hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa
1 | Data: Listopad 10 2007 16:51:44 |
Temat: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | |
Autor: BartekK | Jakoś tak wychodzi że od zawsze jestem przyzwyczajony do hamowania silnikiem, hamulca jak nie muszę - nie dotykam. 2 |
Data: Listopad 10 2007 17:11:53 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: lux | to ja mam od razu pytanie czy ze skrzynią automatyczną po odpuszczeniu gazu 3 |
Data: Listopad 10 2007 17:17:23 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: BartekK | lux pisze: to ja mam od razu pytanie czy ze skrzynią automatyczną po odpuszczeniu gazuZalezy od skrzyni i sterowania, ale większość ma, zależnie od prędkosći: - jeśli jedziesz powyżej ileśtam (np 80km/h) to hamuje silnikiem - jeśli masz włączony tryb sport to hamuje silnikiem powyżej np 40km/h - jeśli masz zablokowany na "1" albo "2" - to hamuje cały czas jak tylko może (tzn do najniższej prędkości przy której zrówna się prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym i skrzyni napędzanej kołami, czyli jakieś ~15km/h ? ) -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 4 |
Data: Listopad 10 2007 17:19:06 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: BartekK | BartekK pisze: lux pisze:Dodam jeszcze, że łatwo to sprawdzić jak jest komputer pokładowy - jeśli podczas hamowania silnikiem (tzn puszczenie gazu i się toczymy) pokazuje spalanie 0.0 to znaczy że hamuje silnikiem i nie podaje paliwa, a jak pokazuje coś tam - to znaczy że spala paliwo na kręcenie silnikiem "luzem" i nie hamuje nim kół. -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 5 |
Data: Listopad 10 2007 21:37:45 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: Brzezi | So, 10 lis 2007 o 17:17 GMT, BartekK napisał(a): to ja mam od razu pytanie czy ze skrzynią automatyczną po odpuszczeniu gazuZalezy od skrzyni i sterowania, ale większość ma, zależnie od prędkosći: Na kazdym biegu hamuje, jedynie na wyzszych biegach przy malych predkoscjach obrotowych, "slizganie" sie konwertera zmniejsza opory hamujace silnika, jednak hamowanie jest zawsze..., w zwyklej ASB wystarczy pzelaczyc np na 4/3/2 aby wymusic redukcje biegu, albo w tiptroniku zredukowac bieg, i wtedy zwiekszamy sile hamujaca, dokladnie tak samo jak przez redukcje biegu w manulanej skrzyni Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Prawo Gumpersona: Prawdopodobie\xF1stwo ] [ Ekg: #3781111 ][ ka\xBFdego zdarzenia jest odwrotnie ] [ LinuxUser: #249916 ][ proporcjonalne do stopnia, w jakim jest ] [ ono po\xBF\xB1dane ] 6 |
Data: Listopad 10 2007 17:50:42 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: Michal B. |
co to, diesle nie odcinają paliwa w takiej Ostatnio jechalem Citroenem C4, silnik jakis diesel 1,6, podczas hamowania silnikiem pokazywal spalanie 0,1 7 |
Data: Listopad 11 2007 00:25:30 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: Bet | Michal B. pisze:
Niedawno jeździłem C3 (1,4 turbo diesel) i zauważyłem, że komputer pokazuje tam nie spalanie chwilowe (w sumie czemu sie dziwić), a jego średnią ruchomą i co najważniejsze liczoną przy stosunkowo długim oknie. Objawiało się to tym, że wskazania miały sporą bezwładność i eksponencjalną charakterystykę zmian. ....czyli puszczając gaz spalanie spadało szybko do wartości ok. 2-3 litrów, a następnie coraz wolniej dążąc do 0.0 litra. Może dlatego pokazywało Ci w C4 0.1, pomimo, że paliwo nie było podawane... -- Bet DR650 8 |
Data: Listopad 11 2007 08:21:09 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: omega_fan | Hi! Ostatnio wiozłem "na stopa" kierowce ciężarówki, który zdziwiony bardzo Na 100% odcina. Dobrze robisz. 9 |
Data: Listopad 11 2007 12:03:26 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: FoxŁódź_nspam | Ostatnio wiozłem "na stopa" kierowce ciężarówki, który zdziwiony bardzo/.../ zacząłem z ciekawości cytać ten wątek i oczy coraz bardziej podobne do pilki mi się robiły... a przeczytałem raptem 5 postów ;D może należałoby usystematyzować :) 1. hamowanie silnikiem występuje _zawsze_ gdy tylko silnik jest połączony z kołami (czyli do momentu wysprzęglenia) i zdejmiemy nogę z gazu a obroty są lekko powyżej obrotów biegu jałowego 2. hamowanie silnikiem nie jest jednoznaczne z odcieciem paliwa. Nawet jeśli odcięcie nie następuje to silnik dostając mniej paliwa niż potrzebowalby do pracy przy danej prędkości obrotowej stawia pewien opór który to wlasnie jest silą hamującą - dlatego występuje zawsze po zdjeciu nogi z gazu, nawet jeśli nie zdejmie się jej całkowicie. Skuteczność tego hamowania jest jeszcze uzależniona sposobem połączenia napędu z kołami. Jeśli jest to szytwne sprzęgło hamowanie jest lepsze, jeśli jest to sprzęgło hydrokinetyczne hamowanie jest slabsze, bo na takim sprzęgle bez załączonego lock-upu występują straty. co do odcięcia w dieslu, oczywiście w wiekszościach nowych silników takie odciencie występuje, co pokazują komputery VW, Audi, Forda, Skody, Opla i Citroena ktrymi jeścilem pozdr Fox -- FoxŁódź Honda Accord 2.2 PMS Ltd Edition Honda Hornet 600 tel/sms: +48 501 033 258 10 |
