy tylko dlatego, ¿e nieszczêsnego nie staæ na
RWD :(
ROTFL
Wcale mi nie do ¶miechu. Kcesz f dzióp? ;)
I ode mnie tesz f dzióp!
I to 3 razy:
- bo je¿d¿ê na codzieñ automatem
- bo mam Amigê
- bo wolê 4x4
oraz dodatkowo czwarty raz
- bo wolê RWD - wiêc f dzióp tak jeszcze dla utrwalenia ;)

Ale ja te¿ wolê RWD! Tylko mnie nie staæ :(

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

11 Data: Kwiecien 10 2015 02:34:46
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ
Autor: Pawel O'Pajak 

Powitanko,

Ale ja te¿ wolê RWD! Tylko mnie nie staæ:(

Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek:
http://otomoto.pl/osobowe/skoda/120

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

12 Data: Kwiecien 10 2015 09:51:48
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Pawel,

Friday, April 10, 2015, 2:34:46 AM, you wrote:

Powitanko,

Ale ja te¿ wolê RWD! Tylko mnie nie staæ:(

Bez przesady, 1k9 zl to nie majatek:
http://otomoto.pl/osobowe/skoda/120

To ma byæ pojazd dla przyjemno¶ci a nie katowania siê. Nie jestem
masochist±.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

13 Data: Kwiecien 10 2015 19:22:41
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "megrims"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Odnoszê wra¿enie, ¿e w Cl'u ci±gle mi siê ¶lizgaj± opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepno¶æ
wynika ze zu¿ytego bie¿nika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardnia³a guma). Czy mo¿e mi siê wydaje, bo
przez ostatnie pó³ roku je¼dzi³em autem, które ma pierdolniêcie
i napêd na 2 osie?

IMO to ostatnie.
Nikt kto choæ raz próbowa³ pojechaæ normalnym autem, do ¿adnego
badziewia z tylnym napêdem nie bêdzie ju¿ mia³ zaufania.


Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napêdem"?
Przecie¿ auta z tylnym napêdem s± bardziej przewidywalne, ³atwiej nimi je¼dziæ po zakrêtach.

A potem przychodzi zima, albo popada deszcz i ty³ wyprzedza resztê auta.
Dziêkujê postojê, dla mnie rozwi±zywanie problemów, których nie ma w innych rodzajach napêdu mija siê z celem.

14 Data: Kwiecien 10 2015 15:56:38
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ
Autor: Przemek 

Nie wiem czemu do¶wiadczenia z malucha przenosisz na inne auta z tym napêdem. U¿ytkujê 2 auta(fwd i rwd) i w zimie zdecydowanie wolê je¼dziæ tym z napêdem na ty³(mowa o je¼dzie, a nie zabawie). Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracê trakcjê na ¶liskim, wystarczy odj±æ gazu i auto samo ustawia siê na tor jazdy. Oczywi¶cie na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia - mo¿liwo¶æ kierowania napêdzan± osi± jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na ¶liskim jest wiêcej niepewno¶ci. ¯adne z aut nie ma esp, wiêc ca³a kontrola w rêkach i nogach kierowcy. Co prawda, najchêtniej zim± wybiera³bym 4wd, ale nie posiadam :)

15 Data: Kwiecien 11 2015 07:58:37
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "Przemek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

Jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, a kiedy tracê trakcjê na ¶liskim, wystarczy odj±æ gazu i auto samo ustawia siê na tor jazdy.

I to jest niby bardziej przewidywalne od sytuacji, w której gaz praktycznie nie ma wp³ywu na tor jazdy?
Jakim cudem?


Oczywi¶cie na parkingach pod blokiem, fwd jest nie do pobicia

Nie tylko pod blokiem.
Wystarczy trochê ¶niegu i RWD zostaj± tam gdzie sta³y, bo z wyjazdem ciê¿ko.
Z FWD ruszasz i jedziesz, o AWD nie wspominaj±c.

- mo¿liwo¶æ kierowania napêdzan± osi± jest nie do przecenienia :). Ale w trasie na ¶liskim jest >wiêcej niepewno¶ci.

Jasne.
Ale i tak z 10 razy mniej ni¿ przy RWD, bo jedyne co grozi podczas po¶lizgu przy przyspieszaniu to brak przyspieszenia, a nie obrót auta.

¯adne z aut nie ma esp, wiêc ca³a kontrola w rêkach i nogach kierowcy. Co prawda, najchêtniej zim± wybiera³bym 4wd, ale nie posiadam :)

No w³a¶nie - wiêc o czym mowa?
Dwa moje ostatnie auta to AWD i innych ju¿ d³ugo nie bêdzie.

16 Data: Kwiecien 09 2015 18:05:15
Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyczepnoæ
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "megrims"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

OdnoszÄ™ wra¿enie, ¿e w Cl'u ciÄ…gle mi siÄ™ Å›lizgajÄ… opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepnoæ
wynika ze zu¿ytego bie¿nika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardnia³a guma).

Im mniej bieznika tym lepiej trzyma ... na suchym.
Bieznik jest na deszcze.

Czy mo¿e mi siÄ™ wydaje, bo
przez ostatnie pó³ roku je¼dzi³em autem, które ma pierdolniÄ™cie
i napęd na 2 osie?

Nowy jak rozumiem tez ma pierdolniecie, bo inaczej bys nie mial wrazenia.

Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.
Auto domyslam sie nowe, i czujnikow ABS nie ma co podejrzewac o awarie ?
Bo ta lampka raczej nie mruga bez powodu...

J.

17 Data: Kwiecien 09 2015 19:56:33
Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyczepnoæ
Autor: Cavallino 


U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:

Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.
Auto domyslam sie nowe,

No co Ty - mówi o swoim starym mesiu.

18 Data: Kwiecien 09 2015 21:05:46
Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyczepnoæ
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.
Auto domyslam sie nowe,
No co Ty - mówi o swoim starym mesiu.

Ale raczej nie mozna podejrzewac, ze po druciarskiej naprawie czujnik ABS szwankuja ?

Czy jednak mozna, bo kolizje byly  ?

J.

19 Data: Kwiecien 09 2015 22:33:01
Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyc zepnoæ
Autor: megrims 

On 2015-04-09 21:05, J.F. wrote:

U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup

U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup
Zazwyczaj slizganiu towarzyszy pisk, ale moze z ESP jest inaczej.
Auto domyslam sie nowe,
No co Ty - mówi o swoim starym mesiu.

Ale raczej nie mozna podejrzewac, ze po druciarskiej naprawie czujnik
ABS szwankuja ?

Czy jednak mozna, bo kolizje byly  ?

J.


c63 ju¿ dawno nie ma. Znaczy jest tu:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwarancji-C24870331.html

oczywiÅ›cie bezwypadek :D od 2 lat tam stoi. KiedyÅ› oglÄ…da³em
go jak by³em w Krakowie - zrobiony druciarsko. Trzeba by
z 15 wsadzić, aby doprowadzić go do orygina³u.

CL nie ma wypadkowej przesz³oÅ›ci - nikt nie zginÄ…³, ani nie by³
szpitalu powy¿ej 7 dni ;). Co do opon, to zosta³y kupione pó³tora
roku temu przed poprzedniÄ… zimÄ…. ZimÄ™ przele¿a³y w cieple, na
wiosnÄ™ za³o¿one. Yokohama ADVAN Sport V103. Z hamowaniem
nie ma problemu, ale z przyśpieszaniem koszmar.

20 Data: Kwiecien 09 2015 22:42:37
Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyc zepnoæ C.D.
Autor: megrims 

On 2015-04-09 22:33, megrims wrote:
(ciach)

c63 ju¿ dawno nie ma. Znaczy jest tu:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwarancji-C24870331.html
BTW: licznik cofniÄ™ty. Jak sprzedawa³em go, to mia³ wiÄ™cej,
a jak widzia³em rok temu, to mia³ 80kkm. Masakra.

21 Data: Kwiecien 10 2015 03:00:42
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ C.D.
Autor: Budzik 

U¿ytkownik megrims  ...

c63 ju¿ dawno nie ma. Znaczy jest tu:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwaranc
ji-C24870331.html
BTW: licznik cofniêty. Jak sprzedawa³em go, to mia³ wiêcej,
a jak widzia³em rok temu, to mia³ 80kkm. Masakra.

Zg³aszaj na policje!

22 Data: Kwiecien 10 2015 05:35:15
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ C.D.
Autor: megrims 

On 2015-04-10 05:00, Budzik wrote:

U¿ytkownik megrims  ...

c63 ju¿ dawno nie ma. Znaczy jest tu:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwaranc
ji-C24870331.html
BTW: licznik cofniêty. Jak sprzedawa³em go, to mia³ wiêcej,
a jak widzia³em rok temu, to mia³ 80kkm. Masakra.

Zg³aszaj na policje!

Przepraszam. Post skasowa³em. Na zdjêciach jest ca 60k,
a w opisie ca 90k. Bije siê w piersi. Ale naprawde,
jak widzia³em stan tego auta, to ¿al.

23 Data: Kwiecien 10 2015 09:31:18
Temat: Re: grubo¶æ bie¿nia i wiek opon a przyczepno¶æ C.D.
Autor: Budzik 

U¿ytkownik megrims  ...

c63 ju¿ dawno nie ma. Znaczy jest tu:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-63-amg-amg-full-opcja-6-m-cy-gwaranc
ji-C24870331.html
BTW: licznik cofniêty. Jak sprzedawa³em go, to mia³ wiêcej,
a jak widzia³em rok temu, to mia³ 80kkm. Masakra.

Zg³aszaj na policje!

Przepraszam. Post skasowa³em. Na zdjêciach jest ca 60k,
a w opisie ca 90k. Bije siê w piersi. Ale naprawde,
jak widzia³em stan tego auta, to ¿al.

:)
Przy przebiegach 60-90 tysiecy to chyba nikt nie cofa :)

Cofanie zaczyna siê jak przekrocz± 200 tysiecy.

Chociaz moze przy takich autach jak Twoje to jest inaczej - nie wiem, zakup
takiego jeszcze nie zaprzata³ mojej g³owy :)

24 Data: Kwiecien 11 2015 08:34:15
Temat: Re: gruboæ bie¿nia i wiek opon a przyc zepnoæ
Autor: _MichaÅ‚ 

On 2015-04-09 08:17, megrims wrote:

OdnoszÄ™ wra¿enie, ¿e w Cl'u ciÄ…gle mi siÄ™ Å›lizgajÄ… opony
na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepnoæ
wynika ze zu¿ytego bie¿nika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
wieku opony (stwardnia³a guma). Czy mo¿e mi siÄ™ wydaje, bo
przez ostatnie pó³ roku je¼dzi³em autem, które ma pierdolniÄ™cie
i napęd na 2 osie?

FWD vs RWD ;)

Ostatnio sobie znowu kupi³em FWD "dla jaj" i nim chwile poje¼dzi³em,
vs RWD jednak jest przepaæ w jakoÅ›ci prowadzenia.
tylko FWD ma szperÄ™ z przodu (chyba) RWD z ty³u na 100% nie ma.

btw. jak z CL masz mechanicznÄ… szpere czy dziobie, czy mo¿e od razu
dziobie i dusi ?

tylko auta chyba mia³y mniejszÄ… moc, bo jedno to L5 drugie V12,
oba leciwe z czasów kiedy nawigacja by³a 4:3 :)

Moje doświadczenia są takie:
-FWD siÄ™ lepiej prowadzi, mo¿liwoæ przyÅ›pieszania w zakrÄ™tach
i wyprowadzanie gazem to jest to ;) i kontrolowane ustawianie auta bokiem.

-powy¿ej 150km/h oba auta sÄ… baaardzo podobne (pomijam ze
jedno idzie do ~240km/h drugie do 292km/h)

-90..150km/h bardzo czuć ró¿nicÄ™ FWD/RWD ty³ siada i przy RWD jest "walka" jak siÄ™ przyÅ›piesza "na pe³nej pi¼dzie" - i celowanie w drogÄ™.
FWD rwie tylko na koleinach pe³nych wody, jak oba ko³a wpadnÄ… szaleje
(i robi strugi wody na 3 metry).

-0..90km/h, szaleÅ„stwo generalnie DSC w RWD dziobie ca³y czas,
ka¿de przyÅ›pieszenie na zakrÄ™cie od razu odpala systemy bezpieczeÅ„stwa
raz na ~80 razy siÄ™ myli i ty³ zaczyna wyprzedzać przód... (BMW).
FWD w zakręcie daje się "rzucić bokiem" na 1 lub 2, przy tych
prędkościach odpuszczając gaz (brak ESP, brak automatycznego
dodawania gazu), i tym gazem regulować wychy³ ;)


Opony:
-RWD jest wra¿liwy na profil opony i to czuć ;) FWD nie :)

DO rzeczy:
  > > na moje oko wra¿enie i siÄ™ wydaje < <
  druga sprawa ze mia³em 2 krotnÄ… ró¿nice mocy, i 2.5sek ró¿nicy
  w rozpÄ™dzaniu do 100km/h, to RWD mia³o gorzej ;)

  co do samych opon czuć jak siÄ™ temperatura ich dobra robi
  (np. zimówek) i jak siÄ™ poprawia prowadzenie,
  co do marek: michelin i continental to #1

btw. jak opony przekazujÄ… ¿e sÄ… zu¿yte ? jakaÅ› wtyczka
do czujnika ciśnienia ?




-- -
This email is free from viruses and malware because avast! Antivirus protection is active.
http://www.avast.com

grubość bieżnia i wiek opon a przyczep ność



Grupy dyskusyjne