guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana
1 | Data: Kwiecien 10 2009 09:59:06 |
Temat: guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana | |
Autor: AKucharczyk | Jak w temacie. 2 |
Data: Kwiecien 10 2009 14:25:20 | Temat: Re: guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana | Autor: tor | Witam Jak wymieniæ czujnik temperatury p³ynu ch³odz±cego ? Sa dwa czujniki plynu ch³odzacego. Zielony - ten bardziej od przodu. Odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej. Bialy - po tej samej lini, ale z tylu glowicy . Ten podaje info o temp plynu dla komputera silnika.Na tej podstawie sielnik steruje ssaniem. Ja wymienialem ten bialy. Zeby go zmienic najlepiej sciagnac filtr powietrza. Wtedy masz lepszy dostep do czujnikow - obu. Przy wymianie zejdzie troche plynu, ale niezbyt duzo. Jak juz wkrecisz nowy, dolewasz plynu w zbiorniczku wyrownawczym na maks i odpalasz silnik. Uklad chlodzenia jest tak skonstruowany ,ze sam sie odpowietrza. Gdy silnik sie zagrzeje i wlaczy duzy obieg przez chlodnice, to ew powietrze samo ucieknie. Po wystudzeniu silnika, uzupelniasz plyn do wymaganego poziomu i tyle. Calosciowej roboty na jakies 20min. Pozdrawiam Radek 3 |
Data: Kwiecien 10 2009 14:32:37 | Temat: Re: guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana | Autor: tor | A tak wogole to zapraszam na forum laguny 4 |
Data: Kwiecien 10 2009 18:27:07 | Temat: Re: guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | tor pisze: Witam Z tym siê zgadzam. Uklad chlodzenia jest tak skonstruowany ,ze sam sie odpowietrza. Gdy silnik sie zagrzeje i wlaczy duzy obieg przez chlodnice, to ew powietrze samo ucieknie. Po wystudzeniu silnika, uzupelniasz plyn do wymaganego poziomu i tyle. A z tym ju¿ niekoniecznie. W ten sposób na bank nie odpowietrzysz poprawnie nagrzewnicy. Nie bez powodu, zamontowane s± tam odpowietrzniki na ch³odnicy i na wê¿u nagrzewnicy. Proponujê zajrzeæ do ksi±¿ki z serii "Sam naprawiam". -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 5 |
Data: Kwiecien 10 2009 20:42:18 | Temat: Re: guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Fri, 10 Apr 2009 18:27:07 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a): Uklad chlodzenia We francuskich g... pewnie tak.... W Fordach siê to jednak udaje automagicznie :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 6 |
Data: Kwiecien 10 2009 20:57:36 | Temat: Re: guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Adam P³aszczyca pisze: Dnia Fri, 10 Apr 2009 18:27:07 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a): Id¼ sobie wymieñ nagrzewnicê w jakim¶ dojczpancerwagenie. Potem zrób to samo we francuskim gównie pt. Laguna I. A nastêpnie zacznij narzekaæ. :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl 7 |
Data: Kwiecien 11 2009 13:45:51 | Temat: Re: guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Fri, 10 Apr 2009 20:57:36 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa³(a): We francuskich g... pewnie tak.... W Fordach siê to jednak udaje Dziêkujê, dlatego mam Fordy - i wymienia siê ³atwo i odpowietrzaæ nie trzeba :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 8 |
Data: Kwiecien 11 2009 08:52:49 | Temat: Re: guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana | Autor: RADEK |
W niemieckich g.. z autodpowietrzaniem tez sa jazdy ;) . Mialem Sierre, Passata i zawsze byly jakies jazdy z nagrzewnica, a uklady byly zawsze w 100% sprawne. Teraz poruszam sie "zabojadami" od chyba 8 lat i tez nie mam wiekszych klopotow. Jak sie dba, tak sie ma :D A w duzej czesci francuzow, nagrzewnice sa wyzej niz calosc ukladu chlodzenia, stad te odpowietrzniki na wezach. Pozdrawiam Radek 9 |
Data: Kwiecien 11 2009 13:46:23 | Temat: Re: guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Sat, 11 Apr 2009 08:52:49 +0200, RADEK napisa³(a): W niemieckich g.. z autodpowietrzaniem tez sa jazdy ;) . Mialem Sierre, Cholera, ja mam Sierrê i jakosnie zauwa¿am. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 10 |
Data: Kwiecien 11 2009 19:26:16 | Temat: Re: guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana | Autor: J.F. | On Sat, 11 Apr 2009 13:46:23 +0200, Adam P³aszczyca wrote: Dnia Sat, 11 Apr 2009 08:52:49 +0200, RADEK napisa³(a): A ja mialem sierre wiele lat .. co to jest autoodpowietrzanie ? Co to jest nagrzewnica ? Co to sa klopoty ? A nie, przepraszam, wiem co to jest klopot i ile kosztuje termostat :-) J. 11 |
Data: Kwiecien 11 2009 08:49:48 | Temat: Re: guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana | Autor: RADEK | Uklad chlodzenia jest tak skonstruowany ,ze sam sie odpowietrza. Gdy Eee... Sam mam Lagune i przy wymianie tego czujnika nie bylo potrzeby odpowietrzac nagrzewnicy. Ten odpowietrznik na wezu wspomaga tylko odpowietrzanie, ale wtedy jak wymieniasz caly plyn lub rozpinasz wszystkie weze do jakiegos wiekszego dlubania. NA chlodnicy w Lagunie nie ma zadnego odpowietrznika. Zbiorniczek wyrownawczy jest najwyzszym punktem w ukladzie chlodzenia. Pozdrawiam Radek 12 |
Data: Kwiecien 11 2009 10:57:59 | Temat: Re: guna I PhII czyjnik temperatury p³ynu - wymiana | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | RADEK pisze: Uklad chlodzenia jest tak skonstruowany ,ze sam sie odpowietrza. Gdy silnik sie zagrzeje i wlaczy duzy obieg przez chlodnice, to ew powietrze samo ucieknie. Po wystudzeniu silnika, uzupelniasz plyn do wymaganego poziomu i tyle.A z tym ju¿ niekoniecznie. W ten sposób na bank nie odpowietrzysz poprawnie nagrzewnicy. Nie bez powodu, zamontowane s± tam odpowietrzniki na ch³odnicy i na wê¿u nagrzewnicy. Masz wspomniany silnik 1.8 8V (F3P)? To spójrz na górny prawy róg ch³odnicy, zobaczysz tam co¶ co wygl±da jak nakrêtka wentyla ko³a. To jest w³a¶nie odpowietrznik. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl |