Grupy dyskusyjne   »   honda XR 400 Rebus z zaworami

honda XR 400 Rebus z zaworami



1 Data: Marzec 25 2009 19:12:21
Temat: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Rafał Tomaszewski 

Pacjent: Honda XR 400 rok 96
zabieg:
wymiana tłoka, szlif, dotarte zawory

Sprawa wygląda tak, że jak ustawie zawory ( ssące 0,10 i wydech 0,12 ) moto
nie pali
Ja ustawie luz rzędu 4mm!!!!!!!!!!! na jednym wydechu który jest przy
dekompresatorze motor pali od strzału ale hałasuje dzwigienka która wtedy
mocno napierdziela , zkasowanie luzu do połowy czyli na 2mm - moto już nie
pali
( przy tak dużym luzie zawór pracuje ale penie w mniejszym zakresie- pisze
żeby ktoś nie myślał że przy zamkniętym jednym wydechu dopiero pali )

Ktoś ma jakieś pomysł bo ja już wymiękam, zajęło mi dwa dni żeby dojść że
przy takim luzie motor odpali

pozdrawiam
rafał
450exc



2 Data: Marzec 25 2009 19:17:10
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Arni 

Rafał Tomaszewski pisze:

Pacjent: Honda XR 400 rok 96
zabieg:
wymiana tłoka, szlif, dotarte zawory

Sprawa wygląda tak, że jak ustawie zawory ( ssące 0,10 i wydech 0,12 ) moto nie pali
Ja ustawie luz rzędu 4mm!!!!!!!!!!! na jednym wydechu który jest przy dekompresatorze motor pali od strzału ale hałasuje dzwigienka która wtedy mocno napierdziela , zkasowanie luzu do połowy czyli na 2mm - moto już nie pali
( przy tak dużym luzie zawór pracuje ale penie w mniejszym zakresie- pisze żeby ktoś nie myślał że przy zamkniętym jednym wydechu dopiero pali )

nie znam konstrukcji ale ze tak zapytam: rozrzad dobrze ustawiony?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

3 Data: Marzec 25 2009 19:27:08
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Rafał Tomaszewski 


Użytkownik "Arni"  napisał w wiadomości

nie znam konstrukcji ale ze tak zapytam: rozrzad dobrze ustawiony?

chłopaki że tak powiem jaja se robicie:) odp.na pytanie powiem na znaki

pozdrawiam
rafał
450exc

4 Data: Marzec 25 2009 19:39:08
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Eskimos 

On Wed, 25 Mar 2009 19:27:08 +0100, "Rafał Tomaszewski"
 wrote:


chłopaki że tak powiem jaja se robicie:) odp.na pytanie powiem na znaki

Czasami znaków jest więcej. Jeden od GMP, drugi od punktu zapłonu itd.
Olej znaki, popatrz na krzywki i pozycję wału. Załóż klucz i obróć
wałem parę razy, to bedzie widać kiedy się otwiera, zamyka itp.

Darz bór,
Eskimos
FJ1200
Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
Poznań

5 Data: Marzec 25 2009 20:08:42
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Rafał Tomaszewski 


Użytkownik "Eskimos"  napisał w wiadomości

On Wed, 25 Mar 2009 19:27:08 +0100, "Rafał Tomaszewski"
 wrote:


chłopaki że tak powiem jaja se robicie:) odp.na pytanie powiem na znaki

Czasami znaków jest więcej. Jeden od GMP, drugi od punktu zapłonu itd.
Olej znaki, popatrz na krzywki i pozycję wału. Załóż klucz i obróć
wałem parę razy, to bedzie widać kiedy się otwiera, zamyka itp.

a wy dalej łacha ciagniecie jak widze:) Jak pisze rozrzad ustawiony to
trzeba to przyjać jako aksjomat:) Co mam pisać że rozrząd ustawiony na znak
T na magnecie który oznacz GMP i pokrywa sie idealnie ze szczerbinką w
okienku a wałek jest krzywkami do kołu i znaki na kole z wałka pokrywają się
z płaszczyzną głowicy przy napiętym łańcuchu nierządu.............