Data: Listopad 11 2007 16:30:56 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: Alti |
Jakoś tak wychodzi że od zawsze jestem przyzwyczajony do hamowania No i git. Działa to identycznie w benzyniakach jak i dieslach. Przetestowane wg wskazań kompa passata tdi i bmw 320d. Wojtek 11 |
Data: Listopad 11 2007 20:19:24 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: BartekK | Alti pisze: Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomościDziękuję za odpowiedzi, tak też myślałem. Co do zjawiska hamowania i niehamowania - w części wątku dotyczącego skrzyn automatycznych - pisałem na podstawie własnych doświadczeń i przemyśleń (omega 3.0 automat): - jeśli jadę >90km/h (np 120) i puszczę gaz - komputer wskazuje spalanie równe 0.0, czuć znaczne wyhamowywanie silnikiem, obroty spadają wraz z prędkością, aż zwolni do ~70km/h, gdy obroty spadają do wolnych i rośnie spalanie a samochód już tak nie hamuje: - jeśli jadę 70km/h i puszczam gaz - komputer wskazuje jakieśtam spalanie, mniejwięcej 1.8l/h niezależnie od prędkości, a auto baardzo powoli zwalnia (jak przystało na swoją masę ~1.8tony). Obroty silnika ~wolne, ~800, niezależnie od prędkości, chyba że: - tylko włączę tryb sport - załączony zostaje lock na sprzegle hydrokinetycznym, czuć wyraźne hamowanie a silnik utrzymuje obroty proporcjonalne do kół do dość niskich prędkości. -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 12 |
Data: Listopad 25 2007 12:04:43 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk | BartekK napisał: mechanicznie, ale nie wierze by w nowoczesnym silniku nie zastosowali w najnowszych konstrukcjach paliwo nie jest odcinane, poniewaz w momencie odciecia paliwa nie ma mieszanki prawidłowej... wlasnie ze wzgledu na ekologie spalanie jakies tam jest, oczywiscie mieszanki jest mniej, auto hamuje silnikiem, ale nie ma "klasycznego" odciecia doplywu paliwa. mowa o autach z bodajze euro4 i lepiej. -- Witold Wladyslaw Wojciech Wilk // magic numbers: +48606124622 & 3211630 zwierzę występuje ST-SO-SG-WPI // pierwsze_imie.nazwisko -at- gmail.com pomyka citroenem xantia mkI 2.0 8v 1995 282kkm/74kkm hydrokomfortowa ;) 13 |
Data: Listopad 26 2007 01:46:28 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: BartekK | Witold Wladyslaw Wojciech Wilk pisze: BartekK napisał:silnik 1.3 cdti z 2006/07 wiec chyba euro4 ma. Ale nie rozumiem, odcięcie paliwa = brak mieszanki, samo powietrze = brak spalania, na wyjściu to co na wejściu = ekologia pelna... Chyba że chodzi o powietrze na śląsku, to może faktycznie przepuszczenie go przez silnik spowodować przekroczenie norm na wydechu ;) i lepiej spalić to ;) A tak powaznie, to nawet jakby cośtam podawało - to chyba w przeliczeniu na godzine/kilometr i tak wyjdzie mniej, niż samotoczenie auta + spalanie na biegu jałowym silnika odłączonego od kół (przeważnie najmniej ekologiczne) -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 14 |
Data: Listopad 27 2007 04:39:24 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: Witold Wladyslaw Wojciech Wilk | BartekK napisał: w najnowszych konstrukcjach paliwo nie jest odcinane, poniewaz wsilnik 1.3 cdti z 2006/07 wiec chyba euro4 ma. chodzi o poziom weglowodorów który jest przekroczony podczas "zmniejszenia" ilości paliwa podawanego. inaczej auto miało większe poziomy emisji. tak to jest jak się goni za wskaźnikami. -- Witold Wladyslaw Wojciech Wilk // magic numbers: +48606124622 & 3211630 zwierz występuje: ST-SO-SG-WPI // pierwsze_imie.nazwisko -at- gmail.com pomyka citroenem xantia mkI 2.0 8v 1995 282kkm/74kkm hydrokomfortowa ;) 15 |
Data: Listopad 26 2007 08:32:02 | Temat: Re: hamowanie silnikiem, diesel i odcinanie paliwa | Autor: Rafal | BartekK napisał: No własnie tak sobie czytam o pełnym odcięciu i.. przecież gdyby było pełne odcięcie to nie byłoby żadnej różnicy pomiędzy stoczeniem auta z duzej góry, a zjazdem tegoż auta i hamowaniu silnikiem. A róznica jest - kto nie wierzy, niech zrobi eksperyment.. U mnie silnik JTD m-jet (z euro 4) - kom pokazuje przy zjeździe z góry i hamowaniu silnikiem wartośc spalania = 0.2l/100 km - i ta wartość wydaje mi się o wiele bardziej prawdopodobna niż to że nastepuje pełne odcięcie. A zdażało mi się zjeżdzać hamujac silnikiem i przez kilkanaście km (w alpach) i cały czas wartość była 0.2, więc to nie jest kwestia metody pomiarowej (jak tu ktoś sugerował) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl |