Grupy dyskusyjne   »   hamulce...

hamulce...



1 Data: Marzec 28 2009 20:12:29
Temat: hamulce...
Autor: Dajmos Meduza 

Trzy pytania techniczne amatora, pewnie dla Was oczywiste:
1. rozkręcałem dziś bębny z przodu. i włąśnie zabieram się za ich skręcanie, tylko że według ETKI kolejność jest taka http://tnij.org/c47e , a u mnie były zamienione kolejnością części 18 i 17 (tak jak pokazuje strzałka na rysunku). Pytanie jak powinno być: podkładka bliżej bębna czy łożysko?
2. jak mocno dokręcać śrubę 19 (patrz rysunek http://tnij.org/c47e )? jak dokręcę do oporu to bęben się nie obraca...
3. czy macie jakieś sposoby na śrubę od tylnych bębnów (rozmiar 36). metrowa rura jako "przedłużenie" klucza sie tylko wygięła...
                                                                                        pozdrawiam

--
[VW 1303s '73 niebieski]
[Żuk Pożarniczy A-15 '89 czerwony]
[MB 300 GD  w 463 '91 grafitowy]



2 Data: Marzec 29 2009 07:29:28
Temat: Re: hamulce...
Autor: MarcinJM 

Dajmos Meduza pisze:

Trzy pytania techniczne amatora, pewnie dla Was oczywiste:
1. rozkręcałem dziś bębny z przodu. i włąśnie zabieram się za ich skręcanie, tylko że według ETKI kolejność jest taka http://tnij.org/c47e , a u mnie były zamienione kolejnością części 18 i 17 (tak jak pokazuje strzałka na rysunku). Pytanie jak powinno być: podkładka bliżej bębna czy łożysko?
2. jak mocno dokręcać śrubę 19 (patrz rysunek http://tnij.org/c47e )? jak dokręcę do oporu to bęben się nie obraca...
3. czy macie jakieś sposoby na śrubę od tylnych bębnów (rozmiar 36). metrowa rura jako "przedłużenie" klucza sie tylko wygięła...

Lozysko podkladka sruba, inaczej nie ma technicznej mozliwosci. Dokrecasz tak, aby praktycznie nie bylo luzu, a kolo swobodnie sie krecilo i kontrujesz imbusem.
Jka tyl nie chce puscic to pojedz do wulkanizatorow o TIRow. Odkreca udarem. Obie nakretki sa prawe.
Ponowne dokrecanie ok 300Nm (30kg na metrowej przedluzce).

--
Pozdrawiam
MarcinJM

3 Data: Marzec 30 2009 18:32:37
Temat: Re: hamulce...
Autor: Dajmos Meduza 

Dzięki za poradę! właśnie wróciłem od "tirowców", zwykły klucz pneumatyczny nie dał rady... dopiero maszyna, która wyglądała jak kosiarka z metalową trąbą (do odkręcania kół w tirach)... a wszystko w cenie dobrego piwa...
                                                                                         pozdrawiam

[VW 1303s '73 niebieski]
[Żuk Pożarniczy A-15 '89 czerwony]
[MB 300 GD  w 463 '91 grafitowy]



MarcinJM pisze:

Dajmos Meduza pisze:
Trzy pytania techniczne amatora, pewnie dla Was oczywiste:
1. rozkręcałem dziś bębny z przodu. i włąśnie zabieram się za ich skręcanie, tylko że według ETKI kolejność jest taka http://tnij.org/c47e , a u mnie były zamienione kolejnością części 18 i 17 (tak jak pokazuje strzałka na rysunku). Pytanie jak powinno być: podkładka bliżej bębna czy łożysko?
2. jak mocno dokręcać śrubę 19 (patrz rysunek http://tnij.org/c47e )? jak dokręcę do oporu to bęben się nie obraca...
3. czy macie jakieś sposoby na śrubę od tylnych bębnów (rozmiar 36). metrowa rura jako "przedłużenie" klucza sie tylko wygięła...

Lozysko podkladka sruba, inaczej nie ma technicznej mozliwosci. Dokrecasz tak, aby praktycznie nie bylo luzu, a kolo swobodnie sie krecilo i kontrujesz imbusem.
Jka tyl nie chce puscic to pojedz do wulkanizatorow o TIRow. Odkreca udarem. Obie nakretki sa prawe.
Ponowne dokrecanie ok 300Nm (30kg na metrowej przedluzce).


4 Data: Marzec 30 2009 19:33:03
Temat: Re: hamulce...
Autor: MarcinJM 

Dajmos Meduza pisze:

Dzięki za poradę! właśnie wróciłem od "tirowców", zwykły klucz pneumatyczny nie dał rady... dopiero maszyna, która wyglądała jak kosiarka z metalową trąbą (do odkręcania kół w tirach)... a wszystko w cenie dobrego piwa...


I dokrec to z momentem, jak bog przykazal, za nie 2 metrowa przedluzka i skakanie po niej :) (ta "kosiarka z trabka" ma ponad 3000Nm!)

--
Pozdrawiam
MarcinJM

hamulce...



Grupy dyskusyjne