Chłopaki może jakieś bardziej wydumane pomysły....... Już Zapek napisał mi
na priva że miał kiedys podobnie bo śruba od regulacji zaworu zapierała sie
o dekielek  ale u mnie działa lub nie działa przy zdjetych dekielkach:)

Napiszę jeszcze raz. Jak ustawie odpowiedni luzy zaworowe na trzech zaworach
( 2xssanie i 1x wydech ) i mega luz na jednym wydechu od strony
dekompresatora ( pomimo takiego dużego luzu 4mm zawór pracuje w mniejszym
zakresie ) TO SILNIK PALI Z PIERWSZEGO i gdyby nie hałas od dzwigienki to
działa super. Jak ustawie luzy na wszystkich tak jak trzeba to jest dupa
blada, nie pali i zalewa świece.


JAKIEŚ SUGESTIE?

Pozdrawiam
rafał
450exc

6 Data: Marzec 25 2009 21:02:49
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Arni 

Rafał Tomaszewski pisze:

Napiszę jeszcze raz. Jak ustawie odpowiedni luzy zaworowe na trzech zaworach ( 2xssanie i 1x wydech ) i mega luz na jednym wydechu od strony dekompresatora ( pomimo takiego dużego luzu 4mm zawór pracuje w mniejszym zakresie ) TO SILNIK PALI Z PIERWSZEGO i gdyby nie hałas od dzwigienki to działa super. Jak ustawie luzy na wszystkich tak jak trzeba to jest dupa blada, nie pali i zalewa świece.

czy to znaczy ze masz cos zjebane z dekomprsatorem? ze dobrze ustawiony zawór to ciagłe otwarcie dekompresatora? Bo jak mniemam dekompresator pracuje wlasnie z tym zaworem?

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX

7 Data: Marzec 25 2009 21:30:15
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Rafał Tomaszewski 


Użytkownik "Arni"  napisał w wiadomości

Rafał Tomaszewski pisze:

czy to znaczy ze masz cos zjebane z dekomprsatorem? ze dobrze ustawiony
zawór to ciagłe otwarcie dekompresatora? Bo jak mniemam dekompresator
pracuje wlasnie z tym zaworem?

BINGO:) chodzi właśnie o ten zawór na którym pracuje dekompresator, ale ten
reczny nie ma z tym nic wspólnego.

Na moje oko to wygląda to tak że jak ustawie luzy tak jak trzeba to w
momencie jak tło idzie do góry czyli w GMP to jest cpyknięcie na właśnie tym
zaworze (od strony dekomp. ) a jak ustawie mega luz to już tego nie ma i
wyda się że to owe cpyknięcie to praca autodekompresatora które działa
wadliwie i nie pozwala odpalić maszyny. Jutro rozbieram poraz wtóry i
oblukam to miejsce.

Pozdrawiam
Rafał
450exc

8 Data: Marzec 25 2009 19:21:26
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Marek B 

Rafał Tomaszewski pisze:

Pacjent: Honda XR 400 rok 96
zabieg:
wymiana tłoka, szlif, dotarte zawory
...
Ktoś ma jakieś pomysł bo ja już wymiękam, zajęło mi dwa dni żeby dojć że przy takim luzie motor odpali

mnie też się wydaje że źle rozrząd złożony albo napinacz się już skończył
--
pozdrawiam
Marek
crf250x

9 Data: Marzec 25 2009 19:33:49
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Rafał Tomaszewski 


Użytkownik "Marek B"  napisał w wiadomości

mnie też się wydaje że źle rozrząd złożony albo napinacz się już skończył

napinacza jeszcze kawał, byc może łańcuch jest deńko wyciągniety bo znaki na
kole od wałka rozrządu nie są idealnie z płaszczyzną głowicy tylko mijaja
się o jakieś 1mm  ale z tego co pamietam to w mojej xr 250 z nowym łańcuchem
było podobnie czyli też nie było idealnego pokrycia znaków z powierzchnia.
Uprzedzajac nastepne pytanie to odrazu pisze że na bank nie jest
przestawiony o zęba.

pozdrawiam
rafał
450exc

10 Data: Marzec 25 2009 20:04:48
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Marek B 

Rafał Tomaszewski pisze:

było podobnie czyli też nie było idealnego pokrycia znaków z powierzchnia. Uprzedzajac nastepne pytanie to odrazu pisze że na bank nie jest przestawiony o zęba.
A weź ustaw zawory według specyfikacji i sprawdź kompresję.
I jeszcze coś, może gniazdo zaworowe już się sklepało (wyrobiło) i zawór zbyt głÄ™boko siedzi?

--
pozdrawiam
Marek
crf250x

11 Data: Marzec 25 2009 20:20:26
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Rafał Tomaszewski 


Użytkownik "Marek B"  napisał w wiadomości
A weź ustaw zawory według specyfikacji i sprawdź kompresję.
I jeszcze coś, może gniazdo zaworowe już się sklepało (wyrobiło) i zawór
zbyt głęboko siedzi


cieżko jest sprawdzić mi kompresje bo nie mam przyrządu ale na buta to w obu
wariantach czyli z mega luzem lub zgodnie ze specyfikacja jak powiadasz jest
taka że staje na kopniak i nie lece do dołu.

Co do gniazda to jak pamietam jak oglądałem głowice po robocie to wydech nie
wyglądały na siadnięte wręcz wyglądały jak by za bardzo wystawały ( czyli by
coś pod nie wpadło ) niż ssące. Ale ogólnie zawory szczelne.

Bardziej bym obstawiał na jakis autodekompresator i jego wadliwe działanie.

Pozdrawiam
Rafał
450exc

12 Data: Marzec 25 2009 20:41:08
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: PanAdol 

Witam
Tam jest taki dosc specyficzny dekompresator ktory dziala chyba na zasadzie
cisnienia oleju - jak zlapie cisnienie wciaga taki malutki tloczek i
dekompresator odpuszcza. Nie skladales tego jakos na silikon czy cos - jak
tak moze zapchales jakis kanalik. Chyba ze zle kojarze i w xr400 jest to
inaczej rozwiazane ?
Pzdr
PanAdol

13 Data: Marzec 25 2009 20:46:16
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Rafał Tomaszewski 


Użytkownik "PanAdol"  napisał w wiadomości

Witam
Tam jest taki dosc specyficzny dekompresator ktory dziala chyba na
zasadzie
cisnienia oleju - jak zlapie cisnienie wciaga taki malutki tloczek i
dekompresator odpuszcza. Nie skladales tego jakos na silikon czy cos - jak
tak moze zapchales jakis kanalik. Chyba ze zle kojarze i w xr400 jest to
inaczej rozwiazane ?
Pzdr
PanAdol

o to jest jakiś trop wiec kolejna rozbiórka:(
silikonu zero, tam są uszczelki blaszane



pozdrawiam
rafał
450exc

14 Data: Marzec 25 2009 22:16:29
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: PanAdol 



o to jest jakiś trop wiec kolejna rozbiórka:(
silikonu zero, tam są uszczelki blaszane

Jak dobrze kojarze pod walkiem rozzrzadu (tam gdzie jest te sprzegielko
jednokierunkowe dekompresatora osadzone na walku) pod tym sprzegielkiem jest
w glowicy otwor i tam taki "dzyndzel"/tloczek ze sprezynka (ze 3-4mm
srednicy) jak cisnienia nie ma sprezynka wypycha "dzyndzel" i sprzegielko
nie obraca sie i podtrzymuje zawor. Jak zlapie cisnienie wciaga "dzyndzel -
sprzegielko obraca sie i dekompresator odpuszcza - wydaje mi sie ze tak to
mniej widcej dziala ;)
Pzdr
PanAdol

15 Data: Marzec 26 2009 12:45:41
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Rafał Tomaszewski 


Użytkownik "PanAdol"  napisał w wiadomości

Jak dobrze kojarze pod walkiem rozzrzadu (tam gdzie jest te sprzegielko
jednokierunkowe dekompresatora osadzone na walku) pod tym sprzegielkiem
jest
w glowicy otwor i tam taki "dzyndzel"/tloczek ze sprezynka (ze 3-4mm
srednicy) jak cisnienia nie ma sprezynka wypycha "dzyndzel" i sprzegielko
nie obraca sie i podtrzymuje zawor. Jak zlapie cisnienie wciaga
"dzyndzel -
sprzegielko obraca sie i dekompresator odpuszcza - wydaje mi sie ze tak to
mniej widcej dziala ;)

no to kojarzysz dobrze bo pod wałkiem jest owy otworek o takiej średnicy w
granicach 3mm tylko że z niego nic nie wystaje ( mogło zaginąć podczas
transportu głowicy ), a jeśli biorąc pod uwagę że to działa tak jak
opisujesz to brak owego "zaworka" lub :dzyndzelka" jak go zwał tak zwał to
autodekompresator powinien być nie aktywny non stop a wychodzi że jest cały
czas na działaniu. Grunt że problem jest zlokalizowany:)

pozdrawiam
rafał
450exc

16 Data: Marzec 25 2009 22:30:21
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: PanAdol 

Jeszcze jedno pytanie :
Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
starterem walczyles ?
Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie cos
zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.
Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
zawotu przy dekompresorze
ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?
Pzdr
PanAdol

17 Data: Marzec 26 2009 10:58:22
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: Rafał Tomaszewski 


Użytkownik "PanAdol"  napisał w wiadomości

Jeszcze jedno pytanie :
Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
starterem walczyles ?

no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet
nie zakasłał


Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie
cos
zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.

dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest
spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli
takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić

Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
zawotu przy dekompresorze
ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?

jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie
tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu
luzów.

Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam
jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak
dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem.

Pozdrawiam
Rafał
450exc

18 Data: Styczen 10 2012 22:22:49
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: bolej1 

Witam widze ze temat byl juz dawno ale mam tez XR400 i ostatnio musialem zwalic glowice bo mialem przedmuch i zauwazylem ze tez brakuje mi tego auto dekompresora koleczek + sprezynka. Mozasz napisac jak sobie z tym poradziles? dokupiles? dorobiles?

Rafał Tomaszewski napisal


Użytkownik "PanAdol"  napisał w wiadomości

Jeszcze jedno pytanie :
Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
starterem walczyles ?

no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet
nie zakasłał


Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie
cos
zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.

dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest
spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli
takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić

Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
zawotu przy dekompresorze
ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?

jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie
tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu
luzów.

Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam
jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak
dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem.

Pozdrawiam
Rafał
450exc


--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

19 Data: Styczen 10 2012 22:30:17
Temat: Re: honda XR 400 Rebus z zaworami
Autor: bolej1 

Witam mozesz napisac jak poradziles sobie z tym problemem?


Rafał Tomaszewski napisal


Użytkownik "PanAdol"  napisał w wiadomości

Jeszcze jedno pytanie :
Probowales pchnac te moto - tzn czy odpali przy wiekszy obrotach czy tylko
starterem walczyles ?

no a jakże, podpinka pod cherroka 4.0L i ognia, ja zmarzłem a silnik nawet
nie zakasłał


Sie zastanawiam czy przy docieraniu za duzym tych zaworow nie moglo sie
cos
zmienic (zawor sie podniosl i dekompresor dekompresuje za bardzo ?? - tak
glosno mysle ;) - trzeba rozebrac i zobaczyc.

dekompresator ręczny przy kierownicy nie ma z tym nic wspólnego bo jest
spory luz jeszcze na wałeczku od niego, nie jestem pewnien autodek. jeśli
takowy jest i dlatego zaraz ide to prześledzić

Ps do pomiaru kompresji w tych silnikach zalecaja wlasnie zwiekszenie luzu
zawotu przy dekompresorze
ps.2 zmierzenie kompresji by sie przydalo - czy jesli ustawisz prawidlowo
zawory i przekrecisz walem czuc wogole jakas kompresje ?

jest słabsza jak przy ustawieniu dużego luzu dlatego sądze że coś jest nie
tak z tym auto i non stop odpręża mi silnik przy prawidłowym ustawieniu
luzów.

Generalnie troche mnie naprowadziłeś z tym kanalikiem,sprężynką i czymś tam
jeszcze bo jak zciagałem głowice to nic takiego nie widziałem tam i może jak
dałem do roboty głowice to gdzieś wypadło i teraz jest problem.

Pozdrawiam
Rafał
450exc


--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

honda XR 400 Rebus z zaworami



Grupy dyskusyjne